Épp egy gép-összeomlás közepén vagyok, úgyhogy nem tudok semmi érdemlegeset közzétenni, ellenben mihelyst lesz rá módom, élek a megosztás és a kritikák adta fejlődés lehetőségével.
Egyébként egy barátom szeretne nálam felvenni néhány kommersz(nek szánt) pop-rock dalocskát, amihez pár eszköz rendelkezésre áll, csak épp a kellő tudásnak vagyok híján.
1.a sávok, amiket keverni akarsz,torzításmentesek legyenek.Ne legyenek zajosak,ne legyenek extrémen hangszínezve,valamint ne legyenek túlkompresszálva.
2.keverésnél ne legyen tú sok sáv,mert a jel/zaj viszonyt erősen rontja,valamint az összegzésnél kellemetlen intermoduláció lép fel,ami torzításhoz vezet.Ne legyen túl széles a stereo image(fárasztó lesz hallgatni),ne legyenek negatív fázisok,lábdob,basszussávok középre,mert különben a monokompatibilitás elveszik.
3.Mastering-nél a kiegyenlített hangképre kell törekedni,valamint a zavaró szub és magasfrekvenciás tartományt vágni kell,annyira kell szűkíteni a dinamikatartományt,hogy ne legyenek zavaróan hangos v. túl halk részek,de max -3dB-ig szabad csak kivezérelni,hogy adásba is kerülhessen a zenei anyag.
kb. ennyi
Hogyan lehet maximálisan kielégíteni egy nőt?
Kb. ezt kérdezted..
Van amelyiket bankkártyával, van amelyik a metaforákra gerjed de olyan is akad,
akinek elég ha csak egy ponton birizgálod.
Szerintem első és legfontosabb - elektronikus zenében ez élvez főprioritást - hogy megszólaljanak a hangok.
Az meg tényleg seggelés, kevergetés, na meg sokféle zene hallgatása. NAgyon sokat segít, ha egy általad preferált zenét megpróbálsz egy az egyben lemásolni és kikeverni. Én ezzel pl nagyon sokat foglalatoskodtam.
És olyan előadókat is akiket nem kedvelek de tudom h vérprofik: én pl. Timbalandot és Madonnát is igyekeztem kikeverni. Több kevesebb sikerrel.
Ha már meg van a jó hangod akkor utána érdemes arra figyelni, hogy a zenében az egyes frekvenciákat kik foglalják el, nincs -e túl sok sáv a mélytartományokban, kihallani e középen a sok hülyeséget stb...
Általában az az ideális ha kiegyenlítetten szól a teljes 20hz-20khz spektrumon. És ezt sp analyzátorral folyamatosan csekkold. Egy idő után a szemedet is kell használnod nem csak a füledet. Ha van konkrét dolog, uccu neki mutizzad és akkor hátha tudunk érdemben hozzáfűzni.
Na és itt kell mélyebbre hatolni a nyúl üregében...
Hogyan lehet a lehető legjobbra kikeverni a zenét?
Tudom-tudom banális kérdés, mintha azt kérné valaki, hogy gyorsan tanítsák meg gitározni jövő hétig...
csak én nem sietek és nem is hiszem azt, hogy valaha is sikerül hiánytalanul megtanulni mindent a témában...
de bármi aprócska segítséget, kiindulási alapot szívesen fogadnék, mert mostanság egyre erősebben érzem a hiányát. (pont, pont, pont)
Na ez az amire soha sehol nem fogsz találni egy egységes protokollt.
Én két utat javaslok:
1. az alap legyen a lehető legjobban kikeverve, és a kimenő mastersávra ráteszel
egy masterelő vst-t és beállítasz egy presetet rajta - ez a gyagyibb változat
2. az alapot annyira jól kikevered h szinte masterelni se kell kell, vagy ha igen
akkor minden elérhető dolgot kipróbálsz és addig mész amíg meg nem találod
nagyon butus kérdés:
maszterelésről nincsen intörneten valami hasznosítható olvasmány?
tök jó lenne, ha nem innen-onnan összecsipegetett morzsák alapján kellene rájönnöm a dógokra
nyilván nem tudom pár netes írással kiváltani azt, amit egy iskolában lehetne tanulni a dologról, de azért egy próbát megérne
ez az ember nmég mindig nem alszik, és picsajó pergőhangja van, de már kicsit unalmas az életműve.
Azért az evanescence-t szeressük (nem a zenekart, az albumot)
offtopicban biztos teremne rá magyarázat:
hogybiztosagödörből-való-liberálbolsevista-kozmogenderszadesz-fattyak klónoztatják magukat
a new-york-tel-aviv tengelyen.
Ez most a Bin-jip-re vonatkozott vagy mire?
pl. én is simán beleférek a leírásodba, egyedül a Szentistvánparkot nem tudom melyik, de biztos szoktam arra tekerni :)