Pont a 900-asokban van felvezetos torzitas.
Persze ettol meg nem lesz jobb a 6100. Pont nemreg moddoltam egyet, egyebkent meg a kettes csati b modja egyedul, amit hasznalhatonak talaltam.
Volt 6100 combom és van JVM 410h fejem, szóval valamennyire ismerem a témát.
Szerintem a 6100 Gibsonnal és jó ládával kifejezetten használható cucc csak van benne pár konstrukciós hiba (Fx loop, vezérlés tápellátása) Ettől a szervizelése kínos és bizonyos esetekben a használata is kompromisszumokat követel...
Szóval sokkal egyszerűbb eset a JVM 205. Rendes csövekkel tuti jól fog szólni halkan is.
A resonance és presence potikkal simán tudja bolondítani magát az ember szobai hangerőn is :))
Koncerten meg a helyhez és a ládához tudod belőni a fejet velük.
Az a csati, ami elvileg JCM800-as hangzású, nagyon nem olyan volt, összehasonlítva egy jcm8000-al. A tiszta csatija pedig nem Marshallos, inkább Fender szerű, magasokban bővelkedik. A nagyon torz csati pedig a fülemnek használhatatlan volt. A leírások szerint ez az SL-X hangja plussz gain-nel. Mivel pont volt ilyen fejem akkor, ég és föld volt a két hang, az SL-X javára. Sajna diódás vagy milyen megoldással szól benne a torzítás. A belseje meg félelmetes, minden milliméteren van benne nyáklap meg alkatrész.
Na meg a súlya, ami közel 30 kiló, nagyon durva. Ráadásul a súlyelosztása se a legjobb, mert egyik fele nehezebb, így féloldalasan lehet cipelni... Pedig nagyon szerettem volna, hogy jó legyen, egy fejben több Marshall :(
Nekem volt 50-es, ami valójában a gyári leírás szerint is inkább csak 30w. Ez persze önmagában nem hátrány, csak jó tudni.
Amikor jól szól picit emlékeztet a non masteres JMP-kre... de lóerő es brutalitás nelkül. Én most előbb vennék Dsl-t, Tsl-t vagy 900-ast. Elvben azoknál jobban hajaz a Vintage cuccokra de szerintem ebből nem sokat profitál az ember a gyakorlatban.
Effekt loop nem nagyon jó semmire a fazisfordító utáni master miat...
Összegezve nem elhetetlen cucc, de szerintem van jobb olcsóbban.
Marshall JMP 2203 Master Lead 100W fej 1979-es eladó.
Újszerű gyári állapot, mindene eredeti, Drake trafók, új JJ ecc83 előfok és új JJ E34L long life végfokcsövekkel, minden sarok, talp rendben, eredeti védőhuzatával. Átnézve, beállítva, úgy szól mint az atom, nagyon ritka ebben az állapotban. Csere nem, ára 398 ezer, további infó, képek telefonon vagy emailben.
Én nem emlékszem, hogy szitázott feliraton kívül lenne bármilyen Marshall cuccon ilyen felragasztható matrica.
Nyomtass egyet, ha nem emlékeznél rá milyen erősítőn váltassz csatornát.
Vizes matricát otthon, tintasugaras nyomtatóval is csinálhatsz, lézeressel öntapadót is.
megvan, de azt nem hurcolom koncertezni, azon írom otthon a kis édesbús popdalaimat.
Nagyon jó kis hangszer, és minden híresztelés ellenére ülve remek rajta játszani.
Én most büszke kb 120 E ft-nyi cuccal fogok színpadra mászni legközelebb erősítővel, gitárral, hangolóval, kábellel, pengetővel együtt.
Van előnye az újra megtalált trógerságnak, valljuk be őszintén.
Egyszer sikerült vennem egy DSL100 fejet 110-ért, a harmadik legjobb bizniszem volt. Nagyon jó cuccnak tartom, véleményem szerint a kifizethető Marshallok közt a legjobb választás. Egy ilyen láda 100 körül cserél gazdát, a konténer jellemzően 20-30 közt, így ez a fej olyan olcsóra jön ki, hogy az szinte példa nélküli. Ha nekem most kéne ilyesmi, gondolkodás és alku nélkül mennék érte. 150-180 körül hirdetnek DSL fejeket ahogy látom, ez nagyon nincs annyi.
Hi!
Gondolom nem csak én repültem rá arra a gyanúsan olcsó gibsonra. Nincs tel. Szám. Írtam neki adjon elérhetőséget, vagy hívjon fel. Irtam neki higy elmegyek érte, akár holnap, kp-vel fizetek. Semmi reakció. Nem válaszolt eddig. Egy csomó üzenetet hagytam neki. Amúgy néha néha szokott lenni osztrákoknál is 450- 500- 600 eur-ért les paul studio. Csak eddig mindig lemaradtam 😃
Hmmmm ez igen jól néz ki!
Ha valaki igazi jól használható dolgozó cuccot szeretne annak ez a legjobb választás talán Marshall fronton. (Gibsonosok előnyben :D )
Már egy közepes crunch is elég ahhoz, hogy bármit is csinálj előtte az inkább csak a gain szövetét és mennyiségét változtassa. Persze minél kisebb a gain annál nagyobb a sansz némi hangerő növekedésre, csak az már olyan pici gain, hogy rockra önmagában nem nagyon alkalmas. A compressor inkább a játék érzeten változtat sem mint a gainen. Persze ha feltekered a kimenetét akkor boostol is valamelyest, de akkor már biztosan nincs sansz utána clean boosttal hangerőt emelni.
És ha egy kompresszor pedált is használnék? Az amúgy sem ártana, és akkor egy kicsit kevesebb torzítás is elég lenne. Akkor talán már meg tudná lökni a clean booster..
A múltkor kipróbáltam egy hangerő pedált a 4210 loopjában de bármit csináltam vele brummos volt kis hangerőnél. Cserélgettem a potmétert, átforrasztottam a belső vezetékeket árnyékoltra, teszteltem rövid, kb, 1 m-es kábellel de semmi nem használt. Végül csináltam egy fotóellenállásos megoldást, a "SEND" csatiba megy egy jack dugó amiben a fotóellenállás és egy piros led van, utóbbi fényerejét változtatom a pedál potméterével. Jónak tűnik, 0 zaj és nem ront a hangzáson. Ugyanez a megoldás jó a 2205-ös fejhez is.
http://drtube.com/schematics/marshall/2205prem.gif
Pontosan! :)
Én úgy vagyok vele, hogy ha jól szól és egyébként is gyárilag 6l6-ra tevezték akkor fölösleges berhelni :)
SL-X nekem egyébként szolgáltatásaiban is ideális. 1 csati 2 master + loop. Ennél több nekem nem kell. Egy csatin mindent el tudok játszani amit szeretnék.
2203RI, loopba egy fasza drájv oszt kész :)
én úgy csapattam régebben, hogy a 2204 elé tettem egy eq pedált és a szólónál közepet emeltem vele, meg a másik gitár nem pont akkor akart címlapra kerülni és meg is volt
Nekem egy cimborám épp ezzel a témával szenvedett az utóbbi időben egy JMP 2204-gyel.
Sajnos a potizás a színpadon még mutat valamit de a Pa-n nem nagyon jött át. Loop-os cucc lett a vége, miután az állandó hangmérnök még nem fért bele a zenekari büdzsébe.
Nekem nincs átalakítva a 900-asom EL34-re (nem is tervezem) és így is patent. :))
Én a cső hiányon felül még abban látom a rossz hír okát, hogy egyrészt beindult a net hatására a giga vintage hiszti másrészt rengeteg sehogy sem karbantartott épp csak pislákoló csövekkel vegetáló példány forog többnyire tapasztalatlan kezek közt.
Nem csoda, hogy a többségnek rossz tapasztalatai vannak. Én is jártam ebben a cipőben régebben...
Aki nem tudja pontosan hogy kell szólnia egy egészséges Marshallnak, mi áll jól neki és se keze se gitárja nincs hozzá, az könnyen elkönyvelheti, hogy az egy szar.
Akkor is ha később a legpuccosabb cuccon szól ugyanolyan bénán.. :D
Nekem az régen működött valamennyire, hogy túltolom a gain-t, és a gitáron visszaveszem a hangerőt. Ez lesz az alaphang, ami a túltolt gain miatt pont elég a normál dolgokra, aztán meg a szólónál feltekerd maxra a gityót.
Amúgy meg a legjobb mgoldás a szólókiemelésre, ha kibaszod a másik gitárost a zenekarból. Egy gitáros zenekarban a szólókiemelés sosem probléma...
Igen, egyébként azt mondják, hogy a 900-ak fenerossz renoméja onnan jött, hogy akkoriban hullott darabjaira éppen a Szovjetúnió, és a Marshall emiatt nem jutott hozzá az EL34 csövekhez a szükséges mennyiségben, és így kénytelen volt más csövekkel is dolgozni. Ezek a nem-EL34 JCM900-ak tépázták meg aztán a Marshallok hirnevét leginkább.
Ha az erősítő saját gain-jét használod (ami azért a lényege ezeknek a cuccoknak )
Akkor érdemben sehogy. Lehet trükközni a közép megtolásával valami eq-val vagy fix wah-val de elég szolid eredményt produkál...
Vagy tengődsz 9v-os soundokon pedálokkal vagy beállítasz egy hibrid pedál + amp gain setupot, (Ez kompromisszum soundban is meg kiemelésben is) vagy második master mókolás.
Sajnos ez az egyik hátránya a vintage lomoknak.
Ha nem sok gainnel tolod, valamennyi hangerőt emel booster vagy sima od/dist/EQ stb pedál is. Volume fel, gain kevésbé. Highgainen nem igazán működik ez a módszer.
Én is az SL-X mellett vagyok. Abból is az EL34 csővel szerelt. Nagyon jó hangú erősítő, amin inkább a MASTERt kell feljebb tekerni mint a GAINt. Ha nem jött volna a JCM800 kombó, megtartottam volna...
Kb fél éve turnézok egy SL-X-szel. Annyira szeretem, hogy ha más Marshallom nem is lenne akkor is simán elégedett lehetnék.
A többivel összevetve talán kissé kevésbé levegősek a mélyek és a magasak, de ettől pont érthetőbb is egy zajos csörömpölő színpadokon.
Az én tapasztalatom szerint a színpadi teljesítménye tökéletesen egyenértékű bármelyik puccosabb Marshallommal!!!
Persze a jó cső, az ésszel beállított gain és a jó gitár alapkövetelmény!!! :)
Ez sajnos user oldali hiba, nem a cuccoké. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a legtöbb cuccon fél fölé tekerni a gaint teljesen értelmetlen, mert csak a kása lesz nagyobb. Feltekerik mint az állat, aztán jönnek a problémák, gerjedés, kása.
Mondjuk, szerintem az a gáz a 900-akkal, hogy ha nagyon rátolod a gaint, akkor átmegy ebbe a nyamvadt sziszi hangzásba. Ha viszont, nem tolod túl, akkor egy teljesen atom csövi Marshall. Ráadásul szinte minden hi-gain cucc átmegy nagyon fosba, ha széttolod rajta a gaint.
Szóval, a 900 kicsit méltánytalanul volt annyira legyalázva. Egyszer meg a Sápi Gézánál játszottam egy ilyen egycsatornás 50W 900-on, amit máig bánok, hogy nem hoztam el. Rockra az nagyon rendben volt.
Engem Raul nagyon szépen kioktatott ebben a témában , van itt egy DSL 100 képben vagyok, hívjál már fől és segítek de most muzsika után nem nagyon akarnék itt betűket vetegetni.
no megtaláltam elolvastam, háááát azért kell mérni elég sokat. azt hittem megúszom kevesebbel is. nem gondoltam volna hogy a sasszit is ki kell venni meg ennyi mindennel jár :) na bakkkker.
Nem tudom él-e még az oldal,de Mákinak volt egy blogja régen,ott is szerepelt egy képlet,meg a howto,az is segíthet.
Én mondjuk máshogy rakom össze a képletet (számomra egyszerűbben),de az eredmény teljesen ugyanaz.
naaa gyorsba kb érthető. kimérem az anódfeszt, abból a képlettel kiszámolom hogy mennyi lesz a 65-70%-os teljesítmény. abból meg kijön a feszkó ami nekem kell. de azt írják jó pár helyen hogy a 36-38 mV a tuti. na majd kövi héten tekerészek. kössszentyű!
óóóó kikeresem én a neten hogy mennyit jelent ez, stb. gondolom a disszipációra célzol :) csak nekem nincs lövésem se azért kérdeztem itt, hogy mi a szitu :)
Hahó! Adott egy Marci DSL50-es fej. Szakikhoz szólna 1 kérdésem. Bias-t mire szoktátok állítani? Most rámértem metexxxel 40 mV lenne oldalanként. (igazából az egyik 40,5 a másik 39.....). Mire szokás állítani, valami "tuti recept"? Vagy csak tekerjem, aztán ahol jól szól a fülemnek?
Na. Anyámék kitaníttatak és most végre látom a hasznát. RÁJÖTTEM, hogy hol tudom letesztelni a rendszert, megérteni elvégezni az egyetemet :D:D:D
Szóval. Nyüstöltem egy JVM205H-t greenback ládával. Ott volt a hang a narancs csatornán ami kell nekem. Kijöttem és gondoltam egyből elmegyek megvenni a 425A-s ládát, de sajnos már elvitték 2555x is volt, hangja király, de amit keresek ahhoz kicsit jobban meg kell hajtani, halkan kicsit kevés ahhoz amit próbálgatok (ergo majd ha megtanultam gitározni akkor azért szerzek egyet :D )
Az OD csatin kitekertem mindent maxra, master hangerő 1-en és tényleg tökéletes nekem. Mondjuk jövő héten meg kell nézem 1960-as ládával is, aztán ennyi!
nem tudom hol vagy helyileg de ha nem messze tőlem ( Mezőnagymihály) eljössz semmi nem kell hoznod és itt mindent ki tudsz próbálni .JVM JS .4X12.2X12,1X12 stb