Tegnap volt első koncertem a PPC412-vel. Egy gitár, egy basszusgitár, egy dob, egy ének. nem volt száraz üres a hangzás. Csak alapról nyomtuk klubban, érdemes volt nem bántam meg :)
Tegnap kipróbáltam egymás után egy Tini Terror-t és az [off] Peavey Classic 30-amat [on], 1960A-s ládán, drop C-re hangolt Gibó Exloprerrel. Hát jaj! Mindkettő pusztít! A C30 melegebb hangú és nyíltabb hangképű, a TT kicsit középdúsabb és eléggé hasonlít egymásra a hangjuk abban a beállításban, ahogy a C30-at használom. (bass 8,5, mid 9, treb 7) A TT shape-je 11 óránál állt. A gain szintjük kb ugyanaz, de a C30 10-es gain fölött már picsit kásább. Lehet hogy másik előfokcső orvosolná ezt a problémát... Jó volt, jó cucc a TT (is)!
Őőő...nagyon sokáig gondolkodtam egy szemléletes példán,de igazán jó nem jutott eszembe.Tehát...vegyük a verdákat.Sajnos nem nagyon volt kedvem utána járkálni,hogy pontosan megegyező erejű,ám mégis más konstrukciójú kocsikat nézzek,ezért a választásom egy Shelby GT 500-asra és egy Porsche 911 turbora esett.
50-es a Porsche,100-as a Shelby.
Teljesítményre a Shelby ver a 911-re 100 lovat.Ez mondjuk az 50 watt különbség.Végsebességben a kettő körülbelül egyezik.Ez a hangerő.Amiben különbözik a kettő,az az erejének leadása.Ha beülsz egy porschéba,és nyomsz egy padlót,valszeg sikítani fogsz az örömtől.De ha a shelby V8-asának és 600 lovának oda parkettázol,lehullik a hajad és beszarsz...az örömtől.Vagyis valahogy így.Mindkettő megy,mint az ökör,de az erő,az a pusztulat,ami a férfit férfivá teszi,az a V8-ban van.(Persze ez megint a kinek mi kategória.Sokan a pörgős,ámde nagyon gyors autókat szeretik.)(Nem ültem ezekben az autókban,csak úgy képzelgés szintjén mondom.) Remélem valamennyire segített,mert sajnos ezt tényleg nem lehet elmagyarázni.A legegyszerűbb,ha összehasonlítod...rá fogsz jönni,hoyg miről beszélek.:D
Egyszer, még Szegeden a véötvenkettőben próbáltunk egymás mellett 3 fejet, egy Krank oversized V30-as ládán, egy EMG 81-85-ös ESP-vel. Laboga Hektor (100W, fullcső), Randall V2 (300W, cső-mosfet hibrid), Krank Revolution 1 (talán 100W fullcső). Szubjektív véleményem: Kurva jó hangja volt mindegyiknek, de életem legbrutálisabb gitárszandját ott és akkor hallottam, a V2 jóvoltából. Hihetetlen tartalék van abban a fejben! Minden mozgott a boltban, de olyan érzés volt, mint ha azt mondaná egy óriás, mosolyogva a bajúsza alatt, hogy kezdek hangosan beszélni, de még nem tudjátok ki vagyok...
Én a JVM-el voltam így...Csak az 50-es fej változatot tudtam kipróbálni,viszont én a 100-as kombót szerettem volna.Mondom mégis jobb,mint a semmi,ránézek.Hát megszólalt,főleg egy 412-es ládán,nem is akárhogy,viszont a 100-as 212 kombó veri.Szerintem.Persze emellé azt is tudni kell,hogy nem a rokk a fő vonulat.:)
Mondjuk attól függ, mire. Egy blues zenekarba teljesen fölösleges a 4x12, viszont cserébe nem kapsz sérvet a cipelésnél. Rockra szerintem is kell a nagyobb láda.
412 van egy pár használtan. Egy fehér, egy fekete és egy narancs. 180 körül mennek. De érdemes akciókat nézegetni a forgalmazóknál. Ha teheted 412-t vegyél. Nekem volt mindkettő. Jó-jó a 212, addig amíg nem hallod a 412-t :)
Értelek! Olyasmire gondolsz mint pl egy DSL401 és egy DSL 50 vagy 100 közti különbség.
A csövek végett biztos más lehet, bár jellegzetes orange hang mindegyikben ott van. Bár az én kezem alatt nem az a sötét metál mint sokan hiszik, meg a dalaink sem olyanok. A headroom amiről beszélsz az talán nagy színpadon, vagy szabadtéren jól jöhet tényleg, de csak, hogy érezd, hogy van mögötted valami. Eddig aki hallotta a jelenlegi setup-ot csak annyit kérdeztek. Ez így natúr, pedálok nélkül így szól? Ilyenkor mosolygok, hogy nem csak bebeszélem magamnak, hogy tökéletes. De egy 100-st nagyon kipróbálnék.
Félre lettem értve akkor teljesen. Nem volt itt 50es lejárató kampány ám. :) Én itt a vastagság alatt egész egyszerűen azt értettem hogy nagyobb a trafó egy nagyobb fejbe ( ugye ez tény) és ezáltal nagyobb a headroom ( vagy mi a gyík) és nagyobbat rug vagy nem...Persze akinek nagy feje van ezt nagyon szereti hangoztatni. Azért írtam csak hogy köszönő viszonyban sincsennek mert ugyan azon név alatt az 50es és 100as nem igazán ugyan annak az erősítőnek a kisebb és nagyobb változatát fedi , legalább is szerintem. Ettől még lehet bitang jó mindkettő.
Tudom, nem ez a topic, de a linkről elérhető demón egy (off) Classic 30 szól, minden varázslat nélkül. Explorer, kábel, torz csati.
www.facebook.com/souldiverband
Inkább blues-hardrock szerintem...
Slash interjú:
Jött is a kérdés: mi határozza meg a gitárjátékának hangzását? „Ez nem atomfizika, mert egy Marshall erősítővel torzított Les Paul gitár hangzásáról beszélünk, de a terem, a stúdió, drasztikusan befolyásolhatja az összképet, és sok függ a zenésztől is”. Számszerűsítve: olyan 50-60 százalékban a személytől függ a hangzás, a többit pedig a körülmények határozzák meg. „Mindenki máshogy látja” "
Interjút olvasva olyan mintha az erősítő és a gitár úgy 20%-ban befolyásolná a hangzást. :) Lehet van is benne valami.
Tehát tök mindegy, hogy 100-as vagy 50-es fej. Pláne azon a szinten amin min játszunk. Lehet meghallanék egy 100-ast eldobnám az agyam, de ez az 50-es jelenleg az etalon. Ez a köszönő viszonyba sem stb.... :) Mexikói telém van ami köszönő viszonyban sincs egy amerikai Standardal vagy Speciallal mégis úgy szól ahogy annak kell, és valószínűleg rajtam kívül senki nem venné észre,hogy mi van a kezemben. Biztos nem egy kategória a 100-as meg az 50-es de nem a wattszám miatt, hanem a csőtípus miatt. Biztos az MK2 is más mint az MK1. ... és tényleg reális összehasonlítás sose lesz. Láttam ZZ Top koncertet 12,5 wattos vox kombón szólni, meg Queen ugye 212-es Vox kombón, meg sorolhatnám.
Egy biztos, nem szeretnék úgy szólni mint más és ezt az 50-es Roclerverb-el elértem.
Tavaly Fezenen 4 zenekar jött egymás után ugyan azon a színpadon. 5150, 6505 stb. Mintha az előző zenekar le sem jött volna színpadról. El34 tulajdonságából adódóan, hamarabb rottyan, szőrösebb, koszosabb, lehet ezért a vastagabb érzés. De amikor a 50-es fejen középen van minden hangszínszabályozó hang meg 1/3, és rezeg minden, meg lobog a lábam minek kívánnék többet.
A 100-as biztos jó de nem akarom még mindig elhinni, hogy koncertkörülmények közt klubszinten, vagy 1-2 ezer ember előtt akkorát varázsolna.
Hollof biznisze nagyon megérte, de ritka az ilyen, hogy 300-ért kifogni 100-as fejet konténerrel. Ez jó vétel volt. A 270 az 50-esért meg lehet sok, bár jelenlegi állapotban én sem adnám olcsóbban az enyémet. Nem is fogom, de lehet elvinnék, mert nincs a piacon szinte egyáltalán használt.
Igazi teszt egy 50-es és 100-as közt az MK2-nél lehetne, ahol ugyan azok a csövek vannak. Írhatnám itt még a Peavey Classic 30 és 50 közti különbséget, azokban pont ugyan annyi cső van azt mégis más. Ott pl a 30-as a vastagabb, az 50-es a sterilebb. 30 Blues-rock, az 50-es Rock de akár metál is lehet. Nem lehet így kategorizálni mi a jobb, rosszabb vagy kevésbé jó. Igénynek feleljen meg azt kész.
igen nagyon jól fogalmaztál . biztos bejönne nekem az 50-es is . de ha hiszitek ha nem nekem üzletileg jobban megérte megvenni a 100-ast. ami volt eladó 50.es 270-re volt tartva , a gazdija ragaszkodott az árhoz , én + mondtam magamban, semmi gond akkor megveszem a fekete narancsot + profi konténer ,új csövek, kivéve a két ecc81, szimpatikus és nagyon korrekt eladó , és nem bántam meg. az előző tulajnak volt 50-es és ugye ez a 100-as 4x12 vel .amit mondott nekem a kettőről abban van valami szerintem ,mert egy perc beszélgetés után vágtam hogy nem ma kezdte a dolgot és én hiszek neki.
azért az is elhangzott ,hogy az ötvenes fej is ott van a toppon és ez a lényeg !!!
úgy, hogy még sosem próbált 100ast... :) szerintem sem fikázta senki az 50-est, csak a korábban említett hangerőkülönbségre írtam, h NEM ott van a lényeg. az a legfontosabb, hogy mindenki elégedett a sajátjával, főleg hollof kolléga! :)
Nem fikázta senki az 50-es cumókat...(asszem) Ízlésről meg kár vitázni,mindenki a maga igazát fogja nyomni.Én is azt mondom,hogy egy 50-es fej vagy kombájn nem szól rosszul,sőt kurva jól szólnak,de dög valamiért a 100-asokban van.Te ezt gondolod másképp. Nincs ezzel baj.
Azért azt valljuk meg mindegyik végfokcsőnek megvan az alapjellemzője és az érezhető minden erősítőn. Senki nem mondta, hogy ugyan úgy szólnak, csupán azt mondtam, vagy akartam, hogy az EL34 egy Marshallban a standard hangzás, mert abban nőttünk fel. Így mindenki ezt keresi, vagyis többen. Egy biztos. Olyan hangja egy erősítőnek sincs mint a 50-es rockerverb-nek, mert 6v6 úgy tudom csak Fenderekben van azokat meg másra találták ki. NA ettől egy kicsit egyedi talán. A 100-as is biztosan az, de mint írtam az a vicces, hogy gyaorlatilag mindenki leszarozta az 50-es fejet, de korábban a Tiny Terror-tól is hanyatt estünk :) Meg még mindig nem tudom mi az, hogy vastagabb hang. Ha egy 50-es Orange egy 412-es ládával nem elég vastag akkor kukába való :) Meg azt is mondtam, hogy zenekarba kipróbálva valószínűleg a 100-as fej is nagyjából ugyan oda állítódna nálam mint az 50-es ha egyszer úgy szól tökéletesen. Max egymagában lehetne vele örömködni, mint az otthoni kezdő gitáros. Sok magas, sok mély azt had szóljon a dzsidzsi :)
De nehogy ezt is félreértsétek, egy 100-asnak sincs tucat hangja az biztos, de az is biztos, hogy az 50-es nem keskeny, nem kevés, pont jó mindenben amit tud, ahogy szól. Azt pedig nem akarom elhinni, hogy egy 100-as fej tiszta csatornán ésszerű klubhangerőn úgy pattogna mint az 50-esem :)
szerintem nem lehet összehasonlítani különböző végfokcsöveket az alapján, hogy más erősítőkben miként szólnak. ez olyan mintha minden el34-es erősítő úgy szólna mint egy marshall és minden 6l6 meg úgy mint egy fender még a peavey 5150-is. egy 6l6-os marshallnak pl ugyanúgy brit hangja van, hiába van benne olyan cső mint a klasszikus amerikai erősítőknek. persze a cső is számít adhat valamilyen ízt, de maga a kapcsolás a mérvadó szerintem. a neve is arra utal, hogy rock erősítő - mert a klasszikus rock hangot mindenki brit erősítőkkel hozza kapcsolatba nem fossáhajtott fenderekkel.
Nekem semmi bajom a 6v6-al meg az 50 wattal, sőt tökéletesen elvagyok vele. Itt kezdődött a 100-as eladó fej kapcsán, hogy köszönőviszonyban nincsenek egymással, meg, hogy az 50 gyenge :)
Jaja, szóval vicces a dolog tényleg. Ennek talán van értelme, mármint az összehasonlításnak, de egyáltalán nem biztos, hogy ami natúrba jobban tetszik az zenekarban is jobban tetszene. Meg ahogy írtad, sok a változó. Bias beállítás, csövek állapota stb. A Rockerverb 50-et pont a 6v6 csövek miatt választottam, mert nem akartam tucathangot. Így is lett. :) Nem gondoltam, de a végfokcsöveknek is egyedi hangjuk van, és ez tényleg más mint az EL84-es vagy EL34-es erősítők. Szerintem akaratlanul is a 80-as 90-es évek gitárhangjaihoz akarunk közelíteni, azok meg régi Marshallok voltak boosterral. A JJ csövekkel teljesen olyan volt. Pontosabban olyan is. Most is hasonló, csak letisztultabb.
Szóval kicsi tényleg fura volt, ahogy előkerült egy 100-as eladó fej, az 50-es fikázásába ment át a dolog :) Keskeny, meg köszönőviszonyban nincs stb. Bezzeg a Tiny Terror .... :)
lassan jobban tudom a beállításaidat mint a saját cuccomét : D szvsz ez a 6v6 kontra el34 szerintem kicsit túl van lihegve, szerintem nincsen benne semmi egyedi - talán csak annyi hogy a gitárerősítőkbe használt csövek típusjelzésében viszonylag ritka a v betű. jól fog szólni az minden csővel. megszokja az ember fél óra után, egy nap vagy egy hét után meg pláne. az ilyen teszteknek azért nincsen igazi, egyetemes értelme, mert annyi benne a változó faktor - hogy szinte lehetetlen reális eredményt kihozni a végén, a szubjektivitást meg egyszerűen nem tudod levetkőzni, mert kicsit mindenki a szemével hall és a saját motyóját védi, hogy ez azért jó/jobb mert kevés wattos vagy mert 6v6 van benne vagy azért mert a ti motyóitoknak a nagyapja
Szerintem nincs hangerő para, de mi az, hogy vastagabb? Alaphelyzetben nekem minden poti középen, gain 1 vagy 2 óránál már írtam többször. Tehát abból akármi kijöhet akárhol. 50-es fejjel sem volt még olyan, hogy a tiszta, az ne lett volna tiszta, annyira hangosra nem nagyon tudtam tekerni, hogy az betorzuljon. D-re hangolt Telecasterrel 11-es húrral éppen olyan jól szól mint D-re hangolt Suhr humbival a Schecterbe, meg Les Paullal normálban. A hangja nagyon gitárfüggő, minden gitárnak kijön rajta az egyéni hangja. Nem hinném, hogy fizetnék +50ezret egy 100-as fejért. Pláne az 50-es egyediségét talán megörzi a 6v6-nak köszönhetően. Igazi összehasonlítást sose lehet csinálni 50 és 100-as közt hacsak nem ugyan az a szaki cserél benne ugyan olyan márkájú csöveket. Ugyan az az előfok, végfokban meg pl tungsolok. Egyikben 6v6 a másikban EL34 optimálisra belőve. Na akkor derülne ki, hogy mi van. Írtam azt is, hogy a régi tungsolok hangjától majdnem elsírtam magam, annyira kivoltak szegények, az újaktól meg jött a bokalefosás. Meg zenekarban kb szerintem mindegy, hogy 50-es vagy 100-as.
Én amúgy ezt a hangerő parát se értettem soha megmondom őszintén. 412 és kész :D Kis fejjel is szól mint a veszedelem. Ha meg már 100as fej akkor legyen masteres mert nincs az a hely Mo.-n ahol engednék kihajtani szerintem. Vastagabb meg minden egy 100as nyilván de hogy nem is fogják hagyni úgy szólni ahogy az tudna az is tuti. Szóval én a kis fej nagy láda elvet követem :) Sok tisztát használó és rocktól "lefele" lévő műfajokban ez a képlet azért felborulhat mert ott azért a hangos tiszta az alap és arra pedáloznak rá de ezt csak a hangok mondták a fejembe szóval valószínű kamu :D
Azt ugye tudjátok hogy az 50es meg a 100as köszönő viszonyba sincsen egymással ? Más a végfogcső ezáltal gondolom a kapcsolás is maga. Én halottam mindkettőt (bár nem egymás mellett ) és engem az 50es annyira nem győzött meg. Bár ez abszolút ízlés kérése. Mikor más ember más gitárral játszott nekem más hangolásba akkor az is bokalefosás volt :D Ez olyan dolog hogy kinek mi jön.
Más végfogcsövek vannak mindegyikbe. Nekem már akkor teljesen megváltozott a hangja amikor a JJ végfokcsöveket Tungsolra cseréltem. Minden hangszín poti középen nagyjából, gain pedig 1 óránál. Hely függvényében picit állítok rajtuk de nagyin minimálisat max 1 egységnyit valamerre. Aztán ott volt az előfokcsövek cserélgetése. Az is hozott változást, bár ezeket biztos csak én hallom. A 100-as erősítők minden típusban vastagabbakazt írják itt többen, de szerintem egész más karakter is lehet. Amikor a JJ-k voltak benne Marshallos hangja volt, több mély kevesebb közép, kicsit koszosabb. Tungsol, sterilebb, több közép, kevesebb mély, torzítva az akkordok is kiszólnak. Amikor a JJ csövet elrepeszettem a ki-be huzigálással akkor egy rövid időre visszamentek még az eredeti régi tungsolok. Na akkor el voltam keseredve, nagyon szörnyű volt a hangja. Így most pont megfelel, úgy tűnik mintha tungsollal halkabb lenne, de aztán közben mégsem csak máshogy szól. Az igazi változást azt hozta amikor 212-es ládáról 412-re váltottam. Egymás mellett biztosan jól érezhető a különbség, de zenében nem hinném. Hangerőben meg biztos alog van különbség. A tisztája éppen azon a határon van hangerőben amin használom, hogy már szépen pattog, de még tiszta, pont jó. Bár hozzáteszem a Suhr hangszedők is nagyon nagy jelűek, meg a Tele kerámiái is. Sima Ibaneznél a tisztát jobban meg kellett küldeni.
én akitől vett azt mondta ami nálad van 50-es, az is az övé volt, vagy két gazdával előtte. több dög és jobban odabasz, tömören ennyi .és az 50-es valamivel krémesebb mint a 100-as . gondolom érted ,de én meg az 50-esre lennék kíváncsi . biztos ott van azért a szeren az is. hangerő különbség elenyésző.
Ezért szeretem én is. Nincs varia, és ugye, hogy pont annyit tud amennyit kell se többet se kevesebbet és pont úgy ahogy arra szükség van? Kíváncsi lennék rá, mondjuk az 50-es mellé rakva hogy szól.
uraim nem is tudom hogy kezdjem , ez a fej kurva jó , óriási rock hang !!! sok erőlködőm volt már ,vagy van is még , Laney Sound , GH50 ,TT50H . Marshall TSL60, DSL100. JVM 50 2x12, JMP-1+9100 na de ez a Rockerverb ,még az asszonynak is tetszik.
bárhogy tekerem mindig jó , itt nem kell trükközni .a Gain amit jól be kellett lőnöm mert van előtte OCD vagy BB Peramp , mikor melyik . jön hamarosan egy EP Booster Wah pedál a lánc elején és csókolom, ja és Raul barátunk még gyárt egy jó kis hangerő kiemelőt azzal teljes lesz a kép. Effektezés G-major 2 több féle verzióban , Még egyszer csak annyit, nem gondoltam volna ,hogy valaha így fog szólni cucc a hátam mögött ,valószínű megtaláltam amit kerestem. persze vannak még jó motyók, de ez közéjük tartozik az biztos.
Az 50-eben, ha hátulról nézem 2x3-as sorban helyezkednek el az előfokcsövek, a végfokcsövek mögött. A középső sor bal-ról jobbra. 1. reverb, 2 loop, 3 fázisfordító, a hátsó sor, ami messzebb van a végfogcsövektől balról jobbra clean-dirty1-dirty2. A reverb és a loop ecc81, a többi ecc83/12ax7. LEhet a loop/reverb az fordítva van de a többi az biztos.
sziasztok ! egy kis segítség kellene . kérdésem hogy hogyan van az előfokcsövek leosztása a rocker MK I 100-ban ? az hogy 4 db ECC83 + 2 db,, ECC81 eddig ok. de melyik hol helyezkedik el és mit vezérel ? nem találok róla infót csak a MK II -ről .
Micro Terror fejet hallott már valamelyikőtök élőben? Elég jó áron van, igaz csak 1db cső van benne, de itthon szerintem el lehetne lenni vele, és talán nem kapnék annyi telefont a szomszédoktól, mint amikor a csöves 100as fejemet használom (már ha meghallom amikor hívnak) :)
Youtubon van néhány videó, de ezek alapján nehéz dönteni, mert eléggé változó hangminőségben szólalnak meg, esetleg Bp-n tudtok ajánlani vmi üzletet, ahol meg lehetne hallgatni?
Van NOS, van Tungsol, Van JJ meg van valami fekete orosz. TAD nincs ami nem is baj :) EH ugyancsak nem nagy veszteség. A NOS nagyon drágam de nagyon tartós és biztos a hanja is jó. A Tungsol megbízható és jó áron van, a JJ más hangú, tehát azért megtalálja az ember a számításait simán. :)
6v6 nehezen beszerezhető?????
Most vettem Tungsolokat, igen szépen szólnak, 3 nap alatt megjött. Van JJ is meg sokminden más, meg igazi ritkaságok jó drágán. Azt írták azért állt le a 6v6os erősítők gyártásával az Orange, áll a közleményében, mert nem volt megfelelő a minősége már a csőnek. Gondolom kína nem szállított jót nekik, vagy a Tungsol meg a JJ nem lehet rakta rá, hogy Orange. Rengeteg erősítőt, többek közt számtalan Fendert mai is 6v6-al gyártanak de ez a cső nem annyira divatos ebben a Marshall és Peavey 5150 korszakban. 6L6 meg EL34 a divat. Drágábbak is azok a csövek mint a 6V6. 6v6 rengeteg Fenderben van, tweed hangnak mondják, vagyis írja a tungsol. Azért jó a 6v6 mert a 6L6 kisöccse. Ezt nem én találtam ki, olvastam. Így mivel annak a kisöccse az nem is rottyan annyira mint egy EL34, tovább marad tiszta és kis hangerőn is tud eszméletlen dinamikus lenni a tiszta csati meg eszméletlen egy Fenderrel. Igen a 100-asnak nagyobb a headroom-ja, meg dögösebb, de szerintem van az 50eterrel drágább és nem vagyok biztos abban, hogy kis klubszinten is hozza amit kell az 50-essel ellentétben. Itt nem a wattszámokra gondolok, hanem a csőtípusra. Greg is rengeteg erősítőt készít 6v6-l mert elég kiegyensúlyozott a hangja és kis hangerőn is üt. De tényleg, próbáltam úgy, hogy mellete beszélgettünk és nagyon szépen szólt mindkét csatorna. A tungsol csöveim nagyon érthetően szólnak nagy gainnél is, mondjuk 3 óránál ahol egyébként sose használom, még ott is lehet akár akkordozni is mert szépen kihallatszanak a húrok egyesével, de persze metálkodik is. Szóval szerintem az 50-esnek nem is kell rottyannia, arra ott a torz csati, de kipróbáltak a dirty csatit kis gainen od pedállal, nem volt panasz. Sőt egyre többet használom 2 óránál a gaint és visszatekerem a gitárpotit, olyan hangok valami eszméletlen. Telecasterrel meg istenkirály.
Szóval ez a 6v6, hogy nincs szerintem hülyeség, csak valami olcsósítást vagy ilyesmit akartak kimagyarázni ezzel a szöveggel. Van 6v6, 21.000. olt a szett quartettben, 1 óra se kellett a cseréhez és gyönyörűen szól. Mielőtt megkérdeznétek miért cseréltem le a JJ... mert előfokcső cserénél balesetet szenvedett az egyik cső és megrepedt :) Csupán a töketlenségen. De így már tudom, hogy a hangzásba a végfokcső is igen erősen beleszól.
Rockerverbet meg tényleg csak az vegyen aki minden szolgáltatását kihasználja, de ha így tesz nem kell kompromisszumot kötni és tényleg annyit tud amennyit kell, se többet se kevesebbet. Nekem ideális nagyon, pont az amire mindig is vágytam.
hát ha 30e csak a különbség a kettő között, akkor megérheti a 100-as. már csak a csövek variálhatósága szempontjából is. árban meg hasonló összeget kell rákölteni majd a cseréjére. ha tetszik a hang, elég a szolgáltatás és rá keret, akkor érdemes rámenni. nekem speciel annyira nem tetszett ahogyan a 6v6 berottyan, de nem ezért adtam el.
na ez az ami aggaszt a 100-as ban variálható , nem tudom mi legyen . az 50-et kb. 30000 pénzel tudnám megvenni olcsóbban . elméletileg olyan mint az új. a 100-as is tip top. gondolkodnom kell ,de nem akarom túlparázni a dolgot .
6v6-van benne gyárilag. mókolni biztos lehet, kérdés mennyiért és milyen áldozatokkal. a 6v6-al az a baj, hogy nehezen beszerezhető - csak a jj gyárt már ha jól tudom, ezért is álltak le az ilyen orange-ok gyártásával.
á most nyomoztam 50-est (ez is elég volna ) lenne az is. kérdésem hogy az 50-be is pakolható KT88 végfokcső ? a tulaj azt mondta hogy most 6L6 van benne . MK -I ről beszélek .
kipróbáltam egy or120-ast, ennyi az oka itthon nehéz dió lesz, eléggé ritkán bukkannak fel rv-k. milyen zenét játszanál rajta, hogy-hogy a 100-as fejet szeretnél?
ötvenesem volt pár hétig. király volt, ha tetszik valakinek az a hang és tud érte csengetni annyit amennyibe kerül akkor jó és pont annyi oldalú erősítő amennyire annak kell lennie. nincsen benne több se kevesebb mint amennyi egy átlagos felhasználónak kell. de szerintem csak akkor érdemes ennyit szánni rá, ha valakinek minden kell belőle amit tud, mert ennél olcsóbban is lehet jó orange hangokat hallani.
Ez egy S470 talán, nem egy erős szériája az Ibaneznek. De ebből is látszik milyen jó kis cucc, bár volt ott egy Tubescreamer is. A telével nekem is elképesztően szól az Orange.
Ez tök érdekes, nekem meg pont az jutott eszembe amikor hallgattam hogy tök jól szól ez az ibanez is.(Soha nem érdekeltek a sportgitárok) Teljesen értelmes hangok jönnek ki a fejjel belőle.
a greenback ládát nem tudom viszont most láttam, hogy 1400 font lesz az ára angliában. az egyik csatornaváltó és van gain boost, plusz még egy global boost. hogy mit takar, azt nem tudom.
Olyan igazi vintage gitárhangja van tiszta 80-as 90-es évek. De még nem tudom mire való a 3 lábkapcsoló aljzat hátul. Egy csatornaváltó, egy boost, bár a videón sok változást nem lehet hallani nem tudom mi lehet a harmadik. Meg rémlik mintha kijött volna az Orange újra Greenback ládával. Régen is azok voltak hozzá, mármint az OR fejekhez még a 70-es? években.
off: piszkozatként végezte a levél, amit írtam. nagyon jó lett mindkettő, a distortion maradt a boardban egyelőre, meglátom még zenekari körülmények között miként teljesít! szuper az a kis szerkezet, amit beletettél!
nyilván az lenne a legjobb próba, ha a két erősítőt egymás mellé tennénk egy a/b kapcsolóval, mind a kettő erősítőben jó minőségű, friss végfokcsövek és jó minőségű előfokcsövek lennének. Így még sajnos nem volt szerencsém kipróbálni őket. Ha a rockeverbekről van szó (merthogy visszább nem olvastam), akkor azt mondom az 50es kicsit krémesebben, lágyabb szövettel torzítva szól a 100as picit vastagabban, harsányabban és komorabban, sötétebb tónussal (nincs rá jobb szó). Én kb. 11-12 óránál használom a hangerőt (klub, próba, nagyobb színpad - természetesen mindig rámszólnak, hogy sok a gitár, de erre szarni kell, nehogy már a szir szar üveghang magasra kicsavart kontroll ládából kelljen katarzist kapnom a színpadon), de függ a gaintől is, mert természetesen hozzátesz a hangerőhöz (13-14 óra)
A 100 watt hangerőben nem duplája az 50wattnak. az 50 watt duplája, kb. az 500watt. Ha a 100watt 100%, akkor az 50watt kb. 95%.