próbáltam egy herbertet a hangfoglaláson a saját ládáján, a kráncs csati kifejezetten tetszett, az kitekerve csutkára kb kiteszi az én Laneym higain csatijának megfelelő gaint és utána jött a 3 csati ami szerintem már egy gain zuhatag volt, nekem már totál használhatatatlan volt, sípolt meg minden
Csak az igényesebb(drágább): ipari,orvosi,katonai SMD forrasztás megy kézzel.Az SMD szerelés hangtechnikai cuccoknál robotizált.A kézzel forrasztott SMD-s cuccok drágák,nyugaton igen jól fizetik az SMD-t kézzel forrasztókat.1 műszerész haverom jan.-ban megy ki Londonba SMD-s cuccokat forrasztani:az órabére -nem tévedés-négyszerese egy pincérének.De baromi egészségtelen munka:a mai szar ólmozatlan forrasztóónokkal agyon kell folyasztószerezni a forrasztás helyét,amelynek a gőzei ugyanolyan károsak(esetleg más szervekre hat)mint az ólomnak.
SMD-ket még én se forasztottam sose,bár végülis csipesz meg jó hegyes páka lenne hozzá,de türelem az nem!
Ezeket szerintem a gyárban is nők rakják össze.
Nem véletlen,hogy sok szöszmötölős munkával járó forrasztós cégnél nők forrasztanak,én is diákmelóztam ilyen helyen. A csasj baszki olyan szépen forrasztott,hogy csak lestem.Mondjuk ónadagolós Wellerrel.... :P
Amúgy nincs baj a szalagkábellel addig,amíg "neki való" jelet visz,pl kapcoslójelet a midi áramkörről,vagy ilyesmit.Hangfrekis jelet NE! :)
Meg mondjuk szar vele dolgozni.
Az enyémben is van pár szalagkábel,na nem ilyen mondjuk.A midi panelről megy pl egy a midi channel DIP kapcsolóhoz,meg a midihez tartozó ledekhez,kapcsolókhoz.
Meg nálam nem csatlakozóval kapcsolódnak.
hangszínkör az ok , pl ha megnézed a basszus szabályzót, hansonló megoldás van az ENGL powerballokban extra-low, vayg deep , vagy milyen kapcsoló néven a 3-4 csatikon, csak ott a hasonló osztót ( ellenállás, kondi a földre, ellenállás) az eq t áthidalva köti be a hangszínkör után. ( tehát az elje az eq előtt van, és , h aktiválod, a másik végét köti be a hangszínkör után).
amúgy jól szól így is gitárra, csak kevés a magas, azt kell bele tenni. (brájt kondi a géjnen, meg 100n-220n a katódba, én így oldottam meg:)
Van hely a hatvanadik géjnstédzsnek is, kolléga? Még valaki megvádol, hogy túl tiszta lesz a hangja.
Ha nem tudod megoldani, akkor azt javasolnám neked, hogy celluxozz be a dobozba egy metálzónt, aztán futtasd át rajta az ultralíd csatornád. Az lesz a te hangod...
hulladék epoxiból csináltam új paneleket , a csőszegecs-beültetés technológiájának kikísérletezésére :) ha lesz időm, majd megcsinálom teljesen 2p2 -re a tápot is, újabban szeretek a szűréssel machinálni , majd kap kis fojtót is , felszabadult egy korábbi prodzsektből két darab.
a trafó persze nagyobb lett, mint kértem....egy dolgoz kötöttem ki, hoyg max 40 mm legyen a tekercs ( a csévetest 42, de máanyagot könnyű vágni:), erre megtekerték 45 re....n amindegy, 2500 forintért jó lesz ez :D majd kiemelem kicsit a tetejét a rekknek, meg vágatok rá loexiből előlapot, és megvilágítom mondjuk lilával :D
ha már potméter :
2x500kOhm (2x250...1000) lineáris, sztereo ( együttfutó ), (és most jön a trükk : ) középen megcsapolt potmétert keresek, kettő darabot!!!!
pont a lomexben kapható százakárhány forintos kisméretű potit berheltem meg így sztereo 500k-s ra. a tengely végén a préselt vastagodást fogóval vissza lehet nyomni (nagyon erősen kell)és úgy szét lehet szedni.
Nem,egy fasza programozható csöves előfok,ennyi.
De ez nem jelenti azt,hogy nem lehet ismert hangzásokat kitekerni belőle,csak annyi,hogy nem fizikai modellezős a cucc.
az EL 34 között sokkal több a selejtes mint a 6L6-ok között.ok:a 6L6-ot a kotonák is nagy számban használták,az EL 34 pedig közszükségleti termék volt a kifejlesztésétől kezdve,jó persze volt"ipari"változata E34L néven.Sok (új!)EL 34-el találkoztam már,ami első bekapcsnál felizott sajna,sőt olyanokkal is amelyek egyből fény és hangjelenségeket produkáltak és nem a hangszóróból...konkrétan a tök új csővek rövidzárlatosak voltak.GYártót is írhatok:JJ,TAD,EH,TESLA.A SVETLANA-kkal,RFT-kkel,RUBY-kkal nem voltak ilyen hirtelen halál élmények.
hát azért remélem a kimenővel csak nincs gond, 6L6-al meg a JJ-kkel is vígan működik, működött a cucc
lehet hogy szar az egyik cső, akkor szépen vagyunk mert nyár óta egyszer tettem be az erősítőbe kipróbálni, de akkor is rögtön kiszedtem, még egy hangot sem játszottam, mert figyeltem hogy elkezd-e izzani ahogy rákapcsolom a standbyt és elkezdett úgyhogy rögtön ki is kapcsoltam így egyszer lett bekapcsolva amúgy totál zsír új, Codában vettem megjegyzem úgy, hogy amit először adtak quadot abból 2 mikrofoniás volt és adtak cserébe egy új uadot mert ugye a munkapont, de ha meg ebből valamelyik meg szar akkor mégszebb sztori:)
ultragerjedés is okozhatja az anódlemez izzását,de az elöregedett csatoló is. meg kell skubizni szkóppal.lerosszabb esetben a kimenő áthúzása,vagy menetzárlata is lehet,de szkópon ez egyből látszik
igen azzal jó, csak az már nem kicsit mikrofóniás és már szobahangerőn is szinte recseg (jó nem mondom használtam azért egy jó ideig) ha megkocogtatom akár csak a fej oldalát akkor már belehallatszik, szóval az egyértelműen kuka. Viszont jól szólt, tetszett a hangja.
Én is furcsálltam, hogy ennyire más a munkapontja a cuccnak, de fene tudja, majd Mákos megnézi ha minden jól megy
csak valamiért az EH EL34 amit vettem még nyárona lénibe az úgy nem működik mint a JJ-nél, hogy csak beteszem a 6L6 helyett (ezek még amiket te adtál régen a cirill betűsök, elég jól bírják) és átkapcsolom hátul a bias kapcsolót, ennek az EH-nak sok, elkezd izzani a lemez a csőben, JJ-nél csak betettem azt heló. Ez mitől lehet, egyszerűen más a munkapontja nem? Van rajta két szám a dobozán köztük perjellel, de nem vágom mik azok és milyen értéknek kell lenni hogy jó legyen
azt elég ritkán látni gitárerősítőben. Gondolkodom majd késöbb konddi ügyben, meg kimenőtrafó ügyben upgrade-elni a cuccom,de nemtom a mallorynál mi lenne sokkal jobb.