Első kettőnek TAD 7025s Ez a legfontosabb!!! Azonnal gatyába ráz minden épkézláb Marshallt. Aztán a többire meg beteszem aza alap TAD Ecc83cz-t. Azok jó tufák, viszont jól futnak együtt a 7025s-sel.
7025s-sel még az SL-X-em is olyan finoman szól, hogy el sem hiszed, hogy 900-as :)
Samu ! a JVM fejben milyen csöveket használsz ? írod hogy
" Ennyit számítanak a csövek :) Nagyon megéri picit variálni velük, mert nagyon komoly tartalékok vannak még ezekben az új cuccokban. "
kíváncsivá tettél ,persze ha nem titok. nekem is van egy JVM JS de még a gyári csövekkel és esedékes lenne a csőcsere. egyébként nagyon rendben van így is. 2x12 saját ládámmal használom 1db Celestion G12M-65 CREAMBACK 8 Ohm + 1db Celestion G12-65 Heritage 8 Ohm és sorba vannak kötve, ez a kombináció most kedves a fülemnek .
Sziastok , egy kis segítségre lenne szükségem :)
A DSL 50 -es erősítőmbe szeretnék végfok csöveket venni , és ezzel kapcsolatba szeretném kikérdezni a véleményeteket , mert én annyira nem vagyok jártas csövek terén , hogy melyik igazán jó vagy , hogy melyik a jobb..
Én a következőket néztem ki , de még nem volt dolgom velük , viszont nagyon jónak tűnnek , esetleg próbáltátok már őket ? Ha igen mi a tapasztalatotok , illetve melyiket ajánlanátok ?
TAD EL34L-CZ
illetve TAD EL34B-STR
Továbbá , még mindig keresek megvételre Marshall Greenback ládát :) Úgy hogy ha van valakinek fölösbe , ne habozzon :)
Még ismerkedünk, de tényleg rendben van a kis dög.
A hétvégén a les pault, az öreg stratot és a telecastert is próbáltam vele és rájöttem, hogy mind nagyon jó - a maga módján. Úgyhogy most egy ideig nem lesz új gitár.
Ahogy javasoltad, ma meg is érezett a hangerő-pedál (a les paul miatt). Kell még valami jó revereb és delay, ( aszem mindkettő TC electronik lesz, a flashback ill. a hall of fame) , nameg egy jó vibe.
Milyen neked a kétkapcsolós Boss-dely-ed? Ugye jól emlékszem, Neked ezer éve a deja-vibe-od van?
Ja, és ha valakinek van egy eladó kicsi tápja, az szóljon, a cioks baby-m valszeg meghallt.
Akkor én most elmondom, hogy nézett ki ez a Music Expos játék.
Beállás kb. 5 perc alatt az 4 hangszer, az erősítőn kb. egyszer finomítottál az alapbeállításokhoz képest.
Aztán jött a két fő-ének mikrofon + a vokálok beállítása további 2 percben.
Aztán játszottatok egy negyed számot.
Közben végig mókázás és vigyor.
Aztán játszottatok kb. egy fél órát, teljes erővel hoztatok egy 100% -os bulit.
Igen, egyszer hátra mentél a JVM-hez, finomítottál megint valamit, de kiféle nem lehetett hallani, hogy mit.
Aztán taps és függöny.
Szóval kifelé nem nagyon látszott az a nagy küzdelem ! ( Persze lehet, hogy én csinálom rosszul, mert amikor én valamivel küzdök, az nem ilyen )
Hétvégén játszottam a Music Expon. Vadi új (legalábbia annak tűnő) Jvm fej és 1960a láda volt a backline. Egy egész szezont lenyomtam már Aa saját Jvm-eimmel és bizton állíthatom, soha nem szóltam jobban még a JMP-kel sem. De ezzel asetuppal azért megszenvedtem kissé. Ennyit számítanak a csövek :) Nagyon megéri picit variálni velük, mert nagyon komoly tartalékok vannak még ezekben az új cuccokban. Ez maximálisan igaz az új Silver fejre is.
Sziasztok!
Kb. 8 éve vagyok fenn itt a Hangmester fórumon, csak a billentyűsöknél, most azonban gitárkombós problémám akadt. Kérdésem az, hogy milyen kombót ajánlanátok egy strato és felváltva egy Epiphon lespaulhoz? Én egy MG102 CFX-et nézegettem, hallani még nem volt szerencsém... vagy nézzek inkább egy kéthangszórós Fendert? Fontos a könnyen hordozhatóság, tehát fej és valami atom láda sajnos nem játszik.
Igen, értem. Csak más terjedelmet fognak át a treble potik. Azaz ugyanannál az állásnál az egyik kombó tompább lesz (ebbe hangszóró különbség is belejátszhat persze) Tehát FÜLRE kéne belőni őket egyformára (vagy az egyikből lejjebb, vagy a másikból feljebb tekerni, míg hasonlóan nem szólnak).
Úgy tényleg kíváncsi lennék, hogy mi a különbség a kettő között- egyéb paramétereket tekintve.
Ugyanúgy volt eq-zva a kettő :) Minden csutkán, a treble-ből vettem egyedül visszább mindkettőn, Meg próbáltam egy hasonló hangerőt és torzítást belőni.
No de tök más tónusra van eq-zva a kettő, így nemigen lehet összehasonlítani őket. Pontosabban össze lehet, és végeredményként az jön ki, hogy tök más tónussal szólnak..
Valószínűleg máshol húznak persze az eq potik a két cuccon, de az önmagában nem minőségi jellemző.
Nem tudsz olyan mintát valamikor csinálni, hogy kb. egyforma frekimenettel szóljanak?
Akkor tudná magát a különbség valóban megmutatni. Mert így alma meg körte..
Megvettem, de hajlok rá hogy eladjam. A 4210-re fúrattam anno egy plusz csatornát, így nagyon praktikus. Ahhoz hogy próbán/koncerten is kompromisszummentesen tudjak szólót kiemelni a 4010-re is fúratnom kéne még egy csatornát, de nincs szívem.
Je!!! Nagyon jó hallgatni ahogy gitározol!
Egyébként a sima masteres Marshalloknak nem erőssége a Fender gityó, de neked még azzal is jól szól. Split channel meg nem rossz cucc, de azért hallani miért a másik a legenda.
Megvetted egyébként?
Amúgy ne kamuzzá, az első Marshall talin a Fészekben az én 2204 fejem tetszett neked a legjobban, te írtad ide! Pedig mindig gácizünk egymással, mégis így volt.
Sziasztok !
Azonnali megvételre keresem a következőket :
Marshall DSL 50 es fej
illetve Marshall Greenback láda ! Lehetőleg B láda legyen , főleg a 1960BX érdekelne vagy esetleg 1960TV láda , de régebbi vintage greenback ládák is érdekelhetnek !
Lényeg , hogy a fej és a láda is makulátlan legyen ! Árat megbeszéljük ! Biztos vagyok benne , hogy megtudunk egyezni ;)
Elérhetőségeim : e-mail: pergetiborx94@gmail.com vagy tel.: 06 30 234 13 26
Keressetek bátran a nap 24 órájában kb elérhető vagyok :)
Nekem egy 69-es (vagy 70-es) 50w-os van, amit vagy 23 éve kizárólagosan használok. Az is már trafócserés és nagyon megbuherált, ráadásul 6l6g-re alakított.(azaz kevés gyűjtői érték) És soha semmi a közelébe nem jött, pedig sokat adtam-vettem.
Megmondom én neked: valami démon-izé van ezekben bújva..
Vagy ha marad a ráció, akkor el tudom képzelni, hogy pár évtized múlva ugyanezen pörögnek gyereket és már- mindenen túlhaladva- a kimenőtrafó lamellák vasérceredetét taglalják..:)
...ha vettem volna a fáradtságot, akkor megmértem volna pontosan a nagyon jól szólós fejek alkatrészeinek értékeit (10% tűrés ugye rulez :D), de nem tettem én se, így marad a kipróbálom tetszik/nem tetszik, megveszem, vagy nem módszer a felhasználónak...mondjuk nem, mintha tudná a jól sikerült fejek értékeit, az bármit segítene vásárláskor.
Nagyon sok jól szólós fej volt már nálam, de hármat tudnék kiemelni, ami nekem különösen tetszett, mindhárom 73 előtti, amiből az egyik már ráadásul nem is bírna akkora gyűjtői értékkel, mint a többi ( cserélt doboz, és fekvőről állóra a hálótrafó ).
Ja. Elég nehéz kimazsolázni, hogy melyik az "igazi". Mert az öregek mindegyikében tényleg ott van az a jellegzetes sound a frekimenetben- ha máshol is húznak a hangszínpotik. De a dinamikában nagy különbségek vannak. Én legalábbis itt húzom meg. Illetve itt lehet nagyon mellényúlni. De hogy itt mi- mitől és miért, fogalmam nincs..
Egyáltalán ezt az ütés-érzetet hogy is kell magyarázni, az se teljesen százas.. Hogy az attack a hang burkológörbéjében, vagy más is..(?) Talán még egy "rejtelmes" alharmonikus a hang indításakor (?) (mintha...)
No de ilyenek miatt misztikus terület ez az (öreg) Marshall "mizéria" még mindig.
Mivel ahány szaki, annyifélét mond, ez nyílegyenesen jelenti, hogy még mindig nincs meg a titok..
Vennék valami jó két hanszórós marshall kombócskát úgy 150-160 ezerig (tehát a jcm900-asok még érdekelnek, ha jól tudom azok ennyiért mennek), de az sem baj ha tranyós, csak az MG meg hasonló kínai cuccok nem érdekelnek. Különösen örülnék egy 5212-esnek. Valvestate meg ilyen angol cuccok jöhetnek árral, képpel. Cowach kukackavipmail.hu
Köszönöm kérdésed, jól vagyok. Néha nosztalgiából vissza-vissza kacsintgatok ide. Én már nem nagyon mozgok elektromos gitár és cuccai témakörben, legalábbis ilyen mélyen nem, amiben megengedhetnék egy silvert, de azért a 2061x-et még ma is bevállalnám:) Remélem jól megy sorod, és bízom benne, hogy előbb utóbb összefutunk, hacsak nem a musicexpo-n.:)
Hát, ez van Harry bácsi! És milyen jó, hogy akkor csomó dolgot ki tudtunk próbálni különösebb kockázat nélkül és nem yotube videókból kellett eldöntenünk hogy mi az ami jó és mi az ami nem. Igazából nem hajt vele a tatár, meg ennyiért azért már csak talál gazdát. Ha, nem akkor meg nagy finnyáskodva, duzzogva használom majd én :) Disznó gép egyébként, meg hát iszonyat praktikus, de a pleximet is meg ezt is nem tudom most megtartani, kéne valami humbuckeres masinéria :) Remélem jól vagy, rég hallottam felőled, de látom nagyon szép dolgokat készítesz!
Hali! Kérdés a szakikhoz :) : JCM 800 lead fej bass fejre-modolása bonyolult sztori? Talán pár kondi cseréje? Illetve az az opció lehetséges, hogy mondjuk egy kapcsolóval tudjak váltani lead és bass funkció között? Mindez feltételes módban. Köszi a segítségeteket!
Az a baj, a sok klón építő még arra nem jött rá, hogy a Marshall a szar alkatrészektől szólt MArshallul. (már ameddig egy bizonoys szintet megütöttek a legolcsóbb cuccok is), és elfeljtik finomhangolni a dolgokat. Tény, hogy ebbe még a Marshall bicskája is beletört a 1959HW-vel, amit egy 196x-ben gyárott példány után próbáltak hangban lemodellezni. MOndani sem kell, kevés sikerrel. Nem azt mondom, hogy szar, csak egymás mellé téve nem lesz kérdés, más hang.
Egy nagyon ritka vintage 1969-es Marshall 1960A 4x12 ÜRES! láda eladó.
Eredeti Marshall gyári anyagokkal felújítva.
Jár hozza az eredeti 16db hangszórócsavar,+hangszórókábel aljzattal, és a 16db eredeti hátlapcsavar. Nagyon jó meleg, feszes, éneklő hangú láda, egy utolsó darab a hőskorból.
Ára fix 140ezer kp, csere, beszámítás nincs. További infó, képek emailben vagy mobilon.
:(
Amikor megosztottam még nyilvános volt….. az AC/DC gitártechnikusai mutatták be az összes, színpadon használt cuccot, Marshall fejeket, stb. több. mint fél órában.
Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy: Marshall Code kombóval szeretnék felvételt csinálni, de nem mikrofonozva, hanem vonalból. Az MG szériánál volt digitális kimenet külön erre a célra, a code-nál nincs. Csak füleskimenet van erre a célra? Előre is köszi ha valaki válaszol.
2-3 évente érdemes cserélni.
Nagyon fölösleges méregdrága mesa csövet tenni bele, sok dolgot nem csinál ebben a cuccban az a cső, semmi különbséget nem okozna.
Ez egy olcsó tranzisztoros (előfokcsövesnek hazudott) fej, egy olcsó 412-vel, persze, hogy nincs vaskos hangzása.
Hali! Van egy VS100-as fejem egy VS412-es ládával. Több, mint 60 koncerten használtam plusz a próbák. Szerintetek mennyit bír az előfok cső benne? Érdemes majd kicserélni egy ilyenre? Honnan lehet tudni ha már a végét járja?
http://stageshop.hu/mesa-boogie-12ax7-elektroncso-p-3764.html
Valamiért nem tűnik vaskosnak a hangzása de lehet csak azért mert már másféle zenéket hallgatok és változott az ízlésem.
Nem tudom mi az az "ellenállás beleépítve" :)) De ha nincs furkálva és könnyen visszaalakítható a mod akkor 280-300-ra tippelek. Ha pedig a tiéd és károsodás nélkül visszaállítasz mindent eredeti állapotra akkor szerintem 320-350-ig bármi lehet.
Custumer Supportnál próbáltad? Tuti hogy kiderülnek a turpisságok. Am szerintem át lett rakva másik ládába és ott nem passzoltak a furatok ezért kifúrták máshol :D
bocs hogy ide teszem be, de a mai napon kaptam ezt a hangszórót, az eladó azt állítja így vette ,lehet le vagyok maradva, de ilyen lyuk kiosztással még nem találkoztam, szerintem mókolva van a tányér, (belebarmoltak pisztolyfúróval ). szerintetek ????
40-60-e forintos kategóriában elmennek ezek a Valvestate cuccok gyakorolni vagy próbahelyre, de semmi komoly.
A master volume meg simán csak a hangerő poti.
Elég hasznos otthon is, hogy el tudd dönteni mennyire húzod ki a gyufát a családban vagy a szomszédoknál :))
Az itteni Marshall szakértőket szeretném megkérdezni,hogy az előfokcsöves Marshallok közül melyikkel érdemes foglalkozni,gondolok a Valvestate 8080,8100-ra,vagy a későbbi VS65R,ill. VS100R-re,vagy ezek 2x12'-es nagyobb testvéreire...ill. még azt kérdezném,hogy a Master volume(azt hiszem ez csak a korábbi modelleknél volt,van)-nak,hasznát veszi az ember otthon gyakorláslor?
Köszönöm.
Eljött a pillanat amiben kételkedtem, hogy egyszer tényleg el is jön :)..
Megfelelő készpénzes ajánlat esetén megválnék szeretett JCM 800 4210-emtől. 2009 óta boldogít őnagysága. Menet közben került a cuccra egy plusz master volume, így a 2 csatornából 4 csatornám lett lényegében, így a szólókiemelés nagyon egyszerűen és kompromisszummentesen megoldott. Júliusban át lett nézetve a Tankcsapda hangszerészével, és egy előfokcsövet és 1 ellenállást cserélt benne.
Először csak nektek hirdetem meg itt, ha itt nem lesz kapás akkor megy az Adok-veszekbe, gsfanatic-ra és társaira.
Csere-beszámítás nincs.
Kipróbálni Debrecenben lehet.
érdeklődni itt: kovacsgitarosbalazs@gmail.com
A youtube-csatornámon van róla egy pár videó, ez az egyik legrégebbi és legnézettebb.
De ha a MÓDOK között váltasz és közös az EQ meg a gain/volume akkor elég nehéz lesz a 2 MÓDOT összekalibrálni hangerőben : )))) Az oké hogy a 2 csatinak külön szeparált gain/volume szabályozója van, ott tudsz játszogatni a 2 csatival hogy passzoljon a hangerő de a módoknak közös a "master" része :_D és itt a bibi :DDDD
Azért ennyire nem kell rágörcsölni srácok!:) Mivel a clean csatornának nincs külön se gain , se volume szabályozója, kvázi csatornaváltáskor össze kell játszani a két csatorna hangerejét, gondolom én.....az ultra gain csatornáról szó sem volt....:)
Hát ha sok stílusban mozognék mint a kollega és kéne a kráncs meg a dzsi dzsi is akkor nekem az lenne az első hogy a hátlapra kivezetném a kapcsolót egy jackre és csativáltó pedállal kapcsolgatnám. Más kérdés hogy ha az előlapon és a lábkapcson is kapcsolgatok akkor mi van, bár egy OR kapuval simán megoldod :DDDD Mondjuk a szakik nem tudom mit alkalmaznak ilyenkor, ők már okosabbak nálam :) Gondolom az elképzelés az lenne hogy klín/kráncs és OD 1-2 kapcsolása 1 zeneszámon belül, vaaaagy "durva" neki a classic zöld torzítása, és a torzabb hangot a kránccsal oldaná meg de a muzsikában használnak tiszta csatit is ezért kapcsolgatni kéne a módot :DDD De aztán lehet hülyeséget mondok, én ezt vettem le az irományból.
Köszi a véleményeket, kérdezném, még, hogy a clean és classic csatorna hangerő beállításánál nem okoz e problémát a közös szabályzó poti? Már hangerő problémákra gondoltam, hogy mondjuk cleanről átkapcsoláskor a c.gain csatorna nem-e túl hangos és megeszi a tiszta csatornát?
A TSL-ről nem tudok nyilatkozni, mert még nem próbáltam, viszont jó ideje használok egy angol dsl100-at. Abszolút meg vagyok vele elégedve. Hozza amit kell. MARSHALL! Nyilván nem plexi vagy 800-as kategória, de nem vallana szégyent mellettük szerintem.
Nem véletlenül használja pl. Luke is stúdióban vagy Paul Gilbert, de Bonamassa rigjében is meg-meg fordul.
Én nemtom "mitől megy", meg melyik mennyire megbízható, de ha próbateremben véletlenül TSL60-ba kell dugnom a gitárom agyfaszt kapok, ha DSL 100-ba akkor meg megállapítom, hogy ennél nem is nagyon kell jobb... (persze plexikről most nem beszélve)
Sziasztok, had kérjek már egy kis segítséget. Erősítő vásárlás előtt állok, volt már DSL és TSL kombóm is, most fejet szeretnék venni. Természetesen más egy kombó és más egy fej-láda, ezért is vagyok dilemmában, hogy melyiket vásároljam meg DSL/TSL? Véleményetek szerint mi lehet az előnye, hátránya egyiknek-másiknak (kezelőszervek, hangzás, megbízhatóság)? A DSL még a régebbi kivitelű 100W fej, nem a trióda/ pentóda átkapcsolós, a TSL pedig a 60W-os változat. Előre is köszönöm, érdekelne minél többetek véleménye. Köszönettel.
steve
Eladó egy Morcz Csaba által a 80-as években épített Marshall JTM 50 KLÓN.
(Az eredetije is elég ritka darab, a JTM45 után készült egy rövid ideig)
Ponttól pontig forrasztott, új csövekkel. Frankó vintage hang, töredék áron.