hülye gyerek meg azzal szórakozott, hogy éjszaka motorozott az utcánkban babettával, és letette a vasalt sarkú bakancsát, aztán élvezte, hogy szikrázik ...
Jawa Ideal, a Csehszlovák ipar válasza a Schwalbe kihívására.
2010-01-19 20:14 |
#1404
csak nagy vonalakban írtam le:), természetesen precízen kell ezt csinálni, kellenek megfelelő eszközök....., akinek ez nincs meg, az inkább ne piszkáljon bele, csináltassa meg szakival:)
Na ez kb olyan, mintha azt mondanám, nagyon könnyű gitározni, mert csak a megfelelő húrt a megfelelő helyen kell lefogni, és kellő időben megpendíteni.
Hány olyan motort javítottam már, amit nekiláttak tuningolni pont ilyen műszaki alapozással.
hehe, dekompresszoros kisgép:)
nagyon egyszerű tuningolni a 2 ütemű gépeket, szívó oldalon a dugattyú szoknyájából kicsit le kell szedni, h tovább maradjon nyitva, hengerfejből le kell marni, csiszolni a nagyobb kompresszió érdekében, karbin fúvókákat bővíteni, állítani, kipufogón az ideális fojtást, gyujtás beállítása és kész is:)
persze lehet még finomságokat felpolírozni a csatornákat, stb...
Hahaha...lehet sokat kellene utaznom vele , hogy elérjek hozzád!
Már nem nagyon használom, mert egy kicsit meggyarapodtam súlyilag
Most majd egy Mustangot renoválok, aminek Riga a hátsókereke!
Nálam a motortuning annyi volt, hogy a Babettám karbijára, ráhajintottam egy Glóbusssssz Family mykrém kijuggatott konzervdobozát, és csodás 5 km/h sebességemelkedést értem el vele!
Na igen, a Mad Max első részében megmondta a frankót a benzinkutas: "a sebesség pénz kérdése"
Csináltam egy robogó tuningot, a gyárilag 50 ccm kis szarkeverő 140 fölött tudott végre, és fej fej mellett gyorsult a 400-as utcai motorokkal, és megtett az 5 literes tankjával majdnem 30 kilométert.
na meg itt van több , házilag épített Trabant motoros, és részben trabant alkatrészekből épült fülkétlen platós kis "izé", helyiek "mekekukának" hívják őket általában :) Lassú járműnek vannak vizsgáztatva, oszt disznyót szállítanak velük (főleg)
van itt több, Túrkevén :) Van a kis zöld genyő a városgazdálkodásnak, télen még tolólapot is tesznek rá, azzal kotorják a bicikliutat :D, meg a középiskolának is van egy kékszínű "félfülkés" :) Az is ilyen "gazdasági" gép a RÁBA 15 mellett :D
Vagy 15 éve volt. Már azon csodálkozott, hogyhogy Magyarországon tudunk róla, meg az autóiról. Egyébként van egy púpos Wartburg coupéja, amit Ő tuningolt, versenyezett vele, az beszarás jól nézett ki, 1200ccm 3 henger, 2T 10000- fordulat, és fékpadon mért 105LE! Na meg 25L/100Km
Azta! Azért ez nem kis dolog, hogy meghívott titeket magához!
Drezdában van BMW-kereskedése, most már a fiaik űzik az ipart.
Most már van RS-2000-es is!
Én voltam Melkusnál, egyik cimborámmal, láttam ezeket nála élőben. A haverom nagy Wartburg buzi volt, kapott ajándékba egy szettet, amivel 3 ETZ karbit lehetett feltenni a Wartburgra. Egyébként Melkus egy kő gazdag BMW kereskedő, de mikor a cimborám írt neki, hogy meglátogatnánk, mert érdekelnek a Wartburgjai, meg az RS1000, teljesen készséges volt, baromi kedves, közvetlen ember, meghívott minket ebédre, és teljesen meg volt hatva, hogy kb 2000Km-t autóztunk, hogy megnézzük az általa épített autót.
Mondjuk nem sok készült belőle, vagy 100 darab tudtommal.
Mikor a Melkus fiúk egy pár éve csináltak 10 replikát(kézzel),
akkor még egy sem volt kész, de 7-re előre befizettek.
Azthiszem 11 millió forintnak megfelelő euróban mérték az árát.
Aztán, ha beszarik, márpedig beszarik, soha nem csinálod meg rendesen, olyan műszerpark kéne a teljes diagnosztikához, ami akkor sem volt itthon , csak 1-2 helyen, mikor modernnek számított ez a rendszer. Mechanikus cuccban a kopás kritikus, van ismerősöm, aki tudna napokat anyázni erről :D
Nekem ezek közül a felélesztett retro kocsik közül a MINI ami nagyon bejön, lévén ott maradt az alap koncepció, a keresztben beépített sor nég, és egy COOPER S 160 paci, kompresszorral, na az odabasz.
A Fiat 500 egy Panda, csak gömbölyítve, a Beetle egy Golf 4.....gyalázat. A bogár az négy henger, boxer, farmotor, léghűtés és kész. Nem soros orrmotor, pláne nem diesel. A belem kihányom tőle.
Csak a cső volt rettenetes szar anyagból, nem bírta a hőt, meglágyult egy tár kilövésétől, aztán hűtötték a hóban. Nem egy robbant fel, mert a kilágyult lőszer bennragadt a csőben.
Ez egy PPS.
Az előző munkahelyemen (színház) volt egy ilyen,hatástalanított verzióban,kellékként.Fasza cucc.
A kollégám meg csinált nulláról egy ugyanilyet,csak teljesen saját készítésűt.Nem kis meló volt bakker!!!
És még lőni is lehetett vele egy lövést,Flóbert lőszert.
(ami mellesleg átvitte a 18mm-es forgácslapot!)
nem baj, hogy off egy kicsit...
tudtak a régiek is elég sokmindent, manapság is használnak számszeríjakat kommandósok, mert nagyon pontos és valóban halk.
Bocsessza. Visszatérek egy gondolat erekjéig az íjas dolgokhoz (Van nálunk is itthon egynémely tradi cumó: avar, krímim tatár, szittya). Csináltak egyszer egy 80 fontos avar íjat eredeti technikával hagyományos anyagokból. A következőket tudta: 45 fokos szögben a lőtávja 380 méter volt!!! A modern, katonai acél rohamsisakot kovácsolt heggyel, asszem 40 méterről úgy átvitte, mint Bözsi néni a szomszéd macskáját ...
Az is elgondolkodtató, hogy a hagyományos számszeríj-vessző egy homokkal töltött fémvödörbe mélyebben belemegy, mint a 44-es Magnum lövedéke!
Tutak azok a régiek is valamit ...
Nohátezoffvoltkicsitdenembajugye?
JÉÉÉ! A jobb, meg bal oldalon, meg fölül azok a mütyür kis kapcsolók pont olyanok, mint gyerekkoromban az Unitra magnónkon volt!! Vicces! Tök retrofeeling!
Ez is ruszki pedál (igaz,ez torzító),csak egy modernebb,de szintén nem jön szembe sok belőle.
De ez faszán néz ki,és a hangja is elég komoly.Na meg az ára...
Érdemes ellátogatni a weboldalára,van 1-2 jobbfajta hangminta.
A trabinak szerintem a fékei gyalázatosan alá voltak méretezve, meg mindkettővel az volt a gond, hogy a váltó a kétüteműből származott, némi átpofozással,de a lényeg, hogy szar volt az áttételezésük, és nagyon pörgetni kellett a motort, ezért volt magas a fajlagos fogyasztásuk.
Én úgy tudom, a Wartburg a Skodával fejlesztett közösen egy 1300ccm 16 szelepes motort, befecskendezővel, amiből annyi maradt, hogy a nyolcvanas évek végén a Skoda nyugati exportra gyártott K Jetronicos 130Rapid Skodákat. Az a közös motor ment volna a 4T Wartburgba, meg a Favoritba, helyette a Wartburgnál lemásolták az akkor 20 éves VW 1.3 Golf motort karbival, a Favoritba meg ment a 130 Skoda motorja, kicsit foltozgatva.
Pedig nem voltak az eisenach-i gyárba hülye mérnökök...
A gyári rally autójukból (353WR) kihoztak 110 lóerőt,mely 4 hengeres motorral volt szerelve, ha jól tudom 4x4!- es volt, könnyített orrlemezzel.Mindezt 2t motorral!
Volt ismerősöm, aki a Lomonoszovon tanult gépészetet, és abban a gyárban volt gyakorlaton, ahol a Szputnyik bringák készültek. Volt egy orosz évfolyamtársa, aki kerékpárversenyző volt, és fejlesztett diplomamunka gyanánt valami váltót bringára. A prototípus zseniálisan működött, és elhatározták, gyártásba teszik, csak ugye, annak volt egy jópofa menete. Átnézte a terveket X elvtárs, aki még Lenin harcostársa volt, és megszakértette, hogy ezen módosítani kell, mert pazarlás ilyen minőségű acélból gyártani, jó az spiáterből is. Innen került Y elvtárs asztalára, aki Brezsnyev elvtárs falubelije volt, aki kitalálta, hogy ide meg ide minek csapágy, olcsóbb, ha műanyag perselyek vannak benne. Az ő asztaláról került Z elvtárs asztalára, ki matróz volt még az Auróra cirkálón, aki kitalálta, hogy ez így túl bonyolult, ezt, meg ezt a részét hagyjuk ki, úgy is jó lesz. És így történt, hogy egy zseniális prototipus alapján elkezdett ontani a gyár, egy semmire nem való újonan selejtes szart.
Ez igaz!Csak egy példa: hiába volt a Wartburgnak Wankel motorja, meg akkoriban nagyon komoly négyütemű motorja, a kommunista vezetés nem engedte, hogy az autókba bekerüljenek ezek a motorok, mert a vezetés a 2T-t favorizálta.
Pedig hidd el, kurva nagy szellemi tőke halmozódott fel ezekben az országokban, csak ugye a tervgazdálkodás vetett gátat a fejlesztéseknek. Aki ezeket a pedálokat tervezte lehet, hogy sokkal nagyobb penge volt, mint más nagy nyugati gyártók tervezői, csak mire sorozatgyártásba került, valahogyan ilyen lett.