Felkérném a nagyrabecsült, kiváló izlésű kollégáimat, hogy segítsenek, melyik gitár sound tetszik nekik jobban. work 1 A-B és work 2 A-B.
Az azonos részletek A és B koncerten hangzottak el, egymást követő napokon, ugyanazzal a gitárral és boarddal, csak az erősítők különböztek. ( Árban 5-szörösen, súlyban 20 kg-al ) kézi felvevővel felvéve távolról - az igazság.
Nem teljesen off, mivel az egyik koncerten Marshall Bluesbreakeren játszottam.
Jaja, a membrán közepén drámai csikorgás van. A távolságról is jól beszélsz, hiszen ott szól jól a gityód, ahol hallod, 1,4 méterre a ládád fölött. ( 0,5 méterre, ha törpe vagy.) Próbálozott ezzel a Bonamassa is, mondta a roadjának, hogy ide tedd a mikrofont, ahol a fülem van, mert itt szól jól.
A gyakorlatban ez azért nemigen működik sajnos a hatalmas monitor hangerők miatt, úgyhogy az optimális tényleg az, hogy távolítani a mebrán közepétől a mikrofont oldalra és elfelé egy kicsit.
Elméletben lehetne kísérletezni puslkamikrofonnal, én még nem próbáltam.
Nincs is sok értelme a két miksinek, különösen, ha egyformák, egyformák a hangszórók és pontosan azonosak a távolságok, mert akkor az = mono. Csak kötözködöm, de rossz pozicionálás esetén nem lesz phaser, mert ahhoz valamelyik paraméternek még mozognia is kéne - a mikrofonnak tengely irányba - de nyilván egy megállított phaser valamilyen kioltott állapotára emlékeztethet. Annyira azért nem gáz ez, mert egy soundcheck közben ez kiderül és vagy tologatni lehet az egyik mikrofont, vagy pedig mute az egyiknek :)
Látod, ebben igazad van, így még tovább bindzsizhető a már eleve erősen módosított gitár-frekimenet.
De inkább csak azért írom ezeket, mert sokan úgy gondolják, hogy a plusz hozzáadott miksikkel csak úgy összegezhetők a karakterek. Ez nem így van.
https://www.youtube.com/watch?v=VJyLP7xRxt0
(1:44-től)
Van aki direkt erre játszik, az In Flames egy időben azonnal felismerhető volt az fáziskioltott gitárhangról minden lemezen. VAn ez a Fredman-technika, ott fontos a pontos fázismenet, pont az sm57 idegesítő magasainak kizárására játszik, azt rózsazajjal szokták kalibrálni általában.
Élőben meg nyilván ki van kísérletezve.
Egyébként a fázishiba-lehetőséget nem viccnek gondoltam. Mert nem csak a két miksi polaritását kell nézni, hanem a távolságukat is erősen figyelni kell. Ha az egyik egy kicsit is előrébb van (1cm akár, vagy felfele), az már a felharmonikusokban behozza a fésűszűrős rettenetet, lesz ott egy kéretlen "phaser". Egy átlag torzis, vagy egy tompább clean-jazz esetében talán nem fogod észrevenni,mert nem ér bele abba a tartományba de pl. egy ujjpengetett single coil-os clean esetében már mindenképpen csúnya lesz.
Látom, hogy nemigen nézi senki ezt a szempontot a dupla-miksizéseknél, gondolva, hogy csak úgy büntetlenül össze lehet hozni a hangjukat egy közös mono-ra.
(Persze ha kettérakod sztereo-ra, akkor mindegy, max annyi,hogy mono-ban ott lesz a fázishang.)
Hát ha nem viszel saját hangmérnököt, akkor alap. Én a kezdetektől cipeltem a jó kis e906-omat, szépen bejelölve a ládán, hová is illessze,ha helyi az erő.
És nem egyszerűbb egy értelmesebbet kukázni a mostaninál?
Mondjuk nekem vettek már fel kb. ilyen mentalitással baszott jó gitárhangot is lemezre, szóval lehet, hogy csoda profin pottyantja oda:)
Néha bőven jobban jársz, ha te saját magadnak állítod be a mikiket, mintha a helyi csókára bízod. Még a mostani nagyon amatőr hozzáértésemmel is szerintem jobban be tudom már állítani a mikrofonokat, mint a keverőcsóka, akivel mi dolgozunk. Az illető ilyen szinházas ember, szarik rá, mi hogy jó, és csak elébasz az erölködőmnek egy akármilyen mikrofont, aztán megy tovább...
Aha, értem. Nekem mondjuk az speciel annyire nem jött be, amikor telibe beletoltam az SM57-et a hangszóró közepébe. Valszeg azért, mert én amúgy is nagyon sok magasat tolok, ráadásul telecasterrel, úgyhogy végül, ami átjött hang, az szar volt.
Ami tetszik mindig, az az, amikor térből veszem fel a gitárom hangját, de akkor meg persze minden más szar beleszól, úgyhogy azzal próbálok variálni, hogy hogyan helyezgessenm a SM57-et egy kicsit elfele a hangszóró köepétől, meg hogy adjak hozzá egy másik mikit térben, mert az mindig jól szól.
Jól el lehet vele szórakozgatni a végtelenségig...
Mondjuk, ott még nem tartok. Új nekem ez az egész, és egyelőre csak azt akarom elérni, hogy legyen egy jó koncepcióm arra, hogy hogyan akarom a cuccomat bemikrofonozni, pl. amikor élőben játszunk, és azt akarom, hogy jó hang menjen át a keverőbe.
Attól még nagyon messze vagyok, hogy elkezdjek studiót építeni.
Szerintem jobban járnál egy mikrofon előfok megfejtős korszakkal, akkor ezt át is ugorhatnád gyakorlatilag, legalább is véleményem szerint.
Részemről inkább bedugok egy sm 57-et egy kurva jó előfokba, mint egy royert valami ipari sztenderdbe.
Mindkettő a porvédő széléhez, azzal nagyot nem lehet tévedni. Vagy két sm57-re van a Fredman-elrendezés, az általában egyből jó, de azt lehet két különböző miksivel is. Fázisra kell figyelni, aztán csókolom.
Épp mikrofon-megfejtős korszakomban vagyok, és minden érdekel. Egyelőre egy E906-tal meg egy SM57-tel variálok, meg persze azzal, hogy hogy kell ezeket elhelyezni, hogy fasza hangot kapjak. A E906-nak kurvajó az a trebeles kiskapcsolója, de azzal még nagyon sokat szenvedek, hogy konkrétan hova is legyen téve a két mikrofon.
Jó játék amúgy, kb. életed végéig el lehet két mikrofonnal szórakozni, én meg nagyon az elején vagyok még...
4x12 Marci ládán nekem is búg a tiszta csatin amikor bontok. Nem mindig, adott fekvésekben. Talán egy két csatis fej külön EQ-val megoldja a problémát, de mivel én is olyan erősítőt használok aminek közös az EQ-ja a hiba kikerülhetetlen. Talán pedálokkal mókolni még lehet :)
A 4 hangszórósnál viszont mindig ott lesz a sokszor kéretlen búgás. Engem is zavar, azért használtam mindig két hangszóróst, "kiegyenlítettebb" a frekimenete. Bár ott se mindegy biztos a belső felépítése. Nekem egy Peavey 212 mc vált be, az belül még ketté van választva egy deszkával. Ja, és vizszintesen kell használni, felemelve vagy 50 centire. Úgy tökéletes.
Sajnos nem nagyon tudod megúszni a kipróbálást, ahogy lentebb is írták van szórás itt is. Én is évek óta elégedetten használok egy régi 1960A-t, kívül szakadt, csatlakozót cseréltem benne mert kontaktos lett, de a hangját imádom. Többen használják a próbateremben, többféle stílusra, soha nem volt rá panasz. És bőven 100 alatt volt. Időről időre felmerült bennem a csere, de kipróbáltam sok mást, és egyrészt nem volt semmi kellemesebb a fülemnek, másrészt annyival többe is kerültek hogy értelmetlen lett volna belemenni. Ha jót fogsz ki, ár/érték arányban verhetetlen. A fikázódók meg hadd fikázzák, így lesz nekünk olcsón fasza ládánk
Hmm. Érdekes... Lehet át kell gondolom a mélyekről alkotott véleményem?Nekem meg kicsit pont, hogy néha sok(telecastert használok). Főleg a tiszta soundnál érzem, hogy bontott pengetésnél kicsit "búgás" van. Nem olyan kiegyenlített szép a hangzás, hanem kicsit bebúg, vagy nem is tudom, hogy mondjam...
A crunch meg a boostolt hangzást imádom vele, főleg mióta a 2204-et használom. Ha egy kicsit szőrösebb, zizisebb hang jönne az lehet zavarna már.
Az lenne a legjobb, ha minden kiszemelt ládát ki tudnék próbálni, de ez sajnos ez lehetetlen.... Addig meg tapogatózok.
De lehet, hogy gyűjtögetek aztán ez mellé összespórolok egy greenback ládára és akkor van két variációm is :)
De mindenképp 4*12-ben szeretnék tovább gondolkozni.
Ameddig bírja a hátam... :D
Volt olyan Framus ládám.
Szép kis ládikó feszes hanggal de nem túl sok méllyel. Az nekem kissé erőszakosnak is tűnt.. Nem lett szerelem.
Szerintem egy jól sikerült T75 láda sokkal jobb szórakozás mint a Framus.
Sajnos nagy a szórás T75 ládák és lökők közt. Az én szakadt 1960-am olyan simán és testesen szól, hogy szó nincs + szőrről akár a V30 akár a G12 65 akár Greenback ládáimhoz képest, viszont hallottam már én is bénán percegő, éles hangú T75 ládát nem egyet. Innen a vegyes megítélése a típusnak szerintem.
De amelyik jó, az nálam bármikor partiban van az összes többi hype-olt lökővel :)
Szóval a tanácsom az, ha nem gond a mozgatása és tetszik a kiszemelt láda hangja, feltétlenül komoly upgrade-et jelent a Framus-hoz képest egy 1960.
Szerintem a 2204-hez pont jól fog jönni a T75. Azt a kis plusz élénk felsőközép-magasat meghozza, ami valamivel kevesebb a 2203-hoz képest.
Igaz, nálam a 2X12 T75-tel a legjobb kombináció, de talán beleférős lesz neked a némileg több mély-alsóközép.
Az a helyzet, hogy ezen kívül nem volt még más ládám, szóval nem tudom, hogy milyen lehetne egy greenbackes vagy egy t75-el, vagy bármi mással az élet.
Modernebbül szól majd. Fényesebb, és torzításra is szőrösebb kicsit. A V30 inkább amolyan oldschoolabb hang egy kicsivel.
Én régen nagyon utáltam, de egy cserebere okán rajtam maradt egy 90-es évek eleji G75T 4x12, és rendesen beszartunk, amikor kipróbáltuk, olyan jó volt mindenféle fejjel.
Ha a V30-hoz vagy szokva, először furcsa lesz, sok magassal, meg modernebb megszólalással, de érdemes kicsit kísérletezni vele, mert amúgy tényleg használható szórók.
Amúgy meg, ha a V30-at szereted, akkor miért akarsz G75T-s ládát venni? Tuti, van bőven V30-as 4x12 is eladó...
Évek óta használok egy 2*12 ládát (Framus) V30-al töltve, jelenleg egy 2204-el, de kacérkodok a gondolattal, hogy lecserélném egy 4*12-es ládára. Jött is szembe egy, T75-el szerelve.
Kicsit bizonytalan vagyok, mert amiket olvastam véleményeket a T75-el kapcsolatban, azok megosztóak voltak.
Tudnátok egy-két tapasztalatot, véleményt mondani erről a típusról, mondjuk, ha van konkrét összehasonlítási alap a V30-al az lenne a legjobb.
Nem szívesen ugranék bele a dologba, ha nem muszáj, mert szeretem a hangját a mostani ládámnak, de régóta mozgatja a fantáziám a 4*12-es világ.
A próbáld ki és ha tetszik vedd meg hozzászólásokat előre is köszönöm... :)
Árához képest nagyon jól szólnak mind a torzított, mind a tiszta modellezései.Egyetlen negatívumot tudnék csak mondani, az pedig a hozzá vásárolható lábkapcsoló... kb. egy hulladék. Lehet használni, de miore kiszteppeled rajta a kívánt presetet bontják a sátrat.
Én először egy MXR ZW pedállal toltam, aztán egy Power Attenuatort használtam a Bluesbreakerhez sokáig és hidalva a csatornákat elég szép drive, crunch jött belőle. Nagyon nem mindegy milyen csövek vannak benne ebben az esetben…. Sovtekkel, EHX-el fulladt, viszont JJ csövekkel szép folyós lett a drive. Egy bajom volt vele csak…. az a kombó rettenetesen nehéz…. :)
Aztán egy masteres JCM900 MKIII fejnél ragadtam le :)
Használtam Ocd-t 9,12 és 18 volton is. Mindegyiken picit másképp szólt, de abban a felállasban ahogy te használod (gain boostnak), szerintem jóval kisebb a jelentősége a különböző voltoknak mintha az Ocd adná az alap hangot.
Azért egy próbát megér! Minél több volton hajtod annál kevésbe jelentkezik a tipikus pedálos kompresszált orr hang. Ami persze bizonyos giár és erősítő párosításoknál pont erény nem hátrány.. :)
Picit kevés a headroom benne. Van több iskola is pedálozásban. Miután 30w azert nem olyan kevés, többnyire úgy van beállva vele az ember klubokban, hogy egy full tiszta platformra építkezik pedálokkal. Ez az egyik iskola. Na most ha ezt megpróbálod nagyobb hangerőn akkor az erősítő elkezd torzítani amitől az addig jól működő sound elkezd fuldokolni.
A másik iskola az, hogy picit megrottyant erősítőt tolja az ember tovább valami od-val. De miután non masteres cuccról beszélünk az csak akkor kezd crunch-olni amikor már leadta a teljes teljesítményét.. az meg klubba azert sok szokott lenni.
Így értettem, hogy nem a legegyszerűbb eset pedál platformnak a teljesítmenye miatt.
Egy Super Bass ebből a szempontból egyszerűbb. Halkan is tiszta es nagyszínpad hangerőn is mert akkora headroom van benne. Persze aztán az is tud torzítani gyönyörűen, de az már tényleg extrém hangerő... :)
Baromság !!! Én is előfok előtt használom mind a kettőt csak a megfelelő cucc kell.
Az meg , hogy valami olcsó az már szarul is szól duma hát nem tom.
Nekem van egy t-rex OD pedálom az a szappantantaró tonebug vagy mi filléres cucc és a jtm-45-el úgy szól mint atom. Igaz hogy nem használom mert BB-t használok de nem azért mert szar. Okoska:))
72764 a nyitó kérdés. Erre el lett magyarázva az embernek, hogy se pedál, se delay, ennyi. Én meg elszomorodtam, hogy szabálytalanul használom a cuccot. De nincs mit tenni, csak így lehet.
Amúgy hogy jön ide ez a sok bullshit?
Arról volt szó, hogy jó-e a delay/reverb előfok előtt.
A válasz az, hogy nem jó.
Erre jössz itt okoskodni a pedáljaiddal...
Nincs mit reagálni. Non master cuccaim vannak és kész. Nem lehet máshogy használni őket, csak valami iso dobozzal, vagy nagy színpadokon. De miután ezt láthatóan nem fogod fel, ezért nincs miről beszélni - barátom.
Nem nagyon találkoztam én véle, ezért is néztem meg a bemutatkozását. Nem nagyon borította meg a lelki egyensúlyomat.
Viszont azt nem szívesen hallgatnám meg közelről ahogy egy sztratóval egy non masteres Marshallon, direktbe dugva, hatosra felcsavarva szórakoztat :)
Hát egyvalamit tisztelek, a bemutatkozásodban nem alakoskodsz:
"Kétféle magatartásom van: ha valakinek a segítsége kell, annak benyalok a meleg szarig, mindenki mással egy ótvar nagy tahó paraszt vagyok."
Nem kell a passzív agresszív demagóg duma.
Ha pedálozol nyilván működnek a tér effektek is a lánc végén, de ha nem lennél teljesen fogalmatlan erre egyedül is rájöhetnél, hogy teljesen más eset.
Arra már inkább kíváncsi lennék, hogy aki tiszta csatira köt valami filléres pedált, az mina szarnak vesz Marshallt?
Na, elkezdem eszem nélkül árulni a Bluesbreakeremet. Pedálozom is rajta, meg van egy delay is a sorban. Szólok az asszonynak, hogy nem érdemlek én már Wiesbauer virslit, amíg el nem adtam ezt a szart :)
Köszi a válaszokat. Szerintem el tudom helyezni így a motyót elméletben... bár már próbáltam élőben is. No, de azt hogy érted. hogy pedál platformnak határeset? Kevés? Köszi.
Nekem volt pár évig. Jó cucc,de nem könnyű megtalálni a helyét. Saját crunch klubokba túl hangos, nagyobb színpadokra meg picit kevés. Pedalozni jól lehet vele, de akkor meg sokat vesztesz a 9v-os gitár sounddal, mar ha eddig amp gain-nel operáltál...
Ja és pedal platformank épp határeset hangerőben.
Cserébe van egy sajátos íze és elég jól szól rajta Fender is es Gibson is.
Hali!
Marshall BB Reissue-ról mondjatok már pár szót. Rohadtul tetszik a hangja. Amit a net-en találtam azokat elolvastam stb. Szóval inkáb az érdekelne, hogy a gyakorlatban koncert körülmények között a non-master jelleg mennyire jelent gondot hangerőben mondjuk klubozáskor. Nem játszom halk zenekarban, de sosem volt non-master-es motyóm. Plusz, delay, reverb effektjeimet pl. loop-ban használom. Mi lesz, ha nincs effekt-loop? Tudom, hogy mások is használják így, tisztában vagyok vele, csak ha valaki, aktívan koncertező, BB-ben jártas írna pár sort, akkor azt megköszönöm!
Na!
Megjött a JVM205 (karcmentes, 665 euro postával).
Láda hozzá 1936, 425A híján. A használható hang szubjektív ebben egyetérthetünk, de az 5wattos kombóból nem jön ki olyan hang halkan mint ebből a fejből. Ergo ha valaki lakásba akar halk és használható hangot, annak a JVM a tökéletes. Nyilván még ismerkedünk (sok a munka ), de már most látszik, hogy HT5, HT5 metal, DSL5. DSL40 és SL5 ezzel nincsen egy ligában. Igen azok kombók ez is tény, de ugye amit én kerestem az dobozmentes hangzás. Plusz megállapítás hozzámhasonlóknak, hogy ha valaki torzítást akar halkabban annak a V30 nem való egyáltalán.
Röviden megtaláltam amit kerestem, ha valami hozzám hasonló zöldség idetéved az bátran vegyen ilyet. Ahogy próbálgattam a 410-el sem lenne semmi gond. Árban meg nem sokkal több (nyilván mázlifaktorra) így ez a szett mint egy jó kombó.
Mindenkinek köszi a tippet! (Samu nagykövetnek meg respect!)
1978-as Marshall JMP 1960 B láda gyűjteményből eladó!
Szép állapot, eredeti kerekekkel, mindene rendben, Celestion Blackback G123H 30W 55Hz-es GYÁRI állapotú hangszórókkal. Ritka az 55Hz-es láda, a láda ID száma 1910, a hangszórók száma: T1281 2db Kl25 és 2db LL8 1978 10 25 és 1978 11 08. Ára 198.000ft, a hangja olyan, ahogy egy ilyen ládának szólnia kell!
Csere nem, további infó, képek mobilon vagy emailben.
Na köszi a tippet mindenkinek! JVM205 lett a végső versenyző. Láda hozzá 1936 egyelőre, amíg nem lelek egy fekete greenback ládát. Ugyanitt az alattunk lévő lakás eladó.
Nem menő ilyet írni, de azért ezek az árak az ilyen lámpabúrákért már megmosolyogtatóak.
(tudom hogy a hifi csöveket meg 3x ennyiért adják, de az is egy vicc)
6100 nekem is volt 5881 csövekkel. Én imádtam a tisztáit, meg a három csatorna rengeteg variációját. A jellegzetes sötét, dögös hangjára már a Sex Action-nél felfigyeltem. Ha kristályos, világos, presenc-es hangot tekerünk ki belőle, a lényege tűnik el az erősítőnek. A JVM-eket nem számítva a legtöbb variációt nyújtja. Egy igazi MTZ traktor.
Ha nem lennének ilyen öregek és agyon tömve a belseje, én még ma is ezt nyúznám.