Ez volt már?
05.14.1960, The Silver Beats (John Lennon, Paul McCartney George Harrison, Stu Sutcliffe, and Tommy Moore) performed at Lathom Hall, Seaforth, Liverpool. They played a few songs during the "interval" to audition for promoter Brian Kelly. Also appearing are Cliff Roberts & the Rockers, The Deltones, and Kingsize Taylor & the Dominoes. This is the only occasion on which the group uses the name "Silver Beats", quickly changing it back to "Silver Beetles".
www.bayernradio.eu
Uraim!kellene egy énekes gitáros Lennon nak áprilistól külföldre október végéig.részletek:szantogergo82@freemail.hu vagy 06705296611.énektudas legyen tisztelettel kellemes unnepeket
Most olvastam, hogy a Let it Be több verzióban készült - meg lehet ezeket hallgatni vhol, valakinek megvan esetleg, ahol Harrison nem a végleges verzió szerint egy LP-n játszik, hanem a rosewood telecasteren ?
Ez volt a reakciója néhány kisebb csoportba verődő, túlbuzgó hívőnek akkoriban.
Lennon könnyelmű kijelentésére reagálva, miszerint:
"A Beatles népszerűbb mint maga Jézus" (asszem így hangzott el egy interjúban)
S ezzel világszintű felháborodást keltett...:)...nyílván a rajongók ismerték a gombahaj humort és lazaságot, Ők ezt nem vették komolyan. A konzervatívabb vagy vallásosabbak viszont annál inkább. :)
S egy ilyen "Beatles ellenes tüntetés" féleségről való ez a kép, valúszínűleg.
...ezt a Beatles Anthology dokumentum sorozatból tudom, már jó rég óta...ajánlom mindenkinek aki nem ismerné még esetleg. :)
Sziasztok! Nemrég az a megtiszteltetés érte a The Bits - Hungarian Beatles Supergroup zenekarunkat, hogy meghívást kaptunk a legnagyobb hollandiai összművészeti fesztiválra (Big Rivers Festival) főzenekarként, így mivel témába vág, pofátlan módon posztolok most ide egy videót a koncert csúcspontjáról, remélem nem zavartam meg senki nyugalmát... Peace!
Szerintem az igazság valahol SM és Gazz álláspontja között van. Egy este 3 banda, 1-1 óra játékkal, minél kevesebb átszereléssel. Akkor a közönség sem fárad el annyira, és jó hangulat alakulhat ki.
Egy másik felvetésre reagálva: kb. 3 perc alatt bármilyen erősítőből ki tudtam hozni használható hangot. Persze nem multival, hanem kispedálokkal.:) Egy alap tisztát nem hehéz belőni, ez a lényeg szerintem.
Ez szerintem is így van, fél óra az még nem is egy igazi koncert, több idő az utazás meg pakolás mint amennyit játszhatsz, én ennyiért el se indulnék sehová.
1 órát legalább kell játszani szerintem, az még nem unalmas a közönségnek sem. ( de jó zenekarnál több sem :) )
Az átpakolás meg nagyon nem 5 perc a gyakorlatban úgy sem, max ha ismerős bandával megy az ember, akkor megoldható gyorsban, de tök idegenek között ez sosem fog működni.
Bár a mai viszonyokat nézve, amiatt is jó egy klubnak, ha sok zenekar zenél ott egy este, mert akkor legalább a zenekarok, meg pár haverjuk jelenléte már tömegnek számít :D
Legutóbb a Sörsátorban (ahol nem voltál- The BITS) szerintem qrvajó volt a hangosítás(is). Bár úgy emlékszem, ott máskor is jó szokott lenni. Azt persze nem tudom eldönteni, hogy ez mennyire függött az alapcuccoktól (igaz, qrvajó hangszereket hoztak Alberték).
Csak azért írom be, mert még az én - gyér - tapasztalatom alapján is el lehet mondani, a klubokban gyakran tényleg jó sz@r a hangosítás.
a hogyanban benne van azért a szand is és a komplett zenekar szandja az egyes hangszerek eredőjeként jön össze. kis klubokban szeretik elnagyolni a hangosítást (szóljon azt kész) és mikor minden hangszerrel ezt csinálják, az eredő lehet hogy hangos, de sok esetben elég gyér lehet. azért érdemes azért szerintem az alapra is odafigyelni, mert onnan csak hatványozottan jön majd a PA-ra minden...
Én ha lehet viszek cuccot (mondjuk pl. egy ideje nem saját erősítőn játszom), csak ha van egy standard rock cucc a színpadon (pl egy vox ac30, fender tweed, marshall bluesbraker, valami régi mesa kombó, stb.), akkor tuti, hogy nem lesz para, ill. amúgy is kurva mindegy- ha a dobos kurva jól játszik, akkor szólhatsz akárhogyan, ha meg szarul, akkor is:)
Az egész túl van kombinálva- mindenki állandóan szandot keres, pedig egy zenekar ereje abban van, hogyan (és mit) játszanak együtt a színpadon, na ezt meg itthon mindenki leszarja.
Egyébként fura, hogy pont te mondod, amikor hónapokig tesztelsz egy pickupot, aztán koncin meg csak simán becsatlakozol egy tökidegen erősítőbe?
Szerintem ennyire beleszarni a hangzásba nem életképes a színpadon.
Ahány erősítő, annyiképpen szól. És öt perc alatt nem fogod kitalálni, hogy hogyan szól jól a gitároddal.
Kábelt bedug, aztán niz ki a fejéből, hogy miért szól ez ilyen szarul bakker.
A másik, amit az évek során megtanultam, hogy nem bízom az idegen cuccban.
Egyszer a fészekben kellett játszanom egy "legendán", valami öreg fenderen.
Na olyan szarul még sose szólt a gitárom, nem is volt nagy hangulatom ezek után, jó szar buli volt.
Átszerelés: gitárkábelt kihúz, gitárkábelt bedug, pergőt, cint, lábgépet cserél- 5 perc az egész, aztán vantútrífor.
Ha így nem tanul meg zenélni az ember (szerintem), akkor baszhatja az egészet.
Két órát a Cure-ból sem viseltem el anno Szegeden, pedig az életem legjobb koncertje volt kb.
A közönség meg legalább lát egy este 5-6 bandát, aki a saját (!!!) zenéjét tolja szépen.
Szerintem ez rohadt fárasztó a zenekaroknak meg a közönségnek is. különösen az átszerelések miatt.
Meg az én tapasztalatom az, hogy a buliknak van egy íve. pont az első fél óra az, amikor mindegy mit játszol, mert a buli úgyse indul be. Mire meg beindulna, elkezd szerelni a kövi zenekar.
Pont ez az, ami miatt mi szeretünk egyedül játszani, és legalább két órát egyhuzamban. Olyan 25-30 számot eltol az ember, ha a huszadiknál nincs tánc, akkor már nem is lesz, de ha igen, akkor már mindegy mit játszik az ember, a hangulat kialakult, a szart is el lehet adni ilyenkor. Na pont ezekért a percekért éri meg zenélni.
Szerintem az angol módszer a legkirályabb. Egy este ezernyi kis zenekar, mind tol fél órát, aztán jön a következő.
Én nem akarnék a Dohány utcában 950 db hey joe-t, meg yesterday-t hallani egy este kocsmazenekaroktól, mert "a közönségnek erre van igénye".
Milyen jó lenne ha pl. a Dohány utcában (ott sok jó kis kocsma keletkezett az utóbbi időben) és mellékutcáiban, az egymást érő pubokban - mindegyikben - saját zenekar játszana (lehetne mindenfélét).Ezen kívül már csak a pia-árakat kellene (azt máshol is) kissé lejjebb engedni, hogy a fiatalok zsebpénzéből is fussa. Szerintem ez működne.
Szarban is lennék, ha a politikusokra kéne várnom, hogy legyen tennivaló:)
Én (tűrhetően szóló) kis klubokban szeretek zenélni, ilyen kötelező jellegű céges slágerparádéktól kiráz a hideg, de hét kinek a pap, kinek a papné.
Márpedig normális melód biztosan lesz, mert a Viktor is megmondta, hogy rögtön itt van már a háváj. Az afféle "céges bulik" ennyire vacakok? Nekem eddig az tetszett legjobban amit Szűcs Gábor - USA NO1 - x-factoros gitáros mesélt egy interjúban(azt hiszem New Orleans-ról): minden "kocsmába" állandó zenekart.
Elsőre "kihallgatás"-t olvastam..:D
Akkor majd összefutunk máskor. Esetleg ahogy Doki írta, valamelyik nála tartott sörözős/gitártapogatós este. És ha az sem jön össze, akkor megbeszélünk valami találkozót, és úgy..