Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Na megvagyok a szólóval, fel is vettem, már csak kicsit kevergetni kell a hangerőviszonyokat. Nem volt egyszerű és remélem az nem baj, hogy a szeptim lépés csak a részek elejére vonatkozik, de a részek végén van 1-2 díszítés, különben nagyon üresnek hatott a szóló? Természetesen mind a 4 rész szeptim lépéssel indul, sőt, a negyedik gyorsabb lépkedései IS szemptim lépésekkel indulnak.
A ciklus használatára láthatsz példát a 4db könyvtáras példában (2. link). Talán a GetAllDirectories() ebből a legegyszerűbb. Az alaptétel, hogy egy könyvtár minden alkönyvtárán végigiterálunk, és ugyanezt megtesszük minden egyes alkönyvtárra, és azok alkönyvtáraira is, és így tovább addig, amíg találunk könyvtára(ka)t az adott könyvtáron belül.
Nem egyszerű elképzelni. A végrehajtás sorrendje például:
- 0. szint, gyökérkönyvtár (2 alkönyvtára van)
-- 1. szint 1. alkönyvtára (3 alkönyvtára van)
--- 2. szint 1. alkönyvtára (nincsenek alkönyvtárai)
--- 2. szint 2. alkönyvtára (1. alkönyvtára van)
---- 3. szint 1. alkönyvtára (nincsenek alkönyvtárai)
---- 3. szint vége
--- 2. szint 3. alkönyvtára (nincsenek alkönyvtárai)
--- 2. szint vége
-- 1. szint 2. alkönyvtára (1 alkönyvtára van)
--- 2. szint 1. alkönyvtára (nincsenek alkönyvtárai)
--- 2. szint vége
-- 1. szint vége
- 0. szint vége
Egyébként ez az alap "faktoriális" rekurzió hívás még követhető, ezt értem is, hogy veremben tároljuk a függvény hívásokat "lifo elv" alapján stb stb.. Akkor válik követhetetlenné számomra ha ezt bonyolítjuk ciklussal. :)
Melyik verzére? Mindkettőre? A gitár alatti szintit is vegyem ki? Esetleg a gitárt is? Túl sok a lehetséges variációk száma, ezért nem csinálom meg az összes permutációt, csak amire konkrét kérés érkezik.
Jó sok írást kaptam tőletek :) Mikor kicsit több időm lesz, jobban átolvasom, és értelmezem, köszi szépen neked is és Molekula mesternek is. Utána még írok :)
Igen, a verzére gondoltam hammond és zongora nélkül.
Igazából csak játszani szeretnék vele, de könnyen megeshet, hogy lesz belőle értékelhető eredmény is.
Tamás egyszer írta, hogy itt semmi sem offtopic. Vagy nem ezt írta? Vagy nem ő volt?
Megpróbálom gyakorlati oldalról megközelíteni. A rekurzió lényege, hogy egy művelet önmagát hívja meg véges számú lépésben. Ez olyan adatstruktúrára értelmezhető, amelynek minden elemére ugyanazt a műveletsort kell elvégezni. Természetesen különböző feltételektől függően különbözhet az alkalmazott algoritmus, de maga a végrehajtási blokk azonos minden elemre. A rekurziót a legegyszerűbb szerintem hierarchikus adatszerkezet bejárásaként elképzelni. Gondolj például egy háttértárolón található könyvtárszerkezetre. Bár ez a bonyolultabb eset, számomra ezt könnyebb elképzelni, mint fastruktúra (gráf).
A legegyszerűbb példa talán a faktoriális kiszámítása. Ha jól emlékszem, ismered a C#-ot.
A számítás lényege, hogy minden egyes rekurzióban a paraméterként kapott számot megszorozzuk a nála eggyel kisebb szám faktoriálisával, amit pedig úgy számítunk ki, hogy azt a számot is megszorozzuk a nála eggyel kisebb szám faktoriálisával. És így tovább, egészen a 0 paraméterig, amikor is nem hívjuk meg többé a metódust.
Könyvtárszerkezet esetén úgy érdemes gondolkodni, hogy vannak könyvtárak, amelyek további könyvtárakat és fájlokat tartalmazhatnak. Ez azt jelenti, hogy ha könyvtárat találunk, akkor annak elemein vég kell iterálni, és minden iterációban megvizsgálni, hogy az adott elem könyvtár, vagy fájl. Ha könyvtár, akkor iterálni kell, ha fájl, akkor le kell állítani az iterációt, és fordított sorrendben visszatérni az eredeti hívás indításáig.
Saját gépen érdemes vele kísérletezni, mert a kódot tartalmazó környezetben korlátozottak a lehetőségek.
Itt a helyzet már trükkösebb. Nehezen tudnám röviden leírni, ezért inkább azt javaslom, hogy debugger-ben kövesd a kód végrehajtását.
Az első eset a legegyszerűbb, ahol amint megtalálunk egy elemet (könyvtárat vagy fájlt), azonnal ki is írjuk a konzolra. Itt elegendő egy paraméter, mert minden iterációban csak a feldolgozandó könyvtár elérési útjára van szükségünk, és nem adunk vissza adatot (mivel közvetlenül kiírjuk a találatokat).
A második, harmadik és negyedik esetben csak gyűjtjük a találatokat, és a legvégén adjuk vissza a találati listát, amit majd feldolgozunk a hívónál (most kiírjuk a konzolra). Ezért itt szükség van egy további paraméterre, amiben minden iterációban visszaadjuk a találatokat. Céleszűen ez egy kimeneti paraméter (visszatérési érték), aminek tartalmát mindig hozzáadjuk az aktuális könyvtár listájához. Ahogy haladunk visszafelé, úgy egyre bővebb lesz a visszaadott lista, és a végén egyetlen listában egyesül minden találat. Hasonlít a fenti faktoriális számításra.
Tanulmányozd a kódokat (remélem, nincs bennük hiba), nézd meg a részeredményeket, illetve a végrehajtás sorrendjét.
A rekurziót úgy "könnyű" elképzelni, hogy két részre bontod:
1. Az első rész mindig arról szól, hogy N darab újrahívás után elértél-e végre egy olyan állapotot, ahol már konkrét adatot tudsz számolni és ezt vissza tudod küldeni az előző hívásnak.
2. A második rész arról szól, hogy ha még nem áll rendelkezésedre minden a számoláshoz, akkor hogyan tudod csökkenteni a szükséges lépéseket, hogy egy újrahívás alkalmával közelebb kerülj a megoldáshoz.
Emiatt általában van egy fő paraméter, amin a számítás zajlik és van egy paraméter, ami mutatja, hogy milyen mélyen vagy már a hívási láncban. A második paraméter opcionális, mivel nem minden esetben kell tudnod ezt az értéket. De a fő paraméter vagy teljesen megváltozik minden hívás alkalmával (pl, ha ez egy int, akkor értéke csökkenhet/növekedhet, attól függően, hogy mi a feladat), ha egy lista, akkor ennek elemei csökkenhetnek/növekedhetnek, hasonlóan az előzőhöz.
És pont ez lesz a kreatív kihívás, hogy az adott alap milyen szólót enged fel a "hátára", és tudom biztosan, hogy meg fogod találni a megfelelő megközelítést
huu hát okés, bár nem akartam nagyon offtopicolni, annak ellenére, hogy tudom hogy mennyi programozó van itt :D
Minimax algot próbálnám implementálni, van is egy csomó pszeudó kód a neten, viszont elvesztem a fonalat amikor egy rekurzív hívásnál egy for ciklussal kell egy állapot gyerekein végigmenni. Szerintem egy ponton valahol át kellene adnom rekurzívan az állapottér részének másolatát, hogy a teszteseteken végigmenjek, és ezt nem tudom hol kellene beleírnom. Sima rekurzív hívást még értem, de amikor még a rekurzív hívásnál van egy for ciklus is, ott már elvesztem a fonalat. :D Ha ezt érteném, akkor már meg tudnám oldani szerintem. Szóval talán a kérdésem inkább a rekurzióról szólna, hogyan kellene felfogni hogy később akár hasonló algokat is tudjak módosítani ha kell. Hát oké, talán nem egy egyszerű téma, és remélem a kérdést is lehet érteni :D
Ha esetleg az a probléma, hogy túl sűrű, akkor ki tudok venni 1-1 szólamot. Bár nem értek a szólózáshoz, szerintem próbálj meg térben távolságot tartani, mert az alja elég sűrű, illetve kísérletezhetsz más skálákkal és kromatikus hangok beillesztésével is.
Elsősorban a szintetizátor akkordjait írtam le. A gitár többnyire D-fríget játszik (2b), miközben a szinti mondjuk, D-mollt (1b). Ezért akkordként D-moll van megjelölve, de az előjegyzés 2b a gitár által játszott leszállított 2. fok miatt.
Utóbbi időben nem írtam, volt pár vizsgám és azokra koncentráltam, de most lesz megint időm.
Come Back!! :P
Megpróbálok én is szólót készíteni majd a karácsonyi közös zenélésre, de ígérni nem merek előre, Fox alapja nagyon atomúúl szól, számomra úgy ahogy van már egy kész zene, mikor megpróbáltam rá imprózni a minap, úgy éreztem csak elveszek a krimpírozásommal. :D Szóval nem lesz egyszerű számomra, de azért még pórbálkozok és fejtegetem az alapot, nagy segítség lesz, hogy a riffeket leírta Fox mester ;) Thanks so much!
Tamás: amúgy nem felejtettem el a tavalyi elvesztett fogadásunkat, szóval az egyik zenei részre jogod van kijelölni, hogy milyen szempontok alapján kell szólót írnom.
Ha valakinek szüksége lenne szinti szólam nélküli szakaszra (verse 1 & 2, Solo 1 & 2), szóljon, és megcsinálom.
Akár itt, akár a nevemre kattintva megjelenő email címen.
Attól mentesen meg az ég, Imi, hogy gugli fordítóval fordíts dalszöveget! Ha nincs, aki 100%-ban fordít, akkor nem javaslom az angol nyelv használatát. Én Angliában élek, de még én is megkérdőjelezném a saját szövegeimet - ha lennének - és biztosan angol anyanyelvű ember segítségét kérném ellenőrzés céljából.
Ugyanígy, ha saját zenealkotásra adnám a fejem, akkor biztosan nem bohóckodnék a webkamerám mikrofonjával, hanem keresék egy rendes énekest. Egyrészt hiába tudok énekelni, a hangszínem a saját fülemet is bántja, mert nem énekre való, másrészt a kiejtésem még nekem sem tökéletes, pedig elég magas szinten beszélek angolul.
Ezt csak azért mondom, mert nem szoba-project szinten zenélsz, illetve gondolom nem azért adsz "random" angol szöveget a számok alá, hogy egy szövegíró/énekes kidolgozzon egy végleges verziót és meg is csinálja neked az éneket?!
Nagyon örülök Tomi hogy tetszik! Igen az angolra odafigyelek,többet szeretnék angolul énekelni talám így szebb a hangom! Úgy ahogy tanácsolod a google majd segít !!
Szia Imi, ezt még a szokásosnál is jobb volt hallgatni, a zene teljesen elvarázsolt. Egyszerű zenei eszközökkel is teljes világot alkottál. Örültem az angol éneknek is, csinálj máskor is ilyet! A kiejtést érdemes lesz majd soronként kialakítani és begyakorolni (pl. beírod az adott sort Google fordítóba, ott a hangszóró ikonnal a rendszer felolvassa, és akkor így memorizálod).
Nem, hanem megfelelő kompresszálás (és persze jó előfeldolgozás) kell hozzá. Tönkre is lehet tenni vele az eredményt, úgyhogy óvatosan kell vele bánni.
Köszönöm a felajánlást. Bár két évtizede művelem, de ebben a szakmában bármikor belefuthat az ember valami problémába, illetve új technológiák elsajátításakor is jól jöhet a segítség. Legutóbb .NET 5 alapon foglalkoztam gRPC alkalmazással, illetve Blazor (server side) project-tel. Ha jól tudom, akkor mobilos vonalon dolgozol. Ha valaha is belevágok ilyenbe, akkor az elinduláshoz biztosan fogok segítséget kérni.
jobb kérdés, mint gondolnád! Én legtöbbször poénba burkolomn a segítséget, aztán aki megérti, annak jó, aki nem érti, annak is jó.
És köszönetet is mindig mondok. Ez most egy szerencsétlen példa volt. Amúgy is ezernyi tényező van, amik hatással vannak a dolgokra, amik továbbra sem mentenek fel, de akkor is ott vannak. Saját magamon keresztül tanultam meg a nem ítélkezés fontosságát.
A technikai dolgokban nem tudok segíteni, de ha valaha programozásban akadnál el, engem keress először!
#92614 matyosowski
Tegnap akartam írni, hogy a mixelést masterelést a karácsonyi cuccban rád bíznám ha elvállalod.
#92615 Fox
Köszönöm a bizalmat. Ha nem jelentkezik rá alkalmasabb személy, akkor benne vagyok. Ezzel a részével szívesebben foglalkoznék, mint a szervezéssel.
#92627 metalmolekula
a mixelést/keverést természetesen vállalom
Lényegtelen a konkrét eszköz, én például nem használom (pedig most jó áron meg lehet vásárolni). Más eszközöket használok helyette.
Peak-re keversz. Ezzel az (is) a probléma, hogy ha van egy hangosabb hang, akkor már pirosba kerül, és az egészet lejjebb kell húznod egy hang miatt. A feladat ezen a ponton elsősorban a gluing. Ha nem master-elt mix-ed van, akkor még jobb a helyzet, mert utána még együtt master-elheted (EQ, compression, saturation, imaging, limiting), és akkor a hanganyagok adottságainak megfelelően a lehető legtöbbet ki lehet belőle hozni.
Én szívesen átadnám neked, de kétségtelen, hogy szükség esetén én lejjebb tudom venni csak a ritmusgitárokat is, hogy jobban elférjenek a szólók. Mivel jelenleg nincs szóló sávom, ezért lehet, hogy kicsit hangosabbak a kelleténél. Illetve tudom még EQ-zni is. Sok lehetőségem van. Azt nem tudom, hogy jól bánnék-e mindegyikkel, de az esély megvan rá. Ha nem az én zenei alapom lenne, akkor kicsit más lenne a helyzet, de most nekem lenne a legtöbb lehetőségem a legjobb eredmény elérésére.
Szóval, azt javasolnám, hogy te rendezd össze a szólókat, utána pedig én megcsinálom. Persze dönthettek másképp is, nem leszek megbántva. De ebben az esetben elkérném a szólókat egy saját változat elkészítéséhez.
Öregszel. Ezzel én is így vagyok sokszor. Nem feltétlenül itt, de általában, amikor írok valahova. Sokat segít, hogy eleve nem gondolkodom túl sokszor gonoszan, így kevésbé kell arra figyelnem. Persze néha bedobom a gyeplőt a lovak közé (főleg, ha kicsit több kávét iszom), és írom a hülyeségeket.
Miért, szoktál?
Semmi gond. Nem azért írtam, hogy most megköszönd, de mivel megtörtént, akkor: szívesen. A másokra való figyelésre hoztam fel példaként
Ilyen messziről nehéz segíteni, és sokszor nem derült ki a válaszaidból, hogy megcsináltad/megnézted-e azokat, amiket javasoltam.
Egyébként nekem is van problémám a gitárhangzással. Valami modulálja a jelet a felvételi vonalban, és erőtlen is. A moduláció hallható is a verse alatt, ahol elkezd lebegni a kitartott hangzat. Felvettem többször is, mindannyiszor ugyanazzal az eredmény.
Szerintem első körben tisztázzuk a szerepemet a szervezésben.
Én eddig így dolgoztam:
1. Vagy felhasználtam a már előre feldarabolt zenei alap részeit, vagy magam vagdostam azt. A bt-hez soha, semmilyen módon nem nyúltam, még oZone masteringet sem engedtem rá.
2. A szólókat előszőr meghallgattam és egy nagyjáboli sorrendet felállítottam, majd a listát finomhangoltam olyan szempontok szerint, mint slágeres/technikás/egymáshoz passzóló/résztvevők egymástól távolabbra szeparálása/etc.
3. Ezen a ponton egyesével, külön sávra betöltöttem a rendezett szólókat, fade-in/fade out alapján egymás után illesztettem őket, majd elkezdtem hallgatni és ahol hangerő probléma volt, ott egység sugarú képességeimet latba vetve, hozzá-nem-értő módon hangosítottam, vagy halkítottam a szólókon. Az esetek túlnyomó részében Tamás szólóit vettem viszonyítási pontnak.
4. A saját szólóim esetén mindig használok oZone masteringet, default beállításokkal (a "fapados, de ülni lehet rajta"-elv alapján). Sok esetben eléggé széteditálom őket, hogy minél jobban elfedjem a balfülségeimet. Csak nem gondoltátok, hogy az egyedüli ok, amiért sokszor használok több szólamot az az, hogy "jól szól"?
5. Az utolsó lépés, hogy addig hallgatom elejétől a végeredményt és állítgatom a kimeneti hangerőt, amíg a kis piros túlvezérlés indikátor éppen meg nem jelenik. Ha bevillan, akkor lejjebb megy a kimeneti hangerő, és kezdem az 5-ös pontot előről.
6. .wav export. Azt hiszem 48Khz, mivel az Axe-nél az a default, de lehet 44.1Khz, nem emlékszem, de azt hiszem az export az teljesen default beállításokon megy.
Namost, mivel nem tudok és nem is szeretnék megtanulni keverni, mivel az egy külön szakma, így szerintem döntsétek el, hogy egyáltalán van-e rá szükség, hogy bármit is csináljak a szerkesztésben és ha van, akkor mit. A sorbarendezés totál ízlés kérdése. A mastering tudás kérdése. Mivel nem platina lemez a cél, számomra az is kérdéses, hogy kell-e valakinek (igen, nyilván rád gondolok ) azzal szöszölnie, hogy egy 15-30 perces számot végig keverjen, főleg, hogy nem mindenkinek lenne ilyenre ideje. Néhány napja valaki itt írta, hogy nincs sok ideje, erre kifejezetten emlékszem (ami ritka ), talán pont te voltál az, vagy matyosowski mester.
Ha pedig te szeretnél masterelni, akkor a részleteket külön kell egyeztetni, mert számomra nem tiszta, hogy mit is kellene nekem legyártani.
Mivel a forumon nem igazán lehet őszintén véleményt formálni, ezért a legtöbb hozzászólásomat ezerszer írom át, hogy minden PC legyen, és van, hogy el sem küldöm, de mivel ez eleve nem is valós idejű beszélgetés, így általában félreértenek, vagy én nem tudok már mindenki számára megfelelően fogalmazni, vagy kiragadnak részeleteket, aztán valaki azt hiszi beképzelt vagyok (mintha nekem a zenén belül olyan sok mindenre lehetne beképzeltnek lennem) és természetesen a humorérzékem sem való mindenkinek, főleg, ha nem is jön le valakinek, hogy éppen viccelek. Én egyrészt megbántani senkit nem szeretnék, ez soha nem is volt a célom és soha nem is lesz. De tutyulgatni sem szeretek, ha az illetőben nincs fejlődési készség. Ezért vagyok már egy ideje passzív és csak akkor jövök fel, amikor Tamás ír, de a karácsonyi zenebona az utolsó itteni jelenlétem. Egyébként sem zenélek már.
Ami a levelezést illeti, a rövid válaszom, hogy valóban nem köszöntem meg, ami miatt most őszintén elnézést kérek és így utólag is köszönöm!
A hosszú válasz, hogy nem sikerült megoldani a problémát, pedig nem csak téged kerestelek ezzel kapcsolatban és a többi vonal elvonta a figyelmemet, így félbemaradt a levelezés, aminek a túlnyomó részét többszöri átolvasásra sem értettem, de azt írtam is rögtön az első válaszban, hogy lövésem sincs ezekről. Ez persze az én hibám és nem is kifogásként írom, csak úgy tisztességes, ha ez is elhangzik. De mégegyszer: nagyon köszönöm!
A karácsonyi szólót illetően külön hozzászólást írok, mert így nehezen követhető a téma.
Nem igazán tudom, hogy mire gondolsz. Az egyfekvéses pentaton szólóra? Szerintem a sok unszolásra és a magas lóról való megnyilatkozásokra kapott dorgálásokra végre hajlandó voltál hosszabban is írni, még meg is dicsértél. Ha nem, akkor is ez maradt meg bennem. Általában elég nagyképű megnyilatkozásaid és cinikus szurkálódásaid vannak, azt pedig általában zokon veszem. A múltkori problémád kapcsán legalább 20 levélben próbáltam segíteni neked, szerintem meg sem köszönted. Nem gond, elkönyveltem, de azért nézz szét "otthon" is.
Meg van keverve. A két változat, amire a kérdés vonatkozott, a mix és a master.
Ennél szerintem egy kicsit több munka kellene hozzá.
És master-eled is?
Szerintem nem teljesen mindegy.
Szerintem azt kellene csinálni, hogy a kapott szólókat sorba rendezed/rendezitek, majd elküldöd nekem a szólósávokat kíséret nélkül a szükséges jelölésekkel, és én megcsinálom. Az eredményt elküldöm Matyinak, ő pedig publikálja.
Hú, ez nagyon kellemes volt Imi mester.
(szerintem nincs lehetőséged angol anyanyelvi nyelvi környezetben beszélgetni, pedig a kiejtésen sokat segítene)
Ha ebből lehalásznak megeszem a kalapom
Gondolkodtam hogy írjam, de máshogy nem tudom jelezni, ugye a nem mindig idejáró emberek meg a nicked nem biztos hogy meg fogják keresni, így maradt ez. Viszont együtt halásznak el, megyek veled
"Lényeges...?" - Igen, mivel aki csinálta, annak - nagyon remélem - bpm-re pontosan van beállítva a DAV, így jóval könnyebben tud szeletelni, mint én.
"reprezentáló kb 4 ember" - Joking, you know! Mivel eddig általában több napon keresztül volt szavazás, 12-15 szavazattal is és nagy megbeszélések közepette választottunk. A múltkori véleményezésem látom még benned van.
Ami a mix-et illeti, én nem terveztem keverni a bt-t is. Sőt, a szólókból is csak annyit, hogy azért hangerőben ne legyen túl nagy eltérés. Én legalábbis eddig is mindig mix-elt szólót küldtem, kivéve egyes fade-elési részeket, de azt meg személyesen kommunikáltam az illetővel. Szóval szerintem a mixelt bt-t kellene feldarabolni, amit majd én letöltök és használok. A többieknek tök mindegy, ők a teljes zenei alapra is tudnak játszani, vagy saját maguknak úgy szeltelik, ahogyan nem szégyenlik, tőlük úgyis csak a szólók kellenek.
Mindenkit szeretettel várunk idén is a Jónás Tamás fórum tagjai által szervezett közösségi szólóra. A minden évben megrendezésre kerülő zenélés, már a 11-ik lesz az ideivel bezárólag, ami hatalmas szó, ez a szám még gombócból is sok!
A zenei alap külön szeletekre lett bontva, ehhez link itt található:
A zenéhez egy részletes leírást találhattok a #92773 hozzászólásban Zene hangneme, BPM, váltások, akkordmenet stb. Nagyon tartalmas mankó, így kezdők is könnyen írhatnak pazar szólókat és élvezetes lehet a zenélés, hálás köszönet érte Fox-nak.
És hogy miről is van szó? Az alapokhoz adott linken szereplő szeletekből válassz ki tetszőlegesen, (de akár mindegyikre is szólózhatsz) és írj rá egy gitárszólót. A szeletek összeilleszthetők, az ésszerűség keretein belül, a szeletek sorban vannak, így hallható mi melyik következik, de a teljes zenét is megtalálod a souncloud linken, ha valami nem világos keress bátran.
Ha elkészültél a szólóddal, vedd fel és küld el ide a következőképpen:
!!!Fontos!!!
A szólósávot igyekezz 48kHz formátumban rögzíteni, ezzel is segítve a masterelés és hangzás minőségét, illetve a neved ne felejtsd el beleírni, hogy később a tippelős játéknál/köszönet nyilvánításnál ne maradj ki : )
Bárki részt vehet az eseményen, akinek kedve van, sőt minél többen vagyunk annál jobb.
A tavalyi kész zenéhez adok egy linket, kis kedv csináló gyanánt, illetve hogy mindenki aki nem csinált még ilyet, lássa mi lesz az elkészült anyag:
Szólók leadási határideje december 21 (vasárnap), ezt igyekezzen mindenki betartani.
Bármilyen kérdéssel kapcsolatosan keressetek engem a superlac777@hotmail.com email címen vagy Metalmolekula (Dani) mestert az ambrusd@gmail.com címen.
A kész zenét karácsony napján dél és egy óra között fogjuk publikálni, legyetek résen ;)
Mindenkinek örömmel teli gitározást és sárkányos szólók írását kívánom!
Ahol szünet, vagy hozzá nem köthető szakasz előzi meg, vagy követi az adott szekciót, ott elkészítettem az
- alap
- az elölről bővített (head)
- a hátulról bővített (tail)
- és mindkét oldalról bővített (head+tail)
változatot is.
Sok helyen uralkodik a (D) fríg hangulat, illetve játszom is a leszállított 2. fokot, ezért az előjegyzés általában 2b, miközben a szintetizátor Dm-t játszik (ami 1b lenne).
N.C. – No Chord (nincs akkord)
1. Intro 1 (2b)
160 BPM
6 x 4/4
2. Intro 2 (2b)
160 BPM
6 x 9/8, 1 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
6 x 9/8, 1 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
3. Intro 3 (2b)
160 BPM
7 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
7 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
4. Pre-Verse (2b)
160 BPM
4 x (4/4, 7/8) – 4 x Dm
5. Pre-Verse (tail) (2b)
160 BPM
4 x (4/4, 7/8) – 4 x Dm
1 x 4/4 (tail) – N.C.
18. Chorus Bridge - [Solo 1] (tail) – Solo 1 előtti Chorus Bridge (2b)
160 BPM
4 x 4/4 – Dm, C5, Dm, Eb5/Bb
4 x 4/4 – Dm, C5, Dm, Eb5/Bb
1 x 4/4 (tail) - Dm
19. Solo 1 (5#, 2b (utolsó ütem))
160 BPM
16 x 4/4 – F#, G#m, E, G#m, E, Dm
20. Solo 1 (head) (2b, 5#, 2b (utolsó ütem))
160 BPM
1 x 4/4 (head) - Dm
16 x 4/4 – F#, G#m, E, G#m, E, Dm
21. Solo 1 (tail) (5#, 2b (utolsó ütem), 2b)
160 BPM
16 x 4/4 – F#, G#m, E, G#m, E, Dm
1 x 2/4 (tail) – N.C.
22. Solo 1 (head+tail) (2b, 5#, 2b (utolsó ütem), 2b)
160 BPM
1 x 4/4 (head) - Dm
16 x 4/4 – F#, G#m, E, G#m, E, Dm
1 x 2/4 (tail) – N.C.
23. Solo 2 (2b)
160 BPM
16 x 4/4 – 4 x Dm
24. Solo 2 (head) (2b)
160 BPM
1 x 2/4 (head) – N.C.
16 x 4/4 – 4 x Dm
25. Solo 2 (tail (Intro 1)) (2b) – Solo 2 az utána következő Intro 1-gyel
160 BPM
16 x 4/4 – 4 x Dm
3 x 4/4 (tail) – N.C.
26. Solo 2 (head+tail (Intro 1)) (2b) – Solo 2 az előtte lévő szünettel és az őt követő Intro 1-gyel
160 BPM
1 x 2/4 (head) – N.C.
16 x 4/4 – 4 x Dm
3 x 4/4 (tail) – N.C.
27. Intro 2 Middle (head (Intro 1)) (2b) – Solo 2 után következő Intro 1 és Intro 2
160 BPM
3 x 4/4 (head) – N.C.
6 x 9/8, 1 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
6 x 9/8, 1 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
28. Chorus Bridge End (tail) (2b) – A szám végén lévő Chorus Bridge a lezáró szakasszal
160 BPM
4 x 4/4 – Dm, C5, Dm, Eb5/Bb
4 x 4/4 – Dm, C5, Dm, Eb5/Bb
2 x 4/4 (tail) – N.C.
Studio One-ban csináltam a kottát és az akkordokat is. Az akkordok a Chord Display segítségével jeleníthetők meg. Csatoltam ma egy képet, azon van egy "Chords" sáv. Amit oda teszek, az jelenik meg a Chord Display-en a látott formában. Én húztam össze a videó kedvéért, eredetileg egészen nagy méretű (automatikusan átméretezi a betűket ilyenkor). Lejátszás közben felvettem a kottát screen recorder-rel (WonderFox HD Video Factory), majd a Chord Display-t, és rá illesztettem a fő videóra. A szekciók váltogatásait kézzel csináltam.
Ez a vizuális megjelenítés is szuper lett. Hogyan csináltad? *-* A tavalyi videóimon próbáltam hasonló infografika-szerű megoldásokat és rengeteg munka volt vele. Nagyon jó az is, hogy a soron következő harmónia is már ott van eltérő színnel, hogy fel lehessen készülni rá.
Szenzációs! Egyszerűen szenzációs étlap és tálalás!
Ennél informatívabb és felhasználóbarátabb nem is lehetne, köszönjük szépen! Nem kevés munka lehetett ezeket végig összeírni, kiszámolni, darabolni, elnevezni, feltölteni.
(Egy módosítási kérés: a Google Drive linkben benne maradt a rövidítést jelző ... rész a SoundCloud leírásban, ezért a link nem működik.)
Ahol szünet, vagy hozzá nem köthető szakasz előzi meg, vagy követi az adott szekciót, ott elkészítettem az
- alap
- az elölről bővített (head)
- a hátulról bővített (tail)
- és mindkét oldalról bővített (head+tail)
változatot is.
Sok helyen uralkodik a (D) fríg hangulat, illetve játszom is a leszállított 2. fokot, ezért az előjegyzés általában 2b, miközben a szintetizátor Dm-t játszik (ami 1b lenne).
N.C. – No Chord (nincs akkord)
1. Intro 1 (2b)
160 BPM
6 x 4/4
2. Intro 2 (2b)
160 BPM
6 x 9/8, 1 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
6 x 9/8, 1 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
3. Intro 3 (2b)
160 BPM
7 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
7 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
4. Pre-Verse (2b)
160 BPM
4 x (4/4, 7/8) – 4 x Dm
5. Pre-Verse (tail) (2b)
160 BPM
4 x (4/4, 7/8) – 4 x Dm
1 x 4/4 (tail) – N.C.
18. Chorus Bridge - [Solo 1] (tail) – Solo 1 előtti Chorus Bridge (2b)
160 BPM
4 x 4/4 – Dm, C5, Dm, Eb5/Bb
4 x 4/4 – Dm, C5, Dm, Eb5/Bb
1 x 4/4 (tail) - Dm
19. Solo 1 (5#, 2b (utolsó ütem))
160 BPM
16 x 4/4 – F#, G#m, E, G#m, E, Dm
20. Solo 1 (head) (2b, 5#, 2b (utolsó ütem))
160 BPM
1 x 4/4 (head) - Dm
16 x 4/4 – F#, G#m, E, G#m, E, Dm
21. Solo 1 (tail) (5#, 2b (utolsó ütem), 2b)
160 BPM
16 x 4/4 – F#, G#m, E, G#m, E, Dm
1 x 2/4 (tail) – N.C.
22. Solo 1 (head+tail) (2b, 5#, 2b (utolsó ütem), 2b)
160 BPM
1 x 4/4 (head) - Dm
16 x 4/4 – F#, G#m, E, G#m, E, Dm
1 x 2/4 (tail) – N.C.
23. Solo 2 (2b)
160 BPM
16 x 4/4 – 4 x Dm
24. Solo 2 (head) (2b)
160 BPM
1 x 2/4 (head) – N.C.
16 x 4/4 – 4 x Dm
25. Solo 2 (tail (Intro 1)) (2b) – Solo 2 az utána következő Intro 1-gyel
160 BPM
16 x 4/4 – 4 x Dm
3 x 4/4 (tail) – N.C.
26. Solo 2 (head+tail (Intro 1)) (2b) – Solo 2 az előtte lévő szünettel és az őt követő Intro 1-gyel
160 BPM
1 x 2/4 (head) – N.C.
16 x 4/4 – 4 x Dm
3 x 4/4 (tail) – N.C.
27. Intro 2 Middle (head (Intro 1)) (2b) – Solo 2 után következő Intro 1 és Intro 2
160 BPM
3 x 4/4 (head) – N.C.
6 x 9/8, 1 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
6 x 9/8, 1 x 4/4, 1 x 7/8 - Dm
28. Chorus Bridge End (tail) (2b) – A szám végén lévő Chorus Bridge a lezáró szakasszal
160 BPM
4 x 4/4 – Dm, C5, Dm, Eb5/Bb
4 x 4/4 – Dm, C5, Dm, Eb5/Bb
2 x 4/4 (tail) – N.C.
Közel egy év elteltével adtam neki egy újabb esélyt.
Állati jó.
Két eset lehetséges.
1. Kicserélted a karácsonyi szólót.
2. Engem cseréltek ki valahogy.
Szóval nagy gratuláció innen a távoli jövőből azoknak, aki játszottak rá.
Miután most (újra) meghallgattam, nekem is kedvem lenne megpróbálni.
Lényeges ebből a szempontból, hogy az én alapom? Ha másik alapot választottak volna, akkor ki szeletelné fel?
Ha 3 választotta volna, akkor nem nekem kellene? Vagy ha 5? Lényeges valamiért a 4? Vagy ezzel azt akartad üzenni, hogy annyira rossz, hogy csak 4-en szavaztak rá?
Egyébként persze, meg tudom csinálni. Kérdés, hogy a mix változatot csináljam, vagy a master-t. A mix halkabb, és kevésbé jó hangzású, de ha egy szólista ügyes, akkor tud ragasztani (gluing), és jobb lesz nála a hangzás.
A végén majd meg is keverjem szólókkal együtt? Azt is megcsinálom szívesen, pláne, hogy nálam megvan a mix változat is, nem csak a master.
Csak rendezzétek sorba a szólókat.
Sziasztok. A lenti videó tartalmazza az előjegyzéseket, szekciókat, akkordokat, és a leírásban van egy link, ahonnan letölthető egy zip fájl, ami tartalmazza a teljes számot wave formátumban, illetve ugyanazokkal az információkkal feltöltött kottát több formátumban, amik a videóban is láthatók.
Ezen én is agyaltam, hogy a szelet részé lehet hogy Fox mesterre száll, van benne 7/8, meg 4/4 is váltogatva. Íméleztünk délelőtt, majd ott is megkérdem!
Fox>: mivel a te zenei alapodat választotta a résztvevőket reprezentáló kb 4 ember, fel tudod vagdalni kis részekre a bt-t úgy, ahogyan te jónak találod, vagy küzdjek vele én?
Mivel tök mindegy mi a szavazatom, ezért úgy döntöttem nem voksolok, (a kariblues nagyon tetszik, Atival beszéltünk róla, Fox alapja meg bazira húzós). A szavazást lezártnak tekintem, nem hiszem hogy a következő 4 órában megfordul a kocka
Az idei alapunk Fox - In Front Of Me zenéje.
Jövőhéten hozom a szólózással kapcsolatos infókat, addig egyeztetek a keverő technikusunkkal
Metalmolekula: Holnap küldöm az alapot wav-ban, Fox még csihol a dobhangzáson ;)