Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Nagyjából ezt javasoltam a minap egy zenekarnak, hogy amikor megkapják a saját anyagukat a hangmérnöktől véleményezésre, akkor előtte hallgassanak bele néhány zenekar jó minőségű stúdió albumába, hogy hozzászokjanak a szárazabb és tisztább hangzáshoz.
Új korszak, új YouTube-csatorna - elindul a Szólómánia, amely egy gitárszóló-tanfolyam lesz. Ősz közepén indulunk majd hivatalosan, de már nyár közepétől lesznek videók, amelyekben részletesen beszélek majd a gitárszólók alkotásáról, zeneelméletről, technikákról, hasznos trükkökről és fogásokról.
A mai anyag még csak egy előzetes, amely egy rövid szólórészletet és egy rövid leírást tartalmaz:
Van, amikor egy új szakasz nagyon könnyen elindul, mert a sok évnyi munka és próbálkozás elérte hirtelen a kritikus tömeget. És onnantól robbanásszerű az előrelépés.
Ez is edzi a kreatív izmokat. Amikor egy súlyzót felemelsz a földről, majd visszateszed ugyanoda, akkor egy kicsit erősödtél a folyamat során.
Érdemes lehet külföld felé is kinyitni a free mix felajánlást, jóval nagyobb piac, és bizonyos égtájak felé az igényesség is növekszik.
Ez nagyon érdekes felvetés, valahogy még nem gondoltam erre. A keverés során tényleg létezik a jóra hallgatás, de lehet, hogy a próbatermi környezetben is. A kulcs az lehet, ha felveszik maguknak a próbát, mert a felvételt objektíven összevetve a kedvenc együtteseikkel már ki fog ugrani a különbség. És ettől jön meg majd az igényük a jó keverésre.
Valahogy ez volt az érzésem a zene hallgatása közben, sok gitársáv emlékével a fülemben, hogy valami a feljátszásnál nem volt egyben (a húrok állapota például).
Próbálkozom. Az idei projekt megnézni, hogy mennyire tudom felpumpálni a forgalmat a nulláról és vajon mennyi energiát érdemes ebbe az egészbe beletenni.
Legrosszabb esetben is lesz pár tanulságos lecke és történet belőle.
Ezt kipróbáltam, fél óráig működött. De legalább közben az egyik riffemben egy 1-8-ot két 1/16-odra cseréltem. Legközelebb meg majd valószínűleg visszacserélem, mert akkor már nem fog tetszeni.
Én sem emlékeznék a helyedben.
Itthoniakra gondoltam amikor írtam, de tulajdonképpen mindegy.
Igen, csak így kevesebb a találati lehetőség.
Valószínűleg többen szeretnének jól szóló albumokat, de nem biztos, hogy meghallják a különbséget. Ennek oka lehet az is, hogy annyiszor hallják saját magukat próbateremben, hogy az válik etalonná. Ezen felül a saját számaikat nagyobb részben fejben hallják, így talán nem tűnnek fel a keverési és egyéb problémák.
Nemzetközi vonalon, vagy elsősorban itthoni zenekarok számára?
Az tény, hogy ha a konkrét zenészek nem törődnek a keverés minőségével, akkor nem őket keresed. Szerencsére vannak sokan, akiknek ez fontos szempont lesz.
Igen, de mostanra egy kicsit kiégtem. Szükségem van egy kis pihenésre.
Köszi szépen. Igazából a megrendelőknek készült, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. Valószínűleg ki kell majd még egészíteni.
Ez tényleg rossz szokásom, de a múltkor Te is elfogyasztottad a nyereményemet, ha jól emlékszem.
A hangmérnöki oldal már alakulgat, még a nyáron megpróbálok néhány ingyenes keverést elvégezni zenekaroknak. A "megpróbálás" alatt azt értem, hogy ingyenes, 1 zeneszámos munkát próbálnék szerezni a kapcsolati háló és az ismertség bővítése érdekében. De valahogy olyan érzésem van, mintha a zenészek kevésbé törődnének a stúdió minőségű keveréssel, és a különbséget sem igazán realizálják. Lehet, hogy az is közrejátszik ebben, hogy a legtöbbször próbahelyi minőséget hallanak, ezért nem "sima" zenehallgatóként funkcionálnak.
Az első háromnál magasan a tiéd tetszett jobban. A negyediknél is erre szavaznék, de itt (a lentebbi okból) nem lehetett annyival jobbat kihozni a nyersanyagból.
Arányosan és érthetően szól minden. Úgy hallom, hogy az együttesnél a gitárok feljátszása nem lett optimális (legalábbis hangzásilag, mert amúgy pontosak), ezért itt nem lehetett könnyű a keverés során elsimítani ezeket.
Volt egy kis elutazás a Sacher torták és a Zanoni & Zanoni fagyik földjére, mostanra visszatértem, holnaptól már itt leszek és végignézem/végighallgatom a fórumunk utóbbi heti eseményeit.
Király lehetett akkoriben látni őket. Én csak 2000 körül voltam.
Nálunk itthon a Load ilyen főzős zene, amolyan jó ebédhez szól a nóta A pengetés zajt kivehetném éppen, mert közben rögzítem audión is, de nekem is tetszik így, van egy élőbb íze.
yeahhh! Én az első 5 lemezig követtem a Metallicát, az újabbakról 1-2 számot ismerek, ami szembejött velem olykor-olykor a youtubeon. 90-es évek első felében kétszer is láttam őket, egyszer a Monsters of Rock-on (AC/DC, Metallica, Mötley Crüe, Queensryche) másodszor a Megadeth társaságában.
Ezt a Load lemezt majd meghallgatom ezek után, most hogy beszéltél róla. Rögtön az első dal riffjénél az jutott eszembe, hogy szinte pont ilyen riffeket kb. minden kezdő rock/blues/metál gitáros szokott játszogatni magától a gitárján. Egy kis észrevétel a videóhoz: a pengetőd csattogása, koppanása a húrokhoz kb. olyan hangos, mint a zene amit játszol a gitáron. De ez engem egyáltalán nem zavar, szeretem az élő dolgokat utómunka nélkül. Én sem csinálok soha utómunkát a gitáros felvételeimhez, még a picike hibákat is bennehagyom.
Ha esetleg érdekelne valakit, a portfolióm meghallgatható itt: LINK (valamikor talán lesz audio lejátszóm a weboldalon)
Javaslatokat, észrevételeket, tanácsokat szívesen fogadok a keveréssel kapcsolatban (is). Lehet, hogy feltűnik valakinek valami olyan konzekvensen "rossz" szokásom, ami nekem nem.
Köszi szépen. A basszus lehet hogy azért jó, mert csak részben az én munkám. A basszus sáv eleve torzítva érkezett, és jó csúnya volt (számomra), ezért átprocesszáltam, amennyire jónak ítéltem. Én kevesebb torzítással csináltam volna, de így (processzálás után) tényleg jó.
Nem szeretem az erősen torzított basszusgitár hangzást, mert magasabb frekvenciákon megjelenik valamiféle fémes süvöltés benne. Ezzel majd kísérletezni fogok, ha nekem kell majd produkálnom valamelyik dalban erősen torzított basszusgitárt.
Köszi. Nem tudom hogy miért, de én mindig a dobokra figyelek leginkább először, amikor a keverés milyensége a lényeg. Megfigyelem a low-end-et, kellően definiált-e, nem lóg-e ki a lábdob, nem folyik-e össze a basszusgitárral, nem túl snappy vagy clicky, nincs-e túlprocesszálva. Aztán jön a pergő: kellő súlya van-e, előtérben vagy háttérben van, esetleg csak enerváltan koppan, vagy túl sok a sizzle, sok vagy kevés a tere. Ezután a tom-ok: van-e attack, nem kong-e túl hosszan, stb. És vannak még más szempontok is.
Ezután jön a többi megfigyelés. Biztos, hogy a munkáim közel sem "tökéletesek", mert annyiszor hallom őket, hogy bizonyos dolgok esetleg nem tűnnek fel. Sajnos nem tartom magam a mindset előírásokhoz, és az akusztikai környezetem sem ideális (csúszik a project). De mindenképpen az én hibám, ha nem sikerül valami. Sajnos egyelőre nincs előadói kontroll sem, mert ezek nem fizetős munkák. Véleményeztetni kiadás előtt pedig nagyon korlátozottan tudom (sokszor egyáltalán nem), mert nem nagyon véleményezik. Szóval nincs igazán visszacsatolás, csak amikor már kiadtam (akkor sem nagy számban), utána pedig már többnyire nem javítható a dolog, együtt kell élnem a kritikával. Jól elkanyarodtam.
Ütős, modern mix, nagyon szép arányos, térben is szuper. A Fox-féle basszushangszínek nekem mindig kicsit túlzóak szoktak lenni, de ez itt most nagyon ott van.
Érdekesek az összehasonlítások. Néha teljesen más színezetet kreáltál a daloknak, nem csak hangzásban, hangulatban is. Általában a verzióid mindig sokkal fényesebbek, mint az eredetiek. Nekem az itteniek közül tetszenek az eredetiek is, és a customok is. Meglehetősen mások, de mind jól működik.
Tudom, mennyire nehéz jól megcsinálni a dobokat. Szerintem metálban meg különösen nehéz, mert sűrű zene, és nem könnyű úgy belőni, hogy ne tűnjön el, ne szóljon ki túlzottan, és megfelelő színezetű legyen.
Igen, meglehet, h tényleg kilógnak a tamok. Majd próbálok erre is több figyelmet fordítani.
Egy picikét talán jót is tesz ennek a szarul szólás, de még messze nem trú így se..
Színvonalas. Az Overture (Az orchideák tortúrája) alatt felötlött bennem egy új, általad megkomponált cinematic metal album gondolata. Jöhet.
További alternatív címek:
1. Az orchideák tortúrája
2. A természet megerőszakolása
3. A szomszéd nő szaga
4. Sorscsapás az életem
Zárójel:
Úgy hallottam a black metal-ban eléggé magasra kevernek, úgyhogy ezt nem is jegyezném meg, de a lengőcinek (crash) számomra nagyon magasak és fémes hatásúak (tudom, abból készülnek ).
A tomok kissé kilógnak szerintem és műanyag hatásúak.
Idei 4-ből az egyik EP-m már teljes, telis tele érzelmes, szerelmes dalokkal.
Bemásolom a számcímeket is, mert nagyon ereedetiek:
1. Szerelmes orchideák
2. Jahj, a szerelem
3. Suhanj a messzibe (nem a lionelba), szerelmem
4. Szerelmünk örök
Ennyi.
Ide érdemes kattintani az érzelmekért.
A GSFanatic oldalon az Imiről szóló megemlékező írást már 1665-en nézték meg (az admin felületen látom a számokat), és a cikkbe beillesztett zenei videóinak is folyamatosan nő a nézettsége.
Az általunk készített emlékszólót pedig már közel 500-an nézték meg.
Sziasztok, jó ideje csak olvasgatni járok ide idő hiányában. Azt kívánom mindannyiunknak, hogy ha majd eljön az idő és elmegy, az itt maradottak úgy beszéljenek és emlékezzenek rá, mint ahogy ez a csapat beszél, emlékezik Imiről és Imire. Nyugodj békében Imi, a fórumtagoknak pedig maximális respect!