Pedig ezeknek nagyjából ennyi az ára (sőt). Ezek ugye pláne pre-rola szórók (1971-ben volt a váltás, ha jól tudom. ). Legjobb lenne megvenni, felraknám a polcra, befektetésnek is jó az ilyen.
Egyszer Bakó Imivel beszélgettem erről a csati váltó táp mizériáról és ő azt mondta neki van valami bevált megoldása erre.
Mondjuk nekem is volt 6100 combom-és ott semmi baj nem volt a pedállal, szóval lehet, hogy ez a jelenség nem a konstrukciós hiba része.
Ha leég a motyó egy zárlattól az már más, az sajnos annak lesz köszönhető.
Szóval érdemes megelőzni.
Köszönöm a szakértést, ha nem sikerül helyileg megoldanom (az ország nyugati csücskében lakom), akkor jelentkezni fogok, talán meg tudunk egyezni... :)
Ha ebből egy 7805-el csinál az ember 5V-ot, akkor az ha egy hidegítő kondival még meg van támogatva, akkor nem fog zavart okozni, és az analog sem fogja zavarni ezt az ágat. Ezt az erősítőben is meg lehet csinálni, meg a pedálban is, ha van hely.
A 15 volt elég nagy headroom ahhoz, hogy érzéketlenné tegye az ágat a hálózati fesz ingadozásra. Maga a digitális áramkör nem fogyaszt sokat, a ledeken átfolyó áram terhelése az ami meghatározza a fogyasztást.
jóóó persze én is csak a te felvetésedre okoskodtam itt bele hirtelen. értelemszerűen ezt látni kell :) illik-nem illik így kell hogy jó legyen! :'DDDDD
Ah, digit-analog reszeket nem illik kozps forrasbol taplalni.
Rgyenlore azt se tudjuk amugy hol a hiba. Leirtam egy tipikus jelenseget, de lehet csak kntaktos a labkapcsolo kabele, vagy mar a labkapcsoloba nem jut eleg delej.
az odáig oké hogy a fejben is van egy 5-ös stabi de valszeg a bemenőfesz kicsike nem? és ha bekúszik a határ alá a bemenőfesz akkor nincs stabil 5 kifelé nem, vagy rosszul tudom? és én arra gondoltam így hirtelenjében hogy külső stabit csinálsz neki normális kapcsolással és táplálással. az oké hogy a hálófesz ott is lehet 225 (nálunk 235 átlagosan amúúúgy :_'D) de a bemeneti feszkód nagyobb (gondolom én) lenne mint a fejben és nem esik akkorát. vagy hülyeséget írok? (javítsatok ha így van!) amit gazz ír alattam a tuti ezek szerint.
és ha simán "adapterről" kapná a tápot a pedál? megfúrod a lábkapcsoló dobozt, DC aljazt bele, meg egy 5V stab kocka táp? jó persze plusz derót meg még egy doboz de így legalább tutira menne. vagy ez így nem okés?
A logikai áramkörök benne a fűtés egyenirányításról mennek, és az bizony kevés, hogy mefelelően stabilizáld +5 voltra, főleg, ha a hálózatból 220-225 jó ha lejön.
Ja, és egy zárlatos végfokcső megsütheti az egészet (volt rá példa), és teljesen használhatatlan lesz :D
Igazából nem nagyon tudszmit csinálni vele, csak ezért venni 300+ ezerért egy kapcsolgatós Furmant kicsit túlzásnak éreznék :)
6100 30th anniversary-t vettem kb. egy éve. Nagyon jól szól, azt adja, amire vártam... végre...
Viszont egy dolog előjön sajnos, néha nem működik a lábkapcsoló és csak a fejen tudok csatornát váltani. A szerelőm, aki nagy guru egyébként, azt mondta, hogy valszeg a gyenge feszültség okozza.
Lehet benne valami, mert ugyanazon a helyen néha van, néha nincs. Elég idegesítő, hogy megyünk koncertezni és nem tudom lesz-e kapcsolóm...
Tud nekem segíteni ebben valaki... hogyan lehet ezt megoldani százezres költségek nélkül?
Nekem ezt a csodát sosem sikerült elérnem velük.. Igaz én Gibsonnal próbálkoztam.. Az szok' működni :) De itt nem.
Lehet ha Fender Strat + Tube screamer irányból közelítenék akkor jobb lenne a végeredmény. De ezt nem próbáltam.
Én mondjuk leakasztottam a falról egy EMG-s Ibanezt ott is egyből :D
Bright + boost azonnal ON. Én használhatónak ítéltem, mondjuk hülye eq beállítás kellett hozzá.
Egyébként egyet értek (nekem is tetszenek a saját lomjaink hangjai LOL), de tényleg mintha valami koncepció lenne, minél drágább egy erősítő még pluszban annál több plusz kütyü kell hozzá, hogy értelmezhetően szóljon, de szerintem ez már koncepció. Öreg, ha elköltöttél egy milliót egy kombóra, még a felét kell pedálokra.
(pont van bent egy tone king cucc is javításon most :)
Érdekes én elsírtam magam akárhányszor kipróbáltam az Astoriákat.. :D
Szép butik erősítő jellegű tiszta és kissé tört hang és siralmasan rossz, lassú, fulladós crunch. Pedálokkal tökörögni biztosan jó, de a saját torz az szerintem pont olyan szar mint a legtöbb butik cuccban. Ezek közt te vagy a kevés kivétel, és ezt nem azért mondom mert jóban vagyunk, hanem tényleg gyalázat a legtöbb giga drága butik lom torza... Tone King és hasonlók...
Igen, viszonylag harapos, direkt kis cucc az, vegigpengettem a stageshopban, mikor volt bent. Mondjuk ott minden uveg es sikjarolap, szoval a Matyas-templomban is jatszhattam volna kb, de hatarozott feludules volt Marshall fronton az a cucc, igaz draga is, mint az urkutatas.
Teljesen jogos... ahogy azt sem értettem sokáig, hogy miért nem hozza ki ő ezeket, aztán jó pár dolgot kihozott - kisebb teljesítményű motyók, handwired és vintage reissue seria, silver reissue. Állítólag az Astoria-k jól sikerültek, sajnos nem próbáltam még olyat.
Nem értem, hogy a Marshall miért engedi ezeket. 97%-ban ugyanaz a jelút.
Arról meg már le sem írom a véleményem, hogy egy egész iparág él meg mások szellemi termékéből. Kicserélek két kondit, aztán ráírom a saját nevem. Na ne má'.
Köszi Mákos a választ! (Nézegettem még régebben a webes demókat, szimpatikus holminak tűnt a nagy Marshall copy tengerben, érdekelt élőben milyen benyomást keltett, pláne, hogy hallottál is ezt-azt. )
Egy hangot tud, azt lehet szeretni vagy nem, vannak helyzetek ahol tudnám használni. EQ nem csinál semmit, normálüzem. Bármit bárhova állítasz egy tömör mélyközép-tartomány. Pedig telével verettük. Egészen dinamikus, viszont nem tisztul fel szépen.
Belül tisztességes P2p egy külön félvezetős (FET-es) loop nyákkal. Kapcsolásilag 2203/04 plusz egy kurva nagy magasvágás az eq előtt.
hát ha felületszerelt is a panel akkor is könnyen javítható :) ha teljesen "amatőr" vagy SMD-s cuccban a 1206-ot de talán még a 0805-t meg tudod forrasztani :) én ilyesmiben dolgozok, a legkisebb amit forrasztanom kell kézzel az a 0603-as alkatrész, csak ne legyen nagy óngubacs a két végén, mert bár fogja meg működik de csak legyen szép :))) kúposnak mondom én vagy harangszerű (má a forrasztás). de visszakanyarodva nem SMD-s a belseje.
semennyire nem zajos :) pont tegnap "ökörködtem" hogy a TS9-et nem használom boostolni csak a JOYO-t. Kizoknizva a hangerő potit emel szépen egy nagyot, hallható a különbség. Ha megállok és nem pengetek akkor nem sípol a cucc, nem búg, zúg mint a kistraktor. (Kaosamp Z50-el és egy DSL50-el kipróbálva OK mind2!!). Annó Keeley-t akartam én is mondom rááldozom a pénzt a fene essen bele, aztán itt beszélgettünk a kompresszorokról (asszem nekem Ricsi meg Fuzzy ajánlotta a JOYO-t). Megvettem és nem bántam meg. 12500 FT-t kaptam egy baszott jó pedált. Én a fülemre hagyatkozva azt mondom neked hogy ha bekapcsolom és minden közép álláson van: a hang egy picivel összeszedetteb, tökösebb. Szóló alatt a hangindítás attackosabb, szúrósabb, de nem magasat ad a jelhez, nem cincogás lesz az egész hanem megjön az úgynevezett "punch". Én ezt hallom rajta. aztán lehet gyagyás vagyok :) zajosnak nem zajos, egy Artec turbo Compot próbáltam na az az igazi zajgép, a CS3 szintén az volt.
Tényleg ilyen jó ez a JOYO Dyna ?
Sok fórumon is ódákat regélnek róla, előzőleg szkeptikus hozzáállásúak is, hogy 1/3 árért kapod meg a minőséget.
Persze, nem egy Demeter Compulator, de korlátozott kereteken belül biztos jól használható !?
Mennyire zajos ez a dyna? Mélyet/magasat mennyire "eszi" ? Éppen azon gondolkodom, hogy építek egy kompresszort, de ha ennyi pénzért ez is használható akkor nem állok neki barkácsolni.
Nekem meg van egy vertikális 2x12 döntött, H30, vagy M25-ökkel. Ha akarod félig, vagy egészen lehet nyitott, szeparálhatod az alsó, vagy felső felét. Kerekekkel, levehető előlappal.
Max egyszer a harmadikra. Meg majd jövőre ha költözünk. Költöztető nem nyúlhat a cuccomhoz :D
Akkor 4x12 döntött. 2x12-höz valami állvány is kellett volna, hogy ne a földre nyomja a cuccot. Pont nézem fanaticon van is egy eladó.
Köszi!
Nyugodtan menj rá a 4x12-esre, konkrétan olcsóbb lassan használtan mint a 2x12.
T75-öket ne dobáld sehova! Szerintem baromi jó lökők. Más hang mint a greenback vagy a V30, de semmivel sem rosszabb csak más.
Családi házban lakom, de kb tv nézés hangerőn gyakorlok 100-as half stack-en, szóval épp lehetne az panel is. :)
Szerintem a half stack izgalmasabb játékszer mint a 2x12. Persze ha nem fenyeget az a veszély, hogy neked kell cipelned havi 1-2x koncertre:) mert akkor inkább a 2x12 kerekekkel.
Na szóval. Elmondom mire jutottam.
Mini jubit kiprobáltam 4x12-es ládával. 6-7 jó a gain, a többi az kicsit vicces, így jelenleg ezt a projektet jegelem, ha az elgondolásom jó.
Tehát lakás SZETÁP.
JVM205H. Master volume lefele 1-2-re, csatorna volume is mehet 6-7 közé, gainnel meg megy a játék. Ha akarom rock a zöld csatornán, ha akarom heavymetal naracs csatornán.
Láda hozzá egy 2x12-es 1936. Kidobom ami benne van és rakok bele 2db 25wattos greenbacket, mivel az hamar indul el mint a V30. Jól gonodlom? Vagy szoba hangerőn tökmindegy mert ez sem indul be?
Az asszony azt mondja tetszene neki a sarokban, így nem fogok hajléktalan lenni ha berakom a nappaliba.De akkor itt vetődik fel mégegyszer a sokszor rágott kérdés. 2x12 vagy 4x12? Ha már az asszony engedi :D Itt most nem az a kérdés, hogy jobb lesz e vagy sem, vagy megéri e a különbözetet, hanem hogy nem járok e pont szarabbul, mert mégiscsak több a hangszóró benne meg ilyenek.
Hozzám hasonló elvetemült (pl.: Samu) aki csövesen nyomja otthon, neki mi az otthon? :D Társasház, panel, casládiház?
Köszi!
(valahogy ez a sok plugines dolog nekem nem jön át. )
Én egy JOYO dyna-t használok. ezért az árért egy nagyon jó kompresszort kapsz. előtte multikat használtam (boss, zoom) de kipróbáltam egy CS3-at is. kövezzetek meg de a JOYO nekem jobban tetszik, és szerintem jobban is szól. a keeley-t nagyon mondják hogy fasza, az MXR az az "átlagos", a kapcsolás állítólag megegyezik a JOYO-val (lehet tévedek). A T-Rex meg felsőkategóriás ugyebár. Amikor én sasolgattam a kompresszorokat az összes fórumon a keeley-t dicsérték és ajánlották, lehet arra kéne beruháznod már ha van rá ennyi kereted :)
Volt Boss, de elég erőteljes volt, csak szólókiemelésre használtam.
Most 4-gombos Keeley van. Amikor megjött, bekapcsoltam úgy, ahogy be volt állítva. Aztán egy órát tekergettem és eljutottam az előző tulaj beállításához. Zenekarban még picit rátettem, azóta egyfolytában be van kapcsolva (amikor játszom).
(Szinte) csak én hallom, nem sok, nem kevés, kiegyenlíti, amit kell, nem zúgatja, amit nem kell, pattintja a funkys dolgok hangjának elejét, növelné a sustaint zúgás nélkül, de jó gitárjaim vannak, hosszan szólnak amúgy is, hammeringet, tappinget én alig-alig, de azt a pár hangot megsegíti. Masszív. És zabálja fel a teljes dinamikát, az benne a legjobb.
Ezúton is köszönöm az előző tulajnak.
Ha jól emlékszek, akkor a régi CS-3 pedálomtól azért váltam meg, mert belenyúlt az átmenő hangba akkor is, amikor éppen ki volt kapcsolva…. nagyon berágtam rá.
Nekem Electro Harmonix Soul Preacher volt évekig, de eladtam, amikor JCM900-ra váltottam. Ha megtekerem, akkor olyan szépen kompresszálja a hangot, hogy ide már semmi ilyesmi nem kell :)
Jó pedál amúgy a Soul Preacher…. de ami még ennél is jobb, az a csöves Electro Harmonix Black Finger pedál!
Ha már kompresszor !
Véleményeket várok, ki mit használ, mire esküszik!
Melyik hogy teszi a dolgát clean és torz csatornán ?
Nálam a CS-3 nem rengette meg a világot (ami ugye nem csoda), ezért gondolkodom közép v. felső kategóriás cuccban.
A kínálat pazar, de végigpróbálgatni szinte lehetetlen!
? MXR ? T-rex ? Keeley ? Xotic ?Demeter ?
remélem nem offtopic, de eladó egy pár Celestion G12H30 greenback Pre Rola hangszóró eredeti sérülésmentes állapotban. további infó a gunsbergerakos kukac gmail pont com-on.
A Jcm 800-asomon ugye nincs tiszta, mert a felső bemenetet használom. Tisztát a gitáron a hangerő letekerésével hozok létre. A kompresszor voszont ilyenkor úgy megdobja a hangot, hogy öröm tiszta hangokat is játszani a Marshallon
Milyen jó kis csevegés lett ebből a kompresszor témából. Egyébként, pont azt szeret(t)em ebben a Fórumban, hogy valaki feldobott egy témát, vagy véletlenül feldobódott valami téma, és pillanatok alatt ilyen többrétegű csevegés keveredett ki a dologból, ahol a több rétegűn azt értem, hogy az adott témában még kezdők, a valamennyire már haladók, és az emelt szinten művelők is mind-mind hozzászóltak, és ettől ilyen gyorstalpaló "Mit kell tudni a .....-ról" kurzus jellege lett a dolognak. Mint most is lentebb...
Hát, végülis a limiter is négyszögjelet csinál valahol, csak "makró méretben" a clip-hez képest.. Az alaplényeg ugyanaz.
Összehasonlító anyagom nincsen most meg. Annyi, hogy ha a clipper-es anyagot hallgatod, alkalmanként alig hallható reccs lesz benne, főként "1kHz-es jellegű" és kiugró gitárhangoknál. Az anyag nagyja viszont érintetlen marad. Persze össze kell előtte nyomni kompresszorral.
Egyszer csináltam összehasonlítót egyébként clipper-limiter között.
Egyiknél is másiknál is úgy jártam el, hogy az eredeti és a processzált jelet összeadtam ellenfázisban és hallgattam a maradék különbségi jelet.
Limiter esetében az volt, hogy 1-2-3 másodperces szakaszokra megszólalt néha a zene full sptektrumban (a különbségi jel- ugye), míg a clippernél apró kis tüskék, pattanások voltak alkalmi szakaszokon ugyanezek a különbségi jelek (amiket leradíroz az alapanyagból).
A limiteres anyagban az adott rövid szakaszokon lekvár lett a pergőhangból, míg a clipper esetében a dinamika semmit nem változott.
Kb. ilyen tapasztalatok..
A kompresszorok működési elve hasonló a torzítókéhoz. A nagy jelet levágja, a kicsit felhangosítja. Mivel a zaj kicsi jel, teljesen érthető, hogy zajosnak hallod.
Használj a kompresszorhoz is zajzárat, mint a torzítóhoz.
Nincs olyan óriási stúdiótapasztalatom, de két helyen is az EBS basszus kompresszor volt a hangász fétise. Az is multiband, sőt talán az első multiband pedál. A srác rakta rá gitárra is, tényleg nagyon profi kis szerkezet. Szóval a multiban jó irány.
Á, a Trex-es az hülyeség. Az (és a legtöbb) csak a torzítást modellezi, nem szintezésre való.
Viszont:
A régebbi Cubase szériákból ki lehet túrni a dinamika plugint, és áthozni az újakba (persze, ha használsz Cubase-t). Abban van egy ciipper. Sokan meg fognak vetni, de évek óta azt használom vége-szintezésre már sok CD-n... Csont nélkül, szépen dolgozik, nem kell limiter.
Na ez a multibandes gitárkompresszor viszont határozottan okos lehet. Szoftveresen nézegettem régebben (hogy máshogy..), jó tapasztalataim voltak. Érdekes, muzikális dolgok jöttek ki belőle..
Ha használnék, akkor biztos,hogy ilyet..
Kezdem érteni, mit akartál mondani. Az zavart, úgy fogalmazol, mintha ez valami utólagos beavatkozás lenne, nem pedig előtte szabályozna, hogy mennyire szóljon bele.
Azt hiszem, adok még egy esélyt a Eldzsi mod-os CS3-nak és kiveszem a hirdetésekből. Az biztos, hogy a mod sokat segített rajta, ui. egyáltalán nem zajos már: mint azt a linkelt cikk bevezetőjében is panaszolják általánosságban a kompresszorokról .
A TC az, ami eltér a szokásos kompresszor pedáloktól annyiban, hogy multiband. Ez azért pedálokban elég ritka. Majd meghallgatom a youtube-on. Jó ötlet egy ilyen gitárra.
A Tech21-nél elég sok innovatív dolog történik, lehet bizni bennük. Viszont nem árt tudni a kompresszoruk esetén, hogy mint írják, fetes szabályozású, az meg színez. (szerintem egyébként a jó irányba, de van akinek ettől már rögtön szar az egész). Ugyanez igaz a Cali-ra is, ebben a jelkövetés elég komplex, és két helyen is kompresszál (fettel). Ez elég jó ötlet, az eredetije, az Urei1176 azért nem szarral gurít.
pont ezt írta ő is. Az attack megadja, hogy milyen késve reagál a kompresszor. ( az integráló kör feltöltési időállandóját szabályozza). Ha ez kicsi, tehát azonnal reagál, akkor a tranziens elejét is levágja. Ha nagy, akkor a tranziens eleje átmegy a leszabályozás előtt, tehát marad egy kis dinamika.
Boss CS1 tipikusan lassú attackkal rendelkezik, jó szarul is szól. Boss CS3-nál meg szinte olyan gyors, mint egy torzító.
A kompresszor koncepciójában az attack paraméter eredendően dinamika visszanyerés célt szolgál. Hogy alkalmi pontokon ütések legyenek mégis a hangban (ha már muszáj összenyomni). Én se nagyon szeretem, hogy matekozni kell vele sokszor, mert erősen függ a release-től, hogy ténylegesen hogyan fog dolgozni és ha még "jól" be is van állítva, akkor is sokszor "önkényesen" dől el, hogyan és mikor jelenjen meg. Egyenletes tempós hangszereknél (snare, kick) teljesen jól használható burkológörbe formálásra. Gitárnál meg káosz...Nem fog a release magától visszaállni épp a következő gitárhang előtt pont úgy, ahogy...
": a kompresszor állítható "attack" paramétere épp azért van rajta, hogy a legyilkolt dinamikát alkalmi pontokon vissza-vissza nyerjük. "
Tessék? Éppen, hogy arra való az attack állítható ideje, hogy a tranzienseket átengedje-e vagy se. Kétségeim támadtak, érted-e a működését.
A kompresszor a lehető legbonyolultabb "effekt", míg a gitárosok nayg többsége az erősítőkön lévő 4 sávos eq-t se tudja a zenekari koncepcióhoz beállítani ( vagy eleve nincs is olyan), mondjuk nyilván nem kéne még dinamika processzorokat is kötni a láncba színpadon :)
Van olyan anyag, aminek meglehetősen rosszul áll a szétszaturált stílus (mondjuk metálon kívül kb minden), szóval az utolsó része részben igaz, amit írsz, viszont ha sehol nins limiter, akkor miért nem clippel a master bus?
(ok, feltételezem szoftvert használsz, ha van mater tape-ed vasban, akkor tárgytalan)
Elnézést, ismét egy "szélső" vélemény:
Én a gitárkompresszort a műfaj legfeleslegesebb találmányának tartom. Pontosabb sokkal speciálisabb, ritkább esetekben kéne elővenni max, mint azt bárki gondolná..(tapping-mit tudom én)
Kifejezetten dinamikagyilkos szerkezet- lényegénél fogva. Főleg annak fényében nem értem,mért kell, hogy tíz közül kilenc gitáros torzítózik főleg, az meg alapból nem más, mint a világ legtökéletesebb kompresszora. Én pl. sokat clean-ezek, de még ott is az van, hogy a kihajtott csöves cucc természetes "fulladása", vagy enyhe drive-olása is épp megfelelő kompresszió. Gondoljatok bele: a kompresszor állítható "attack" paramétere épp azért van rajta, hogy a legyilkolt dinamikát alkalmi pontokon vissza-vissza nyerjük. De ez inkább éneknél látványosabb néha, gitárnál elég bután dolgozik. Egy gitárnak alapesetben csak a mix közös komprimálásában volna szabad benne lennie. Az egész más....
Én pl. a mastering esetében is afelé próbálok menni, hogy - ha a szokott multiband kompressziót nem is nélkülözhetem- legalább a vége- limitert másként oldom meg. Ott pl. egy szalag clippert használok helyette, épp a dinamika megőrzése végett. Legalább 2-4dB-t tudok még az anyagon felfelé húzni, anélkül, hogy kicsit is sérülne a dinamika. Inkább alkalmi helyeken menjen torzba. Sokkal jobb, mint a limiter.
Nem mondom, hogy ne használjon kompresszort, aki spec. célra befogta, de hogy általában értve abszolút nem kötelező elem a láncban, az biztos..
Én wah pedál teszteknél olvastam, hogy szinte mindegyik wah alkalmassá tehető funkyra, ha elétesz az ember egy kompresszort. Lehet kipróbálom egyszer, mert a Morley Tremonti nem az a kimondott funky...
Tibi, azert butába ne menjunk le, a kompresszor hasznalat a hangfelvetel keszites/gyartas esszenciaja, mire eljut a fuledig egy lemez mar also hangon 3 kulonbozo fazisban is kompresszaljak az osszes hangszert, es nem csak egy multibandrol beszelek, hogy ne ugorjon ki a tompitas.
Szoval a zenehallgatast ne hasonlitsuk a zene jatszashoz.
Fogadok veled akármibe, hogy még sosem hallottad Slash-t vagy az AC/DC-t kompresszor nélkül. a lemezeken tuti fix, hogy van a gitárhangján, meg az egész felvételen, és abban is 100%-ig biztos vagyok, hogy mire kiér a PA-ba a gitárhangja, élőben is kerül rá kompresszor.
Arról nem is beszélve, hogy ezek a nagyszinpados zenészek jobbára rendesen kiküldve tolják a cuccokat, ami alapból kompresszál már.