van egy EKO D100 SG-m a fendertalira levittem /okt/....hát Mákos cuccán megszólalt rendesen.........azt nem mondom ,h alázott , de ott volt a szeren....
mondjuk ott nagyobb szögben "dől meg" a hídon a húr, így nagyobb erő szorítja oda. de pl a Vikomt/Irisen stabilan áll. Bár utódjukat az Altrot már fix húrlábbal szerelték ..
most 60-70-ért vesztegetik, fél éve még negyven körül volt.. persze lealázott szart 15-ért is lehet már kapni, vagy, ha olyan árulja, aki nem néz szét a piacon, akkor jót is találsz olcsón de kurva ritka már ( mármint olcsón )
Ha beigazolódik a prognózisom nem kell 10 év és a galaxisok is 70 ezresek lesznek, hát még a Tornádó, Diamant, D-bass...
Egy jó Graziella Spezial II-ért vannak akik ölni tudnának ! Alexandra II meg szerintem a 100-at is megüti, ha eredeti állapotban van
A Rubin az valahogy tartja a 20-at ... 7 éve is annyiért láttam, mega múltkor is annyiért adtak volna egy elég jó állapotú pldnyt, csak hát ...
Ez gyönyörű topic, ha lesz egy kis időm, felmászok a padlásra és lefotózom a kollekciómat a hőskorból és feltolom ide.... Cremona és Orpheus de MODIFIED!!!!!
Egy majd két méteres,szódásüveg szemüveges srácé volt,akik rockot játszottak.Szóval a látvány megkapó volt,hehe.
Az a magas gyerek,azzal a kis testű bass-al....
Szép gitár volt tényleg!
Hogy mondjak végre valami pozitívat is,sok évvel ezelőtt próbáltunk/játszottunk gyakran egy másik zenekarral,és az ő basszerosuknak volt egy olyan hegedűformájú Höfner gitárja.
Na az nagyon fasza kis bass volt,szokatlan kinézete ellenére.
2010-01-14 21:40 |
#176
tisztán objektív mérce nincs a világban szerintem, főleg nem egy hangszernél.
Igen, de nem erről volt szó, hanem hogy a Squier akkor jobb volt, ami objektíve nem igaz, sőt szerintem még akkor sem, ha a JV-t az amcsi standardhoz hasonlítanád.
De szép emlékek. Első együttesünk ritmusgitárosának ilyenje volt. Maga a fa nem is volt rossz. Viszont dög nehéz volt, és a pick-upoknak pocsék hangjuk volt. De a milyenk volt :) Onyx, Istenem mekkora bulik voltak azok...
Sziasztok! Beférek-e egy magyar gyármányú 123. sorszámú Moni ritmusgitárral (Szegedi Hangszergyár). A Jolana nekem csak álom volt a 70-es években. A Moni mellett volt még egy 12 húros Reginám, ez utóbbit elherdáltam, a Monit meg szétbarkácsoltam. Legalább valami képet nyomjatok föl A Regina-gityóról.
2010-01-14 21:36 |
#169
A CBS korszak végén és az új elején készültek gyenge szériák tudtommal.
Na konkrétan: a JV Squier ugye 57 és 62 reissue volt. És nagyon nem verte minőségben az amerikai megfelelőjét, az American Vintage Reissue-t. Az utóbbiból egy 80-as évek eleji példány megfizethetetlen. Szerintem a standard Stratot sem veri, de ez magánvélemény.
Oké májsztró,de én nem is írtam,hogy nem régi,sőt azt sem,hogy csak a Jolana csinált ilyet.
Ennyit írtam róla:
"Konkrétan a híd,amire a húrok támaszkodnak,kis filc lapocskákkal feszült a testnek,és ODA CSÚSZTATTAD,AHOVA AKARTAD!!!!!!"
És ez sajna tényleg így volt!
Bizonyára egy Gibsonon azért más az élmény,ahogy egy hegedű/brácsa,stb is jól elműködik hasonló elven.
Peace.
A vélemény megváltozást arra írtam,hogy nekem az írásaidból az jött le,hogy jó dolognak tartod ez a fajta bridge-t (és biztos jó is!),de próbálj egy Galaxis-t is,hogy lásd,hogyan kell rosszul megcsinálni.
Én csak elmesélem felejthetetlen élményeimet egy Jolana gitárról.Ez a topik ezért is van,nem?
Ez olyasmi,mint Wingrider és a Kox esete.
Hadd lehessen már beszélni hibákról is egy arra a márkára (is) létrejött topikban,nem?
Márpedig a Jolana Galaxis is KGST gitár. :)
Üdv !
Nem tudom látta-e valaki a Made in Hungária c. filmet?
Abban amikor a Május 1.-i ünnepségen jáccák a Most már ne menj el c. számot, szólóznak egy régi gitáron, és baromi jó rock'n'roll hangja van.
Nem tudjátok az milyen gitár ?
2010-01-14 21:25 |
#142
meg sok más márka..., voltak jó kgst cuccok is és gyenge nagynevű nyugatiak is, nem kell előítéletesnek lenni.
Azért az archtop-okon elég méretes felületen fekszik fel a testre(!) a húrláb. Nem feltétlenül. Mondjuk nyilván a filc a műanyagon egy fasság volt, de ez más kérdés.
(Egyébként ez a műanyag, ez nem rémlett.)
Mármint az a véleményem, hogy a floating bridge elég régi találmány? Hát az nem hinném, hogy megváltozna. Másról meg nem beszéltünk.
(Egyébként próbáltam.)
Jolana Diamant. Olyan nyak illesztés volt, hogy a test meg a nyak között tároltam a pengetőmet, pedig extrahevi Fendert használtam akkoriban (több, mint 1mm)
lehet koncentrálni egy gyengébb szériára, az usa fendernek évekig voltak gyenge gitárjaik a 80as évek elején...az akkori japán squierek magasan verték az usa stratókat...
Azért az archtop-okon elég méretes felületen fekszik fel a testre(!) a húrláb.
A Galaxisnál 2db nagyjából 2cm átmérőjű filc korong csúszkált egy műanyag lapon. :)
a galaxis gyengébb, nekem az irisen jól tartja a hangolást..., a filcet meg le lehet szedni 1 perc alatt..., különben a nyitott hangolókulcsok csavarjait meg lehet húzni a jolanáknál...."satus" hangolókulcsok:)
Próbálj ki egyszer egy ilyen Galaxis-t,próbálj ki egy pengető kézzel tompítást,tremolózz egy párat,és megváltozik a véleményed.
Ráadásul,ahogy lejjebb is írták,műanyagon csúszkál az a filc aljú húrláb.
Ennek a formája legalább elég jól követi az eredeti Les Pault,meg a fej felső íve is.
Az ilyen Stagg,meg mittudomén milyen Les Paulok 100x rondábbak alakban.
Jó,persze én is láttam már valamilyen más gitáron olyat,hogy a húrok szorítják csak oda,de ha jól emlékszem,az valami eletroakusztikus,vagy jazzgitár féleség volt,már nem tudom.
De nem volt tremolós!
Meg hát ugye a hegedűn is a húrok tartják a helyén a húrtámaszt,mégis jó,de az azért más dolog.
találkoztam pár galaxissal, de rendes fából voltak..., persze előfordulhatott valami gebasz a gyárban, de fura, a jolanák rendes fából voltak, még a gyengébb szériák is.