Sajnos erre a hónapra agyonb..tak túlmunkával. Hétfőtől minden második napon ügyelek, egyelőre azért csak hatot 12 nap alatt, mert 31-én vége lesz a hónapnak, és csak addig van beosztás.(ezek a ge..k - akik még mindig nem mennek el - úgy változtatták meg a munkajogi szabályokat hogy az ilyesmi törvényes)
George a koncertidőszakban végig Gretsch-ezett..."64-től időnként a 12 húros Rickyvel játszott pár nótát(A hard day"s night, Long tall Sally, You can"t do that, If I needed someone pl.), "66-tól meg Epiphone-ozott, akrcsak John. Egy-kétszer SG is előkerült. De alapvetően a Gretsch-en játszott.
Az említett koncerten a hangszerekkel a nyakukban mentek a stadion közepén lévő színpadra. Érdemes megnézni azt is...
Durva lehetett átvágni a füvön, ennyi ember előtt, ekkora hangorkánban...akkoriban már javában füveztek is...
George meg tán csak nem Gretsch-ezett?(különben valami olyan duma volt, hogy a teherautót - a fű miatt - nem engedték hogy egészen a "játszóhelyig" menjen, aztán meg mintha valami cipekedés lett volna ebből?)
Nem nagyon volt mit pakolniuk: volt a kis fej-láda cuccuk, azt vitték mindenfelé...zárt térben még okés is volt valamennyire, szabadtérre viszont kevés...asszem nem sokkal később jöttek a nagy Marshall cuccok.
John simán be volt kattanva, lásd I"m down előadása...
Lehet, hogy ebből láttam: azt mondták, hogy a fűre is vigyázni kell, aztán nem engedték Őket rendesen pakolni sem. Azt hiszem, John ekkor gondolt először komolyan a befejezésre. (ha jól emlékszem)
Pl. az egyik legismertebb koncertjükön, "65-ben a Shea stadionban, 56.000 ember előtt játszottak: az alap voxokon, és ki volt hangosítva a bézból stadion hangosbemondó-rendszerére...nem csoda, h a hivatalos koncertalbumon nem az eredeti hanganyagot adták ki, hanem más koncertekről összevágott anyagot.
Egyszer valalmelyik TV-csatornán (Discovery? - már nem emlékszem)azt fejtegették, hogy a Beatles ilyen okok miatt hagyott fel az élő koncertezéssel: az Ő "működésük" alatt kerültek ki a zenekarok a klubokból a stadionokba, és idő kellett, amíg kialakultak a megfelelő technikai feltételek - gondolom a monitorozás is ezek közé tartozik.
Lennon maga is mondta, hogy időnként - mivel nem hallják saját magukat - hamisan énekelnek.
így van, plusz nem annyira ismerték a monitor ládát - amennyire én tudom - és azért úgy játszani, hogy szart se hallasz magadból nem olyan egyszerű (legalábbis én megőrülök, ha pl próbán nem hallom magam)
Szerintem meg ritka jó stúdiófelvétel (nyilván eredeti minőségben, nem ez a vacak, amit linkeltél).
Nb. szerintem a Besame Muchón is azt hallani, mekkorák voltak.
Ki nem sz*rja le, hogy részegen félrefognak néhány hangot, ha a hangulat hibátlan?
Van egyébként Höfner-topic (most mintha üres lenne - ehhez nemigen értek,hogy miért), meg volt basszeros topic is (most nem találtam meg).
Azért írom be, mert szerintem nem lesz könnyű találni, és elvileg ezeken a helyeken is feltünhet.
Aki nyálcsorgatni akar, kattintson ide...már többször rendeltem tőlük, nagyon korrektek és olcsók. Sztem egykalózüzem lehet, mert nem tűnik eredetinek a cuccuk, de nagyon minőségi.
És mindig küldenek bónuszcd-t is.:)
katt Épp most írtak, h megjelent egy montreali koncert, ami nekem csak gagyi írottban van meg...
Sziasztok! Egy eredeti Höfner Violin 500/1-es basszusgitárt vennék., nektek nem kell mondanom gondolom, hogy á lá Paul McCartney:) Jobb kezes érdekelne. Ha valaki tud ilyet írjon a tannem@freemail.hu címemre, vagy hívjon a 06-30-310-8203. Üdv: GYURI
szerintem ebben az érzés a hatalmas. akkoriban nyilvánvalóan kevesen tudtak igazán igényesen bánni a hangszereikkel a srácok közül, akiket a r"n"r, r"n"b, skiffle, stb magával ragadott. és ezen a felvételen szinte érezni szerintem ahogy ott vagyunk 62-ben Hamburgban, a füstös klubban, srácok a kis színpadon mindenféle frankó hangtechnika nélkül, kissé betabizva nyomják a "rakenrollt" - hamisan. akkoriban még a tv-ben is nyomtak hamis dolgokat (ma is persze), chuck berry pl sokszor hamis volt, de mégis " a Johnny B. Goode nekem 20 év múlva is Johnny B. Goode lesz"
egyébként játszottak sajátokat is, 29 számot nyomtak le - hány kezdő zenekar szokott ma ennyit (szinte minden este)? (jó persze tudom h manapság műsoridő van meg stb, de akkoris, meg ekkor már nem is voltak tökkezdők, meg nem nehezek a dalok, de azért akkoris kemény)
Azt azé ne felejtsük L, hogy 62t írunk, és más zenekarok és előadók számaival klubozunk! Én spec mindig is bele tudtam magam élni ebbe a korba, még rockerként is, és sztem semmi baj nincs ezekkel a nótákkal! Ez akkor és ott teljesen jó volt! (nekem most is teccik)
Szerintem nem borzalmas a felvétel, épp ellenkezőleg...klasszikus pszichedelikus-korszak-beli zene és felvétel. A mellotron óriási benne...és jópáran fel is dolgozták már.
Persze, mai füllel kicsit más...ma egy kezdő gitáros is nagyobbat virgázik Harrisonnál, vagy szinte bárkinél abból a korszakból. De nem ez lenne a lényege a ZENÉNEK...
Megnézném, Te mennyire lennél pontosan hangolva többórányi folyamatos játék után, egy szellőzés nélküli, emberekkel fullra tömött pincében...ja, és nincs hangológép...
Ja...mindig elfelejtem, hogy a UPC valamiért a G-mail-ről érkező leveleimet elnyeli (úgy néz, ki mégsem a Nemzetbiztonsági Hivatal a ludas). Így kapásból nem tudok állásféleséget (sőt, velem is próbálkoznak - régi bolsi módszerekkel). Különben olyan csütörtök-péntek magasságban jó volna szerintem.
Válaszoltam is...nem kaptad meg? Azt írtam, nem tudom még előre, hogyan melózóm...
Apropó, meló: nem tudsz vmi állást a környezetedben? Egyre bizonytalanabbb az ásatási munkám...
Különben ha Blackbird 1x leereszkedne az alattvalókhoz (= hozzánk) akkor Őket azért bevehetnénk abba Beatles-emlékműsorba, amit egyszercsak megcsinálunk jól. (na, ez aztán very magyaros - csak Ricsi meg ne lássa)
Azt gondolom, hogy a METRO-vonal mellett kellene valahogy (amelyik állomást Joe is jól el tud érni, és parkolási lehetőség is van)? 7 óra körül szerintem jó lehet az indulás.