Ezt Lepol írta: a hülye kispöcs fórumozók elüldözték az agyakat, az igazán hozzáértők nagyrésze lelépett, vagy nyaral, vagy ilyesmi, légy türelmes, míg valaki válaszol
Ezt Eddie írta: Nekem nem fontos, hogy 1 U méretű legyen! És erőteljesen húzok a Classic 50/50 felé!Csak még egyenlőre kevés a dellám! majd meglesz és akkor szervek egyet!Télleg, hogy szól?Dögös, Peavey jelleg megvan benne?
Ezt Atiroki írta: Mode Four asszem Qglinak volt, most a Petrucci nickes arcnál van, őket tudod faggatni, első kézből szerzett tapasztalataik vanna:) Petrucci árulja különben a cuccot, 180 e. ha jól emlékszem. AVT-ről érdemben nem tudok nyilatkozni. Mode Four meg jó hangos, illetve meglepően királyul szól az effektemmel, előfokkal nem volt még időm kísérletezni.
Ezt Raul NL írta: Ez jól televan csővel! :DD A kisebb Mesa végekben meg fekvő helyzetben vannak a csövek.Mondjuk a kimenőtrafó attól még nem lesz nagyobb,de egyszer kipróbálnék szívesen egy Mesa 1U magas cuccot.
Ezt henger07 írta: Sziasztok!Az itt árult Marshall ládákrol (MG seria),mi a véleményetek rolla,ilyet szeretnék venni lehet,irjatok valami infot rolla...köszöntem hali
Ezt Lepol írta: Ha Marshall láda kell mindenképp, akkor 1960-at kell venni, hogy jöjjön a Marshall hang, tehát Greenback, V30, vagy G12T75 hangszórókkal épített láda, ha nem ilyen, hanem pl. MG, vagy AVT, akkor az már nem olyan, akkor már mind1, hogy milyet veszel
Ezt marsh írta: Érdekelne, hogy az utángyárott marshall vagy bármi ládáknál mit érdemes nézni? Kinél érdemes csináltatni, mennyi a reális ára, ha ez 4x12 -es 300W-os?
Ezt marsh írta: Igaz hogy a Marshall jcm800 2203 esetén a csatornákat csak a jack ki-be dugdosásával lehet váltani? És a 2210-es esetén ez már lábkapcsolóval működik? Vagy teljesen el vagyok tájolódva?
Igen, nekem pont ugyanolyan fejem van, mint a képen a felső, csak fekete dobozban. Amúgy Lepolnak teljesen igaza van. Ennek a 2203-as fejnek (másnéven: JCM800 100W Master Lead) két bemenete van, High meg Low, de a kettőt nem lehet lábkapcsolni. Megcsinálhatod azt, hogy egy sima A/B kapcsolóval bemész a két bemenetbe és azzal váltogatod a csatornákat, de igazából semmi értelme, mert a High csatorna jóval, de jóval hangosabb, mint a a Low. Asszem, attól Low bemenet, hogy kikerül egy csövet (a felső a high, alsó a Low). Szóval, ez egy klasszikus egycsatornás erősítő, amit arra kell használni, amire kitalálták: beledugod a gitár és zúzol, nem kapcsolgatsz!!! :-))))
Azt is jól mondja Lepol, hogy a 2210-es volt a JCM800 szériában a 100W-os kétcsatornás cumó. Ez effektive kétcsatornás, mert lábkapcsolóval tudsz váltani tiszta és torzított között, igaz egy EQ-n osztozik mind a két csatorna.
A különbség azonban sokkal nagyobb a két cucc között annál, hogy egycsatorna vagy kétcsatorna. A 2203-as tiszta csöves erősítő, azaz csak és kizárólag a csövek csinálják a hangot. A 2210 viszont az első olyan Marshall cumó volt, amiben már nem csak a csövek, hanem egy IC is rásegít a torzításra, azaz a jelút nem teljesen csöves. Ez hangban elég nagy különbség, de amúgy mind a két cumó gecijó!
Ezt Lepol írta: ja, én is így tudtam, csak nem voltam bizti benne, a félretájékoztatás meg nem az én asztalom amúgy a 100W Super Lead-en is jóval hangosabb a High bemenet, persze nem meglepő, hisz a tiéd és az enyém tesók, enyém a bátyó, tiéd az öcsi, de ez itt persze nem rangsor
Ezt blurp írta: unatkozom és dolgozni sincs kedvem, úgyhogy - bár már egyszer feltettem ezt a kérdést - megkérdezem: Van egy pici Marshall Lead 20 (model 5002) kombóm. Nem túl sok adatot találtam róla, és nem is nagyon láttam másnál ilyet. Ha valakinek van valami tapasztalata ezzel a kis cuccal kapcsolatban, írja mán le ide. Jah, itt van egyébként: http://www.drtube.com/schematics/marshall/5002-pic.jpg
Ezt Fender59 írta: Az én azért nem érzem olyan nagynak a hangerő különbséget a két csatorna között az én JMP-men ugyanis a JMP-ben nem kerül ki egy csövet a Low bemenet. Szóval a 800-as nagyon más ilyen szempontból, mert ott tényleg orbitális különbség van a két csatorna között hangerőben a csőkikerülés miatt, ráadásul a két bemenethez csak egy hangerőgomb tartozik.
Amúgy a JMP meg a Master Lead rokonok persze, de nem mondanám semmiképpen tesónak őket. Óriási különbség, hogy a JMP-n csak az előfok hangerejét tudod szabályozni, a végfok viszont nem szabályozható és végig kakón megy; a Master Lead ezzel szemben azt az újítást hozta be 1976-ban, hogy az előfok is és a végfok is külön szabályozható, külön hangerőgombbal, és így viszonylag alacsony hangerőn is zsíros előfoktorzítás érhető el. Már persze annak, akinek ez tetszik, ugyanis azért a végfokból jövő zsigeri torzítást a gitárosok általában jobban kedvelik, mint az előfoktorzítást.
Szóval ez azért elég nagy különbség a "testvérséghez". Amúgy egyébként a JCM800 szériában is megmaradt a régi JMP megoldás, mert lehetett kapni olyan 100W fejet, ami már ebben az új dobozban volt, ezzel a modern kapcsolóval, viszont beltartalomra dettó ugyanaz, mint a régi JMP, azaz nem Master Leade-es és 4 inputja van, két High meg két Low.
Ezt Fender59 írta: Alig ismerem, bllo. Tranyós kis valami, szóval hangban nem sokat várnék tőle. Viszont ha jól tudom, megy elemről is, úgyhogy ilyen térzenéléshez praktikus lehet. Próbálni zenélni, szerintem felejtős.
Ezt Fender59 írta: Alig ismerem, bllo. Tranyós kis valami, szóval hangban nem sokat várnék tőle. Viszont ha jól tudom, megy elemről is, úgyhogy ilyen térzenéléshez praktikus lehet. Próbálni zenélni, szerintem felejtős.
Ezt Fender59 írta: Inkább 1.0 meg 2.0, ha már hasonlat. Végülis a Master Lead elvben ugyanúgy szól, mint egy JMP, ha csutkára kitekered a végfokát... :-))))
Ezt Bizsibazsi írta: A tanáromnak van, arra vagyok rádugva, hogy ne harsogjon túl az akkusztikusával.:) Hangerő nulla, ha jobban feltekered, már torzít. Pont mint az én Fender feliratú ugyanilyenem. Dísz. Térzenéhez vegyél inkább Roland Micro Cube-ot.
Ezt Gitarboy írta: Éppen vásárlás előtt állok és a marshalokról jókat halottam a tsl100 pedig a marshall oldalon leirtak alapján jó ha tudtok kuldjetek hangmintát gitarboy@freemail.hu
Ezt Lepol_NL írta: nagyon jó cucc, hallottam szólni, sajnos nekem nincs, 3 csati, tud nyugdíjas rockhangot is, ítéletmetál hangot is, csatornánként zengetni, perfekt, full cső, persze a torzítás IC, mint minden ilyenben, vegyél ilyet és irigy leszek
Ezt Eddie írta: A Torzítást integrált áramkör állítja elő, nem elektroncső!Más jellegű hangot kreál, de ha Iron Maiden-t akarsz akkor mind1.Vegyél egy ilyen Marshall-t, meg hozzá egy Chorus pedált, ha Somewhere in Time hangzást akarod:)
Ezt imibácsi írta: Ez lehet, hogy tévedés, mert nekem megvan a kapcs rajza, és ugyan IC-k vannak (effekt loop, zengető meghajtás, vonalkimenet stb) de én űgy láttam, hogy a torzítási jelút az tisztán csöves. Ettől még megvan a véleményem róla, mert most szombaton a Wigwam-ban zenéltem, és ott ez volt a központi motyó gitárosoknak (egy TSL100 fej és 1960 láda). Mivel nem vittem a Marshallomat csak az ENGL-t mondván majd rádugom a ládára. Volt ott egy nagyarcú technikus aki nem engedte rádugni, így kénytelen voltam a TSL-en játszani. Hát azt a szenvedést, amit átéltem. Szinte a világ összes Marshallján játszottam (kivéve a 6100-t és a JCM2000-es sorozatot) de ilyen fos hangot még nem hallottam. Semmi lélek, semmi dinamika - legjobban egy valvestate-hez tudnám hasonlítani, bár azt már hallottam jól szólni. Pedig aztán volt rá egy órám, hogy alaposan minden csatornát végigmodellezzek, és hangszínt tököljek. És gitárként ESP Horizon volt rádugva. Szóval részemről ez a vélemény. Ha már valaki spórol egy jó fejre vegyen JCM800, vagy JCM900 illetve hasonló korabeli Marshallt. Azzal biztos nem lesz gondja.
Ezt Mike írta: Nekem olyan semmilyen volt, ha kell tobb csatorna, meg minden varazslas, akkor jo. De en szinten Vintage parti vagyok. Ennak az arabol kurva jo oreg cuccokat lehet venni. Egy 800-as, 900-as bol kihozol szinte minden metalt, ami csak letezik, az akelatol, a maidenen at, a slayerig...
Ezt Fender59 írta: A TSL-t nem ismerem, de DSL-t próbáltam már, és az nekem speciel nagyon nagyon bejött. Érdekes, amit mondasz, imibácsi... Egyébként az nem lehet, hogy a DSL meg a TSL nem ugyanaz a kapcsolás?
Ezt imibácsi írta: A DSL-t én is hallottam dicsérni a TSL-hez képest. Valószínűleg az örök törvény érvénes. Kevesebb potigomb - jobb hangzás, több potigomb - turmixgép,és próbáld meg kihozni az őszíntét ha tudod...
Ezt Atiroki írta: Ez ott általános jelenség, a Bende segélykoncerten is ugyanazt a motyót kellett használnia mindenkinek (IHM, Omen, Kalapács, Hollywood Rose, Akela, 1/2 Bikini, stb...) Az indok az volt, hogy egyforma jól fog szólni minden zenekar... Hát, egyforma szarul szólt, ráadásul ugye a saját soundok is elvesztek a fenébe... De a hangtechnikus tényleg úgy befenyített mindenkit, hogy senki nem merte a saját cuccát használni:)
Ezt Atiroki írta: Engem sehogy:) Elkezdett magyarázni, hogy milyen fontos a rövid átállás, meg hogy nagyon király alapok vannak fenn a színpadon, és felesleges felcűgölni a saját cuccokat... Majd mindenkit nyomatékosan megkért, hogy ezért ezekat a cuccokat használják. Aki ezek után csak felvitte a saját alapját, azzal közölve lett ugyanaz a mondóka, majd ismételten meg lett kérve. Ha még mindig fel akartad vinni, ismét ugyanazt kellett végighallgatnod, ebbe meg már beleunt mindenki. Így történt. Ezután a beállásokon ott állt egyszerre vagy 6 gitáros a fej előtt, és fejcsóválva csavargatták a gombokat:)
Ezt Gregorius írta: a szombati full-hányadék-gagyi deák bill koncert-förmedvényt ki keverte ?
a belem hánytam ki! fájt a fülem az alullőtt torz, mindent rezonáló szubbasszus erőlködéstől, gitárból semmit nem lehetett hallani, énekből se, (jobb is így) basszuscuccból se, meg billentyűből se... ment a dob, meg ment a giganto düb-düb... vazze, az rendben van, hogy egy átlag embernek nincs füle, illetve nem elvárás, de aki bevállal egy hangosítást az hallja már, mi a szart csinál!
Ezt Fender59 írta: Egyébként ebben az IC-mentes jelút valószínűleg teljesen igazad van, ugyanis a 2000-es szériát kifejezetten azzal a szlogennel vezették be a Marshallék, hogy a torzított csatornája úgy szól, mint a régi JCM800 és szerintem is inkább arra hajaz (a DSL) és nem a porszívós/sziszegős JCM900-ra. De a TSL nem tudom milyen, de asszem nem is nagyon érdekel, ugyanis még soha egyszer sem gerjedt benne vágy olyan erősítő után, amint 6-7-nél több poti van...:-)))))
Ezt Fender59 írta: IMIBÁCSI, a harmadik kapcsoló a bal oldalon pontosan mit csinál? Én úgy tudom, hogy fázisfordító, de ebben nem vagyok biztos és azt sem tudom, hogy az pontosan mit is csinál. Szóval hogy mi az, hogy fázisfordítás. Olyat is hallottam nemrég egy stúdióstól, hogy ha két erősítőtt nyomatsz egyszerre és ellenfázisban mennek, akkor az egyiken ki kell cseréln i a hangfalkábelt egy más fázisú kábelre, és akkor OK lesz. Lehet hangfalkábelt más fázisura csinálni? Hogy megy ez? meg egyátalán: az, hogy két erősítő ellenfázisban megy az pontosan mit jelent? Felvilágosítanál minket? Köszi!
Ezt Eddie írta: Srácok, azt nem tudjátok Maróthy Zoli milyen Marshallal tolta? Egyik kedvenc gitárosom, de a soundja nagyon nem jött be!A Kíséret olyan tipikus zizis volt(lásd Zoom multik), a szólóhangszínek elmentek!A gitárja legalább istenkirály volt: KRAMER RULEZ!!!
Ezt Gregorius írta: az a fázisfordítás, mikor a szinuszjel 180 fokot fordul, tehát a felső cici alulra kerül, az alsó meg felülre.
ha mondjuk "befelé" megütöd a húrt, és ez a hangszórón "kifelé" történő lengést produkál az egy fázishelyzet, és ha a "befelé" történő dologra mondjuk a hangszóró "befelé" mozdul akkor az ellenfázis...