én játszottam olyan basszgitáron, ami egy az egyben Samick, de Sakura volt a neve . szintén médinkoreja. Egyébként a Samick is egy ec pec kimehetsz, mert van köztük sok jó, de még több rossz, bár ez az olcsókrí vonatkozik, a Greg Benett, meg ilyen jól hangzó szériáit nem ismerem ..
Én még olyan Samickot nem fogtam a kezembe, ami jó lett volna, pedig egy időben agyaltam rajtuk, mert szép, meg olcsó, aztán megnéztem párat, és gyorsan ki is vertem a fejemből.
Na a samick megint csak megér egy misét. Döbbenet, mennyire nyomták a hangszerboltosok. Behoztak egy óriási szállítmányt, aztán még mindig van belőle raktáron itt ott, annyira nem bírták eladni.
Ja, meg egy tüske, a nyak állításához, mert a fogólap végén volt a nyak állító, egy lyukacsos kerek valamit kellett forgatni, és ez az állító instrumentum annyira volt jó, hogy megvételkor, az első beállításnál azonnal beletörött.
Ja, és öt rugó volt gyárilag a tremolóban.
Amin a keresztlányom játszik még az első szériás, Musima Lead Star volt, protekcióval lett véve, egy Triálos ismerős segítségével, akkor még a boltokba nem is szállították. Volt hozzá gyárilag egy telefonzsinór szerű jack-jack kábel, egy kurva ronda barna vászon tok, aminek fröccsöntött műanyag füle volt, és vágta a kezedet baszottul, imbuszkulcsok, és egy lyukacsos műbőr heveder, ami valami irgalmatlan hosszú volt, ilyen hosszú hevedert azóta sem láttam, a 2m magasságomhoz sem kellett teljesen kiengedni a hosszát, és egy nagy övcsattal lehetett állítani, viszont kurva hamar kinyúlt, majd elszakadt. És a teljes színválaszték kimerült a piros színben.
Szerintem ezek a Lead Starok olyan elvek szerint készülhettek, hogy vagy a minőség párti, vagy az olcsóság párti elvtárs segge került éppen közelebb Honecker elvtárs seggéhez.
A kigyótestű,2 oktávosnyakú,finomhangolós/satus-nak nagyon jó nyaka volt!
Csak azt a rettenetes elektronikát,fényezést,meg a kihegyezett,kiélesített testkontúrt,azt tudnám feledni...
Nekem is volt Musima Lead Star, de a másik gitároséval ellentétben
jóval vékonyabb volt a nyaka gyárilag.
Roppant kényelmes volt, a másik baltanyél volt mellette.
ismerősömnek van (volt) ilyen leadstar supertratja, Gotoh satu, és finomhangolós, de "beakasztós" (illetve átfűzős) tremolóval, a lentebb belinkelt bőrmintájű festéssel HSS pikapelrendezéssel ( a H gyárilag felező kapcsolóval )
Nekem Musima Lead Starom van juhar nyakkal ( épp annyira durung, mint egy régi stratoé ) juhar fogólappal, éger testtel, "vintage" tremolóval alaumínium "tuskóval" enyém nem volt hamis oktáv fölött, bár most szét van szedve ...
A Musima elgita az szar, ellenben az én szememnek az is egy szép gitár, gyűjtői darab, falon a helye ...
van itt egy DeLuxe 25V roncs is valahol, bükkfa nyak, rózsafa fogólap, - valószínűleg - fenyő test, bük top-pal
nekem is, de az nem Musiam Lead star, hanem csak Lead star, 90-es években készült, "tesójuk" volt az Action baszusgitároknak ( nem a Musima Action Bass-nak, hanem a 90-es években Action néven készült basszusgitároknak ). Midnkét "márka", a lead star ( különféle típusok ), és az Action ( különféle típusok ) , muzima stílusjegyeket viseltek, de jobb minőségben. Én Action 2002-n nyomtam 35 pénz volt, és jobb minőségű volt, mint az akkor "divatos" 30-50 ezres Samickek ...
A korábbi (nem satus,nem kétoktávos nyakú))lead star-oknak nem csak durung,de oktáv fölött (12.bund felett) pontatlan is volt a nyaka.Ezek közűl volt még fenyőtestű is,mint a legrégebbi,Musima Elgita-knak.
Ezért mondom, ki kell fogni, próbálgatni kell sokat, de vannak ott is jó darabok.
Nekem pl már volt régebben is SX preckóm, aztán egyik kollégám addig nyúzott, míg eladtam neki, és tényleg jó volt az is. Próbáltam SX Lp-t az is faszányos volt. Vagy ugye ott vannak a Vintage hangszerek, volt V100TSBm az is nagyon jó volt, és ugye a Squierek, amik jószerivel mind kínaiak már, és egy általánosan elismert jó minőséget produkálnak.
Az egy dolog, hogy az egész világ rettentően meg fogja szívni, ha Kína elkezd jó minőséget produkálni a jelenlegi árszinten, mert akkor Európa, és az USA kajak éhendöglik.
Én is nemrég jutottam egy Johnson SG-hez.
Egy noname basszusgitárt cseréltem be+ ráfizettem 4 ezer forintot, így volt 30 ropi.
Mondom ha már a boltban vagyok, akkor már viszek haza is valamit.
Kipróbáltam és meglepődtem, hogy jééé, nem is olyan rossz.
Mondjuk a hangolókulcsok nem egy nagy eresztések, de eléggé(mármint ennyiért jól szól)
És eléggé használható is, a bundozás is jó, nyak kényelmes és még jólszólós is.
Nekem van négy kínai gitárom.
Két OLP, egy Axis, és egy Luke. Az axis, hihetetlenül jó, ahogyan van, mondjuk nem a floydos, hanem a hagyományos tremolós, bár az első OLP Axisokban original Floydok voltak.
A luke gyári hangszedő garnitúra nem volt nagy eresztés, aktív, de eléggé fénytelen hangú darabok voltak, most EMG SA/SA/89 muzsikál bennük, és rohadtul jól szólnak. Maga a hangszer kurva jó, álom nyak, szép kidolgozás, jó tremoló.
Van egy SX preckóm, ami nekem rohadtul bejön, a potik eléggé szarok, amúgy teljesen jó gitár.
És van egy SX telém, ami szintén gyász potikkal van szerelve, de jólszólós alnico hangszedőkkel. Azon azért kell majd bundokat csiszolni, meg egy átmenő húrozás is bejátszik majd. A hangolókulcsok is eléggé gagyik, de ár érték arányban (újommam ajándék tokkal 33000!) verhetetlen darab.
Ja, és mindkét SX Vintage Handmade series, nagyon szép kidolgozás, a nyak lakkozása különb mint sok MiM, de akár HW1 fenderen. Ja igen, és mindkét hangszer dög nehéz, és a tele testének vastagsága az USA Standardéval egyezik meg.
Egy szó mint száz, szerintem vannak jó kínai hangszerek, csak ugye itt fokozottan igaz, hogy ki kell próbálni többet, mert lényegesen nagyobb szórással készülnek, illetve vannak gyermekbetegségeik, amik viszont többnyire olcsón orvosolhatóak.
Ezzel együtt azt mondom, hogy egy egy Musima, Jolanna kategóriákkal volt jobb hangszer, mint egy Vorson, Harley Benton, Stagg, és egyéb alsó árkategóriás nagyon no name kínai szeméthalom.
Nekem volt ilyen strato kópia lead star-om. A test valóban normális fából volt, emlékeim szerint volt egy kis narancsos árnyalata, amikor megfaragtam, hogy egy torzítót bele tudjak hegeszteni. A nyakban viszont emlékeim szerint nem volt merevítőpálca, de lehet, hogy rosszul emlékszem.
Volt a hangjában egy jellegzetes cuppogás, amit azóta se hallottam más gitároknál. Az enyém zabálta a húrokat, rengeteg húrszakadásom volt.
Hallottam valami urban legendet, hogy a Muzima Lead Star ( nem a későbbi Lead Star nevű Superstratok, hanem a még Musima néven futó strato kópia ) valami pert is "kieszközölt" a fenderékből, ugyanis "túl jó" hangszer lett túl olcsón, vagy valami ilyesmi ... egyébként juhar nyakas, éger testű, és az eredeti pick upjai is jól szólnak ! A tremoló "tőkéje" viszont alaménium ...
Nekem volt egy Lead Starom, a 15 éves keresztlányom tanulja rajta a giterászást. A múltkor nálam volt valamiért, és rádugtam a Carvin Nomadra. A gitáron annyi változtatás történt, hogy az eredeti hangszedők át lettek rakva egy Squier Standard koptatóba, és a Squier elektronika van benne, mert a gyári potik, és kapcsoló a majd 20 év állás alatt teljesen tropára mentek. És Uraim, kifejezetten jól szólt a hangszer az USA 30W fullcső motyón. Nyilván nem összehasonlítandó a hangja bármiféle Fenderrel, de vitathatatlanul karakteres hangú és teljesen használható gitár.
Jó a nyaka kényelmetlen durung, a tremoló kuka, a hangolókulcsok meg a vásárláskor le lettek cserélve Schallerre, mert már akkor szarok voltak, de tényle, tök jó gitera.
A másiknak is gyárilag vékonyabb volt a nyaka.
A kígyós nyaka, pedig kimondottan kényelmes volt.
Persze most már ezer hibát találnék benne.
Akkor jó volt, de azért most nem kéne.
A hangja miatt, lehet de ez sem annyira biztos.
Beállítás terén viszont pont olyanok voltak mint a mostani gitárom.
Volt egy fehér Musima Strat, meg az a kígyómintás superstrat.
Azt hiszem, még egy nem kellene. De ezen erősen gondolkodom, hogy hangszerésszel gitárt faragtatok belőle. A faanyag talán megérné. A nyaka még most is nyílegyenes. Újrabundoztatni, rendes pickupokkal és egyéb dolgokkal felszerelve szerintem gyönyörű hangja lenne.
Ugyanilyen román szörnyeteg, csak tele formájú. A feje ugyanígy 3+3 osztású. Ezt az egy formát ismerték csak. Gyártottak egyfélét és azt szerelték minden testre.
Megyek ki a Zsarnaira...
Ez is egy román csodagitár. Az én telémen is ugyanilyen szerelvények, pickupok vannak. Külön érdekessége a pickup választó elektronika. Mindkét pickupnak egy-egy tolókapcsolója van, így akár mindkettőt ki lehet kapcsolni...
Nem, de valamiért át bizerálta az ékezeteimet krikszkraksszá...
Felettébb idegesítő jelenség, meg még olvashatatlan is.
Elnézést kérek, bár nem igen tehetek arról, hogy így dobta ki. Értetlenül állok a jelenség felett. (remélem ez most jó lesz)
De Ăşgy lĂĄtom, most kezd egyre nĂŠpszerĹąbb leni a hangszeres zene! Csak annyifĂŠle stĂlus van... az emberek egy rĂŠsze meg szĂśrnyĹą hozzĂĄĂĄllĂĄsĂş. pl.:"Engem csak a Goth ilyen olyan metĂĄl ĂŠrdekel mĂĄst nem hallgatok, meg minek is..." "400forint a beugrĂł, akĂł inkĂĄbb azt eliszom a kocsmĂĄba" stb.
Volt olyan, hogy a kocsmĂĄban, lent nyomta a banda, fent meg mindenki ivott, (kĂŠt kĂźlĂśn elzĂĄrhatĂł helysĂŠg volt) alig jĂśttek le mĂŠg kĂvĂĄncsisĂĄgbĂłl is, hogy mi ez a zene. RaktĂĄk be a zenegĂŠpbe Ramsteint oszt csĂłk... (pedig szerintem nem volt vĂŠszes a zenekar).
A legrosszabb, hogy ma sok a "pĂłzer" "zenĂŠsz". Persze, lehet rĂŠgen is Ăgy volt. De rengeteg arc van akiken azt lĂĄtom, nem tisztelik se a zenĂŠsz tĂĄrsaikat, se mĂĄsokat vagy akĂĄrmilyen esetleg nĂĄluk Ăśregebb zenĂŠszt, csak az ĂśnmutogatĂĄsrĂłl szĂłl nekik az egĂŠsz.
Ăs sokszor jĂśnnek mennek nĂĄluk, a Full CsĂśves cuccok, meg a 200 ezres gitĂĄrok (mert hĂĄt egyik szarabb nekik mint a mĂĄsik)mikĂśzben sokszor akĂĄrmilyen komoly motyĂłn is szĂłlnak kĂŠt ĂŠrtelmes hangot, ĂŠs hangzĂĄst nem hallasz tĹlĂźk. AztĂĄn jĂśn valaki egy "szakadt" cuccal ĂŠs csodĂĄt mĹąvel...
technikai oldalról könnyebb, viszont régen ez lázadásnak számított, volt mögött ideológia, feeling és közönség....
manapság rengeteg jó zenész van, de kevesen járnak koncertre...
Meg aztán nem is biztos, hogy olyan nagyon rosszak voltak ezek. Persze sok volt, amin nagyon rossz volt játszani, némely alkatrész csapnivaló volt. De akadt, olyan is, amelyik nagyon jól meg volt csinálva, állítom, hogy sok mai kínai szarnál ezerszer jobbak voltak.
Hú ezeket a gitárokat elnézve meg a sztorikat olvasgatva az jutott eszembe, hogy azért ma mennyivel könnyebb egy kezdőnek. Relatíve olcsón használható hangszert és erősítőt lehet fogni. Sőt ma a nagy választékból okoz gondot a kiválasztani mi lenne a jó. Régen meg csöppet sem mentek ilyen egyszerűen a dolgok. Ráadásul vannak tabok, videó leckék, Internet, ellehet veszni a bőség zavarában...
De a mai kacatoknak sosem lesz olyan, feelingje, mint ezeknek. Meg a mai kezdőgitárosok se fognak ilyen sztorikra vissza emlékezni... Vagy hát kitudja, mindenki beleöregszik egyszer a nosztalgiába, vagy kitudja.
Amúgy nekem van egy Jolana Diamant Basszusom(az első hangszerem), elektronikailag szinte tropa volt, de már rendebe lett rakva. Nem nagy szám, de teljesen használható, egy magamfajta hobbi zajcsiholónak bőven jó, arra hogy legyen egy basszus is a háznál.
Köszönöm a kimeritő listát. Szinte azt hittem álmodok, amikor megláttam az egy pickupos ALEXIS basszust, amilyet vagy hatévig használtam. Akkor nem volt mivel, de hála Istennek volt kinek zenélni. Többet játszottam közönség előtt egy év alatt, mint egy mai jólmenő zenekar tíz évig.
Van egy ilyenem, de csak test, Cimar nyakkal tömör juhar test mahagóni toppal, és háttal (fordítva, mint a gibson ) a cimarnyak nem passzol rá ,ezért hamis az oktávja, mint a dög ..
Lecsiszolva, szétszedve, bundozásra, festésre vár
bükkfa nyak, 1 cm vastag (!) rózsafa fogólap, rádiusz nélkül, kb 4 cm vastag nyak ! ohne trussrod
elő-hátlap juhar-bükk-juhar troplex, káva rétegelt bükk
csavarozott nyak
'69