Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
mi lett volna ha Freddie azt mondja Brian Maynek, hogy nem kell sok sávos gitárszóló, elég lesz csak egy pici dallam. :)
Én a kritikát elolvasom, de nem mindig fogadom meg.
Ahogy a lassú résznek is számomra mondanivalója van, fontos hogy ott legyen. a dal/koncepció része
az hogy az ember felvesz valamit az egy lenyomat a pillanatnyi szintjéről. Minden hibájával. Ehhez mérten látjuk, hova jutunk el a jövőben, tartunk e valamerre.
a zenéléshez kreativitás kell. Ha van akkor a késztetés is megvan a saját út járására.
Ez pontosan így van! Én sem fogok lejjebb adni a technikai elemeimből, akár el tudom játszani őket, akár nem, akár azért mondják, hogy vegyek vissza, mert irígykednek, akár nem. A stílusodat neked kell meghatároznod, nem véletlenül van nehéz helyzetben az a tanár, aki a tanítványának csak az utat akarja megmutatni, nem pedig azt, hogyan járjon rajta! Mindenkinek úgysem fog tetszeni a zenéd/stílusod.
Hallottam, hogy midi, nem is azzal van a baj, hanem maga a basszus szólam nagyon puritán volt a többihez képest. 1-2 hanggal csak megtoldanám a szólamát, hogy jobban érvényesüljön ő is.
A 01:30-as figura - bár most nem tudom meghallgatni -, ha jól tévedek, akkor Greg Howe egyik oktatóanyagának a kezdő zenéje volt, vagy minek hívják a főcím alatti zenét. Este majd meghallgatom, mert az 99%, hogy oktatóanyag zenében hallottam majdnem pontosan ugyanezt.
köszi :)
pont az adja az izgalmat hogy kiszámíthatatlan nem?
itt ott még lesz finomítva biztos vagyok benne.
sajnos nem ezen múlik a híresség,hogy mennyi a lassú rész, de pl metalmolekula kolléga pont a lassú részt érezte fölöslegesnek. kinek mi tetszik, érdekes véleményeket olvasni
ez direkt lett amúgy ilyen. Szándékos a slágeres dallamkerülés is.
teljesen profi munka :) Kicsit zavaros számomra mondjuk maga a dallamenet, kiszámíthatatlan de mégis összességében egy kerek számot alkot elejétől 0:00-tól egészen 4:48-ig.
nekem mondjuk az 1:30 as rész nem tetszett, de a lassú rész jó volt nagyon. Gyors részek brutálok :) Néha érzeni lehetett h nem halál pontosak 3:50 nél pl.
Szerintem ha híres akarsz lenni gitározásból, és figyelsz kicsit arra h több lassú rész legyen benne inkább mint gyors, akkor még sikerülhet is :) :D
egyenlőre midi band játssza a dalt de reményeim szerint előbb vagy utóbb cserélődnek élő hangszerekre.
a lassú résznek is meg van az ideológiája....vajon mire gondolt a szerző :)
1.30 az egy poliritmikus figura és szeretem elsütni itt ott :) nem itt hazsnáltam elöszőr :)
Ez kigyakorolva, valami húzós gitár sounddal szerintem marha nagyot fog ütni, nekem legalább is tetszett. Bár a közepére nekem nem hiányzott a lassú rész, és ha már instrum nóta, kicsit felturbóznám a béz gitár szólamot, de a szólók ötletesen és fusionösen ki vannak találva.
VISZONT! Ez a 01:30-as rész... Én ezt már hallottam valahol.
Igazság szerint direkt nem akartam fríget rájátszani, mert Walliman adott ki egy PDF-et, ahol ő is a fríget jelölte meg. Innentől kezdve meg 10-ből 9 gitáros azt fogja rá játszani.:)
Illetve kérdésre kérdés, Ma buszon hazafele menet megfejtettem annak az A-mollnak a nevét, amiben a H-húron nem C-t hanem H-t fogunk. Asus2. Ha jól sejtem a sus az akkor lép életbe, ha az adott akkordnak nincs terce. tehát az eredeti terc vagy fél hanggal feljebb van /ami már kvart- sus4- jelölés/ vagy fél hanggal lejjebb /ami meg szekund, jelölés -sus2-/. Ebből kiindulva Ha az A-H-E akkor Asus2, akkor az A-D-E akkord Asus4. Kell még valamit tudni erről a susogásról?
Igazából akkor a szeptimet is csak azért jelöljük mert az eredeti teljes akkordnak itt van vége. a következő /nóna/ lépcsőfok hiányzik és ezért a kövi lépcsőfokott a 11./4./ hangot meg add-al jelöljük. Ha lenne 9. fok akkor nem jelölnénk a szeptimet ugye? akkor csak Cm#5add11 lenne? vagy netán a szeptim annyira fontos része az akkordnak hogy szinte mindig jelöljük?
az első fele nagyon tetszik, a másodikba sem belekötnék, csak az én fülem 14 másodperc után úgy kívánt volna valami kitartott visítós feszültség feloldást
Van egy akkord. Következő a hangkészlete: /tonika-terc-kvint stb.../ 1. C 3. Esz 5. Asz 7. B 9. x 11. F
Elkezdtem felírni hogy C alaphanggal mi lehet ez. De a jelölésben nem vagyok biztos. Szóval Cm add5#11 ?? Illetve a kimaradt nóna hangot hogy lehet jelölni?
Nagyon jó a kezdés, sejtelmes és hallatszik h fontos hangokon álltál meg. Kvint itt igen sejtelmes hangulatot keltett első hangnak :)
0:10 akkord váltásnál szépen rá slide 3 fokra és le 7 fokra (solod legszebb pillanata).
Bár nem néztem meg h az alap milyen hangnemű, de 0:20 től viszont bejön egy (ha jól hallom) G-dúr, aminél ha minden igaz alap ettől lesz friges beütésű. Jobban kellet volna kihangsúlyoznod azt a G hangot... Ha nem csal a fülem te ennél a résznél nem is játszottad bele, és talán ez miatt volt egy egy kis hiány érzetem. Plusz még becsúszott itt egy kis húr zaj is.
0:30 bontás szépre sikeredett, de a slidet 0:40 nél ... Legalábbis nekem ez a lassú slide felfelé nem jön be.
Összességében jó kis szóló lett ez gratula hozzá, szépen hoztad az alap sejtelmes hangulatát, főleg az első 2 akkordnál !
Áhááá. Szóval akkor a keresztesek csak a fokokat módálják át:) Akkor nem hard:D Köszönöm a választ:) Amúgy a bonylultabb akkordok tanulásához hozzákapcsolom, azokat a skálákat amelyeket alkalmazhatok rájuk, így nem kell számolgatni hogy az adott hangzat alá mit imprózzak, és így érdekesebb hangulatokat is tudok elérni /jazzesebbet/ hogyha nem mindig a pentatonhoz nyúlok, vagy moll vagy bármi alap :)
Egyet tisztázzunk. Egy skála második foka az az alaphangtól számított 1. hang? Tehát mondjuk az E-lokriszi #2 esetében Az F-hangot emeljük fiszre UUGYE?
A bepopról tudom hogy nem egyféle skálát jelöl sőt az ellenség megtévesztésére egy azon bepopra többféle nevet is hallottam. Általában egy skálát (pl.: dúr, moll, mixolíd) egy hanggal megtoldasz. A dúr bepop = dúr + szűkített kvint, moll bepop = dór skála (ha tudnám miért nem moll...) + nagy terc, domináns bepop = mixolíd + nagy szeptim (ahogy néztem pont ezt használja a táblázatban is). Ezeket a hangokat viszont sohasem rakod hangsúlyos helyre csak vezetőhangnak. Leginkább a moll bepopnál fontos ez.
Szerintem a C lokriszi #2, meg a C fríg #6 az aminek látszik: lokriszi + nagy szekund, fríg + nagy szext. De ez csak tipp.
Ahogy nézem a C EF szűkített a C egész-fél skála (és a C FE meg a fél-egész).
Amúgy az én ismereteim rosszak vagy a Cm6 hangkészlete megegyezik az Am7b5 hangkészletével?
kb így éreztem magam ma este, javítom, most már tegnap -amíg le nem fekszem addig "ma" van- hazafutottam a legjobb barátommal a belvárosból elég részegen megállás nélkül 5-6 km-t (józanul utálok/nem szktam futni [kivétel busz]) de reggel megyek 6ra melózni uh joccakát :DDDD
Mindig is érdekelt a modális skálák használata, de sokáig csak annyi volt a tudományom, hogy le tudtam játszani. Nektek köszönhetően viszont, már tisztában vagyok a felépítéseikkel, a használatukkal, a miértekkel. Köszönöm, hogy itt lehetek, Ti vagytok a legjobbak!
Ha gondoljátok nézzetek be a YT csatornámra. Van egy-két saját dalom meg coverezős videóm, amikkel kapcsolatban mindenféle észrevételt, tanácsot szívesen fogadok.
Okés ez világos :) Mondjuk azt soha nem értettem h kvintkőrnél miért csak 6#/6b ig van jelölés Ennek van vmi különösebb oka? Vagy csak már fölösleges jelölni. mivel ki lehet következtetni egyből a 7#-et.
Mert most pl ránéztem a kvintkörömre és egyből azt láttam h 5b-s a skálám.
amúgy a zeneelmélet 7# és 7b előjegyzésig számol, lefedve az összes eshetőséget. És megpróbálva az előjegyzéseket kezelhetőnek tartani. Azaz nincs értelme 8 9 10 # előjegyzéseket használni. Valakinek értelmeznie is tudni kell a kottát
Egy spontán döntés eredményeképpen ma délután irány Sárkányfölde. Ha hazatértem, akkor írok a "Boing" szólókról, és minden egyébről is, ami időközben felmerült. Addig is jó gitározást mindenkinek!
Nah most angolosan gondolkodtam, közben magyarul akartam magyarázni... :D Szóval magyar jelölés szerint pont h nem B lesz az a hang (angol jelölés szerint) jó.
Jóhogy visszaolvastam... Szóval fussunk neki újból.
Tehát F-dúr nál "H" hang hozza elő a líd hangulatot.
Gyakorlásként, és h lássam tényleg érted:
G-dúr a hangnemünk és rájátszunk egy F hangot milyen hangulatot idézünk elő?
Ha én egy C# hangot játszok egyfolytában milyen akkordot kell rájátszanod h Frig hangulatot kapjunk?
Igen amúgy moll alapra a 6. fok miatt szeretek jobban játszani. Bár még nem kísérletezgettem ki mikor lehet vele "kanócot gyújtani" ahogy te fogalmaztál még erről a fokról vmikor :D
Nemrég fejtegettünk egy csomo akkrodot, ha visszalapozol 1et, át tudod olvasni őket szerintem hasznos lehet számodra.
Arra kell figyelni h ha akarsz írni mondjuk egy (F-líd) alapot hogy sokszor szerepeljen az akkord menetedbe a fontos hang, jelen esetben a "B".
legkönnyeben úgy lehet ezt megérteni ha elemzel egy akkord menetet
F-dúr
G-dúr
Talán 3 mas hangzatban nincs is ennél lídesebb, és egyszerübb akkord menet. Itt az a lényeg pl h a G-dúr terce egy (B) hang. Ami jól ki fogja emelni a fontos líd hangunkat. De innentől lehet trükközni is 4 es hangzatokkal, h minél többször szerepeljen benne ez a "B" hang annál lídesebb lesz az alapod.
Fadd4# pl.
(Ha jól jelölöm) "add" jelölés azt jelenti h nem fogjuk bele a septimet, és a 4# pedig lesz a "B" hangunk tehát hangjai az akkordnak : F A C B
Köszönöm, először is beszerzek egy olyan gépet, ami elbírja a komolyabb cuccot ( remélhetőleg minél előbb), utána majd biztosan lesznek kérdéseim ilyen stúdióprogramokkal kapcsolatban...