Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Tulajdonképpen tudnék, csak pont a földhurok nem szűnne meg vele. Illetve de, ha ÁTkapcsolom a Ground liftet. Pont most töltöttem le a Behringer keverőmnek a kapcsolási rajzát, abban elég jó, állítólag stúdió minőségű szimmetrikus bemenetű mikrofon előfokok voltak, csak az erősítésüket kell visszavenni line-in szintre.
Aki ezt szokta javasolni, gyakorlati javaslatot is szokott tenni erre, mondjuk, egy (panel)lakásban? Mert nekem pl. itt a házban rendes földelésem van földelőszondával, és föld meg a nulla nincs összekötve, ellenben a panelban nem jellemző az ilyesmi. Arról nem is beszélve, hogy sok helyen csak egy fázis van.Soha! Majd, ha öreg leszek... tehát jövőre...Vagy Vintage Noiseless hangszedő használata a single helyett, nekem - főleg élő megmozdulások alkalmávak - bevált. Bár kicsit magasabb az anyagi vonzata...
Nekem nincs, csak mindig úgy érzem, hogy valaki végső elkeseredettségében fordul hozzám a kérdésével (miért is másért ), és mivel mindenképpen segíteni szeretnék, elkezdek áltudományos fejtegetésekbe bocsátkozni, hátha kisül belőle valami.
Akkor egy véletlenszám generátorhoz kapcsolt GND Lift lehet.
Akkor értem. Szerintem ezzel nem mész semmire, mert a párhuzamos jelátvitel előnyeit nem használnád ki, mivel az összegzés során kerül a zaj kioltásra, ami itt hiányzik. Ugyanúgy használnád, mint az unbalanced kimenetet.
És igen! Megfejtetted, köszi.
Igen.
Igen, de az elektromos hálózatból is kerülhet zaj a földre, és ezzel azt is elimináltad, tehát nem egyértelmű a helyzet. A számítógép kapcsoló üzemű tápegysége is visszadolgozhat rá tudomásom szerint. Szokták javasolni az eszközök külön elektromos alhálózatra való kötését, de laikusként nem fűzök hozzá sok reményt (ami semmit sem jelent).
Ez így van, a számítógép tápegysége elektromágneses zajt is produkál, amit a hangszedő felvesz. Hi gain-ben pedig ez a zaj jelentős mértékűvé válik.
Megoldás 1: low gain zenét kell játszani.
Megoldás 2: ha a Megoldás 1 nem kivitelezhető (miért is lenne az ), akkor segíthet, ha kb. 90 fokban elfordulsz a gitárral a PC-től és a monitortól. Nálam ez működik.
Sajnos, igen, tudom, ezért is nem veszem ezt a jelátvitelt számításba. Tudod, Landmine és Tamás is írta, hogy a gép saját hangkártyáját használták és/vagy vettek fel komplett albumokat velük, és bevallom, ez tetszik.
Valahogy fenn kell tartani a társalgást... Az, hogy tudok valamit, nem jelenti azt, hogy másnak nem lehet egy jó (akár gyakorlati) ötlete, és különben is, én sem vagyok tévedhetetlen (ezt hatalmas meló volt beismerni a pszchiátrián)
Nem mindig hallható a zaj...:46Rosszul magyaráztam. Két main XLR kimenet van, bal és jobb, mindkettő szimmetrikus. Mindkettőből csak a fázishelyes jelet használnám meg a testet. Most a két main jacket használom, mert olyan kábelem van (aminek a másik vége 3,5-ös sztereo jack a line in-hez).Nem ismerek ilyen jelátvitelt (ami nem jelenti azt, hogy nincs). Talán az ellenütemű erősítők, de az nem jelátvitel, hanem erősítés.Na igen, itt jön be a használati és a gyakorlati jelentés. Én mindig úgy definiálok egy kapcsolót, hogy amikor vezet, akkor van bekapcsolva, amikor nem, akkor ki. De esetünkben negált gyakorlati alkalmazása van, amikor vezet, akkor nincs kikapcsolva a földhurok, amikor nem, akkor igen, nincs földhurok...Leszigeteltem a földelő csatlakozót a dugvillán, a zaj eltűnt. Tehát földhurok. Az egy másik történet, hogy a single strato hangszedőt mennyire szórja meg a két 24"-os monitor, meg a 800W-os PC táp, illetve este a fejem felett világító kompakt fénycső... ezek még a humbuckernek bezavarnak high gain mellett...
Ezek szerint az csak a GND Lift időzítő kapcsolója.
Nem tudom, mert a jel fázisfordításon és szétbontáson esik át az adó oldalon, és a vevőn pedig szintén fázisfordítás és összegzés van. Ez a beépített hangkártyából hiányzik. Mivel az XLR másik oldalán itt sztereó Jack csatlakozó lenne, félő, hogy a jobb és bal oldalon ellentétes fázisú jelet kapnál. Ha ezeket összesíted mono sávra, akkor kioltják egymást. De szólj, ha rosszul gondolom.
Ez így igaz, én valami egészen másról beszéltem. De azt még ki kell derítenem, hogy miről. Esetleg segíthetnél. Van olyan, amiről írtam. Elnézést kívánok.
Már félve írok le bármit is, mert több száz év elteltével lehet, hogy már rosszul emlékszem dolgokra. Szóval, szerintem pont akkor lenne lehetőség a földhurokra, ha a GND Lift ki van kapcsolva. Amikor bekapcsolod, akkor megszakítod a föld vonalat és nem folyhat áram a földvezetőn.
A DI box elsősorban impedancia-illesztést végez, a zaj kérdését szerintem nem oldja meg. Bár általában vann rajta GND Lift kapcsoló is.
Először azt kellene behatárolni, hogy mi okozza a zajt:
- Földhurok
- Elektromos hálózaton terjedő zaj (pl. kapcsoló üzemű tápegység azonos alhálózaton)
- Elektromágneses zaj indukció (kábelben, árnyékolatlan eszközben)
- Eszközök saját zaja (pl. transzformátor)
- Feldolgozás közben hozzáadott zaj (pl. túlvezérlés)
Ami egy műveleti erősítő invertáló és nem invertáló bemenete jellemzően... de lehet összegző trafó is, így a szimmetrikus bemenet és az alacsony átviteli impedancia hatása összeadódik.
Ja igen, minden általam épített berendezésre (ami rendelkezik földelt hálózati csatlakozóval) tettem ground lift kapcsolót. A készülékház fixen földelve van, mert az érintésvédelem kötelező, de belső jel test (lehetőleg a táp kondenzátorainak közelébe kötve) a ground lift kapcsolóval leválasztható a földelésről. Így van ez a PC és az erősítőm között is, az is csendes.
Igen, ismerem a szimmetrikus jelátvitel előnyeit (hasonlóan működik a humbucker hangszedő is), és megvalósítását is (tudod, a szakmám), de ott is kialakulhat a földhurok az árnyékolások és földelések hurokba kapcsolásával. Az első erősítőm, amit építettem 20 évesen, olyan földhurkos volt, hogy nemigaz, az öreg szakik árulták el, hogy ne összevissza földelgessem az árnyékolásokat, meg a csatlakozókat, hanem csillagpontban, és láss csodát, csönd lett...
A szimmetrikus jelátvitel inkább nagy távolságra, vagy környezeti zajban gazdag környezetben előnyös, nálam most nem erről van szó.
Hát, köszönöm a bizalmat, de inkább szerencsének mondanám, mert az a kép volt, amit neked küldtem a videóm elkészítésénél...Igen, de akkor mintha nem változott volna, most meg egyértelműen igen.Alaplapi hangkártya Line-in-be.
A szimmetrikus jelátvitel nem bontja félhullámokra a jelet, hanem az egyik jel (a negatív) fázisfordított lesz.Az XLR használatánál a Ground liftet kikapcsolnám, így megszűnne a földhurok, és vele együtt a zaj is. Ez egyelőre a low budget megoldás lenne, a profi megoldás nyilván a szimmetrikus bemenetű külső hangkártya (ami újra magában hordozza a földhurok lehetőségét), vagy passzív a DI box (ami viszont nem, de nem tudom, hogy a benne levő trafó mennyire változtatja meg a hangot).
Még pontosabban: keletkezik ellentétes polaritású zaj is (pl. a negatív ágon), de azt az összegző áramkör - mivel bemenetenként csak adott polaritású jellel dolgozik - kiiktatja. A maradék (azonos polaritású) zaj pedig kioltja egymást a másik ágon keletkező ellentétes polaritású zajjal.
Az előrelátásról tesz tanúbizonyságot, hogy lementetted a beállításokat.
De hát ezt már írtam korábban. Email-ben, ha jól emlékszem.
Nem értem az összefüggést. Az XLR-nek, pontosabban a balanced jelátvitelnek az a lényege, hogy egy áramkör pozitív és negatív félhullámokra bontja a jelet, majd ezeket küldi át a másik eszközbe, ahol egy másik áramkör egyesíti a kettőt. Ennek az az előnye, hogy a kábel hosszában indukálódott külső sugárforrásból származó elektromágneses zavar mindkét félhullámra azonos hatást fejt ki, de ellentétes polaritással, így a jelek összesítésénél kioltják egymást. Ez sokkal zajmentesebb jelátvitelt tesz lehetővé.
Nálam a stúdió monitorok (2x) mono Jack kábelében keletkezett nagymértékű zaj, amit - mivel a hangkártyám és a monitorom alkalmas rá, XLR - sztereó Jack kábel használatával sikerült eliminálnom.
Tehát a követelmény az, hogy az XLR kábel mindkét végén lévő eszközök egyaránt alkalmasak legyenek az osztott jel feldolgozására. Önmagában egy párhuzamosított kábel nem oldja meg a problémát, mert ugyanúgy viselkedne, mint az elődje.
Minden úgy van, ahogy kell, korábbi képernyőfotó alapján is.
Azért van pozitív hozadéka a dolognak, a hibakeresés közben kiderült, hogy az AX8 és a PC között létrejövő földhurok hoz létre mindenféle zajt.
Az AX8-on van ugyan egy ground lift kapcsoló, de az csak a szimmetrikus XLR kimenetre hatásos, a mellette levő asszimetrikus 6,3-as jackre nem.
Akkor most adott a kérdés, vegyek 20-30 ezerért egy sztero DI boxot, vagy 4-5 ezerért két Neutrik XLR és cseréljem ki a jackeket rájuk? Így a szimmetrikus kimenetet asszimetrikusan használnám.
Igen, megnéztem (gugliztam kicsit), engedélyezve van. Persze, nem értem, hogy a mikrofonnak mi köze van a line in-hez, de vindózéknál semmi sem lehetetlen...
Tuti, hogy valamelyik frissítéssel jött valami, mert a rendszertelepítés után még próbálkoztam Landmine alapjaival, és akkor szólt, és fel is vette.
Ezt a problémát most jegelem kicsit, majd holnap visszatérek rá.
Felét nem értem (csak sejtem), de jó meló lehet. Ezeket a buszokat egyfajta csoportszabályzóként kell elképzelni, mint az analóg keverőn?
Jobbról a 3.-6. tolópoti:
Igen, letöltöttem és telepítettem a legfrissebb illesztőprogramokat, de szerintem nem a hardverrel van gond, mert szól a line in, csak az Audacity rinyál. Ezt is újratelepítettem a legfrissebb verzióval, a kiírás nem változott, csak el lehetett küldeni a hibaüzenet részleteit a gyártónak.
Ezt még nem EQ-ztam, majd akkor, ha a többi hangszer már meglesz. Nem tudom még, milyen lesz. Szerintem ez amolyan kísérő dallam, úgyhogy nem szabad nagyon kiugornia.
Ezt nem tudom. Szerintem játszik benne röviden hangzatot is (talán nagy terc), az koszosnak tűnhet.
Beimportálom a sávokat egy új project-be, elrendezem őket hangszerek szerint, majd megcsinálom hozzájuk a fő útvonalakat.
Veszem például a lábdobot, ebből alkalmanként több is szokott lenni: Kick In, Kick Out, Kick Sub, stb. Ezeket hozzákapcsolom egy KICK buszhoz, ami összesíti a jeleiket. Ezt aztán továbbvezetem a DRUMS nevű buszba. Ugyanígy a többi dobnál, cineknél és room-nál (felvételi szobamikrofonok) is. Ritmusgitároknál, szólógitárnál szintinél, zongoránál, stb. eggyel kevesebb busz-szint van. Vokálok esetén zeneszámtól számtól függően néha csinálok FGV (Foreground Vocal) és BGV (Background Vocal) al-buszokat is Szóval megvannak a hangszerek buszonként: dobkészlet (az egész egy hangszer ebből a szempontból), ritmusgitár, szólógitár, stb. Ezeket bevezetem egy-egy nekik megfelelő mix buszba (pl. MIX DRUMS, MIG RH GTR, stb.), ahol majd a végleges, egymáshoz mért szinteket állítom be. Elhagyható ez a szint, mivel egy az egyes megfelelés van a forrás buszokkal. Ezeket a buszokat vezetem a fő mix buszba (MIX a neve). Ebbe a buszba csak a MIX XXX buszokról érkezik jel, semmi más nem mehet bele. Nyilván, ha elhagynám, akkor a DRUMS, PIANO, SYNTH, stb. menne bele. A MIX-et továbbküldöm a MASTER buszra (eredetileg Main a neve), ami a tulajdonképpeni sztereó kimenet. Ezután elkezdem a csatornán közvetlenül (insert) effektezni a sávokat, majd ahogy haladok, létrehozom az effekt csatornákat, vagyis send-eket (párhuzamos útvonalakat). Ezek kimenetét a megfelelő buszokra irányítom.
A dobokat szoktam előrevenni, azokból is elsősorban a lábdobot és a pergőt, mert alapvetően határozzák meg az összképet, és könnyebb a többi hangszert hozzájuk megkeverni. Vannak, akik szépen haladnak sorban, esetleg egy picit visszatérnek helyesbíteni. Én ezzel szemben sokkal kevesebb tapasztalattal először "durvázok", vagyis nagyjából megcsinálok sorban mindent, és utána visszatérek. A különbség az a két visszatérésben, hogy én még ilyenkor is végzek alapvető módosításokat, nem csak finomításokat. Előfordul, hogy ilyenkor cserélem le véglegesen a pergőt vagy a lábdobot egy külső hangmintára.
Régen más volt a standard, az eszközök és az igények is. Meg volt rengeteg tapasztalat is természetesen.
Én csináltam nagyjából két tucatnyi keverést, úgyhogy még nagyon a pályám kezdetén járok.
Hogyan kezdesz egy ilyennek neki? Melyik sávokat veszed előre és miért? Hogy lesz 60-80 sávból egy sztereó végtermék? Komolyan érdekel, ha esetleg (jó)pár sorban leírnád...
A Beatles bement a stúdióba reggel, este kész volt a lemez... Állítólag... a kollégám ismert olyat, aki látomásból hallotta.
Csatlakozom Foxhoz, én is máskor fogok tappingelni... Valami kezdetlegest azért használtam régebben, de csak "parasztvakításra" (nem szeretem ezt a szót a közönségre használni) volt jó, kifejezetten művészeti értéke nem volt...
Itt egy srác, na, ő durván tolja, fel is merült, hogy most akkor gitáron zongorázik? Nem kis időbe került, míg a zinternet bugyraiból előkerestem...
Danelle Gottardo - Cardiology
Itt van a segédanyag a kötelezettség nélküli kipróbáláshoz. Tempó: 75 BPM. Az a kérésem, hogy ha szívesen játszanál rá, akkor jelezd még a keverés befejezése előtt. A videóban és a leírásban természetesen szerepelni fog a neved, mint vendég közreműködő.
Szólógitárok nélkül (az esetleges lecsengés miatt hosszabb):
Sziasztok. Lenne kedve valakinek hős (epic) szólót játszani egy power metal balladában? Az eredeti alapdallama jó, de egy percen keresztül hallgatni elég unalmas. Nekem lenne egy alapötletem, de semmi kedvem és tehetségem egy egy perces szólót megírni. Arról nem is beszélve, hogy a játék sem lenne szép. Az alapötletet szerintem meg kellene hagyni az elején, de egy bizonyos ponton el kellene hagyni, és továbbfejleszteni a szólót. DI jelre lenne szükség (az eredeti nem az), és úgy gondolom, valamilyen humbucker pickup-pal szerelt superstrat-tal (vagyis nem LP-vel) lenne jó feljátszani. Itt két szólógitár sáv szól. Van még egy harmad ekkora szóló (ugyanez a dallam) a szám végén, ott hat gitár szól, azt is le lehetne cserélni. Ugyanez a dallam kiegészítve más dallamokkal. Az akár maradhatna is, de fel lehetne javítani, illetve újrajátszani a hangzás egyformasága érdekében.
Erről lenne szó. Még csak durvázva van (kőműves kifejezéssel), majd jobban fog szólni reményeim szerint. Lesz egy következő hozzászólásom is.
Egyszer volt már 80 felett is egy szimfonikus metál számnál sok klasszikus hangszerrel.
A valódi keverésben részt vevő csatornák száma ennél (nem egyszer sokkal) több szokott lenni. A sávok a rögzített hangszerek, és ezeket ilyen-olyan utakon, csatornákon keresztül kell vezetni az kimenetbe (main, 2bus, stb.). Vannak közvetlenül a sávokhoz kapcsolódó csatornák, melyek száma megegyezik a sávok számával. Azután ezek kimenetét effektezés után (insert) közvetlenül továbbítjuk (out) egy buszra (bus), és soknál mellék (párhuzamos) útvonalakat is képezünk (send), aminek célja lehet külső hardver eszköz, effekt csatorna, vagy busz. Az útvonalak kialakítása (routing) is összetett dolog lehet, de általában előbb-utóbb kialakul egy módszer, amit lehet követni. A használt plugin-ek számával szoktam elszaladni, volt olyan keverés, ahol 300-nál is többet használtam. Ez nagyban függ a forrásanyag minőségétől, a sávok számától, és a gyakorlattól is. Sajnos sokszor (számomra) nem teljesen megfelelő forrásanyaggal találkozom, és még a gyakorlatom sem akkora, hogy egyszerűbben érjem el a kívánt eredményt. Szerintem gyakran el is rontok dolgokat. Tegnap hallottam egyébként YT-on egy olyan (több, mint 10 éves) forrásanyagot, amit jóformán azonnal lemezre lehetett volna írni, mert nagyon jól szólt.
Szerencsére (vagy sajnos?) a műszaki érdeklődés és a zene kb. egyszerre jött meg. A pénztelenség meg elég jó ösztönző erő volt arra, hogy mindent (gitár, torzító, erősítő) magamnak építsek meg, így megtanulva az elektromos gitár felépítését, működését. Viszont az elmélet+leolvasás nincs meg. Viszont tudom, hol keressem, így tulajdonképpen van is, nincs is. Ez olyan dolog, amihez sok gitározás kellene, hogy készséggé váljon, ami jelenleg még nem lehetséges. Amit átnézek vasárnap estére, elfelejtem csütörtök reggelre... Mit nem adtam volna ezért a videósorozatért és tanfolyamért ezelőtt húsz évvel... sokat gitároztam és időm is lett volna tanulni... )
3 tapping trükk a Szólómánia mai adásában: Egyirányú Tapping, Kvint-kvart Tapping és Zongora-tapping. A videó második felében pedig egy új módszert tanulhatsz a zenei motívumaid továbbfejlesztéséről.
A műszaki érdeklődés nagy előny zenészként, és az tényleg jó, hogy a gear témakör nem rántott be teljesen. Vannak, akik nagyon sok időt és energiát áldoznak erre, és közben az elmélet+leolvasás nincs meg. (Tehát a MIN játsszak kérdésre azonnali válaszuk van, a MIT játsszak kérdésre viszont nincs...)
Az utolsó mondat nagyon igaz! Sammy is bólogat itt mellettem.
Azt hiszem, a következő mégis inkább egy power metal ballada lesz. Nincs DI, úgyhogy remélem, elég jó lesz az alapanyag. Azért is jó ez a stílus, mert nagyra (jelentőségteljesre) kell csinálni a keverést, különben nem működik jól. Ehhez persze megfelelő hangszerelés is szükséges, mert nem lakossági rockról van szó. Persze nem sértegetni akarok, csak a tényt jegyeztem meg. 61 sáv van, ezzel nem lesz gond.
Szoktam hallgatni ugyanazt a benti gépen mini hangszórókon és otthon a rendes, nagyon. Bent sokszor azt hiszem, hogy eltűnt az egyik oldal, mert annyira eltűnik valamilyen hangszer a képből... de volt olyan is, hogy tényleg eltűnt, mert a kábel megszakadt...
Köszi szépen.
(erre a számra írtam, hogy nekem tetszik)
A teljes refrénben (1:07 előtt is) azonos a hangerő. Szerintem pont az lehet, amit írtál, hogy a sűrűbb zene miatt erősebb a maszkolás is. Lehet, hogy egy picit emelhettem volna ott rajta.
Ez jó cucc, és pont erre van szükség a véleményhez. Én stúdió monitoron hallgatom, de küzdök az akusztikával, mert háromféleképpen hallom ugyanazt. Nem igazán van berendezés még a szobámban, és egyrészt kissé kong, másrészt van egy erős kiemelés 100Hz felett. Tehát hallom EQ korrekció nélkül pl. az elkészült videót, vagy a digitális release-t. EQ korrekcióval keveréskor, és fejhallgatóval EQ korrekció nélkül. Van egy negyedik is, egy valamilyen (megbízhatatlannak tűnő) EQ korrekcióm fejhallgatóhoz is. Nagyon nehéz bármihez viszonyítani, igyekszem megbízni a monitoros EQ korrekcióban, azt én mikrofonoztam. De hogy valójában jó lett-e az eredmény, nem tudom.
Ja, hogy ezt a deathcore számra írtad? Bocsi, akkor a válaszom nem arra vonatkozott, miszerint szeretem, hanem a kolbászos maffiózókra (a legutóbbira). Mivel a mai után ragáltál az előzőre, nem néztem meg a hivatkozott hozzászólást.
Na, de jól szól ez is!
Egy dolgot hallok, 1:07 környékén például, ahol a zene sűrűbb, ott mintha kicsit hátra szorulna az ének, de lehet, hogy a zsötemnyelv (copíright by Indy) miatt van... Én "normális" cuccon hallgatom (velem egyidős Videoton/Akai hangfalpár, általam épített erősítő Videoton RA 6363 rádió koppintott végfokával, alaplapi hangkártya)...
Akkor gyakorlatilag mindegy a blues-rock-metal tengelyen. Kevésbé ismert, vagy számunkra teljesen ismeretlen zenekaroktól van még néhány (40-50) anyagom.
Indy, ez a szám tetszik? Megvan, és meg is akarom majd egyszer csinálni: LINK De most valószínűleg nem rock jön, mert rajtam marad, mint a banános csoki mások szerinti imádata. Persze szeretem.
Megtisztelsz!
Az előadók nem prioritási sorrendben: Eclipse, One Desire, Harem Scarem, Amaranthe, Nightwish, Def Leppard, Dire Straits, Europe, Van Halen, Guns",Patrick Rondat, Whitesnake, Chris Rea, Bryan Adams, Two Steps from Hell, Steve Jablonsky, Gary Moore, ERA, Gregorian, Havasi Balázs, Pink Floyd, Toto, The Piano Guys, és még sok mindenki, akit kihagytam. Ja, és JT.
Nem vagyok stílusfüggő, ha valami tetszik, az akkor is tetszik, ha country (Brad Paisley), vagy klasszikus, vagy egy gitáros (Tommy Emmanuel), vagy szájpiercinges (Disturbed - Sound of Silence).
Remélem, összeáll valami kép ebből a katyvaszból...
Szerintem nálam a gear viszonylag régóta nincs előtérben, legalábbis erősítő/megszólalás tekintetében, viszont a hangszerekre mindig is érzékeny voltam. Ez igaz az autóra, műszaki berendezésekre, műszereimre is, úgyhogy ez inkább technikai becsípődés. Próbatermezős időszakunkban jöttem rá, hogy mindegy, min játszol, ha jól játszod.
Legközelebb death metal-t terveztem, de még szétnézek, milyen multitrack-jeim vannak. Te milyen zenét szeretsz? Mondj néhány előadót légyszi. Azoktól biztosan nincs anyagom, de hátha találok valami hasonló stílusút.
Szerintem a legtöbb esetben a rendszeresség, strukturáltság vezet a sikerhez minden területen. Rengeteg szétszórt, nem kitartó óriási tehetség van, akikről sosem hallunk, mert elrontják az utat. Sokkal jobb egy tetszés szerinti kezdeti zenei tehetség (ez mindenkinél adott, aki gitározni kezd és kitart a zene mellett évekig), és ez utána a rendszeresség által fejlődik. Így elkészülnek a zenék, amiket a szétszórt óriási tehetség nem fejezne be, mert helyette épp szétcsúszik. :)
Igen, a Felszereléskirályok általában további erősségekkel indulnak, csak aztán előfordul, hogy a "gear" témakör túlságosan előtérbe kerül, és a sok idő, energia nem a zenélésben jelenik meg. Nálad szerintem az egyensúly szépen megvan: a jó felszerelés fontos dolog, és mellette a zenélés szenvedélye is megmaradt (illetve az általad említett korábbi kevésbé motivált időszak után ismét növekszik).
A vastag E-húron kisebb kézzel is elcsíphető 1-1 hang, persze a gitárnyak alakján is múlik a dolog. A hangok megtanulása itt is kulcstényező, mert ezeket akkor korlátlan számban létre tudod hozni: csak választasz egy hangnemet és indulhat is.
Köszi. Én rendes hangszórókkal jónak hallom. Nálad a kisméretű hangszórókon valószínűleg kevés a mély, ezért máshogy hallod a spektrumot. És persze bejátszhat a személyes preferencia is. Meg az is, hogy tényleg nem elég jó.
Persze, tetszik a hangzás. Bár halálpontosan nem tudom megállapítani, mert csak munkahelyi asztali számítógépen (beépített hangszórókkal) tudom meghallgatni. Így hallgatva a dob, vagy csaj a pergő. mintha picit lehetne hangosabb nekem.
A 9. másodperctől belépő ének olyan, mintha az ember a száján szarna, de nem a saját szarát, hanem egy nagy grizli medvéjét, amelyik egy csilis-babos vadászt evett meg. De ez nem jelenti azt, hogy nem tetszik, mert teszik az egész dal.
Egyszer már lecseréltem a videót a publikálás előtt is egy elírás miatt. Az előző írásomban már másodszor. Na, szóval akkor javítottam a leírást, és újra elkészítettem a videót. Ellenőriztem, minden OK volt. Erre most mit látok? Valaki visszacsempészte ugyanazt az elírást. Szóval csere volt megint.
Legközelebb egy jó kis tempós francia nyelvű rockszám lesz, amitől garantáltan jókedvre derülünk. Kivéve azokat, akiknek már eleve jókedve volt.
Azután elvileg egy melodic death metal következik. Azt követően valószínűleg megint szüneteltetni fogom a dolgot, de majd kiderül, mert kedvem éppen volna hozzá.
Nem tudom, mert Facebookról akartam bemásolni a videómat ide és ezt már többször megtettem és mindig sikerült. Valamelyik nap is tettem az Ibanez topicba videót a Facéről és az is sikerült. Süti beállitásokat nem kértek most sehol. ifj Ficsor Gyula néven vagyok a Facén ott meg lehet nézni a videót esetleg aki akarja