Hát honnan tudjam? :D Túrkevén így mondják a gitárosok, hogy "bőrös Kramer"
A "Kockás Kramer" meg az, amelyiknek nincsenek lekerekítve az élei (legtöbb superstrat) :D De ezt csak egy barom mondja így :D
Sacc per kábé. Az biztos, hogy ezt az "F-lyukat" már a Rick hamarabb használta, akkoriban a Jolana (resonet) fő piaca nagy britannia volt a Selmeren kersztül.
Ez kb olyan "tyúk vagy a tojás" para, mint a Resonet (Jolana) Grazioso/Futurama és az "ős-Jetking" Ibanez esete
kb. 9 kOhm-os viszonylag nagy jelű pick-up-ok ezek, ferrit mágnessel, húronként állítható pólusokkal (tehát nem igen lehet olyan, hogy valamelyik halkabb).. csilingelnek, mint az állat, nem rossz, mint a legtöbb Jolana PU, kivéve a Zaphirt, az szerintem is szar ...
Eddig a Galaxyson és Diamant Bas-en kívül egy Jolanában sem volt problémám a pick up-pal ....
Nevetségesen kis jelű, azonban kib***t zajos, minimális frekvenciasávban működő (egyik E húrt sem fogod hallani, az garantált) pecanahazékek, mint a KGST által tákolt összes gitárban.
Hát ... van ebben minden, én mondjuk gretsch jellegzetességet annyira nem fedeztemf el ... az "F-lyuk" pl Rickenbackeres ..
PU-k eredeti Jolanák, talán a Brillant fantázianevű szériából ...
Üdv! Egy ilyen híres-csíkos Orfeusz (minden eredeti alkatrész megvan a kulcsok kivételével) eladó, cserélhető :) monnnyuk 20 ropi...wagner.roulette@gmail.com
Na elkótyavetyélni nem szeretném,viszont a T5 elszerzésénél járna jutalék.Műszakija még van 3 hónap,eredeti gyári állapot,még az otromba köracél csomagtartó is megvan,korhű bukó,komplett gyári tartalék kábelköteg és tömítés készlet.Nehogy már off legyek az 1974-s Jolana Studio Bass-om továbbra sem eladó.....
Nos, nekem nem kell szinte új. Mert szétszedés, a vázon kívül minden szar szemétbe kivágása, homokfúvás után váz vágás, hegesztés színterezés, és a már meglévő alkatrészekből való építés a terv vele.
De ha adod annyiért, amennyit a projekre szánok, már viszem is....
faterom kb 3 éve használ megelégedéssel egy Prius II-t. Ha toljuk neki, 5.5-6.6 körül eszik, ha szépen, szabályokat betartva, a motorfék üzemmódot keményen kihasználva használjuk, 3.7-4.2 között röhögve elmegy. és ahol a legidegesítőbb meg legegészségtelenebb a kipufogás, a város, ott szinte csak erőteljes gyorsításnál, padlónál, vagy akku töltésnél kapcsol be a benyamotor. úgyhogy az egész krumpliolajos-alkoholos-villanybiciklis mizériát nem igazán tudom mire vélni. ha zöld akar lenni, tekerje az a kurva dórtszamarat, azzal is röhögve tud 30-40 körül menni. ja hogy hájas a valaga? akkor azért tekerjen.
A minap írtam az off-ban,a barátom elment megnézni a "vízmotort"(fenn van a youtube-n),egy háztartás ellátására elegendő erősségű egy milla,működés közben nézte,nem szakmai analfabéta(Mexil Bt)ez itt nem reklám,szerintem itt nem lenne potenciális megrendelője.(mármint a fiatal barátom cégének)
Az egészen jó,valamint a jó között,azért van egy kis különbség,minden viszonyítás kérdése,Te is tudod,hogy egy "elektromos"kerékpár mennyibe kerül,mégis veszik,mint a cukrot.Pedig az nem is KGST.
A mi életünkben biztos, hogy nem fog elfogyni, ezek csak rémhírek, meg az olyan idióták, mint egely terjesztik ... Az már valószínűbb, hogy valaki(k) monopolizálni fogja/fogják ... (vír ól living in ámériká ...) Viszont a kőlaj mellett még ott van egy másik fontos energiahordozó a földgáz! Abból meg temérdek van, pl. csak az Alföldön! Ha kimész itt Túrkeve határába, elindulsz Kenderes, vagy Kuncsorba felé, 1 km-enként gázcsapok vannak évtizedek óta, elkerítve, leplombálva a szántóföldek közepén, és folyamatosan megy a kutatás, fúrás, de nincs kitermelés (pénz hiány, de szerintem inkább spekuláció miatt...) Ezeket a kutakat gyerekkoromban furták, emlékszem, mikor mentünk kocsival, mindig kerestem a gázlángot :D A Berettyó túlpartján (Balla tanyán) tavaly előtt fúrtak, és találtak is egy valag gázt... oda is tettek csapokat, kitermelés tudtommal nem volt! Egykomplett kis falut építettek ki a munkásoknak .. éjszaka rendesen hallatszott bent a városban, ahogy ég a gáz a torony tetején, meg mikor kinn laktam nyaranta nagyanyámék tanyáján, mentünk kis a berettyó partra és néztük az önjáró, 823-as Tatrakra telepített fúrótornyokat, hogy kapatnak felfelé a gátra. Még egy alsós rajzomon is rajta van ("nyári élményem"), hogy faterral pecázunk, és a gátra odarajzoltam a Tatráknak a keréknyomait :D... most is itt vannak, fúrnak ... és ez csak az, amit én látok, mert Karcagon, Kunhegyesen, Mezőtúr irányában mindenfelé vannak kutak és ez csak kb 50km-es kör ..
Pár éve Mezőtúrtól egészen Ceglédik voltak telepítve a műszerek (amiket én láttam)
Szóval a termál víz mellett irdatlan mennyiségű gáz van az Alföldön.
Pl. itt Túrkevén még csak most kezdik el figyelembe venni azt, hogy a termálvíz "melléktermékeként" évente iszonyat mennyiségű metánt eresztenek ki a levegőbe, és ezt csak "be kellene fogni" valahogy, de drága ...inkább eresztik kifelé tovább, pedig csak befektető kellene, és kvázi önfentartóvá lehetne tenni a strandot (igen jó, és híres a termálvíz, és a fizioterápia is elég jól ki van építve "sajnos" tudom, mert volt benne részem) ....
Szóval ember baj van, mint általában mindenhol ...
igen, jó dolog, hogy kísérleteznek ezzel, de ott -253 Celsiuson kell tárolni a tartályban....
a másik megoldás a 700 bar-os tartály, ugye önmagában mekkora nyomás ez, ha baleset történik és a levegővel keveredve meg a hidrogén szintén durranógázt alkot és robban....
képzeld el mi történik egy frontális ütközésnél 200L 700baros hidrogéntartályok....
A BMW kisérletezik most cseppfolyós hidrogén hajtású kocsikkal, egészen jó eredménnyel.
Valamit nyilván ki kell találni, mert az olaj már a mi életünkben kifogy, nagy valószínűséggel. Vagy csak annyira drágán kitermelhető mezők lesznek, amik az egekbe nyomják az árát. A fiam szerintem az otto motort jelen formájában már csak múzeumban fogja látni, mint elrettentést, hogy igen, ők okozták ezt az állapotot, amiben most kénytelenek vagyunk vegetálni.
a hidrogénhajtás régóta ismert, de nagyon drága és veszélyes..., a kipufogóból nem oxigén, hanem víz jön ki, mert a bontott vizet használják(durranógáz).
Azért pl a Fukushima környékén eddig használt elektromos bringák böffentettek egy olyat a természetnek, amilyet ezer trabant tíz év alatt sem tud, tökig kihúzott szivatóval.....
Ami még az elektromos járművek nagyon komoly hátránya, az a hosszadalmas hajtóanyag felvétel. Egy elektromos bringa töltési, és üzemideje gyakorlatilag megegyezik.
Nyilván, erre is vannak, lesznek korszerűbb megoldások, én a leginkább zöld, de mégis élhető megoldást a hidrogén hajtásban, és a hibrid autókban látom.
Még az ötvenes években voltak kísérletek, hogy elektromos hidrolízissel a vízből kinyerték a hidrogént, azt üzemanyagként hasznosították, a kocsi pedig tiszta oxigént pufogott ki.
Valami urbánus legenda terjedt arról, hogy a szabadalmat valamelyik olajsejk vásárolta meg, a feltalálót pedig valami rejtélyes módon Párizsban elütötte a metró.
Túl nagy pénz van még mindig a fosszilis energiahordozókban, így a kapzsiság a környezetvédelem legnagyobb gátja.
Persze, majd ah szétcsesztük a környezetünket, elgondolkodhatnak rajta, miként fogják megenni a rengeteg pénzüket, mert bármennyi lesz is belőle, élelmiszert, ivóvizet nem kapnak rajta, mert nem lesz belőle egyáltalán.
Viszont had offoljak már egy kicsit, itt alán nem is akkora szentségtörés.
Keresek CSEPEL TIHANY FÉRFI BRINGÁT!
Bármilyen szétcseszett lelakott állapotú is érdekel, sőt akár csak egy csupasz váz is.
Esetleg Schwinn csepel cruisert ugyan ilyen opciókkal, de kevésbé lelkesen.
Nyilván, az állat vontatta közlekedési eszközök tekinthetőek a leginkább "zöld" járműveknek, a kerékpárhoz direkt írtam, hogy a manapság elfogadott. A lovaskocsi városi használatban kissé macerás, de hidd el, lesz idő még, és nem lesz túl messze, mikor ezek a szerkezetek ismét szerepet kapnak a szállításban. A falumban többen leállították a különböző kisárusszállítóikat, amivel a mezőre jártak és előszedték a lovaskocsit, mert a fenntartása, és az üzemeltetése töredéke az autónak.
Ez az elektromos robogózás a legnagyobb álszentség.
Annyival környezetbarátabb, hogy éppen nem a város közepén pöfögi ki a szart, de az erőművek környezetszennyezése sem elhanyagolható. Nem beszélve az atomerőművek kockázatairól, ld most Japán, vagy Csernobil, valamint a kiégett, de még pár ezer évig sugárzó fűtőelemek problémája.
De ha még teljesen megújuló energiaforrásokat is használnak, akkor is ott a probléma, az elhasznált cellákkal a robogókból, mert az is súlyos környezetkárosító tényező.
Az egyetlen "zöld" és manapság elfogadott közlekedési eszköz a kerékpár.
Ez mennyire kurva ronda.
Amin meglepődtem, a Scwalbenak hatalmas kultusza van a németeknél. Beteg azoknak az agya nem vitás.
Aki ezért a rettenetért 4000Eurot kifizet, azt azonnal cselekvését korlátozó gondnokság alá helyeztetném, mert ön és közveszélyes.
semmivel, munkanélküli vagyok, vagy néha diák :D Nem értek hozzá, csak van itthon 21 gitár/bass, meg járt a kezem között már vagy 200 és rájöttem mire kell figyelni, hogy kell állítani, stb
Igen, kb. akkori. Gyakorlatilag 99%-ban megegyezik a Kramer Pacer CustomII-vel. A különbség a felirat, meg hogy nem Kramer neckplate van rajta. A testet és a nyakat is az ESP gyártotta, a csehek csak az összeszerelést végezték.
hát a fényezése sajnos már pattog le róla :S elöször arra gondoltam h szépen lecsiszolom h látszódjon a fa erezete mint külcsin :) de lehet meghagyom így és szólok egy jobban hozzáértőnek aki élőben látja, nem merek nagyon hozzányúlni, főleg az elektronikai részéhez. azt nem tudnád megsaccolni h miylen fából lehet a test? mert ha olyan a fa hagyom rajt a a festést.
Lesz ez több is, mint 30, azonban ez vagy öszvér, vagy még nem találkoztam ezzel a típussal, mert az általam ismert Orpheus hegedű basszusok feje nem ilyen, tehát ez vagy más béz nyaka (de eddig semmilyen Orpheus/Orfeus-on nem láttam még ilyet) vagy egy eddig általam nem ismert típus. Érdekes, hogy a PU felirata Orpheus , és a fejé pedig Orfeus. Előbbit általában külországba készítették, utóbbi meg a honi piacra (még cirill is volt ezen kívül)
MIndenképp gyűjtői darab, ahogy a "hagyományos" Orfeus hegedű basszus is, így a felújítása - mivel nincs annyira rongy állapotban így képről - nem elvetendő ötlet, kérdés, hogy mire szeretnéd használni? Magadnak, "dísznek", vagy koncertre is? A fej alsó toldását mindenképp le kell szedni, és újraragasztani, mert az előző javítás nem sikerült valami jól... Azt, hogy a nyaka mennyire kiflis nem látom, fogd le az utolsó, és első bundot egyszerre és mérd meg (saccold meg) a 12 bund teteje, és a húr alja közti távolságot. Természetesen ezt felhangolva. Majd ereszd le a húrokat és a nyakpálca feszítőn húzz egy fél menetet és várj. Ha recseg, szorul, injekciós tűvel nyomj be neki kis műszerolajat, nem baj, ha tocsog benne - csak ügyelj, hogy a fa csak annyit szívjon be belőle, amennyi elkerülhetetlen -, majd húrozd fel, nézd ismét a kiflit és tekerj megint egy fél menetet és így tovább, talán jó lesz!!!! ha nagyon nem megy, ne erőltesd, mert eltörik a pálca, bár Orfeusnál ezt fogólap levétel nélkül is lehet cserélni, egy cimborám szerint. Szóval, ha a nyakát sikerül beállítani, még akkor sem lesz álmaid hangszere, de hozzá kezdhetsz a felújításhoz .. Elsőnek én jól megpucoválnám, és megnézném mennyi maradt az eredeti festésből :D Ahogy a látom a fejen kívül a testen csak egy kis "természetes kopás" van, én pl. nem fényezném újra Egy bundozás/fogólap egyengetés és újrapácolás viszont lehet, hogy nem árt.
Egyébként ezt a kék-burst színt még csak Orfeus Hebroson láttam, szerintem egy elég ritka példányt kaptál, gratulálok :D
akitől kaptam azt mondta van már vagy 30 éves gitár. csak nem tudom h érdemes e pénzt rááldozni és felújítani egy kicsit, ahogy néztem a nyaka állapotát nem a legjobb egy kicsi görbeség van benne de annyira nem értek hozzá, ez már a hangszer végét jelentené? előre is köszönöm a válaszod
jó, hát én is 25-ért adtam el a hangszert, a tok meg megmaradt, nekem igazából az kellett :D Gyakorlatilag így ötben volt a tok :D
A legtöbb hangszerem amúgy nagyno nevetséges áron szereztem, jó a D-bass kicsit soknak tűnik, de nekem akkor az kellett és így lett ...
Meg a Squierem, ami újonnan 92 volt, de most nem lehetne 40-nél többért eladni ...
Attól még az jó cucc,hogy olcsón vettem :)A legtöbb hangszeremen hasznom volt és nem azért,mert irreális áron adtam el,hanem nagyon olcsón jutottam hozzá,vagy cserebere útján.:)