Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Szerintem ez nagyon jó :D Egyből egy Guitar Hero s szám ugrott be a furcsa hangszínükre:
Aki nem ismerné a játékot itt az ideje h végigvigye expert színten :D
Stílusuk is hasonló, bár nem tudom ezt milyen stílusba lehetne besorolni.
a napokban találkoztam ezekkel a srácokkal, a műfaj nem a szívem csücske, de nem találtam előzményekbe, mégis furdalt a dolog, hogy be kéne linkelnem, mert megmaradt bennem tudat alatt, nagyon ügyesek, nagy nehezen megtaláltam őket a youtube-on
Alex Hutchings am szerintem egy olyan gitáros, akinél egy percig sem lankad az ember figyelme, mert mindent érdekesen játszik el, a gyors futamoktól elkezdve a finom dallamokig, meg ha már finomságok, ez az ember minden egyes licket valami finomsággal tarkít
amikor megy a tekerés sokszor úgy érzem, hogy nem köt le, Sfogli-nál is vannak ezek a Petrucci szerű hosszabb futamok, amiket csak úgy fogok fel, mint feszültségkeltés, kontraszt, hogy az utána jövő király dallam még frankóbb legyen, nem élem bgele magam , ezeknek nagyjából csak az ívére tudok figyelni, saját bevallásom szerint lassú a felfogásom, lehet ennek tudható be
Szerintem fölösleges összehasonlítani 2 remek gitárost :) mind2 Ő vmiben jobb mint a másik, különféle technikailag dolgokban is, és kreativitásban is, és h 2 közül melyik kreatívabb nehéz lemérni, és mindenki mást mondana.
Mi gitárosok hajlamosak vagyunk azokat szeretni akik váratlan, érdekes játékokat játszanak mert mi túl sok gitár zenét hallgatunk életünkben Viszont a hallgató meg azt mondja h jobban szereti az egyszerű szép kitartott dallamos játékot.
A legnagyobb különbséget úgy tudnám megfogalmazni, hogy kettejüket összehasonlítva Jack-et sokkal jobban irányítja a saját stílusa, lickjei, míg Alex annyira tökéletesen alkalmazkodik az aktuális helyszínhez, hogy egy percig sem éreztem azt, hogy valami olyanra támaszkodna amit jól bevált eszközként alkalmazna váratlan helyzetekben, úgy játszik a dallamokkal-ritmusokkal, hogy magához képest nem annyira kiszámítható mint Jack, ez így nagyon erős tőlem, mert Jack is remek gitáros, külön-külön nm biztos, hogy eszembe jutott volna a dolog
gondolom ilyen pakkoknál a fókusz az adott gitáros szólózásán van. Azaz azt veszik górcső alá, hogy mit művel az alapra. És nem az a lényeg hogy ő milyen akkordot hangszerelést..stb használna
Govan-nek a jamtrackcentral vagy mi, megjelentette az erotic cakes lemez anyagát eredeti backing trackekkel és kotta könyvvel, amit GG maga is átnézett elvileg.
Ott lehet azt is vizsgálni, hogyan rak össze dalt a mester
Egyszer volt, hol nem volt, a sárkányvölgyön, és még azon is túl, Tamás feljutott a sárkányok hegyrére, több hónapok évek alatt. Ezután Metálosan megküzdött a 7 fejű sárkánnyal ami a nagy küzdelem végén, az utolsó leheletével a sárkány kiköpte Sammyt. Vége :D
I thank you for the English analysis very nicely! :)
Bár még nem teljesen fordítottam le, de rajta vagyok :)
De ez a mondatod nagyon jól esett: "And man, your legatos are damn good, congrats" Most sok lelkesedést adtál ! :) Legatozásra az utóbbi időben nagyon ráálltam amióta a kisujjamat (hála neked ) tudom használni :) Úgyhogy nagyon szépen köszönöm az elemzést angolul! és persze minden másért hálával tartozok
Hát, mondjuk arra jók ezek az olcsó gitárok, hogy megtanulja beállítani az ember. Ha egy ilyet sikerül, akkor nincs akadály.:D
De játszani vele szerintem borzalmas. Az én Invasionom is egy jó gitár az árához képest, de akárhogy vigyáztam rá, szét akar esni, meg van repedve a FL, stb. A következő húrozásnál fixálva is lesz a francba.
Igen, mostanra már kialakult az, hogy a legnagyobb húzóneveknek legyártják a zenei alapot és így Guthrie "csak" rájátszik. Guthrie esetében már az elejétől így volt, Alex sok alapot maga készített.
(Egyébként Martin Miller is csinált alapokat Guthrie-nak, ami nem rossz kombináció.)
A többiek saját alapokra játszanak, például Eklundh is, Jack Thammarat is, Vinai T is, Gianluca Ferro is.
Szerintem nincs ezzel gond. Az a cél, hogy átlátható és egyszerű alapokra szólózzanak, mert a célcsoport ebből tud a legtöbbet tanulni. Márpedig átlátható és egyszerű alapokat sokan tudnak csinálni, tehát nem Guthrie kevés szabadidejét kell felhasználni arra, hogy feljátsszon és meghangszereljen egy szabvány rock/blues/fusion alapot.
Tomi, hogy lehetséges az, hogy a jtc arcok 80%-a nem magának írja a BT-t, hanem csak impróznak rá, ez így nem tűnik nekem túl hitelesnek, mármint olyan aspektusban, hogy Govan pakként van mondjuk megjelölve, de az ő része csak a szóló és semmi több.
Az arpeggiók akkor fognak még jobban lelkesíteni, ha nem üresben gyakorlod őket, hanem a saját zenéidre alkotod meg a különféle érdekes arpeggiókat. Akkor nem lesz "edzés" jellege, nem lesz olyan érzésed, hogy rá kell beszélned magadat, mint valami unalmas dologra.
And now, it's my pleasure to present you the solo of Biciklipumpa. Pumpa has asked me to analyze his solo in English, so here it comes:
The beginning of the solo is in the key of G phrygian, and you have applied a scalar approach. Although it was based on the scale tones, but you have done it in an interesting structure, ascending more octaves. So it's been a bit bold start, but apparently it has worked fine.
I really liked your first chorus, with the repeating short motives, it was catchy and melodic. The guitar is a bit out of tune, but nevermind, it's only rock and roll!
The arpeggio at 0:18 was good, there weren't string noises, so it was well executed. You are getting better and better in terms of technique.
The second verse has an interesting contrast, with the repeating G notes and then the long legato section. Again, a bit bold start, but as soon as the legato part kicked in, the previous bunch of G notes have appeared in a new light, retrospectively. And man, your legatos are damn good, congrats!
The first motif of the second chorus was one of the best moments in this solo. Both the note choice and the phrasing were pretty good. I think that the tapping part has started a bit too early, I would rather continue with elaborating on the first motif, and then a shorter tapping section would have served the purpose of the chorus better.
Third verse, until 1 the open-string approach combined with the phrygian scale is always a good idea, but it was too long for my tastes. Also, I'd recommend to use phrygian dominant instead of the regualr phrygian, because it has a stronger effect. (So in this case, you would play an F# insted of an F in each octave.)
Third chorus: this has kicked ass big time! I like the wide vibrato at 1:31. And now, the balance between melody and fast technique was well organized. The chorus has remained interesting throughout the whole section.
Overall, I see a lot of improvement and there is a lot of potential in you. You have a great feel of melodies, so you'll in for an awesome ride in the music business! :)
Ígértem Lacinak, hogy írok a legutóbbi videójáról. Idemásolom a videót, és alatta indul is az elemzés:
A szóló elején egy szép A-dór hangnemű téma indul (a F# jelenti a megemelt 6. fokot, amely a moll helyett a dór hangnemet hozza létre). Egészen 0:30-ig megy ez az A-dór jelleg, szép motívumokkal, majd egy kromatiks szakasz (F-E-D-D#-E) vezet át az új akkordra 0:33-nál. Itt a kíséretben egy E(7)/G# és egy Em(7)/G akkord váltakozik, úgyhogy a Laci által játszott F (az addigi F#) helyett kihozott egy E7b9 jelleget (alterált akkord, ezen belül is a klasszikus zenei/neoklasszikus hangulat). A G hangra is szépen érkeztél meg az Em/G akkord pillanatában.
Ugyanez a klasszikus zárlat jelent meg 0:49-nél, az E-dúrra játszott E-F-E-D dallammal. Innentől pedig Gary Moore szelleme is megjelenik 0:50-nél, mind a hangzás, mind a feeling szempontjából.
A 0:58-as futam+hirtelen megállás nagyon sárkányos volt!
1:02-1:12 között kétféle arpeggio is megjelenik: sweep, majd legato egy húron belül, mindkettő nagyon jól passzolt az aktuális akkordokhoz.
Ez a zenének a refrén szakasza, és a szólóban is felépült a történet, fokozatosan emelkedtek és gyorsultak a hangok. 1:40-nél pedig a kiállás is nagyon pontosan el lett kapva, egy E-spanyol fríg futammal és az ezt követő A-mollos felbontással.
1:51-nél egy friss hang jelenik meg: az 5b fok (Db), amely a blues-hangot jelenti, a szokottnál hangsúlyosabb pozícióban. Első hallásra váratlan hang, de kétségtelenül nagyon hatásos. Én itt még meg is ismételtem volna egy-két alkalommal ezt, hogy az adott rész teljesen egyértelműen erről szóljon. Az ismétlés eltünteti a váratlanságot.
1:55-nél visszatér a szóló elején hallott dóros jelleg, először magasan, majd pedig az eredeti fekvésben, ahol a szóló indult. Ezzel nagyon szép keretes szerkezetű szóló lett, egy zenei utazásra vitted el a hallgatót, számos érzelemmel, majd a végén visszavitted a hallgatóságot a kiindulási pontra. Az eddigi szólóid közül nekem ez a kedvencem, és remélem hogy a zsűri is egyetért velem!
30-ért kombóval együtt nem tudom h érdemes-e, az együtt nagyon kevés :S, a bullet strat* ami a húgomnak van árához képest nagyon korrekt az 20-30 körül van, jobb megoldás lenne szerintem, ha venne mondjuk egy ilyet, és gépen zenélne, használtan nem tudok javasolni, de szűrtem egyet gitársopon a 30 alatti használt gitárokra, elég sok van
*a dologhoz hozzá tartozik, hogy lehet, h csupán jó kedvében volt a munkás aki összerakta, mert ebben az árkategóriában elég nagy a szórás
ez a fejben való "gyakorlás" tényleg nagyon jó dolog, én észrevettem magamon, hogy egyes technikai elemek csiszolódtak sokszor anélkül, hogy valóban sokat gyakoroltam volna, sokszor az volt a legjobb gyakorlás, h fejben letisztáztam, hogy mi az ami miatt még nem szól jól, lehet csak bemesélem, de sztem használ, elvégre minden fejben dől el
Igen, bár arra (Bibione) nem szokott ilyenkor rossz idő lenni.
1. Készültem a kező angolommal, hogy majd kipróbálom magam, de szinte sehol nem beszéltek angolul.
2. A tengerparton tiszta homok minden. (Még zuhanyzás után is tele volt a tö*-öm homokkal.)
3. Ami viszont nagyon pozitív volt, hogy a strandon többször gyakoroltam fejben gitározni, próbáltam legalább fejben gyorsítani a skálákat. Nem tudom, hogy ennek köszönhetően, vagy a pihenés, de amikor hazajöttünk 1 nap alatt 10bpm-et tudtam gyorsítani magamon. Ennek nagyon örülök.
4. Kint tudtam meg, hogy ez a város nem rég lett építve, kifejezetten nyaralási célból.
Egyébként jól éreztük magunkat, de mindkét család úgy gondolja (mi és a bátyámék), hogy bár tavaly Horvátországban kavicsos tengerparton voltunk, meg ott vannak a tengeri sünök ott még is jobban éreztük magunkat.
Röviden ennyi!
mindketten nagyszerű gitárosok, de egymás mellett nem gondoltam volna, soha, de elég nagy különbség van, Hutching rendkívül képzett zenész ez vitathatatlan, meggondoltan építkezik az egyes ötletekből
Igen, így van.
Mondjuk ironikus, hogy pont most tudtam komolyabban elhatározni magam a céljaim mellett (a hetekben inkább csak pihentem), erre bejöttek ezek a dolgok, amik felborítják az egészet.:)
Na majd szeptembertől, ha kevesebb dolgom nem is, de jobban kiszámítható napjaim lesznek. Addig meg megpróbálok mindent kihozni ebből.
Erre a fél órára mindig az érettségi évemet hozom fel: akkor még ennyi időm se volt a sok különóra miatt, és mégis hétről-hétre fel tudtam készülni az órákra.
Csak tudni kell hatékonyan kihasználni azt a 30 percet.
Ismerösöm aki ugyan így főállásban ezt csinálja, ő is ezt mondta. De azt is megemlítette h ezt az azért adatbázist olvassam el azért, h tudjam az elméleti részét.
Mondjuk most már ha veszem hasznát ha nem, akkor is végigolvasom, ha már 1 szer belekezdtem , nem adjuk fel
Bár így jobban belegondolva igazad van... Inkább árpedzsóózok
Nagyon szép lett ! :) Van eleje vége. Az első pár dallam vhonnan nagyon ismerős is volt. 0:21 nél pedig tercet játszottál alá? mert eza szólód legszebb része, ott teljesedet ki. Főleg azzal a gyors gyújtással befejezve a dallamot, most ízlésesen tetted ide a gyors részt is.
0:54 nél szép hangulatváltás volt, így még érdekesebb volt a szóló. 1:18 nál ismét jó helyre tetted a gyors részt, máshova már nem lett volna szép erre az alapra, és utána jött a befejezés ami olyan volt mint mikor egy karmesternek leesik a vércukra, és nagy szédülés közepette szépen lassan összeesik :D
Mint főállású fejlesztő, nyugodtan kijelenthetem, hogy amit a könyvben fogsz olvasni, azt a való életben marhára nem úgy kell csinálni. Persze arra jó lesz, hogy a sulit elvégezd, de:
1. fejlesztésben az elmélet és a gyakorlat totális ellentétben állnak egymással.
2. suliban úgysem azt tanítják, ahogy egy cégnél kell dolgozni, inkább azt, hogy új dolgokat később könnyebben el tudj sajátítani.
3. a suliban marha sok fölösleges dologgal fogsz találkozni és általánosságban elmondható, hogy a tanított dolgok köszönőviszonyban sincsenek a szükséges dolgokkal (suliban soha nem fogsz többrétegű alkalmazást fejleszteni, lehet megmutatnak ezt-azt, de sokszor a miértet nem magyarázzák el jól, etc.).
leszívesebben a 6 ost Feltenni egy improt a topicra, amit Tamás angolul elemez :)
legkevésbe pedig 2 ő volt, nem tudok dönteni:
1) heti szinten 160 perc arpeggious (napi szinten kb fél órát jelent) 0
4) adatbázis könyv olvasása napi szinten, (relációs adatbázis elmélet elsajátítása) 0
az a könyv nagyon száraz, egyrészt :D De azért is álltam neki h vmennyire előnybe legyek ha elkezdem a programozói sulit.
az arpeggoius nak pedig neki állni nehéz, mikor elkezdem akkor már teljesen bekapcsolódok és koncentrálok akkor van bennem kitartás és nehezen veszem rá magam h abbahagyjam :) De előző héten is szívesebben álltam neki saját szám készítésnek mint technikailag fejleszteni magam.
Talán az lenne a gyógyszer erre h tudatosan több lelkesedést kell keresnem, az arpeggious gyakorlására. A könyv az nem olyan fontos mint ez mert azt csak 1 szer kell elolvasni, de arpeggious-t mindennap kéne nyúzni egy kicsit.
Köszönöm a bíztatást, jól esik és erőt ad! És természetesen kíváncsian várom a véleményedet a szólóról, bár tudom, hogy sok dolgod van, ezért én nem ragaszkodom hozzá, amit a topikért teszel, az így is emberfeletti.
Amúgy tényleg sokat tanultam ennek a szólónak a kidolgozásából, látom mit-hogyan kéne csinálnom, hiszen technikailag messze nehezebb volt, mint az eddigi próbálkozásaim és mégis - szerintem - jobban sikerült, mint az eddigi alkotásaim, még ha nem is lett perfekt. Egyszer úgyis fogok csinálni valamit, ami perfekt.
Vhogy már úgy érzem h ezekkel a youtube-os alapokkal már nem tudom magam kifejezni annyira mintha mindent én csinálnék... Szóval mindenképp rá szeretnék térni a teljes számok készítésére. Bár nem tűztem ki magam elé célt, h mennyit fogok megcsinálni időhöz kötve. De hogyha már így h felhoztad akkor oké, benne vagyok idén 3 mat összehozok, csak nehogy több legyen belőle
Bár stílussal problémáim vannak, hasonló zenére szeretnék ráállni amit pl Mike Oldfield. Szerintem hatalmas dolgokat művelt, és ahogy néztem pár fellépését nagyon nagy tömegeket megmozgatott a zenéivel.
Úgy látszik most mindegyikünknek több lett a 0 múlt héten. A múlt heti listád 6 tételéből melyik az, amit a legszívesebben csináltál, és melyik az, amit a legkevésbé szívesen kezdtél el?
Most nekem is sok volt a nulla a múlt heti listámon.
A meditációt viszont ezek szerint sikerült minden nap, és ezt talán a legfontosabb feladat, az összes többi siker a belső alapokra tud épülni.
Bár sok igazság van a soraidban, de az utolsó félmondatot én mindenképpen száműzném, mert ez így önbeteljesítő jóslat lehet. Egy ilyen mondattal a stagnálást tűznéd ki, úgyhogy helyette határozd el, hogy napi fél óra gitározással is szépen fogsz fejlődni*.
Egyébként az utóbbi pár évben jóval kevesebbet gitározom, mint régebben, és mégis jóval gyorsabban fejlődöm. Tehát az biztos, hogy nincsen egyenes arányosság a ráfordított idő és a fejlődés között.
Amúgy teljes mértékben hallani a fejlődést nálad, hónapról hónapra. Legyél te a kivétel, aki napi fél órákkal is szárnyal és száguld!
---------------------------------
*És hogy ez nem reális, és inkább nézzünk szembe a tényekkel? Szerintem ne nézzünk szembe. Nézzünk inkább a céljainkra. Ha a realitásokat néztem volna, meg sem próbáltam volna a zenészpályát. Aztán tessék, milyen szép dolgok alakultak ki belőle.
Jöhet ilyen máskor is, jó dolgokat hoztál ki ebből az egyszerű akkordmenetből. Emellett tetszett a hangszerelés és a pontozott nyolcados delay-témák is. A szám vége volt a legfülbemászóbb 1:02-től. Van fantázia ebben a zenében, úgyhogy várom a folytatást. Egy 3 számos saját anyag elkészülhetne idén év végéig, mit szólsz az ötlethez?
Topik-Feladatlista Projekt - július 29-augusztus 4
1) Folytatni a cseh nyelv tanulását, kb. 10 napja nem foglalkoztam vele - legalább 3x30 perc
0, erre most nehéz volt motiválni magamat, júliusban szembesültem a rengeteg cseh nyelvtani szabállyal, és random szóvégződésekkel. De hamarosan úgyis indulás Prágába, és ott lendületet kapok:)
2) Megcsinálni a Timeless Hour trailer videót is, a Sharp Guitars videó már elkészült
0, ezen a héten megcsinálom - kérjétek majd rajtam számon, és ha nem készült el a héten, akkor kövezzetek meg
3) Technikai gyakorlatok - Paul Gilbert: Intense Rock váltott pengetés - legalább 2x30 perc
0, bár sok gyors váltott pengetést szórtam el különféle szólókban
4) Egy workshop-projekthez ötletek gyűjtése Wordben
0
5) Legalább 4 új anyag a zenei adatbázishoz
1, ezzel sokat foglalkoztam
6) Saját számok folytatni
1, és ez a múlt hét legörömtelibb dolgai közé tartozott
7) Írni Steve-éknek
1, már válaszoltak is mindkét témakörben
8) Új hangkártya ügyében döntést hozni, és megvenni
0.5, mivel azt a döntést hoztam, hogy teljesen jó az alaplapi hangkártya
Topik-Feladatlista Projekt - augusztus 5-11
1) Folytatni a cseh nyelv tanulását, kb. 10 napja nem foglalkoztam vele - legalább 3x30 perc
(írok mindegyikhez pár sort, ahogy Szgabor-ral megbeszéltük a héten: az időbe beleférne a cseh tanulás, kicsit a telefonkönyvként bemagolandó szóvégződés-táblázatok vették el a kedvemet. Pedig már alapszinten sok mindent megértek a szövegekből.)
2) Megcsinálni a Timeless Hour trailer videót is, a Sharp Guitars videó már elkészült
(itt az lehet a motiváció, hogy ha ez is kész, akkor a két videót közösen lehet futtatni, kitesszük majd a Git@rShop-on is, és a Guitar-Muse oldalain is. És persze a YouTube-on is sokan rátalálhatnak.)
3) Technikai gyakorlatok - Paul Gilbert: Intense Rock váltott pengetés - legalább 2x30 perc
(egész jól állok gyors váltott pengetésből, de azért sokszor inkább mást játszom improvizálás közben. Szeretném ha még precízebb, és még stabilabb lenne, és akkor elkezdhetek egyre szokatlanabb alakzatokat is játszani ezzel a technikával.)
4) Egy workshop-projekthez ötletek gyűjtése Wordben
(ez egy nem hagyományos workshop lesz, ezért itt teljesen új alapokról kell indulni, valószínűleg ezért húzódik a dolog már hetek óta.)
5) további 5 anyag a zenei gyűjteménybe
(ezt nagyon élvezem, megbízásra imádok zenét írni, olyankor sosincs késlekedés és halogatás.)
6) folytatni az elkezdett új számot, amelyet az egyik topik-tag már hallhatott is múlt pénteken
(mondanom sem kell, hogy ezt is élvezem. Kezd a hangzás is egyre jobb lenni.)
7) Írni elemzést Leslie és Biciklipumpa szólóiról, utóbbit Pumpa kérésére angolul.
(this will be a big fun for sure!)
1) heti szinten 160 perc arpeggious (napi szinten kb fél órát jelent) 0
2) kreatív angol könyvből gyakorlás 5 oldal naponta ( heti szinten 6 óra tanulás ) 0
3) java programozási nyelv megismerése ( heti 8 órában ) 1
4) adatbázis könyv olvasása napi szinten, (relációs adatbázis elmélet elsajátítása) 0
5) improvizálás heti szinte 210 perc 1
6) Feltenni egy improt a topicra, amit Tamás angolul elemez :) 0.5 (elemzés még hiányzik :D )
Topik-Feladatlista Projekt - aug 05-11
1) kreatív angol könyvből gyakorlás 5 oldal naponta ( heti szinten 6 óra tanulás )
2) adatbázis könyv olvasása napi szinten, (relációs adatbázis elmélet elsajátítása)
3) improvizálás heti szinte 210 perc
4) Feltenni egy improt a topicra, amit Tamás angolul elemez
5) Skálázás, technikai elemek (arpeggious,pengetés,legeto) gyakorlása napi fél órában
ÁZZTÁÁÁÁÁ BÜDDDÖÖÖÖÖÖS! Micsoda muzikaaa !!! Marha jóóó:d Nagyon bejön :D Tetszik a fődallam nagyon odabax. :D Grat :D! Hatalmas grat. A shred nagyon bejövős:D meg szűkített arpeggiok:D
Na, sajnos a hetem eléggé elúszott. Építkezünk, így egy csomó olyan dolog jött be, amire nem számítottam, így a heti listám se lett túl acélos. Íme:
Topik-Feladatlista Projekt - július 29-augusztus 4
-meditáció minden nap 1
-napi lick 0
-Symphony of Destructiont átismételni 0,5 (egyszer már megtanultam tabból, most hallásból próbálom leszedni, de egy-két rész nehezebben megy)
-Tornadot begyakorolni 0,5 (legalább 85%-os sebességen) (80%-on megy, menne 85%-on is, csak nagyon instabilnak érzem még annál a sebességnél)
-Tune upot swingesen kigyakorolni 0 (ez a swinges, jazzes ritmizálás még nehezen megy, nincs húzása a játékomnak itt)
-slapet gyakorolni 0
-arpeggio (160, nyolcadokkal) 0
-tapping (160, triolákkal) 0
A technikai részekre egyáltalán nem volt időm, kivéve a kéz szinkronizációra, amit viszont nem vettem fel.
Az e heti listám rövidebb lesz, mert sok a nulla, minden erőfeszítésem ellenére is.:(
Amúgy rájöttem egy nagy igazságra ezzel a felvételemmel kapcsolatban, amit most jól megosztok veletek.
Ugye magamnak mindig nagyon magasra teszem a mércét, amit szükségesnek tartok, mert csak így lehet elérni magas színvonalat. Ugyanakkor mindig mondogatom, hogy bár csinálok szép és jó dolgokat, a játékom akkor is nagyon hibás, főleg, ha a profikhoz hasonlítom magam. Ezt a szólót kb 6 óra alatt raktam össze, folyamatos gitárnyúzással, állandó újrafelvétellel. Az elején még az egyszerűbb tekerések is alig mentek, rengeteg hiba volt bennük, aztán amikor szántam rá időt, hogy csak egy bizonyos részt gyakoroljak fél órán keresztül, azt vettem észre, hogy egyre könnyebben játszom nem csak a kigyakorolt részt, hanem a következő nehéz részeket is és egyre kevesebb idő kell ahhoz, hogy a nehéz dolgokat relatíve jól fel tudjam játszani.
Ezek alapján nagyon látszik a különbség köztem és egy olyan profi közt, akinek a gitározásról szól a napja, aki naponta hosszú órákat tud gyakorlással tölteni, mert nem kell mást csinálnia. Múltkor kérdeztem Tamást is, hogy mi lehet az oka annak, hogy ennyi apró hibát csinálok, akár mellépengetést, akár rossz hang lefogást, akár dinamikai eltérést, etc. Most már látom, hogy ennek tényleg "csak" ennyi az oka, hogy nem tudok eleget gitározni, és azt gondolom, erről a szintről nem is fogok tudni továbblépni napi fél óra játékkal. Ugyanakkor azt kell mondjam, ha az embernek van ideje gyakorolni, akkor a technikás szólók sem akkora mutatványok és némi tehetséggel igenis elérhetőek a nagyok szintjei.
Napi bölcsességemet hallhattátok!
az első pár hang kicsit sután szólt, ez a hangszínbeállítás miatt van szerintem még mindig. Próbálj állítani rajta, kísérletezz többet a hangszíneddel !
egyébként amikor nem téged néztelek a videón akkor elcsíptem pár jó rész mint mondjuk 1 percnél a tapping :)
Öröm látni, hogy szép technikai elemekkel bővíted a repertoárod, csak így tovább! A 00:56-os rész különösen jól illett az egész alap hangulátába, ahogy szerintem a 01:20-as akkordozás is! Nekem igazából csak az elején a kitartott hangok nem jöttek be annyira, talán ha erősebben fogod meg őket, vagy picit több variálást teszel bele...nem tudom, de összességében szép munka lett ismét!
Jó ideje nem jártam itt, nyaralás és egyebek miatt, de végre sikerült végigolvasnom a hozzászólásokat és meghallgatni a szólókat, mindegyik nagyon jól sikerült!:)
Pár hete én is csináltam egy új szólót egy versenyre. Az alap nem igazán az én stílusom, de jó volt rá játszani! Ha valakit érdekel, itt megtalálja!:)
csepess: na, elő a farbával! Olyan nincs, hogy csak ennyi a véleményed, hogy 'alakul'.
fazsi: Hát igen, mintha csak nekem írták volna az alapot.
biciklipumpa: a 0:58-as tekerésből azt a kevéske szünetet is ki akartam venni, ami eddig benne volt. A refet nem akarom külön megcsinálni, szerintem ez a nóta így jó, ahogy van, ilyen minőségű alapot úgysem tudnék szerintem csinálni. A ref maga meg valahogy az alaptól is függ, nem kellett órákig gondolkodnom rajta, úgymond ezt dobta a gép.
0:58 nál kár h megváltoztattad, nekem tetszett h hosszabban kitartottad azt a hangot :)
Gyors részed nem fogtak meg annyira, de a reff részedről még mindig úgy gondolom h amit tőled hallottam eddig számaidat, azokhoz képest ez a legjobb szösszenésed. Saját számodnak kidolgozhatnád ahol az alapot is te készíted alá.
Mennyi jó szóló született az elmúlt napokban, mindenkinek gratula hozzá. Tényleg nagyon jó az alap és Metalmolekula kollégának ez nagyon testre szabott ahogy hallom.
ártani nem árt, de ASIO üzemmódban (DAW alatt) nemigazán üdvözítő ha a win próbál normál üzemmódban belevauzni a hangkari streambe. inkább átraknám... persze a driver elvileg lepattintja az ilyen kérést, de az ördög nem szunyál
ha rádreccsent felvétel alatt, mondjuk ÉLETED SZÓLÓJA ALATT akkor ....
nálam 3 hangkari simán elvan(POD,M-Audio,alaplapi) persze ehhez már keverő vagy sokbemenetű erölködő kell.
csak a saját szintemig hallok ugyan, de hibát nem hallok a tekerős részekben, nagyon szépen ki van dolgozva uh nagy Gratula! , de én a soundal kezdenék valamit, ez kicsit lélektelen nekem, nem elég telt
annyival kiegészíteném, hogy Peti nekem egyszer azt írta, h célszerű figyelni rá, hogy 2 menetnél többször ne legyen feltekerve a kulcsra a húr, mivel akkor intenzíven megcsavarodik a test fölött, és nem tud szabadon lebegni-rezonálni, bár ez tremolótól független minden gitárra igaz, ha nem egyértelmű valami a videóból nyugodtan szólj, pl azt nem tudom, hogy a húrok tövénél mit csinál, talán rászorít enyhén az oktáv állítókra, h ne változzon
nem szabad sztem, én csináltam, fölöslegesen kicsorbítja a penge élét :D, még a Vai jem modellnek sem tesz jót :D, csak neki vannak rá emberei akik visszaélezik a késeit