A kókány természetesen nem az,ha jól és szépen meg van csinálva.Hanem amikor nem.
Igen,túl sokat nem lehet lentebb menni a bogyók miatt,de kb a lemezvastagságot igen.
A másik felét a babákkal kell kitrükközni,mint ahogy korábban írtam is.
Én a világért sem erőltetem,csak elmondtam hogy én mit tennék.
De véleményemet sem erőltetem.
Nem egyszerűbb a nyakzsebet síkba marni, majd ugyan olyan fával (éger, vagy kőris) pontosan bevágva beragasztani, majd száradás után kimarni a kellő mélységre. Én ezt csinálnám. Sokkal praktikusabb és kevésbé macera, na meg szép is, vagyis után lakkozás után meg nem mondod, hogy javított.
És ha mondjuk lekenné az ember valami szmötyivel a gitárnyakat (amihez nem köt az epoxi), a beepoxizott nyakzsebbe beleteszi, meghúzza, aztán egy nap múlva kiveszi ?
(tipp, nem próbáltam)
Nyakkal összedolgozás nem tudom miért kókány kategória többször láttam már. A kókány kategória az amikor az 1000€-s ibanez nyakzsebében papírfecniket talál az ember, az kókány. Ha szépen meg van csinálva nem csak hogy jól működik, hanem még díszítőelem is lehet.
még mielőtt pálcát törsz a cucc felett mondok neked még egy módszert, csak 4 dolog kell hozzá:
1. Epoxy
2. széles maszkolóragasztó
3. csiszoló papír
4. egy kis türelem
lecsavarozod a nyakat, megcsiszolod a nyakzsebet. utána a nyakzsebet körbe ragasztod a széles maszkoló ragasztóval úgy hogy az kilógjon az emelni kíván irányba a csavarok lyukát betömöd a maszkolóval. Kikevered az epoxyt és 1-2 mm-es rétegben feltöltöd a nyakzsebet. vársz 48 vagy több órát a végeredményt felcsiszolod, és feltöltöd a hiányzó mennyiséggel, újra 48 óra. Kis csiszolás ha kell. Leveszed a maszkoló ragasztót. Átfúrod az új epoxy réteget visszarakod a nyakat.
A bridge bemarását én azért nem favorizálnám, mert akkor a húrok gyűrűienki si kell helyet csinálni, hogy be lehessen őket fűzni és ez mind előről van. szóval lakkozni is kéne.
Köszi a tanácsokat! Szerintem visszaviszem, csak sokat utaztam miatta, és 666-ra végződik a sorozatszáma, úgyhogy kicsit ragaszkodtam hozzá :) A marást mennyiért csinálná meg valami szakember? Esetleg innen valaki?
Nem akartam mondani már az elején, h pl a kedvenc házigityómban is túl mélyre lett marva a nyakzseb,
aztán egy rétegelt lemezt vágtam be (kb 4mm vastag).
Nagyon vékony fakittet kentem mindkét oldalára, ettől nem ragad össze, csak tökéletes lett a felfekvés.
Nagyon elégedett vagyok a hangjával. Amolyan etalon nálam.
Ehhez mérem a többi gityót, ami megfordul nálam.
Legutóbbi festésnél persze úgy kozmetikáztam, hogy már nem is látszik a toldás,
egyben lett lefújva oszt csókolom.
Az ugyanaz.
Persze-a 3.5 mm nem sok amúgy méretileg.Ahhoz sok hogy hézagolás legyen -esetleg döntési céllal is.
Azonkívül csak úgy érdemes megcsinálni,ha maradéktalanul össze van dolgozva vagy a nyakzsebbel,vagy a nyakkal.Nekem ez kókány karegória,ezért írtam,hogy ha egyébként szépen van megcsinálva a mélyítés akkor lehet hogy nem ott kellene hozzányúlni.
Ez mondjuk csak az én véleményem.Amúgy meg ha ennyire macerás akkor vissza kell vinni az előző gazdinak...
és tényleg hallod is, vagy csak ELKÉPZELED hogy hallod, nagyon nagy különbség!
ha sima mind2 felület -ájj de fogok most ezért kapni, a hívők ne is olvassanak tovább, mert dogma törés következik- és szépen fekszenek egymáson akkor majdnem mindegy hogy mi van közötte, csak legyen elég szilárd, ergó ne nyelje el a rezgéseket.
Pontosabban mi történik, ha egy 61-es vintage sztratón kicsréljük a testet vagy a nyakat valami gagyibbra, melyiknek lenne nagyobb hatása pl. a sustainre? És mi lenne, ha ugyan ezen a gitáron betennénk egy bakelit lemezt a nyakzsebbe...
Azért ez megérne egypár tesztet. Mindig érdekelt, hogy mennyire fontos egy hangszernél a nyak fája, a test fája illetve a kettő illeszkedése. Egy külföldi fórumon azt olvastam, hogy ha a nyak és a test közé pl. fagittet tesznek, teljesen tönkreteszi a rezonanciát, mert akusztikai izolátorként funkcionál. Én azt tapasztaltam, ha egy sztrato vagy tele nyakzsebét kitakarítom a felületeket kicsit összecsiszolom, akkor sokat javul a hang és a rezonancia is. Egy amerikai szakállas hangszerész tanácsolta a youtube-on.
Bocsi, hogy beleszólok, de nekem is van egy ilyen gitárom, - valaki gondolom más nyak miatt, a nyakzsebet kb. ugyanennyivel mélyítette, jelenleg egy neckplate van a nyak alá betéve, így pont jó a magassága /előző gazdája - közismert gitáros - ideiglenesen így oldotta meg/ persze később valami puccosabb fával lesz kipótolva, de ha nem mutatom, a hangján senki nem venné észre...
2012-11-17 13:39 |
#3678
"Hopp-hopp, tudok úszni, csak most nem jut az eszembe."
A 3,5mm pótlásnak is sok.Legfeljebb úgy ha precízen be van ragasztva a pótlás,de akkor,hogy ne nagyon látszódjon meg felületkezelés,meg ilyesmi.
Ha egyébként a nyakzseb szépen van lentebb marva,akkor a bridge marás nem annyira drasztikus.Itt is nyersz kb 1.5-2 mm-t.Azonkívül a babákat is ki lehet cserélni kisebbre,vagy az aljából leszedni azt a szintén 1.5-2 mm-t és akkor már ott is vagy..
Köszi a tanácsot! Sajnos a 3,5 mm túl sok ahhoz, hogy a nyak szögével le tudjak belőle jelentősen csalni, a marásnál meg szerintem kevésbé drasztikus a pótlás. De még alszom rá egyet!
Talán még az is megoldás lehet hogy a hidat bemarni a testbe valamennyire.
Meg ha a nyakon döntesz egy kicsit akkor akár még nagyobb meavatkozás nélkül is használható lehet..
A srác annyira nem volt képben, és annyira nem értett a hangszerekhez, hogy szerintem nem is tudta. Azt állította, hogy tíz éve vette egy körúti Fender szaküzletben, és azóta kb 1x cserélt húrt rajta. A látottak és hallottak alapján hiszek neki :) Most valami 6 húroson prüntyög drámenbész alapra. Azért természetesen rá fogok kérdezni, de meglepne ha töredelmesen bevallana mindent, elnézést kérne és visszaadná a pénzemet. Csak nehéz lesz találni valakit, aki megcsinálja és nem megy rá a gatyám (legutóbb a vintédzsben ez történt) :(
Én is ezen töröm a fejem, hogy mi vihet rá valakit, hogy így tönkretegyen egy hangszert. A pickup is mélyebbre lett marva, mert kellett a hely az EMG-nek, más módosítás viszont nincs. Eltörném a kezét, aki csinálta...
Uhh, az szívás, én biztos, hogy visszavinném, ez azért elég otromba barkácsolás. Azért ki lehet fogni használtan jó áron használható basszusgitárokat, amit nem próbáltak sufnituningolni. (Meg nekem az jön le a dologból, hogy valami oka biztos lehetett, ami miatt elkezdte kimarni a tulaj a nyakzsebet, vagy legalábbis magamból kiindulva én nem valószínű, hogy hozzányúlnék a kifogástalan állapotban lévő gitáromhoz, csak hogy kényelmetlen legyen játszani rajta.)
Urak! Tegnap vettem egy Japán SQ Squier Precision bass-t elég olcsón, csak hogy basszusgitárom is legyen. Mikor szétszedtem, hogy alaposan letakarítsam (mindent szeretek szétszedni:) kiderült, hogy a nyakzsebet valaki mélyebbre marta. Nem vagyok egy hangszerész, és mikor kifizettem az árát, még bíztam benne, hogy a magas húrokat majd lentebb tudom engedni, nem gondoltam, hogy ekkora svindli van a dologban. Összesen 3,5 mm hiányzik a magasságból... Szerintetek rendbe lehet ezt úgy hozni, hogy úgy szóljon, mintha misem történt volna, vagy vigyem vissza az eredeti gazdájának, hogy kenje a hajára? Amúgy fasza hangszer lenne, a nyaka rendben van, a többi alkatrész meg igazából nem számít. Szerettem volna egy olyan hangszert, ami nem 400e forint és van mélye minden húrnak, nem csak az E-nek. Ez rendben is lenne, de jelenleg sajna játszhatatlan:( Minden tanácsot szívesen fogadok!
Azért ez a basszus jobb, hogy nem rózsaszínű lett:) - szerintem ez a fotó simán mehetne egy Custom Shop naptárra, egyedül a szerszámos kamrába lehetne belekötni:)
Köszönöm szépen a válaszod. Egy hete áll petróleumban, de nincs eredmény.
Hogyan lehetne a nyakpálcát kicserélni?
Eredetileg a fogólap felől lett betéve, de azt nem szeretném leszedni.
Lehetséges a nyak hátulját így utólag "felréselni"?
Minden tanácsot örömmel fogadok...
Nincs neked üldözési mániád?
Gyanúsított a hóhér bármivel is...
"jól bevált szériáid" - nem az én szériáim, hanem a nagy többségé. Mondom én, mindenki hülye, csak én vagyok helikopter. Persze, persze, customot kap. Azért biztos látsz te is mezei széria LP Standarddal, PRS-el, vagy USA Standard Fenderrel játszani emberkéket. Akik nem kapnak reklámért pénzt, és ha tetszik, váltanak simán. Mint ahogy erre is lehetne kismillió példát találni.
Állóvíz? Hát, vannak jól bevált, kitalált dolgok, azok úgy jók, ahogy vannak, nem kell változtatni rajtuk. A rántott hús is úgy jó, ahogy van kétszáz éve. A gitárosok nagy százaléka szereti az állóvizet, az avíttas, ósdi LP-t, Strato-t, Telét, SG-t, stb. Hülye mind.
Soroljak neked pár olyat, akik használnak egymás melett Strato-t meg LP-t is? Biztos lehet olyan handmade gitárt csinálni, ami egyszerre mindkettő, nem? (vagy inkább egyik sem)
3. Azért az, hogy vesz valaki egy USA Standard Strato-t, tesz rá mondjuk jumbo bundokat, meg cserél pikapot, attól az még nagyon messze van a customtól, viszont máris lett egy olyan gitárja, ami kielégíti az összes igényét.
5. általában nem tud, mert akikről írtam, olyan spéci igényekkel mennek hansgzerészhez, amilyet még tuti nem csinált. Meg gondolom nálad is állnak a raktárban huszasával a kész gitárok, hogy ki lehessen próbálni őket.
Nem mondtam, hogy nincs értelme a menzúráknak. Annak nincs értelme, amikor valaki öncélúan kitalál ilyen baromságokat, hogy neki más legyen, mint a többieknek, és akkor abba bele lehet magyarázni, hogy az mennyire jobb. Nem csupán a menzúra, de amikor az van, hogy 17 sávból van a nyak, 5 jávor, 3 ében, 7 bubinga meg 2 paduak, a test meg mocsári kőris-habos dió-mahagóni szendvics, amarant toppal, és kagylós jávor háttal, de van benne egy éger tone block, és magyarázza az ember, hogy ez az igazi, sokkal faszább.
Mégegyszer mondom, nem vagyok én a handmade gitárok ellen. Engem nem győztek meg, az egy más kérdés, de akinek ez a heppje, csináltasson. Az b@szta ki a biztosítékot, hogy jóformán hülye, aki szériagitárt használ, mert az nem lehet elég jó, meg csak az lehet elégedett vele, aki még nem próbált customot, meg a többi hülyeség. Aztán amikor a lakkozásról esett szó, akkor meg megint a hülye zenésztársadalom tehet mindenről, mert nem vesz mindenki handmade customot, és nincs péz rendes fújókamrára.
Természetesen a fénykép csal. Digitális fényképezőm van és amikor a gépre dugtam (az meg a netre volt kapcsolódva), vírus került bele. A szabályos vonalakat szabálytalanítja. Trólyai.
Jaaa, a zöld az övé. Éger body blank, két oldalt bookmatched habos jávori pál, a pácolást is én csináltam, a lakkozást meg egy ismerőse. Nagyon frankó hangszer lett. Azt mondta, bitang jó hang.
De ha már a topik erre van, akkor..
A bundokat nem reszeltem be a szélénél, látszik is. Ahhoz már nem volt kedvem, majd ha elkopik aztán a következő bundozásnál, talán. Persze nem lóg ki a fogólapból, egyáltalán nem érezni játék közben.
Ez amit nemrég csináltam legalább össze van válogatva.
Hozzáteszem igen faszán szól.
Nem custom meg mifene, egyszerűen gitár jóféle anyagból, amin lehet játszani.
Srácok, lehetne ezt lepofázni egy másik topikban? Ez nem CUSTOM SHOP topik, hanem (ki van írva) HÁZI KÉSZÍTÉSŰ HANGSZEREK. Menjetek szerintem a gitárkészítő manufaktúrba. Már 3 napja rágjátok ugyan azt a csontot.
Még mielőtt meggyanúsítanál nem vettem semmit magam(magunk)ra.
DE, a jól bevált szériáid kb 50éve ugyanaz az állóvíz... már Leo is megmondta anno, hogy sok mindent máshogy csinálna a fendereken, ha még ő lenne a tulaj. Talán a beton/cement is többet fejlődött ennyi év alatt :D
Megsúgom neked -meg mindenkinek aki nem tudná- a nagymenő zenészek azért választanak nagy gyártótól hangszert, mert
ad 1. Ő az egyszeri jánossal szemben CUSTOMOT kap (a legnagyobb pofátlanság és lehúzás amikor a signature széria köszönő viszonyban sincs azzal amit maga a névadó használ),
ad 2. nem 1et... évente X darabot (vagy Y darabot a sima szériásból),
ad 3. plus Z összegeket, hogy reklámokon szerepel
ad 4. és még többet kap, ha netán változna az ízlése azért, hogy NE változzon.
Jó példa erre Dimebag -nyugodjon békében- aki azért vándorolt végül a Deanhez, mert évente 15(vagy 25 nem emlékszem pontosan) gitárt kapott tőlük, már ha csak ezeket eladta megvolt a fél évi betevője.
Amúgy ja, hogy is van ez a zenészek ízlésével mert pont a nagyok közül akik igy a fejemben vannak mind mind 1-2 típuson játszanak (a már említett Sting, Vai, BB King, Malmsteen, stb.)
A pontjaiddal egyet értek, kivéve 3. 4. és 5.
3- tuningulás... út az egyéni, a custom felé
4- a jól bejáratott útról már feljebb írtam
5- általában ki tud próbálni mintadarabokat ergo tudja mire számíthat, ha jó a kommunikáció nagyon közel lehet kerülni a kívánt célhoz.
Az utolsó bekezdésben a dogmatizálásról beszélsz... sajnos sokan csinálják és még "sajnossabb", hogy ezt bizony a nagy gyárak kezdték el így-úgy-amúgy csinálni/terjeszteni (pl. a Gibsonos gyökerű csak a mahagoni az igazi hangzófa). Ez van a marketing az marketing. Én sosem dogmatizáltam, de már nem is próbálom megtörni a dogmákat azoknál akik nem akarják megérteni.
Jah, még annyit, hogy a menzúráknak van értelme... ha nem lenne akkor nem létezne hegedű, brácsa, cselló, nagybőgő ...csak 1 volna. Sőt közelebbi példa bass gitár sem lenne. Tényleg... a bass egy annyira fölösleges hangszer a zenekarban.
Azért azon el lehet gondolkodni, hogy a világ nagy zenészei 99%-ban valamilyen JÓL BEVÁLT széria, vagy esetleg gyári CS hangszert használnak, aminek alapja egy JÓL BEVÁLT széria hangszer. Ja, olyanok, akik nem havi 80e-ből gazdálkodnak. SZERINTEM az elektromos gitároknál már nem kell kitalálni semmit, minden jó dolgot kitaláltak régen. (és itt nem a Graphtech-hez hasonló okosságokra gondolok...)
Kicsit lebeg a levegőben a "minden hülye szembejön az autópályán" effekt.
Az emberek többsége a jelek szerint mégsem vesz egyedi handmade hangszert, mert
1. talál neki megfelelő hangszert jóval olcsóbban
2. nincsenek spéci igényei, jó neki az, amit a kedvenceinál látott, vagy talál neki megfelelőt a 3487689234765345 féle szériagitárból
3. ha mégse, alapul vesz egy alapvetően jó szériagitárt, amit megtuningol egy kicsit.
4. nem feltétlen akar lekanyarodni egy jól bejáratott útról
5. az egyedi handmade hangszert nem tudja kipróbálni, akkor veheti kézbe, amikor már kész van, és olyan lett, amilyen.
6. kis túlzással eladhatatlanok
7. stb stb stb
Még a nagymenők is megengedhetik maguknak, hogy néha megváltozzon az ízlésük, és váltsanak. Már bocsánat, de az egy oltári baromság, hogy valaki megépítteti magának A HANGSZERT, a szent grált, és az megy vele a koporsóba.
Nekem személy szerint szinte csak rossz tapasztalatom volt a handmade gitárokkal kapcsolatban. Volt pár olyan, ami kritikán aluli, borzalomförmedvény volt. Colt "futottak még" kategórisá, nem "futottak még" kategóriás árban. Volt olyan, ami beszarásbehugyzozás szép, igényes munka, de a hangja egy jellegtelen semmi. Volt olyan, ami alapvetően fasza, hangja is rendben van, de az meg lakkhibás, meg ilyen-olyan apró hibák vannak rajta. Ezek ugye olyan handmade hangszerek, amikért 3-4-5-6százezer Ft-ot elkérnek. Nemtom, biztos maradi vagyok, de nekem ez nem fér bele.
Ezzel ellentétben pl a széria PRS-embe nem lehet belekötni semmilyen szempontból, az alap USA Strato-mba sem lehetett pl. De voltak olyan olcsón beszerezhető, régi, japán gyári cuccaim, amikbe szintén nem. Egyszerűen azért, mert egy kiforrott modellnél nincs olyan, hogy rossz a nyak dőlésszöge, vagy nem jó helyre marta be a CNC a hidat. (Általában) nincs lakkhiba, mert olyan faszi fújta a legprofibb körülmények között és eszközökkel, aki csinál naponta 200-at, 15 éve. Ha esetleg mégis valahol hiba csúszik a dologba, akkor visszadobják a minőségellenőrzésen.
Biztos vannak kompromisszummentes handmade gitárok, még mielőtt valaki magára venné, meg az is tény, hogy vannak drága szériagitárok is hibákkal. Láttam pl olyan Gibson LP Standardot, aminél a nyak binding olyan gányul volt eldolgozva, ami több, mint felháborító. Hangsúlyozom, csak a saját tapasztalataimról írtam, egy szót sem pl a GV gitárokról.
De ez meg azért már a ló túloldala alaposan, hogy jóformán hülye, aki szériagitárt vesz.
Sok ilyen húdekusztom gitár készítőnél elég mosolyogtató, összeválogat 8féle nagyonmenő/extra fát, Skoda embléma pozíciójelölő védett, szumátrai hegyi kagyló héjából, szűz lányok mellbimbópiercingjéből kézzel kovácsolt híd, egyedi elektornika, 26.42-es menzúra - semmi értelme ugyan, de marhamenő. Aztán mehet a belemagyarázás, hogy ez aztán atommájer, mert Aiszre hangolva, szűkített akkordokat fogdosva, 2643 Hz-nél annyira organikus, hogy netuddmeg. Közben ugyanúgy a szobában gitározik vele, vagy a mártélyi Borivó kocsmában játszik 20 ember előtt vele. De tulajdonképpen az a fő célja, hogy lehet villogni vele itt a fórumon, kis csórikáimnak meg csurog a nyála a monitoron, hogy úúúúdekirály, ha egyszer én is csináltatok egy ilyet, befutok a zenekarommal.
Azannya. Mióta itt veszekedtetek összeraktam két NEM TÖKLETES gitárt, és nem azért, mert rettenetesen megfizeti, hanem mert szeretem csinálni.
Sorolnám a hibáim.
Első bindinges (műanyag) telecasteremnél amit elszúrtam, hogy a festés után ne csiszoljam vissza az oldal élnél csak finoman, mert hajzsál vékonyan itt ott ki fog kandikálódni a fa. Ebből tanultam, második már jobb lesz. A string socket közt is festék visszacsiszolódott.
Mentségemre: mivel relic hangszernek készítettem így ez már akkor meg is történt:) Viszont nem narancsos, amit így fájó szívvel, de finoman closet classic-osítok.
A pink strat projekt hibái. Van egy lekerekítési probléma, amit sajnos csak festés után láttam meg a fénytörésben, de mivel ez is relicre készült ez sem lesz érdekes. 44,5 helyett 43,5 mm lett a teljes vastagság, ami igazából fél milivel marad el a 62-es blueprinten írtaktól.
Szóval amíg ti ettétek egymást, hogy mi a custom shop és ki gyárt nem tökéletes hangszereket, addig én megcsináltam azokat: NEM TÖKLÉLETES HANGSZEREKET, viszont:
Olyan visszajelzések vannak már az általam gyártott: nem tökéletes hangszerekről, aminek nagyon örülök. Rég messze járok már az első 5 elkészített gitár testeim minőségétől/hangjától. ja és nem sufni zenészek.
Ha senki nem vinné, akkor is csinálnám, mert szeretem a fát, és szeretem csinálni.
Pár darab a munkáimból:
A basszuson kívül a lakkozásokat nem én követtem el. Pácolás, test készítés.
Na, ha így tudtunk volna kommunikálni az elejétől, akkor nem lenne itt semmi gond A szakműhellyel kapcsolatos meglátásod sztem csak részben igaz, mert valóban biztosan nagyobb százalékban mennek oda olyanok, akiknek konkrét gond van a hangszerével, de sok olyan zenész is, aki nem akar azzal foglalkozni, hogy megtanulja magának akár csak az alap beállítási fogásokat megcsinálni, így mondjuk csak egy húrozás+nagybeállításra dobja be a gitárját.
Nem tudom, lehet, hogy én vagyok túl kevéssé érzékeny mások véleményére, de én az itteni társalgásokból nem éreztem azt, hogy lejáratóhadjárat folyna itt a hazai hangszerkészítők és hangszerészek munkája ellen. Vannak itthon olyan emberek, akik akár hivatalosan kvalifikálva, papírral, akár anélkül remek, minőségi munkát végeznek, pl. akikkel eddig nekem tapasztalatom volt, és nagyon elégedett voltam a munkájukkal, az Tóth Zoli (Amarant & Stageshop), Csambalik Tivadar (V52), Kovács Zoli (guitar.clinic), Fogas Viktor (Fogas Hangszer), illetve a "nem hivatásos" vonalról Varjas Dani és Vörösmarti Imre kollégám, aki nálunk a gitárok beállítását csinálja (nagyobb javításokat persze szerszámok és tapasztalat híján ő nem vállal). Ugyanakkor voltak olyan gitárok is, amikkel nem voltam maradéktalanul elégedett, de mivel nem az én elképzeléseim szerint készült, egyedi megrendelésre összerakott gitárokról van szó, simán lehet, hogy valaki másnak meg az a tuti. A negatív tapasztalatokkal kapcsolatban én pont azért nem szeretnék egy nyilvános fórumon nevesíteni, amit írtál, hogy idejön az ember, beleolvas a topikba, és meglátja, hogy XY hangszerkészítő vmelyik gitárjával kapcsolatban milyen problémát tapasztaltam, ami egyedi eset, és leszűri belőle, hogy "na, akkor biztos az összes munkája szar", nekem meg nem célom ártani senkinek, vagy rontani a hitelét.
Alapvetően vannak itthon, akik nagyon jól és lelkiismeretesen dolgoznak, vannak olyan dolgok, amikben esetlegesen ők is elvéreznek akár önhibájukon kívül (pl. a lentebb már sokszor emlegetett felszerelésbeli hiányosságok miatt), de alapvetően tényleg találni itthon nagyon jó kézzel készült hangszereket, ahogy közepeseket vagy nagyon rosszakat is. És persze a gyári gitárok között is van rengeteg gagyi, ahogy rengeteg jó is. Nekem pl. a több, mint félmillió forintos egyedi hangszerem mellett van egy Vintage V100 Les Paul kopim, ami némi tuning után tökjól használható hangszer, egy olyan darab, ami pont a jó kupacba esett bele minőségi szórás tekintetében, pontos, jól játszható, jó hangú gitár, de ugyanebből a modellből találkoztam már gyárilag néma elektronikával szerelt, pontatlanul megbundozott, dead spotokkal teli, döglött hangú gitárral is nem egyszer. Abban egyet tudok érteni Mákossal, hogy egy custom gitártól szerintem joggal várja el az ember, hogy olyan objektíven mérhető dolgokban, mint pl. pontosan befúrt híd, jól belőtt nyakdőlésszög, csavarozott nyaknál szorosan illeszkedő nyak-test kapcsolat, hibátlan esztétikumú festés-lakkozás, ne maradjon el azoktól a gyári gitároktól a hangszer, amik árban hasonló kategóriát képviselnek, netán olcsóbbak. Ezek közt van, amit megfelelő felszerelés híján nem tud valaki teljesíteni, de a legnagyobb része inkább odafigyelés kérdése.
Én nem vagyok felkészülve a kollégából, ha mondja hogy ez a helyzet akkor más.... de folyton csak vagdalódzott az ilyesféle "hibákkal", senki se tudván - én legalábbis biztosan nem- hogy honnan.
Amúgy egy javító műhely az kb. olyan mint egy szak-fórum, oda általában problémákkal küzdő emberek fognak fordulni, nem azok akik boldog, probléma mentes felhasználók... azért ezt is figyelembe kell venni.
Nem vagyok magas lovon (nem is tudok lovagolni :P ), vagy ha igen akkor bocs.... csak az agyam folyik már amikor általános szarozás megy a kézzel készített cumókra. Aztán okos gyerek elolvassa és szájhagyomány útján tovább terjed hogy "rettegjetek a custom cuccoktól, mert rettentő gagyik a handmadek mind 1től 1ig" (és lesznek bőven akik ezt fenntartás nélkül elhiszik és tovább is adják) -miért is ne tennék 1 csomó hülyeséget beszopnak a gyártók által keltett dogmákból is-.... (kb mint a tamponos reklám).
Hogy hibák vannak voltak lesztek én is elismertem. Bár azokról az érdekes gyári gitárokról ugye nem beszéltünk amiknél a nyaknyeregnél a rés akár 0,5mm-től több mili-ig/centi-ig is terjedhetett. Nem kerültek szóba az olyan gyári gitárok sem amik teste annyira gagyi fából van a húrok kitépték a hidat, vagy a nyaknál a scarf ragasztása elenged, olyan gyárakról sem ahol többször előfordult hogy az elektronikát rosszul kötötték be...
Öcsém, nem tudom, hogy mi késztet arra, hogy ennyire magas lóról beszélj, mikor senki nem támadott neked, senki nem szólt egy rosszindulatú szót sem a munkáidról betett fotókra, valamiért te mégis késztetést érzel arra, hogy ilyen sértett óvodás hangnemben próbáld oltogatni az embereket. Nem értem egyszerűen ennek az okát...ha visszaolvasol (és megy alapszinten a szövegértés), akkor feltűnik, hogy senki nem állt neki tudálékoskodni, sem a szakmaiságodat megkérdőjelezni (ismeretlenül, a munkáid ismerete nélkül ez elég nagy faszság is volna), "jobban tudni" aztán meg pláne nem. Mákosra is folyton megpróbálod (kevés sikerrel) ráhúzni a vizes lepedőt, holott ő csak azokat a tapasztalatokat osztja meg, amivel találkozik a műhelyében, amit történetesen a város egyik legjobban dolgozó hangszerészével közösen bérelnek, akinél ebből kifolyólag rengeteg hangszer megfordul. El akarod érni, hogy teregesse ki, hogy kiknek a munkájáról van szó, ami reakció lehetősége nélkül igen nagy parasztság volna, pedig nem az a lényeg, hogy ki készítette azt a gitárt, aminek nem volt rendesen szögbe lőve a nyaka, vagy sorolhatnám a többi hibát, de ami számít az inkább az, hogy ezek előfordulnak, találkoznak a hibákkal.
Meg az idő/munka hányados.
Egy nap alatt felteszed a fedőt, állni hagyod pár napig és voilá.
2012-11-16 04:03 |
#3616
Ha az elszívás okés minden tekintetben, akkor ez a legjobb.
Lakktól függően adódnak a rétegek, csak egyszer kell visszacsiszolni a végén.
Valamint ugye a legjobb kötés, mert nincsenek rétegek.
ha vizesen csiszolod a víz miatt mindig összeesik egy kicsit a lakk, hol jobban hol kevésbé, ez leginkább lakkfüggő. a legutolsó rétegnél viszont sokszor nem gond a viszes csiszolás, egyébként egy finom textúrája a gyárinak is van, nem mondanám narancsosságnak, inkább csak annyi, hogy nem tükörsima-de ez nem baj, ha megnézel egy zsírúj autót, ami még nem volt polírozva, annak is van egy minimális
2012-11-16 03:36 |
#3609
Szerintem Harry arra az egészséges minimális narancsra gondolt, ami mindenképpen
kialakul a száradás során. Ezt nem lehet elkerülni semmilyen lassítóval vagy technikával.
Vagyis de, kézi politúrral.
ezt az utat megjártam már én is... és én sem ismerek olyan autófestőt aki jól nyomná :)
általában 2 alternatíva van: az 1ik jól, de drágábban fest mint a munkadíj a gitárra. A másik elviselhető áron, de kritikán alul.
Vagy kell keresni valakit aki jól nyomja(pl egy autófényező) és meg kell csináltatni vele a munkának ezt a részét...ez is lehet megoldás, bár nem ismerek ilyen autófényezőt, de biztos van ai igen
Fűtést is tud mindenki szerelni (saját magát meggyőzve)
de aztán látszik is némelynek az eredménye.
Persze a szerelők közt sem tud mindegyik, nagyobb az esély olyat találni amelyik meg igen.::))
Nincs bolti gitárom jelenleg, volt elég sok Carvinom, és Custom , Magyar hangszrem, Happy által készítve, valamint most készül egy Happy basszusgitárom...szóval no offense