Én először egy MXR ZW pedállal toltam, aztán egy Power Attenuatort használtam a Bluesbreakerhez sokáig és hidalva a csatornákat elég szép drive, crunch jött belőle. Nagyon nem mindegy milyen csövek vannak benne ebben az esetben…. Sovtekkel, EHX-el fulladt, viszont JJ csövekkel szép folyós lett a drive. Egy bajom volt vele csak…. az a kombó rettenetesen nehéz…. :)
Aztán egy masteres JCM900 MKIII fejnél ragadtam le :)
Használtam Ocd-t 9,12 és 18 volton is. Mindegyiken picit másképp szólt, de abban a felállasban ahogy te használod (gain boostnak), szerintem jóval kisebb a jelentősége a különböző voltoknak mintha az Ocd adná az alap hangot.
Azért egy próbát megér! Minél több volton hajtod annál kevésbe jelentkezik a tipikus pedálos kompresszált orr hang. Ami persze bizonyos giár és erősítő párosításoknál pont erény nem hátrány.. :)
Picit kevés a headroom benne. Van több iskola is pedálozásban. Miután 30w azert nem olyan kevés, többnyire úgy van beállva vele az ember klubokban, hogy egy full tiszta platformra építkezik pedálokkal. Ez az egyik iskola. Na most ha ezt megpróbálod nagyobb hangerőn akkor az erősítő elkezd torzítani amitől az addig jól működő sound elkezd fuldokolni.
A másik iskola az, hogy picit megrottyant erősítőt tolja az ember tovább valami od-val. De miután non masteres cuccról beszélünk az csak akkor kezd crunch-olni amikor már leadta a teljes teljesítményét.. az meg klubba azert sok szokott lenni.
Így értettem, hogy nem a legegyszerűbb eset pedál platformnak a teljesítmenye miatt.
Egy Super Bass ebből a szempontból egyszerűbb. Halkan is tiszta es nagyszínpad hangerőn is mert akkora headroom van benne. Persze aztán az is tud torzítani gyönyörűen, de az már tényleg extrém hangerő... :)
Baromság !!! Én is előfok előtt használom mind a kettőt csak a megfelelő cucc kell.
Az meg , hogy valami olcsó az már szarul is szól duma hát nem tom.
Nekem van egy t-rex OD pedálom az a szappantantaró tonebug vagy mi filléres cucc és a jtm-45-el úgy szól mint atom. Igaz hogy nem használom mert BB-t használok de nem azért mert szar. Okoska:))
72764 a nyitó kérdés. Erre el lett magyarázva az embernek, hogy se pedál, se delay, ennyi. Én meg elszomorodtam, hogy szabálytalanul használom a cuccot. De nincs mit tenni, csak így lehet.
Amúgy hogy jön ide ez a sok bullshit?
Arról volt szó, hogy jó-e a delay/reverb előfok előtt.
A válasz az, hogy nem jó.
Erre jössz itt okoskodni a pedáljaiddal...
Nincs mit reagálni. Non master cuccaim vannak és kész. Nem lehet máshogy használni őket, csak valami iso dobozzal, vagy nagy színpadokon. De miután ezt láthatóan nem fogod fel, ezért nincs miről beszélni - barátom.
Nem nagyon találkoztam én véle, ezért is néztem meg a bemutatkozását. Nem nagyon borította meg a lelki egyensúlyomat.
Viszont azt nem szívesen hallgatnám meg közelről ahogy egy sztratóval egy non masteres Marshallon, direktbe dugva, hatosra felcsavarva szórakoztat :)
Hát egyvalamit tisztelek, a bemutatkozásodban nem alakoskodsz:
"Kétféle magatartásom van: ha valakinek a segítsége kell, annak benyalok a meleg szarig, mindenki mással egy ótvar nagy tahó paraszt vagyok."
Nem kell a passzív agresszív demagóg duma.
Ha pedálozol nyilván működnek a tér effektek is a lánc végén, de ha nem lennél teljesen fogalmatlan erre egyedül is rájöhetnél, hogy teljesen más eset.
Arra már inkább kíváncsi lennék, hogy aki tiszta csatira köt valami filléres pedált, az mina szarnak vesz Marshallt?
Na, elkezdem eszem nélkül árulni a Bluesbreakeremet. Pedálozom is rajta, meg van egy delay is a sorban. Szólok az asszonynak, hogy nem érdemlek én már Wiesbauer virslit, amíg el nem adtam ezt a szart :)
Köszi a válaszokat. Szerintem el tudom helyezni így a motyót elméletben... bár már próbáltam élőben is. No, de azt hogy érted. hogy pedál platformnak határeset? Kevés? Köszi.
Nekem volt pár évig. Jó cucc,de nem könnyű megtalálni a helyét. Saját crunch klubokba túl hangos, nagyobb színpadokra meg picit kevés. Pedalozni jól lehet vele, de akkor meg sokat vesztesz a 9v-os gitár sounddal, mar ha eddig amp gain-nel operáltál...
Ja és pedal platformank épp határeset hangerőben.
Cserébe van egy sajátos íze és elég jól szól rajta Fender is es Gibson is.
Hali!
Marshall BB Reissue-ról mondjatok már pár szót. Rohadtul tetszik a hangja. Amit a net-en találtam azokat elolvastam stb. Szóval inkáb az érdekelne, hogy a gyakorlatban koncert körülmények között a non-master jelleg mennyire jelent gondot hangerőben mondjuk klubozáskor. Nem játszom halk zenekarban, de sosem volt non-master-es motyóm. Plusz, delay, reverb effektjeimet pl. loop-ban használom. Mi lesz, ha nincs effekt-loop? Tudom, hogy mások is használják így, tisztában vagyok vele, csak ha valaki, aktívan koncertező, BB-ben jártas írna pár sort, akkor azt megköszönöm!
Na!
Megjött a JVM205 (karcmentes, 665 euro postával).
Láda hozzá 1936, 425A híján. A használható hang szubjektív ebben egyetérthetünk, de az 5wattos kombóból nem jön ki olyan hang halkan mint ebből a fejből. Ergo ha valaki lakásba akar halk és használható hangot, annak a JVM a tökéletes. Nyilván még ismerkedünk (sok a munka ), de már most látszik, hogy HT5, HT5 metal, DSL5. DSL40 és SL5 ezzel nincsen egy ligában. Igen azok kombók ez is tény, de ugye amit én kerestem az dobozmentes hangzás. Plusz megállapítás hozzámhasonlóknak, hogy ha valaki torzítást akar halkabban annak a V30 nem való egyáltalán.
Röviden megtaláltam amit kerestem, ha valami hozzám hasonló zöldség idetéved az bátran vegyen ilyet. Ahogy próbálgattam a 410-el sem lenne semmi gond. Árban meg nem sokkal több (nyilván mázlifaktorra) így ez a szett mint egy jó kombó.
Mindenkinek köszi a tippet! (Samu nagykövetnek meg respect!)
1978-as Marshall JMP 1960 B láda gyűjteményből eladó!
Szép állapot, eredeti kerekekkel, mindene rendben, Celestion Blackback G123H 30W 55Hz-es GYÁRI állapotú hangszórókkal. Ritka az 55Hz-es láda, a láda ID száma 1910, a hangszórók száma: T1281 2db Kl25 és 2db LL8 1978 10 25 és 1978 11 08. Ára 198.000ft, a hangja olyan, ahogy egy ilyen ládának szólnia kell!
Csere nem, további infó, képek mobilon vagy emailben.
Na köszi a tippet mindenkinek! JVM205 lett a végső versenyző. Láda hozzá 1936 egyelőre, amíg nem lelek egy fekete greenback ládát. Ugyanitt az alattunk lévő lakás eladó.
Nem menő ilyet írni, de azért ezek az árak az ilyen lámpabúrákért már megmosolyogtatóak.
(tudom hogy a hifi csöveket meg 3x ennyiért adják, de az is egy vicc)
6100 nekem is volt 5881 csövekkel. Én imádtam a tisztáit, meg a három csatorna rengeteg variációját. A jellegzetes sötét, dögös hangjára már a Sex Action-nél felfigyeltem. Ha kristályos, világos, presenc-es hangot tekerünk ki belőle, a lényege tűnik el az erősítőnek. A JVM-eket nem számítva a legtöbb variációt nyújtja. Egy igazi MTZ traktor.
Ha nem lennének ilyen öregek és agyon tömve a belseje, én még ma is ezt nyúznám.
Pont a 900-asokban van felvezetos torzitas.
Persze ettol meg nem lesz jobb a 6100. Pont nemreg moddoltam egyet, egyebkent meg a kettes csati b modja egyedul, amit hasznalhatonak talaltam.
Volt 6100 combom és van JVM 410h fejem, szóval valamennyire ismerem a témát.
Szerintem a 6100 Gibsonnal és jó ládával kifejezetten használható cucc csak van benne pár konstrukciós hiba (Fx loop, vezérlés tápellátása) Ettől a szervizelése kínos és bizonyos esetekben a használata is kompromisszumokat követel...
Szóval sokkal egyszerűbb eset a JVM 205. Rendes csövekkel tuti jól fog szólni halkan is.
A resonance és presence potikkal simán tudja bolondítani magát az ember szobai hangerőn is :))
Koncerten meg a helyhez és a ládához tudod belőni a fejet velük.
Az a csati, ami elvileg JCM800-as hangzású, nagyon nem olyan volt, összehasonlítva egy jcm8000-al. A tiszta csatija pedig nem Marshallos, inkább Fender szerű, magasokban bővelkedik. A nagyon torz csati pedig a fülemnek használhatatlan volt. A leírások szerint ez az SL-X hangja plussz gain-nel. Mivel pont volt ilyen fejem akkor, ég és föld volt a két hang, az SL-X javára. Sajna diódás vagy milyen megoldással szól benne a torzítás. A belseje meg félelmetes, minden milliméteren van benne nyáklap meg alkatrész.
Na meg a súlya, ami közel 30 kiló, nagyon durva. Ráadásul a súlyelosztása se a legjobb, mert egyik fele nehezebb, így féloldalasan lehet cipelni... Pedig nagyon szerettem volna, hogy jó legyen, egy fejben több Marshall :(
Nekem volt 50-es, ami valójában a gyári leírás szerint is inkább csak 30w. Ez persze önmagában nem hátrány, csak jó tudni.
Amikor jól szól picit emlékeztet a non masteres JMP-kre... de lóerő es brutalitás nelkül. Én most előbb vennék Dsl-t, Tsl-t vagy 900-ast. Elvben azoknál jobban hajaz a Vintage cuccokra de szerintem ebből nem sokat profitál az ember a gyakorlatban.
Effekt loop nem nagyon jó semmire a fazisfordító utáni master miat...
Összegezve nem elhetetlen cucc, de szerintem van jobb olcsóbban.
Marshall JMP 2203 Master Lead 100W fej 1979-es eladó.
Újszerű gyári állapot, mindene eredeti, Drake trafók, új JJ ecc83 előfok és új JJ E34L long life végfokcsövekkel, minden sarok, talp rendben, eredeti védőhuzatával. Átnézve, beállítva, úgy szól mint az atom, nagyon ritka ebben az állapotban. Csere nem, ára 398 ezer, további infó, képek telefonon vagy emailben.
Én nem emlékszem, hogy szitázott feliraton kívül lenne bármilyen Marshall cuccon ilyen felragasztható matrica.
Nyomtass egyet, ha nem emlékeznél rá milyen erősítőn váltassz csatornát.
Vizes matricát otthon, tintasugaras nyomtatóval is csinálhatsz, lézeressel öntapadót is.
megvan, de azt nem hurcolom koncertezni, azon írom otthon a kis édesbús popdalaimat.
Nagyon jó kis hangszer, és minden híresztelés ellenére ülve remek rajta játszani.
Én most büszke kb 120 E ft-nyi cuccal fogok színpadra mászni legközelebb erősítővel, gitárral, hangolóval, kábellel, pengetővel együtt.
Van előnye az újra megtalált trógerságnak, valljuk be őszintén.
Egyszer sikerült vennem egy DSL100 fejet 110-ért, a harmadik legjobb bizniszem volt. Nagyon jó cuccnak tartom, véleményem szerint a kifizethető Marshallok közt a legjobb választás. Egy ilyen láda 100 körül cserél gazdát, a konténer jellemzően 20-30 közt, így ez a fej olyan olcsóra jön ki, hogy az szinte példa nélküli. Ha nekem most kéne ilyesmi, gondolkodás és alku nélkül mennék érte. 150-180 körül hirdetnek DSL fejeket ahogy látom, ez nagyon nincs annyi.
Hi!
Gondolom nem csak én repültem rá arra a gyanúsan olcsó gibsonra. Nincs tel. Szám. Írtam neki adjon elérhetőséget, vagy hívjon fel. Irtam neki higy elmegyek érte, akár holnap, kp-vel fizetek. Semmi reakció. Nem válaszolt eddig. Egy csomó üzenetet hagytam neki. Amúgy néha néha szokott lenni osztrákoknál is 450- 500- 600 eur-ért les paul studio. Csak eddig mindig lemaradtam 😃
Hmmmm ez igen jól néz ki!
Ha valaki igazi jól használható dolgozó cuccot szeretne annak ez a legjobb választás talán Marshall fronton. (Gibsonosok előnyben :D )
Már egy közepes crunch is elég ahhoz, hogy bármit is csinálj előtte az inkább csak a gain szövetét és mennyiségét változtassa. Persze minél kisebb a gain annál nagyobb a sansz némi hangerő növekedésre, csak az már olyan pici gain, hogy rockra önmagában nem nagyon alkalmas. A compressor inkább a játék érzeten változtat sem mint a gainen. Persze ha feltekered a kimenetét akkor boostol is valamelyest, de akkor már biztosan nincs sansz utána clean boosttal hangerőt emelni.
És ha egy kompresszor pedált is használnék? Az amúgy sem ártana, és akkor egy kicsit kevesebb torzítás is elég lenne. Akkor talán már meg tudná lökni a clean booster..
A múltkor kipróbáltam egy hangerő pedált a 4210 loopjában de bármit csináltam vele brummos volt kis hangerőnél. Cserélgettem a potmétert, átforrasztottam a belső vezetékeket árnyékoltra, teszteltem rövid, kb, 1 m-es kábellel de semmi nem használt. Végül csináltam egy fotóellenállásos megoldást, a "SEND" csatiba megy egy jack dugó amiben a fotóellenállás és egy piros led van, utóbbi fényerejét változtatom a pedál potméterével. Jónak tűnik, 0 zaj és nem ront a hangzáson. Ugyanez a megoldás jó a 2205-ös fejhez is.
http://drtube.com/schematics/marshall/2205prem.gif
Pontosan! :)
Én úgy vagyok vele, hogy ha jól szól és egyébként is gyárilag 6l6-ra tevezték akkor fölösleges berhelni :)
SL-X nekem egyébként szolgáltatásaiban is ideális. 1 csati 2 master + loop. Ennél több nekem nem kell. Egy csatin mindent el tudok játszani amit szeretnék.
2203RI, loopba egy fasza drájv oszt kész :)
én úgy csapattam régebben, hogy a 2204 elé tettem egy eq pedált és a szólónál közepet emeltem vele, meg a másik gitár nem pont akkor akart címlapra kerülni és meg is volt
Nekem egy cimborám épp ezzel a témával szenvedett az utóbbi időben egy JMP 2204-gyel.
Sajnos a potizás a színpadon még mutat valamit de a Pa-n nem nagyon jött át. Loop-os cucc lett a vége, miután az állandó hangmérnök még nem fért bele a zenekari büdzsébe.