Köszi, hogy írtál. Annyi lenne hozzá, hogy nem juhar, hanem jávor. Ez nem tudom, mennyiben változtat a dolgon... Biztosan kérni fogok segítséget tőletek, mert most diribdarabra szedtem, próbálom lecsiszolni a lakkot a gitárról és javítgatni. Az egyik problémám az, hogy három darabból összeragasztott test egy ragasztott pontjánál kb. 5-6 cm hosszban megnyílt/elvált.
A juhar teljesen jó alap.
Eleve sok lesz a magasa a gitárnak, ezt lehet ellensúlyozni megfelelő
elektronikával. De kell próbálgatni, mert ez sem zavar mindenkit, ha visít.
Engem pl. nem. Egy kőris gitárban a bridge pickupot, még közelebb is tettem
a hídhoz mikor csináltam. Nem is lett az a brumm-brumm, de kinek mi tetszik ugye.
2. üzenetedet csak később láttam.
Felteszem majd a képet a gitárról, bár nem egy szívderítő látvány...
Mindent ki kell cserélni rajta konkrétan, csak a fa marad, azért érdekel.
Amennyire emlékszem ez egy olyan gitár ami full juhar.
Semmi extrát nem hallottam pro és kontra az egyéb faanyagokkal szemben, kurva jól szólt, viszont ebbe azért játszott az elektronika is.
Ha hasonlítgatni akarja az ember, akkor persze mindjárt más a helyzet.
Csakis a faanyag egy elektromos hangszernél nincs...
Röviden ennyi.
Készültek elektromos gitárok full juharból, de olyat nem tudnék említeni ami emiatt lett ismert, sikeres, vagy sikertelen.
Jól van.
JÁVORfa, ez a lényeg! A faanyag, csakis a faanyag mit hozhat ki egy leendő gitárból.
Az említett gitárnak nem mondható darab lényegtelen,mert annyira szar.
Szóval egy tisztán,totálisan, teljesen jávorból,habos jávorból, mint anyagból mi hozható ki? Mennyire értelmetlen vagy szenzációsan jó ez a faanyag egy gitárhoz? Mennyire várható,h szörnyen vagy nagyszerűen fog szólni.
Mivel itt nincs semmi mahagóni, éger, juhar adalék.
A test maga sg alak, de az szinte mind1 ebben a kérdésben.
100% jávor mijafasz?
Strato, tele, SG, LP, ragasztott, csavarozott, átmenő.(hogy az egyebeket ne is említsem, és akkor még mindig csak ott tart az ügy hogy jávor..)
Az hogy mi várható, szintén nem egy egyértelmű kérdés...
Jávor, meg maszek, így nehéz bármit is mondani...
Sziasztok!
Elővettem a régen letett "gitáromat", ami tök kampec több szempontból is.
Eleve maszek készítésű.
Tiszta habos jávor az egész nyak, test, talán a fogólap nem az de az is natúr.
Mi várható vajon egy szinte 100%-ban jávortól (ha normálisan meg lenne csinálgatva)?
Vagy megcsináltatnám vagy én esek neki, de abból nem tudni mi lesz.. :)
Sasvári Géza munkája Pécsről.
Végre megérkezett hozzám a remekmű, zseniálisan jól sikerült, minden szempontból olyan mint amilyennek elképzeltem, és szól mint vadállat :)
Speckók:
Mahagóni test, egy darabos juhar nyak, ébenfa fogólap, jumbo bundok, schaller locking tuners, Bareknuckle cold sweat és mississipi queen (p90), valamint Schaller Hannes bridge.
Helló
Segítséget szeretnék kérni. Van egy Orville Les Paul gitárom, amin photo flame van, már eléggé szét van repedve, néhány helyen már el is vált a fától. Le szeretném kaparni, majd a fát újra pácolnám, hogy maradjon meg az erezete, majd lakkoznám vagy viaszoznám, még nem tudom melyiket tegyem rá.
Szerintetek jó ötlet? És milyen fából van a fedő réteg? Mert van, látszik a hangszedőknél, hogy 2 különböző fából van. Csak félek, hogy 2-3-4 darabból lesz a fedlapja...
Milyen eszközökkel kezdjek neki? És milyen a alapanyagokból érdemes dolgozni? Lakk, pác, festék stb...
Köszi!! ;)
Én a minap gondolkodtam ezen (ismeretlen jó cucc eladása), ahogy a hazai erősítőgyártók is panaszkodnak néha a vásárlói szokásokra.
Nem is a jó áru elkészítése a nehezebb, hanem az eladása.
Én ha ilyen zenét tudnék csinálni mindenképpen megpróbálnám valahogy (YouTube pl.) eljuttatni az emberekhez. Csinálni egy lemeznyi anyagot aztán valami "letöltheted számonként egy dollárért" oldalra felrakni, kapnának hozzá tabulatúrát backing track-el, megcsinálni Guitar Pro-ban...Ilyesmiben gondolkodnék.
Igen. Amikor volt 200.000 Ft körüli összeg a kezemben, amit erősítőre költhettem, meg sem fordult a fejemben, hogy ne Mákoshoz menjek vele, hanem gyári erősítőt vegyek.
Nem kötekedésből csak érdeklődés jelleggel kérdem (nem próbáltam még őket), a te erősítőid megközelítik, vagy felülmúlják a hasonló célcsoportnak, hasonló zenéhez szánt gyári erősítőket ?
Jah én is. Nekem ugye Boldogh gityóm van, amióta meg van a 2 japó testvére benn rohadnak a beépített szekrényben, sőt már érkezik is minden alkatrész a következőhöz...
Sikerült 2 évet lehúznom Angliában, így PRS-t leszámítva, minden márkából birtokoltam prémium kategóriás gitárt inkább többet, mint egyet, az F és J betűs márkák a nyakprofil miatt számomra használhatatlanok, nincs lapát kezem ... a többinél sem éreztem semmi extrát, balkezes lévén olyan sosem volt, hogy hang, piköp kiosztás, nyak, szín blabla minden stimmeljen egy gyári gitáron...
A hazai gyártók közül próbáltam, C, F, A, (sztem így is egyértelmű kikről van szó), több hangszerét is, minden tekintetben kifogástalanok voltak, húrmagasság a 22es bundnál is 1-2-3 mm lehetett, szar nyakdőlésszöggel ez ugye nem lenne elérhető...
A nyak és test találkozásának kikönnyítése nem jellemző a gyári gitároknál, pici lekerekítés van a sarkaknál de semmi extra, ezzel szemben itthon majdnem mindenki kikönnyíti tisztességesen azt a részt.
De végülis mind1 ízlések és pofonok.
Biztos van, de az is biztos, hogy van több 100 gyári cucc amin nincs és ugyan annyi amelyiken van :) Szóval ez személyes preferencia kérdése, mint sem objektív hiba/probléma.
Érdekes én a felsorolt problémák nagy részét gyári cuccokon szoktam tapasztalni.
bundok - ahol nem szólal meg: becsiszolás alap dolog aki nem csinálja az nem hangszert készít szvsz.
húrnyomás - megrendelő kérése alapján szokás készíteni (volt úgy hogy 6húros basst lenyomtunk 1,4-1,2mm es húrtávra a 24. bundnál)
rossz nyak dőlésszög - na ezt fejtsd ki légy szíves, nem igazán értem 0-tól asszem 10 fokig bármi lehet és ha működik a hangszer, akkor az jónak kéne hogy legyen.
Nevekre most már annál inkább kíváncsi lennék, mert a felsoroltak Jolanás/Kínai problémák mintsem handmade gitároké, vagy kókler cuccokkal találkoztál vagy én nem tudom. De akiket én ismerek Magyarországról, hát... nem igazán álltak fenn ezek a problémák (értsd: egyáltalán), pedig én az ún. "amatőr" felét ismerem a közösségnek.
Ez nagyon egyére szabott dolog.
Nyilván a gyári dolgok főleg a jobbik/drágábbik kategória
nem nagyon hagy kívánni valót maga után.
De ha valaki szakemberrel szeretne csináltatni, mert nem találja azt amit
keres a széria cuccok között, akkor tegye azt.
Ha megfelelő ajtón kopogtat és van elég pénz a zsebében,
akkor bármilyen minőséget meg tud csinálni egy jó szakember.
Újra elmondom, félreértés ne essék, nem lehúzásnak szánom, senki ellen nem beszélek.
Szar, kritikus természetem van :D Megkockáztatom, azoknak a dolgoknak a 90%-át , ami nekem nem tetszik, más vagy nem veszi észre, vagy nem tulajdonít neki jelentősséget.
A hang az szubjektív, ízlés, és felhasználás függő. Gondolom nem kell részleteznem , hogy egy x fából készült hangszer y húrokkal z hangszedővel v hangolásban, w stílusú zenében, q pengetővel, dzs játékos kezében b kábelen, c erősítőn, d csövekkel, e ládában f hangszórókkal, g,h,i,j effektekkel, vagy nélküle megszólal valahogy, bármelyik elemét a láncnak megváltoztatva borul minden.
Viszont hiába szól a zenei környezet által megkívánt módon, ha vannak bundok, ahol nem szólal meg, kilométeres a húrnyomás betekert húrlábnál is, rossz a nyak dőlésszög ( ez tipikus ) stb.
Én is láttam egy nagyon szépen elkészített hangszert itt a fórumon... De a nyak test kapcsolata, nekem nem tetszett. Túl "kocka"...
Nem fogtam, de már így képen is kényelmetlennek tűnhet bizonyos fekvéseknél...
Lehet hogy ilyesmire gondolt a funkcionalitás alatt. Persze nem engem kérdeztél
Ebbe kér belemenni! :D
A megfelelő válasz, ha az ő mondatában a "gitár" szót erősítővel helyettesíted.
Na az már elég idegesítő válasz. :DDD
De abba is kár belemenni. :)
Mondjuk azon a gitáron (a darabjain) így képen is látszik hogy valami hihetetlen precíz és minőségi munka, de akkor ezek szerint a gyári gitárok ilyenek lennének ?
Én sem akarok, de most már kíváncsi lettem. Mik azok a funkcionalitások amiket fontosnak tartasz és egy kézzel készített cucctól nem kaptál meg? És arra is kíváncsi lennék hogy melyek voltak konkrétan azok a handmade hangszerek amik nem jöttek be. Sőt melyek azok a gyári cuccok amik bejönnek és mért?
Amúgy ha neked egy hangszernél nem döntő szempont a hang...hát, azé'...ehh.
Nem akarok flamewart már megint, elég sok hangszert fogtam már a kezemben, ez a személyes véleményem. Más lehet, hogy másképp látná, mást tartana fotnosnak egy gitáron. Oda is írtam, funkcionalitásról beszélek, nem külcsínről, hangról.
Nem akarok lehúzni senkit, ezek tények. Nagyon szeretném én is, hogy meg legyen cáfolva, biztosan benne van a potenciál minden elhivatott hobbi vagy hivatásos építőben, de eddig a már említett 3 esetben éreztem csak, hogy na ez minden szempontból összeállt, egyben lévő hangszer.
Sziasztok.
Tudna nekem valaki segíteni csíkos jávor ügyben ? Kellene egy topra való. Olyan embert ajánljatok aki megbízható, elérhető stb. Akár külföldi is lehet.
Köszi !
Még csak a darabjait fogdostam, de van egy olyan érzésem, hogy ez lesz a 4. olyan itthon készített elektromos gitár, ami eléri egy gyári színvonalát, mint hangszer :)
Még csak a darabjait fogdostam, de van egy olyan érzésem, hogy ez lesz a 4. olyan itthon készített hangszer, ami eléri egy gyári színvonalát, mint hangszer :)
Sziasztok!
Nagyon mozgat most az elektromosabb irányvonal a zenében,és nézegettem,hogyan lehetne átültetni a gitárt zenébe.
így jutottam el pl a Matt Bellamy féle gitárokhoz.Mi van beléjük építve?Egy külön MIDI vezérlő?
Nagyon macerás valami hasonlóvá átalakítani a hangszert?
Köszönöm a válaszokat előre is! :)
Lehet rendelni nutokat innen-onnan, előre kivágottakat is. Ezeket nem adott gitárhoz vagy húrvastagsághoz szokták igazítani? Szóval ha rendelek egyet, mondjuk egy Tusq XL nutot, akkor ők honnan fogják tudni, hogy nekem mennyire kell kivágni?
Érdeklődök, hogy valaki nem tud alapanyagot? - réz, vagy bronz köllene strato tremolótőkémet szeretném ilyen anyagból megcsinálni, külföldi persze találtam, de...
Ja, csak itt ugye el kell csúsztatni egymáshoz képest a tekercseket, hogy stimmeljen a mágneses tér, és András ezt mondta a felezhető singlebuckeres felvetésemre:
"a baj a single mérettel, hogy nagyon el kell rontani a mágneses mezejét hogy 'humbuckeres' hangja legyen, és azt semmilyen kapcsolóval nem lehet visszaállítani"
Köszi, sevenstring.org-on is teljesen készen vannak tőle, pedig ott azért már láttak 1-2 dolgot Sztem danifigo kolléga igencsak büszke lehet erre a munkájára
Valószínűsíthetően Sublime, humbucker-single coil konfigban. (Bár a nyaki single-ben még nem vagyok teljesen biztos, igazából azért lenne jó, hogy ne takarja ki a szép top javát az, hogy teli van zsúfolva hangszedőkkel a közepe a gitárnak, és ugye amiatt, hogy dönteni kell a pickupokat, elég nagy lesz a zsúfoltság középen, ha humbucker kerül nyakhoz.)
146€ + a szállítás volt a dióra eső rész, amikor 310 felett volt az euró, szóval elég borsos volt az ára. (A fogólappal együtt a posta bénázása miatt - 18500 HUF felár kb. - 100.000 Ft-ba került az egész pakk az Espentől.)
Huu...köszi,h írtál! van mire figyelmet fordítani
Mivel lehet nagyon eltolni a dolgot,mert mindent biztosan nem tudunk megoldani.
De attól ezt mind tolmácsolni fogom!!!
Annyit kérdezett elöljáróban,h milyen szárazanyagú vagy tartalmú lakk legyen?
Nem volt kedvem az előzményeket elolvasni, de a lényeg,
hogy ha lecsiszold fáig akkor a legjobb ha a kívánt színt
az alapozóból keverteted ki.
Milesinél kevernek színes alapozót.
Ha ezzel feltöltitek, becsiszoljátok és már fasza, akkor mehet a fedő.
Mindenképpen nedves a nedvesen csináljátok.
Kb. óránként egy réteget vigyetek fel a fedőből, típustól függően 4-6 rétegben.
PU. pl. 4, az már fasza, de ahhoz a sárgulásmentes edző kell.
Utána 3-5 nap pihenő aztán visszacsiszolás, polír.
Ilyen autós turtle izé, nem jó.
Hehe, az öregrutinok nem mernek válaszolni.
A Sabbat, Harry, basspznpeti, meg a G-betüs gitárkészitök jobban értenek hozzá.
A lényeg, h nem rétegekrôl beszélünk, hanem fújásról.
Szinnek elég egy fújás
Az, h egy fújás alatt hány réteget visz fel a tökéletes fedéshez, az a festo dolga.
Lakknak elég lehet két fujás, de három mégjobb.
Köszi! Lakkozva volt csak,azt kell lecsiszolni
Hány réteg festéket szokás erre felhordani és lakkot?
azt mondta,h ő 2 réteg lakkot szokott,hátha ide több kell