Mert te meg bírtad hallgatni? H honnan töltötted le? Nekem nem jelenik meg működő link!
Haver csinalta, tan neten keresztül 1 német sraccal!
Sztem iszonyú profi az egész lemez, csak kérdés h mennyire zenei, befogadható! Én is csak ritkan hallgatom!
Nem 1 tanczene:D:D
Többet is szeretnék linkelni, mert elég színes a lemez még ha komor hangulatú is! de nemtom h jó e a link v nem!?
élőben-ha az valódi élő produkció-pattern alapú szekvenciákat lehet(kell) használni,ha tánczene:nem nagyon lehet breakekkel,fillekkel,kiállásokal teletűzdelni,nagyobb dallamívek is nehezen megvalósíthatók,tehát muteokat,fadeket,pattern váltásokat,modulációkat lehet alkalmazni,vagy élő bejátszásokkal(dob padek,keyboard,szöveg)lehet változatosabbá tenni-de az elelektronikus zene repetitiv-nagyrészt-ezért a korábban felsorolt eszközök általában elegek is,a "túl nagy változatosság",túl sok hang könnyen átcsaphat dagályosságba,vagy káoszba.
Én szívem szerint a Jojo Mayer féle Nerve (pl. Prohibited beats) produkciót javallanám (mindenkinek), amiben bár nincsenek virtuóz hangszerszólók, de az alja az rendkívül tanulságos.
Tudtok nekem olyan D&B alapú zenéket ajanlani amiben Funk és Jazz elemek is vannak? Nem agyromboldazúzdagyikokpornóra gondolok, de ne is a finomkodós St.Germain-Jazzanova feeling legyen! Az ötleteket előre is köcce!
Szerintem csak ez egyik kifejezőeszköze. Ha pedig ez az egyetlen, akkor az azért lehet, hogy mert a készítője feltehetően másban nem túl jártas.
Lehet, hogy én egy begyepesedett maradi vagyok, de én az elektronikus zenét is zenének, zenélésnek tekintem. Nekem az nem zenélés, hogy egy valahonnan előkapart patternt hetvenhétszer agyonnyúznak. Rá a lábdob, le a lábdob, rá a basszus, le a basszus, közben le-fel csavargatja a frekiket, mindezt úgy, hogy közben még a periódusokat is elfelejti megszámolni. (ez természetesen nem a lentiek kritikája volt) Úgy gondolom, hogy ettől ma már több kell.
a modulálás az elektronikus zene fő kifejezőeszköze:szemben a hagyományos zenével,ahol a dallam a fő ,elektronkus zenénél pedig a hangzás:ugayanaz a szekvencia különbözőképpen szólal meg:ennek legegyszerűbb(leghatásosabb)módja a cutoff frekvencia változtatása,de ezen kiívül egy csomó más paramétert is lehet tekergetni és élőben kell is!
jaigen
meghallgattam amit a leányzó énekelt.
attól, hogy amatőr attól még illik pontosan énekelni
vagy melodynnal egy kicsit utánaigazítani ha már nem te vetted fel az éneket.
De így szerintem élvezhetetlenné teszi a produkciót bármilyen
jót is igyekszel alákeverni.
Akkor egy kis kritika globálisan, mert ahogy az előbb is írtam, nem minden dalt tudtam letölteni.
A dob patternek egymás után pakolása (bejön a lábcin, pergő, majd lábdob, közben valami glugy-glugy szinti, aztán, ugyanezek fordított sorrendben elfogynak) mára már nem túl átütő. Ilyeneket hallottunk eleget az őskorban, és már akkor sem tetszett. Mindenképpen kéne mellé valami egyéni. Gyökerestől felforgatni a zenét persze nem érdemes, mert akkor meg lesz három ember, akinek tetszik, a többi, meg dobja a kukába. Kompromisszumot kell keresni a klisé, és az egyediség között. Az az idő már elmúlt, amikor egy kis szürőfrekipoticsavargatással hanyatt lehetett dőteni a közönséget. (az utolsó mondatomban az egyik szóval azt hiszem mindenképpen rekordot döntöttem a fórumon leírt leghosszabb szavak versenyében, már, ha van ilyen verseny, pedig két rövidítés is van benne.)
Háát a csaj olyan, amilyen...
Söt a szöveg és a dallam is egy nulla, de az akapella már kész anyagként került hozzám, én csak a zenét csináltam hozzá...
Szívem szerint a zenét sem ilyenre csináltam (hanem egy kicsit lassabbra és progresszívesebbre), de ehhez az akapellához nem tudtam mást kitalálni...
Szerintem a másik kettő érdekesebb...
Ha lesz időd majd kukkantsd meg azokat is!
Bár zeneileg nem nagy szám egyik sem, de egész jól szólnak (ahhoz képest, hogy Reason-nel lettek masterelve és mellesleg nincs normális monitorom sem).
Itt vannak a zenék amiket ígértem:
ez a zene volt az első saját "alkotásom", még anno Reason 2.0-val készült, ebben a 2008-as verzióban annyit változtattam rajta, hogy kicseréltem a lábdobot (előszőr csak gyári mintákat használtam) és kicsit átírtam a basszust, egyébként a többi hang mind gyári
ezt a zenét már a 4.0-val készítettem, mint hallani fogjátok ez az X-akták című film zenéjének remixe (tévénézés közben jött az ötlet... )
ezt pedig kb. két hete dobtam össze (kb. két nap alatt) egy DJ ismerősöm kérésére. Az akapellát ő énekeltette fel egy (amatör) csajjal, háát ezt tudtam kihozni belőle...
Persze, én csak a saját tapasztalataimat írtam le. Annakidején a Chi Recordings berkeibe tartoztam és az ottani muzsikusokkal sokszor dugtuk össze a fejünket szakmai témában.
a régebbi fool softwarekat nem árt elmenteni , mert annyira aljasok a cégek ,direkte kivonják a forgalomból, soxor előferdül hogy valami régebbi verzió kézenfekvőbb mint egy lebutított új
Ha így gondolod, akkor tényleg elég régen nyúltál Reason-hoz...
Nekem a 2.0-ás volt az első, igaz már azt sem volt rossz, de azóta (nem kicsit) fejlődött a dolog.
Az "alap" hangminták alapján tényleg könnyen felismerhető a Reason hangzásvilága, de biztos tudnék mutatni olyat is amiről soha meg nem mondanád, hogy mivel készült...
azért érdekes elképzelni hogy egy ilyen grafikus interfészen egyetlen debugázott 3D gomb, kiteszi több megabájtos videojáték terjedelmét és akkor még nincs köze a valódi vezérléshez, akkor amikor a valódi vezérlendő algoritmus pár kilobájtot tesz ki, ja de be is kell ám szorozni pár százzal DDDD
Reason és hangminőség.
Én már 4-5 éve nem csinálok elektronikus zenét, de azért eléggé benne voltam a témában. Tehát eleve az akkori verziókaról tudok csak beszélni.
De az tény, hogy valami miatt fel lehetett ismerni, mi készült Reason-ben, és mi Fruity-ben. Az egész hangzásra valami "akármi" jellemző volt. Nem tudom jobban megfogalmazni. Hiába használtál ugye magában a projektben saját hangmintákat... Ugyanez a professzionális DAW-oknál sosem volt!!!
El kell fogadni hogy a Reason sosem volt Pro DAW és nem is lesz (Fruity szintén)
hi!
a ReDrum meg az X sampler az nekem is bejövős, én csak a szintikkel vagyok elégedetlen, azok szerintem kuttyogni jók, de meg sem közelít egy Rob Papen Predator-t
én nem kérdezek semmit ezzel kapcsolatban de mivel meggyőző amit mondasz, máskor sokkal jobban megfontolom hogy elfogadom e a rangidős ,. hozzáértő kollegák véleményezését .. DDD
P.S más topikra értve ..már voltak sejtéseim
Üdv. Mindenkinek!
Kicsit visszább olvastam, hogy volt aki a Reason felöl érdeklődött, nos én évek óta használom és eddig semmi panaszom nem volt rá...
Jelenleg a 4.0-ás verziójával dolgozom és csak jót tudok róla elmondani! Kicsit visszább valaki írta, hogy a hangminősége miatt nem kedvelik...Ezt én megcáfolnám! Bármilyen hangmintákkal dolgozhatsz (nyilván ha sz*r mintákkal dolgozol a végeredmény sem lesz sokkal jobb), a szintetizátorai is (pl.: Thor) nagyon jók, de még folytathatnám...
Ha valakinek kérdése lenne ezzel kapcsolatban, szívesen válaszolok!
de télleg gyóóó eza miluppa !!!!!! mintha ne mai gyerekek vonának ezek !!!
2009-01-05 13:12 |
#217
naszal, ami a hétköznapi életben ferde ízlésnek számít, az a művész világban akár mérvadó is lehet !!!.. DDD.. (hehe ez talán egy rám(?) jellemző gonosz vicctréfaság ) .. az általam ismert dreamstattionban . zacskónyi hasonló zenélést lehet eszközölni, nagyon élvezetes bögyörgetésekkel DD
modplugtracker= valami 1, 3Mb..minden vst vel, több mint 100 trackel, loop szerkesztővel, több száz hangnyi bankkal ..ja és rezidens progi ami azt jelenti (is) nem kell telepíteni
a másik érdekesség e téren, elnézést egy kis kitérő miatt, az hogy a zeneszerkesztő progik, mennyire hasonlóak a compgrafika szerkesztőkhöz , még parancs nevekben is, utóbbihoz komolyabb hardware ,.. de biztos vagyok benne hogy ezt ti is épp így tapasztaltátok ..
a grafikus felület? erre kiváncsi vagyok, hogy hogyan sikerült "lemérned"?
Hát ha loop-ra, groove-ra használod a trackert, az eleve nem nagy terhelés, mert akkor sample-t használsz, amivel nem nagyon kell számolni.
Nemtom most milyen trackerek vannak, de egy 1.2MB-os tracker nem hiszem, hogy kezel vsti-t, de általában nem akkor reszel be a gép mikor megjelenik a felület, hanem amikor megszólal az eszköz
én abszolút tangó vagyok a loopos , groovés , modos kavarintásokban de valahogy az a véleményem alakult ki , hogy egy akármilyen szerkesztő progi döccenéseit 80% ban az agyoncsicsázott grafikus felület okozza, pl. egy 1,2 Mb trackerrel hihetetlen dogokat lehet, elismerem ,persze fejlettebb progik macroi többre képesek ..
Cubase-t én is szeretem, de nagyon eszi a procit, így hát Live-olok abban 6-8 csatornát is elketyegtetek 2-3/csat. effektel. nem sok sajna, de ha bereszel, akkor átnyomom audióba és beimportálom, akkor felszabadul egy kis energia.
Reason-ból én a ReDrum-ot használom, mert az nagyon jó grooveszerkesztő és kézreáll...na nem úgy Reason-t érdemes át ReWire-ölni Cubase-be vagy Live-ba vagy valami VSTi-t kezelő editorba, mert a szintijei sztem nem elég kövérek. De amúgy hasznos progi, ha alapokat készítesz, mert még a régebbi gépeken is elfut integrált hangkarival is :)
a legtöbb fórumozó tévedése hogy a hangszert, softwarét tekintik célnak, nem eszköznek, ha fendert mondok "feelinget mondok és nem jávort ,texás single coilt, ha hammondot mondok akkor joe cockert mondok ésigytovább. a kb.2,30m magas moogról írtam itt valahol, ami be is igazolódott a taylor gitárokban de az még csak kezdet. Mellesleg pl. moggról az art rock ugrik be mint fogalom, mel,otronról, bartok, lehetne ezt.,,még..zárom soraimat és magamat ki, hendrixel kezdtem és tudom hogy mark knopflernél már jobb nem lesz, passz a bientot.
elfelejtettem hogy (elnézést) átlag embernek a dolgozás az egy hétköznapokra szorítkozó, kényszerű tevékenység .. DD..naszal nem zene de majdnem az ..D