Keresek Celestion Greenback, Cremeback, Blackback G12H 30W 16ohmos szórókat párban vagy quadban.Csak hibátlan állapot érdekel, de külön vennék ezekre való mágnestakaró sapkát is matricával.
Koncerteken imádom megnézni a gitáros felszerelését. Ma Karthago-t lestem meg. Fő gitárja Szigeti Ferinek a jó régi Gibson SG (talán 1972-es), Erősítő Marshall JCM2000 DSL zöld csatornán, elé kötve BOSS Gt10
Marshall JCM900 1960A angol gyártású ÜRES gitárláda eladó. Szép állapot, minden sarok, fül, logó rendben. Hátlapcsavarokkal, csavaros fülekkel, a GS képeken mindent látni. Ára 55000ft, csere nem csak kp, további infó mobilon vagy emailben.
Ó az jó ha a bevált setup meg tud maradni! Úgy azért sokkal könnyebb keresgélni. Hajrá! A két combo-s setup egyébként elég tisztességesen működik még úgy is, hogy half stack-hez van szokva az ember.
Sose tudtam véleményt kialakítani az ilyen egy gitáros felvételekről. ( Ok, Joe Pass kivétel :) )
Szerintem mindig zenekari környezetben kell mindent bemutatni, még egy gépdob, szinti basszus is jót tesz a dolognak.
Annyi gubanc lehet ezzel a setup-pal, hogy mint lentebb írtam a Silvernél a loop közvetlen gain után és Eq előtt van. Míg a 900-nál eq után, vagyis közvetlen a végfokra mész rá (nyílván fázisfordítót beleértve) Vagyis a 900-as így kap egy eq nélküli gain hangot ami közvetlen a végfokra megy. Meg fog szólalni, de lutri, hogy hogyan.
Nekem a 2555 - SL-X halfstack páros működött így egy próba erejéig, de külön az SL-X hangjáért így nem tenném tűzbe a kezem.
Egyébként a JCM900 combo nagyobb valamivel mint a Silver 2554, de ez mondjuk elég mellékes szempont :D
Sima JVM fejem volt 2 is azokat nagyon szerettem. Js verziót nem próbáltam, de mindenki dicséri.
Silverrel kapcsolatban csak annyi tanácsom lenne, hogy csak akkor vágj bele ha el tudod fogadni, hogy az lényegében egy 1 csatis erősítő. Különben úgy jársz mint több ismerősöm, hogy sehogy sem találja meg magát rajta és lassan eladogatják. :)
Én is egy 50w-os combóban gondolkodom, egy most van épp német ebay-on "arany" áron, de én "társ sztereóként" a 90's jcm900 50w-os combómat használnám returnból végfokként, méretre designre is ugyanaz.
Marsall JVM410HJS-t 412 ládával illetve 1987x-et váltanék le vele. Szerinted? Gondolom volt Satriani fejed is. Nem rossz, feleslegesen sokat tud, bár itt Szhelyen Erős A barátom már rég ragaszkodott ennyire cucchoz, igaz nem próbált még 2555 fejet :)
Samu itt egy kis tesz ezzel az isocabbal meg a JTM45-el
Három gitár 61SG 62tele Standard LP + BB
Kíváncsi lennék , hogy mit mondasz. Totál nyers felvétel ahogy kijött a hangszóróból
Ez nem megy nekem már elfelejtettem hogyan kell képet berakni:)))
Az utolsó kettőt meg lehet nézni.
Elkészültem az isocabommal. Tennék be hangot is de fogalmam sincs hogy kellene:)
Úgy ahogy Máki írja. Vintage 2554 50w V30 és új 2525c Greenback sztereóban.
A vintage adja a gaint az új kvázi végfok, de persze annál több mert a Silvernél az eq-k előtt van a loop, szóval csak a gain fokozat nem dolgozik a kicsiben jelen setup-nál.
Szintiről? Lehet maradi vagyok, de ha a szintiszőnyeg samplerről megy, akkor mindenképp kell a fülesbe metronóm is, nem? Különben simán elcsúszhat az egész..
"Az AWS samplert használ, legalábbis láttam egy "beállásukat""
Persze, a szintiszőnyeg miről menjen? Hogy jön ez ide? :D Brucker leprofilozta a saját szettjét a Supersize-ban (ott dolgozott), 5150 el34-ekkel, 1960AV, sm57 még valamivel blendelve. Szólok is neki vigye el a ládáját, már útban van :)
Kökényes valamilyen vásárolt presetet használ. Soma (basszgitár) AXE-ozik, de a Dingwalljaival mindegy is lenne kb, istentelen jó hangszerek sajnos.
Hát.. Az AWS samplert használ, legalábbis láttam egy "beállásukat". Az Acceptet én is láttam vagy 5ször és szerintem akkor is jól szóltak, amikor még nem Kempereztek. De a bulin ez eszembe se jutott, meg nem is nagyon tudom emlékezetből összehasonlítani, főleg hogy majdnem mindig máshol álltam és nem a keverőnél.
Mindenképpen:)
De valszeg csak a BHW láda megy mert egyenlőre befejeztem a zenekarosdit:(
De csak vacillálok mert mindent megtartanék csak nem tom hova rakni.
Az hogy valami magában hogy szól és ugyanaz hogy teljesít zenekarban az két külön sztori. Az igazi nagy hangok mindkét helyzetben tökéletesen megállják a helyük. :)
Aki viszont nem a nagy ősök gitárhangján nőtt fel nem is érti miről van itt szó. Parasztvakításnak gondolják az egész csöves, analóg hercehurcát. Mikor viszont kipróbálnak egy jóféle csöves motyót nagyot csalódnak, nehéz rajta játszani, csirimpol, fahangú, na meg drága és nehéz, vigyázni is kell rá.
Ezen a videón én azt hallom, hogy egy éles, eléggé torz hangra rátettek egy kis zsizsiket, hogy hasonlítson a 800-asra.
én azért valahol várom, hogy egy DI box nagyságú cuccal menjen az ember koncertezni, akkor már csak a felfújható dobot kellene kitalálni, és csuda jó világ lenne:D
Szerintem nincs az a processzor és az az algoritmus ami képes a végtelennel számolni. Az analóg világban meg minden egyszeri és megismételhetetlen. Ráadásul egy jól kitalált analóg cuccban az sikkad el aminek el kell tűnnie és az marad meg ami hasznos és ezt nem a programozó dönti el hanem a természet törvényei. Ezt viszonylag nehéz lehet reprodukálni digitálisan.
Persze azért sokmindenben jók a digit dolgok is, csak ilyen komplex ügynél mint egy teljes gitár jelút...
Pedálok, csövek, elektronika, trafók a hangszórók a mikorofon meg mittudom én még mi... Ezeket egyenként is nehéz élethűen modellezni. nem hogy egyszerre egy dobozban "valós" időben.
Samu màr leírta amit én is akartam : )) küldj nyugodtan! Biztos jól fog szólni, itthon én is multit használok, imádom, felvételezni is brutál jó, de zenekarban eltűnik. Hallom hogy szól valami de nem határozott, hangerővel pótolod azt amit nem hallasz rendesen? Nem! Megvettem az első csövest és megtapasztaltam amit mindig írtak róla. Tényleg átszól a zenekaron és nincs ilyen problémám vele. Szóval nem utálom a digit cuccokat (multik és társai), félre ne érts, csak szerintem nem zenekarban a helye. Tapasztalataim ezt mutatják, ezért írom amit.
Amit egy didit cucc tud azt szerintem ez is tudja. Én biztos nem költenék giga pénzeket olyan cuccra ami 5-6 év múlva töredékét sem éri.
Egyébként a hangja korrektnek tűnik a maga műfajában. Ha élvezetes rajta játszani akkor már helyben is vagy.
Igazi Marshall sosem lesz mindegy mennyit költesz rá, akkor meg inkább ezt lakd be jól és beljebb vagy egy csomó pénzzel amit olyasmire is költhetsz ami megőrzi az értékét :)
A számítógépes gitározás is ilyen, de azt hittem ezek a cuccok (Kemper, Axe-FX), már másféle módon működnek és kijavították a szoftveres hangnak ezt a hibáját. (Ennyi pénzért.)
Ezek szerint nem.
Egy életem, egy halálom, csak berakom ide a videót. Tehát, Marshall hang Pod Hd 500X-szel. Pl. egy AXE FX-szel sokkal jobb Marshall hangot lehetne otthon elérni?
(Zenekarban billentyűzök, otthon meg 99 százalékban klasszikus gitározok, úgyhogy elektromos gitáron nem fejlesztem magam)
Pont ez a baj a full digit cuccokkal. Magában otthon meg fülesben tűnhet jónak csak amikor konkurálnia kell PA-n valódi jelekkel mint pl dob, basszusgitár, ének akkor válik köddé.
Ettől függetlenül a Kemper meg Axefx tulajdonosok szentül hiszik, hogy jobb a cuccuk mint bármelyik fullcsöves cucc. Olyat is hallottam már, hogy "az analóg kora lejárt!"..
Oké, hogy sokmindent tudnak, de nekem spec elég 1 jó torzított hang, szólókiemelés(amit EQ pedállal oldok meg) és egy tiszta.
Én nem pártolom a Kempert - ennyi pénzért az értékét rohamosan vesztő digitális cuccot venni marhaság - de hallottam egy-két jó Kemper hangot. Az, hogy a pa-ben szarul szól, abból nem következhet, hogy a gitáros ember a színpadon nem hallja, mi megy kifelé ? A saját monitora lehet, hogy tök jó neki.
Bárki akit hallottam itthon Kemperrel, úgy szólt a PA-n mintha egy 15ezer forintos gyakoló kombón játszana. És bárcsak azon játszott volna...
Egy Roland cube szerintem köröket verne rá mikrofonozva.
Egyszer rádióban Kemperen játszottam. Nem hittem el, hogy ez a technológia még mindig itt tart. Simán első szériás Pod színvonal. Ami 15-20 ropiért nem rossz, de többet nem ér.
Látom raktak fel egy 50W-ost, ami eléggé eredetinek tűnik:
https://gsfanatic.com/hu/hirdetes/464315/elado-marshall-gitarerosito-9-fej
Mindenesetre még nagyon nem aktuális. Először is meg kell teremteni az árát..XD
Szerintem az az első linkes Marshall egy replika csak.
Eleve ha kombóból lett átalakítva,akkor fejtetőn kéne állnia a feliratoknak,ha az elő és hátlap eredeti,ahogy a hirdetés írja.De nem úgy állnak.
Attól még persze lehet jó.
spec itt van 2 példa:
Ugyan ez elvileg valóban Marshall, de kombóból lett átalakítva. Ha nem zöld kapcsolója lenne, hanem piros, simán azt mondanám, hogy így jött ki a gyárból.
Ezek alapján simán lehet homemade cucc is.
https://gsfanatic.com/hu/hirdetes/415220/elado-marshall-gitarerosito-9-fej
Ha ezen Marshall logó lenne meg normális tolex, akkor erre se jönnék rá egyből:
https://gsfanatic.com/hu/hirdetes/373342/-9--wirsinger-jmp-100fej--lada
Mondjuk több mint valószínű, hogy mind2 baró cucc!
Miután áttért a zenekar füles monitorozásra így értelmét vesztette a giga lom, úgyhogy most két Silver Jubilee combo van a 2 half stack helyett. A végeredmény ugyanaz kifelé és a fülemben :)
Küld el nekem a képeket róla. Megnézem szívesen.
Nem vagyok szakértő de azért kamu Marshallt nem hiszem, hogy rám tudna sózni valaki :)
Egyébként kései Jmp-t nem nagyon láttam még koppintani
Hi!
Ha tegyük fel venni szeretnék egy '70es évek végi 100W-os JMP-t, mennyi az esély rá, hogy olyanba futok bele ami csak egy jól sikerült replika? Legalábbis én mint laikus hogyan állapíthatnám meg, hogy tényleg origi a cucc? Ez most kicsit kényes téma, de tuti vágtak már át így embereket. Még akkor is ha ugyanazt tudja a másolat, maga a tudat mégis bosszantó lehet, hogy nem az eredetire költött valaki fél millát kb..
Évekig játszottam 2x100-as half stack-eken amig nem kezdtünk el fülmonitorozni. Egy tippem van ami nekem bevált. Soha ne nézzen se az énekesre se a hangmérnökre a cucc. Különben folyton probléma van belőle + tuti semmi nem kerül ki a gitárból a PA-be. Ami föntről szórakoztató de a közönség azon fele amelyik nem az erősítő előtt ál semmit nem fog hallani abból mit csinálsz.
Nem minden bandánál. Egy hangtechnikus haveromtól tudom, hogy az A38-as Airborne koncerten is rendesen használták a 4-4 Marshall full stack-et. Így nem kell a monitorba kérni a gitárból és nem lesz káosz a színpadon. A kis cuccnak inkább kényelmi előnyei vannak, viszont nekem ez sokadlagos tényező..
Most is full stackem van (Laney AOR 100+2 Marshall 1960) és 4esen van a master próbán és koncerten is, úgy hogy boostolom is alapból, tehát ez nem gond. Inkább maximalista vagyok xD
Alapesetben bármilyen sztereó pedál is megteszi.
És hajrá! Nekem is van a nappalimban 2203 Full stack (lassan 2 is) és tapasztalatból mondom igen jó szórakozás akármilyen hangerőn.
Ha meg ezzel turnézol vagy próbálsz az mégjobb móka.
Ha ugyanazt akarod egy időben mindkettőre küldeni,akkor splitter kell,ha meg az egyiket tisztára,a másikat meg OD-ra használnád,akkor valami útválasztó cucc.
De 1-2-es hangerőn használni a fullstackeket,nem sok értelme lesz.