De valamiféle alapozó mindenképp kell alá amit vissza kell csiszolni körkörösen teljesen simára, hogy a végeredmény fénytörésben ne nézzen úgy ki mint a háborgó balaton...
2020-06-08 08:53 |
#4828
Ha színre fújod, nem szükséges külön a fedő.
A lényeg, hogy lassan de biztosan elegendő réteget vigyél fel ahhoz, hogy
teljesen simára vissza tudd csiszolni.
köszönöm a választ, illetve tanácsot!
(durva belegondolni, milyen frusztráló lehet, amikor/ha utólag derül ki, hogy nem működik valami :))
pisztolyom sajnos nincs, a költségvetésem pedig nulla... (~10e ft)
szóval, akkor a 2K acryl lakk az egyetlen elérhető opció a számomra
feltételezem, a pisztoly vastagabb, stabilabb, egybefüggő rétegeket visz fel..
illetve könnyebb eltalálni, hogy rendesen fedjen megfolyás nélkül 1-1 réteg...
egyébként van még egy opció, 2K pigmentált poli... uretán/észter...
Angliából, kb. 13e ft szállítással
erről mit gondolsz?
ja, bocsánat, a teljesség kedvéért,
ha már 10e ft, további opció a dartfords pigmentált nitro lakk a stageshop-ból, 8-9e ft / 400ml
lehet, hogy esetleg ezt kellene választani? fedőlakk nélkül?
Működik az elv de a maestro nitróval nem.
Igazából a színt vagy bármit alá fel lehet vinni spray-vel, de a fedőt azt mindenképp illik pisztollyal felfújni.
Egyébként nagyjából semmit nem változtat ha nitro vagy akryl a fedő.
Sabbat! 91-es Fender Candy Apple Red (fényezés)javítással kapcsolatos kérdésem lenne. Mi kb. 10 éve üzleteltünk, meg beszéltünk is többször, de privátban értekeznék.........
TREW András 20-200-7705
Örülnék, ha feltehetném a kérdéseimet, meg lenne pár fotó is a gitárról...........
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
Először kipróbálom a keményfa hurkapálcát, és ha ezzel gond lenne csak akkor fúrom fel nagyobb átmérőre.
Egyébként kőris a test és átmenő a húrozás de egyrészt nem mindegyik új furat esik közel a régihez, másrészt én sem gondolom, hogy túl nagy terhelést kapna a húrláb.
Létezik, sőt kapható keményfa hurkapálca.(szerintem a puhafa sem okoz gondot).Kis kiszerelésben kapható vízálló faragasztó.Akkus csavarhúzógép, fúrókészlet.
Én nem fúrnám fel hatosra.Zsolti a saját szemszögét mondja, mert Ő el is tudja tüntetni a nyomokat.Úgy emlékszem 3,2 mm a hurkapálca, de létezhet vékonyabb is.
Pontosan ezen gondolkoztam, hogy ha nagyon közel esnek akkor mindenképp dugózni kell, legyen az új csavar mögött pár mm "fal". Most jobban megnézve lesz ilyen furat, így a kérdés az lenne, hogy mit érdemes használni.
Van itthon Titebond ragasztóm tehát ez adott, viszont létezik erre a célra valami egyszerű megoldás, vagy mindenképp fogpiszkáló vastagságra kell faragni valamilyen keményfa anyagot?
Köszönöm!
Telecasteren cserélem a húrlábat és a koptatót, emiatt pár új furatra lesz szükség. Szerintetek érdemes ledugózni a nem használt furatokat és amennyiben igen, akkor mi lehet a jó megoldás ezekre 3-4 mm-es furatokra?
Köszönöm!
Véletlen nem valami vegyesboltban kerestél csavart? Nem rossz megoldás a menetes szár, de minőségi követelménynek nem felel meg(10.9 vagy ennél erősebb)de a hegesztés miatt még 8.8-as szakítószilárdságát sem éri el.Nekem Kapuvár a legközelebbi település, ha valami extrább csavar kell.De inkább már selejtezek, mint beszerzek.
Megtisztel a megjegyzésed, de én csak egy konok-nyakas barkácsoló vagyok.
A műanyag fedelek belső oldalát szoktam lefújni árnyékolóval, Néha a stratók üregeit is, de az egyszerűbb üregeket fóliázni szeretem.
Érdemes itt a fórumon is felvetni ha keres az ember valamit mert ha a boltban épp nincs,
könnyen lehet itt lesz valaki aki tud adni másik helyhez elérhetőséget.
Nem is gondoltam, hogy kötözködnél, Lalibá, te nem az az ember vagy Egyébként a lehetőség és választék viszonylagos ott is, két példa:
Kellett nekem 200-as M8-as csavar. Neten láttam, de csak nagykerben. Elmentem a csavarboltba a munkahelyemhez közel, és kiröhögtek, hogy olyan nincs, a leghosszabb 150-es. Végül persze megkértem apóst, hogy hegesszen egy anyát egy darab menetesszár végére.
A másik az UV-nyomtatás. A pedáljaimat újabban ezzel a technikával feliratozom. Régebben a cég az akkori melóhelyemtől nem messze volt. Aztán átköltöztek Bp másik felére, és azóta vagy szabadnapot kell kivennem, vagy kuncsorognom kell olyan pedálépítő ismerősöknél, akik ugyancsak oda járnak, ergo majdnem ugyanott vagyok, mintha nem lenne.
A bűz meg teljesen egyértelmű, régebben is éreztem mindig, mikor Bp-re hazamentem egy-egy túra után, de amióta vidékre költöztünk, és hetente pár alkalommal járok fel dolgozni, azóta minden alkalommal érzem, mikor kiszállok a vonatból a Nyugatiban
Hab a tortán, hogy vettem nála nyerget úgy, hogy simán elbasztam a rendelést.... Ezért is álltam neki reszelni, meg időm is van.Ez az írásos beszélgetés meg folyton félrevezető.Én sem arra gondoltam, hogy elköltözök a fővárosba, csak simán arra, reszelgetne a tököm, ha lenne ennyi lehetőség, választék.
Ez a "büdöspesti" találó, mert mikor Joe szervezte a belvárosi találkozókat mindig kellett egy kis ídő, hogy megszokja az orrom a csatornaszagot.
Lalibá, én ezt nem kétlem, a hsz-om se ezt reflektálta. Arról meg nem a büdöspestiek tehetnek, hogy máshol nincs az, ami ott van. Hidd el, én is boldogabb lennék, ha csak Vácig kellene elbandukolnom alkatrészekért, meg ha mondjuk azok a boltok, amik egyáltalán vannak Vácon nem ötkor zárnának...
Vásároltam nála már párszor.Imi olcsóbb megoldására reflektáltam.Egyébként szerinted vásárlási, üzletek száma, vagy akár tömegközlekedési szempontok alapján nem előnyösebb a főváros, vagy környékén élők helyzete?Épp most szerettem volna két apróságot venni, természetesen a soproni boltban, de ismét nincs a nagykerben......Bár a két dolog "csak" nyolcezer, meg nem is létszükséglet, de azért heteket várni?A vicc a dologban, hogy a vásárolni kívánt két dolog együtt nincs egyik boltban sem.Két szállítási díjat meg mégsem vagyok hajlandó fizetni.
Én pár hete próbáltam "faragni" egyet rézből.Tűreszelőt használtam, a háromszög, illetve a félkör alakút.Összességébe a nút mélység jó lett, viszont az a-d távolságot pár tizeddel elszabtam. Szerintem a legolcsóbb szakemberrel kiviteleztetni.
lombfűrész, 1 2 3 4 db penge összefogva adja vastagságot majd ugyanebbe a lombfűrész keretbe befogni a megfelelő húrdarabot, az elegánsabb a cél reszelő/fűrész készlet.
a komolyan jelen esetben anyacéggel rendelkező gitároknál a festés is bele van kalkulálva a hangba. ha leszed róla az ember mindent, a végeredmény könnyen magas-vesztést eredményezhet és hasonlókat.
Kromofág megszűnt sajna ami helyette van semmire nem jó de legfőképp pe meg pu lakkokhoz nem.
Gondolom eleve inkább leoldani kéne valami cuccal (kromofág pl.)
Amúgy rendkívül értékelem, hogy Barna is rájött arra az ősi igazságra, hogy a gitár egy piros színű hangszer.
viszont sok esetben csak a nyakzseb nem elég passzos és nem megfelelően kerül bele a nyak. Ilyenkor meg kell lazítani a nyakrögzítő csavarokat lelazított húrok mellett és lehet mozdítani rajta a kellő irányba majd meghúzni a csavarokat.
Legtöbbször ez bőven elég.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Egy Johnson JB basszgitáron (talán égerfa) kellene egy kicsit áthelyezni a húrlábat. (A kínai szaki nem találta el a szimmetriatengelyt.) A régi furat dugózására mit javasoltok? Kereskedelmi forgalomban kapható 6mm-es bükkfa tiplit, (azt hiszem, ez a legkisebb), vagy valami mást?
Köszönöm, ha válaszoltok!
Üdv: Soma
Ha jó akkor tedd bele.
Picike ragasztó a 2 szélére és arra figyelj, hogy ha kicsit keskeny akkor mondjuk egy szike-pengével feszítsd a fogólaphoz míg megköt a ragasztó.
Jaja.. Thx! Amúgy akkor ez vissza ragasztós utána? Ha igen, mivel? Én videón láttam anno hogy oldalról finoman megüti... Na de én ilyet nem teszek az biztos :)))
Ezek elvileg fender kompatibilisek.
íves az alja, arra figyelni kell.
Illetve az is elvileg, íves kell, hogy legyen.
Jobb ha könnyen kijön, mert melegítéssel lehet általában kivenni de a hőre azért figyelni kell mert ha meg nagyon bepuhul akkor beleolvadhat vagy beletörhet.
Ezért küldtem úgy, ahogy.
Ki tudod javítani de nem lesz hosszan tartó.
Festékboltokban tudsz kevertetni oldószeres pácot, van színskála lesz ilyen is biztosan benne. Azt felviszed és legalább egy réteg lakkal fixálod vagy eleve lakkba keverve viszed fel. Lakk selyemfényű és nitro legyen. Megy ecsettel is de a végeredmény bármennyire is figyelsz, borzasztó lesz mert ilyen módszerrel ennyit lehet kihozni belőle.
Van egy gibson voodoo explorer gitárom, és hát ezeknek a festése nem épp valami tartós (vagy strapabíró), ennek ellenére fantasztikus gitár.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám ezeket a lekoptt részeket autentikusan lefesteni? Képről nem tudom mennyire látszik, de a festés két részből áll. Az egyik rész a tiszta fekete rész, a másik pedig ez a durvább felületű vörös-fekete combó festés(ezek a részek vannak lekopva). Ha csak vörös lenne a durvább felületű rész, akkor egyszerűbb lenne a dolog, de itt fekete-vörös színeket kellene egyszerre felvinni ezekre a barázdákra. Mit gondoltok, megoldható valahogy ez a festés úgy, hogy autentikus legyen?
2019-02-26 17:31 |
#4747
Én pl. sosem csináltam kardinális kérdést a nyeregből de általában fémet vagy csontot tettem a saját gitárjaimra. Fendernél asszem van műcsont de gondolom a keménysége a lényeg. A különböző anyagokból készült nyergek beleszólnak a hangba.
Reméljük benéz Khalim és csepegtet egy kicsit a tudásból.
Én vasból szoktam reszelni (nem kis meló ), de nem emlékszem milyen volt előtte. Rosszabb nem lett az biztos.
Szerintem aki lecserélte a műanyagot valami keményebbre, az utána már nem rakta vissza hogy mert azzal jobb volt.
Sziasztok!
Engem érdekelne, ha egy stratba cserélgetjük,a felső nyereg anyagát.
Milyen tonális, v.fizikai, különbségre számíthatunk?
Gondolok itt műanyag, csont, réz stb anyagra...
Ha valaki csinált ilyet, leírhatná a tapasztalatát.
Köszi!