Itt egy kis csemege:)
Egy pár kép a most elkészült 8-húros gitárról.
Legutóbbi munkáim - WMD 8-húros
http://gpdguitars.hu/index.php?option=com_expose&Itemid=58
A strat testem, ma lettem vele kész. Kapott egy kis nitro alapozót, amit még itt ott visszacsiszolok, és megfújom valami nitro színnel, és hard relic.:D
Nagyon jól néz ki a cucc!
Technikai kérdés: milyen sorrendben voltak a "munkafolyamatok"? Ilyenekre gondolok hogy hátlap, oldallapok, fedlap összeszerelése, elektronika összeszerelés és rászerelése a testre, nyak ragasztása a testhez, bundozás, húrláb felszerelése, festés/lakkozás?
Gyönyörű ez a hangszer!
Arra nem gondoltál, hogy elfelejted a PRS kinézetet, és saját dizájnt készítesz? Imádnivaló ez a cucc, de "csak" egy profi PRS copy... Értsd jól ;)
Test és a nyak fekete dió. Faragott jávor tető, egyedi f lyukkal, amit késszel vágtam ki
fogólap 22 bundos, wenge, csaj intarzia
elektronika: 2 Kentr Armstrong, ami felezhető + piezo.
Meg marha nehéz lesz másnak kotta nélkül megtanulni, ha azt sem tudja, hova kéne hangolni.
Milyen jókat lehetett huszonéve, a net nélküli világban szenvedni némelyik Zeppelinnel is...
Francba, én voltam, csak ez a gépem még a MeisterSinger nicken volt bejelentkezve, amit azért váltottam le, mert eleve nem látszik, és módosítani sem lehet.
2011-02-03 23:01 |
#1744
Amúgy meg ha nem átlagos hangolást használsz, eséllyel lesz a hangzásodban vmi plusz pusztán emiatt is.
2011-02-03 22:59 |
#1743
Persze. Szerintem, mindenki hangoljon oda, ahova jól esik ;) Egy zenekarban persze nem árt, ha ebben egyetértés van, de ha a tartományba belefér, el lehet játszeni bármit, max könnyebb, vagy nehezebb. Én az openG-t preferálom, de ez a blues miatt van így, a CBG-im is ide vannak hangolva.
Én egy időben kísérleteztem hangolásokkal. Végül azért nem azokat használom mert nem lett volna értelme áthangolni mert mindenki a standardot "alapút" használ (vagy legfeljebb drop D-szerűt) De ha egy együttes valamilyen hangzásvilágot preferál akkor lehet kidolgozni és szerintem nem feltétlen hülyeség.
Hogy kevesebbet offoljak szerintem nem az egész egy nagy akkord vagy legalábbis összetettebb. Pl.: open Csus2. Annak több értelme lenne mint egy Open G dúr. Esetleg az eredetileg E A D húrok helyett dúr hármashangzat van (pl G H D) a következő húr és az előtte lévő 2 meg moll (ez esetben G H D F# lenne a 4 húr). Lehet folytatni az elejére visszautalva: egy együttesben lehet értelmesen használni.
Szerintem.
Há’ mer’ szerintem számottevőbb annál, mint ahogy te gondolod.
De nem lebeszélni akarlak, nehogy félreértsd. Csak megbeszéltük az előnyöket és hátrányokat. Vagy inkább a különbségeket.
Ne ragozzuk ;) olvass figyelmesebben, már írtam, hogy tisztában vagyok a kopásbeli diffivel, csak nem tartom számottevőnek. Erre Yogi is, Te is leírtad, hogy de bizony jobban kopik a 0. :D
Ez amúgy is csak egy kérdés volt a sokból ;)
Na elég legyen a fotelokoskodásból :)) (mondom ezt magamnak is)
Ha odajutok, szerintem 0. bundosra csinálom meg a gitárom. És majd az idő megmutatja hogy mivan. ;)
Már megint miket beszélsz, az átlagfelhasználó (akinek nincs hangszerész vénája) nem fog bundokat cserélgetni otthon... ennyi erővel a végfokcső csere, meg a munkapont beállítás sem nagy szám házilag, 10 perc alatt megvan az is... :)
És nem hiszem, hogy 10 év lenne, hiszen folyamatosan kopás alatt van, ellentétben a többi bunddal.
Gondolj már bele...
A nulladik bund nagyon sokkal hamarabb fog zavaróan bevágódni, mint a többi, tehát mire a normál érintők csereérettek, addigra a nulladik miatt már rég használhatatlan. Másképp mondva: a nulladikat előbb kell cserélni, mint a többit.
Egy ilyen 0. bundot ki lehet 10 perc alatt cserélni. Nem is kell hogy a profilja olyan legyen mint a többié, a magassága számít.
Ilyen maradék bundokat meg bárkitől lehet szerezni.
Aztán akkor 10 évig megint nincs vele gond.
Szóval, szerintem nem rossz dolog.
Na pont erre gondoltam. Nem tartom gyakorlati problémának (nálam), mert 1, Nem csak akkordokat fogok le, sőt, leginkább nyújtogatok, vibratózok (ez a kopás csak akkordoknál jön ki), 2, ilyen állapot előtt már jóval bundokat cserélek, természetesen nulladikat is adott esetben...
Látszik, hogy ez is jó mély, de a fala sokkal kevésbé meredek, és nincs a szélén kiemelkedés, sorja. ha végighúzod rajta a körmödet, nem akad meg benne, ellentétben a nulladikkal.
Ezzel egyidőben, mennyire kopott a többi bund?
Én közelebb tenném pl. a nyerget a bundhoz. Ilyen kopások meg előfordulnak normál érintőknél is, pl. sok tábortűzet látott akusztikusok első fekvéseiben.
Nem jobban kopik, sőt. Viszont a többi bunddal ellentétben a nulladiknál csak egy ponton kopik, így ott egy meredek falú gödör lesz, amiben elakad a húr.
De miért kopna jobban, mint bármelyik másik bund, ahol sokat nyújtasz? Vagyishát értem én, hogy miben más, de nem tűnik lényegesnek. Tapasztalatom persze nincs.
Fene tudja, nekem például nehezebb, ha a barréval mind a hat húrt rendesen kell lefogni. Persze mondjuk slide-hoz nyilván az a jobb.
Gondolom ez is megszokás kérdése, legalább részben.
még a karórámon is csak egyetlen óramutató van gyárilag Éreztem én, hogy titokban flancolsz! Az igazi puristáknak egy mutató sincs az órájukon!
Egyébként én is az egyre parasztabb hangszerek felé húzok. Tele oszt jónapot.
Nem tudom, nekem csak egy 1958-as Höfnerem van ami nulladik bundos, azon keveset nyújtogatok :) De ha maga a nyereg közel van a nulladik bundhoz, akkor miért mozogna olyan hű de nagyot?
Szerintem nincs egyszerűbb akkord lefogás, ha eleve egy akkordra van hangolva a gitár ;) Kis ujjacskádat tologatod le-föl. Persze barréban, de nagyon nem mindegy, hogy egy bonyolultabb akkordfogás van kiegészítve barréval, vagy csak simám az összes húrt ugyanazon érintőnél fogod le...
Ha meg rockzene, meg kvintek, ott meg pláne egyszerűbb! Egy ujjbeggyel két húrt lefogsz és ott is vagy. Kurvagyors váltások és menetek megoldhatók így, hisz olyan, mintha szolóznál, csak két húrt fogsz le egy helyett :)
Egyébként Birta Miki is elég okos dolgokat írt le a kvart hangolása miatt, és az is egy nagyon ésszerű hangolás! Sok skálában pont a buta B (H) húr van egy érintővel arrébb. Nossza hozzuk oda, ahol a többi van. Voilá!
Én úgysem vagyok mérvadó, néhány éve mindent minimalizálok. Purista irányba megyek, és így másképpen szemlélem a dolgokat. Minimalista a lakásom is berendezése, de még a karórámon is csak egyetlen óramutató van gyárilag :)
A fő hangszerem is egy Gibson Les Paul Melody Maker, egyetlen P90-el. Az erősítőmön is csak 4 poti van. Mondjuk itt variálok folyamatosan, mostanában hibridelek modellezéssel vegyítve, ennek pusztán praktikai oka van.
És ezért készítek CBG-ket is. Erre utal a mottó a weboldalamon is: "Cigar box guitars let us focus less on equipment and more on the music; more on the soul."
a kapható grafit (graphtec, meg mi van még..) nyergeket nem ismerem, én hosszanti szénszálas anyagból egyszer csináltam nyerget, az véletlenül sem volt puha :)
csináltam ébenvől is korábban, meg csontból sokat, műanyagból nem csinálnék, mert... az rossz érzés!
(szerintem az olcsóbb gitárok műanyag nútjai elég gázak, drágábbakra lehet, hogy műanyagból is jobbat raknak..)
ha hasonlóságról van szó, akkor mondjuk korrektebb lenne összehasonlítani a lefogatlan húrt az első bundon lefogottal például.. (bocs, most mindenre egyben válaszolok)
annyit csaltam a saját 0. bundomnál, hogy amikor a többit picit megprofiloztam síkolás után, akkor ezt kihagytam, tehát ez ugyanolyan magas, de van egy minimális "sík" rész a tetején, mert tartottam akkor is a kopástól. így meg ELMÉLETILEG pontatlanabb lehet a hangolásom, de.. gyakorlatban nem hiszem, hogy számít :)
1mm alatti sík részről beszélünk.
sokan azért idegenkednek a 0. bundtól, mert a régi ócskább hangszerekről ismerik, de azért néhány mai komoly gyártó is alkalmazza. majd keresek példákat, de a talkbasson kb. hemzsegnek az ilyen, egyedi készítésű hangszerek. amik kópiák (JB fazon, stb), ott meg ugye márcsak a kinézet miatt sem használják, kivéve talán a Sandberget, mintha tőlük láttam volna ilyen JB-t is.
mi van még? tölgy? fogólaphoz használtam egyszer, nyilatkozni nem tudok, de deszkában elég ígéretes volt kopogtatni.. túl vastag tömbben nem alkalmaznám, de egy kicsit vékonyabb testként el tudom képzelni.
az Esquire-nél én pont fenyőről hallottam, de majd az okosabbak megmondják..
Egyébként azóta a fejemben van egy fixlábas, 2 humbuckeres ROKK-gitár építtetése tölgyből, amióta ezt a telét hallottam. Valami eszméletlen paraszt hangú cucc ez! Valami Ibanez Artist-szerű gitáron (is) töröm a fejem. Fogas Viktor hangszerész barátommal beszéltünk is régebben valami ilyen projektről. Ha valaha is elkészül, tuti besza-behu lesz!
Az említett oldalt én is megtaláltam hosszabb keresgetés után de nem lettem okosabb.
Találtam még Brian May kreálmányáról (ami mellékesen 0. bunddal készült :) ) de ezzel sem jutottam előrébb .
Valahol azt olvastam hogy általában a keményebb fák inkább magasabb csengőbb hangon szólalnak meg. Nem tudom már hol olvastam sajnos szóval nem megbízható. A fenyőről meg igazából semmi konkrétat nem hallottam csak hogy csinálnak belőle.
Lehet, én meg arra gondoltam, hogy vajon olyan hangolásban vannak-e egyszerűen megfogható "tábortüzi" akkordok, vagy csak nagy barréval lehet operálni... ennek utána is gondolhatnék, de inkább megvárom a választ :)
Talán a Wikin olvastam, hogy a Fender telék, vagy Esquierek először tölgy testtel készültek, de a hangképe nem volt az igazi. Fenyőből készülnek gitárok, több kevesebb sikerrel.
Remélem a hozzáértők majd kijavítanak...