Tikkurilan sävytettävät Valtti Puuöljyt Nem káromkodtam, ez az olajnak a neve:D
http://www.tikkurila.hu/dekoracios_festekek/termekek/termekbemutato/szinezheto_valtti_faolajok/
szerintem nagyon szuper olaj, csak vigyázni kell mert eléggé agresszív cucc és kicsit marja a szemet
Tanácsot kérnék, van egy folyamatban lévő gitárépítési projektem és eljutottam oda, hogy a fát ápolni/felületkezelni kellene. MIlyen anyagot ajánlanátok, hogy a fa natúr színe megmaradjon(esetleg kicsit sötétedik nem baj és esetleg az erezet kicsit "jellemzőbb" /"határozottab" lesz.
Ő jelölt:
Hali!
A videóban valóban úgy említi, hogy a hangszedő melletti részt öntötte ki viasszal.
Kíváncsi lennék, hogy csinálta, furán hangzik...
Egyébként a fémtokos (a videóban is ilyen van) hangszedőknél szoktak olyat csinálni, hogy magát a hangszedőt öntik ki belülről viasszal, hogy a fém tok ne tudjon berezonálni nagy hangerőnél, mert ilyenkor sípol, gerjed mint állat (vagy mint 2 állat ), már kis gain-nél is!
A mikrofónia ellen az egyik legelterjedtebb megoldás a hangszedő tekercsének viaszfürdőbe merítése, ekkor rögzülnek a menetek, nem fogja a mechanikus rezgéseket annyira venni a hangszedő.
Viszont néha hiába a jó hangszedő, ami nem mikrofóniás, a testben lévő üreg is be tud rezonálni egyes esetekben, és ez a rezgő légtömeg megrezegteti a hangszedőt! Erre is van sokféle megoldás, pl. szilikoncső a rugók helyett, vagy szivacs a hangszedő alá, "éppen hogy" megtámassza alulról a hangszedőt (de ne tolja kijjebb az üregből), vagy gyurmával (olyannal, ami nem keményedik meg az évek alatt, evvel kapcsolatban Jetit kérdezd, ő vágja a témát) kitömködni az üreg felesleges részeit, szintén kicsit alátámasztva a hangszedőt.
Ami még leginkább berezonálhat egy gitárban, az a tremoló rugói...hídi állásban, erős torzítással könnyen érzékelhető, ha pl. megkopogtatod a gitár testét, utózengést tapasztalhatsz. A rugókat textilcsíkkal, vagy vékony szivaccsal összefűzöd (vagy a test és a rugók közé teszed, mintegy megtámasztva kicsit azokat), és így már nem tudnak rezegni (kitisztul a hang jócskán), de a tremoló ettől függetlenül még használható marad.
Remélem, tudtam segíteni valamennyit!
Valóban említi, bár nem ebben a videóban...
A mikrofónia csökkentésére szokták a gitárokon az üregeket ezzel-azzal kitömni,viaszt speciel most hallom először.Ádám paisley teléjébe nem különösebben van értelme a Twang King meg a Chopper nem kimondottan sípolós cucc...
Szerintem.
vagy csak nem hallottál még ról, mer egyébként nagy ádám beszél http://www.youtube.com/watch?v=40JjyPMW8DY itt valahol erről, hogy egyik teléjénél csinálta
A 60-as évek eleji fendereknél jellemző volt a rossz aláalapozás miatt, hogy így lehullott a festék nagyon rövid idő alatt, lásd Rory G. vagy SRV stratját. Ez a strat is ugye egy replika, JM 60 as évek beli stratjáról.
Nem is érzem ezt szempontnak...
A direkt koptatott farmernacik sem feltétlenül a természetes úton való "kitérgyelést" akarják lemodellezni...
Én úgy látom, ez az utólagos esztétikai célú "felületkezelés" elbír mindenféle kísérletezést...
Sőt hitelesebbnek tartom ezt, mint az idő vasfogát ráhazudni valamire...
Sziasztok. tud valaki budapesten olyan bevált helyet ahol lehet kapni faanyagot hangszer készítéséhez? Olyan hely kellene ahol akár egyből méretre is vágják nekem a deszkát. egyszóval hová járnak a hangszerészek alapanyagért?
Jó a két single, csak megfelelőt kell szerezni. A Fenderekben is a második és negyedik állás humbuckeres ugye, éppen így: a középső puki fordított polaritású.
Igazából én nem kísérletezni akarok, hanem egy elfogadható hangszert varázsolni ebből... Szerintem marad a koptatólap csere aztán sima humbi bele aztán kész... Remélem dob valamit hangkitartásban... bár ettől a rétegelt testtől nem sokat várhatok, tudom! :)
Helló!
Mákod van, pont ma gyilkoltam szét a stratóm, elég cyberpunk kinézete van éppen...
Leszedtem a koptatót, és a középső hangszedőt hozzáerősítettem a hídihoz.
Mivel az eredeti bekötésük párhuzamos a köztes kapcsolóállásban, ezért azt megvariáltam úgy, hogy a hídi melegpontját összeforrasztottam a középső testjével, és annak a melegpontja meg a kapcsoló első két érintkezőjére.
Azért mindkettőre, mert hídi+középső állásban a hangszínszabályzó helyett egy 2,7 nF-os kondit köt párhuzamosan a hangszedővel (nyaki+középső állásban pedig a nyaki hangszedővel kapcsolódik párhuzamosan, annak is sávhatároltabb, "humbisabb" hangzása lesz, 1-2 tiszta dallam jobban is szól vele)...
Ez egy "passzív booster", a zizis magasakat csökkenti, és középtartományban kiemel! Ajánlatos kipróbálni, mivel ezeknek a hangszedőknek nagyon sok a magasuk, ezt a torzítók nagyon nem szeretik!
Kicsit nagyobb értékű kondi kell majd, de az most nincs...
Mindkét hangszínszabályzást kikötöttem az áramkörből, a nyakinál terveztem is már 1 jó ideje.
A két single sorba kötve szerintem valamivel zúzósabb hangú, mint önmagában a hídi, ráadásul szinte teljesen zajtalan!
Mintha a hangindulás dinamikája valamivel kisebb lenne, mint a single esetében (mondjuk nem mindig jó az sem), de jelenleg szinte csak a cellux tartja a hangszedőket a helyén, úgyhogy ezt nem mondanám biztosra, pláne, hogy valószínűleg közelebb is van a húrhoz a pu. a kelleténél.
Még valamikor az alján a mágneseket összekötöm trafólemezekkel, ez is még tuti változtat valamit, valószínűleg kicsit nagyobb jel mellett tisztább hangot jelent a jobb csatolás miatt.
Ma csak eddig jutottam...
A pickupok topicban megmondják a tutit.Elméletileg nem jó a 2 single egymás mellett,már csak a mágneses felépítésük miatt sem,valószínűleg azért van szar hangja ennek is...És akkor még a bekötésről nem is beszéltünk.
Egyébként meg szerintem formára ugyanaz a koptatjója mint a fendereknek, annyi, hogy 2 potméter van, de a 3. helyén van egy fázis fordító kapcsoló, vagy nem tom mi...
pfff.... aha és ha két másik single hangszedőt raknék bele? El lehetne érni vele ugyan azt a hatást mint egy humbuckerrel? Ami benne van azzal csak az a bajom, hogy nagyon gyenge jelű.. Ha igen, milyen hangszedőt ajánlanátok? Hardrockra-bluesrockra...
Visszaszereztem első, Hohner Rockwood gitáromat, amit szeretnék feltuningolni kicsit...
Viszont a hátsó humbucker "döntött"... ebbe gondolom nem felel meg egy átlagos pl. seymour duncan SH-4 hangszedő?!
Eleve az tűnt fel, hogy két állító csavarja van... Még nem szedtem szét, de az nem lehet, hogy két single coil van egymás mellett... én arra tudok csak gondolni.
Így néz ki:
nincs véletlen valakinek elfekvőben egy jávor gitárnyak, amitől olcsón megválna?? strató, tele előnyben! a lényeg hogy rámenjen strató testre! ha már nincs rózsafás is érdekel!! ében méginkább! mindenféle berakással!
ide üzenjetek ha van:
tpnc-pite@freemail.hu
köszi!
köszi
Z tudod én csak tucatjával csinálom
lesz hangminta 1x legalábbis biztos, és a minihumbik pedig nagyon szólnak A drop-on olyan szépen jön a fear factory hogy csak na