én egyetértek sc-val. Én sem értem, hogy minek. emellett elfogadom hogy másnak fontos. Nekem Ac dc etalon hang, ha jól tudom angus nem használ pedált egyáltalán. Slash is etalon, ő ha jól tudom MXR -t használ szólóhoz. A másik véglet Bonamassa, pedig őt is szeretem. szóval csak azt akartam, hogy lehet vele is qurva jó hang meg nélküle is. mármint kompresszorral 😀
Amúgy, Juli 4 slash koncert prágában! Ki jön még? A jegyem már megvan...👍🎸😀
Van itt Dél-Afrikában egy helyi blues ledzsend - Dan Patlansky. Ő itt a helyi SRV, és mondjuk tényleg kurvajól gitározik, cask nekem már kicsit unalmas ez a SRV másolás.
Voltam koncertjén, és feltűnt milyen atomul szól a cucca. Valahol a YouTube-on találtam egy videót, ahol a cuccát mutogatja, és ott mondja, hogy ő arra használja a kompresszort, hogy folyamatosan tolja vele az erölködőjének az elejét. Nagyon enyhére veszi a kompresszálást a pedálon, de hangerőt fullon küldi, és ettől az erölködő viszonylag halkabb hangerőn is szól, ahogy kell, plusz még fényesebb is lesz a hang egy kicsit.
Én szintén szóló kiemelésre használom a booster mellé, éppen dob egy kicsit a hangerőn ami nekem kell még pluszba, ééééés pl tapping témáknál nagyon hasznos a kompresszor!! Csöves erősítőnél főleg. Nekem amíg nem volt kompresszor alig prüntyögött valamit a tapping alatt a cájg, megvettem a kompresszort és fasza lett minden újra.
Legegyszerűbben fogalmazva: a compressor egy adott max/min sáv közé szorítja azt, amit játszol. Azaz kiegyenlíti a hangerőben való eltéréseket. Levágja, amikor hirtelen odabaszol neki egy hangosat, és feljebb emeli, amikor csak szöszmötölsz. Ettől kiegyenlítettebben szól, amit játszol. Ezt értem azon, hogy "összerántja" a gitárhangot.
Hangban nem változtat semmit, de egyszerre az egész játékod kiegyenlítettebb és feszesebb lesz, nem maszatolsz annyit. Az a vicc, hogy nem csinál semmit a hanggal, mégis azonnal észreveszed, ha kikapcsolod.
Én arra használom, hogy pattogósabbá tegyem a funky-s témákat, illetve egyenletesebbé tegyek bármit, amit egyenletesen kell játszani. Pl. amikor csak akkordozol telikezesen, vagy csak tolod be be a torzított akkordokat, a kompresszor szép egyenletessé teszi, amit játszol, és ettől az egész zener jobban szól, mert feszesebb a gitár.
Ez az a pedál tipikusan, amit először nem értesz, mert nem csinál semmit a hanggal. Aztán használod zenében, zenekarral, vagy felvételeken, és rájössz, hogy mennyit hozzátesz az egészhez. És utána már nem is érted, hogy voltál meg nélküle.
Ez tényleg az a műfaj, hogy meg kell venni, és ki kell próbálni, aztán rájösz magad.
Nekem sose volt compressor-om, és először az Amplitube-ban kezdtem el vele szórakozni. Annyira tetszett, amit csinál egy felvétellel, hogy gondoltam, veszek egyet a gitárhoz is, hogy az milyen. Pár próba alatt ráéreztem, úgyhogy manapság már nem megyek sehova nélküle. Nincs egyfolytában bekapcsolva, de sokat megy.
Ja, és nagyon sokan ilyen Line Boosternek is használják, hogy megtolják vele a csövi amp elejét. Ebben az esetben persze állandóan megy, mint egy klasszikus line booster vagy valami nagyon natúr boost cucc.
Fasza, na! Mindenképpen érdemes kipróbálni! A kis SP-t, ami nekem van, meg külön nagyon tudom ajánlani, mert kurvajó!
Próbáld ki.
De egyébként rengeteg magyarázó, mutogató videó van a youtube-on a témáról, az emészthetőbb, mint leírva.
A lényege röviden az, hogy a dinamikai különbségeket csökkenteni, a halk részek hangosabbak, a hangosak halkabbak lesznek.
Ami meg azért jó, mert egy zenekari hangképbe sokkal jobban beilleszthető, mint a sokkal dinamikusabb gitárhang. Ezt hallani kell, akkor érthető.
"Amit nem értek, hogy minek ilyen pedál a pedalboardba"
Például azért, mert nem akarod a 100 wattos csöves erősítődet 10-es hangerőn járatni, hogy kompresszáljon, meg torzítson, köhögjön, hanem szeretnél egy kicsit "jólfésültebb" hangot.
"és hogy lehet egy kompresszor meleg hangú."
Például úgy, hogy egy kihajtott erősítőhöz hasonlóan végzi a dolgot, lassabban, kerekebben nyomja össze a hangot.
"Meg mit jelet az, hogy "összerántja". "
Ez meg a kompresszálást magát jelenti. Ha érted mit jelent, hogy egy kihajtott erősítő kompresszál... Akkor ez ugyanaz. Vagy legalábbis hasonló.
Azt is értem, hogy egy jól kihajtott erősítő kompresszál. Szóval nem kell elmagyarázni, hogy mi a kompresszor, limiter - ezt értem. Amit nem értek, hogy minek ilyen pedál a pedalboardba, és hogy lehet egy kompresszor meleg hangú. Meg mit jelet az, hogy "összerántja".
Sose értettem, hogy mire való a kompresszor. Mire jó? Mi az, hogy összerántja a hangot? Van kompresszorom, de csak szólókiemelésre használtam - kb. mint egy booster. Én nem hallok mást csak azt, hogy ha az Attack-ot változtatom, akkor "kattog".
Erre jon Steve Vai, aki egy hosszú videon mutatja be a "kedvenc kompresszorait" ...
Szóval eddig nem mertem megkérdezni, de tényleg - mire jó egy kompresszor?
Azt a scenariot megértem, ha egy hangversenyzenekart kell felvenni és aztán felvételt készíteni, hogy a nagyszobában is le lehessen hallgatni, azaz a piano-kat és a fortissimot közelebb hozni, hogy ne jöjjön át a szomszéd Béla panaszkodni.
De ennek "nincs hangja" !!! Erre olyat olvasok hirdetésben , hogy "meleg hangú" kompresszor. Nem értem.
Amúgy az összes pedál közül a Compressor-t tuti nem venném ki többet a board-ból. A leghasznosabb pedál az összes közül. A clean-t meg a drive hangot is iszonyatosan összerántja, pedig nagyon enyhébe nyomom. Nagyon ajánlom, alapvetően nem is hallod mit csinál, de nagyon sokat hozzátesz ahhoz, ahogy az egész motyó szól.
Én is apránként adagoltam be magamnak... Először csak vettem egy tremolót, mert nagyon birom ezeket a pulzáló effekteket. Miután az beépült, felmerült, hogy jó lenne egy Vibrato is. Aztán, ha már ezek vannak, akkor legyen már delay is, és ha már van delay, akkor ne a kis potikkal kelljen már érzésre állítgatni a tempót, hanem legyen digitális...
Igazából tudnék még vagy 3-4 pedált felpakolni hasonló logika mentén, csak sajnos kifogytam csatornákból a tápon. Most próbálok szerezni egyet ebből a 500mA bemenetes Strymon tápból. Azzal a sima pedálokból egy bemenetre fel lehet fűzni 4-5-öt, és a Strymonokból is vagy kettőt minimum.
Szóval, ennél nagyobb board-ot biztos nem akarok, de erre még lehetne pakolni, ha megoldom a tápos kérdést.
"Nem is akarom látni a te felső sorodat:))" pont ezekkel szemezgetek már egy ideje, de szerencsére mindig meggyőzöm magamat , hogy nem kell mert valójában én nem használnám ki.
Érdekes hozzáállás, főleg egy Marshallal. Nekem is mániám a jó drive hang, de 4-ig még sosem jutottam el. Persze nagyon nagy kedvem lenne az összes kedvenc drive pedálomat beletenni a boardba, és kedvemre kapcsolgatni őket, de sajnos helyhiány miatt ez nem igazán megvalósítható (vagy csak más pedálok beáldozása árán).
Mostanában abszolút űber-clean hangról indulok, úgyhogy van egy Double Barrel, aminek az egyik fele egy enyhe drive-re van állítva, a másik egy erősebbre, és akkor a kettő együtt a brutál hang. Meg van ehhez egy Line Booster a vonal végén, hogy szólót emeljen.
Még annyi , hogy törekedtem arra , hogy bármit vegyitek is mindig ugyan az a hang maradjon , csak a drive változzon . A hang meg pont ugyan az legyen mint mikor kitekerem az erősítőt. Erre mondták , hogy ugyan az sose lesz de én megcáfolnám:)
A bb custom az az alap torzítás viszonylag kevés drive a sima bb-vel megtolom ha kell több. Az rc booster nálam a nagyon kevés driv-ot oldja meg (picit koszos tiszta)
A Way Huge meg mindegy mit használok szólókiemelő meleg vastag bitang bármilyen kevés drive-nál is. De alapvetőleg mindent mindennel tudok párosítani sőt akár mehet az összes.
Ha csatiban kéne leírni: Tiszta, mini crunch, crunch, od1, od2 és ezeknek a szólókiemelős változata még egyszer . (mint egy JVM 410h:)))csak azért nem véletlenül ez maradt és adtam el a JVM-et.
Amit még szeretek benne, hogy kompromisszum mentesen cserélgethetem a Gibson LP standardot a 61 SG-t és egy USA telecastert, nem kell semmit se tekergetnem bedug és szól. Persze azért kell hozzá egy olyan tele mint az enyém:)
Nálam is kicsit hasonló a helyzet, nálam clone kentaur klónok állnak így egymás után. Elöl egy Archer, utána egy Soulfood, aztán egy EWR tipusú klón. Mindegyik más fajta torzításra van beállítva, ha meg "nagy a baj", akkor egyszerre több is megy. Egyszerűen így alakult, ezt szereti a fülem. De ez nem jelenti, hogy nem kell egy TS-808, vagy TS-9
Annyit kérdezhetek, hogy minek 4 overdtive a láncba, amiből ráadásul 3 szinte tök ugyanaz, vagy legalábbis nagyon nagyon hasonló?
Valahogy nem egészen világos nekem ez a párosítás. Persze, mindenki úgy rendezi a pedáljait, ahogy neki tetszik, ez nem is vitás, csak kiváncsi lettem, hogy te miért pont így.
Nemrég elemeztétek itt a Silvert.
Vótam bótban, kipróbáltam a kis kombó verziót. EL34, Greenback. Tiszta: nagyon jó. Dinamikus, részletgazdag és miegymás. De az Ár-féle Miracle cuccom tisztája sem kutya mellette, szóval nem zsongtam, be, hogy mindenképp cseréljem.
Torz: gain félig-fél alatt klasszikus - szuper. Afölött kása. Ha valakinek higainre kell, akkor boostolhat. Nem ájultam el tőle, de fél alatt a crunch nagyon oké.
Viszont nem veri a cuccaimat magasan, nincs szerelem, pedig féltem, hogy lesz, és az drága lenne... Mert drága a drága.
Marshall JCM900 1936-os Lead 2x12-es láda eladó.
Nagyon szép állapot, minden gyári, két 8ohmos Celestion G1275-el, ami 16 és 4ohmra kapcsolható a hátán lévő panelba rakott kapcsolóval.
16 ohmon minden csöves fejhez, 4 ohmon minden Fender fejhez vagy kombóhoz, vagy bármelyik mai tranyós fejhez jó. Ára fix 80.000ft.
Csere nem, további infó képek emailben vagy mobilon.
Nem én vagyok. 😊
Leginkább az Lp-ket szeretem, van egy fehér Studiom, 2010-es. A Strat az egy Squier Bullet. De ezt lehet nem kellett volna leírnom 😁
Vannak akusztikusok is, de semmi különleges. Egy Aria, egy Ibanez meg valahol egy Yamaha
Aha. Akkor ezek szerint te nem az az Attila vagy, akivel a legutóbbi ( 100 evvel ezelőtti) fender talin olyan jót gitároztunk... Milyen hangszert használsz?
Én is köszönöm a válaszokat, azért jó visszatévedni erre a fórumra! Most egy kicsit olyan érzésem van , mint régen, mikor pörgött rendesen és mindenki tapasztalatot osztott, segített, ha kérdeztünk. 😁😁😁
Sajnos nekem is volt cuccom amit csőcserével nem tudtam "megmenteni". Ott nyilván más volt a gubanc. Viszont a jól működő vintage-eknél és az összes modernnél azonnal rendbetett mindent, ezért merem ajánlani mindenkinek ezt a szettet.
Ha már cső volt a téma.
Ha csak a tiszta csatit használom (Angol dsl100), abban az esetben is érdemes cserélni a V2,3,4 pozícióban a csövet, vagy elég a V1-et kicserélni?
Kipróbálnám ezt a TAD 7025S-t, de egy komplett csőcserére most nem szeretnék beruházni.
Lesz valami érdemi változás? Asszem most EH-ok vannak benne.
Nekem pont az volt a bajom, hogy az enyémnek túl tompa volt a hangja. Pár alkatrész cserére volt szükség, és megjött a hang. Kerámia kondik helyett silver mica került bele. (a 470p-k és 1000pF helyett. Na meg a presence potinál gyárilag 10k ellenállás volt, a rajzokon 4,7k van. Na, azt is cseréltem.
De az "új" 4010 kombómmal hasonló a problémám, mint neked. Rémesen sok a magas! Pedig a csövek Samu tanácsára mindkét erősítőben TAD 7025/ecc83/ecc83.
Még egy kis adalék az otthoni gitározás témában, ha megengeditek. A lenti felvételt tegnap csináltam unalmamban, úgy kb. éjfél tájékán miközben a szomszédaim békésen aludtak, TV-t néztek, vagy valami egyebet csináltak éppen körülöttem.
Ez talán még egy érv amellett, hogy miért érdemes csövi erölködő helyett inkább pluginekkel szórakozni otthon...
Szerintem manapság a legjobb cső, amit lehet szerezni. Nekem szinte minden cuccomban az van, és total elégedett vagyok. Teljesen konzisztens minőség, és kurvajól is szól. Semmi extra, egyszerűen csak jó.
Az alapvetően jó hír :) De ha a csövektől nem javul a helyzet akkor vidd el valami szakemberhez! Rengeteg borotválós 800-ast hallottam már, de ez nem a normál működés.
Szeretem a szinuszt, csak már mikor a második fokozatnál ( a 3-5-ből...:D) beveri a fejét bármilyen erősítőben, hátrébb egyre okafogyottabbá válik emlegetni :)
1 cső nem fogja megoldani :)
V:1 TAD 7025S V2:TAD ECC83Cz V3: TAD ECC83Cz
Nekem ez a szett van mindkét 2203-ban és kb az összes cuccomban, sok hasonló problémát megoldott már ez a hármas :)
Ha ezekkel nem szól baromi jól akkor máshol van a hiba.
Egy kis segítséget szeretnék!
Ajánljatok egy 2203-as fejbe olyan előfokcsövet, aminek KEVÉS magasa van. Középben lehet erős, de a magasakkal van problémám, a presence és a treble teljesen nullázva van a fejemen, lehet a láda is teszi (sima 1960), csak a felső (torz) bemenetet használom egy Gibson Lp Studioval.
Feltette oszcilloszkópra, meg műterhelés, miegymás és mutatta a szinuszokat, hogy miért nem (nem mintha bármit is értettem volna belőle ) ... szerencsére volt akkor nálam egy Ruby szett is, azt nem kifogásolta.
Feltette oszcilloszkópra, meg műterhelés, miegymás és mutatta a szinuszokat, hogy miért nem (nem mintha bármit is értettem volna belőle ) ... szerencsére volt akkor nálam egy Ruby szett is, azt nem kifogásolta.
Utoljára kb. 10 éve volt hozzá szerencsém, nem túl intenzíven használva 3 hónap alatt elfüstöltek , néhai Morcz Csabi pedig nem volt hajlandó berakni az új csereszettet... de lehet, hogy rossz adagot fogtam ki. Samu véleménye mindenesetre mértékadó, és ha jól tudom, Mákos szaki is ajánlja.
Volna egy kérdésem,hátha megtalálom a hirdetőt itt.
Van-volt egy Silver Jubilee 2553 mini fej+hozzávaló 4x12-es kabinet kínálva a használt cuccok között. A hirdető nickname-je hattorihanzo. Nem ismeri valaki,nincs itt véletlenül? Elvileg szegedi illetőségű...Volna néhány kérdésem felé,hátha sikerül megtalálni...
Előre is köszönöm a segítséget.
Ákimáki hatredjet meg fogom vizsgálni, de egy marshall KELL. komoly emberek vagyunk vagy miaf*sz
Szétesik a hangja max gainen az feltűnt, nekemúgy 7ig volt használható. Kérdés: ha megnyomom egy boosterrel vagy tssel 6-7 közöt akkor is szétesik, vagy akkor már más a hang? (Analfabéta vagyok erőlködő terén)
JVM-ban szerintem legalább 2x annyi gain van mint ami valaha is kell épp ésszel :D
Persze ettől még tud normális hangot is :)
Silver pedig kb. ennyi gain-nel szól jól, (max egy picit több ennél) ami fölötte van az szerintem elég szerencsétlen...
Silver 2554 halk szoba hangerőn
(Elnézést, hogy beteszem megint, de így egyszerűbb szemléltetni)
Szóval ha sok gain kell inkább menj rá a JVM-re vagy akár Máki valamelyik cuccára.
Egy valamit nem találtam meg seholsenem., szóval az írásod most kapóra jött :D
JVM ugye hi-gain ha akarom. Ehhez képest a jubiba mennyi a kraft? Miután zöldfül vagyok, ezért valami zenei hasonlat kellene hozzá, mármint a max gainhez :D Ja és elsősorban szobában.
köszke!
Korábban én is dicsértem a DSL-eket, a próbazónában és a Dürerben volt hozzájuk szerencsém. A TSL60-asok nekem nem jöttek be, Samu szerint a 100 wattos viszont szerethető. Próbán használtam egy jcm 900-ast is, az első szériából. Nekem az is bejött, igaz, én a clean csatornáját használtam csak és pedálokkal küldtem meg. Hadd említsem meg, hogy az egyik fő pedálom egy EWR által készített clone kentaur klón (némi extrával).
És bevallom, hogy én voltam az, aki írta, hogy a JVM űrhajó. Igaz, én a próbazónában futottam vele össze, ahol túl sok ideje nincs az embernek tekergetni a gombokat. Egyébként a hangjával semmi probléma nem volt, de itt is csak pedál platform volt: clean csatorna narancssárga módban pedálokkal megküldve. Nyilván ezzel az erősítővel minden meg lehet oldani: 4 csatorna 3 módba megküldve: az 12 sound - több mint elég.
Végül a nagy 1979-es 100-as JMP Marshall-omat eladtam: bárhol használtam, mindig túl hangos volt, hosszas szervizelés után se lett igazán jó. Sápi Géza vette meg, az ő keze alatt gondolom tökéletes lesz majd idővel, de azt gondolom, ehhez kell az a tapasztalat és megszállottság, ami neki megvan.
Most egy silver jub. 2554 a fő reaktor. Makulátlan darab 1987-ből (olyan mint a Samué)- öröm van és bódottág.
Ez valami PC nyelvezet akart lenne azokra akik nem tudnak szerinted jól gitározni ?
Én mondjuk nem tudok, de Fender59 ahol most él ott fejjel lefelé gitároznak az emberek, úgy azért biztos sokkal nehezebb.
Nem is ugyanazt vártam, csak leírtam a tapasztalatokat. Mivel még semmit nem döntöttem el, ezért volt érdekes a próba. Nyilván ha már csak egy más ládát tettünk volna a fej alá, megint másképp szól a dolog. Stb.
Keresgélek, hogy találok-e jobbat, mint a mostani. Akár egy hasonlóképp tetsző crunch/od hangot pár plusz fícsörrel vagy mittudomén... Teccikérteni?