Szerintem be lehet, de én normál zenekari hangerőről beszélek. Ha túltolja valaki, vagy a banda nagyon hangos akkor már nehezebb.
Amúgy van egy eladó Mini Jubilee-m, nem érdekel? ;)
üdv, T
Kedves Silver tulajok! A Jubileen be lehet lőni kb. ugyanakkora hangerőt a higain és a clean között, hogy a torz már nagyon dögös legyen (800+boost karakterrel) és a tiszta meg még kifejezetten csilivili tiszta?
(Csak kis hangerőn próbálhattam ki egy kombót, szerintem zseniális volt a tisztája halkan (meg is lepett, mennyire tiszta volt), de vajon meddig marad meg az "éppen hogy kezdek krancsosodni" tartományban a torzhoz képest?) Szóval akad jó arány vagy ez is kompromisszumos?
Celestion Greenback vintage G12H hangszórók eladók! Mindkét hangszórónak új membránja van, a Vintage 30-é csereszabatos bele, így mindegyik 60W-os és nem 30! 75Hz és 16ohm/db, a kódszámok T1217 DD11, ez 1971 04 11, és T1217 BF 28 1973 02 28 dátumú. Erős, ütős, feszes és nagyon használható hangja van, és gond nélkül bírja a teljesítményt 100W-ig egy 2x12-es ládában vagy kombóban!
A szórók ára 60 ezer ft, csere nem csak kp, fotók a Gs-en, további infó mobilon vagy emailben. De van egy pár G12H eredeti állapotú 1975-ös creamback szóró is...
Egyébként nem nagy dolog,csőcsere egy új párra,bias állítás,és mehet is tovább. Ez volt a megnyugtatás rész. Jó eséllyel csak a cső zárlatos,vagy elöregedett,de az is előfordulhat,hogy a bias körben ment tönkre valami,viszont az is javítható.
A kimenőtrafó viszont nem olcsó,így ne járasd így feleslegesen.
Hajnali vihar után erősítő bekapcsol reggeli élvezkedési céllal. Először rendesen szól, majd egy határozott halk durranás és a hangerő visszaesik, és egy állandó búgás jön mellé. Amit látok: az egyik végfokcső teljes egészében izzik, világít. A másik sztem semennyire sem... Szag, ilyesmi nincs. Lehet, hogy nincs köze a viharhoz, de ez azt jelenti h elszállt az egyik végfokcső? '82-es 4104. Kérnék szakértő segítséget, most csk megnyugtatásul. Aztán a szakembert úgyis a helyszínre hívnám
Nekem nem ismerősöm,de itt-ott összefutok a munkáival.Személyesen sose találkoztunk,én meg csak olyat szoktam jelölni,akit tényleg ismerek.
Lehet tudni,miért tiltottad?
Hátha vicces...
A táp szokott lenni kapcsoló üzemű,a végfok esetleg D-Class,az tudja a kis méretet és nagy teljesítményt,nagyon jó a hatásfoka.
A tápját viszont nem gondolnám kapcsoló üzeműnek,ekkora brutál toroid mellett.
De ez akkor gondolom nem fullcső,ha 170W-ot is tud ebben a méretben.
Meg látom is,hogy ott a hűtőborda.
Én ezt csináltam legutóbb,szintén nem túl nagy méretű, most fejből nem tudom,de kb. 310x170mm a doboz külső mérete,de ez fullcső 20W,két csatorna,négyféle hangzásmód (egy tiszta,két kráncs,egy metál),meg beépített attenuator,így ez is halkan szobában éjfélkor,meg hangosan is jól meg tud szólalni.
Tisztelt kollégák!
Kinek mi a tapasztalata,egy Marshall fej milyen boost,overdrive pedált szeret leginkább?Konkrétan az 1987X esetében érdekelne,vagy az ahhoz hasonló karakterű fejek.
Szép napot!
én hallottam már régi angol tök ázsiótlan H/H tranyós kombót is úgy szólni koncerten, hogy simán lefostam a bokám, aztán ott még nem nagyon volt modellezés, csak gondolom épeszűen megépítették.
Az ember sosem fogja kidobálni teljesen a csöves cuccokat. Mert van egy ázsiója ami mindig is meglesz.
Van aki soha nem váltana róla.
Nekem ha jól szól, akkor mindegy hogy csöves vagy nem az. És ma már jól szólnak tényleg. Akár Fractal, Kemper, vagy a Multiamp. Sok éve csöves fejezem, kombózom, amikor poddal nyomtam bulit nekem volt különbség érzetem, visszahallgatva nem. De pl a DV-vel játék közben sem volt hiányérzet.
Ez ízlés persze. De a lényeg, hogy nagyon pici már a különbség a hangzásban. Vagy szinte nincs is.
Senki nem vitatja, hol tart a modellezés, de azért szerintem ott még nem tartunk, hogy az ember kidobálja a csöves erősítőket, mert tök mindegy mi szól. Vagy legalábbis bizonyos műfajokban sokkal kevésbé, mint a többiben.
Vagy legalábbis én azt gondolom, hogy ha nincs kedvem a Bluesbreaker-t cipelni, akkor először nem Cube-t nézek, hogy mire cseréljem le.
Én nem trutyiznám 2017 körül a modellezős cuccokat. Nagyon durván szólnak, felvételen meg már meg sem mondod a különbséget. De ott tart a dolog, hogy játékérzetben sincs hiány érzet.
De a régi modellezős cuccok között is van jól sikerült darab pl a kis piros művese pod.... hallottam vele Daczit, Madit, Fábit és teljesen jól szólt. Felvételre meg jobb is mint élőben.
a sztoriból az az érdekesebb, hogy felvételen egyáltalán nem volt szar (sőt) a cube hangja zenekari környezetben, ami kb. az egyetlen lényeges szempont egy erősítőnél.
Manapság már a súly miatt nem kell kompromisszumom kötni erősítő témában. Ma már a legnagyobb sztárok a legnagyobb szinpadokon is simán tolnak 15-20-30W-os csövi erölködőket. A modern pA-k meg úgy adják vissza, hogy elszáll az agyad a hang minőségétől.
Nyilván egy ilyen kézikamerás felvételen olyat is odaképzel az ember ami sose volt ott - de én játszottam ezen a cuccon, tényleg nagyon komoly. Azt kell meghallani, amikor nyaki PU-ra vált - NA az a gömbölyű csöves meleg sound ... az hihetlen.
És ez a pici cucc, elképesztően hangosan is és egészen halkan is tudja!
Így néz ki, de a facebook oldalán van pár fotó róla. Ne tevésszen meg a láda alakja, ez egy 1x12, 1931A láda, nem 1960A!!!
Van még egy cucc, amit mindenképpen meg kell ezen a fórumon említeni: Sápi GÉza legújabb fejlesztése. Én nem tudom, hogy működik, hogy lehet ennyire kicsi és ennyire jó hangja, de megőrülsz olyan. Mindjárt keresek facebook-os képeket tőle.
No, akkor ismét bebizonyosodott, hogy a zenész is a látványt hallja leginkább, mint a néző:)
40 felett nekem négy szempontom van- legyen könnyű, kicsi, könnyen karbantartható, és megbízható egy cucc, a nüanszok nem érdekelnek különösen, a logisztika mindent felülírt, nem gondoltam volna 15 éve.
Senyor Arion! Egy kicsit mellébeszélsz szerintem. 4x12 fej/ládát meg 2x12 Bluesbreaker-t hasonlítasz egy teljesen minimal 1x12-es Cube60-hoz, és azzal érvelsz, hogy nem érdemes cipelni a mázsákat, ha van ez a kicsi modelezzős cucc.
A terelés abban áll, hogy szerintem a csövi 4x12 fej/láda és a Cube60 között van egy csomó minden más is, mint pl. a kisteljesítményű csövi cuccok.
Csak az érvelés kedvéért, megnéztem milyen súlyokról beszélünk:
Cube60 - 14,5kg
Vox AC15 - 22kg
Supro Black magic 1x12 - 21kg
Fender Deluxe Reverb 1x12 - 20kg
Fender Hot Rod Deluxe III 1x12 - 20kg
Orange Dual Terror + 1x12 - 9,5kg + 15kg
H&K TubeMeister18 1x12 - 15kg
A H&K fullcső kiskombó épp annyi kilóra, mint a Cube-od. A többi tipikusan 5-6 kilóval több, mint a Cube, ami azért nehogymár letörje a válad. Szóval, az az érv, hogy a súly miatt érdemes lebutulni modellezős cuccra, szerintem nagyon nem áll meg. Kb. ugyanabban a súlycsoportban simán veszel fullcső kiskombót is.
Ha nem akarod a 4x12 fej/ládát vagy a Bluesbreaker-t cipelni, azt tökre megértem. Viszont abban nem vagyok biztos, hogy ha rendes élő gitárhangot akarsz, akkor a trutyi modellezős erölködők a megoldás...
Nebasssz!!!! Én is a B-t választottam volna, hogy az a jobb!
Fogadjunk, nem tudtad kihajtani bluesbreaker-t! Így utólag azt mondanám, hogy ismerem az A hangot: én egy 100 wattos marshall-al (jmp mk2, 1959) próbáltam megváltani a világot, de ez esetek nagy részében csak zizis hang maradt. Mondjuk az enyémnek egyébként se volt valami über hangja (a hasonlóak fejekhez hasonlítva) és ehhez jött még a megbízhatatlansága.... elment és nem bánom.
Annyit tennék még hozzá, hogy Nagy Ádám is egy cube60-ast használ, ha kis szinpad van...
sc.
ps. ha esetleg úgy döntesz, hogy az ATTÓL a 4x12-es 1960-as ládától megválsz, akkor viszont én legyek az első, akit hívsz!
Most így utólag tudom hogy nem hiteles, de be akartam írni hogy a B-nek döglött a hangja, A jobb, csak pl. sok a mélye nagyon.
Szóval aki nem tudja normálisan beállítani az erősítőjét, annak tényleg elég a Cube.
Tulajdonképpen én is. Ezért akarom magam meggyőzni arról, hogy teljesen felesleges milliós értékben itthon kerülgetni 3 db. 4x12" ládát, 2 csöves és 1 tranyós fejet plusz egy 2x12" kombót, amik összesen kitesznek közel két mázsát. Inkább gyakorolni kell és mosolyogva elvinni egy darab Cube 60-at a buliba - az volt a B erősítő.
Ez tény. ( A bulin rendes dob volt, B-n kísérleteztünk egy elektromos dobbal tapasztalat szerzés céljából, meg könnyű volt hangosítani kis helyen.) De elnagyolva kb. ugyanazt hallotta a nép, mint a felvevő. A végeredmény a lényeg, hol jobb a gitár hangszín - szubjektíven érzékelve. Én inkább abban vagyok bizonytalan, hogy vajon lehetett volna az A koncerten egy jobb hangot beállítani az erősítőn úgy, hogy egyértelműen és mindenkinek az tűnjön jobbnak. Azt hiszem, nem, mivel, mint már írtam, nekem a színpadon optimálisnak tűnt az is.
Az A-nál azért tök más az egész zenekari hangkép, pl. a rengeteg cin rohadtul öli az ember fülét, szóval anélkül nem biztos olyan rettenetes különbséget hallanék, pláne egy mezei néző fülével (amim van:D)
Kösz, nekem is B. De akkor még mindig fennáll az, hogy esetleg egy ügyesebb A beállításnál az győzött volna. Ennek ellentmond viszont az, hogy a színpadon mindkét bulin kifejezetten jól éreztem magam, jó hangokat hallottam, jó arányban, tónussal a zenekartól és a gitáromból is. Arról fogalmam se volt, hogy mit hall a 10 méterre levő felvevő mikrofonja. Nehéz az élet.
Felkérném a nagyrabecsült, kiváló izlésű kollégáimat, hogy segítsenek, melyik gitár sound tetszik nekik jobban. work 1 A-B és work 2 A-B.
Az azonos részletek A és B koncerten hangzottak el, egymást követő napokon, ugyanazzal a gitárral és boarddal, csak az erősítők különböztek. ( Árban 5-szörösen, súlyban 20 kg-al ) kézi felvevővel felvéve távolról - az igazság.
Nem teljesen off, mivel az egyik koncerten Marshall Bluesbreakeren játszottam.
Jaja, a membrán közepén drámai csikorgás van. A távolságról is jól beszélsz, hiszen ott szól jól a gityód, ahol hallod, 1,4 méterre a ládád fölött. ( 0,5 méterre, ha törpe vagy.) Próbálozott ezzel a Bonamassa is, mondta a roadjának, hogy ide tedd a mikrofont, ahol a fülem van, mert itt szól jól.
A gyakorlatban ez azért nemigen működik sajnos a hatalmas monitor hangerők miatt, úgyhogy az optimális tényleg az, hogy távolítani a mebrán közepétől a mikrofont oldalra és elfelé egy kicsit.
Elméletben lehetne kísérletezni puslkamikrofonnal, én még nem próbáltam.
Nincs is sok értelme a két miksinek, különösen, ha egyformák, egyformák a hangszórók és pontosan azonosak a távolságok, mert akkor az = mono. Csak kötözködöm, de rossz pozicionálás esetén nem lesz phaser, mert ahhoz valamelyik paraméternek még mozognia is kéne - a mikrofonnak tengely irányba - de nyilván egy megállított phaser valamilyen kioltott állapotára emlékeztethet. Annyira azért nem gáz ez, mert egy soundcheck közben ez kiderül és vagy tologatni lehet az egyik mikrofont, vagy pedig mute az egyiknek :)
Látod, ebben igazad van, így még tovább bindzsizhető a már eleve erősen módosított gitár-frekimenet.
De inkább csak azért írom ezeket, mert sokan úgy gondolják, hogy a plusz hozzáadott miksikkel csak úgy összegezhetők a karakterek. Ez nem így van.
https://www.youtube.com/watch?v=VJyLP7xRxt0
(1:44-től)
Van aki direkt erre játszik, az In Flames egy időben azonnal felismerhető volt az fáziskioltott gitárhangról minden lemezen. VAn ez a Fredman-technika, ott fontos a pontos fázismenet, pont az sm57 idegesítő magasainak kizárására játszik, azt rózsazajjal szokták kalibrálni általában.
Élőben meg nyilván ki van kísérletezve.
Egyébként a fázishiba-lehetőséget nem viccnek gondoltam. Mert nem csak a két miksi polaritását kell nézni, hanem a távolságukat is erősen figyelni kell. Ha az egyik egy kicsit is előrébb van (1cm akár, vagy felfele), az már a felharmonikusokban behozza a fésűszűrős rettenetet, lesz ott egy kéretlen "phaser". Egy átlag torzis, vagy egy tompább clean-jazz esetében talán nem fogod észrevenni,mert nem ér bele abba a tartományba de pl. egy ujjpengetett single coil-os clean esetében már mindenképpen csúnya lesz.
Látom, hogy nemigen nézi senki ezt a szempontot a dupla-miksizéseknél, gondolva, hogy csak úgy büntetlenül össze lehet hozni a hangjukat egy közös mono-ra.
(Persze ha kettérakod sztereo-ra, akkor mindegy, max annyi,hogy mono-ban ott lesz a fázishang.)
Hát ha nem viszel saját hangmérnököt, akkor alap. Én a kezdetektől cipeltem a jó kis e906-omat, szépen bejelölve a ládán, hová is illessze,ha helyi az erő.
És nem egyszerűbb egy értelmesebbet kukázni a mostaninál?
Mondjuk nekem vettek már fel kb. ilyen mentalitással baszott jó gitárhangot is lemezre, szóval lehet, hogy csoda profin pottyantja oda:)
Néha bőven jobban jársz, ha te saját magadnak állítod be a mikiket, mintha a helyi csókára bízod. Még a mostani nagyon amatőr hozzáértésemmel is szerintem jobban be tudom már állítani a mikrofonokat, mint a keverőcsóka, akivel mi dolgozunk. Az illető ilyen szinházas ember, szarik rá, mi hogy jó, és csak elébasz az erölködőmnek egy akármilyen mikrofont, aztán megy tovább...
Aha, értem. Nekem mondjuk az speciel annyire nem jött be, amikor telibe beletoltam az SM57-et a hangszóró közepébe. Valszeg azért, mert én amúgy is nagyon sok magasat tolok, ráadásul telecasterrel, úgyhogy végül, ami átjött hang, az szar volt.
Ami tetszik mindig, az az, amikor térből veszem fel a gitárom hangját, de akkor meg persze minden más szar beleszól, úgyhogy azzal próbálok variálni, hogy hogyan helyezgessenm a SM57-et egy kicsit elfele a hangszóró köepétől, meg hogy adjak hozzá egy másik mikit térben, mert az mindig jól szól.
Jól el lehet vele szórakozgatni a végtelenségig...
Mondjuk, ott még nem tartok. Új nekem ez az egész, és egyelőre csak azt akarom elérni, hogy legyen egy jó koncepcióm arra, hogy hogyan akarom a cuccomat bemikrofonozni, pl. amikor élőben játszunk, és azt akarom, hogy jó hang menjen át a keverőbe.
Attól még nagyon messze vagyok, hogy elkezdjek studiót építeni.
Szerintem jobban járnál egy mikrofon előfok megfejtős korszakkal, akkor ezt át is ugorhatnád gyakorlatilag, legalább is véleményem szerint.
Részemről inkább bedugok egy sm 57-et egy kurva jó előfokba, mint egy royert valami ipari sztenderdbe.
Mindkettő a porvédő széléhez, azzal nagyot nem lehet tévedni. Vagy két sm57-re van a Fredman-elrendezés, az általában egyből jó, de azt lehet két különböző miksivel is. Fázisra kell figyelni, aztán csókolom.
Épp mikrofon-megfejtős korszakomban vagyok, és minden érdekel. Egyelőre egy E906-tal meg egy SM57-tel variálok, meg persze azzal, hogy hogy kell ezeket elhelyezni, hogy fasza hangot kapjak. A E906-nak kurvajó az a trebeles kiskapcsolója, de azzal még nagyon sokat szenvedek, hogy konkrétan hova is legyen téve a két mikrofon.
Jó játék amúgy, kb. életed végéig el lehet két mikrofonnal szórakozni, én meg nagyon az elején vagyok még...
4x12 Marci ládán nekem is búg a tiszta csatin amikor bontok. Nem mindig, adott fekvésekben. Talán egy két csatis fej külön EQ-val megoldja a problémát, de mivel én is olyan erősítőt használok aminek közös az EQ-ja a hiba kikerülhetetlen. Talán pedálokkal mókolni még lehet :)
A 4 hangszórósnál viszont mindig ott lesz a sokszor kéretlen búgás. Engem is zavar, azért használtam mindig két hangszóróst, "kiegyenlítettebb" a frekimenete. Bár ott se mindegy biztos a belső felépítése. Nekem egy Peavey 212 mc vált be, az belül még ketté van választva egy deszkával. Ja, és vizszintesen kell használni, felemelve vagy 50 centire. Úgy tökéletes.
Sajnos nem nagyon tudod megúszni a kipróbálást, ahogy lentebb is írták van szórás itt is. Én is évek óta elégedetten használok egy régi 1960A-t, kívül szakadt, csatlakozót cseréltem benne mert kontaktos lett, de a hangját imádom. Többen használják a próbateremben, többféle stílusra, soha nem volt rá panasz. És bőven 100 alatt volt. Időről időre felmerült bennem a csere, de kipróbáltam sok mást, és egyrészt nem volt semmi kellemesebb a fülemnek, másrészt annyival többe is kerültek hogy értelmetlen lett volna belemenni. Ha jót fogsz ki, ár/érték arányban verhetetlen. A fikázódók meg hadd fikázzák, így lesz nekünk olcsón fasza ládánk
Hmm. Érdekes... Lehet át kell gondolom a mélyekről alkotott véleményem?Nekem meg kicsit pont, hogy néha sok(telecastert használok). Főleg a tiszta soundnál érzem, hogy bontott pengetésnél kicsit "búgás" van. Nem olyan kiegyenlített szép a hangzás, hanem kicsit bebúg, vagy nem is tudom, hogy mondjam...
A crunch meg a boostolt hangzást imádom vele, főleg mióta a 2204-et használom. Ha egy kicsit szőrösebb, zizisebb hang jönne az lehet zavarna már.
Az lenne a legjobb, ha minden kiszemelt ládát ki tudnék próbálni, de ez sajnos ez lehetetlen.... Addig meg tapogatózok.
De lehet, hogy gyűjtögetek aztán ez mellé összespórolok egy greenback ládára és akkor van két variációm is :)
De mindenképp 4*12-ben szeretnék tovább gondolkozni.
Ameddig bírja a hátam... :D
Volt olyan Framus ládám.
Szép kis ládikó feszes hanggal de nem túl sok méllyel. Az nekem kissé erőszakosnak is tűnt.. Nem lett szerelem.
Szerintem egy jól sikerült T75 láda sokkal jobb szórakozás mint a Framus.
Sajnos nagy a szórás T75 ládák és lökők közt. Az én szakadt 1960-am olyan simán és testesen szól, hogy szó nincs + szőrről akár a V30 akár a G12 65 akár Greenback ládáimhoz képest, viszont hallottam már én is bénán percegő, éles hangú T75 ládát nem egyet. Innen a vegyes megítélése a típusnak szerintem.
De amelyik jó, az nálam bármikor partiban van az összes többi hype-olt lökővel :)
Szóval a tanácsom az, ha nem gond a mozgatása és tetszik a kiszemelt láda hangja, feltétlenül komoly upgrade-et jelent a Framus-hoz képest egy 1960.
Szerintem a 2204-hez pont jól fog jönni a T75. Azt a kis plusz élénk felsőközép-magasat meghozza, ami valamivel kevesebb a 2203-hoz képest.
Igaz, nálam a 2X12 T75-tel a legjobb kombináció, de talán beleférős lesz neked a némileg több mély-alsóközép.
Az a helyzet, hogy ezen kívül nem volt még más ládám, szóval nem tudom, hogy milyen lehetne egy greenbackes vagy egy t75-el, vagy bármi mással az élet.
Modernebbül szól majd. Fényesebb, és torzításra is szőrösebb kicsit. A V30 inkább amolyan oldschoolabb hang egy kicsivel.
Én régen nagyon utáltam, de egy cserebere okán rajtam maradt egy 90-es évek eleji G75T 4x12, és rendesen beszartunk, amikor kipróbáltuk, olyan jó volt mindenféle fejjel.
Ha a V30-hoz vagy szokva, először furcsa lesz, sok magassal, meg modernebb megszólalással, de érdemes kicsit kísérletezni vele, mert amúgy tényleg használható szórók.
Amúgy meg, ha a V30-at szereted, akkor miért akarsz G75T-s ládát venni? Tuti, van bőven V30-as 4x12 is eladó...
Évek óta használok egy 2*12 ládát (Framus) V30-al töltve, jelenleg egy 2204-el, de kacérkodok a gondolattal, hogy lecserélném egy 4*12-es ládára. Jött is szembe egy, T75-el szerelve.
Kicsit bizonytalan vagyok, mert amiket olvastam véleményeket a T75-el kapcsolatban, azok megosztóak voltak.
Tudnátok egy-két tapasztalatot, véleményt mondani erről a típusról, mondjuk, ha van konkrét összehasonlítási alap a V30-al az lenne a legjobb.
Nem szívesen ugranék bele a dologba, ha nem muszáj, mert szeretem a hangját a mostani ládámnak, de régóta mozgatja a fantáziám a 4*12-es világ.
A próbáld ki és ha tetszik vedd meg hozzászólásokat előre is köszönöm... :)
Árához képest nagyon jól szólnak mind a torzított, mind a tiszta modellezései.Egyetlen negatívumot tudnék csak mondani, az pedig a hozzá vásárolható lábkapcsoló... kb. egy hulladék. Lehet használni, de miore kiszteppeled rajta a kívánt presetet bontják a sátrat.