zongorát tanultam, gitárt autodidakta módon tanultam/tanulom mai napig, és dobolni is tudok középszerűen.
VISZONT.
én nem hajtogatok faszságokat a sötét fejemből, hanem tapasztalok ÉS tanulok. javaslom neked is, mert jelenleg Jeti szintjén ülsz ( ezért hívunk napok óta Jeti NO.2 -nek, csak hogy felfogd végre), és ásol még lejjebb :DD és igen, erre majd írsz egy szerinted igen velős kommentet, és megveregeted a vállad, addig én meg gyakorlok tovább egyszer talán lehetsz majd előzenekarunk:D
dehisz minek is kellene titkolnom? Eddig igen jó kritikákat kapott, jól mennek a bulik és a banda, múlt pénteken is kishíján telt ház volt a Barba Negrában. A projekt ebből a demóból indult.
20 éve játszom, szólógitáron kezdtem majd 5 éveg, és a ami napig játszok gitáron is, a Postumus első EP-t teljesen egyedül csináltam anno keveréssel masterrel. , továbbá én játszottam fel a gitárt, a basszust és az éneket, valamint programoztam a dobot és a billentyűt.
Te gitároztál már életedben?
Minden művészetben,zene,képzőművészet,stb,hasonló az alkotás mechanizmusa.Természetesen inspiráló az anyag amivel dolgozol sőt!Amikor követ faragok az olyan mint egy párbeszéd az anyaggal.Van egy koncepcióm ami a párbeszéd közben változik.Sokszor egy melléfogott hang,egy véletlenül letört darab a kőből,inspirál egy jobb megoldásra.Ebben biztos egyet is értünk.Amire én próbáltam utalni,hogy az alkotás mindenkinél személyes ügy.Nem lehet általánosítani.Az alkotás minősége sem függ az alkotó hozzá állásától.Pénzért is lehet zseniális alkotást létrehozni,és szerelemből is lehet szart csinálni.
Nem azért, mert nem szívesen beszélgetnék veled bármiről, hanem, mert csupán azért pötyögtem be ide az idézetet, hogy a zenei vonatkozását alátámasszam. Vagyis arról van szó, hogy az a zene teremti meg a zenész identitását, ami mögötte megszólal, ő az első és legfontosabb befogadója a megszülető hangnak. A következő hangot ez fogja inspirálni. Jimi Hendrix sem lett volna az aki, ha az a szokatlanul gerjesztett egyedi hang nem inspirálja, ami mögötte megszólal. Jó, kézben a szand, de amikor ez realizálódik, már a kéz is szinkronban reagál rá, ha elég gyors, tudatos és ösztönös egyszerre a zenész. Ha egy tucathang jön ki a cuccból, és eltűnik, elmaszatolódik a kéz és a megszülető hang közötti kapcsolat a technika útvesztőjében, akkor tucatválaszt szül a zenész is. Nem könnyű játszani és egyedit teremteni...
Van egy japán kert,"A végtele igazság kertje"ahol amorf kövek vannak véletlen szerűen elhelyezve.Körülötte egy kör alakú sétány.Minden lépésnél más képet látsz.Azt szimbolizálja,hogy az igazság mindig a nézőpontodtól függ.Egyikünknek sincs a bölcsek köve a zsebében,hogy kinyilatkoztathassa az egyetemes igazságot.
Ebben sok igazság van,de szerintem a művészetben pont az a szép,hogy nincs eleve elrendelt,mindenki számára járható út.Minden alkotónak a saját útját kell megtalálnia.
Ha valóban kurva profi és tehetséges vagy, akkor megteremtenéd a körülményeit annak, hogy ez számodra is kiderüljön. Amíg nem így teszel, magad is csak ábrándozol, de közben kurva gyorsan elmegy az élet melletted.
"...az hozza ki belőlünk!"
Ez a kulcsmondat! Nem te csinálod a zenét, a zene tesz azzá, aki vagy. A legnagyobb paradoxon, ami létezik, minden valódi művészet alapja.
Hajas Tibor így világított rá erre a művészi identitás termtő lényegre: "Nem az ember csinálja a képet, hanem a kép csinálja az embert. Amíg az ember csinálja a képet, addig az tisztességes mestermunka. Slussz! Nem érdemes beszélni róla. Amikor a kép erősebb, mint az ember, akkor azért gyakran fizetni kell, és biztos megérdemli, hogy létrejöjjön. A kép teremti az embert, mert az a késztetés, ami az emberből művészt csinál, nem tudatos. Az előbb érkezik, és azután az ember megpróbálja pallérozni, megpróbálja maga alá rendelni, és hogyha sikerül, akkor bukott!"
öö, nekem Rickenbacker, Jack Bass, Sting Ray, Wal, Jazz Bass és Spector NS a kedvencem ... Ezekből kettőnek a copyja van, tök véletlen, hogy az egyik Jolana :D
Te azt írtad, hogy minden hangot ki lehet tekerni minden hangszerből (oké, hasonlót). Már bocs, de erről ordít a hülyeség. Ha gondolod, odaadom a wotanom, hogy tekerj ki belőle WW hangot, vagy akár precit (igen, két P pu van benne), vagy..... Nem fog menni. Párat, hasonlót ki fogsz, de MINDENT, MINDENBŐL nem. MM-ből nem lesz preci, preciből nem lesz fodera hang.
Sokan vagyunk ezzel így, hogy ragaszkodunk egy-egy cucchoz, mert az a legjobb számunkra, abból hozzuk ki a nekünk legjobb hangot (vagy... az hozza ki belőlünk!). Ha úgy lenne ahogy mondtad, nem lennének ilyen kedvencek (pl turbónak preci, kócosnak jolana, oce-nak JB).
Másrészt, egy hangzás nem egy dologtól függ, nem csak gitártól. Az, hogy a sound a kézben van, ezért xyz mindenen ugyanúgy szól hülyeség! Agyban dől el, hogy mit szaretnél hallani, az alapján választassz cuccot és ez alapján állítod be, és természetesen, úgy is pengetsz.
Persze kérdés hogy kinek mit jelent a hasonló, illetve vannak nagyon sokszinű hangszerek, de még ezek figyelembevételével is eléggé elhamarkodott az a mondat, hogy "mindent mindenből".
gitároztál már életedben?:DDDD mármint szólón:D mert akkor nem írnál ekkora baromságokat:D volt koreai Ibanez SZ520am (úgyse tudod, miaz), felezhető humbikkal, ésmindenhogy zsíros volt, csak a karaktere változott. és ha te nem tudsz mondjuk egy telecasterből kitekerni valami zsíros szándot, akkor VELED van a baj.
megsúgom, Zakk is többször felezte anno a szedőket Ozzynál vagy a Prideban...
Nem, a fófaxt nem, nyitott könyv vagy. Ez a monumentális színfal mögötted a bizonytalanságot, a disszonanciát, a kielégítetlenséget és az útkeresést mutatja. Az a szelíd simulékony elektronikus "agy" hiányzik mögüled, ami harmonikus egységet teremt az összes hangszered és a művészi identitásod között. Mert könnyű rajta játszani... easy play:)
kb 2 éve basszusgitározom és ezalatt 3 erősítővel volt komolyabb kapcsolatom
svt4
tubepath
ko
ez sok?
de tényleg, mondd el kérlek, szerinted, nekem a nikson basszusgitárosának mi az az iszonyat megfejtés amit tolni kéne?
ha a mainstream power pop/punk zenekarokat nézzük, akkor egy svt classic, 810 és pengetővel precko vagy jb
ehhez képes ujjal játszom, torzítok, és modern basszusgitárjaim vannak, mert utálom hogy a fendereken bizonyos hangok megszólalnak, némelyik meg ordít. ezen tud egy kicsit segíteni a kompresszor meg az emg. emiatt tetszik most annyira a jazzbassem. (emg jx szett és 2 sávos emg eq)
erre van egy kurvaegyszerű teszt: állj egy higain fullcső stack elé és játssz egy jó zsíros, mély riffwet mondjuk Zakk Wylde riffet egyszer humbi állásba, egyszer meg felezve. Ha nem lesz a humbis verzió zsírosabb akkor vagy a füllel van gond, vagy a cuccal.
Na hajrá!
tévedés. szerveztél már munkásfilmnapokat a kommunizmusban csupa szocialista filmmel?:Đ Na, az a marketing, wazze! A filmszakmában nincs jó film és rossz film. Az az ökölszabály, hogy minden filmnek megvan a közönsége, az a feladat, hogy megtaláljuk. Ugyanez a szabály itt is érvényes. Az egyik basszerosnak túl jó a begringer kombó is, mert akkor se lenne belőle soha zenész, ha walter woodson játszana. A másik meg lehet, hogy elpocsékolja az istenadta tehetségét a nem megfelelően összeállított láda és erősítőhalmazzal a háta mögött.
Szexy folyamatosan keresgél, de még egy darabig ez lesz a sorsa. Nehéz a popszakma, na!:Đ
itt végül is mindenkinek privát véleménye van, az igazság nem egyetemes, hanem odát van.
ja és nem a gitárokat hanem a pukielveket hasonlítottam össze, márpedig a gitár humbi (vagy egyáltalán a puki) ugyanazon az elven működik, mint egy bassgitárpuki, ebbe kár belekötni mert nem más fizikai jellemzők érvényesülnek, csak más frekvencián. A működési elv ugyanaz HASONLó családnál (mondjuk passzív-passzív rendszernél).
Nehéz rajtad elmenni.Egyszer azt mondod Jolana-Regent párossal is lehet jól szólni,meg a filling a lényeg,aztán a KO-ra,hogy gyerekeknek való műanyag játék....
és ha nem akarja eladni, mert tetszik neki? ja bocs, az lehetetlen, mert neked nem tetszik! :D meg amúgy is szar. zolkow meg hülye, hogy ilyet akar venni... asszem. :D
Hagyjál már a faszságaiddal megint, kinyilatkoztatod itt a privát véleményedet egyetemes igazságnak...aztán összehasonlítod a szólógitárt az basszusgitárral. Bezárt a lipót, vagy mi van ? :D
lementem próbára, úgy szól minden, sírtam. be van kötve a 8x10 meg a 2x15, a fejünket leviszi, érthető (kell hozzá a sansamp) kib***t hangos és nagyon fasza az egész. Mindenki imádja!
azért ezt gondold át:D hány humbis gitár van, amiben ott a felezés lehetősége, és nem fogod megmondani, hogy most VALÓJÁBAN felezve van-e.... mert te eleve tudod (tudni akarod), hogy most humbiként szól...
minden hangot ki lehet tekerni minden hangszerből, főleg, ha aktív. legalábbis hasonlót. a saját "szándom" pedig inkább függ a pengető+acél húrtól, a feltekert magasaktól és közepektől.... legalábbis eddig minden hangszeremen meg tudtam szólalni.
elkészül, olyan lesz, amilyet hosszas töprengés után kitalálok, és slussz:)
aqbban azért kiegyezhetünk hogy azért a vastagon szóló metalgitárosok 90%-a humbis megoldásban utazik, és kevés utazik pl 3 single-s straton... ez sem véletlen, ahogy a JB dolog sem. Just think about it.
Persze lkehet jönni a ritka kivétellel, de mint tudjuk a kivétel erősíti a szabályt
Persze hogy van objektivitás!!! Sőt az életemben szinte mindent próbálok objektíven látni. Na de sokféle jó hang van, nem tudnám megnevezni hogy na igen ez az, vannak határok de abba belefér sok sok sok sok jó hang.
Már eleve a főb hangszercsoportok, prec, JB, MM? Fodera, mindegyik tud jól szólni mégis más. Így értsd kérlek!
nem haragszom meg, mindenkinek más az elépzelése a zenébe illő tónusokról.
Ahogy erdőbe is lehet menni (egy darabig) sportkocsival, de terepjáról az igaz)
A Jazz bassnek más a karaktere, abból nem az fajta vastag morcos sound jö ki már csak a pukielrendezés és típusok miatt is. Egy humbis megoldással nagyobb rombolást lehet csinálni, mint single-el, de kevésbé olyan pregnáns (ez a kompriomisszum benne, ami miatt viszont finomkodásra kevésbé alkalmas). Ez valahol fizikai tulajdonsága a picktípusoknak.
Te mivel tudsz jobban gitáron döngölni? egy Single-el vagy humbival?
Jazz Bass tényleg nem jó metalra Ezen a kijelentéseden mindig olyan jókat szoktam röhögni, már ne haragudj meg. Itt is milyen rosszul szól a JB, bár lehet, hogy nem is metal:
A készülékek által közvetített hangoknak, hangzásoknak azért van az ilyen-olyan ízlésnél objektívabb mércéje is. Ahogy egy darab jelvezetéknek, úgy a készülékeknek is van bemenete és kimenete, a kettő viszonya határozza meg a kommunikációképességét. De az ízlés sem amorf és parttalan, ahogy nem is állandó.
Elég ha csak arra gondolunk hányféle halászlé van csak a fórumtagok között is, annyiféle hangot akarunk
régi szóhasználatom hogy sokféle jó hang van,
ezért nincs földrajzi neve sem a szandnak
ez szerintem is tökre így van, az olyan hangszer ami mindenre jó, az semmire se jó, ahogy szokták mondani. Vagy tényleg olyan drága (értsd: 7 számjegy forintban) és tele van aggatva pukikkal és elcsivel mint egy sündesznyó.
Ahogy egy Jazz bass sem jó metalra, a döngölős Spector sem lenne jó kifinomult könnyűzenére. a különbőző hangszertípusoknak megvan a maguk zenei világa, ahol ideális.
Igen, de azt nem tudhatod hogy hogy fog változni az izlésed, igényed, vagy együttes amiben játszol. Nem azt mondom, hogy egyeseknek (akár Neked is) megéri-e, mert ez mindenkinek egyéni joga eldönteni! Hanem csak azt, hogy olyan, hogy "megveszem ezt, és nincs többé csere", nos, szerintem nagyon ritka eset.
Ez az 1800-2000 euró mostani vételi árfolyamon meg kb 600e forint... Az fix, hogy ennyiből én magyar cuccot vennék, mert szerintem olcsóbban jobb minőség kijönne - igaz, nem WW dizájnnal és felirattal.
nekem a corvette forma jön be meg az infinity. na mármost, ha ezt mással csináltatom meg, ugyanúgy erre a formára hajazót csináltatnék, az meg már copy, ami megint nem az én világom.
az egyik egy átlagos technikai sound közép-keleteurópából, a másik meg a hangszered élettársa, aki egyúttal kordában tartja a színpadon össze-vissza viháncoló hangfalakat.
ezzel a koncepcióval gazdaságosabb lenne hazai mestert kereseni, akivel még jobban szót tudsz érteni, és anyagnak, tudásnak ugyanúgy nincs híján mint a WW. Nem? Az a lényeg hogy egyedi hangszer legyen, vagy az (is) hogy WW legyen?
az lehet, de elvileg olcsóbban jön ki, és nem a más igényei által összerakott utánzatom lesz, hanem olyan, amilyet én akarok, és ott pont kerül a gitárcserék végére....
Na jó, be is fejezem ezennel az offolást itt. (bocsi!)
Mindennek van jelentősége, megfelelő és megfelelően beállított cuccokkal minden ki is hallatszik. Anyagok, PU, elektronika, húr, erősítő, hangfal, KÉZ, játszott muzsika és annak hangszerelése. Az, hogy ezek a különbségek kinek mennyit érnek, az egyéni ügy. Valószínű élő koncerten egy vak sem fogja megállapítani, hogy az a béz egy átmenős avagy sem. De stúdióban, mikor steril körülmények közt kell feljátszani valamit, akkor minden számít, még az is, hogy rendesen reggeliztél-e. :) A zene/húr szempontjából én szerencsésnek mondható vagyok, nem baj, ha kicsit tompult már, jobban szeretem a karakterét mikor eltűnt vadiúj csillogása, jobban passzol a zenei környezetbe. Felvételen mondhatni utálom az Elixir hangját, de koncertre bőven jó és kifizetődő is.
ha valami a szérigyártástól eltér az önmagában nem kicsit drágít meg egy előállítást, mégha hasonló anyagokkal is készíti. Ugyanolyan, hogy valamit 3 darabban vagy 3000 darabban gyártatsz le, az egységárkülönbség akár az 50%-ot is meghaladhatja.
ne csináljuk gizikéből gőzekét, nem azt mondtam, hogy nem jó az átmenőnyak, tudom, hogy jobb, de nem ANNYIVAL mint amennyivel drágább másodsorban pusztán ilyen küldönbség nem fog zenei környezetben is különösebb hangzáskülönbséget okozni. Remélem sokdjára leírva mindenki megérti, talán kóci sem fog az ellenkezőjével megnt belekötni, mintha mást írtam volna le. Az, hogy kényelmesebb, azt tudom mondani, hogy NEKEM nem volt az.
ne csináljuk gizikéből gőzekét, nem azt mondtam, hogy nem jó az átmenőnyak, tudom, hogy jobb, de nem ANNYIVAL mint amennyivel drágább másodsorban pusztán ilyen küldönbség nem fog zenei környezetben is különösebb hangzáskülönbséget okozni. Remélem sokdjára leírva mindenki megérti, talán kóci sem fog az ellenkezőjével megnt belekötni, mintha mást írtam volna le. Az, hogy kényelmesebb, azt tudom mondani, hogy NEKEM nem volt az.
az átmenőnyak nagy előnye a nagyobb sustain, aminek ugyancsak inkább a finomabb zenékben veszi az ember hasznát és értelmét (pl amit Te is játszol), de pl az én zenémben ez meglehetősen harmincadrangú kérdés. Az, hogy hány óra használatban volt egy húrkészlet, már nagyságrendekkel többet számít, így hiába az átmenő nyak, ha nem tudod hetente cserélgetni a húrkészletet, vagy naponta, mint Gary Willis
a signature-k röhejesek, és az áruk is az. feleennyiért felhívja a normális ember a custom shopot, és csináltat saját signaturet, ami egy életre szóló gityó lesz. ezt tervezem idén én is a Warwicknál.
nem tudom, hogy Paulnak volt-e USA modellje a sok Euro mellett, mert ebben egyedül az ő szava lenne mérvadó, mint felhasználó minőségi különbség szempontjából.
Az biztos, hogy a hangját a felhasznált EMG cuccok (puki és elcsi) alapjaiban határozzák meg, sokkal sokkal jobban, minthogy átmenőnyak vagy csavarozott.
ami mocorogtatja a fantáziám az Alex Webster szigécsör, de nem az átmenő, hanem a picit vékonyabb nyak és az EMG fullaktív elcsi+pikáb miatt. De 4kUSD majd akkor fizetek ha rámszakad az OTP
Oké, nekem átmenőnyakasról kapásból beugrottak a klasszik usa modellek. Ez már egy jó kiindulási pont véleménynyilvánításra, ha tudtál próbálni drágább modellt. Viszont nekem a meglátásom legfőképpen képek alapján az, hogy az USA modellek minőségibb, szebb, feltételezem drágább anyagokból vannak összepakolva. Nem ástam bele magam a témába és nem is vitatkozni szeretnék, de lehet nem csak árban különböznek ezek európai társaiktól, hanem minőségben is. (Hogy én hogy utálom, mikor Backline-ról tesztet írnak, hogy "így a GK, úgy a GK..." :D )
ha jobb, akkor ezen a szinten már tökmindegy az ár/érték arány.... elég gáz, ha többszázezres hangszernél a pénz dönti el, hogy legyen-e átmenőnyak, vagy sem. főleg hogy ha van rá.