pedig nem a cianidot nézegetem mostanában, hanem a genzbenzt, philjonest, mesaboogiet, meg ilyeneket. De hát mit csináljunk, ha mindenki Baja után megy?:ĐĐ
Most a rács formája szeritnem ne legyen vitatéma. Ez elgé erős, hogy megvédje a hansgzórókat, de elég kicsit felüle ahhoz, hogy ne lifegjen, ne "tompítson" stb. Ha valakinek nem tetszik, hát megveszi, és szerel rá magának másmilyet :D Szerintem
Én már szerintem írtam, hogy legyen az "új" brand neve KO - bár akkor még más nézőpontból - és akkor nem lesz pl Mächine-nek keserű szájíze, hogy dehát a BHV milyen olcsó volt, ez meg drága ... Nem lesz drága, de nem is szarból lesz összelapátolva.
Személyes véleményem szerint a "kis" BHV meg is szűnhet és maradjon meg csaka nagy, de az is "felhozva" az Easy Play minőségére. Egyrészt termelékenyebb lehet a dolog két profi termékkel, mint egy profival és néhány "félprofival", másrészt nem kell hüppögni, jó cuccnak ára van, vegyék a "profik" (*), meg akiknek telik rá, akinek nem, az vesz mást, ahogy eddig is vették a "profik" a nagy brandeket, "mi" meg a hazsnált peaveyt :D Ezt ne értsétek félre, ez tök normális dolog. Ha nekem is lenne rendes munkám, vagy a zenével keresnék sokat, én is vennék KO EPS 1500-at!!!!
* profi: aki mondjuk minimum heti egy koncertet ad, és/vagy a zenéből él, és/vagy a jövedelmének egy, részét a zenélésből szerzi
Alapvetően igazad van ám a rács formáját illetően, ez azonban csak egy skicc, vázlat. (Ezt a szar rácsot is majd' 3/4 órág tartott megcsinálni!:)) Lehet, hogy nem is hasonlít semmi a végleges verzióból az itt láthatóra, a lényeg most csak a funkcionális elrendezés megmutatása, megvitatása. Enélkül még annyira sem lehetne elmesélni, mi készül, meg hogy egyáltalán hozzászóljon valaki.
A 2./Nem a rács helyére,és funkciójára,hanem a formájára utaltam.Amennyire tetszik az erősítő,és a logó letisztult,és egyedi designja,annyira kilóg a rács formája.A rács formája tetszőleges lehet,sőt írni is lehet rá.De ez csak az én építő szándékú észrevételem.Természetesen ha neked így tetszik azt is megértem.Így is jobban tetszik mint az én BHV-m.Nem a szépségéért vettem.
Ráadásul a Prolude mint márkanév nem jelenik meg markánsan./kérdés persze nem lenne-e érdemes KO-ra változtatni/.Ha marad,akkor szerintem kicsi.
Természetesen látom,és nagyon értékelem azt a melót amit ebbe az egészbe fektetsz!
Még szerencse, hogy a kispolszkid nem megy 110-nél többet, mert káros lenne a sebesség az egészségedre:)) Majd jövőre ismét tiltakozhatsz a Sziget hangereje ellen, most pihenj kicsit:)
Mákosnak mindig igaza van, ha nincs, akkor csak viccelt:Đ
Az előlap anyaga színe kulcskérdés. Egy funkcionálisan topon lévő cuccnak kötelező, mint tárgynak is kurvajól kinéznie. Tudom, hogy ez anyagi kérdés, és a gyártmányfejlesztőknek az alátéteken is spórolni kell. Én személy szerint felhagynék az össze-vissza színű kérés-kívánságra színezett, festett előlapokkal, gagyi feliratokkal, és egy nagyon elit, "nemes eljárásokkal" felületkezelt high-tech FÉM előlapot raknék a zászlóshajóra (amin a fehér és fekete feliratok egyaránt látszanak), ami puszta megjelenésében is tiszteletet parancsol és szinkronban van a remélhetőleg nívós beltartalommal. Persze össze lehet firkálni, ragasztgatni mindent, a Beatles is kicsicsázott egy Rolls-Royce-t, ettől azonban a dolog lényege nem változik.
thx... Menjünk sorjában:
1./ Hallottál már "lépésváltásról"? A menetelő katonák ha elbasszák a bal, jobb, balt, sasszéznak egyet, és felveszik az új tempót. Azt gondolom, hogy marketing szempontból itt az ideje, hogy a Prolude mint cég - ami eddig többé-kevésbé ötletszerűen és össze-vissza lépkedve haladt valamiféle magányos, romantikus hősként a szélmalmok... akarommondani az amatőr basszerosok világában -, megtegye ezt a lépésváltást. Feltéve, ha talpon akar maradni, és az eddigi eredményeit nem akarja egy szűkülő, omladozó piac romjai alá temetni.
Nem szeretném a készülékeit elemezgetni, vagy minősíteni, mert ami jó az jó, ami meg rossz, az nagyon rossz bennük. Itt gondolok az ötletszerű dilettáns megjelenésre is, a nem létező marketingre, a mindenkinek megfelelni akarásnak stb... Mindenkinek amúgy sem lehet megfelelni, mindenkit boldogítson a Jóisten, a piac viszont kurvára nem így működik.
Tehát ha lépést akar tartani a Prolude, most lehet és kell megszabadulni mindentől, ami nem volt tökéletes, vagy egyenesen szar volt, és az eddigi gazdag tapasztalatokat felhasználva újra fel kellene építeni a brendet. Ott van az új masinán is a névjegy, de már túllépünk a barkács PROLUDE feliraton (neked se tetszik:), és amúgy sem a céget vagy önmagát kell már bálványoznia, hanem a sajátos és egyedi tulajdonságokkal rendelkező új terméket. Azt, ami remélhetőleg egy új viszonyt testesít meg a zenész és a technika, a hangszer és a "sound" között.
2./ A jó design sohasem öncélú, hanem funkcionális. A "rács" nem a gitáron van, hanem egy műszaki-ipari berendezésen. Mert minek nevezzük azt a cuccot, aminek 16 Amperes biztosítéka van, és ami izzadni fog, mint az állat, amíg a köcsög basszeros fejpörgetve bömböltet másfél órán keresztül 4 hangfalat? Tehát nem azért van rács az erősítőkön, mert divat, hanem azért divat szépen elhelyezni a rácsot, mert funkcionálisan szükség van rá.
3./ 1500 Watt... Két modifikált KO végfok és áramkondicionálóval ellátott kapcsolóüzemű táp szolgálja a bézer magalomániáját... Csakhogy ez nem azt jelenti, hogy megőrülsz a hangerőtől, ami már a középszintű basszfejeknél 3-400 wattnál bekövetkezik. Az egész Easy Play koncepció arra épül, hogy olyan minőségű gazdag zenei hangzást állítsunk elő a hangszerből jövő jelből, ami egyenesen kívánja a dinamikus megszólaláshoz a kakaót, és olyan jóóó, hogy semmi sem elég belőle:ĐĐĐ
(Egy kibelezett Tech21 dobozban megépült easy play próbapad 1200 Wattal képes mozgatni a ládákat - szó szerint remeg a föld a környéken:) -, de nem kellett sose a poti után kapkodni....:)
Először is gratulálok az új design tervhez!Nagyon tetszik!A KO logó különösen tetszik!Én javasolnám,hogy a Prolude logót is tervezd át.Robinak erről már régen beszéltem.A narancs egy árnyalattal jobb,de szerintem az sem az igazi.
Ez viszont majdnem teli találat.Egyedül a ráccsal nem tudok megbarátkozni.Tudom,hogy ez most divat az erősítők designjában,de pont ez zavar az ipari jelege mellett.Talán ez lenne az a felület,ahol az új Prolude logó megjelenhetne,még markánsabbá,egyedibbé téve a megjelenést.Ezen a terven kicsi is a cég neve.
A másik ez az 1500 mit jelent rajta?
Ha a kapcsolók elromlásának esélyeit nézzük, ugyanannyi a valószínűsége annak, hogy pl. a sokkal többször nyomogatott Mute kapcsoló romlik el, és néma marad a cucc:Đ
Az aktív kapcsolót a legritkább esetben használja a bézer, hiszen nem csereberélgeti nyakra-főre az aktív hangszerét passzívval. (A leggyakrabban elromló kapcsoló egyébként kiviteléből adódóan a hálózati szokott lenni.)
Miközben tényleges hiba éppen a jack-aljzatnál szokott előfordulni, a záró-nyitó érintkezőjük nem valami stabil. Konkrétan nemrég volt egy BHV fejben ilyen probléma, itt olvastam a fórumon.
Személy szerint én is jobban szeretem a 2 hagyományos bemenetet (aktív-passzív, mint a mostani BHV-kon), mert a kapcsoló megint egy hiba forrás és hát a legrosszabbkor szokott elromlani:).
Robival eddig nem vesztünk össze, pedig nyitásként heteken keresztül fikáztam:Đ, majd amikor hangmintákkal illusztrálva váratlanul áttoltam egy lehetséges fejre vonatkozó koncepciójavaslatot a felépítési blokksémájával és az előlapi vázlattal, akkor már azonnal, pontról-pontra vágta rá az áramköri megoldásokat is. Szerintem már nem lehet lefogni a pasit:Đ:Đ
Mákosnak amúgy -szerintem- igaza van. A potikat "süllyeszteni" kéne, mitn a linkelt Riveránál. Már csak azért is -mert uygan térben nem látszik-, de a masterek és a hálózati kapcsoló körül is van fekete "kontúr". nos ezt is bemélyítve, meg a potik körül is és mindig az előlapnál sötétebb színűre festve nekem jobban tetszene. Nem sokkal nagyobb költség,pláne, hogy úgyse szotyi cucc lesz. nem is muszáj a kivágás és mögé lemez rakás módszer, 4 mm-es kemény alulemezből a CNC-vel 1,2-2 mm-t besülleszteni. Max 5-10 ezer lenne egy előlap költsége + kb 15 deka plusz tömeg.
A csatornák között most is lehet kapcsolgatni, a pedálvezérlő mindkét csatorna fölött lévő gombokat (+mute) is kiváltja, tehát némi ötlettel több variációs lehetőség is van a pedálozóknak. Azonban figyelembe kell venni a Mixer poti állását is, azt ugyanis értelemszerűen nem kerüli meg a csatornaváltás. Éppen a mixelés lehetősége ad nagy szabadságot és beállítási lehetőséget a clear és dirty sound között. Ezzel van összefüggésben a drive-szervó is, minimalizálva a drájvolás által bekövetkező hangerőugrást is. Az szokásos drájvok azért utálatosak, mert ha hozzányúlunk, felborul az addig beállított hangkép a hangerővel együtt, lehet a potik után kapkodni. Az Easy Play drájvolása az erősítő fokozatai közötti szinteket is felügyeli, a finom, elasztikus változás szinte ösztönöz a tekergetésre. A két csatornán lehetőség van a mélyátvitel és a középmagas tartomány külön-külön történő beállítására, drájvolására is, ami sokkal jobban kiterjesztett bézhangzást is lehetővé tesz, mint az egy EQ-kör maszatolásai.
A két bemenetnek és hangszerváltási lehetőségnek biztosan vannak előnyei, azonban ne kelljen már az összes szóba jöhető pedál funkcióját belegyömöszölni egy fejbe:) Mindenesetre még minden lehetséges, mint az ausztrialottóban. A kiindulási alap itt van. A standard megjelenésre is lehet szavazni: a brutál mozdonyszürke az én kedvencem, Robi még mindig fehér-lázban ég...
Jesz! :) Esetleg két külön bemenet az I. ill. II. csatornának? Két hangszer esetén két különböző erősítő beállítás a hangszerekhez + egy footswitch, mellyel szépen lehetne kapcsolgatni a csatik közt. Egy hangszer használatánál (ugyan úgy, mint az én ZolkoW outboardomnál) a lábkapcsolóval az I. vagy a II. csatornát rendelhetnénk hozzá a hangszerhez, vagy ha egyiket sem válasszuk, akkor a csatornamix működne... Hm? :)
Illetve azért híve vagyok a két bemenetnek a kapcsolható aktív passzív megoldással szemben, mert vész esetén egy másik hangszer is csatlakoztatható, volt már rá példa nem is egyszer!!
Jó a design! Jobb mint a mostani, kíváncsi lennék arra, hogy ez a koncepció hogyan is szólal majd meg. Illetve ezt a szervós dolgot kifejthetnéd bővebben.
Design 5* --- betűtípus nagyon jó, elrendezés ok. Az erősítő első ránézésre letisztult, modern, tekintélyt, erőt sugárzó! A hangfalon levő logo is ütős (prolude felirat beforgatva a K betűhöz jó ötlet). A kérdés, hogy 2 logo maradna? Egy ami az erősítőn van és egy ami az erősítőn? Gratulálok!
Nem vagyunk "egy cég", de produktívan "veszekszünk":) Egy hangszererősítő akkor szolgálja a zenészt, ha minél szélesebb tartományban meg tud szólalni, és minél szélesebb ez a spektrum, annál többféleképpen tudja használni, manipulálni a hangot. Ha már a pukinál, a bemeneten vagy az EQ-nál lefejezem a soundot, akkor a zenekarban is mellékes lesz a zenész. Az Easy Play-el könnyebben kerülsz a zenekari hangzás középpontjában, még ha csak hátul a dobos mellett tolod is a bézt:Đ
Rosszul írtam a II-es csatornát: kikapcsolva lineárisan visz át, nem drájvolható, ezt az eredeti hangot lehet viszont a Mixer gombbal az I-esen beállított soundhoz keverni. A II-es az On gombbal indul, ekkor műxik a Para-Drive gomb is és az EQ is.
A sok opcióhoz láthatóan kevés gomb van, nem fogsz eltévedni, mert a készülékergonómia és a szervo elasztikus szabályozási tartományai élvezetessé teszik a tekergetést. Az Easy Play pedig elsősorban arra vonatkozik, hogy JÁTSZANI KÖNNYŰ a cuccal, simulékonyabb, gazdagabb hangzású, mint az átlagos besszerősítők, kevesebb erőfeszítéssel több hangot hallasz a hangszerből. Ezt a kezdő és profi egyaránt értékelni tudja majd, mindegyik más szemszögből persze. Más is a készülék felépítése, mint a szokásos fejeké, teljesen eltér a BHV-tól és a KO750-től is.
A csöves utat az I-es csatorna fölött lévő "Tube" gombbal lehet választani, EQ-zni. Ezen egy természetesebb hangzású csöves túlvezérlést lehet a Drive gombbal kitekerni, míg kikapcsolva egy szimulátoros, mélyben gazdag hangot kapsz, amit durván lehet túlvezérelni ugyanezzel a Drive gombbal, miközben tetszőlegesen színezhető EQ-zható is a csatorna. A II-es csatorna kikapcsolva lineáris átvitelt biztosít, azonban ekkor is működik a Drive gombja a teljes sávban. Az ON gomb a parametrikus EQ-t kapcsolja be, ezzel főleg a közép és magas tartományt lehet színezni, kiemelni, vagy durván torzítani. Mindkét drive fokozat több lépcsős, ami azt jelenti, hogy a hangerőtől többé-kevésbé függetlenül műxik, éppen azért, hogy a mixelés sokkal könnyebb legyen. A fókusz a hangzás, ill a drájvolt hangtartomány "szélességét" is kordában tartja. A két végfok lehetővé teszi a különböző érzékenységű és hangszóróméretű ládák (4 db 8 Ohmos) egymáshoz "hangolását", ami klubkoncerten a terem akusztikai adottságait jobban kihasználja. (Ez nem azonos a hangszínszabályozással, inkább az energiaelosztást segíti.)
Ez a verzió a "Hard KO", de lesz egy kisebb dobozos "Soft KO":) is, (wazze, ez is kb. 5 és fél kiló!:) kb. fele ekkora teljesítménnyel némileg kevesebb szolgáltatással, de ugyanolyan "könnyen játszható" és drájvolható lesz.
Ez érdekesen hangzik, bár ez a sok opció nem tűnik easy-play -nek.
Az aktív/passzív kapcsoló jó ötlet.
A gombok a két csatorna fölött mit kapcsolnak? A drive -ot? Akkor most hol is van a cső?
A két végfok is jó tud lenni, bár én megelégednék eggyel is, ha cserébe a 2U helyett KO méretű lenne az egész.
A fokusz -t nem igazán tudom elképzelni egyenlőre.
volt egy hasonló kétcsatornásom Ampeg B5R. lábkapcsolóval a két csati váltható volt + összekapcsolható tetszőlegesen mixelve + oktáver ki be kapcs, ez 3 gombos lábkapcsolóval tökéletesen működött.
bocs, ezt nem vettem észre... Egyszer már összeírtam itt lejjebb listaszerűen, mit kellene tudni egy jó basszfejnek, értelemszerűen a KO Easy Play ezt remélhetőleg maradéktalanul tudni fogja. Vannak kisebb-nagyobb tili-tolik még, de a fő váza és hangkezelés módja az véglegesnek tűnik - de lehet még bármit ötletelni...
Két csatornája van, mindkettő további két üzemmódot tud átkapcsolhatóan (csöves és szimulátoros út, illetve lineáris és parametrikus kiemelés) a csatornák külön-külön - egy raffinált szervorendszer segítségével - könnyedén drájvolhatók, majd az így kikevert soundok tetszőlegesen mixelhetők. A végleges, mixelt sound tovább fókuszálható, ami azt jelenti, hogy a legdurvább, brutális kiemelések és drájvok se basszák szét a hangszer alapkarakterét - és remélhetőleg a hangszórókat se:Đ...
A természetes, részletgazdag tiszta hangtól finom átmenetekkel a szétroncsolva is élvezetes soundig mindent tud, sokrétűen, mégis könnyen kezelhető módon. Ez nem világvevő rádió, ahol keresgélni kell valami hallgathatót:)) Ez a KO-Easy Play első megjelenési vázlata, a funkciók, gombok nagyjából a helyükön... Robi még nem látta, de majd gyorsan leveszem:))
tudod, hogy az autószerelőnél is a karosszéria munka a legdrágább, ha rád hallgatna Robi, a végén csak Amerikában lehetne eladni... Akkor a Mesa Bassnak annyi:Đ:Đ:Đ:)
Nem lehet összehasonlítani a HD350-et a TD650/660-nal, annnyira más, de próbáld meg ha már úgyis összehozott vele egyszer a sors.
A KO-val kapcsolatban pedig minden óhajod duplán fog teljesülni, és kevés olyan fejet fogsz találni, ami jobban kinyalja a se... bézed hangját, mint a Prolude zászlóshajója, a KO-Easy Play ... Hajrá Robi!:)
Egyik próbán játszottam egy EBS 650 -en és számomra is meglepő módon szólt. Úgy magában nem hallottam semmi különöset (biztos mert nem elég jó a fülem), de amikor szólt az egész zenekar, mindent szépen kihallottam.
Na, gondoltam lehet, hogy egyszer majd lecserélem a BHV -t egy EBS -re.
Pár napja volt próba olyan helyen, ahol egy HD350 volt. Naná, hogy elvittem a BHV -t is, hogy csináljak egy igazi összehasonlítást. Ugyanaz a terem, ugyanaz a láda, csak a fejeket cserélgettem.
Az eredmény igencsak meglepett. A BHV lealázta a HD350 -et.
Akárhogy tekergettem a kis EBS -t, nem tudtam olyan szép, karakteres hangot kihozni belőle, amit a BHV alapbeállításokkal + shape. Arról nem is beszélve, hogy az EBS -ből hiányzik néhány jól használható funkció, vagy pl. a cső és még elég nagy alapzaja is volt.
Még a 650 -est is össze akarom hasonlítani, de gondolom nagy eltérés nem lesz a 350 -hez képest. Mindenesetre HD350 -et már nem veszek.
Gratulálok Robi!
A KO -val régóta szemezek már, mert nekem nincs rack -em és a mérete, meg a súlya nagyon praktikussá teszi. Viszont vannak ellenérvek is:
- Vajon miben más a hangja, mint a BHV? (ezt persze csak ki kellene próbálni.)
- Nincs benne cső. Pedig bizonyos akusztikai körülmények között (terem, vagy láda) nagyon egyszerűen lehet vele korrigálni a száraz hangot).
- Torzító, nekem nem kell egyáltalán.
- Nem tudja a 2 ohmot.
Ami engem illet, javaslok egy olyan konfigurációt, amiben a torzító helyett előfokcső van és tudja a 2 ohmot, akár a teljesítmény rovására is. Más szavakkal egy mini BHV -t 2 ohm -mal.
ez most komoly, hogy kínotokban már a helyesírásba és elgépelésbe kell belekötni?? Mi ez, kispályás óvoda?? ennyire futja?? gyerekek ez azért nem kicsit szánalmas OMG, miért nem mentek akkor inkább homokozni?
Én azt mondanám, hogy van pár ember akinek nagy az igazságérzete és rengeteg szabadidővel rendelkezik. Ezek az emberek aztán ha találkoznak az éterben addig csinálják a mexikói felállást, míg mindenki más meg nem unja, majd mindketten mintha mi sem történt volna, a saját igazságuk teljes tudatában ellovagolnak a naplementébe.
rajtad kívül senki sem vergődik:) egyszer, ha ráérsz (mert ráérsz), hasonlítsd össze J ügynök posztjait a sajátjaiddal... bár hagyd, lényegtelen :D további szép napot.
amíg próbálnak kóstolgatni, addíg visszanyal a fagyi. De ha észreveszik, hogy csak -Laca szavaival élve- mezítláb rugdossa a falat, majd csak abbahagyja. Én jól szórakozom, nekem poénos perceket okoz a vegődésük