Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
valahol tévúton jársz
nincs "3 szálas" csatlakozó SPDIF viszonylatban!!!
vagy optikai vagy RCA. a profi SPDIF szerű kommunikációjú XLR csatlakozású szimetrikus csatit most elhanyagolva (mert ilyened biztosan nincs).
az alaplapi hangkártya mixerén látnod kell ha van ilyen kimenet ha a properties-ben végignézed a lehetséges kimeneteket. ha van ilyened de nem látod, itt bepipázhatod. ha nincs akkor nincs!
amúgy alaplapról optikai vagy RCA kimeneted lehet. ha nincs a lap hátulján akkor van egy póthátlap, amit az alaplapra kell rácsatlakoztatni. mint mindig "Manuel" segít!
Köszönöm a segítségedet!
Még nem rendeltem meg, alszom rá egy párat. Addig nézegetem a különböző videókat a neten, aztán ha úgy érzem elakadtam megveszem.:)
Lehet én leszek az új MacAlpine?:P
Egyet én is összehoztam, ( mármint akkordilag ) még Pyra akkord megfejtős játéka közben keresgéltem "érdekes" felrakású akkordokat, és szerintem sikerrel jártam, viszont hogy mikor jutok oda hogy meg is szólaljon... Remélem azért még ebben az életemben.
*és mennyire érdekes, hogy a húgom stratocasterjén jött meg a feelingje h építsem, telefont kellett ragadnom 5 percenként mert jött az újabb ötlet meg kell hogy mondjam, mostanában vettem észre, hogy maga a hangszer mennyire befolyásolja/irányítja az embert a játékban
elindult a fejemben egy ötletsorozat pár akkordból összeállt tovább és tovább, egy teljes szám nagyon üres váza a fejemben, de úgy érzem nagyon elkapott az ihlet, el fogom kezdeni rögzíteni lépésről lépésre, bár a hangszerelése nagy kihívás lesz számomra, pár hónapon belül talán napvilágot is lát, nagyon feldobott a dolog :)
Keleties hangulata van, japán zenei oldalakon érdemes lenne megosztani:)
És szokás szerint fogós a dallam, benne maradt a fülemben már egy meghallgatás után is.
Nem teljesen ide illő téma, de kéne 1 nagy segítség mert a tegnapi napom ráment ennek a problémának a keresésére, és mivel tudom h itt csak segítőkész, néha még hozzáértők is vannak :) akik tudnak segíteni megoldani a problémám.
S/PDIF kábelem 2 szálas : 1 (GND,elvileg ez a test) , 1 (S/PDIF) és alaplapomba pedig 3 szálat lehet csatlakoztatni (Output)... Nos nagy nehezen rájöttem h a középső tűkimenet a test, két szélső pedig jobb-bal oldali hanghoz tartozik. Nem muszáj sztereoba szólnia, jó nekem ha mondjuk csak 1 jobb oldali hangszóró szól csak. HDMI kábelen keresztül szeretnék eljuttatni hangot a LCDtv- be, vagyis alaplapból menne videókártyába a hang és onnan HDMI pedig menne ki a jel. Mivel integrált a hangkártyám elvileg működnie kellene így, de sajnos ha összekötöm csak kép megy át, és sehol nem találom h hol kéne beállítani SPDIF es kimenetet vhol (hangkártyán kéne elméletileg) Már Bios ban is megnéztem, mindenhol de semmi eredmény. Nagyon sok szenvedéstől szabadítana meg ha vki tudna megoldást írni mert már mindent megpróbáltam :D Előre is köszönöm aki tud vmit tanácsolni. Amúgy (Win7 et használok,videokarim: Nvidia 9500 gt)
Frissítettem a POD HD500-at ( 1év után ) és kitekertem egy új sound-ot a line 6 fejekből. Előszedtem a 84-es Ibanez Roadstarom és más nem is kellett hogy elkapjon az ihlet...
Ezt a dalt vettem fel
Sziasztok!
Köszönöm a születés napi jókívánságokat, és a lakókocsistalanságomra ( létezik ilyen szó??? ) érkezett együtt érző sorokat!
Iminek külön köszönöm a dalt, remek lett ismét!
Pumpikának is köszönöm a birthday nótát!
A mai napból van még néhány perc, igyekszem elővenni a gitárt, és legalább jelképesen megkoronázni a "jeles" napot!
Gondoltam hogy hamar megoldódik a problémám a lakókocsit illetően, és valóban másnap kaptam egy fiatalabb, nagyobb, és sokkal jobb állapotú lakókocsit, úgyhogy szerencse is akad a szerencsétlenségben.
Na megyek, megsimogatom valamelyik drágámat, vagy mindkettőt!
Tamás idegen helyen riad fel:
"óó te jó ég, kopasz, nagy fekete szemű alak, polip ujjakkal, furcsa fényekkel maga körül, és dallamokkal kísérletezik rajtam, engem az ufók elra.. ja vájunk csak, hiszen ő
Satriani"
Ma a fríg hangnemről lesz szó. A fríg (angolul: phrygian) sokarcú hangnem: el lehet vele menni népzenei, világzenei irányokba is, a jazz világában is sokat használják az V. fokon, a flamenco egyik fontos skálája (különösen a „spanyol fríg” nevű verzió), de a legnépszerűbb felhasználási módja a sötét metál hangulatok létrehozása.
A Jam Track Central jóvoltából a napokban egy nagyon inspiráló metálos alapra készítettem egy szólót. A zenei alap Andy James „Modern Metal Series” csomagjában található.
A szóló:
A zenei alap alaphangja végig D. Mint a felvételen is hallhattad, igyekeztem sokféle hangulatot létrehozni a szóló során. Többféle skálát is használtam, és ezáltal a közös alap hang miatt a pitch axis nevű megközelítést (amelyről egy teljes anyagot írtam korábban) is ki lehetett aknázni.
A D-fríg skála nagyon hasonlít a D-moll skálához, az egyetlen különbség, hogy a 2. foka le van szállítva. Tehát bármely moll skálából a 2. fok leszállításával fríg skálát tudsz gyártani. A D-fríg skála hangkészlete tehát: D Eb F G A B C (a B hang nemzetközi jelzése Bb).
A fríg skálánál sokkal markánsabb, népszerűbb és gyakoribb a spanyol fríg (más néven domináns fríg) skála. Ennek hangjai D alaphangról indítva: D Eb F# G A B C. Tehát a spanyol fríg a rendes frígből a 3. fok megemelésével képezhető. És mivel emelésről van szó, ezért még b-s hangnem esetén is megjelenhet egy #, mint ahogy itt is megjelent a F# hangnál. A spanyol fríg 3. fokának módosítását a kottákon nem jelölik az előjegyzésben, hanem az adott ütemben (tehát ütemről ütemre) teszik ki a módosító jelet.
Nézzük a szólóban megjelenített hangnemeket:
A szóló elején még nem jelenik meg a fríg jelleg. 0:12-ig a C, a D és a F# hangok voltak a legfontosabbak. Ezek ugyan benne vannak a spanyol frígben, de a fríg fő jellegzetessége, a leszállított 2. fok nem jelent meg. (Nem véletlenül, hiszen ezt a hangot félretettem friss hangnak a későbbiekre.) Ezért ez a rész ugyanolyan joggal nevezhető D-mixolídnak is.
A D-mixolíd és a D-spanyol fríg egymás mostohatestvérei. Más szülőktől származnak, de meglepően hasonlítanak:
D-mixolíd: D E F# G A H C
D-spanyol fríg: D Eb F# G A B C
Tehát mindössze 2 helyen térnek el: a 2. és a 6. fokban. Ez a két skála tehát kitűnően alkalmas pitch axis létrehozására.
0:12 és 0:21 között az úgynevezett magyar moll skálát használtam, mégpedig több szólamban harmonizálva. A magyar moll skálát a moll skála 4. és 7. fokának megemelésével hozhatod létre. Még egyszerűbb az eljárás, ha a harmonikus mollból indulsz ki: ekkor elég csak a 4. fokot megemelni, és már készen is van a magyar moll.
A D-magyar moll hangkészlete tehát: D E F G# A B C#.
A szólóban 0:12 és 0:21 között a G#-A-E és az F-E-C# dallamok váltakoztak.
0:25-től, az új kör elején indul a fríges hangulat, rögtön a második hang a már említett leszállított 2. fok (Eb), amelytől azonnal megjelenik a fríg világ, amely gyakran a tüzet körbetáncoló vademberek képét hozza létre a hallgatóságban. Nem csoda, hogy a fríg a metál egyik kedvenc skálája, hiszen a híres metál-gitárosok jelentős százaléka szintén a tüzet körbetáncoló vademberekre emlékeztet.
0:49-ig tart az első fríges szakasz. 0:50-től új hangulat indul. Itt egy játékos, kromatikus, szokatlan hangzásra törekedtem. Ha nagyon be akarjuk sorolni hangnemileg a dolgot, akkor 0:50-0:56 között D-dúr skála szerepel, ahol az F-F# lépésnél az F váltóhangként funkcionál. 0:56-0:59 között D-moll skálát használtam. 0:59-től szűkített négyeshangzatok mentek felfelé, két szólamban. Ez megint spanyol fríg, hiszen az Eb-F#-A-C hangok a D alapra egy D7b9 harmóniát adnak ki. Ez egyrészt a jazzben használatos alterált akkordok egyik alaptípusa, másrészt tipikus fríges akkord, hiszen a spanyol fríg skála kulcshangjait, azaz a 2. és 3. fokot (Eb, F#) is tartalmazza.
A fentiek alapján 0:50-1:01 között, 11 másodperc alatt háromféle hangnem szerepelt, azonos alaphangon. Ez is egy pitch axis szakasz tehát.
1:02-től a fenti játékos motívum variációja indul. Itt most D-dúr helyett D-mixolídot használtam, hiszen 1:05-nél kiemelten szerepel a kis szeptim (C). A C# hangból, amely 0:50-nél fontos hang volt, itt most váltóhang lett. (Ez olyan, mint amikor az angol nagykövetet Londonból áthelyezik, és új állomáshelye Uganda lesz.)
1:09-nél a D-C#-D-Eb tremolókaros kromatikus menet szintén besorolható: a már említett magyar moll skálának is van hét modális esete, hiszen bármely fokáról indíthatjuk a hangsort. A legtöbb móduszt nem használják, de az 5. móduszt igen. Ennek a neve hivatalosan Bizánci skála, de én jobban szeretem „magyar fríg”-nek hívni, a spanyol fríg mintájára. A magyar fríg skála a sima fríghez képest két helyen tér el: a 3. foka és a 7. foka van megemelve.
Tehát a D-magyar fríg hangkészlete: D Eb F# G A B C#. Ez a hét hang a fentiek alapján a G-magyar moll 5. módusza, hiszen G-ről indítva ezt a hangsort kapjuk: G A B C# D Eb F#, és ez nem más, mint a .....
Biztos sokat tanulhatsz belőle. Valószínű, hogy a YouTube-on böngészve is találnál anyagokat, másrészt viszont az illető munkáját tudod támogatni, ha megrendeled tőle a DVD-t. Zenész, és sokat dolgozott ezen, úgyhogy jó érzés lesz honorálni ezt.
Szerintem a hangkártyán is múlik a dolog*, a Mayones felvétel óta másik gép van, és ennek az új gépnek (amely egy csúcs-bivaly-ősállat-sárkány modell) még csak az alap hangkártyáját használom. És szerintem a GT-3 alapból is máshogy szól ezzel a hangkártyával, mint a régi gépen.
A másik tényező az volt, hogy erre most nem tettem a régi felvételeken használt limitert és EQ-t.
-------------------
*remélem a szakértők megerősítik ezt, ha olvassák
A gyors futamokra is jobban ügyelsz mostanában, kezdenek azok is pontosak lenni, például az 1:34-es is ígéretes volt. A dallamokra és feelingre pedig csak ezt tudom mondani:
Igen, a ritmusgitár kicsit hangos, a pergő és a lábdob pedig még mehet feljebb (a pergőnek kell több). Közben írtad, hogy készül már a módosított verzió, úgyhogy ha elkészültél, akkor meghallgatom azt is.
Ezt tanúsítom, emlékszem a csodálkozásomra, amikor a frissen érkezett YJM signature gitárral a kezem alatt nem jöttek a Malmsteen-futamok úgy, ahogyan azt reméltem...
Sokszor ezt érzésből lehet jól elkapni, arra figyelek, hogy a gördülékenység megmaradjon. A másik fontos szempont, hogy maga a futam/elem ne legyen nagyon sablonos, mert ha van benne váratlanság, akkor ezáltal elkerülhető az is, hogy odaerőltetettnek hangozzék.
Most nagy kísérletezés folyik a hangszínekkel, a múlt heti Drive felvétel hangszíne nekem is tetszik, de mégsem tökéletes a hangzás még, ezért próbálgattam azóta újakat is.
:))))))Igen attól függ kiül oda,mert mindenki magát akarja hallani.Bass,dob ,ének szinyós stb.Ezért jó egy független talán.Meg a végleges keverés után pár napot pihenni kell és úgy meghallgatni.Az biztos,hogy sose lesz kész mint tudjuk,csak abba hagyjuk.
Hú Tibi szerencséd volt.Nekem az egyik autóbalesetemben 5 helyen széttört a jobb arccsontom.Kevesen múlott,hogy most nem máshol pengetek.Össze se tudták rakni rendesen.Voltam vagy 23.Ez a rossz a kocsikázásban,hiába figyelsz te,ha a másik nem.A fent említett példában mi voltunk a hunyók,vagy inkább a részeg haverom aki a kocsit vezette.
Bravó Imi!
Ez nagyon jó lett!
(A torz szóló hangszín még kásás egy picit szerintem, lehet több zajzár kellene rá, az elején a karcos hangszín viszont állat)
Helló vEgGg!
Ritmusgitárok szerintem is hangosak, de a szand az atom jó. Szólógitár és ének is halk szerintem, valamint a pergő dob is, és én arra tennék egy kis magasat is, elveszik a sok középtartományban. Trenszes szinti k....jó, a szőnyeg részek lehet, hogy csak halkak, vagy valami testesebb hangszín kellene.
Kéne egy kis segítség, billentyű tanulásához.
Kinéztem ezt a DVD-t, hogy itthon, egyedül tanulgassak billentyűn játszani.
Szerintetek mennyire használható az oldalon lévő infók alapján? Semmi mást nem találtam róla.
7500-ért megéri?
Tamás, a legutóbbi boss gt-3 felvételed kicsit tompább, mint pl a Mayones nevezésed, milyen utómunkákat lehet csinálni egy felvételen, hogy a hang jobb minőségű legyen, vagy ez mitől függ? Nekem is van olyan felvételem a hd500-al ami szebb részletgazdagabb, meg olyan is ami kevésbé, eddig úgy tűnt, hogy az alap is nagyban befolyásolja, hogy az adott hangszín, hogy viszonyul hozzá.
ha lemezed jelenik meg, ENNEK rajta KELL lenni! :)) nagyon jók a melódiák, kellemes minden szempontból a fülemnek, a hangszín is tökéletes! nagy giga gratulációm!
Köszönöm mindenkinek, most már egyre többen mondják, hogy kicsit sok a gitár, úgyhogy hiszek nektek.:) Szerintem majd a napokban feltöltök egy következő verziót, és kikérem újra a véleményeket. Tényleg köszi mindenkinek a segítséget!
Egyébként a múltkor olvastam a stúdiófelvétel topic-ban egy véleményt egy felvételről:
"Hallatszik, hogy gitáros kevergeti" Ez lehet, hogy tényleg gitáros 'betegség'. Amit én szoktam itthon kevergetni, arra rendszerint azt kapom, hogy hangos a gitár.
Én meghallgattam egy HD201-es fülessel, egy M-audio Av-40 hangfalpáron, illetve egy sima PC sztereo hangszórópáron és én is hangosnak találom az gitárokat. A pergőt pl. alig hallom, a lábdob pedig szerintem egy kicsit sok.
A szintihez nem tudok így nem is akarok hozzászólni. A gitár sound egyébként nekem nagyon tetszik. Házi körülmények között szerintem nagyon jó úton vagy.
Ha távol lennék otthonról, ettől biztosan őrületes honvágyam lenne. Egyébként is szokott már 1-2 nap után.
Egyébként meg nagyon szép dal tele érzelemmel és csodás dallamokkal.
0:07-0:11 ennyire jó
Azt hiszem ebben nagyon tetten érhető amit korábban mondtál már, hogy ne az alap uralja a szólótémát. Nagyon tetszik, főleg az említett rész, illetve a vége felé is van egy hasonló.
Szia!
Nagyon jó ez a szám nekem Qr..ra tetszik!!! 3:05-től 3:50-ig nagyon jó a szóló ezt egy kicsit kiemelném hangosabbra mert kib..túl jó lett.A kiséretet kicsit hallkabbra venném a dobot egy kicsit hangosabbra de ez csak az én véleményem az is számít szerintem ki miről hallgatja meg.Gratulálok!Nagyon jó ez a szám,még annyit hogy az éneket egy kicsit tisztábbá kéne tenni hogy jobban érthető legyen a szöveg.Mégegyszer Gratulálok nagyon jó a szóló!!!
Köszi, ki fogom próbálni a gitárok kicsit halkabbra vételét is. Szintihangszíneket pedig keresgélek még... Igazából azért nehéz a dolog, mert az, hogy túl hangosnak hallod a gitárt, nem feltétlenül hangerő miatt van. Lehet, hogy csak bizonyos tartományokban kellene finomítani rajta. Nemtudom... mindegy, küzdök még vele, aztán meglátjuk, mi sül ki belőle...
Na, itt bent a cégnél is meghallgattam a nótát (sima pc-s output + akg fülhallgató), továbbára is túlságosan hangosnak találom a gitárt és nagyon halknak a szintit.
Amit én kipróbálnék:
1. Kísérő gitárokat kb 15-20%-kal halkabbra venném. A szóló kb jónak tűnik.
2. A basszerre picit nagyobb hangsúlyt tennék, talán az megoldaná azt a problémámat, hogy nem hallom elég telítettnek a számot. A keveréséhez sajnos nem értek.
3. A szintit - főleg a trance-es részt - hangosabbra venném szintén egy jó 10-20%-kal.
4. Bár nem értek annyira a szintihez, de talán ezeket a kitartott sima akkordokat le lehetne cserélni valamire. Ehhez jó lenne egy olyan szintis, akinek van tapasztalata abban, hogy kell jó szinti alapot írni.
Vsti-khez sajnos nem értek, de biztosan valami torzítottabb, agresszívabb verziót néznék.
Köszönöm a részletes véleményt. Az 1. ponttal nem tudok teljesen egyetérteni (na jó, talán egy picit vissza lehet venni belőle, bár pl. az általad linkelt Bodom dalban is vannak ilyen arcbamászóak a gitárok, szerintem), eddig páran meghallgatták már, és én is meghallgattam a saját cuccomon kívül barátnőmnél is (kis PC hangszórókon), ott sem éreztem túlságosan hangosnak, de mindenképp megfontolom a dolgot (és persze másoktól is várom a véleményt ennek kapcsán).
A 2. ponttal egyet tudok érteni, szintiből jó lenne odabaszósabbakat találni, de sajnos nem értek annyira a szintihangszínek kikeveréséhez. Esetleg van valami tipped valami jóféle VSTi-re? Ebben Korg M1 szól, a trance résznél pedig Rapture.
Dob: Hát, valódi emberi faktor sajnos nem is lesz, mert nem volt lehetőségünk igazi dobokat felvenni:( Ellenben a mai metal trendeket elnézve én úgy vettem észre, hogy manapság egyre inkább ez az atompontos, agyontriggerelt dob válik dominánssá ebben a műfajban...
Na. Ma szerencsésen rommá törték a lakókocsimat Skóciában. Szerencsésen, mert személyi sérülés nem történt, és a hangszerek is megúszták a kemény tokoknak köszönhetően.
Viszont a továbbiakban csak és kizárólag papírtányért, és műanyag poharat vásárolok...
1. Szerintem a kísérő gitárok együtt nagyon hangosak, jóval halkabbra kéne venni a kettőt.
2. A háttérben lévő szintit megmondom őszintén nem nagyon hallottam ki a gitárok miatt, de egyrészt jóval agresszívabb hangszínt és hangerőt adnék neki (mint a Bodomnak ezen nótájában), másrészt - bár mondom, nem hallom eléggé mit játszik -, de bátrabb/változatosabb stílust adnék neki, így kicsit olyan gépies benyomása van, mint a dobnak, ami szintén elég darabos, gépies, hiányzik mindkettőből az emberi faktor. Nem tudom érthető-e, hogy mire gondolok?
3. Ami még szemet szúrt, hogy kicsit üresnek tűnik a nóta. Több telítés kellene szerintem bele, akár háttérben lévő iker témákkal, akár nagyobb szinti jelenléttel...nem tudom, ez így még kicsit teszt verziónak tűnik. Persze ma munkatársakkal voltam inni, szóval meghallgatom holnap is, az a biztos, lehet holnapra meg tetszeni fog az egész.
tudom jól, és ezért is tetszett meg ez a gitár, am is szép darab, de úgy hogy kijöttek belőle ezek a dallamok,a z agyam összekötötte mint valami pavlovi reflex, de ettől független a Cortom hiába kényelmes nyakú, magasak a húrok, és így is zizegnek, nem túl jó a hangkitartása, magas fekvésekben hamiskás, az E1-es húrnak a vége fele már elhalnak, vagy erősítve meg se szólalnak a hangjai, annyira nem rezeg a test, gyárilag egy kis csavar is votl a nyakába, ami nagyjábol orvosolva lett, a tremolója csak az egyik irányba használva tartja a hangolást, úgy érzem talán már megértem egy új hangszer vásárlására, ami pedig olyan kell hogy legyen ami teljes mértékben tetszik,
van pl egy 2550 prestige ugyanannyiért, amennyiért itthon árulják ezt, de csak a prestige mivolta miatt szemezgettem vele, mert hiába jó vétel, sőt még közel is van nem tetszik annyira, a sötét gitárok már nem annyira tetszenek mint régen
Egyébként, erősítő tekintetében kettő esélyes van nálam. A Marshal Mg100Fx, meg a Roland Cube 80xl :) Rolandról nézegettem teszteket és hát ott van a szeren :D
Nálam tökéletes a hangzás ! :) Nem áll közel hozzám annyira ez a stílus de bőven van benne feszültség, mind a gitár témákban is és az énekes hangja is ! Szóval gratula
Ja, és egy kis műhelytitok érdekességképp: A 0.30-nál lévő "dj scratch" effektet természetesen gitárral csináltam (+egy chopper és egy pitch shifter plugin:))
Nekem spec. annyi észrevételem van, hogy talán a dobban a ride cymbal túl hangos, meg a trance-es szintinek talán le kéne csapni a magastartományából (bár az csak ebben az egy dalban fog szerepelni).
Sziasztok! Rég nem jártam itt, mostanában az albumunk keverésén dolgozom, ami sajnos egyáltalán nem egyszerű feladat, főleg profi monitorok stb. nélkül. Ebben kérném most kicsit a segítségeteket. Felraktam mutatóba az egyik dalunkat a jelenlegi állapotában, és szeretném, ha minél több fül hallaná, minél több hangcuccon. Tudom, hogy profi minőséget házilag nem fogok elérni, de azért amennyire lehet, törekszem rá!:) Kérlek, hallgassátok meg, és jelezzetek vissza, hogy hangzás tekintetében szerintetek mi az, ami nincs rendben, mit kéne másképp stb. Előre is köszi!:) Ja, és a dal ebben a formájában egyelőre csak belső használatra van...:)
elárulom a nagy titkot! NEM A GITÁR TESZI!
ismerem az érzést, amikor az embör az általa csodállt fharokk tudását annak gitárjának bebírtoklásában véli megfejteni, de sajnos nem így müxik...
Én is most gondolkodom gitár cserében, de még mindig habozok. Jelenleg egy Ibanez RG370DX-em van, és kinéztem az 7 húros Craftsman-t, (ilyetilyet), ami nagyon jóáras. Van egy-két hiányossága - pld a satu leszortói nincsenek meg, de még egy kis ráköltéssel is kijönne 60E-ből.
Elég sok kiadásom lesz, meg volt, szóval nem vágnék bele még egy ennyire drága hangszer vásárlásába. Ha vennék is ilyet, akkor most a csekternek mennie kéne.
Az a baj az itthoni hangszerboltokkal, hogy ilyen modeleket sehol nem lehet fellelni és kipróbálni, és még ha lehetne is, itthon kb egy százassal drágább egy ilyen hangszer. Mindenesetre nem mondom, hogy végleg elvetettem az ötletet, az Ibanez az mégis csak Ibanez.
Engem nem zavar a hangszer színe, csak mégse legyen olyan hogy is mondjam...
Mindenesetre nem lett olyan vészes a vége a licitnek. lehet érdemes lett volna hamarább írni Friccnek. Most válaszra se méltatott, de lehet még meg se nézte.
Bár nem kérdeztél, de szerintem g***ironda ez a rózsaszín verzió. Persze kinek a pap, kinek a rózsaszín.
Viszont, nézegettem az ibanez oldalon a 7 húrosakat és ez az Ibanez RGD2127Z ISH (középen, a bal oldali) elég állatul néz ki.