Lehet, sőt biztos, de nem volt türelmem ennél többet foglalkozni vele...
A marás, meg a furnérozás kivételével mindent itthon a teraszon csináltam, sajna nincs máshol helyem.
Akit esetleg érdekel a lentebb említett "elb***t" tele nyak sorsa, itt van pár kép a javítás utánról...
Kép Kép Kép Most sem tökéletes, de ennyire futotta.
Dióból én ezeket a diszkrétebb mintájúakat is nagyon szeretem, főleg olajos felületkezeléssel (nekem is olyan lesz a hangszer,ami belőle készül ). Pl. ami amarant testű gitárom van, annak sincs semmi különleges mintázata, viszont a fa színe gyönyörű natúrságában is
Basszusgitár test készül:
Habos Amerikai dió 2 op, a szélső aminek a közepén habos jávor fut át, abból még nem tudom mi lesz, de azt is letáblásítottam.
Éger test 5 réteg, éger/am.dió/éger/am. dió/éger. táblásítva.
Még kontakt csiszoltatom, aztán a test üregelve lesz, majd jön a két top ráragasztása, előre és hátra egy.
Még nem adja ki a habokat annyira, mert nagy szemű csiszoló papírral lett felcsiszolva.
Sziasztok!
Valakinek nics véletlenül elfekvőben fekete ötrétegű nyers koptatólap anyagja amiből kijönne egy Les Paul-ra való kopólap?
Előre is köszönöm!
A sok gyönyörű és igazán profi hangszer után engedjétek meg hogy megosszam veletek a"sötét oldal" egy szeletkéjét...
Az alany egy 20+éves Japán nyak, Anno az enyém volt, hozzám eredeti állapotába került, kifogástalan állapotban.Mivel elég sokáig nem került beépítésre, és csak a port fogta, eladtam.Ezután több gazdája is volt, és ma reggel(egy cserebere útján)visszakerült hozzám.
Strato fejjel"született", ebből kreált tele fejet neki valamelyik ex-gazdája, mutatom milyen szép megoldásokat felsorakoztatva...
jól megfigyelhető a minőségi ragasztás.... Szemmel látható(amúgy 3 mm)hogy sikerült elcsiszolni a fej vastagságát.... A remek színválsztás az öregítéshez, és az illesztés profi összecsiszolása.... Nem is tudom mit mondjak még... A közeljövőben megpróbálom helyrehozni, mert amúgy funkcionálisan tökéletes, jó cucc.
Valószínű furnérozva lesz a fej, mert ezt a gyalázatot ahogy ez el lett baszva, máshogy nemigen lehet esztétikussá tenni.
Nem tudom ki művelte ezt, de innen üzenem:faragjon inkább gyújtóst, az való a kezébe, nem hangszer.
Sziasztok! Megvettem a fát, öcsém elkészítette belőle a gitártestet. Első nekifutásra szerintem nem lett rossz, akit érdekel, ilyen lett: kép Egyébként öcsém asztalosnak tanul, ez az első gitártest munkája :) Készítettem egy vázlatot, hogy milyen az elképzelés: kép2 Nyakat külön veszek hozzá. (Ha valakinek van eladó fekete színű hardvere, azt szívesen felvásárolom :))
Azt tegyük hozzá, h amit így veszel fatelepen, akármilyen száraznak tűnik,
hangszerhez még nem okés.
Ha van nedvességmérő, az jó.
Ha nincs és vmi fatelepi (bútor)fát vettél még akkor is ott konyhai sütő.
Lehetőleg légkeverős. Pár óra 200fokon felér pár hónap szárítással.
Nem vagyok igazi szakértő, de hangszerhez nem javasolnám.
Tűzrevalónak is utálom. :D
Vacak szálszerkezetű, görcsös, kiszámíthatatlan.
Itthoni keményfákból: Kőris, tölgy, gyertyán, akác -ezekkel inkább lehet kezdeni valamit.
Sziasztok! Valakinek van tapasztalata bükkfával? Első gitárprojekthez lenne, valami alap strat testet készítene öcsém belőle, aki most végezte el az asztalos szakmát és szerinte az nem lenne rossz. (Hangzás most másodlagos kérdés, inkább a tartóssága érdekelne) Válaszotokat előre is köszönöm! :)
Projekt gitárhoz keresek strato-kopi testet, lehetőleg égerből, H-S-S kimarással, fixhidasban (tehát nem kell kimarni a hídnak semmit :) A szín mindegy.
Emailben várom az ajánlatokat.
Üdv!
Elkészült az első saját építésű gitárom .Tartalmaz néhány elég egyedi megoldást, sok alkatrészt magam készítettem el. A gitár jellemzői pár szóban: alumínium fogólap; ragasztott nyak; fej nélküli forma, saját tervezésű és építésű hangolómechanika; nyakállító pálca helyett alu merevítés ; fenyő test; fix , rézből készült húrláb; wilkinson humbi párhuzamos-soros kapcsolásváltóval.
- A legtöbb hibát egyébként festésnél követtem el, de majd legközelebb jobb lesz.. :)
http://kepfeltoltes.hu/view/120426/n1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120426/n2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120426/n5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120426/n6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120426/n4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
tud valaki segíteni? hol lehet kapni kondenzátort gitár elektronikához?
egy 0.22 nF és egy 33 nF kellene.
ha van valakinek otthon fölös azt is szívesen veszem.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni tőletek,hol lehet beszerezni speciális szerszámokat,amik például
gitár bundozáshoz kellenek.Van itthon ilyesmi szakűzlet,vagy esetleg valami kinti címet
tudtok-e ajánlani?
Előre is köszönöm!
Ráraktam egy másik hasonló gitárra a már kész koptatólapomat a műanyag fölé...és nem lett túl sok változás a hangban....
Egy másik fórumon azt mondták, legyen inkább rézből vagy bármiből ami nem mágnesezhető mert gerjedékeny lesz illetve fos hangja lesz. De kérdezem én....akkor mi van azokkal a telecasterekkel amelyikeknek a hídi pickupja benne van a húrlábban, és találtam a neten acélból készült húrlábat tehát akkora probléma azért mégsem lehet... állítólag az acél húrláb hozzájárul a a jókis tele hangzáshoz, ezt is olvastam valahol.
Lehet hogy nem változik semmi, mert azok az erővonalak amelyek a tekercset metszik, nem mennek át a koptatón. (feltehetőleg)
De lehet hogy mégis változik valami.
Valaki hozzáértőhöz lenne egy olyan kérdésem, hogy gitárépítésnél befolyásolja-e egy pickup működését és vagy hangzását az ha a koptatólap nem műanyagból vagy alumíniumból van hanem krómozott acélból készült? Nem változtatja-e a mágneses teret annyira, hogy a pickup hangereje vagy hangszíne változzon?
Én is nagyon szeretem, a tremoló használat sem nagyon jellemző rám....viszont szeretem, jó állapotban tartani a hangszereim és ezért gondolokodom, a trem kicserélésében, nameg persze szemöldök. PU-k már ki lettek cserélve és burkolat sincs rajtuk.
Az 50-es, a segítségetekkel kimérve, biztos nem jó.
max egy ilyen jó helyette, de ez meg megint valami noname cucc:(
Vagy simán elírták.Jó gitárod van,nekem is volt:)Nagyon szerettem,de kifektettem a tremet,nem használok tremolót,így nem volt ilyen gondom.Meg én lekaptam a hangszedők fedelét.Mondjuk nagy változást ez nem hozott,csak ki akartam próbálni,milyen ...
Itt nem a tőcsavarok közepe van jelölve a képen,hanem a híd alaplapján a jobb oldalon az él közepe,balon,pedig az a pont,ahol az íve megszűnik az élkiképzésnek.De ott szélesebb a kés,tehát a tőcsavar is helyezhető kintebbre...Ha jól gondolom.
Elég fura, ez a méretezés mert, a babák szélessége, pld stimmel(10.5) és a teljes szélesség(87) is, de az az 52,5 az egyrész nem egyértelmű, hogy mi is feltételezem, hogy a tőcsavarok középtávolsága, nah az az enyémnél 67......
Szerintem három dolgot kell mindenképp megnézni.
Egyrészt a tőcsavarok távolságát megméred.
Másik a babák szélessége, ami kiadja a húrtávolságot. (10,8mm)
A tőke magasság pedig a gitártest vastagsága miatt fontos.
(A lyuk szélességen még lehet is szabni.)
Szerintem már a tőcsavar-távolság nem fog stimmelni.
Nekem már van most egy régebbi Ibanezem, csak már kezdem kinőni. Az a gondom vele, hogy G szériás és úgy lett átalakítva, hogy legyen kicsengése. Erősen gondolkodom a hét húron is. A Cortok már nem annyira tetszenek, az SX és a Vintage gitárok között nem nagyon találok nekem tetszőt. Meg úgy gondoltam, hogyha már kézi készítésű, akkor nem egy meglévőt koppintok egy-az-egyben, valami sajátot szeretnék ez esetben. Pl. átmenő nyakkal.
A véleményetek kérném, hogy van egy SX ky1 ash 22 gitárom és rajta egy Wilkinson WVP SP szerű késes tremoló, kicsit odavan már és szeretném lecserélni, egy kicsit jobbnak írják és még esztétikailag is szebb a Wilkinson WVS50 -es, de nem bírom eldönteni, hogy jó lehet e az eredeti helyére, mert tök nem egyértelműek a méretek.
Ha csak a fém-alkatrészeket egyenként megveszed, már elbuktál egy normális gitárt árát. Köpjetek le, vessetekek meg, hogy ilyet mondok, de a kis kínaiak és koreai barátaik megtanultak gitárt készíteni. Pl. a Cort, Vintage, SX gitároknak olyan ár/érték arányuk van, ami még 10 éve is elképzelhetetlen lett volna! Ha nem akarsz/tudsz sok pénzt kiadni gitárra, akkor válassz ezekből. Csak ajánlani tudom őket! Nyilván nem lehet ezeket a félmilliós gitárokkkal összehasonlítani, de az tény, hogy korábban ezzel a kategóriával nem lehetett színpadra állni, de ezekkel simán! Kényelemesek, megbízhatóak, tartják a hangolást és normális hangjuk van. Vegyél egy ilyet és ha még lesz egy kis pénze fektess valami jobb PU-ba.
Szerintem ha magadnak építesz, akkor kb ott vagy mint ha vennél 3-4 százezer forintért egy gitárt.
faanyag, szerelékek, ragasztó, csiszolópapír, ha kérsz asztalos segítséget akkor az ő bérét is ki kell fizetni
lakk hozzá szerszám. minimum egy állványos fúrógép, maró, szorítók, kalapács
de ha eltökélt vagy és ezzel akarsz foglalkozni komolyabban akkor vágj bele
Úgy úgy. Szóval ilyen háttértudással én még a gitár beállításának se fognék neki :D Nem mellesleg egy gitárkészítő mesterembernél azért jobb minőségű alapanyagok vannak "raktáron" mintha az emberfia kivágja a kert végében lévő akácfát :)
"hogy jól kiszáradjanak"
Fel a fejjel! Megfelelő helységben 10 év elég! :Đ
Persze van ma már gyors-szárítás.
No meg amit hangszerhez árulnak faanyagot már eleve megfelelően szárazak.
És mekkorát néznének, ha darabonként venném meg (először a fákat, hogy jól kiszáradjanak) és az alkatrészekkel beállítanék egy hangszerkészítőhöz, hogy csináljon ezekből nekem gitárt?
Ha kit jellegű építésre gondolsz (Warmoth), a kényes részeket úgy is mesterembernek kell csinálni, hogy jó legyen. Ha a fatuskótól akarsz elindulni, az kizárt hogy elsőre sikerülne, vagyis nagyon kicsi az esélye.
A darabok árát megtalálod a neten, a hangszerész meg megmondja, mit mennyiért csinál.
Ha saját magam szeretnék összeépíteni egy gitárt mennyi a valószínűsége, hogy sikerül úgy, hogy szinte nulla a tapasztalatom ilyen téren? Kész gitárból nem nagyon találok megvelelőt, vagy túl drága és nem tudok összegyűjteni félmilliót, az alkatrészeket viszont egyenként is megvehetném.
G-re hangolós kérdésem komoly volt ám :D
De majd megnézem, viszont jól érzem, hogy bariton megoldások között nézelődjek?
Az ok: open G hangolásnál normál 6 húros gitárnál D lenne a 6. húr, ami nem OK, sőt ilyenkor le is szokták szedni, hogy ne zavarjon (Keith Richards pl.) :)
igen, köszönöm. A többiek is ezt mondták.
Tulajdonképpen mint mondtam, olvastam valahol, hogy nem nagy kunszt egy baritone nyakat ráilleszteni a meglévő testre, és jó is lesz. Viszont ellene szól, hogy én máshogy tudtam, no meg hogy akkor miért nem csinálja mindenki ezt... ezért is kérdeztem.
Annyira nem fontos nekem, csak érdekelt.
Az én véleményem is inkább az,hogy egy ilyen lehangolós feladathoz,kell egy olyan hangszer amit nem állítgatsz állandóan,hanem egy bizonyos készlethez és hangoláshoz állítod be a nyakat.
Ha "olcsóbb" megoldást keresel,akkor lehet kísérletezni test és új nyak összeépítésével,de kísérletnek azért drága...
nem "sokkal" több költségért már lehet teljes megtervezett hangszer is.
Az én véleményem is inkább az,hogy egy ilyen lehangolós feladathoz,kell egy olyan hangszer amit nem állítgatsz állandóan,hanem egy bizonyos készlethez és hangoláshoz állítod be a nyakat.
Ha "olcsóbb" megoldást keresel,akkor lehet kísérletezni test és új nyak összeépítésével,de kísérletnek azért drága...
nem "sokkal" több költségért már lehet teljes megtervezett hangszer is.
a stílusod nem nagyon tetszik, de ezzel nem fogok tudni mit kezdeni.
Örülök hogy így megítélsz ismeretlenül is...
mert így van. Ezek szerint viszont lehet, hogy TE NEM TUDOD miről irkálsz?
ha változik a húrok feszessége, változhat minden paramétere a gitárbeállításnak. Én pl. rühellem, ha picit is bezörren valamelyik húr. A lehangolt hangszereknél meg erre igencsak van példa (persze "torzítva, nagy hangerőn úgyse hallod", de ezekbe ne menjünk bele.)
Vastagabb húrok, de akár erőteljesebb pengetések is okozhatják, hogy a húr jobban kilengjen, ilyenkor pedig ha nem akarjuk a húrok zörgését, magasabbra kell állítani a húrokat.
Ezekre utaltam. Sajnálom hogy te azt várod, hogy kisebb esszét fogok ide írni miközben csak sima eszmecseréről volt szó... Mint írtam .
u.i.: próbálj már meg normális hangnemben megszólítani mindenkit. Köszi.
Mért nőne a vastagabb húr miatt a húr magasság és a húrfeszesség?!
elsőre dologra a megfejtés h NEM TUDOD rendesen beállítani a hangszered.
másodikra pedig h NEM MEGFELELŐ húrvastagságot választottál.
érdekes nekem 25.5" menzúrán simán müködik a bariton húr szett drop A ban
nem akarok nagyon lehangolni (kb C környéke), nem akarok 7 húros hangszert sem, nekem az nem kell. (persze lehet megváltozik a véleményem később...)
viszont 6 húrosból meg nem tetszik, hogy ha kicsit is le akarok hangolni, akkor dög vastag húrokat kell használnom, ami miatt nő a húrmagasság, más a húrfeszesség stb stb.
szóval szeretnék kipróbálni egy kicsit hosszabb menzúrájú hangszert. De annyira nem fontos, csak eszembe jutott...