HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Ibanez S 2013-06-28 03:25 |  #22313
ÚJ VIDEOKLIPPÜNK!!! \m/


Danone2013-06-28 02:33 |  #22312
Le tudnád vágni a szólót hogy tényleg az alapot kapjuk? Próbálkoztam a dologra csak nagyon zavaró volt hogy egy másik gitár is szólózik. Valahogy vezette a játékom...
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#22311)

Stratooo2013-06-27 16:52 |  #22311
Ha valakinek van kedve, improvizálhat erre az alapra, kíváncsi lennék, kinek milyen ötlete van rá :
Eredeti dal itt:Driftaway

Stratooo2013-06-27 16:22 |  #22310
Nem, Ő Gibson :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22283)

Metalicon 2013-06-27 14:32 |  #22309
Én köszönöm fantasztikus Impró lett belőle :D!

Megtaláltam benne a malmsteen lickeket is :D
0:40-ig nagyon bejön a gitártéma, persze 2x-ra meg kellett hallgatnom hogy rá tudjak koncentrálni, mert a Slash-korszakomban rengetegszer eljátszottam az eredeti szólót, így kicsit fura volt. De másodszorra már meghallottam a rendes dallamot és nagyon tetszik. A tekerés, sweep, arpeggiok pedig szerintem rohadt jól illenek erre a dallamra. 0:37 nél kezdődő tekerés a kedvencem arról malmsteen-freedom isn't free száma jut eszembe, sőt még a 0:57es részről is:D Azért a Vai vonalat is lehetett érezni a csúszásokban:D Ha a szóló kedvenc részét kéne kijelölnöm akkor akár milyen fura de 0:35től kezdődő rész a kiállásig :D Marha jó lett :D meghallgattam már vagy 15ször. Szóval köszönöm szépen nagyon kíváncsi voltam de nem csalódtam :D Sőt.! Amúgy a szólóban csak a pentaton skálát használtad??

(Remélem tényleg cilinderben játszottad fel:D)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22262)

madinorbi 2013-06-27 11:17 |  #22308
A mai termés 3óra40perc, csak technika, az alkarom olyanra püffedt mint Popeyé

madinorbi 2013-06-27 10:59 |  #22307
Slash itt járt álmomban, azt mondta, hogy:
"Norbert, I've been following you on the tube for a while, you're getting better, the only problem is with your tremolo guitar, you need to sell it now and buy a les paul as soon as possible!!!

És már zajlanak a tárgyalások az ígéret földjével, egy goldtop ec 1000-ről

kustriani 2013-06-27 08:45 |  #22306
az olasz faktor most is megvolt, bár nehéz az emelkedett részre önálló dallamokat találni, Sfogli itt nagyon meggyőző volt
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22301)

JonasTamas 2013-06-27 04:38 |  #22305
Örülök hogy tetszik! :)
Persze, minden megosztásnak örülök.

Kíváncsi leszek majd az új szólódra, sárkányos alkotást és gitározást hozzá!
Válasz 'csabela' hozzászólására (#22304)

csabela 2013-06-27 03:37 |  #22304
" Szólóztam egyet az alapra, nagyon kellemes zene, inspirálja a szép dallamokat. "

Nagyon tetszik, köszönöm!!!
Hihetlen, hogy a felsorolt és általad felhasznált elemek milyen hatást keltenek.

Nem baj, ha megosztom az ismerőseim körében?

Közben én is elkezdtem írni rá egy új szólót, megpróbálom az általad alkalmazott elemeket felhasználni. Erre most ráfekszem és majd feltöltöm. (Azért az Malmsteen futamot is gyakorlom)

Mégegyszer köszönöm!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22303)

JonasTamas 2013-06-27 03:16 |  #22303
Szólóztam egyet az alapra, nagyon kellemes zene, inspirálja a szép dallamokat.


A felhasznált elemek:


0:01 széles vibrato

0:01-0:04 ismétlődő motívumok (ritmika + dallamív)

0:03 kiemelt színező-fok (a d-moll skála 2. foka, az aktuális Bb-dúr akkordhoz #4 (lídes hatás)

0:06 fél-üveghangok (semi-harmonics)

0:07 felbontott Dm7 arpeggio

0:09 tapping a 20. bundra

0:09 kör eleji „értékhordozó” szünet

0:10 oktávok az E és a G húrokon, csúszásokkal díszítve

0:12 az utolsó oktávos hang tetején díszítő nyújtás (oda-vissza)

0:13 unison bends (kéthúros nyújtások)

0:14 díszítő csúszások (a motívumban is voltak ilyenek)

0:15 vízszintes vibrato

0:17 dupla szélességű pentaton (két doboz egyszerre) triolásan





http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/sz-l-csabela-zenei-alapj-ra
Válasz 'csabela' hozzászólására (#22302)

csabela 2013-06-27 01:53 |  #22302
" Persze, örömmel! Jöhet az alap :) "

Wooow!

Kicsit hosszabb alapot vágtam a fő szólóénál, 0:02-től van 4 kör az átvezető szóló alapjából is.
0:15-től van a fő szóló alapja és 0:34-től jönne az ének melletti – minimál megközelítéses – szóló.
Ez kicsit több, mint amit kértem, ha úgy gondolod, vágd meg kedved szerint.

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22299)

JonasTamas 2013-06-27 01:36 |  #22301
Elkészült a Jam Track Central-os Marco Sfogli csomagra készült improvizációim harmadik része, a Petrucci Style alapra. Továbbra is a Gibsonon, amely úgy látszik neoklasszikus shred-re is jó :)






A háromrészes sorozat itt hallgatható meg:


http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/petrucci-style-solo

http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/80s-style-solo

http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/timmons-style-solo

JonasTamas 2013-06-27 01:32 |  #22300





Széles skálák magas fekvésekben


Ahogy legutóbb is írtam, ezek a példák arra az alapgondolatra épülnek, hogy a szokványos "normál" skáladobozok kiszélesítésével érdekesebb hangzásokat és hangköz-kombinációkat állíthatunk elő. A videóban hallható zenei alap Fisz-mollban van, és a Fisz-mollhoz tartozó egyik ilyen kiszélesített skála a 9. és 14. bund között helyezkedik el. Ezt a helyszínt használtam a múlt heti 4 példa során. Ma pedig megyünk egyre magasabbra a gitár nyakán, egészen a 21. bundig.


5. példa (a videón 1:58-tól):


Ez a példa a 12-17. bundok között helyezkedik el. Múlt héten az első négy példa leírásánál sok szó esett a hangköz-lépésekről, ma pedig a fokokat emelem ki. Mint ahogyan a pár hónappal ezelőtti pálinkás anyagban már hosszan beszéltünk erről, a skála minden fokához saját hangulat tartozik. Ezek a hangulatok tetszés szerint kiemelhetők, ha az adott fokot hosszan, hangsúlyosan alkalmazod. De még tizenhatodos alkalmazás esetén is röviden fel tudnak bukkanni az eltérő hangulatok. Az 5. példában az első négy hang összesen egy Fisz-moll7add4 hangulatot hoz létre, mivel az E hang egy 7. fokot, a H hang egy 4. fokot képvisel. A példa folytatásában a Gisz (2. fok) is sokat szerepel, behozva ezzel a saját világát, amely az egyik kedvencem.


6. példa (a videón 2:25-től):


Ennek a példának az az érdekessége, hogy sima pentatonként indul, és csak menet közben szélesedik ki. Érdemes megfigyelni a 7-8-9-10. sorszámú hangokat, amelyek végig azonos fisz hangot jelenítenek meg, csak eltérő húrokon. Egy dallamban ugyanis nem muszáj állandóan le-fel menni, az egy helyben maradás is egy kitűnő opció. A G-húron megjelenő 19. bund a nagyon szép színező-fokot, a 6. fokot hozza be. Ahogy már máskor is említettem, moll hangnem esetén a 6. fok kétarcú tud lenni: szólhat nagyon hatásosan és nagyon furcsán is. Olyan, mint egy gyorsan ható méreganyag, amely óvatos és átgondolt adagolásban gyógyhatású lehet, míg felelőtlenül alkalmazva pusztító hatású. A 6. fok olyan is lehet, mint az az esemény, amely közvetlenül a "De aranyos ez a kis pitbull!" mondat után zajlik le.


7. példa (a videón 2:47-től):


A 7. példa a legkomplexebb mind a 8 közül. Ez is sima pentatonként indul, majd az ütem felezővonala előtt egy ravasz csúszás/pull-off kombinációt követően új fokokra megy át (2-7-4. fokok), majd az utem végén egy moll7 arpeggio közbeiktatásával érkezik meg a G-húrra. Itt egy Eadd4 felbontás indul (a példa 2. ütemének eleje), és utána egy azonos ívekből álló csúszásos motívum-ismétléssel érkezik meg a 9. bund környékére, ahol egy 7-->5. fok lépéssel zárul a stabil kvinten. (Megjegyzés: a motívum-ismétlés típusait, köztük az ívek ismétlését egy korábbi anyagban részleteztem, amelyet itt olvashatsz el.)


8. példa (a videón 3:24-től):


Ez a példa a 16-21. bundok között zajlik. A 21-17-21-17 önmagában nézve egy szép Amaj7 arpeggio. Ennek a példának a fokok mellett az adagolás jelenti a másik hajtóerejét. A tizenhatod-szünettel történő indulás eleve izgalmasan arrébb tolja a négyes csoportokat, és emellett a kanyarok kombinálása is kiszámíthatatlanabbá, érdekesebbé teszi a dallamot.



3:53-tól a videón egy példa-szóló indul, ahol igyekeztem számos rögtönzött széles skálás dallamot alkotni. Emellett az 5:02-es vízszintes vibrato, és az 5:05-ös széles skálára épített sweep-szakasz is könnyen elsajátítható. 4:47-nél indul a leghosszabb példa a széles skálás esetek közül, amely a 21. bundtól a 9. bundig fedi le a gitár nyakát, 6 csúszással megspékelve.



Az 5-8. példák kottája itt nézhető meg: http://tinyurl.com/Szeles-skalak


A videó:


JonasTamas 2013-06-27 01:27 |  #22299
csabela írtaSzia Tamás! Köszi a jó tanácsokat a szólókkal kapcsolatban és örülök, hogy tetszik a dal. Én is a harmadik szólót érzem a legproblémásabbnak, végül is az lenne a „nagy” szóló. A színező fokokat majd kipróbálom. Sajnos a 22-24 bundok elérhetetlenek a számomra, mert csak 21 érintős a gityóm, viszont nézegetem a 24-eseket. A technikai megoldásokkal hadilábon állok… Ha feltölteném a harmadik szóló alapját, prezentálnád rajta a színező fokokat, illetve a viszonylag könnyebb technikai trükköket? Kíváncsi lennék a Te megoldásodra. (Persze ha időd és kedved engedi) Üdv, Csabela

Persze, örömmel! Jöhet az alap
Válasz 'csabela' hozzászólására (#22294)

JonasTamas 2013-06-27 01:23 |  #22298
bence015 írtaSzia Tamás! Készítettem egy újabb felvételt, örülnék ha meghallgatnád:) Üdv.:Bence

Szia Bence, köszönöm a felvételt, írok majd róla a napokban. Szép ez a krémes Fender-hangzás!
Válasz 'bence015' hozzászólására (#22295)

Urdika2013-06-26 15:21 |  #22297
JonasTamas írtaUrdika írtaSziasztok! :) Németh Ádám vagyok, 18 éves. Gitározok már egy ideje, de most jutottam el oda, hogy fel is vegyem a dolgaimat. Eddig csak 2 felvételemet raktam fel, az elsőt már viszonylag sokam meghallgatták, a másodikat pedig ebben a percben töltöttem fel. Az első szólómat már Tamás elemezte, és ő bátorított, hogy írjak be ide nyugodtan, osszam meg veletek a dolgaimat. Így is teszek :) Sajnos nincs olyan technikám, amivel minőségi felvételeket tudnék készíteni (az első szólómban az erősítőm füleskimenetéből vezettem be a gépem hangkártyájába, a másodiknál a basszust szintúgy, és mikrofonnal az akusztikus gitárt), így hát nézzétek el nekem ezeket. Tudom, hogy vannak benne hibák, de próbálok minden nap gyakorolni, és minél többet tanulni :) Szóval itt lenne az első: https://soundcloud.com/urdika/n-meth-d-m-first Itt pedig a 2. : https://soundcloud.com/urdika/relax Így a végén szeretném megköszönni Jónás Tamásnak az elemzést, sokat segített előre haladnom :)Kellemes meglepetés volt ez a felvételed, mivel az első szólód egy hard rock alapra készült, most pedig egy laza latinos hangulatot alkottál. Én is kiemelem a 0:15-ös ritmizálást, amelyet Metalmolekula is említett, sok feeling volt ebben a pár hangban is. Ezenkívül kiemelem, hogy 0:21-nél szépen utaltál vissza a nyitó dallamra egy hasonló dallammal, és 0:25-nél nagyon finom volt a szomszédos húrokon a "rake" jellegű fantom-pengetés is. Szóval nagyon kellemes, befogadható zene készült, és a jó dallamérzék ebben is érződik, akárcsak az első szólódban. Most majd arra leszek nagyon kíváncsi, hogy milyen lesz a következő számod. Szerintem próbálj meg egy olyan zenét írni most, amely teljesen a saját egyedi ötleteidet tartalmazza és a csak rád jellemző akkordokmenetből/riffekből áll. Ugyanis a "Relax" című szám inkább stílusgyakorlatnak fogható fel, ahol egy mások által sokszor megvalósított hangulatot ismételtél meg. Az igazi érdekesség az lesz, ha a következő számodban egy olyan hangulatot és zenét hozol létre, amelyet senki sem tudna megírni rajtad kívül, mert mélyen belőled, a személyiségedből származik.

Köszönöm Szépen! A következőn még nem gondolkodtam, de megpróbálok valami egyedit alkotni
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22279)

Lee_Kajko 2013-06-26 12:50 |  #22296
Válasz 'bence015' hozzászólására (#22295)

bence0152013-06-26 12:22 |  #22295
Szia Tamás! Készítettem egy újabb felvételt, örülnék ha meghallgatnád:)



Üdv.:Bence

csabela 2013-06-26 12:18 |  #22294
Szia Tamás!

Köszi a jó tanácsokat a szólókkal kapcsolatban és örülök, hogy tetszik a dal.
Én is a harmadik szólót érzem a legproblémásabbnak, végül is az lenne a „nagy” szóló. A színező fokokat majd kipróbálom. Sajnos a 22-24 bundok elérhetetlenek a számomra, mert csak 21 érintős a gityóm, viszont nézegetem a 24-eseket. A technikai megoldásokkal hadilábon állok…

Ha feltölteném a harmadik szóló alapját, prezentálnád rajta a színező fokokat, illetve a viszonylag könnyebb technikai trükköket? Kíváncsi lennék a Te megoldásodra. (Persze ha időd és kedved engedi)

Üdv, Csabela
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22281)

JonasTamas 2013-06-26 10:08 |  #22293
" A számocska egy egyszerű érzés alapján született. Csak annyi hogy mikor az ember egy nap után leül az erkélyre/padra/ágyra iszik valamit (nálam sör volt) és végig gondolja a napot. Majd rájön hogy nem csinált semmi hasznosat vagy amit kellett volna de mégis tök jól érzi magát. Ezért fogtam az egészfokú skálát mert abban benne van a dúros vidámság (nagyterc-> második akkordban) a szűkített kvint (-> fájdalom a első akkordban) és a bővített kvint "falling into a blue dream" érzése (ami mindkettőt áthatja). "



Tetszik a leírás, és külön kiemelem az alábbi mondatodat: Majd rájön hogy nem csinált semmi hasznosat vagy amit kellett volna de mégis tök jól érzi magát.
Azt hiszem, ez a boldog élet egyik titka:)


És így egyúttal az is kiderült, hogy a skála-választásodnak oka és célja volt, tudatosan nyúltál az egészfokú skálához, és ezáltal nyoma sem volt öncélúságnak.

(Az öncélúság alatt azt értem, ha nem az önkifejezést szolgálja a zene.)

Igen, pont e
Válasz 'Danone' hozzászólására (#22290)

JonasTamas 2013-06-26 10:02 |  #22292
Akkor már legyen Floydos a Gibson:)

http://www.youtube.com/watch?v=dM5TbjIXnCA
Válasz 'db' hozzászólására (#22291)

db 2013-06-26 09:49 |  #22291
Csak idő kérdése, hogy ilyen legyen a főhangszered:)))



Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22289)

Danone2013-06-26 09:32 |  #22290
Sikerült eltüntetni az egészet amit előbb leírtam Talán sikerül megint leírnom mindent amit az előbb sikerült jól összeszednem.

Az számocska egy egyszerű érzés alapján született. Csak annyi hogy mikor az ember egy nap után leül az erkélyre/padra/ágyra iszik valamit (nálam sör volt) és végig gondolja a napot. Majd rájön hogy nem csinált semmi hasznosat vagy amit kellett volna de mégis tök jól érzi magát.

Ezért fogtam az egészfokú skálát mert abban benne van a dúros vidámság (nagyterc-> második akkordban) a szűkített kvint (-> fájdalom a első akkordban) és a bővített kvint "falling into a blue dream" érzése (ami mindkettőt áthatja).

A szóló egy rövid kis imprózás volt aminek az első néhány hangja volt meg valamint az íve. Az hogy az elején kicsit kerülöm a egészfokú skálát és mélyebben játszok majd egy "lendület" után magasra és vissza a lezárásig mélyre. Az volt még egy irányelv hogy amikor az akkordok magasságára ér akkor azokkal mozogjon együtt, annak a hangjai akkor legyenek ott amikor az alap ér oda és így egybe olvadjon a kísérettel. (Erre gondoltál a 0:16nál lévő résznél?)

Ha hazaérek akkor jobb körülmények közt folytatom valamint újra felveszem ezt a kis szösszenetet. A folytatás még nincs teljesen meg mert nem ítélem elég jónak ami most van. Azt is meg kell hagyni hogy eddigi elképzeléseim alapján ez sem lesz egy szokványos dolog. ;)

Amúgy az öncélú egzotikus skála használat alatt mit értesz?


Remélem a folytatás is tetszeni fog. üdv
Danone
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22276)

JonasTamas 2013-06-26 09:24 |  #22289
alliumsativum írtaTamás, remélem nem veszed tiszteletlenségnek, de neked Gibsonon kell játszanod. Eszméletlen jó sound. Pont olyan, mint mikor elképzelem Guthrie Govan-t Gibson Les Paul-on játszani.. Természetesen nincs baj a stratokkal sem.. de akik évek óta ahhoz vannak szokva, baromi érdekes dolog egy ilyen váltás.

Köszönöm! Igen, én is csodálkozom hogy mennyire fekszik ez a hangszer, korábban más Gibsonok még nem álltak így kézre. Lehet hogy majd beszerzek egyet állandó jelleggel, de persze azért s floydos sportgitárok is megmaradnak, Sammy már így is féltékenyen pislog Paul-ra.
Válasz 'alliumsativum' hozzászólására (#22271)

JonasTamas 2013-06-26 09:23 |  #22288
Köszönöm! :)
Válasz 'csabela' hozzászólására (#22270)

JonasTamas 2013-06-26 09:23 |  #22287
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#22268)

JonasTamas 2013-06-26 09:22 |  #22286
Metalmolekula írtaTudom, rá vagyok állva, de a fránszé contest-es arrébb tolt pentatonos témát beletehetted volna.

:) Amúgy gondoltam rá, de próbáltam Slash zenei világán belül maradni. Egy kísérletet tettem rá még a felvétel előtt, de a 11-es húrkészlettel nem egyszerű kis terces nyújtást csinálni egy Gibsonon E-húr 18-nál, ahogy ezt Leslie kolléga is említette nemrég, saját tapasztalatból.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#22267)

JonasTamas 2013-06-26 09:21 |  #22285
fazsi írtaIgaz, hogy nem engem kérdeztél, de én meghallgattam néhányszor: Az első fele kb. 1:06-ig nagyon-nagyon tetszik, tényleg nagyon jól eltaláltad, öröm volt hallgatni. Az első 35-36 mp pedig zseniális, annyira fülbemászó volt, hogy nem engedte lankadni a figyelmet egy szikrányit sem. A közepe nekem nem igazán jön be 1:07-1:2x A végére én (ha megtervezett szóló lenne és el tudnám így játszani )visszahoztam volna valamennyit a kezdőtémából, az annyira jól sikerült, hogy megérdemelt volna még egy kör szereplést.

Szia Fazsi, köszönöm az elemzést, örülök hogy tetszett az első szakasz! Utólag meghallgatva, 0:36-tól tényleg változik a kép. 0:36-ig volt a Jonas-világ, onnantól igyekeztem alap-rock világot hozni, hogy ne térjek el nagyon a GNR feelingtől. Ezért érezhetted úgy, hogy onnantól kicsit szokványosabb a dolog. Hangszobrászat helyett Gibson-szétszedés indult itt (csak képletesen:).

1:07-től a kiállós szakaszra egy koncertverzió-hangulatot képzeltem el, ezért vittem el a játékosság felé, a végén pedig szintén a koncertes hegesztés miatt zúztam:) Valahogy jó volt most kibújni a Jonas-világból, persze csak átmeneti jelleggel:) Itt más volt már az akkordmenet, úgyhogy a nyitótémát csak átdolgozva lehetett volna visszahozni, de lehet hogy tényleg érdemes lett volna.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#22264)

JonasTamas 2013-06-26 09:16 |  #22284
Köszönöm szépen!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#22256)

JonasTamas 2013-06-26 09:16 |  #22283
Stratooo írtaSziasztok! Mostanában nem vagyok túl aktív a topicban, de elég sűrű az életem. Persze figyelem, mi zajlik itt, de odáig ritkán jutok el, hogy reagáljak valamire! Tomi, nagyon jók a Les Paul-os felvételek! Ma kölcsön kaptam egy Custom LP-t, teljesen más mint a stratók, de nagyon jó gitár, és kényelmesebb, mint gondoltam

Köszönöm! :))


Ez megint az Ibanez-féle LP, amellyel az Ibanez versenyen indultál?
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#22249)

JonasTamas 2013-06-26 09:15 |  #22282
fazsi írtaEz nagyon jó. Az összes nagyon jó, de a negyedik LICK-et meghallgattam vagy 10x. Azt annyira szám íze szerint való, hogy csak NA.

Köszönöm!:)
Az 5-8. sorszámú futamokat is felteszem holnap.

A Megnevezhetetlen honlapon, amely visszafelé olvasva phoSrátiG, már elolvasható az új anyag is.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#22242)

JonasTamas 2013-06-26 09:13 |  #22281
csabela írtaHelló Tamás,sziasztok! Felvettem újra egy 2010-es dalomat, igazi érfelvágós téma... Van benne pár szólócska - igazából nem véleményeket várnék róluk - az érdekelne, hogy szerintetek mivel lehetne feldobni ezeket. Az első szóló 1:48 - 1:59, a második 2:45 - 2:59, a harmadik 3:10 - 3:29 a negyedik 3:29 - 3:48 A negyedik az ének (refrén) mellett szól majd. Az énekes változat itt. (a régebbi énekes változat elég ratyin szól)

Bár elsősorban a szólók feldobását kérdezted, de a zenének is küldök egy ikont, mivel egyrészt örültem a hármas alapú felépítésnek, másrészt hangulatos és fülbemászó lett.

Ami a szólókat illeti:


első szóló 1:48 - 1:59

Ez pont így jó, ahogy van, illeszkedik a szám eddig megjelent hangulatához, pont jó magasságokon "lakik", és szépen ki van dolgozva ritmikailag is. (Én nem tenném ki a szólókat az egyik oldalra, de ez már keverési téma.)


második szóló 2:45 - 2:59


A ritmusok felépítése itt is érdekes volt. Én a végét éreztem kicsit leülősnek, mehetett volna az utolsó hang magasabbra, vagy például a nagyon hosszú hang helyett több rövid hang mászhatna fel.


harmadik szóló 3:10 - 3:29


Ennél a szólónál kicsit kiszámítható világ jelent meg, a hangközök kombinálása segít ilyenkor. Emellett többször kellene színező fokot (2. 4. 6. fokok) használni a hangsúlyos pillanatokban. Vagy ami még segíthet: a dallam mehet föntről lefelé, ez egyrészt ritkább, másrészt 3 percnél már a legmagasabb fekvéseket is nyugodtan bejárhatod, hogy jobban eltérj az addigi szólóktól.


negyedik szóló 3:29 - 3:48


Itt lehetett érezni a tudatos törekvést, hogy legyen ez egy minimál-megközelítés, fogós és repetitív fogásokkal, és ez teljesen rendben is volt, ennek a szólónak megvolt így a saját arca. Viszont kicsit eltűnt a mixben, és a hangmagasságok itt sem érintették a legmagasabb hangokat, úgyhogy a gitár nyakának legfelső része (pl. E-húr 17-19-22-24) kimaradt mindegyik szólónál.



További általános feldobási ötlet: egy-két technikai trükk/elem is mehetett volna még bele (tapping+nyújtás kombináció, díszítő csúszás, néha egy vadabb vibrato, stb.)


A zene tényleg fülbemászó, most is még megy a fejemben!
Válasz 'csabela' hozzászólására (#22194)

JonasTamas 2013-06-26 08:58 |  #22280
Tényleg, összekevertem... pedig ki is próbáltam egy NZ-t vEgGg kolléga jóvoltából, úgyhogy tudhattam volna a fogólapot :)

Majd írok Gábornak, őszre én is tervezek klipet, és ha Pesten jár néha, akkor simán lehet, hogy őt kérem majd fel, nagyon jók a fények és a beállítások is.
Válasz 'turisas' hozzászólására (#22278)

JonasTamas 2013-06-26 08:55 |  #22279
Urdika írtaSziasztok! :) Németh Ádám vagyok, 18 éves. Gitározok már egy ideje, de most jutottam el oda, hogy fel is vegyem a dolgaimat. Eddig csak 2 felvételemet raktam fel, az elsőt már viszonylag sokam meghallgatták, a másodikat pedig ebben a percben töltöttem fel. Az első szólómat már Tamás elemezte, és ő bátorított, hogy írjak be ide nyugodtan, osszam meg veletek a dolgaimat. Így is teszek :) Sajnos nincs olyan technikám, amivel minőségi felvételeket tudnék készíteni (az első szólómban az erősítőm füleskimenetéből vezettem be a gépem hangkártyájába, a másodiknál a basszust szintúgy, és mikrofonnal az akusztikus gitárt), így hát nézzétek el nekem ezeket. Tudom, hogy vannak benne hibák, de próbálok minden nap gyakorolni, és minél többet tanulni :) Szóval itt lenne az első: https://soundcloud.com/urdika/n-meth-d-m-first Itt pedig a 2. : https://soundcloud.com/urdika/relax Így a végén szeretném megköszönni Jónás Tamásnak az elemzést, sokat segített előre haladnom :)

Kellemes meglepetés volt ez a felvételed, mivel az első szólód egy hard rock alapra készült, most pedig egy laza latinos hangulatot alkottál. Én is kiemelem a 0:15-ös ritmizálást, amelyet Metalmolekula is említett, sok feeling volt ebben a pár hangban is. Ezenkívül kiemelem, hogy 0:21-nél szépen utaltál vissza a nyitó dallamra egy hasonló dallammal, és 0:25-nél nagyon finom volt a szomszédos húrokon a "rake" jellegű fantom-pengetés is.

Szóval nagyon kellemes, befogadható zene készült, és a jó dallamérzék ebben is érződik, akárcsak az első szólódban.

Most majd arra leszek nagyon kíváncsi, hogy milyen lesz a következő számod. Szerintem próbálj meg egy olyan zenét írni most, amely teljesen a saját egyedi ötleteidet tartalmazza és a csak rád jellemző akkordokmenetből/riffekből áll. Ugyanis a "Relax" című szám inkább stílusgyakorlatnak fogható fel, ahol egy mások által sokszor megvalósított hangulatot ismételtél meg. Az igazi érdekesség az lesz, ha a következő számodban egy olyan hangulatot és zenét hozol létre, amelyet senki sem tudna megírni rajtad kívül, mert mélyen belőled, a személyiségedből származik.
Válasz 'Urdika' hozzászólására (#22197)

turisas2013-06-26 08:47 |  #22278
Köszönöm szépen! Ez már nem a Neil Zaza modell (az is megvan, de annak még mindig világos a fogólapja), hanem egy új Cort modell, jelesül a Cort Aero Custom, ragasztott nyakkal és hihetetlen vékony testtel.

Talán hihetetlen, de miután vettem egy afro parókát a játékboltban és egy gyermekkori cimborámtól kölcsönkértem a disco klubját egy hétfő estére, 3 , azaz 3 óra alatt megvoltunk mindennel. Én tudtam, hogy mit akarok, Gábor pedig felvette. Tényleg nem egy nagy kaland, csak sokan túlpörgik....)

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22277)

JonasTamas 2013-06-26 08:27 |  #22277
turisas írtaSziasztok, Szia Tamás! Régen jártam errefelé, gyakorolgatom a fos vibrátóimat szépen csöndben) Poénból viszont elkészült egy "klip" egy dalomra. Igazából ez manapság szinte semmibe nem kerül az ötleten, meg egy jobb fényképezőgépen kívül..És lehet, hogy néhány év múlva jó lesz visszanézni) " "

Köszöntelek ismét köreinkben!

Nagyon jól sikerült a zene is és a videó is! Majd Gábort meg is keresem szaktanácsért a klipforgatással kapcsolatban, ha felhatalmazol. A képi világ is profi, és persze kitettél magadért a show-elemek és az öltözékek terén is:)

Amúgy ez a Cort NZ modell még mindig álomszépen néz ki, vetekszik az én Sammy-m szépségével.


Ami a hangzást illeti, 1:01-nél jön be egy olyan hangszín, amelyet én mindenképpen módosítanék. Ez a hangszín kilóg a többi közül (a többi nagyon jól szól), ennek kicsit műanyagos hangzása van.


A zenében nagyon jól párosítottad a dance és a rock világokat, és tetszik továbbra is a Blues Saraceno-ra emlékeztető patchwork-jellegű építkezés, amit már többször is említettem a zenéidnél, ahogy kis darabokból rakod össze a témákat.


Hány munkaóra volt a forgatás és az előkészület?
Válasz 'turisas' hozzászólására (#22238)

JonasTamas 2013-06-26 08:19 |  #22276
Danone írtaÜdv mindenkinek! Először is sajnos mostanság nem vagyok abban a helyzetben hogy gyakran olvasgassam a blogot de: Régóta ígérgetek egy kis számot. Most küldök egyet. A felvétel egy laptop beépített mikrofonjával és egy akusztikus gitárral készült windowsos felvevővel. Ezért mindenkit figyelmeztetek a szám minőségtelenségére. (pl.: az elején némi beütést nem tudtam levágni, a mély hangok sokkal hangosabbak.) https://soundcloud.com/tejfolvondanone/els-p-ty-g-s https://soundcloud.com/tejfolvondanone/els-p-ty-g-s-alapja Remélem azért nem hallgathatatlan. Üdv.: Danone

Kíváncsi voltam az első felvételedre már egy ideje, mert sejtettem hogy nem szokványos dolog fog kialakulni. És így is lett:)

Merész és bátor dolog az egészfokú skálára építeni egy ilyen hosszú részt (a hagyományos "tension-release" alapú zenei megközelítések ugyanis sokkal hamarabb feloldják a feszültséget), de a döntés jó volt, mert sikerült egy izgalmas zenét alkotnod. 0:16-nál kimondottan a barokk triószonáták (Händel) hangulatának parafrázisa jött vissza. Ez benned is felmerült tudatosan? Ha igen, akkor külön gratuláció. Ez a szakasz kimondottan a "release" felé vitte el a zenét, egy nyugvópontot hoztál itt létre.


A szokatlan, egyedi zenéknél sok esetben a mondanivaló is egyedinek bizonyul amikor utánakérdezek. Úgyhogy nagyon érdekel, hogy milyen vizuális kép volt előtted, amikor alkottad a zenét? Vagy ha nem képszerűen gondolkodsz ilyenkor, akkor milyen szavakkal tudnád leírni, vagy milyen címet tudnál a zenének alkotni?

Fontos ez az aspektus is, mert így sosem lesz öncélú az egzotikus skála behozatala.

Érdemes lenne folytatni ezt a zenét, ahogy mások is felvetették ezt. Például egy ilyen markáns bevezetés után egy konszonáns, hagyományosabb téma nagyon szép meta-szintű feloldást jelentene.


Jöhetnek az újabb felvételek, mert most még kíváncsibb vagyok, hogy milyen sárkányos ötletek vannak még a metál-tarsolyodban!
Válasz 'Danone' hozzászólására (#22250)

Danone2013-06-26 08:06 |  #22275
Csigalom nyugavér Danone! Már az orrára is csaptam és elküldtem hasznos dolgot művelni :D
Válasz 'turisas' hozzászólására (#22274)

turisas2013-06-26 08:00 |  #22274
Nyugalom, csigavér, ha megígérte, akkor meg is teszi. Nyilván van kismillió dolga...
Válasz 'Danone' hozzászólására (#22273)

Danone2013-06-26 07:39 |  #22273
Tamásunk mikor szándékszol kifejteni véleményed? Tűkön ülök! :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22263)

madinorbi 2013-06-25 22:41 |  #22272
Okk, igen az elsőt én is pengetem, akkor ez marad így, tegnap már ment elég zorall sebességen is, 2-3 hónap és rokk
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22260)

alliumsativum2013-06-25 19:00 |  #22271
Tamás, remélem nem veszed tiszteletlenségnek, de neked Gibsonon kell játszanod.
Eszméletlen jó sound.
Pont olyan, mint mikor elképzelem Guthrie Govan-t Gibson Les Paul-on játszani..
Természetesen nincs baj a stratokkal sem.. de akik évek óta ahhoz vannak szokva, baromi érdekes dolog egy ilyen váltás.

csabela 2013-06-25 15:07 |  #22270
" A képlet ez volt: Gibson + Sweet Child alap - cilinder - sok göndör haj = szóló "

Jó képletet használtál, mert az eredmény nagyon rendben van.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22262)

Metalmolekula 2013-06-25 14:42 |  #22269
Más:
Áthúroztam a Csektert, 9-es Ernie Ball-ra. Hátaztaku**amindenit... Eddig is kényelmes volt ezen a fadarabon játszani, de ezek a húrok...áhh...teljesen más világ. Azt hiszem maradok is ennél a márkánál.

---------------
**ty Mégis mit hittetek?

Metalmolekula 2013-06-25 14:39 |  #22268
A legkirályabb rész pedig 1:08-nál van, imádom ezt a tompított húros dolgot, bár nekem valahogy még sosem sikerült jól előcsalnom a gitárból.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22262)

Metalmolekula 2013-06-25 14:37 |  #22267
Tudom, rá vagyok állva, de a fránszé contest-es arrébb tolt pentatonos témát beletehetted volna.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22262)

fazsi 2013-06-25 13:05 |  #22266
basszus, nem tudok írni, szóval helyesen(talán most sikerül):
de én is meghallgattam néhányszor:
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#22265)

fazsi 2013-06-25 13:04 |  #22265
" de én meghallgattam néhányszor: "

helyesen: de is én meghallgattam néhányszor:
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#22264)

fazsi 2013-06-25 13:00 |  #22264
Igaz, hogy nem engem kérdeztél, de én meghallgattam néhányszor:
Az első fele kb. 1:06-ig nagyon-nagyon tetszik, tényleg nagyon jól eltaláltad, öröm volt hallgatni. Az első 35-36 mp pedig zseniális, annyira fülbemászó volt, hogy nem engedte lankadni a figyelmet egy szikrányit sem.
A közepe nekem nem igazán jön be 1:07-1:2x
A végére én (ha megtervezett szóló lenne és el tudnám így játszani )visszahoztam volna valamennyit a kezdőtémából, az annyira jól sikerült, hogy megérdemelt volna még egy kör szereplést.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22262)

JonasTamas 2013-06-25 11:59 |  #22263
Holnap írok Danone, Urdika, Csabela és Turisas friss zenéiről!

JonasTamas 2013-06-25 11:58 |  #22262
Metalicon írtaHát én egy Guns n roses számra gondoltam. Nagy sláger, a Sweet Child O'Mine-t hallgatnám meg más szólóval. Erre a szólórészre gondoltam. Persze ha előtte meghallgatod az egész számot párszor biztos jobban elkapod a hangulatát /gondolom én, meg szerintem azért ismered is:)/ Alap: Itt.

Metalicon kolléga kérésére improvizáltam egyet a Sweet Child zenei alapjára, kiélhettem a rock n roll örömködést, a pentaton skálás kettősfogásokat.


Metalicon kolléga, cserébe az a kérésem hozzád, hogy elemezd pár mondatban ezt a szólót, írd le, hogy melyik szakaszról mi jutott eszedbe, hol voltak a kedvenc részeid, stb. :) Köszönöm!


A képlet ez volt: Gibson + Sweet Child alap - cilinder - sok göndör haj = szóló


Válasz 'Metalicon' hozzászólására (#22236)

JonasTamas 2013-06-25 11:54 |  #22260
Igen, szokták sokszor így is. Általában a legelső hang kivétel, a kellően hangos indulás érdekében ezt az egyet ilyenkor is érdemes pengetni.
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#22259)

madinorbi 2013-06-25 10:03 |  #22259
Az elsőt lehet úgyis, ill. szokták-e úgyis, hogy végig ütöd a sor elsőket is és egyáltalán nincs pengetés ?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22121)

ibanezrg565 2013-06-25 06:27 |  #22258
Na jó de most légyszi fordítsd le magyarra mert nem értem.
Válasz 'csepess' hozzászólására (#22239)

ibanezrg565 2013-06-25 06:14 |  #22257
Nagyon jó!Gratulálok!
Válasz 'turisas' hozzászólására (#22238)

ibanezrg565 2013-06-25 06:13 |  #22256
JonasTamas írtaMetalicon írtaHát én egy Guns n roses számra gondoltam. Nagy sláger, a Sweet Child O'Mine-t hallgatnám meg más szólóval. Erre a szólórészre gondoltam. Persze ha előtte meghallgatod az egész számot párszor biztos jobban elkapod a hangulatát /gondolom én, meg szerintem azért ismered is:)/ Alap: Itt.Kitűnő ötlet, a híres Sweet Child szóló a szám végéről, ez Slash egyik legendás szólója. A héten csinálok egy szólót! :) Addig is a mai termés, továbbra is a Gibsonon: Sammy egyetlen hibája, hogy a pickupváltás elég körülményes rajta. Most végre Paul-on e téren sincsenek korlátok, kiélhetem magam.

Hú de kiba..túl jóóóóó,szinte hasítja a levegőt,nagyon tetszik!!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22237)

Danone2013-06-25 02:35 |  #22255
De azért örülök hogy tetszik :D
Válasz 'csabela' hozzászólására (#22252)

Danone2013-06-25 02:33 |  #22254
Hát nem egy kvint maister vagyok :D
Sajnos egy jó ideig nem leszek abban a helyzeben hogy hámilyen hosszabb vagy komplexebb dolgot felvegyek :( örülök hogy sikerült ezt 3-4 próbálkozással azaz kb 15 perc alatt felvenni... :(
Válasz 'csabela' hozzászólására (#22252)

fazsi 2013-06-25 01:40 |  #22253
Ha jól csinálom, akkor a soundcloud-nál share gomb, majd ide simán be kell illeszteni a widget kódot.
Válasz 'Danone' hozzászólására (#22251)

csabela 2013-06-25 01:20 |  #22252
Helló Danone!
Érdekes téma, úgy hallom nem az a kvint-tologatós srác vagy.
Lehetne kerekebb a történet, szívesen meghallgatnám valami komplexebb környezetben.
Nekem tetszik!
Válasz 'Danone' hozzászólására (#22250)

Danone2013-06-25 01:08 |  #22251
(és ha valaki megmondja hogyan kell azt a fasza kis soundcloud lejátszót beilleszteni akkor nagyon megörülök és megköszönöm.)

Danone2013-06-25 01:07 |  #22250
Üdv mindenkinek!

Először is sajnos mostanság nem vagyok abban a helyzetben hogy gyakran olvasgassam a blogot de:
Régóta ígérgetek egy kis számot. Most küldök egyet. A felvétel egy laptop beépített mikrofonjával és egy akusztikus gitárral készült windowsos felvevővel. Ezért mindenkit figyelmeztetek a szám minőségtelenségére. (pl.: az elején némi beütést nem tudtam levágni, a mély hangok sokkal hangosabbak.)
https://soundcloud.com/tejfolvondanone/els-p-ty-g-s
https://soundcloud.com/tejfolvondanone/els-p-ty-g-s-alapja

Remélem azért nem hallgathatatlan. Üdv.:
Danone

Stratooo2013-06-24 13:05 |  #22249
Sziasztok!
Mostanában nem vagyok túl aktív a topicban, de elég sűrű az életem. Persze figyelem, mi zajlik itt, de odáig ritkán jutok el, hogy reagáljak valamire!
Tomi, nagyon jók a Les Paul-os felvételek!
Ma kölcsön kaptam egy Custom LP-t, teljesen más mint a stratók, de nagyon jó gitár, és kényelmesebb, mint gondoltam
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22237)

Stratooo2013-06-24 13:00 |  #22248
Nagyon tetszik a dal és a videó is! Gratulálok!!!
Válasz 'turisas' hozzászólására (#22238)

Urdika2013-06-24 11:05 |  #22247
Szia! Köszönöm észrevételedet, örülök hogy tetszett.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#22240)

Urdika2013-06-24 11:04 |  #22246
Köszönöm, igyekszem! Igen, próbálgatok különböző dolgokat, és kipróbáltam, hogy így kicsi kilépéssel milyen. Hát ez lett belőle
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#22209)

dcsabi 2013-06-24 11:03 |  #22245
de szép a színe a piros gitárodnak, rájöttem, én szeretem a piros gitárokat :)

lehet Brian May kapcsán,

de ez nagyon über:

Válasz 'turisas' hozzászólására (#22238)

fazsi 2013-06-24 10:48 |  #22244
" "nyúrevolúSÜNHájDé500tekknyolodzsi" marketingszeggszőrállítódagasztováthegytetőrőltelibebrunyálva "

Először nem néztem ki írta, de a második sorban azonnal felismertem összetéveszthetetlen védjegyedet.
Egy kis gyakorlás: "diszisjorszpesölsztájl"
Válasz 'csepess' hozzászólására (#22239)

fazsi 2013-06-24 10:45 |  #22243
Nagyon jó!
Nagyon ötletes klip, jót nevettem rajta. A paróka, a cucc, amit magadra öltöttél, de a legkirályabb a karkötő.
Válasz 'turisas' hozzászólására (#22238)

fazsi 2013-06-24 10:38 |  #22242
Ez nagyon jó. Az összes nagyon jó, de a negyedik LICK-et meghallgattam vagy 10x. Azt annyira szám íze szerint való, hogy csak NA.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22229)

csepess 2013-06-24 10:27 |  #22241
már a x3 hd500 viszonylatra gondolok
Válasz 'csepess' hozzászólására (#22239)

fazsi 2013-06-24 10:26 |  #22240
Szia Ádám, üdv itt.
Ide tényleg érdemes csatlakozni és betérni. Sok jó arc van itt, akik tényleg jól nyomják és sok hasznos tanácsot tudnak adni.
Én nem tartozom közéjük , de:
A második szerzeményedet meghallgattam többször is, az akusztikus rész nekem nagyon tetszett. Az alap - ahogy Tamás mondaná - szerintem túl szokványos, kiszámítható. Ettől függetlenül jó kis muzsika, amit szívesen hallgattam.
Válasz 'Urdika' hozzászólására (#22197)

csepess 2013-06-24 10:26 |  #22239
ha nem üt mellbe a különbség dolog akkor nyugodtan dőlök hátra és nem kardomba a "nyúrevolúSÜNHájDé500tekknyolodzsi" marketingszeggszőrállítódagasztováthegytetőrőltelibebrunyálva
meg egyébként is
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#22221)

turisas2013-06-24 09:58 |  #22238
Sziasztok, Szia Tamás!
Régen jártam errefelé, gyakorolgatom a fos vibrátóimat szépen csöndben) Poénból viszont elkészült egy "klip" egy dalomra. Igazából ez manapság szinte semmibe nem kerül az ötleten, meg egy jobb fényképezőgépen kívül..És lehet, hogy néhány év múlva jó lesz visszanézni)
" "

JonasTamas 2013-06-24 09:45 |  #22237
Metalicon írtaHát én egy Guns n roses számra gondoltam. Nagy sláger, a Sweet Child O'Mine-t hallgatnám meg más szólóval. Erre a szólórészre gondoltam. Persze ha előtte meghallgatod az egész számot párszor biztos jobban elkapod a hangulatát /gondolom én, meg szerintem azért ismered is:)/ Alap: Itt.

Kitűnő ötlet, a híres Sweet Child szóló a szám végéről, ez Slash egyik legendás szólója. A héten csinálok egy szólót! :)


Addig is a mai termés, továbbra is a Gibsonon:





Sammy egyetlen hibája, hogy a pickupváltás elég körülményes rajta. Most végre Paul-on e téren sincsenek korlátok, kiélhetem magam.
Válasz 'Metalicon' hozzászólására (#22236)

Metalicon 2013-06-24 08:33 |  #22236
Hát én egy Guns n roses számra gondoltam.

Nagy sláger, a Sweet Child O'Mine-t hallgatnám meg más szólóval.

Erre a szólórészre gondoltam. Persze ha előtte meghallgatod az egész számot párszor biztos jobban elkapod a hangulatát /gondolom én, meg szerintem azért ismered is:)/
Alap: Itt.

JonasTamas 2013-06-24 08:20 |  #22235
Metalicon írtaTamás:)! Elgondolkoztam azon hogy mi lenne ha egy már régen megírt dal szólóját mondjuk újra írnád:D Kíváncsi lennék mit tudnál kihozni belőle :D Ilyen kihívást is elvállalsz?:D vagy túl egyszerű?:D

Persze, minden kihívást szeretek. Egy saját szám legyen?
Válasz 'Metalicon' hozzászólására (#22233)

JonasTamas 2013-06-24 08:18 |  #22234
Köszönöm Imi!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#22232)

Metalicon 2013-06-24 08:12 |  #22233
Tamás:)! Elgondolkoztam azon hogy mi lenne ha egy már régen megírt dal szólóját mondjuk újra írnád:D Kíváncsi lennék mit tudnál kihozni belőle :D Ilyen kihívást is elvállalsz?:D vagy túl egyszerű?:D

ibanezrg565 2013-06-24 06:03 |  #22232
JonasTamas írta " A gibson felvételed hol van? azt én még nem láttam. " Eddig ez a három készült a Gibsonnal: http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/80s-style-solo-130620 http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/1-day-8-week-solo http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/gibson-slow-rock-solo

Nagyon király,kiba..túl jól szól, na meg ha te pengeted Tomi.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22227)

ibanezrg565 2013-06-24 06:00 |  #22231
dcsabi írtaaz egy Gibson Nighthawk lehetett

Igen olyan volt!Gibson Nightawk.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#22225)

JonasTamas 2013-06-24 02:39 |  #22230
Mivel vannak új tagjaink, ezért idemásolom a topikba feltett régebbi anyagok, gyakorlatok tartalomjegyzékét. Érdemes ezeket végignézni, sok hasznos dologról volt szó, és sok anyaghoz van hanganyag és TAB is.


Eredeti melléklet letöltése







#88 Részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap

#109 Két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"

#147-155 Pár szó a domináns líd nevű hangnemről, és az v-i lépések skáláiról is

#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról

#217 Tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény itt letölthető

#231 A "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)

#241 A ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről

#329 Az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásával

#361 Tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről

#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról

#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni

#400 Akkordmenetes körkérdés

#452 Őrült gitártrükk: ausztrál erdei madárhang gitárral

#472 Ritmikai motívumok, Part III (részletes leírás, szóló + TAB)

#500 Tibyee részletes leírása a pentaton skálák kombinálásáról

#506 Számírási ötlet + részletes leírás

#541 Ritmus-ötlet riffek írásához (részletes leírás, mp3 + TAB)

#556 A második topik-verseny, egy újabb modális hangnem kitalálásával

#594 vEgGg feladványa

#611 Szólóalkotás, Part I (+ további ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)

#616 Egy kis fárasztás

#632 Négy példa a gyors futamok beépítésére

#643 és #650 A szólók felépítéséről néhány gondolat, a filmekkel párhuzamba állítva

#647 Matyesz nagyon jó szólója, amelyről a #660-ban kiderül, hogy milyen elemek miatt lett nagyon jó

#664 Tibyee gyűjteménye a különféle skálák szerkezetéről

#681 Szólóalkotás, Part II (+ tremolókar, technika, ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)

#716 Egy elborult ritmusgyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)

#765 Zsocmóka D-líd szólója a Szólóalkotás II zenei alapra. Ez is nagyon jó lett, leírás a #781-nél

#782 Guitarosaurus leírása a Bartók-féle tengelyrendszerről

#795 További link a tengelyrendszerről

#802 Részletes leírás és példa a „Lokriszi 6#” skáláról (mp3 + TAB a Locrian Locusts c. számból)

#817 A modális skálákról részletes leírás, ezúttal más szemszögből, a számírás felől megközelítve

#820 Hathúros arpeggio-sorozatok (csak video)

#824 Tibyee által feltöltött zene: Joe Satriani, Brian Setzer és Larry Carlton imprója ugyanarra az alapra

#838 Gyors futamok váltott pengetéssel 01 (részletes leírás, mp3 + TAB)

#842 További leírás a pitch axis nevű hangnemkombinálási módszerről + pár szó a spanyol fríg és a mixolíd hasonlóságáról

#853 és #859 Pár ingyenes backing track link

#869 Akkord-skála összefoglalás by Matheoss

#915, #916 és #921 Tibyee által feltöltött zenei alapok és szólók az angol GT magazinból

#923 Újabb pitch axis infók

#958 Brett Garsed és TJ Helmerich koncertvideó Krisz ajánlásával (egy órás koncert, zseniális)

#990-992 Ibanezrg565 kollégánk számai, érdemes meghallgatni őket

#998 Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1039 Kiegészítés a #998-hoz

#1040 Gyors futamok váltott pengetéssel 02 (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1065 A váltóhangokról pár szó

#1071 Drivin’ Blues zenei alap (letölthető)

#1086 Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1116 Gary Moore: Loner című számának feldolgozása (Ibanezrg565)

#1147 Guthrie Govan: Funky Blues improvizáció kottája, 1-12. ütem

#1165 Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel (mp3 + TAB)

#1171 Marine Aircraft zenei alap (letölthető)

#1198 Marine Aircraft szóló, 1. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1213 Ibanezrg565 improvizációja a Marine Aircraft zenei alapra (részletes elemzés #1218-nál)

#1235 Marine Aircraft szóló, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1248 Ritmus-megfejtési feladat (Billy Cobham: Red Baron című számából, megfejtés #1268-nál és #1273-nál)

#1291 tibyee által gyűjtött jazz/fusion zenei alapok, és szólók

#1303 Marine Aircraft szóló, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1306 és #1308 axes saját számai (4 db) + részletes elemzésül #1307-nél és #1315-nél

#1314 Colossal Chords - Új akkordmegfejtési feladvány (mp3 + letölthető zenei alap)

#1333 Legato futam kromatikus kötőhangokkal (videó, letölthető mp3 + TAB)

#1337 Ibanezrg565 improvizációja a Colossal Chords zenei alapra (részletes elemzés #1348-nál)

#1342 Balance In Hand zenei alap, „sötétebb” szólózáshoz (letölthető)

#1378 Escape From The Soulful Eyes arpeggio (videó, letölthető mp3 + TAB)

#1384 chubby felajánlása, zenei alapok készítésére

#1402 12-hangú kör elmélet (Circle of 12 Tones) Ron Jarzombek-től (linkek az elmélethez és videó)

#1445 John McLaughlin - The Art of Improvisation (videó + ötvonalas kotta akkordokkal)

#1449 Marine Aircraft szóló, 4. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1495 Arpeggio-gyakorlatok, 1. rész (mp3 + TAB)

#1505 Új feladvány: Riff modális jellegének megfejtése

#1554 Colossal Chords szóló -- a fokok használata (részletes elemzés a szólóhoz, rengeteg hasznos ötlettel, a szóló #1314-néél található)

#1573 Gitárrajongó titkárnők

#1588 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1591 Streamline duplázós pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1600 C-dúr tapping-arpeggio (videó, letölthető mp3 és TAB)

#1629 Részletes írás a gyors futamok beépítéséről, dallamérzék fejlesztéséről, zenei témák összekapcsolásáról, számos példával (mp3 + videó)

#1647 Arpeggio-gyakorlatok, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)

#1694 The Sun Still Rising szóló (mp3, leírás a hangnemekről, letölthető zenei alap)

#1724 Pár szó a hangnemen kívüli hangokról egy szólóban, példával

#1790 Symphony X - End of Innocence szóló 01 (leírás, mp3 + TAB)

#1819 Symphony X - End of Innocence szóló 02 (leírás, mp3 + TAB)

#1832 Meditatív gitár-video 01

#1873-#1967 között: Beszélgetések, vélemények a tehetségről, zenei önkifejezésről, fejlődésről

#1907 Meditatív gitár-video 02

#1919 és #1921 Kenny Werner videók, zenei önkifejezés, stb. témakörben

#1926 Miki szólója (video) Jorn Lande: Night City című számának zenei alapjára

#1941 C-fríg és C-moll hangnemekre készült szóló

#1949-#1991 között: Beszélgetések, vélemények a gitározás mentális szempontjairól

#2023 Őrült gitártrükk: erőmű-riasztás hangok gitárral (megfejtés: #2051)

#2056 Borderline növekvő számú tizenhatodok - pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)

#2116 Őrült gitártrükk: Slide on Crack (megfejtés: #2136)

#2151 Ingyenesen letölthető E-könyv az improvizálásról, és a skálák használatáról. A könyvben az alábbi gitárosok szerepelnek: Tommy Emmanuel, Neil Zaza, Kiko Loureiro, Dave Martone, Marco Sfogli, Carl Verheyen, Mattias Eklundh, Pat Martino, Jónás Tamás

#2161 Balance In Hand refrén riff - pengetési irányok, ritmusok, szünetek (leírás, mp3 + TAB)

#2172-#2173 Kromatikus szólórészlet H-mollban (leírás, mp3 + TAB)

#2339 Technika, gyors pengetés, riffek - Symphony X: Light Up The Night riff (megfejtés és leírás, mp3 + TAB: #2367)

#2434 Troy Stetina ingyenesen letölthető negyedévenként megjelenő gitármagazinja, számos gitáros gyakorlataival, köztük egy domináns líd gyakorlat e sárkány-topik gazdájától is.

#2493 Hangnem megfejtése - Balance in Hand (megfejtés: #2530)

#2560 Zenith szóló (leírás a szóló a felépítéséről)

#2751 Whammy pedál – első példa

#2815 Ötletek és példák a whammy pedál használatához (részletes leírás, mp3 + TAB)

#2922 Modális ütköztetés (E-lokriszi riffre E-fríg szóló, vagy D-fríg riffre D-moll szóló

#2949 Escape backing track, ajándékcsomag-felajánlással

#3199 Symphony X - Light Up The Night spanyol fríg riff legatoval

#3277 A spanyol fríg alapjai

#3454 TAB feladat 01 (mp3 mellékelve)

#3474 Staind - Not Again szóló + zenei alap + leírás

#3545 Az ihletről, motivációról néhány gondolat

#3629 Kérdés a Staind szóló szerkezetével kapcsolatban

#3701 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 1. rész

#3720 F-moll zenei alap (letölthető) és szóló

#3982 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 2. rész

#4223 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 3. rész

#4300 Gm7 Am7 Dm7 zenei alap és szóló (részletes leírás + mp3)

#4623 Legato-gyakorlat kottával és videóval (videó: #4605)

#4805 Ajánlás: Haydn No.7-es szimfóniája (A Dél). Teljes terjedelmében meghallgatható, rendkívül sárkányos.

#4846 A japán Iwato-skála (kotta, részletes leírás, mp3, zenei alap)

#5152 Darkwater - All Eyes On Me letölthető zenei alap (7/8-os ütemmutató)

#5168 Gisz-moll 7-8 letölthető zenei alap

#5209 Little Green Arps - húrkihagyásos arpeggio csúszással (Thorsten Koehne)

#5300 Michael Dolce szóló 1. rész - domináns líd az I. fokon (részletes leírás, mp3 + TAB)

#5332 Joe Perry zenei alap

#5555 Michael Dolce szóló 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)

#5605 Zenith kvartos skálaötlet (részletes leírás + TAB)

#5857 Kombinált technikák - Arpeggio tappinggel és nyújtással (részletes leírás, mp3 + TAB)

#6755 All Night Pass blues riff kromatikával és díszítő akkordokkal (részletes leírás, mp3 + TAB)

#6905 Green Forest üres húros felbontós alap és szóló (letölthető zenei alap, mp3 + TAB)

#7085 Tom Hess írása a gyors játék fejben történő összerakásáról (angol nyelvű)

#7119 Blues Saraceno - A Lighter Shade Of Plaid szóló (mp3 + TAB)

#7176 Tom Quayle domináns líd futam (leírás, mp3 + TAB)

#7241 Word of Command triolás futam (leírás, mp3 + TAB)

#7277 F-dúr -- D-dúr szóló Ibanez S kolléga zenei alapjára (amely #7254-nél tölthető le) (részletes zeneelméleti leírás, mp3)

#7559 Child's Play 7/8 zenei alap (letölthető mp3)

#7579 Child's Play 7/8 példa-szóló

#7744 Kombinált gyors futam Ákos zenei alapjára (leírás, mp3 + TAB, a zenei alap #7254-nél tölthető le)

#7709 Damjan Pejcinoski - Country in A főtéma kottája (a videó #7696-nál látható)

#7969 Letölthető zenei alap, akkordmenet- és ütemmutató-megfejtési feladattal

#8110 Emaj7-Dmaj7-C#m7-Hm7 zenei alap és szóló, részletes zeneelméleti leírással

#8125 Dcsabi zenei alapja, szintén Emaj7-Dmaj7-C#m7-Hm7 akkordmenettel (letölthető)

#8217 Dcsabi leírása – harmóniák, skálák, blues-kör

#8419 Andy Timmons triolás futam 01 (mp3 + TAB)

#8546 Santana: Europa zenei alap és szóló

#8571 Guthrie country bevezetés (mp3 + TAB)

#8695 Imi által feltett zenei alap, amelyre készült egy szóló #8756-nál

#8930 Pagan's Mind - A New Beginning riff (leírás, mp3 + TAB)

#8941 Pagan's Mind feladvány

#9174 Pagan's Mind - New World Order solo 01 (leírás, mp3 + TAB)

#9260 Pagan's Mind - New World Order solo 02 (leírás, mp3 + TAB)

#9295 Andy James - Eyes of the World közlekedés 01 (leírás, mp3 + TAB)

#9502 Pagan's Mind - New World Order solo 03 (leírás, mp3 + TAB)

#9595 Körkérdés, a jó gitárossá válásról

#9705 Ki a két gitáros, és mi a hasonlóság?

#9784 EnemaDarwin szószedete a gitárral kapcsolatos kifejezésekről (angol-magyar)

#9828 Circus Maximus - Architect of Fortune riff (leírás, mp3 + TAB)

#9843 Újabb riff az új Circus Maximus lemezről: Burn After Reading riff (leírás, mp3 + TAB)

#10065 Új gitár-blog

#10119 Guthrie Govan kromatikus lemenetel (leírás, mp3 + TAB)


















JonasTamas 2013-06-24 02:36 |  #22229





A tiszta kvart szélességű skálák használata


Két évvel ezelőtt a milánói Modern Music Institute (MMI) részére készítettem ezt az anyagot, amelyben a tiszta kvart szélességű skála használatát mutatom be. Az anyag címe az volt, hogy „8 Octopus Licks”, mivel a bal kéz ujjainak mozgása a sárkányvért ivott polip násztáncára hasonlít. És stílszerűen 8 példából állt az anyag, amelyből ma az első 4 részlet kottáját nézzük meg.


A videó, amelyben mind a 8 példa megnézhető:



Mind a 8 példa arra az alapgondolatra épül, hogy a normál skáladobozok kiszélesítésével a szokásosnál érdekesebb hangzásokat és hangköz-kombinációkat állíthatunk elő. Az ilyen skálákat„tiszta kvart szélességű” skáláknak nevezem, mivel kevés kivételtől eltekintve mindegyik ilyen skála az összes húron 5 bund szélességű.


A videóban hallható zenei alap Fisz-mollban van, és a Fisz-mollhoz tartozó egyik lehetségestiszta kvart szélességű skálája a 9. és 14. bund között helyezkedik el. A szabály itt tehát az, hogy a kisujjal keressük meg a vékony E-húron az adott hangnem alaphangját, és ezt követően a mutatóujjal a vékony E-húron 5 bunddal lejjebb találjuk meg a skála másik szélét.


Ha felsorakoztunk a 9-14. bundok között (figyelem: a bemelegítést sose mulaszd el, ha tiszta kvart szélességű fogásokat gyakorolsz), akkor a skála innentől igen egyszerű lesz: mind a 6 húron a 9. és a 14. bund között helyezkedik el. Ha végigsétálsz ezen a 6x2 hangon (a vékony E-húr 14 bundjától indulva, minden húron 14-9), akkor már húronként 2 hangot játszva is érdekes dallam jön ki. Különösen szép a H-húr 9 és utána a G-húr 14 közötti kis szekund emelkedés, amely a lefelé lépkedés ellenére is megjelenik. Szintén szép a sok tiszta prím hangköz, hiszen a legtöbb esetben az adott húr 9. bundjának hangja megegyezik az eggyel vastagabb húr 14. bundjának hangjával.


Az igazi szépség akkor jelenik meg, ha minden húron egy harmadik hangot is megjelenítünk. Ez lehet például a 12. bund az E- és a H-húron, és a 13. bund a G-húron, és így tovább. További variációs lehetőséget jelent, ha csúszásokat is beiktatunk.


Nézzük akkor egyesével a példákat:


A folytatás elolvasásához (leírás + TAB) kattints ide:

http://tinyurl.com/Tiszta-kvart-skalak-hasznalata

JonasTamas 2013-06-24 02:33 |  #22228
dcsabi írtaaz egy Gibson Nighthawk lehetett



Tavaly a gitárversenyen dobogóján két Nighthawk-tulajdonos is volt:

http://www.youtube.com/watch?v=JKjsUvbBrM4

http://www.youtube.com/watch?v=3mT-FPwNB7s

Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#22225)

JonasTamas 2013-06-24 02:30 |  #22227
" A gibson felvételed hol van? azt én még nem láttam. "



Eddig ez a három készült a Gibsonnal:


http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/80s-style-solo-130620

http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/1-day-8-week-solo

http://soundcloud.com/jonas-tamas-guitar/gibson-slow-rock-solo
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#22219)

JonasTamas 2013-06-24 02:29 |  #22226
db írtaHihetetlen mit melóznak ezek a kis madarak. Olyan fészket rittyentettek és ahogy látom mindig frissitik új ágakkal a berendezést .... és folyamatosan hordják a kaját a gyerekekenek: jönnek-mennek ... elfoglaltak, nem agyalnak ... még sosem láttam depressziós cinkét, azt hiszem ez a szorgalom lehet az oka, hogy ezekben a nehéz időkben Ők birják antidepresszánsok nélkül :)))

Tényleg sokat lehet tanulni tőlük. De akár egy fától is. Nekik sikerül a jelen pillanatban élni, és a fa sosem morog magában, hogy "az a tölgy ott csak azért nőtt olyan magasra, mert az apja jó pozícióban volt... ennyi napfénnyel én is meg tudtam volna csinálni, de itt kell állnom a tisztástól jó távol... remélem mielőbb kivágják azt a beképzelt kocsányost!".

Ehelyett a fa csak VAN, és ez a lényeg.
Válasz 'db' hozzászólására (#22214)

dcsabi 2013-06-24 02:26 |  #22225
az egy Gibson Nighthawk lehetett
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#22221)

dcsabi 2013-06-24 02:20 |  #22224
Na erre kiváncsi lennék, hogy mi a titka a POD2.0 élőben jólszólós beállításnak.

Otthon vonalból szeretem.

De élőben, próbán színpadon mindig elvérzett. Béna hangja volt, erőtlen zenében eltünő

Másnál már én is hallottam jól szólni, Daczi is hanszálta egy időben, meg Fábi Zolinál is hallottam ill MIkky is használta egy időben.

De én nem tudtam még edig élőben betörni.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#22221)

Urdika2013-06-24 01:29 |  #22223
Köszönöm szépen!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#22220)

leslie1000 2013-06-24 01:23 |  #22222
Jó lesz ez Imi,csak 1:24-1:27.nem kéne a kart megnyomkodni vagy berregtetni?Lehet úgy érdekesebb lenne.Egy próbát megér.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#22162)

ibanezrg565 2013-06-24 00:01 |  #22221
db írtaA nagyre becsült Szabó Sándor tesztelte, majd leirta a tapasztalt különbségeket. Szabó Sándor tesztje " Bevallom férfiasan, hogy az első tíz perc hasonlítgatás meglepett, mivel szinte semmi különbséget nem hallottam. Már le is írtam a véleményem, amikor kezdtem tovább menni és belemélyülni a dolgokba olyannyira, hogy el is fáradt a fülem - na meg persze a kezem is, mivel nem tehetek róla, de szeretek ezeken a kütyükön játszani. Egyszer ez volt a befutó, egyszer meg amaz. Másnap újra boncolgatni kezdtem a témát - immáron tiszta füllel - és kezdtem ráérezni a dolgok lényegére, ami a legapróbb részletekben rejlik. A LINE6 oldalán híresztelt dolgok kezdtek bizonyítást nyerni, és lassan rájöttem, hogy az ott leírtak tényleg nagyszerű dolgok és persze igazak. Ebben a "forradalmian új" HD modellezésben tényleg van valami. " Én azt hiszem annyiban hasonlit egymásra a két szerkezet, mint a karamellkrém és a flan:))

Nekem volt már HD 500-om is elcseréltem Boss GT 100 -ra egy kicsit meg is bántam mert a Pod HD 500-as Qr..va jó cucc de a GT 100-ban is vannak nagyon jó dolgok,Qr..va nehéz eldönteni hogy melyik a jobb,azért a Hd 500-as modernebb kütyü főleg az erősítő modellek gyönyörűen szólnak benne de jó lenne hozzá egy magyar használati.A Boss GT 100-as jobban áttekinhető,könnyebben és gyorsabban lehet a beállításokat elvégezni stb.Sajnos nagyon nehéz eldönteni hogy mikor melyik a jobb.Vasárnap este volt itt Tatán egy koncert a gitáros POD 2-est használt de olyan faszán belőtte a gitárral együtt a cuccot hogy kiba..túl jól szólt,igaz a gityó egy Gibson volt állítólag egy kettő van az országban belőle a hátsó pichöp ferdén áll benne én se láttam még ilyet.
Relics zenekar a neve,nagyon jók.
Válasz 'db' hozzászólására (#22213)

ibanezrg565 2013-06-23 23:41 |  #22220
Szia!
Nagyon szép érzelmes zene!Gratulálok!!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22208)

ibanezrg565 2013-06-23 23:39 |  #22219
JonasTamas írtaibanezrg565 írtaKészítettem egy szólót a SIA contest versenyre még nem végleges a gyors részeknél van mit javítani.Szerintetek jó így? Szia Imi! A tiszta hangszínen mostanában állítottál? Ez a hangszín most még szebben szól, mint eddig. Nagyon ízléses és finom dolgokat játszottál, szokás szerint. Mindig örülök, ha készítesz egy új felvételt. A gyors részeket valóban tisztítani kell még. Ezen a téren az segítene majd igazán, ha egyszer pár lazább heted lesz, és nekiülnél metronómmal gyakorolni a gyors futamokat. Csak lassú tempó mellett lehet majd kiiktatni a pontatlanságokat.

Szia Tomi!
Köszönöm szépen.A tiszta hangszínen igen állítottam megpróbáltam a saját elképzelésemhez igazítani a soundot, ilyen lett, nekem valahogy így most tetszik.
A metronómos ötlet az jó lesz megpróbálom,köszi szépen.A gibson felvételed hol van? azt én még nem láttam.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22201)

csabela 2013-06-23 23:38 |  #22218
ibanezrg565 írtacsabela írtaHelló Tamás,sziasztok! Felvettem újra egy 2010-es dalomat, igazi érfelvágós téma... Van benne pár szólócska - igazából nem véleményeket várnék róluk - az érdekelne, hogy szerintetek mivel lehetne feldobni ezeket. Az első szóló 1:48 - 1:59, a második 2:45 - 2:59, a harmadik 3:10 - 3:29 a negyedik 3:29 - 3:48 A negyedik az ének (refrén) mellett szól majd. Az énekes változat itt. (a régebbi énekes változat elég ratyin szól)Nagyon jó téma,nekem nagyon tetszik,én egy kórus éneket képzelnék el a refrénbe.

" Nagyon jó téma, nekem nagyon tetszik, én egy kórus éneket képzelnék el a refrénbe. "

Köszi Imi!
Igen, a refrén mindenképp többszólamú lesz, jó ötlet a kórus!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#22216)

ibanezrg565 2013-06-23 23:31 |  #22217
Nagyon jól szól!!!
Válasz 'db' hozzászólására (#22195)

ibanezrg565 2013-06-23 23:28 |  #22216
csabela írtaHelló Tamás,sziasztok! Felvettem újra egy 2010-es dalomat, igazi érfelvágós téma... Van benne pár szólócska - igazából nem véleményeket várnék róluk - az érdekelne, hogy szerintetek mivel lehetne feldobni ezeket. Az első szóló 1:48 - 1:59, a második 2:45 - 2:59, a harmadik 3:10 - 3:29 a negyedik 3:29 - 3:48 A negyedik az ének (refrén) mellett szól majd. Az énekes változat itt. (a régebbi énekes változat elég ratyin szól)

Nagyon jó téma,nekem nagyon tetszik,én egy kórus éneket képzelnék el a refrénbe.
Válasz 'csabela' hozzászólására (#22194)

ibanezrg565 2013-06-23 23:25 |  #22215
csabela írtaSzia Imi! Ez nagyon jó lesz kigyakorolva. Viszont a hangzásod egy picit kásás szerintem.

Szia!
Köszönöm szépen,majd még gyakorlom a hangzást direkt kásásra akartam,valahogy így tetszett a hangszin.
Válasz 'csabela' hozzászólására (#22193)

db 2013-06-23 13:18 |  #22214
Hihetetlen mit melóznak ezek a kis madarak. Olyan fészket rittyentettek és ahogy látom mindig frissitik új ágakkal a berendezést .... és folyamatosan hordják a kaját a gyerekekenek: jönnek-mennek ... elfoglaltak, nem agyalnak ... még sosem láttam depressziós cinkét, azt hiszem ez a szorgalom lehet az oka, hogy ezekben a nehéz időkben Ők birják antidepresszánsok nélkül :)))
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#22207)

db 2013-06-23 13:02 |  #22213
A nagyre becsült Szabó Sándor tesztelte, majd leirta a tapasztalt különbségeket.

Szabó Sándor tesztje

" Bevallom férfiasan, hogy az első tíz perc hasonlítgatás meglepett, mivel szinte semmi különbséget nem hallottam. Már le is írtam a véleményem, amikor kezdtem tovább menni és belemélyülni a dolgokba olyannyira, hogy el is fáradt a fülem - na meg persze a kezem is, mivel nem tehetek róla, de szeretek ezeken a kütyükön játszani. Egyszer ez volt a befutó, egyszer meg amaz. Másnap újra boncolgatni kezdtem a témát - immáron tiszta füllel - és kezdtem ráérezni a dolgok lényegére, ami a legapróbb részletekben rejlik. A LINE6 oldalán híresztelt dolgok kezdtek bizonyítást nyerni, és lassan rájöttem, hogy az ott leírtak tényleg nagyszerű dolgok és persze igazak. Ebben a "forradalmian új" HD modellezésben tényleg van valami. "


Én azt hiszem annyiban hasonlit egymásra a két szerkezet, mint a karamellkrém és a flan:))
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#22211)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu