Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Ilyenkor úgy tudok a leginkább segíteni, ha megmutatod, hogy milyen zenei alapra játszanál. Ha belinkeled ide az alapot, akkor konkrét tanácsokat írok majd.
1:45-nél a technikás szakasz kimondottan ígéretes. Szerintem alapvetően rendben van az egész, ami eddig elkészült, a sok gitározás folyamatosan finomítja a hangzást, jó irányba tartasz. Továbbra is a díszítéseket, lecsúszásokat említem meg, ezekből minden mennyiség jöhet.
Mindjárt teszek fel egy friss slow rock szólót, ebben a széles vibrato-kat figyeld majd meg, hasonló rángatásokat szívesen hallanék a játékodban.
Kezdenek a kromatikus ötletek egyre jobban beilleszkedni. A nyitó rész H-C-C# (a te hangolásodban C-C#-D) kromatikája szépen vitt az alaphangra, érdemes volt több oktávban is megismételni, és harmonizálni.
0:30-nál a fél hanggal arrébbpakolás is hatásos volt. Utána a visszajövetel pillanatában a terc helyett az alaphang még inkább stabil lenne, de terccel is jó, az is fontos hang.
0:37-nél melyik ötletet használtad? Erre még nem sikerült rájönnöm.
Köszönöm Tamás, hogy engem is kérdezel!
Továbbra is sokat dolgozok, viszont egész jól megszoktam már, és alkalmazkodtam is.
Pihenős heteken van időm gitározni, mostanában Danger Danger vagy Winger zenéket hallgatva gitározok. Egy ideje jobban érdekel a zene, mint maga a gitározás, elmélettel haladtam tovább. Akkordmenetek, helyettesítések érdekelnek, persze nem akkordozni szeretnék, hanem a megszokott gitározásomat szeretném tudatosabbá, változatosabbá tenni. Egész jól haladok a lehetőségeimhez képest, igyekszem úgy játszani, hogy ne tűnjön fel, hogy akkordokban gondolkozom.
Egy teljesen új világ nyílik meg nekem az akkordokban gondolkozós gitározás által, lehetőségek sokaságát látom.
Technikai dolgokat nem tanulok, csak ha valami érdekeset sikerül véletlenül produkálnom, akkor azt begyakorlom.
Sajnos a kommunikációm minimális szintre süllyedt, ami nagyon rosszul esik, mert nem szándékosan alakítom így. Remélem, hogy nyáron találkozhatok azokkal, akiktől elmaradoztam az életvitelem miatt. Ez sokkal fontosabb lenne, mint a gitározás.
Jobbulást Neked, Tamás!
Nagyon nehéz erre a kérdésre 'kategorikus' választ adni. Én mindig azt szoktam mondani, hogy a 3 legfontosabb alapelv a zenében: funkció - rendszer - mozgás. Ahhoz, hogy 'történeteket' mesélj a gitárral, mindhárom alapelvre figyelni kell. Ha átfogó ismereteid vannak arról, hogy egy kompozicióban milyen funkciói vannak az egyes akkorodoknak, skáláknak és milyen irányba 'mozgatod' a hangokat, akkor a játékod elszakad az egyszerű 'skála alapú' aka 'milyen skálákat játsszak erre az akkordra' megközelitéstől és inkább a 'történet' kibontakozására figyelsz majd ... és ebbe nagyon sok klasszikus értelkemben vett 'rossz hang' belefér ... mint pl. amikor mesélsz egy történetet és egyszer csak bedosz egy oda nem illő dolgot, ami lehet vicces vagy morbid vagy elgondolkodtató (és éppen attól kerül ilyen funkcióba, hogy elvileg 'nem illik oda') ...persze mindehhez a kindulópont az összeillő dolgok megtalálása.
A Raindrops pl. úgy épül fel:
egyetlen közpinti E hang kör van csoportositva minden (funkciója szerint ez a középponti hang, a 'key note' ami körül minden más hang elrendeződik. Ez a 'viszonyitási' pont: zenei meghatározással a 'tonika'. Az a hang, ahol a mindig megnyugodhat a melódia. A E hanghoz kétféle 'minőség' van kapcsolva. A téma egyik felében Em7 értelemben van használva, a második részben viszont E7-re váltunk: ez a kisterc-nagyterc váltakozá adja az egésznek a hangulatát, ezt próbáltam érzékeltetni a szólóban is (ha lefogod ezeket az akkordokat, miközben megy a zene, érezni fogod ezt a váltakozást .. vagy csak próbálj egy E hangra egyszer kistercet, egyszer nagytercet fogni, ahogy változik a zenében is ez a két akkord).
A két akkor funkcióját figyelembe véve meg lehet határozni a hangkészleteket - ami biztosan 'jól szól' az adott helyen. A hangkkészletek alapján pedig a skálák egyes fokaira épithetsz harmóniákat:
Az E7 az A/fisz moll párhuzam 5., tehét dominéns foka. A Major: 3 hang módosul fisz, cisz, gisz,
Amaj7 Hm7 Ciszm7 Dmaj7 E7 Fiszm7 Gisz0
A harmóniamenet tehát igy alakul:
Em7
E7
Em7
Asus4, A (maj7) (ez is E7, de a lezárás kedvéért van ez megoldás alkalmazva.
... és inenntől következett az, hogy megpróbáltam megfogalmazni a 'mondanivalómat'. Nem egyszerűen hangsorokat játszani, hanem a hangok viszonyainak és funkciójának megfelelően valamiféle hangulatot megteremteni. Ezt nem nagyon lehet kategorizálni, mert mindenkinek más tetszik. De alapvetően a három legfontosabb alapelv ami nekem segit: funkció - rendszer - mozgás. Ahhoz, hogy történeteket mesélj a hangszereddel első körben azt kell megismerni, hogy hozzád mi áll közel - Steve Vai pl. ajánlja, hogy mielőtt bármit is irnál, próbáld meghatározni fogalmakban, hogy mit is szeretnél viszont hallani - ill. jó ha más szerzők/elóadók dalait átnézed, megtanulod vagy vannak tematikus oktatóanyagok is. A kulcs, hogy értemezd is amit megtanultál, próbáld beilleszteni a Te világodba. A sorrend: utánzás - befogadás - újitás.
Kicsit bajban vagyok, sikerult egy elviselheto motyot osszeszedni, eddig zavart a tanulasban, hogy nincs meg a sound, Erdekelne Jam-eleskor mi alapjan valogatjuk a skalakat? Akkordmeneteket meg vegkepp nem ertem. Valaki kicsit fel tudna vilagositani? Mar mint Akkordokra szolozassal. Teljesen mindegy milyen stilusban, eddig a pentaton megy. Kicsit demagog a kerdes, de kicsit ha tudna valamit segiteni.
Bár, ha kicsit specifikusabb szeretnék lenni, azt mondanám, kifejezetten a jellegzetes dallamok és azok rendszerbe / egységbe illesztése érdekelne.
Még évekkel ezelőtt feljátszottam pár dalt, de azóta törlésre került mind, mert elégedetlen voltam velük.
Jelenleg se mikrofon, se jóféle nylon-húros klasszikus gitár nincs a közelemben... hiányzik is. Talán épp ideje lenne kölcsönkérnem egyet.
Ti, hogy oldjátok meg, hogy válasz idézettel linkre valami szerkeszthető forma jelenjen meg? (Csak a kívánt részt idézze be, közvetlen oda tudjak írni, ahova a válasz illik, stb...)
Az előző hozzászólásomnál is azt használtam, de teljesen egybeírta az én előző hozzászólásomat és a Tamásét.
Ebben a felállásban 2009 nyarán kezdtük el, de hárman már korábban együtt zenéltünk.
Nem szoktunk sokszor együtt szórakozni, mert ketten más városból valók, de egyébként tényleg jó barátságban vagyunk.
Mostanában voltak súrlódások, mert a másik gitáros kijelentette, hogy ő nem tud jönni próbára csak kéthetente, de még az sem mindig biztos. Azóta azért kicsit javult a helyzet, de úgy nagyon helyben topogós lenne a figura, ami számomra nem nagyon nem nyerő.
Ez a lényeg: és ez:
Halálmetálos üdvözlet, így állok jelenleg, melyik részek sz.rok, azt újra veszem ?
Live-ban atom zsivány részeg publikumnak már simán elmerném tolni, de a stúdió minőségben feljátszás az nem egyszerű, legalábbis nekem
Sztem a főszólóig meg lehetek hamarosan és akkor vidijó és jutúbsztárság
A tulaj nem főállású zenész: mérnök ember, Aki sok pénzt keres:))) ... aztán a mérnöki munkából megkeresett pénzzel fenntartja a hangstudiót: nappal mérnök, este művész (olyan mint Batman, csak békésebb és az utcán könnyű felismerni: vörös, karikás szemek, sápadt arcbőr, a messzi végtelenbe révedő tekintet:))) ...
A Cabinfever stúdió fényképei nagyon komolyak, ez egy álom-stúdióbelső. Lehet tudni, hogy milyen területen termelik ki az über-dizájnos stúdió költségeit a tulajdonosok? :)
Előkeresek majd egy-két Guthrie Govan és Greg Howe ötletet, egy időben jó pár YouTube improvizációjukat lekottáztam, és sok hasznos outside ötlet van ezekben.
Örülök hogy tetszettek a blues-os kiruccanásaim, most a Gibsonnal még biztosan fogok bluest felvenni, csodás hangjai vannak.
Az ápolónő nagyon jól szolgál, a nyakáról ódákat tudnék mesélni. Ő is elégedett velem:) Persze azért nem fog sokáig ápolni, úgyhogy két-három hét múlva visszajuttatom a tulajdonosának, és utána indulhat is új küldetésekre.
Ezt most csak igy gyorsan felkaristoltam: átnéztem a harmóniamenetet és sietve feljátszottam rá pár figurát, de még nagyon kidolgozatlan az egész. Bass és szinti részt szeretnék még hozzá, bridge és refrain részt ... és valami szép ivet a szólónak ... hónapok kérdése ... :))
Hogy szolgál az uj, formás ápolónőd?:)) Vigasztal?:)) ... én is 'meg akartam' kóstolni, de lekéstem rőla, igy be kellett érnem közös barátunk társaságával tegnap délután:))
Tetszik ez a megfogalmazás (és a tartalma is). Ha lesznek publikus új saját témáid, akkor szívesen meghallgatnám, ha feltöltöd ide őket.
Ez tényleg nagyon nagy hír, sárkányos elektro-prog gratuláció Balázsnak! Mindig inspiráló ilyet olvasni, különösen az a rész tetszett, ahol elmeséli, hogy a YouTube videói alapján keresték meg. Egy csomó ilyen történetet hallok (tulajdonképpen az én történetem is hasonlít erre), úgyhogy mondom is rendszeresen mindenkinek, aki még a korlátozott hazai lehetőségekről beszél továbbra is.
Voltam az Ozric Tentacles koncertjén az A38-on, nagyon érdekes volt, bár a hangerő itt is indokolatlanul nagy volt (és persze a magasabb hangerő szétcsapja az arányokat is), mint oly sok koncerten.
Köszönöm az érdeklődést!
Nagy lépésekkel halad a felépülés, hogy stílszerű legyek. A sportolás még kicsit messzebb van, de a metálos rögzítőcsizmában már tudok járkálni (és a buszon mindig adnak ülőhelyet:) A tempó még messze van Usain Bolt-tól, de hamarosan lekerül a csizma, és utána pár hét alatt már rendes tempóban is mehetek bármerre.
Lesz koncert, sőt áprilisban már hangpróbák is voltak, de aztán a focisérülés miatt el kellett napolni a dolgot. Ősszel lesz megtartva, és most még csak annyit mondhatok, hogy nagy és látványos* dolog lesz.
A 3. lemezt készítem elő, még nyitott teljesen, hogy milyen irányba induljak el. Ami biztos: ének is lesz az új lemezen.
A Kramer-hez gratulálok, nagyon szép darab! (A szóló is:) A 80-as években nagyon eltaláltak valamit a Kramer-nél, csodás gitárok készültek. Amúgy ha bármikor be szeretnéd állíttatni, akkor CsillagPatrik-ot keresd, neki az (egyik) fő szakterülete a Kramer.
Majd kíváncsi leszek a lemezetek megjelenése utáni fejleményekre, mesélj majd a fogadtatásról. Az újságon keresztül sok emberhez el fog jutni, úgyhogy izgalmas időszak lesz.
Néztem pár döntős nevezést, tényleg szép megfejtések születtek. Arra leszek majd még inkább kíváncsi, hogy azonos alapra milyen szólók készülnek.
Szép zene, a szóló hangszíne is nagyon kellemes. A szóló indulása után nekem kicsit hirtelen jött a vadabb folytatás, én még előkészíteném a terepet a későbbi fusion-os szakaszok előtt.
A clean legato-futamok nagyon benne vannak a kezedben, már a gitárversenyes videóban is látszott, hogy milyen pontosan és erőteljesen játszod ezeket.
Sok egyéb dolog mellet most két régebbi saját témát is elővettem. Az egyik egy befordult, de számomra kedves szösszenet. Egyelőre csak ennyi tudtam hallhatóvá tenni belőle, bár ez még nagyon vázlatos: zongora/dob alappal. Kiváncsi vagyok ki milyennek hallja.
Üdv ismét mindenkinek!:)
A múlt héten letudtam a vizsgákat erre az évre, úgyhogy most már csak munka lesz a nyáron, de mivel csak heti 20 óra, mellette marad idő a zenélésre, igyekszem majd ide is gyakrabban felnézni. A zenekarral most leginkább az albumra gyúrunk, aminek legkésőbb július végére el kell készülnie. Szerencsére így, hogy már nincs suli, jobban jönnek az ötletek is, az elmúlt 2 napban 2 dalkezdemény is született. Miki versenyére neveztem ugyan, de sajnos nem volt időm újat alkotni, pedig nagyon gyúrtam egy Richie Kotzen-style backingre (ERRE ITT... egyébként én még csak most ismertem meg Kotzent, és baromira bejön az ő játéka is:)), de sajnos mivel épp vizsgák közepette voltam, nem állt akkor össze a dolog, ezért régi videókból vágtam össze, ami nem bizonyult elégnek a döntőbe jutáshoz, viszont emiatt nem szomorkodtam, mert mindegyik döntőbe jutott videó teljesen megérdemelte a helyét, úgy gondolom (nem tudom, láttad-e őket). Hú, egyébként asszem itt még nem is mutattam a legújabb szerzeményemet: Kramer ProAxe. Álom rajta játszani, és mindig rájövök, hogy akárhány fajta gitárt próbálok ki, a superstratokat nálam semmi sem veri:)
Köszönöm a megszólítást, nagyon jólesett.
Ami a zenekart illeti, a tavalyi formációnk gyakorlatilag nem működik, bár nem adtuk fel a reményt, hogy valaha együtt dolgozunk még. Gitárfronton annyi változás történt, hogy a játéktechnikai dolgok helyett egyre inkább a saját témáimat igyekszem kidolgozni. Egyre biztosabb vagyok abban, hogy abba érdemes igazán sok energiát fektetnünk, ami „mi magunk” vagyunk. Az én esetemben ez pedig egészen biztosan nem a tökéletesre csiszolt játéktechnika lesz :)
Van továbbá egy hír, ami számomra az év eddigi legjobb híre: egykori dobosunk, Szende Balázs bekerült a kultikus Ozric Tentacles nevű zenekarba.
http://www.shockmagazin.hu/hirek/szende-balazs-szemelyeben-magyar-dobos-kerult-az-ozric-tentacles-soraiba
Ha valaki nem ismerné a csapatot, pszichedelikus-progresszív, kicsit fúziós, kicsit elektronikus rockegyüttesről van szó, érdemes rájuk keresni a YouTube-on, nekem pl. ez az egyik kedvencem tőlük:
Gitárosnyelvre lefordítva :) ez kb. akkora lehetőségnek számít, mint énekesnek lenni a Malmsteen mellett. Ráadásul úgy fest, hogy a mostanában nem kevéssé elfoglalt Balázzsal mindezek mellett sikerül összehoznunk néhány felvételt is, úgyhogy jelenleg az ezzel járó szöszmötölés köti le a szabadidőm nagy részét :)
Egyben azonban vissza is nyújtanám a képzeletbeli mikrofont, és érdeklődnék, hogy rendben felgyógyultál-e már a kényszerű pihenésből, illetve hogy milyen tervekkel vágsz neki a nyárnak. Tervezel-e pl. koncertet valamikor (biztosan sokakat érdekelne szerintem), vagy egyelőre a felvételekre fókuszálsz?
Valaki frissített (Sound készlet részét) már itt közületek Line6 POD XT cuccot?
Kellene egy kis segítség. Beírtam a Line6 topic-ba is, de hátha itt is van, aki csinált már ilyet.
Meg van még Tomi,ha kell szólj.Amúgy két G.M szólót próbalok eljátszani,régen már tudtam,csak az régen volt.Kellene hozzá egy Gibson,de az meg már nincs:(Te ahogy olvasom alakulsz és ez öröm.
Ja igen, mivel a napokban kérdezte valamelyikőtök, hogy ikerszólamoknál mit szoktam játszani (terc, kvint, bármi más?), így néhány gondolat:
1. Az első ikerrész: a felső terc, de egy oktávval mélyebben, mint az alaphang.
2. A második ikertéma (az arpeggios rész) mezei felső terc.
3. A harmadik rész már trükkös, ott váltakoznak a felső kvintek és kvartok, ami elsőre kicsit szokatlanul hangzik, de szerintem marha jól szól, ráadásul jól megtöri a sablonos tercelést.
Hűű, két hete sikerült letudni az államvizsgát, úgyhogy a rövid fellélegzés időszakában vagyok éppen.
Zenélni keveset sikerült az elmúlt időszakban, mivel több, mint egy éve dolgozok egy dokumentumfilmen, ami, ha nem is vette el minden időmet, de mondhatni, hogy az alkotói energiáimat teljesen lekötötte.
Úgyhogy, amikor zenélhetnékem támad, akkor előveszem a szanaszéthangolt akusztikus gitárt és fél percig kitartott akkordokat fűzök egymás után, kevés bontogatással. És közben Tommy Emmanuellnek képzelem magam.
Most, hogy van egy kevés időm, jó lenne belekezdeni valamelyik tervezett projektembe - van négy teljesen különböző terv is, ha ezek közül csak az egyikkel sikerülne valami zenét produkálni jövő évig, akkor boldog lennék.
Tényleg, most, hogy eljutottam odáig, hogy még kommentet is írjak, lenne egy kérésem/kérdésem: valamilyen jazz-lecke nincsen a tarsolyodban?
Amióta gitárral a kezemben játszom azt, hogy értek a zenéhez, mindig sikerült valamilyen szinten reprodukálni egy adott zenei stílus jellegzetességeit. Barokk, flamenco, blues, metál, hetvenes évekbeli rock, satöbbsatöbbi mind megfogható néhány jellemző akkord, skála, dallam és játékstílus tudatos használatával, de a jazz a mai napig nagy fekete lyuk számomra.
Akármit csinálok, nem sikerül úgy játszani, hogy a végeredmény az legyen.
A harmóniaváltogatós-kromatikával megspékelt kísérleteim mindig ilyen élvezhetetlen katyvaszba fordulnak át és sehogy sem találom a fogást a dolgon.
ja és gratulálok az ügyes húzáshoz, amivel lendületet lehetett adni a topiknak
Most gyorsan tusolás/hajmosás után feltoltam a Drivin' Blues improvizálásaimból kialakult ötletet. Ez még nyilván nem végleges verzió, csak hogy az ötlet megmaradjon:
Örülök, hogy javul a lábad és egyre közelebb kerülsz a teljes gyógyuláshoz.
Az együttessel kapcsolatban sikerült is meg nem is a motiváció átadása. Ötünk közül 3 fő lelkes, egy fő olyan langyosabb, egy főnek pedig nagyon sok problémája van. Így az is nagy dolog, hogy együtt tartsuk a csapatot. Nagyon sok kompromisszumot kell kötni, illetve sok dolgot le kell nyelni.
Arról nem is beszélve, hogy ha megyünk valahová fellépni sokszor csak a költséget fedezi. Persze nem ebből akarunk megélni, de a semmiért éjszakázni, utazni, zenélni nem túl nagy motiváció.
Én is azért vagyok szerintem lelkes, mert több év után is még élvezem a próbákat is.
Az igazság hogy mostanra sikerült elhárítani az összes technikai malőrt. Nekiállok felvenni, aztán valamikor lesz valami, de vasárnapig nem fűznék a dologhoz sok reményt. (Beütött némi meló és nem lesz túl sok időm. )
Ez egy nagyon jó kérdés.Az igazság az, hogy annyi munka van a lemezben, hogy legszívesebben a bravo magazinban is megjelentetném. ( ha még létezik egyáltalán ) Komolyra fordítva a szót, nyilván megpróbálom beküldeni a hammernak ami halott ügy amióta létezik a hammer records, befizeted a pénzt és akkor írnak is rólad talán két sort, no de ki tudja...Ott a rockinform meg a wan2 vagy wanted vagy mi. Ezen felül internet, barátok, és leginkább a koncertjeinken próbálom terjeszteni majd, az idén felvételre kerülő énekes nagylemezünk mellé. Van egy két ember az ismerősök közül aki biztos hogy vesz az eredeti kiadásból ( amin lesz plusz 4 dal ), de az eddigi tapasztalatok szerint legjobb esetben 60-80 példány ami elfogy. Úgy gondolom nagyon réteg zene ez, főleg azért mert nem az a mostani "divatos" instrumental 7-8 húros gitárokkal, rengeteg szólóval, inkáb egy klasszikus, de mégis az átleg heavy-nél hangulatosabb, szintikkel megspékelt, de a számok szerkezetét tekintve egyszerű, könnyen emészthető, néhol slágeres lemeznek írnám le a "ten years in haven"-t.
Szia Tomi!
Köszönöm az érdeklődést, nagyjából minden rendben. Ma délután ér véget egy tíz napos leállás, ami nem volt anyagilag túl kifizetődő, viszont ez idő alatt tudtam kicsit pihenni, és természetesen gitározgatni. Eredményesen feltártam a hiányosságaimat, és rajta leszek ha időm engedi hogy javítsak a mostani helyzeten. Elterveztem hogy kicsit rockosabbra veszem a figurát, de ennek ellenére maradnék a blues világában. Mindenképpen próbálkozom tovább az outside-os dolgokkal, de természetesen makacsul a magam feje után... Régebbi, lustaságból a polc alá söpört ötleteimet szeretném elővenni, és technikailag is a hallgatható kategóriába kényszeríteni. Sajnos napi félórám ha lesz rá, de az is valami. Örülök hogy javul a lábad! Nekem sajnos még most is fáj ha megerőltetem, de a koromra meg a súlyomra fogom, természetesen nem ok nélkül. Amúgy nagyon inspirálnak az utóbbi időben tett "kiruccanásaid" a blues világába. Valami hasonlóan modern felfogást keresgélnék magamban.
Már én is nagyon várom, hogy milyen lesz az első közös felvétel. Hallottam korábbi munkákat tőlük és az nagyon meggyőző. cabinfever studio Először csak a dal első felére vettem fel szólókat és átküldtem a hangsávot, mondván: majd folytatom és hamarosan a dal második felére is játszom valamit. De ők kitalálták, hogy a gitászólót átvariálva összevágtak belőle egy szólórészt a dal második felére is. Nagyon furcsa volt hallgatni, mert tudtam, hogy azt is én játszom, de mivel más kombinációban hangzottak el a lickek így számomra is újdonság volt. Mintha írnék egy verset, amitben valaki felcserélgeti a szavakat és továbbra is értelmes marad a vers ... meglepő volt:))
Azt még kimaradt: egy hetet eltöltöttem egy opera énekes anyagával is. A dalokat felvette egy studióban és a nyers felvételből kellett összevágnom az anyagot. Ezidág csak hűvős tisztelet élt bennem az opera világa iránt, de miután egy hétig csak operát hallgattam, így közelebb kerültünk egymáshoz :))
Találtam egy nagyon jó alapot, az Ibanez Thailand készítette, és van sima rockos, fríges, és öngyújtós szakasza is. Úgyhogy kiélhettem magam az improvizálásban!
Ha valakinek kell az alap, akkor majd felteszem ide.
Szia Imi! Örülök hogy lesz koncert, remélem felvesztek majd videóra pár részletet, kíváncsi leszek rá. Milyen számokat fogtok játszani? Elkezdődtek már a próbák?
Köszönöm, szépen alakul minden, már járkálok, mehet már az edzés is, a rögzítőcsizma még fent van, majd fokozatosan lehet teljesen terhelni a lábamat. De már közel a cél, most már egyre kevesebb korlátozás van, hétről hétre mindig könnyebb lesz.
Szia Tibi! Jó hogy írtál, tőled is akartam kérdezni: részben pont ezt, hogy miket játszol mostanában, részben pedig azt, hogy még ugyanolyan nagy-e a hajtás, vagy már kicsit lazább a dolog?
köszönöm, közben véletlen rátaláltam :DD, lemez minőség, nagyon feelinges kis szám, kicsit furcsa Sfoglitól, de nagyon jó, teli finomsággal, de milyen brutál feeling van benne :DD
30 éves a Kill lemez, júl 12-n prezentáljuk a Dűrerben A-Z-ig a Scary Guyz-al. KIhívásnak nem kihívás lejátszani, nem nehezek. Inkább hogy stenkes legyen minden nóta.
Örülök ha tetszett, igyekszem nem alább engedni azt a színvonalat. A cél tulajdonképp hogy készség szintre tornázzam fel az ehhez szükséges dolgokat.
Az volt a vicces hogy többen is azt hitték, megtanultam az eredetit. Pedig egy közös hang nincs bennük. De ez azt jelenti, jó munkát végeztem.
RIS izgat egyenlőre a legkevésbé, mert műfajában kilóg. De sor kerül arra is mert van ajánlás Guthrie-től, hogy hogyan is lehet megfejteni a country imrpovizálást. És egyszer abba is beleártom magam.
Jump start-ot a soloig vettem fel, de egyelőre félre tettem, mert annyi minden közbejött.
Hát hogy miért is tettem félre ... most jól megmagyarázom a bizonyitványomat:))
Youtube-on megkeresett egy ámerikás hangstudió, hogy ugyan lenne-e kedvem egy jazz-funky anyagban részt venni. Küldtek át hangmintát és a szó klasszikus értelmben véve boldoggá tett amit hallottam, igy rábólintottam. Aztán átküldtek azzal a lendülettel még vagy 12 track-et, hogy válasszak, melyik tetszik. És mind tetszett:)))
Az elsőt már befejeztem, átküldtem a gitársávot, tetszett nekik ... kiváncsian várom a végeredményt. Remélem mielőbb mutogatható lesz:))
Aztán .... belenéztem néhány Shawn Lane szerzeménybe ill. én is kalandoztam olyan dolgokkal amivel nem nagyon szoktam foglalkozni (vagy legalábbis eddig még nem szólitott meg a dolog) pl. a melodikus moll világa.
Elmentem a Van Gogh kiállitásra és annyira inspirált, hogy új lendületet vett a saját szerzeményeim befejezése ... és most ez a dolog is beszippantott ...
... és elkezdtem újra többet foglalkozni az akusztikus gitárral. Kapok most egy aurát, tervezem, hogy veszek fel valamit ...
Szia Tomi!
Köszönöm a kérdésed.A saját számokat szeretném befejezni,úgy néz ki hogy juliusi zenei tatai napokon játszunk,alakítottunk egy kis zenekart majd ha lesz video felvétel akkor majd másolok be a topicba is.Sajnos nagyon kevés az idő a zenélésre mostanában de remélem később több idő jut majd gyakorlásra. A lábad rendben van már,meggyógyult?Remélem minden rendben!
Sziasztok!
Sajnos nagyon "rossz" helyen vagyunk és semmit nem tudok meghallgatni az utóbbi napok itteni terméséből. Kénytelen vagyok beérni Greg Howe muzsikájával.
Az az igazság hogy rákényszerítettem magamat egy kicsit, mert a saját próbálkozásaim disszonáns vonalon dugába dőlni látszanak. Érdekes hogy Greg-től viszont egészen emészthetőnek tűnnek ezek a outside-os dolgok.
Alapötleteim vannak, úgy kb. 6-7 számnyi. Ebből egy az, ami már előrehaladott állapotban van: intro, verse, refrén megvan, igaz a dobokat át kéne alatta variálni, kicsit hangszerelni is kéne, hogy ne legyen monoton a harmóniamenet.
Az egyetemen ez a két félévem eléggé húzós volt, a következő már talán könnyebb lesz (lekopogom...). Eddig nem is nagyon mertem zenélés terén időpontokat kitűzni, úgyis csak csalódás lett volna, ha nem jön össze. Ez ilyen túlélő időszak volt.:)
Ezek nagyon szép feladatok, mindkét lemez a maga műfajában kiemelkedő, és teljesen eltérő technika és megközelítés kell hozzájuk.
A GG lemez improvizált részei pedig külön érdekes kihívást jelentenek. A Fives középrészben kimondottan tetszett az impró-szakaszod, a többi számra is kíváncsi leszek.
Amúgy az albumon szerintem a Rhode Island Shred a legbrutálisabb, nem is annyira technikailag (persze úgy is), hanem fejben tartani a soron következő lépéseket.
Lelkesen gyakorlom azóta is a futamot oda-vissza, de még nem vállalható. Azért érzek némi fejlődést. Tetszik benne, hogy csúszik az 1-es ujj, meg van benne váltott pengetés meg nem pengetés (hammeres-pullos dolgok).
Ma sikeresen megvédtem a szakdolgozatom és a záró vizsgán is átmentem, holnap meg vár a Duna szolgálati okokból, de azért telefonon majd követem a fórumot. Viszont pár napig a gyakorlás kimarad...
Jó, hogy olyan emberek is válaszoltak a kérdéseidre, akik mostanában kicsit eltűntek!
A Drivin Blues alapra nagyon jól lehet a fúziós trükköket használni, gyakorlatilag az összeset amit eddig néztünk. Kíváncsi leszek a szólóra!
A Groove or Die-ból egy videó is készülhetne, azt sokan megnéznék, és az új feliratkozók egy része a többi videódra is rákattintana. Pár jól eltalált feldolgozás-videó garantálja a növekvő nézőszámot.
A saját szám pedig szerintem nagy dobás lesz, erre vagyok a legkíváncsibb. Egy MIDI-billentyűzetet érdemes venni, rákötöd a gépre és a VST-k rögtön megszólalnak rajta.
Sok akaraterőt kívánok a tankönyvek kinyitásához. Emlékszem, milyen érzésekkel nyitottam ki a Lineáris algebra tankönyvet... ha akkor már tudtam volna lángot fújni, akkor a könyvből egy kis hamukupac lett volna.