HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 1000
HANGSZERUTALVÁNY 1000

HANGSZERUTALVÁNY 1000


Akciós ár:
1 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Metalicon 2013-05-26 01:15 |  #21607
Sziasztok.:)
Osztálykirándulásom volt, ottalvós :D / "alvós" / Szóval most hogy nem vagyok K.O. átolvastam ezeket a zeneelméleti dolgokat :) Nagyon érdekes ezt a dúr-ra húzható 2.3.6.-fokos pentaton skála. Ez új volt :) Nekem csak annyi jutott eszembe erről, hogy még tanárom tanította anno, hogy mondjuk egy C-alapra mindig a c-pentatonból építkeztem, holott a C párhuzamos mollja /C->Am/ tehát az Am-pentaton is rájátszható.:)

biciklipumpa 2013-05-25 15:13 |  #21606
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#21594)

biciklipumpa 2013-05-25 15:05 |  #21605
jah és a címe:
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21595)

biciklipumpa 2013-05-25 15:03 |  #21604
huu ez eszméletlen ! :D Nagyon szépen köszi h alkottál rá valamit és még hozzá mit ! Nagyon jó ez a sound ! Mennyire másabb így saját alapra hallgatni vkinek az alkotását... Főleg a tiedét Tamás. Még1szer köszi !!

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21595)

tibyee 2013-05-25 13:04 |  #21603
Még szép!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21596)

Danone2013-05-25 12:46 |  #21602
*küldtél
ez a kommentelés nem az én műfajom :D
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21601)

Danone2013-05-25 12:45 |  #21601
Hú! köszönöm! Igazán kedvemre valót találtál!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21597)

JonasTamas 2013-05-25 08:47 |  #21600
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#21583)

JonasTamas 2013-05-25 08:47 |  #21599
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#21583)

JonasTamas 2013-05-25 08:46 |  #21598
A Bb-re gondoltam, mert az F-dúr skálát említetted, de akkor így a mai kiegészítéssel (A-dúr skála) már világos a dolog.


A "H" hang valóban nem hiányozna senkinek, a középkor a "H"ibás ezügyben.
Csomószor volt már hogy angol nyelvű anyagokba is írtam H-t, és úgy kellett kigyomlálni:)
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21593)

JonasTamas 2013-05-25 08:43 |  #21597
Egzotikus skálák és elborult ritmusok témakörben ajánlok számodra két anyagot:


http://tinyurl.com/Article-for-Danone-01

http://tinyurl.com/Article-for-Danone-02


Hamarosan ide is felteszek anyagokat ezekben a témakörökben.
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21586)

JonasTamas 2013-05-25 08:35 |  #21596
tibyee írtaSziasztok! Tudom nincs köze a zenéhez, sem a topikhoz. Tegnap elkapott a főnököm, és a főnökasszonyom, és igen megdicsérték a munkámat. Utána a nagyfőnöktől kaptam ezzel kapcsolatban egy levelet amiben szintén megköszönték a munkámat. Este megjelent a volt kenyéradó gazdám, és azt mondta ha szeptemberben végzek itt akkor számít rám mert júliustól újra kinyit. Ma találtam egy patkót...

Ez jó hír, gratulálok!

Sárkánypatkó volt?
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#21594)

JonasTamas 2013-05-25 08:33 |  #21595
biciklipumpa írtaKipróbáltam fazsinak a zsíros soundját. Gyorsan összeütettem egy dobot és METAL Örülnék ha vki készítene rá szolot ha van kedve :)

Csináltam rá szólót, a címe "Metálpumpa"



Metálpumpa szóló by JonasTamas
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21591)

tibyee 2013-05-25 07:08 |  #21594
Sziasztok!
Tudom nincs köze a zenéhez, sem a topikhoz.
Tegnap elkapott a főnököm, és a főnökasszonyom, és igen megdicsérték a munkámat. Utána a nagyfőnöktől kaptam ezzel kapcsolatban egy levelet amiben szintén megköszönték a munkámat. Este megjelent a volt kenyéradó gazdám, és azt mondta ha szeptemberben végzek itt akkor számít rám mert júliustól újra kinyit. Ma találtam egy patkót...

Metalmolekula 2013-05-25 05:58 |  #21593
Na megnéztem ma, és nem F dúr skálát használtam, hanem A dúrt és az A5 részre, szóval mindenki megnyugodhat, nem írtam át a zeneelmélet szabályait!

Ugyanakkor érdekes, hogy egy ilyen kvintnél mennyire jól megfér egymás mellett a moll, a dúr és a mixolid.

" Úgy érted, hogy szerepeltetted a B (angolosan Bb) hangot is)? A két akkord közül melyikre történt ez? Majd elmondom, miért kérdezem. "


Nem tudom melyik fasztarisznya találta ki, hogy az abc betűit cseszzük szét azzal, hogy behozzuk a H-t - nehogy véletlenül logikusan egymás után jöjjenek a hangok - mindenesetre feltételezem most a B hang alatt az európai elméletben használt H-t érted. Bár így akkor a Bb az meg Hb, ami nem szerepelt a szólómban. A H igen.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21556)

szgabor 2013-05-25 01:33 |  #21592
Jaaa, így már világos, igen.

Köszönöm a segítséget, a videón meg végigrágom mindjárt magamat.:)
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21589)

biciklipumpa 2013-05-24 23:03 |  #21591
Kipróbáltam fazsinak a zsíros soundját. Gyorsan összeütettem egy dobot és METAL



Örülnék ha vki készítene rá szolot ha van kedve :)

dcsabi 2013-05-24 10:33 |  #21590
Scott prezentálja


dcsabi 2013-05-24 10:32 |  #21589
hol írtam ezt a hm am dolgot?


Pentaton skálák kapcsán írtam nem?

az a lényege hogy minden dúr skála 2. 3. és 6. fokáról lehet moll pentaton skálát játszani

c dúrban ez dmoll emoll és amoll pentatonokat jelent

azaz olyan akkordmenetnél ami szintén a c dúr hangjaiból építkezik használhatóak ezek a pentatonok

és ott azt írtam ha van egy Am akkordod azt alapon vehet úgy az vagy dór vagy fríg vagy eol skálával fejthető meg. Ennek eldöntését a többi akkord segíti. Akkor a példa kedvéért írtam hogy legyen dór azaz a G dúr 2. fokán lévő Am. G dúrból meg lehet származtatni a hm pentatont
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#21584)

dcsabi 2013-05-24 10:03 |  #21588
szívesen
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21586)

Danone2013-05-24 09:58 |  #21587
Mondjuk ez a hozzászólás nem úgy sikerült ahogy akartam :D
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21586)

Danone2013-05-24 09:55 |  #21586
JonasTamas írta " Azon gondolkodtam, hogy ha például a sima C-dúrra bejátszok egy H-t (pl.: C(x32010)-re egy G4-et) az még kiállva is jól szól, nem csak átlibbenésben. Sőt talán még feszültség sincsen. Ellenben ugyan úgy C-re egy F# már nem (pl.: C(x32010)-re egy E2-t). Pedig az elsőben konkrétan megjelenik a kis szekund. Akkor most mi okoz gondot? " A hangulatokat elsősorban nem a relatív hangközök (pl. itt a kis szekund) hozzák létre, hanem a fokok, tehát a referenciához (=alaphanghoz) viszonyított abszolút hangközök. A 7. fok hangulata kellemesen elszállós, a megemelt 4. fok (líd jelleg) hangulata markáns és vadabb. " Vagy ha átmegyek akkordokba: A Cmaj7 jön ki az első esetben. Ezt lejátszom úgy hogy: x32410. Minden tök jó. Ellenben a második esetben Cadd#11(?) (x34010) jön ki amit nem igazán hallgatnék sokáig. Akkor itt mi okozza a disszonanciát? " A példádban a viszonylag mély húrokon elhelyezett tritónusz (C-F#) okozza a disszonáns hatást. És ehhez jön még a fentebbi adott fok --> adott hangulat tényező. Amúgy tök jók a kérdéseid, látszik hogy 1) foglalkozol zeneelmélettel és 2) már csomó mindent összeraktál. Ez a két tényező pedig garancia arra, hogy sokat elérhess a zenében.

Köszönöm a válaszokat (dcsabinak is!). Ez így most nagyon összeállt a fejemben (vagy legalábbis nagyon úgy tűnik :) ).
" Amúgy tök jók a kérdéseid, látszik hogy 1) foglalkozol zeneelmélettel és 2) már csomó mindent összeraktál. Ez a két tényező pedig garancia arra, hogy sokat elérhess a zenében. "

Ez meg tök jól esik. Főleg 3szor :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21580)

szgabor 2013-05-24 09:46 |  #21585
Akkor félreértettelek. Minden esetre a demómban (amivel azért haladgatok, szűkös időm és energiám ellenére;) sem tudom hogy jön ki a dolog. Majd ha a vizsgaidőszak is úgy akarja, elkészülök vele ebben az életben.:P
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21572)

szgabor 2013-05-24 09:43 |  #21584
Persze, az Am-D dolgot csak példának írtam, lehet félreérthető volt. Ezt már megfejtettem magamnak régebben.:)

Akkor menjünk bele olyanba, amit írtál: ha jól értettem ekte A-moll alapra néha egy kis H-moll? Mert a hangkészletük majdnem ugyanaz (f->fisz, c->cisz kivételével). Akkor itt mi van? Mert ha jól emlékszem Hammett az egyik szólójában játszik ilyet, nem emlékszem melyikben (ha egyáltalán jól emlékszem). De nem sokáig, talán egy lemenet erejéig. Akkor itt is az érvényesül, hogy ha nem áll meg az ember ezeken a disszonáns hangokon, és viszonylag gyorsan is játszom, akkor tulajdon képpen jól is szólhat?

Ja, és köszi az éneklős tippekért is. A gyakorlás dolog egyértelmű volt, csak valami egyszerűbb dallamvilágú számra kértem volna tippeket esetleg.:)
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21570)

madinorbi 2013-05-24 09:23 |  #21583
Tanár szakmám van létező fogalom :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21582)

JonasTamas 2013-05-24 09:22 |  #21582
madinorbi írtaAz eredeti Timmons stlye Sfogli szóló mennyire nehéz ? Én az 80's styleban is elakadtam, pedig az magasan a legkönnyebb a 3 közül, sebaj spirális tanmenetet alkalmazok, először vázlatos elsajátítás, majd 3-4 havonta visszatérve magasabb szintekre érkezés.

Nem mondanám könnyűnek az eredetit. 143-as BPM mellett játssza a tizenhatodokat, triolákat, jól szétpakolva. Nem vészes, de gyakorlós darab.


A "spirális tanmenet" teljesen jól működik, és a kifejezés is tetszik, fogom használni :)
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#21576)

JonasTamas 2013-05-24 09:19 |  #21581
Metalmolekula írtaUgyan már, én régen azzal szórakoztam, hogy ötujjas kesztyűben próbáltam gitározni. Valamennyire ment.

Akkor a konyhai edényfogó kesztyű a következő lépés. :D
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21575)

JonasTamas 2013-05-24 09:13 |  #21580
" Azon gondolkodtam, hogy ha például a sima C-dúrra bejátszok egy H-t (pl.: C(x32010)-re egy G4-et) az még kiállva is jól szól, nem csak átlibbenésben. Sőt talán még feszültség sincsen. Ellenben ugyan úgy C-re egy F# már nem (pl.: C(x32010)-re egy E2-t). Pedig az elsőben konkrétan megjelenik a kis szekund. Akkor most mi okoz gondot? "



A hangulatokat elsősorban nem a relatív hangközök (pl. itt a kis szekund) hozzák létre, hanem a fokok, tehát a referenciához (=alaphanghoz) viszonyított abszolút hangközök. A 7. fok hangulata kellemesen elszállós, a megemelt 4. fok (líd jelleg) hangulata markáns és vadabb.




" Vagy ha átmegyek akkordokba: A Cmaj7 jön ki az első esetben. Ezt lejátszom úgy hogy: x32410. Minden tök jó. Ellenben a második esetben Cadd#11(?) (x34010) jön ki amit nem igazán hallgatnék sokáig. Akkor itt mi okozza a disszonanciát? "



A példádban a viszonylag mély húrokon elhelyezett tritónusz (C-F#) okozza a disszonáns hatást. És ehhez jön még a fentebbi adott fok --> adott hangulat tényező.



Amúgy tök jók a kérdéseid, látszik hogy 1) foglalkozol zeneelmélettel és 2) már csomó mindent összeraktál. Ez a két tényező pedig garancia arra, hogy sokat elérhess a zenében.
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21574)

JonasTamas 2013-05-24 09:12 |  #21579
" Azon gondolkodtam, hogy ha például a sima C-dúrra bejátszok egy H-t (pl.: C(x32010)-re egy G4-et) az még kiállva is jól szól, nem csak átlibbenésben. Sőt talán még feszültség sincsen. Ellenben ugyan úgy C-re egy F# már nem (pl.: C(x32010)-re egy E2-t). Pedig az elsőben konkrétan megjelenik a kis szekund. Akkor most mi okoz gondot? "



A hangulatokat elsősorban nem a relatív hangközök (pl. itt a kis szekund) hozzák létre, hanem a fokok, tehát a referenciához (=alaphanghoz) viszonyított abszolút hangközök. A 7. fok hangulata kellemesen elszállós, a megemelt 4. fok (líd jelleg) hangulata markáns és vadabb.




" Vagy ha átmegyek akkordokba: A Cmaj7 jön ki az első esetben. Ezt lejátszom úgy hogy: x32410. Minden tök jó. Ellenben a második esetben Cadd#11(?) (x34010) jön ki amit nem igazán hallgatnék sokáig. Akkor itt mi okozza a disszonanciát? "



A példádban a viszonylag mély húrokon elhelyezett tritónusz (C-F#) okozza a disszonáns hatást. És ehhez jön még a fentebbi adott fok --> adott hangulat tényező.



Amúgy tök jók a kérdéseid, látszik hogy 1) foglalkozol zeneelmélettel és 2) már csomó mindent összeraktál. Ez a két tényező pedig garancia arra, hogy sokat elérhess a zenében.
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21574)

JonasTamas 2013-05-24 09:12 |  #21578
" Azon gondolkodtam, hogy ha például a sima C-dúrra bejátszok egy H-t (pl.: C(x32010)-re egy G4-et) az még kiállva is jól szól, nem csak átlibbenésben. Sőt talán még feszültség sincsen. Ellenben ugyan úgy C-re egy F# már nem (pl.: C(x32010)-re egy E2-t). Pedig az elsőben konkrétan megjelenik a kis szekund. Akkor most mi okoz gondot? "



A hangulatokat elsősorban nem a relatív hangközök (pl. itt a kis szekund) hozzák létre, hanem a fokok, tehát a referenciához (=alaphanghoz) viszonyított abszolút hangközök. A 7. fok hangulata kellemesen elszállós, a megemelt 4. fok (líd jelleg) hangulata markáns és vadabb.




" Vagy ha átmegyek akkordokba: A Cmaj7 jön ki az első esetben. Ezt lejátszom úgy hogy: x32410. Minden tök jó. Ellenben a második esetben Cadd#11(?) (x34010) jön ki amit nem igazán hallgatnék sokáig. Akkor itt mi okozza a disszonanciát? "



A példádban a viszonylag mély húrokon elhelyezett tritónusz (C-F#) okozza a disszonáns hatást. És ehhez jön még a fentebbi adott fok --> adott hangulat tényező.



Amúgy tök jók a kérdéseid, látszik hogy 1) foglalkozol zeneelmélettel és 2) már csomó mindent összeraktál. Ez a két tényező pedig garancia arra, hogy sokat elérhess a zenében.
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21574)

dcsabi 2013-05-24 09:03 |  #21577
nincs vita:)

c dúrra h persze hogy jó cmaj7 hangzást ad az akkordnak. skála hang jól szól. ahogy írtad is

A fisz is jó, lídesíti a c dúrt

a skálád c d e fisz g a h

felrakás kérdése, nekem tetszik amit írtál :(x34010)

de próbáld meg így
x3557x

tipikus líd akkord a D/C
ez olyan flying in a blue dream lesz
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21574)

madinorbi 2013-05-24 09:02 |  #21576
Az eredeti Timmons stlye Sfogli szóló mennyire nehéz ? Én az 80's styleban is elakadtam, pedig az magasan a legkönnyebb a 3 közül, sebaj spirális tanmenetet alkalmazok, először vázlatos elsajátítás, majd 3-4 havonta visszatérve magasabb szintekre érkezés.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21573)

Metalmolekula 2013-05-24 08:26 |  #21575
Ugyan már, én régen azzal szórakoztam, hogy ötujjas kesztyűben próbáltam gitározni. Valamennyire ment.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21573)

Danone2013-05-24 08:26 |  #21574
Bekapcsolódva a vitába:
Azon gondolkodtam, hogy ha például a sima C-dúrra bejátszok egy H-t (pl.: C(x32010)-re egy G4-et) az még kiállva is jól szól, nem csak átlibbenésben. Sőt talán még feszültség sincsen. Ellenben ugyan úgy C-re egy F# már nem (pl.: C(x32010)-re egy E2-t). Pedig az elsőben konkrétan megjelenik a kis szekund. Akkor most mi okoz gondot?

Vagy ha átmegyek akkordokba: A Cmaj7 jön ki az első esetben. Ezt lejátszom úgy hogy: x32410. Minden tök jó. Ellenben a második esetben Cadd#11(?) (x34010) jön ki amit nem igazán hallgatnék sokáig. Akkor itt mi okozza a disszonanciát?
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21570)

JonasTamas 2013-05-24 08:15 |  #21573
Ma rájöttem, hogy felpolcolt lábbal is lehet gyorsan játszani \m/



JonasTamas 2013-05-24 08:14 |  #21572
" Mert épp lent írta valaki (talán pont Tamás?), hogy néha a C-re Cisz is jól tud szólni, ami azért elég nagy ellentmondás.:) "



Csabi közben leírta a választ, beleértve az Am-D kör dóros voltát is. Úgyhogy én a fenti mondatodra reagálok: igen, én említettem ezt (#21557), de nem így értve, hanem úgy, hogy ez a két hang egymást váltja. Azaz egyszerre nem szólnak. Egy A5-F kör esetén az A5-re mehet C#, az F-dúr akkordra pedig C.

Válasz 'szgabor' hozzászólására (#21568)

dcsabi 2013-05-24 06:06 |  #21571
ha a d dúr szól konrkétan és arra megálsz az f hangot azzal ahogy govan mondja you will hurt people. Nem lesz szép

De ha pl f-ről indulva azonnal felcsúszol fiszre az már faja lesz

az akkordhoz tartozó diatónikus skála bármely hangján megállhatsz.

létezik olyan eset mint pl cmaj7 nél kerülik az f hangot és helyette fisz-re lídesítik de nem mondanám hamisnak semmiképp
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#21569)

dcsabi 2013-05-24 06:02 |  #21570
ha pl egy kromatikus skálát j átszol akármilyen akkrodra akkor nem lesz hamis érzeted de vagy 5 hang nem is lesz hangnemben. Viszont előtte utánna "jó" hangot játszol. Ezek igazolják a nem jó hangot és teszik azt a környezetbe olvadóvá. Ezek a passing tone-ok. Álátalában erre illik figyelni hogy ne hangsúlyos helyekre kerüljenek.

Általában kerülendő olyan dolgok mint pl c-re cisz hosszasan alkalmazása mintha a dallaom fontos hangja lenne. De hacsak átheledsz rajt pl c cisz d hangokkal akkor a c és d hangok közötti kapcsolatot fogja erősíteni. És mivel nem hosszú ideig szól nem lesz az az érzésed h húú ez hamis hang volt mert egyből oldja is a d hang ami a hangnemhez tartozik

kb ez a működési elve

az egész elve a feszültség keltés oldás

ahhoz hogy ne legyen katyvasz amit játszol hanem egységet alkotó érthető valami legyen nyílván megválogatod a hangkészleted.

C AM F G akkor menetre nem fogok pl egy esz dúr skálát eröltetni. Mert nem sok hangja fordul elő az akkord menet hangnemében a c dúr skálában. Így ha azzala ksálával dolgoznék nem lenne sok kötődése a harmóniákhoz és hamis érzet lenne

viszont ha a fent említett módon csempészel bele a "jó" hangok közé
"rosszakat" akkor azok működni fognak.

Az Am - D akkordváltásnál az a célod hogy öszekapcsold a két harmóniát

mivel Az Am a G dúr skála második a D meg az 5. fokán megtalálható közös pontod lesz a g dúr skála hangjainak használata

így nem lesz f hangod hanem fisz mindkettő akkordon. azaz dór skálát játszol az moll helyett

de ha a moll skálát akarod mindenképp hazsnálni akkor az Am akkordra az f hangot a D dúr skála alatt meg a fisz hangot kell játszanod

kapcsolódási pont lehet a ezt a két hangot kapcsolod össz az akkordok váltásánál

Azaz amikor az akkor am -ról d dúrra vált Te az f hangról lépsz fel fiszre

erős köteléket fog képezni a két akkord között.

remélem értehtően magyaráztam :)
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#21568)

szgabor 2013-05-24 05:58 |  #21569
És persze tudom, hogy vannak fokok, amin jó megállni, van, amin nem. Ez a konkrét F-hang nálam olyan, ami nem nagyon tetszik a fülemnek, ha megállok rajta. Szóval ha valaki válaszol, kitérhet erre is, hogy mi van akkor, ha egy olyan hangon állom meg, amin kellemes (és itt van súrlódás), vagy egy olyanon, ahol nem (és persze itt is van).

Remélem érthető a dolog, és nem kérdezek valami oltári baromságot.:)
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#21568)

szgabor 2013-05-24 05:46 |  #21568
Én egy dolgot nem értek így a skálák, harmóniák összefüggéseiben. Remélem nem kérdezek hülyeséget, és érthető a kérdés:

a kis szekund súrlódásokkal ilyenkor mi van, ha valaki elkezd ilyenekkel ügyeskedni? Mennyire kell ezekre figyelni, mi az, amit elbír az alap, és mi az, amit nem?
Tamás is a versenyes videómban ezt megemlítette (jogosan, mert zeneelméleti szinten igaza van, mégis, mivel nem álltam meg azon a bizonyos hangon, csak billentettem, ezért az én fülemet nem bántotta), azóta nem tudom mennyire figyeljek ezekre. Mert épp lent írta valaki (talán pont Tamás?), hogy néha a C-re Cisz is jól tud szólni, ami azért elég nagy ellentmondás.:) Persze tudom, mert én is írtam egy alapot, amire játszottam olyan arpeggiot, amiben pont ez a két hang volt, és szerintem jól szólt.

De mi a határ akár a modálisoknál, akár a különböző, hagyományostól eltérő, egzotikus skáláknál? Mi az ami mehet rá ilyen téren, mi az, ami nem?

(tök egyszerű, két akkordos harmónia menetre, pl. A-moll, D-dúr, ezekben ugyebár az A-moll skála F hangja súrlódik a D-dúr harmónia Fisz hangjával. Utána lehet bonyolítani a fejemnek:).
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21551)

dcsabi 2013-05-24 03:58 |  #21567
zeneszerkesztőben tudsz utólag frekit vágni
Válasz 'leslie1000' hozzászólására (#21564)

biciklipumpa 2013-05-24 03:36 |  #21566
nem, figyeltem de jó h szólsz (Ha jól értem amit kiírt akkor azt tudom mondani) h szegény :)
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21565)

Danone2013-05-24 03:16 |  #21565
Észre vetted hogy a kis gyűjtögető kosáron az van írva hogy "Tips help me pay for guitar strings"?
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21561)

leslie1000 2013-05-24 03:14 |  #21564
dcsabi írtaEq Nem vagyok egy hangszaki de az EQ nagyon fontos azt tudom :))) ugyanis minden hangszernek megvan a maga helye a HZ palettán ahol él amitől jól szól. Emiatt EQ-t minden hangszer megérdemel. Sokszor nem is hozzáadni kell hanem elvenni. Pl akusztikus gitár basszus gitár esetében lehet vágni az akusztikus mélyeiből pl 125HZ alatt. Így pl érthetőbb lesz a basszusgitár. És ugyanígy lehet helyet csinálni minden hangszernek. Pl próbán ha keverőről szól több hangszer pl zongora basszus gitár akkor ezért is lehet hogy hangerőverseny kerekedik, mert senki nem hallja magát rendesen. Holott egy eq-zás sokat javíthat ilyenkor a végeredményben Ami a szólógitár szandokat illeti nagyon sok pilincka vékony beállítással találkozom. Sokan spórólnak a közép frekikkel pedig pont az a tartomány ahol él a hangszer. Emiatt jobban át is szól a zenekari közegen. Nálam általában a basszus félig vagy akörül a közép 3/4 a magas szintél fél körüli állapotban van. ettől lesz érthetően vastagabb a sound nem a mélytől. az meg ha valami magában jól szól zenekarban meg nem vagy fordítva tök normális dolog, ahogy az is, hogy egy gitársand valamely dalban él valamelyben meg ratyi Más más hangszeres közegben más más beállítás kell ezért van hogy a pénzes nagy muzsikusok több gitárt hazsnálnak, több erősítőt visznek színpadra sokszor ugyanabból a fejből többet más más beállítással. Ha már csak pl nézek egy standard hangolást kontra egészhangos lehangolást megváltozik a sound tulajdonsága, lomhább lesz. :)

Élő erősítőn nagyjából én is így állítottam a hangszínt,de ez hely függő volt.Mivel már csak digitális cuccon játszok itthon "jamvox" a program sajátossága,hogy van freki amit nem lehet kiírtani belőle és nem tetszik.Pl a presenc és a treble is szinte nullán van,és drive-on is nullán,mégis csillingel.Külön eQ nincs benne.Ilyen a program.Mást csinál a hangszín modellezősön és mást egy csöves fejen...A guitar rig cuccokat nem próbáltam,de biztos annak is van sajátossága.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21509)

biciklipumpa 2013-05-24 03:08 |  #21563
legyen ma Spanish napunk :)


biciklipumpa 2013-05-24 02:59 |  #21562
Nah ezt még átrágom egy párszor :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21560)

biciklipumpa 2013-05-24 02:59 |  #21561


Nem tudjátok ez a solo kitől van? Vagy ez saját szösszenete a csávónak mert nagyon fasza szerintem :)

JonasTamas 2013-05-24 01:47 |  #21560
Egyszerűen és gyakorlatias módon eldönthető ez:


1. Indulj ki az alaphangból, legyen ez mondjuk F-dúr

2. Kezdjed el felírni a soron következő hangokat. A dúr skála szerkezete: 2 egész, 1 fél, 3 egész, 1 fél (és az összes modális skálának is van egy kötött szerkezete)

3. Tehát először "2 egész", azaz
- az F után egész (nagy szekund): G
- a G után egész (nagy szekund): A

Most jön az "1 fél"

- az A után fél hang (kis szekund): itt jön a B, angolosan Bb

(és itt futhattál volna bele abba, hogy A#-t írsz, de az nem lehet, mert minden betű csak egyszer szerepelhet)


Most "3 egész":

- a B (Bb) után egész (nagy szekund): C
- a C után egész (nagy szekund): D
- a D után egész (nagy szekund): E

És végül "1 fél"

- az E után fél hang (kis szekund): F


És kész is:)


Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21559)

biciklipumpa 2013-05-24 01:41 |  #21559
tudom

De akkor most ezt tegyük helyre 1szer és mindörökké. Mert úgy látszik felejtettem :D vagy nem tudom, szóval mikor hogyan dől el h mikor használunk # és b-t. Nagyából van róla fogalmam de inkább vki írja le nem akarom még jobban szennyezni a topicot :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21558)

JonasTamas 2013-05-24 01:35 |  #21558
biciklipumpa írtaakkor úgy mondom h én a Bb moll pentatont próbáltam ki :) és még meg is spékeltem azzal h a 4. fokot felszállítottam 1 fél hanggal. Bb c# d# f# g# Ez nem tudom milyen skála :D

Pumpa mester, arra figyelni kell, hogy egyszerre nem lehet b és # is egy hangsorodban, ha a sima modális skálákról van szó*. (Egyéb esetben előfordul ilyen: már a spanyol frígnél is van rá példa, és az egzotikusabb skáláknál is lehet néha egyszerre b és #.)


----------------------
*erről régen is beszéltünk
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21546)

JonasTamas 2013-05-24 01:33 |  #21557
Danone írtaHa tudásom nem csal meg, akkor az A5re elvileg az összes A modális skála* jó, kivéve a lokriszi. De a móka szerintem ott kezdődik, amikor rájössz, hogy igazából bármit nyomhatsz amiben szerepel az A5 két hangja (A, E). Persze ha nem megyünk el nagyon mesze, akkor szerintem érdemes bekalkulálni a következő akkordot, legalább egy átvezető hang erejéig. Bár ebben az esetben ez sem ad sok megkötést mert így 4 hangunk lesz: A E (A5ből) és F A C (F-dúrból). Ami végül egy Fmaj7. *nem tudom hogy kéne értelmesen leírni. Úgy értem A dúr, A dór, A mixolíd, A líd stb. (ha valami oltári baromságot írtam, vagy nem sikerült magyar mondatot konstruálni, akkor elnézést)

Így van, teljesen jól összefoglaltad!

Én úgy szoktam hívni ezt, hogy "A-ról indított" v. "A alaphangú" modális skálák.


Kiegészítésképpen még annyit, hogy az A5-re játszott C# hang abban is segít, hogy utána az F-dúrra játszott C hanggal kontrasztba állítható. Így a szólóban a C#-->C lépés, amely általános esetekben kerülendő, itt pont a szóló dísze lesz. Olyan plusz értéket ad a szólónak, mint egy hibás nyomású bélyeg, amely emiatt ér százszor annyit, mint a helyes, de unalmas verziók :)
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21553)

JonasTamas 2013-05-24 01:29 |  #21556
Metalmolekula írtaMost, hogy befejeztem a gitározást és átolvastam, amit írtatok/írtam, már látom, hogy sikerült elég hülyén fogalmaznom. Épp egy elég furcsán hangzó tappinges szólót próbáltam ki Tamás múltkor linkelt A5 - F/A zenei alapjára, amikor is azt próbálgattam, hogy az A kvintre hogyan szól az A mixolid, majd egy véletlen folyamán azt vettem észre, hogy már egy F dúr skálából álló dallamot játszok. Aztán a mixolidból dúr lett, az is jól szólt, úgyhogy gyorsan becommenteltem valamit, hogy el ne felejtsem mit akarok majd kérdezni. A tesztelésem eredménye azt hozta, hogy az A kvintre simán mehet az Am, A mixolid és A dúr skála is. Látjátok, ez történik, ha elkezdek zeneelmélettel foglalkozni, beszélek hülyeségeket!

Örömmel látom, hogy az elmélet-sárkánymozaik-darabok kezdenek a helyükre kerülni


Az A5 - F/A alapot nem linkeltem a fórumra, hanem ezt vettük együtt még március 22-én (a titkárnőm mindent nyilvántart), és valóban ez a lényeg, hogy egy A-kvintre szabadon választhatunk többféle skálát: A-moll és A-mixolíd is mehet. Egyébként a lokriszi skálán kívül az összes A-ról indított modális skála* mehetne az A-kvintre, de mi ezt a kettőt választottuk, mert a zenei alapban utána egy F-dúr akkord volt, és ezt is figyelembe kellett vennünk. Ezért egy A-kvintre játszott 3 keresztes A-dúr skála után már túl nagy ugrás lett volna visszakanyarodni az F-dúr akkordhoz.


------------------
*értelemszerűen a dúr/moll modális rendszerből, ugyanis vannak más modális rendszerek is: a melodikus moll móduszai, stb.



" azt vettem észre, hogy már egy F dúr skálából álló dallamot játszok "



Úgy érted, hogy szerepeltetted a B (angolosan Bb) hangot is)? A két akkord közül melyikre történt ez? Majd elmondom, miért kérdezem.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21535)

dcsabi 2013-05-24 00:52 |  #21555
nem ez faszság,

az a alaphangra építhető modális skálák :)
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21554)

dcsabi 2013-05-24 00:51 |  #21554
az a dúr skála összes módusza :)



Válasz 'Danone' hozzászólására (#21553)

Danone2013-05-24 00:49 |  #21553
Ha tudásom nem csal meg, akkor az A5re elvileg az összes A modális skála* jó, kivéve a lokriszi.
De a móka szerintem ott kezdődik, amikor rájössz, hogy igazából bármit nyomhatsz amiben szerepel az A5 két hangja (A, E). Persze ha nem megyünk el nagyon mesze, akkor szerintem érdemes bekalkulálni a következő akkordot, legalább egy átvezető hang erejéig. Bár ebben az esetben ez sem ad sok megkötést mert így 4 hangunk lesz: A E (A5ből) és F A C (F-dúrból). Ami végül egy Fmaj7.


*nem tudom hogy kéne értelmesen leírni. Úgy értem A dúr, A dór, A mixolíd, A líd stb.
(ha valami oltári baromságot írtam, vagy nem sikerült magyar mondatot konstruálni, akkor elnézést)
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21535)

dcsabi 2013-05-24 00:49 |  #21552
ok
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21549)

dcsabi 2013-05-24 00:48 |  #21551
jaaa rosszul is írtam a skálát.

mert az a# c# d# e# g# lenne
és ha az e# hangot kicseréled f#-re akkor az D#m pentaton skála lesz

de ez ugyanaz amit írtam lentebb a 3 pentaton skáláról :)

Amúgy Gambale is arról vall hogy aki már unja a tipikus pentaton skálát az kreáljon magának újat

Kombináljon 2ből vagy válassz ki 5 hangot a skálábnól és abból csinálja pentaton skálát

feldobja a dallamvilágot

vagy cserélj ki 1-1 hangot

PL e moll pentatonnál csinálj nagy tercet

e gisz a h d
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21550)

biciklipumpa 2013-05-24 00:36 |  #21550
nem az f et f# re :D
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21547)

Metalmolekula 2013-05-24 00:31 |  #21549
Nem tudom biztosan állítani, hogy az A-ra játszottam rá az F dúr skálát. Este lövök erről is, és az ominózus tappinges/disszonáns szólóról is egy részletet, aztán kielemezzük.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21543)

dcsabi 2013-05-24 00:22 |  #21548
melyik hangod emelted meg? d#-t e-re?

Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21547)

dcsabi 2013-05-24 00:22 |  #21547
Úgy szebb hogy
a# c# d# f# g# vagy lehet csupa b is mindegy

fokot emelsz nem felszállítasz :))

melyik hangod emelted meg? d#-t gre?

ez az ötlet arra nagyon klassz hogy játszol Am-ra a moll pentaton dolgokat majd szépen felkúszol fél hanggal feljebb, majd vissza

szuper hangnem kilépős dolgokat lehet ezzel csinálnia

Akár blues ban is ellőhető pl az 5 fokon és egyszerre jössz vissza az 1 re
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21546)

biciklipumpa 2013-05-24 00:05 |  #21546
akkor úgy mondom h én a Bb moll pentatont próbáltam ki :) és még meg is spékeltem azzal h a 4. fokot felszállítottam 1 fél hanggal.

Bb c# d# f# g#

Ez nem tudom milyen skála :D
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21541)

dcsabi 2013-05-23 23:57 |  #21545
walk amit én írtamn :)

de amúgy még az sem jelent mixolíd jelleget mert mint váltóhang nem esik hangsúlyos helyre így nekem inkább marad a moll érzet

mert a c hang a nyomatékosabb hosszabb aztán cisz c a hangok jönnek
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#21544)

madinorbi 2013-05-23 23:52 |  #21544
elírtam, nincs nálam gityó :) és anno valóban valami pantera számból szedtem össze :)
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21542)

dcsabi 2013-05-23 23:46 |  #21543
még egy:

ha A alaphangra az f dúr skála csendül fel akkor az milyen mód lesz?

mert rájátszottad tetszett de az öszegzésedben nem írtad :)))
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21535)

dcsabi 2013-05-23 23:42 |  #21542
akkor lenne mixolíd ha lenne benne cisz hang de itt g5=c van

így ez dór skála mert így mollos
+ a g8=d# blues hang

nagy betyár lenne ha

e9 e8 e5 lenne az eleje

Dimebagtől lopkdodva

próbáld ki - tetszeni fog

ebben már benne lenne a cisz is
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#21536)

dcsabi 2013-05-23 23:31 |  #21541
ha abból indulsz ki hogy az Am mely skála hanyadik fokán van akkor matematikázhatsz egy kicsit.

Mondjuk azt hogy ez a G dúr skála 2. fokáról származtatott Am. Akkor erre elfér az A dór skála mely

a b c d e f# g

ebből 3 darab moll pentaton skálát lehet kigyűjteni

Am : a c d e g
Bm: b d e f# a
Em: e g a h d

Ezek közül mindegyik rájátszható. Ráadásul jól is szólnak.

mert az Am : a c d e g esetében

játszod az 1 3 11 5 7 fokokat


Bm: b d e f# a esetében a 9 11 5 6 1 fokokat

Em: e g a b d esetén az 5 7 1 9 11 et
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21538)

dcsabi 2013-05-23 23:25 |  #21540
A kvint csak 2 hangot határoz meg. Az alaphangot és az 5 fokot

de nem mondja el hogy moll vagy dúr terc van e benne és azt sem h ogy major vagy kis hetest tartalmaz e

innentől kezdve te töltöd meg tartalommal

lehet szinte bármi

A A7 Am Am7 Amaj7 Am maj7 alterálhatod is 9# 9b

ezekben mind benne van az A és E hang amit a kvinted tartalmaz


nyílván az akkord környezetből már be lehet határolni hogy dúr vagy moll az az A kvint.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21535)

dcsabi 2013-05-23 23:22 |  #21539
lehet a skálát akkordhoz kötni

pl

domináns 7 akkord az mixolid

moll7 moll vagy dór, vagy fríg

Maj7 dúr vagy líd

sokan így gondolkodnak rajta és nem is számolgatnak
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21535)

biciklipumpa 2013-05-23 23:05 |  #21538
Én egyszer kipróbáltam azt is h mondjuk egy Am-ra hogy megy egy B moll pentaton :D Csak annyit mondok paradoxon :D

biciklipumpa 2013-05-23 22:57 |  #21537
ohhhhhhh, hát egy programozó kilogikázza ezt :D Te tudsz mindent csak szívatsz minket! tudom én! :D
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21535)

madinorbi 2013-05-23 22:33 |  #21536
Olyan lemenetelt szoktam használni, A-ban, hogy:
E8E7E5
H8H7H5
G8G7G5 stb

ez egy moll, mixolid és blues skála összeeresztve, nem erre gondoltál ?
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21535)

Metalmolekula 2013-05-23 15:45 |  #21535
Most, hogy befejeztem a gitározást és átolvastam, amit írtatok/írtam, már látom, hogy sikerült elég hülyén fogalmaznom. Épp egy elég furcsán hangzó tappinges szólót próbáltam ki Tamás múltkor linkelt A5 - F/A zenei alapjára, amikor is azt próbálgattam, hogy az A kvintre hogyan szól az A mixolid, majd egy véletlen folyamán azt vettem észre, hogy már egy F dúr skálából álló dallamot játszok. Aztán a mixolidból dúr lett, az is jól szólt, úgyhogy gyorsan becommenteltem valamit, hogy el ne felejtsem mit akarok majd kérdezni.
A tesztelésem eredménye azt hozta, hogy az A kvintre simán mehet az Am, A mixolid és A dúr skála is.
Látjátok, ez történik, ha elkezdek zeneelmélettel foglalkozni, beszélek hülyeségeket!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21533)

harci 2013-05-23 14:56 |  #21534
Metalmolekula írtaJó felé tapogatózom, ha azt mondom: Bármely mixolidra rájátszható a megfelelő dúr skálája és ennél fogva a párhuzamos mollja (tehát pl Am mixolid esetén az A dúr skála és/vagy az Fm skála)?

A mixolíd az egy skála, arra már ne játssz rá semmit! :) Általában adott 7-es akkordra szokták rájátszani az akkord alaphangjának mixolídját (pl. C7-re C mixolíd).
A legjobb ezt úgy megtanulni, hogy megnézed, milyen akkordok illetve modális skálák helyezkednek el a hangnemed egyes fokain, és akkor azokat rögtön tudod használni. Pl. C dúrban CM7 akkord és C-ión(dúr) skála, Dm7 akkord és D-dór skála, Em7 akkord és E-fríg skála, stb...és akkor a hangnemedhez és azoknak az akkordjaihoz rögtön tudsz skálákat kötni. Persze ez a legalapabb felállás :)
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21530)

biciklipumpa 2013-05-23 14:51 |  #21533
töröm egy ideje a fejem h hogy jött neked ide az Fm :D De még nem jöttem rá :D Amúgy A dúr sztem mehet rá, kicsit fura hangzása lesz, de sztem még a lid is mehet rá :) Az az 1 hang ide vagy oda :D Nah de az én szavamra senki ne adjon :D
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#21530)

Metalmolekula 2013-05-23 14:34 |  #21532
Elírás.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21531)

biciklipumpa 2013-05-23 14:26 |  #21531
mi az h "Am mixolid" ? :)

Metalmolekula 2013-05-23 14:11 |  #21530
Jó felé tapogatózom, ha azt mondom:
Bármely mixolidra rájátszható a megfelelő dúr skálája és ennél fogva a párhuzamos mollja (tehát pl Am mixolid esetén az A dúr skála és/vagy az Fm skála)?

kustriani 2013-05-23 12:23 |  #21529
nem néztem, de üres a felvétel sáv, nincs rajta hanghullám ábra, továbbá az input jel a cubaseba csak annyi amennyi a hd500 nyers vonal hangja, amit mellesleg nem annyira sikerült még lehúznom a line6 midi settingsbe..

érdekes
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#21527)

biciklipumpa 2013-05-23 11:37 |  #21528
sikerült megcsinálni?
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#21526)

biciklipumpa 2013-05-23 10:24 |  #21527
nem csak a a problémád h a kis "monitor" gombot nem kapcsolod ki? Felvétel előtt benyomod ugye h halld mit gitározol, viszont ha vissza akarod hallgatni akkor vissza kell nyomnod a "monitor" gombot.
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#21526)

kustriani 2013-05-23 10:14 |  #21526
ott van, de ha megy a felvétel nem rögzít rá semmit, epdig elindul insertből, hallom is
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21506)

biciklipumpa 2013-05-23 07:15 |  #21525
Vki segítsen vmi oldallal, vagy programmal, vagy mi tanáccsal megtanítani 1 hónap alatt angolul társalogni :D Szóbeli angol érettségi lesz nemsokára :)

Tudom h kicsit offolok most, de védelmemre szolgáljon h angolul tudni már gitározáshoz néha kell tudni, mint mikor linkeltétek a 2 sztár gitáros beszélgetését. :D

olyan alap szintem tudok most kb. :)

dcsabi 2013-05-23 06:43 |  #21524
gyakorlás itt is segít és fejleszt

Próbáld meg utánna énekelni a dallamot és ha kell hangonként énekeld, keresd ki gitáron a hangot és írd le

próbálj meg frazír mentes egyszerű nem gyors dallamokat keresni, lehetőleg ahol tiszta intonáció van nem ilyen blues country féle mili hajlításokkal tűzdelt cuccot
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#21523)

szgabor 2013-05-23 03:30 |  #21523
A napokban olvastam Tom Hess egy cikket, és a hozzá készült videót is megnéztem. Alapjába véve jó dolgokat mond szerintem, de lenne egy "kis" problémám:
az énekdallamokat nagyon nehezen szedem le, nem tudom miért. A különböző szólók leszedése már egész jól megy (kivéve, ahol hangzatokat, harmóniákat játszanak, azzal még kicsit szenvedek - igaz eddig ezeket nem is gyakoroltam, csak a hangközfelismeréseket), de az énekdallamokat valahogy nem tudom leszedni. Van erre valami trükk, ami miatt nehezebb lenne, vagy máshogy kéne próbálnom, mint egy dallamot leszedni?
Milyen olyan egyszerű énekdallamú számok vannak, amikkel érdemes lenne elkezdeni?

nagy.tamas.guitar2013-05-23 02:46 |  #21522
Köszönöm. Segített a mutatóujj. Nem tökéletes de szerintem az már csak azon múlik hogy megszokjam a mutatóujjas fogást.

Még egy kérdés. A smoke on the water szólót már 2-3 hete napi szinten tanulom és gyakorlom de a gyors részeknél még van hogy tévedek vagy lefagyok. Jobban a gyors részeket gyakorlom, lassan megy, de amint gyorsítok a tempón már nem megy. Úgy gondolom ez abból fakadhat hogy az ujjaim még nagyon lassúak mivel lassan le tudom játszani a szólót még csukott szemmel is. Milyen tapasztalatod van e téren? Mi tudnál javasolni?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21520)

JonasTamas 2013-05-23 02:21 |  #21521





Gitárszóló az egymillió dolláros akkordmenetre


Ezen a héten a „classic rock” szóló második részét nézzük meg. A szóló első részének leírása itt olvasható.


A mai rész zenei alapja az Em-C-G-D akkordmenetre épül, amelyet joggal nevezhetünk „egymillió dolláros” akkordmenetnek, hiszen a legnépszerűbb slágerek százai épülnek erre az akkordmenetre. A zenei alapban a fenti akkordok kvintfogásokkal szerepelnek, de a szóló során az itt említett harmóniákat gondoltam mögéjük.


A szóló, amelyet az alapra készítettem (0:31-nél indul a mai szakasz):

AH Rock solo by JonasTamas


A letölthető zenei alap:


AH Rock zenei alap by JonasTamas



A zenei alap akkordmenete, amelyben ma a 17. ütemtől induló szakasz, azaz az észak-izlandi sárgarépa színében pompázó ütemek szerepelnek:








17. ütem: itt indul a szóló második félideje. Mivel új akkordmenet kezdődik, ezért hasznos egy fontos (és ezáltal stabilan hangzó) fokra megérkezni a 17. ütem elején. A szólóban 0:31-nél induló H hang tökéletes választás e célra, hiszen a kíséretben levő E5 akkord kvintjét (a skála 5. fokát) szólaltattam meg. Ez azonnal helyreteszi a hangzást. Természetesen nem kötelező ilyenkor az 1-3-5. fokok valamelyikén megállni, nyugodtan lehet kísérletezni a szép és izgalmas 2. fokkal is, de ennek ilyenkor az az ára, hogy az új szakasz kérdőjelesebben indul. Ez lehet előny is, hátrány is. Mivel itt a „classic rock” szóló volt megcélozva, ezért az 5. fok jelentette a biztonsági megoldást.


18. ütem: a C5 akkordra oktáv-párokat játszottam, először D, majd A, majd megint D hangokból. Annak köszönhetően, hogy a 17. ütem eleje stabil lett, most máris lehetőség nyílt az érdekes fokok behozatalára: a C5-re játszott D és A hang 2. és 6. fokot jelenít meg.


19-20. ütem: az oktávos menet vége E hangon áll meg, ami a 19. ütemben szereplő G5 kísérethez is egy 6. fokot ad hozzá. Az ütem közepén indul a teljes szóló legnehezebb szakasza, egy tapping+legato kombináció (0:36). Aki ezt a hangzást szereti, annak Jorn Viggo Lofstad munkásságát ajánlom, aki a Pagan’s Mind zseniális (nem túlzás: zseniális) gitárosa. A rovatban tervezem majd Pagan’s Mind szólók elemzését is. A konkrét futam a H-húron indul, és a bal kéz 3 hang/húr jellegű skáladobozokat játszik (7-8-10. bund), míg a jobb kéz ehhez még hozzátesz egy hangot tapping segítségével (12. bund). Ízlés szerint egy-egy oda-vissza csúszás is kerül a tapping-mozdulatba (12-13-12. bundok). Utána ez a séma ismétlődik a többi húron is: a konkrét bundok változnak, de a felépítés ugyanez.


21-22. ütem: a fenti futam is egy stabil hangot céloz meg végállomásként: megint a H hangot választottam az E5 akkordra, ez „hazatérés” hatást kelt a futam végén. (Az E hang, azaz az 1. fok is ilyen hatást keltett volna, ebből a szempontból az 1. és az 5. fok hatása hasonló tud lenni.) Ebben a két ütemben egy ritmikai motívum jelenik meg, és egy enyhén módosított verzióval rögtön meg is ismétlődik.


23-24. ütem: ez a két ütem végig D5 akkordot tartalmaz, ezért van idő és tér a fokokkal való játékra: a 4. fok (G hang) indítja az ütemet, amely rögtön hozza is a saját hangulatát (a 4. fok mindig nyitott hangulatú), és utána a 3. fokra zár be. Ezt követően az 1. fok, a D hang jelenik meg. Utána az ütem hátralevő részében az 5. és 7. bundokon megtalálható üveghangokból raktam ki egy emelkedő sorozatot, ügyelve arra, hogy a sorozat vége H és E hangokból álljon, hiszen ez a pillanat már átlóg a következő ütembe, ahol az ugyancsak E és H hangokból álló E5 akkord indul megint.

25-26. ütem: az előbb említett stabil fokokra érkező üveghangok karos süllyesztését tartalmazza az ütem, majd a 26. ütemben a rövid G hangot követően egy F# szólal meg, amely azért érdekes, mert a kísérő C5-re játszva ez a lídes hangulatot (dúr akkord, megemelt negyedik fokkal kiegészítve) hozza létre. Ez a hangulat még így is létrehozható volt, hogy a kíséretben csak kvintfogás van (C5), azaz a dúr akkord „hivatalosan” meg sem jelent. (Persze a harmóniamenet egyértelművé teszi amúgy is a fül számára, hogy a C5 itt csakis egy C-dúrt helyettesíthet.) A lídes fok nagyon szép sejtelmes hangzás, 0:48-nál hallható ez a zenei világ. Nem túlzás azt állítani, hogy ez az egy hang egy teljes zenei világot nyit ki. A „LÍD” feliratú ajtó mögött a csodák birodalma helyezkedik el, ahogy ezt Satriani „Flying in A Blue Dream” című száma is mutatja. Az ütem végén még egy 22-->24. bund nyújtás van a vékony E húron. Ez az önálló hang, amelynek motívum-szempontból sem előzménye, sem folytatása nincs, nagyon hatásos: olyan mint egy felkiáltójel.


27-28. ütem: hagyományos hangzású részek vannak itt, két szempontból is: a szóló stílusa is hagyományos rock-világ, és a fokok is nagyon stabilak, sok 1. fok, egyedül a C5-re kerül egy rövid 7. fok, amely még mindig viszonylag stabil, és egy szintén rövid F#, azaz egy ismételt lídes pillanat (4#), de ez most nincsen kiemelve. Ez a nyugodt dupla ütem jól előkészíti a következő 4 ütem száguldását.


29-30. ütem: technikailag végig ugyanaz történik itt: egy tapping, majd két hang bal kézzel, végig azonos húron. E három hang után ugyanez a séma kerül át másik húrra. A két kéz az E-moll pentaton skálát követi. Az első két triola: 19-14-12 a G-húron, majd ugyancsak 19-14-12 a D-dúron.


31-32. ütem: a 19-20. ütemhez hasonló tapping+legato kombináció á la Jorn Viggo Lofstad, amely a H-húr 12-15 bundjától (amelyhez a tapping a 17-18-17-es csúszást teszi hozzá, mivel díszítésként még az F hang is megengedett ilyen rövid időre) egészen a vastag E-húr 14. bundjáig megy le. A 14. bundot egy lassú nyújtással vittem fel a G hangig (1:01), ezáltal a befejezés nem „ül le” azonnal, hanem van benne egy kis súrlódás, amely aztán szépen megnyugszik.

JonasTamas 2013-05-23 02:15 |  #21520
nagy.tamas.guitar írtaSziasztok! Akadt egy kis problémám a nyújtásokkal. Amikor egy húrt nyújtok az ujjam a felette levő húrt is mozgatja ami idegesítő zajjal jár. Hogyan lehet ezt kiküszöbölni? Van valami spéci kéztartás vagy húrlefogás? Az a baj hogy hiába tompítom a húrt felül ha az alatta levő bundhoz és hozzá és nyikorog. Annyit még hozzá kell hogy tegyek hogy a bundok teteje nem íves hanem egy kicsit el van laposodva. Viszont van egy két hely ahol meg teljesen jól szólnak a nyújtások és még ha a felette vagy alatta levő húrokat tologatom akkor sincsenek zavaró zajok.

A mutatóujjadat nyújtás során kicsit tartsd előrébb a többi ujjnál, hogy az eggyel vastagabb húrhoz hozzáérjen. Így alapesetben ki tudod küszöbölni a nem kívánt zörgéseket.

Ha még ezután is marad zörgés, az már valószínűleg a bundok állapota miatt lesz.
Válasz 'nagy.tamas.guitar' hozzászólására (#21519)

nagy.tamas.guitar2013-05-23 01:50 |  #21519
Sziasztok!

Akadt egy kis problémám a nyújtásokkal. Amikor egy húrt nyújtok az ujjam a felette levő húrt is mozgatja ami idegesítő zajjal jár. Hogyan lehet ezt kiküszöbölni? Van valami spéci kéztartás vagy húrlefogás? Az a baj hogy hiába tompítom a húrt felül ha az alatta levő bundhoz és hozzá és nyikorog. Annyit még hozzá kell hogy tegyek hogy a bundok teteje nem íves hanem egy kicsit el van laposodva. Viszont van egy két hely ahol meg teljesen jól szólnak a nyújtások és még ha a felette vagy alatta levő húrokat tologatom akkor sincsenek zavaró zajok.

dcsabi 2013-05-23 01:22 |  #21518
ennyi

egyikünk sem tud jobb választ adni nála:)
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#21517)

madinorbi 2013-05-23 01:10 |  #21517
najó meggyőztél írtam neki
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21515)

madinorbi 2013-05-23 01:05 |  #21516
Beszéltem már vele, meg is kaptam a bt-t az album mellé :)
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21515)

dcsabi 2013-05-23 01:04 |  #21515
szerintem jó néven veszi ha valakinek annyira tetszik a munkája hogy tanulgatja a számait

bár nem ismerem :)

én szívesen segítenék a helyében:)
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#21514)

madinorbi 2013-05-23 01:01 |  #21514
Lehet írok neki, majd mailt, nem akarom basztatni a zenézek, mind-mind elfoglalt emberek :)!
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#21512)

JonasTamas 2013-05-23 00:59 |  #21513
Danone írtaTudnátok ajánlani egy "módszert", amivel jól be lehet gyakorolni egy skálát? Hogyan lehet elérni, hogy egy adott skálát biztonsággal elő tudjak venni egy szóló közben, anélkül hogy egy pillanatra is elgondolkodnék?

Hosszú távon mindig az a nyerő, ha a gitár nyakának minden pontját (összes húr, összes bund) azonnal tudod név szerint. Ez eleinte nehéz feladatnak tűnik, de nem nehéz, csak idő (tehát sok gitározás:) kell hozzá.

Utána a skálát is tudni kell hangról hangra, az adott hangnemben. Ha ez is megvan, akkor jön el az a pillanat, amit mondasz.

Minden egyéb megoldás csak tüneti kezelés. A skáladoboz alakját persze lehet memorizálni, a gyors futamoknál jól jön, de az igazi szabadság akkor jön el, ha tudod a hangokat.
Válasz 'Danone' hozzászólására (#21486)

dcsabi 2013-05-23 00:59 |  #21512
nem is kell videó, István irogat ide, a fenderbe pl.

Kérdezd meg

tuti elmondja, ennél jobb megoldás nincs is
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#21507)

madinorbi 2013-05-23 00:59 |  #21511
Mind3 album kurva jóó, ha időm engedi majd szépen végig is tanulgatom a softabb nótákat.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#21508)

dcsabi 2013-05-23 00:58 |  #21510
ez egy iszonyat jó koncert és ennek van egy cd változata is ahol a cseh filharmónikusokkal játszik. Zseniális


ennek ellenére tud magából bohócot csinálni , lás 2. pecsa bulija - hüjjje snickers hiányos primadonna

de az karikatúra videó meg fergeteges, az első 10 megnézésnél sírtam :)

Válasz 'fazsi' hozzászólására (#21503)

dcsabi 2013-05-23 00:55 |  #21509
Eq

Nem vagyok egy hangszaki de az EQ nagyon fontos azt tudom :)))

ugyanis minden hangszernek megvan a maga helye a HZ palettán ahol él amitől jól szól.

Emiatt EQ-t minden hangszer megérdemel.

Sokszor nem is hozzáadni kell hanem elvenni. Pl akusztikus gitár basszus gitár esetében lehet vágni az akusztikus mélyeiből pl 125HZ alatt. Így pl érthetőbb lesz a basszusgitár.

És ugyanígy lehet helyet csinálni minden hangszernek.

Pl próbán ha keverőről szól több hangszer pl zongora basszus gitár akkor ezért is lehet hogy hangerőverseny kerekedik, mert senki nem hallja magát rendesen.

Holott egy eq-zás sokat javíthat ilyenkor a végeredményben

Ami a szólógitár szandokat illeti nagyon sok pilincka vékony beállítással találkozom.
Sokan spórólnak a közép frekikkel pedig pont az a tartomány ahol él a hangszer. Emiatt jobban át is szól a zenekari közegen.

Nálam általában a basszus félig vagy akörül a közép 3/4 a magas szintél fél körüli állapotban van.

ettől lesz érthetően vastagabb a sound nem a mélytől.


az meg ha valami magában jól szól zenekarban meg nem vagy fordítva tök normális dolog, ahogy az is, hogy egy gitársand valamely dalban él valamelyben meg ratyi

Más más hangszeres közegben más más beállítás kell

ezért van hogy a pénzes nagy muzsikusok több gitárt hazsnálnak, több erősítőt visznek színpadra sokszor ugyanabból a fejből többet más más beállítással.

Ha már csak pl nézek egy standard hangolást kontra egészhangos lehangolást megváltozik a sound tulajdonsága, lomhább lesz.

:)
Válasz 'leslie1000' hozzászólására (#21500)

JonasTamas 2013-05-23 00:55 |  #21508
Megvan a CD, és nagyon-nagyon tetszik. Ha megint a CD közelében leszek, akkor megnézem!
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#21507)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu