Lehet tölgy, de hangszer lévén az ember nem arra asszociál.
Ha nem tudnám, hogy ez komeinista termék akkor kőrist mondanék,
de mint kiderült ezek mindenből tudtak mindent.:)
Viszont ha rendes közeli kép lenne, akkor biztosan látnám is, hogy mi az.
De figyeled a csákót?
Be tesz valami cuccost és megkérdezi, ez vajon milyen fa lehet?
Előtte megnézte biztos helyről, hogy mi az, aztán ha valaki mást ír, neki áll kötekedni vele.
Jól csinálja, mi?
Csak a csicska úgy adta elő ezt a leszorítást, mintha az valami nagy jolana találmány lenne és az milyen fantasztikus dolog.
na mindegy!
Most megyek, jó éjt!
Nem találta ki senki, ez csak vicc :D bármelyik vinatge stílusú kulcsot le tudod így zárni, csak minek. De tényleg lezárja. Amúgy cimbinek az öreg Bbanezén már kiszoposodtak a satu imbusz csavarjai, és belehajtott M5 D-fejűeket. Laposcsavarhúzó ott figyelt mindig a tokban :D
A Sperzelt amúgy ujjal lehet megszorítani? Láttam már, de nem használtam sosem ezt az opciót.
SX? Imádom a strat reverse headstockot. Bár én igazából egy balkezest szeretnék, jobbosra húrozva, mert egyszer láttam Buddy Lackienél (aka Devon Graves) és tetszett :D
És ha koncerten sok nyújtogatás miatt, vagy hőmérséklet változás miatt kell hangolni a gitárt, akkor veszem a csavarhúzót és nekiállok babrálni? Ne már... Vicc!
Nem is tudom ki talál ki ilyesmit?
Majd teszek fel képet a Musima Lead Staromról.. 18-ért vettem. pöpec! kicsit tisztítani kellett, de nagyon nem akartam, mert szép sárga, vintage, rozsdás, ahol kell :D Egy másikat (kicsit javítani kell) 2000 Ft értékben cseréltem. Állítólag nekik "be is szólt" a Fender, a rendszerváltás után. '50-es fender koppintás húrgépek vannak rajtuk, faszán működnek. '80-as évek végén készülhettek, és elég sokat játszottak a hansgzeren, balkezesen :D vicces (ol. white szerű, mint dzsimijé - már, ha az ol. white, ilyen vajszínű :D)
Töltöm fel a Tornado képeit ... csak lassú :D
Amúgy le kellett venni a hátlapot, az előlapon is javítani kellett, de mindene megvan. Pick upkat újra kell tekerni, a kapcsolók belső szerkezete fa és rugólemezekből állnak. Öszse kell ragasztani. Egyszer megpóbáltam, elbazstam , szétszedtem ... pihentetem... bindinget kell cserélni körben végig, bundozni, festeni, hardvereket nikkeleztetni, a logókat vizesmatricára kinyomtatni és oridzsi. Ajándékba kaptam egy szatyorban, '63-as, '64-es lehet 563 a sorozatszám. Több százezer készült belőle. Én böszk vagyok rá :D És ennek még vékony, kéynelems nyaka van, a későbbiek valamiért vastagabbak. De a felújítás eláég kemyén anyagi beruházás, mégha sok mindent meg tudok csinálni. Szétfele már kurva jól szedek hanszert :D Általában olcsókat szerzek, többynire hiányosakat, gyorsna átvizsgálom, szétszedem és polcon tárolom. 25 gitárnál tartok, szovjettől a csehszlovákon, lengyelen, NDK-n át a japánon keresztül az indonézig és kínaiig. másképpen el sem férnék ... Leküzdhetetlen vágyat érzek egy-egy olcsó régi - nem feltétlenül KGST - hangszerért, hogy megvegyem ... Mikor volt állandó munkahelyem, akkro jobban ment ez a güzülés ... most csak tényleg a legaljákat szerzem be ...
Végletek: az említett Tornadót ingyen kaptam, házhoz hozták, a D-bass-em 70 ezer volt és Pestre mentem érte, aztán Esztergomból szereztem gyári formatokot hozzá :D
De kpatam ingyen Vikomt Bass testet, Studio Bass ynakat, hardvereket, héthúros oroszgitárt, Musma DeLuxe 25-öket, a lentebbi natúr Diamantot .. KÖSZÖNET ÉRTE MINDENKINEK !!!! (mindegyikőjük fórumos és olvasták, hallották, hogy ezeket szeretem gyűjtögetni, babrálgatni)
A Floydot, csak viccből írtam.
Orfeuson kezdtem, majd jött 2 musima.
Egy fehér lead star, meg az a kígyó mintás.
A fehérhez életem legszebb emlékei kötődnek.
Ha látok olyat és lesz pénzem, veszek is.
Meg használni is fogom.
Azokból a lead Starokból, két féle volt ha a nyakat nézzük.
Az enyémnek olyan kényelmes vékony nyaka volt, hogy na.
Ne is mondtam, hogy szeretem.
Csak olyan jó látni, hogy amire én borzongva gondolok vissza, azt más ennyire magáénak érzi. :)
A mazochizmus is egy létező dolog még ha én nem is szeretem.
Tudom, hogy mentek a dolgok régen, mikor ezeket gyártották, pont ezért kerülöm őket, mert gyakran nem hozzáértők által készültek és rendesen eltérnek a praktikus és esztétikus megoldásoktól.
Minden hangszergyártó cég életében volt olyan mikor spóroltak ezzel-azzal vagy még nem volt olyan technikájuk, de mégis sikerült igényesen megoldaniuk, mert értettek hozzá.
Nincs semmi bajom sem a Kgst hangszert gyűjtőkkel, sem a topikkal félre ne értsd, csak nagy ritkán jó ide bejönni kicsit viccelődni, mert ugye valljuk be, van mivel. :)
Hát nem! egy öreg Gretsch! A Gretsch is a "meglepő" formáiról híres (imádom a Gretsch-et is mellesleg, tehát nem vagyok teljesen hülye .D), na attól is nyúltak a cseszkók rendesen a korai jazzgitárjaikon.
Azt hiszem anno még Te komcsiztál le egy Danelectro/Silvertone gitárt, amit Gabor tett be valamelyik topikba, és a keménytokba beépített csöves (!) erősítő volt hansgzóróval :D '50-es évek. a Silvertone készítette az erősítőt és a dobozt, a gitár pedig Silvertone címkés Danelectro volt ... Amerika bázz :D
Hát, Gibsonom még nem volt, Fenderem is csak 3 vagy 4, de nem "tartottak tovább"mint bármelyik kópia.A legutóbbi pont 3 napig húzta.(a legtovább egy Cimar stratot birtokoltam, évekig nálam volt, kb tizszer jobb cucc mint egy óccó Fender.)
Amúgy ez az első Jolanám, KGST szűz voltam, nem vagyok bigott hivő még mielőt...
Nem kell kiforgatni .. senki nem mondta, hoyg szeresd ezeket :D Azt sem, hogy a Fender, meg a Gibson szar ... A topik címe már elárulja, hoyg itt nem sok átlag embernek kecsegtető dologba fog botlani :D Sokaknak ráadásul rossz emlékeket idéznek ezek a hansgzerek. Én még fiatal vagyok, de én is Jolanán kezdtem ... meg folytattam :D Vannak jó, mondhatnók félprofi hangszereim is. Mégis egy átmenőnyakas full jávor (bükk fogólapos :D) Jolana D-Bass-szel mentem studióba. És nem bátnam meg, olyan lett a bass sound, amilyet akartam :D De mondom, nem kell ezeket szeretni senkinek, elég, hogy én, meg még pár hülye szereti őket :D
De azt tdunod kell, hogy a csehszlovákok nemvoltak nagy dizájnerek, így loptak rendesen, főleg japán, britt és amerikai hansgzerekről, így sokszor, amit szidsz/szidtok, annál csak a kivitelezés keleti, a dizájn nyugati, és sokszor nem rosszabb az eredetinél .. pl a special floyd rose tremolo, a Gabor.. Irisén Fender jaguar/Jazzmaster, csak picit szögletesebb a "lemez".
A nyitott kulcsok (csak az egybsorosak nyitottak amúgy) tényleg nem szépek, de működnek. nyilván van fogalmad a kommunista tervgazdálkodásokról és az ipar "irányítottságáról", Ha kitalálták a felsővezetők, hoyg gitárt kell gyártani, akkor az Irenka bútoripari szövetkezet gitártesteket gyártott, az öreg Karelt, a kulcsmásolót meg átküldték a gitárkulcsgyártó csarnok csoportvezetőjének :D
Én pl. vezetni uygan nem tudok, de a Skodákat is szeretem (mily meglepő: sok Jolana színe egyezik a Skodákéval :D A Tornadom eredeti színét megtaláltam Body - görög - festékgyártó cég Skoda színmintái között! És a Vikomtom "felhőkékjét" is :D)
Hát, Gibsonom még nem volt, Fenderem is csak 3 vagy 4, de nem "tartottak tovább"mint bármelyik kópia.A legutóbbi pont 3 napig húzta.(a legtovább egy Cimar stratot birtokoltam, évekig nálam volt, kb tizszer jobb cucc mint egy óccó Fender.)
Amúgy ez az első Jolanám, KGST szűz voltam, nem vagyok bigott hivő még mielőt...
Nemigen nézegetem játék közben a kulcsokat.
Amúgy nekem tetszik ez a nyitott mechanika.egy pucolás ráférne, de nekem nincs bajom vele.
Van itthon egy vintage style Gotoh készlet, de mivel hibátlanul működik, marad a gyári.
Tényleg nem a legszebbek, de működnek, nem hangolódnak. Amúgy többféle kulcsok votlak egy típuson belül is, mert volt, hoyg három gyár egyszerre működött.
Ezek pl. kifordulnak a helyükről, akár a rági japán Hohner P-bass-emé, vagy sok kínai Squieré ...
Hát én gyűjtöm ... van aki meg gyufaskatulákat gyűjt .. amúgy nem rossz, főleg a D-bass, ott meg jó a nyakillesztés, ugyanis neckthru :D
Studióból nem dobtak ki vele, koncerteken sincsen velük probléma, akkor mi a para. Nekem meg tetszenek. És játszani csak olyan hansgzereken jó, amik nem csak kényelmesek és jól szólnak, hanem tetszenek is
A kapcsolók, szedőkinézetek meg nem különbek, sőt még inkább visszafogotabbak a korai, '60-as, '70-es évek beli japán, vagy olasz hangszerekétől.
Hát maga a kivitelezés. Borzasztó kapcsolók és szedőkinézet.
Nem valami igényes ahogy nézem az a nyak sem. Meg élőben is láttam ilyeneket és borzalmasak voltak még ha koppintások is.
Vannak olyan gyártók akik koppintanak, de legalább igényesen. Nem? :)
Na mindegy, ez az én véleményem.
Akkor viszont magyarázd el kérlek, mert nem értem. De tényleg. Vannak a képeken hansgezrek, amiknek nem a dizájnjával van bajod, de förtlemesen néznek ki. Akkor mitől? A legfelső "üres" hansgzer az alatta lévő már kész, és az az alatt lévő lkatérszeiből lett kiegészítve, tehát a "kopott" feketéből és a natúrből lett ez:
Ugyanaz az anyag, amit te küldtél, mint a fekete (a két kép ugyanaz a hangszer, előtte, utána, a bundok olyanok, ahogy hozzám került) és a fekete bükk (meg amit Te küldtél is :D), a D-bass (ricky copy) fogólapja is ugyanaz, mint a "sanszosé" és a legalsó sötétszürke basszgityó (Jantar Bass) fogólap anyaga is uyganaz.
Még ha impregnálva is lenne, az erezet, a fa struktúrája egyáltalán nem hasonlít a bükkre.
A bükk csiszolva tükörsima, viszonylag szabályos struktúrájú, ez meg nem is szabályos, meg nem is sima.
Kizárt hogy ez bükk.