Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
hú de bonyolult :DD
csináltam simáén rigen egy rövid felvételt, igaz az, hogy sokkal könnyebb jó hangszínt kikeverni guitar rigen, mint a hd500on, de azt még mindig tartom, hogy a hd500 saját presetje dinamikusabbak, pl guitar rigen, nem venni észre h jelentsen kitisztulna a hang amikor lecsavarom a hangerő potit, meg kompresszáltabb mint a multi, persze azt használom hangkártyának
A Cubase-ben kell megnyitni az inserten keresztül, minden egyes sávnál külön-külön, ahová fel akarsz venni.
Ha megvan a monitorozást (az audio sávnál hangszóró ikon) kell benyomni, ha felveszel, és kinyomni, ha vissza akarod hallgatni.
sajnos elsiklottam a kérdés fölött :/, de most pótlom, ez csukott szemmel hallgatós meditálós elszállós :D
A kép ami eszembe jut:
egy űrhajú csapóajtaja kinyílik, a legelső pillantások a furcsa párás zöld növényes hátterében vulkános tájról, lassan haladunk le a rámpáról, a földjére lépünk miközben ámulunk a csodától
Ki van a háttérbe??? :D basszus nagyon zavaró h csak a feje tetejét látni végig :D Várja az ember h előbukkanjon... de nem :) Jó lett a szolo grat hozzá !!!
Húú ha lenne elektromosom de neki állnék már ennek. Mind1 addig is fejben tartom ezt a lecke-részt :D! Egyébként malmsteen is többnyire ilyen arpeggio-fesztivált szokott csinálgatni nem?:D És egyébként jól hallom hogy arpeggio közben tompítod a húrokat? LEgalábbis a slowmotion-ben úgy hallom.:)
Ma reggel befejeztem ezt a 'signalt' ... elkészült a gitárszóló, képességeim szerint igyeketem a hangzását is összerázni ...
Mindenféle meghallás érdekel ... még hétfőig tudok benne javitani ... utána már ez fog szólni a Vasemberek triatlon klub rendezvényein, reklájaimban stb.
Köszönöm:) Talán tényleg hangos egy kicsit, de attól féltem ha halkabb lesz akkor nem lehet majd rendesen kihallani a dolgokat.Legközelebb jobban odafigyelek erre!:)
Nekem a GR5 jobban beválik mint a HD500 (utóbbit csak egy hétig teszteltem).
Az összehasonlítás nehéz, mert mindkettőből ki lehet hozni nagyon magas színvonalú hangokat.
Gitártechnika - Hibrid pengetés, tapping, sweep picking és legato
Erre a hétre egy négy részből álló technikai "edzéstervet" állítottam össze. A négy részhez TAB és videó tartozik, és mind a négy rész eltérő technikákról szól: hibrid pengetés, tapping, sweep picking és legato.
Az első gyakorlatban a hibrid pengetésé a főszerep. A videó itt látható:
Egy sima G-moll pentaton skála szerepel a gyakorlatban. A felépítése nagyon egyszerű: sorrendben lépkedtem végig a skála fokain, a D-húr 3. bundján levő F hangtól a vékony E-húr 6. bundján levő B (angolosan Bb) hangig. Ezenkívül minden egyes hang elé ugyanaz az elem kerül: egy három hangból álló hammer-on sorozat az A-húron: 0-3-5. Ezt a három hangot tompítva játszottam, a pengetővel megpengetve. Az összes többi hangot, azaz a skálán zajló lépkedést, hibrid pengetéssel szólaltattam meg, tehát a jobb kéz középső ujjával pengettem meg ezeket a hangokat. Érdemes megfigyelni, hogy a az A-húron ismétlődő hammer-on sorozat első hangja nem része a G-moll pentaton skálának, viszont a tompítás hatására ez a három hang nem tud "eluralkodni", és így az A hang sem lóg ki. Ez a trükk még akkor is használható lenne, ha az egyik tompított még a teljes, hétfokú G-moll skálának sem lenne a része. Ez azt jelenti, hogy a teljes gyakorlat bárhová áthelyezhető, például fél hanggal feljebb, a Gisz-moll hangnembe. Ekkor az A-húron 0-4-6 lesz a 0-3-5 helyett, és az üres A húr itt sem hangzik majd zavaróan, ha kellő tompítást kap.
A gyakorlat fő előnye az "edzés" szempont mellett, hogy valóságos szólókban is használható, és számos módon kombinálható. Mindannyian találkoztunk sok szörnyű kromatikus pengetési gyakorlattal, amelyek kizárólag edzést jelentenek, de nem szólnak értelmezhetően. Ez a hibrid pengetéses gyakorlat viszont (akárcsak a mai anyagban levő összes egyéb gyakorlat is) kifejezetten zenei hatást tesz, élet és érték van benne.
A gyakorlatok kottái az anyag végén találhatók.
Az edzésterv második része a tapping. Itt egy C-dúr hármashangzatot bontottam fel. A videó itt látható:
Arról van itt szó, hogy mindkét kéz külön-külön is egy C-dúr arpeggio-alakzatot játszik. A jobb kéz végzi a tappinget, a kottán a "t" betű jelzi ezt. Ha ezeket a hangokat összeolvasod, akkor ebből kijön a 15-20. bundok közötti jól ismert dúr arpeggio-alakzat. A bal kéz pedig legato alkalmazásával a 12-15. bundok közötti jól ismert dúr arpeggio-alakzatot játssza. Fontos, hogy a húrváltásoknál sem szerepel a pengető, tehát új húrokra való átlépések esetén vagy a tapping, vagy a bal kéz általi hammer-on szólaltatja meg az első hangot. (Ez utóbbit "hammer-on a semmiből" néven nevezzük.)
A gyakorlatnál fontos, hogy ügyelj a hangok tisztaságára, azaz két szomszédos húron levő, egymást követő hang nem csenghet egybe. Pont akkor kell elengedni az előző hangot, amikor az új hangot a szomszéd húron megszólaltatod. A húrváltás utáni hang tiszta megszólalásához jó nagy erővel kell ráütni a húrra, ilyenkor mindig azt javaslom, hogy gondolj a legellenszenvesebb volt iskolai tanárodra, vagy a munkahelyi főnöködre, és képzeld őt oda az adott bundra. Ezt követően a ráütés nagyon erőteljes lesz.
Ez az arpeggio valódi zenei környezetben is meghallgatható egy frissen készített szólómban, 1:16-nál:
A harmadik gyakorlat olyan arpeggiókról szól, amelyek sweep picking által szólalnak meg. A videó itt látható:
Ez a gyakorlat azt mutatja be, hogy egy arpeggio-sorozatnak nem kell feltétlenül azonos húrcsoportokon zajlania, nem kell feltétlenül mindig hármashangzatokban gondolkozni, és nem kell feltétlenül mindig azonos darabszámú hangokból felépíteni a sorozat tagjait. Az azonos húrcsoportokon zajló, kizárólag hármashangzatokból álló, azonos darabszámú hangokból felépített sorozatok "arpeggio-fesztivál" hatást tesznek, és sokszor nem szólnak semmiről. Úgyhogy ez a gyakorlat szakít a céltalan arpeggio-sorozat hagyományaival, és igyekszik több érdekességet, több fokot, több mozgást belecsempészni. Ezúttal is fontos a hangok tiszta megszólaltatása. Ezt metronóm mellett történő, lassú és türelmes gyakorlással lehet elsajátítani.
A negyedik gyakorlat a legato témakörét jeleníti meg. Így elmondható, hogy mind a négy gyakorlat eltérő technikai elemek edzését segíti, önmagán túlmutató módon, tehát ezek azonnal felhasználhatóak valódi zenékhez, mert eleve jól hangzanak. A videó itt látható:
A legato-gyakorlat is olyan ötletet tartalmaz, amely által a szokványos hangzások helyett érdekesebb zenei világok jelenhetnek meg. Egy hagyományos "skáladoboz" lett kromatikus hangokkal kibővítve, így a nagyon skálás hangzás elkerülhető. Ráadásul a húrokon sűrűbben elhelyezett hangoktól gördülékenyebb is lesz az összhatás, hiszen egy húron belül nincs pengetés, így nagyon könnyű gyorsan haladni. A H-húron például 7 hang szólal meg egyetlen pengetéssel (amelyet a legelső hangnál használunk fel), tehát igazán gazdaságos megoldás. A pengetések számának csökkentése mindig növeli a gyorsítási potenciált.
A gyakorlat első felében húronként az első hangot kell pengetni. A gyakorlat második felében már erre sincs szükség: a vastag húrok felé haladva a szomszéd húrokra való átlépéskor sem kell pengetni, mert a bal kéz eleve automatikusan elhallgattatja azt a húrt, amellyel épp végeztünk. Így a teljes futam, amely 27 hangból áll, összesen 4 pengetéssel eljátszható.
Készitettem pár felvételt, de még odáig sem jutottam el, hogy a exportáljam a programból.
Hangszer renoválások voltak: a Cort HBM is kapott új bundokat és beállitást (CsillagPatrik-nak hála megújult és ismét nagyon jó rajta játszani) és a PRS is modolva lett: kapott egy Seymour Duncan Triple Shot-ot és a nyakról leszedtük a lakott (Megyó mestertől kapott egy natur felületkezelást) ill. kapott új bundokat
A PRS ma este került haza, gyorsan gitározgattam is egy kicsit (ez egy régi szösszenet, de most improvizáltam rá egyet) ... időközben érkezett egy felkérés a Vasembeek triatlon klubtól, hogy 'irjak nekik eg signalt' ... a vokális megközelitésról lebeszéltem Őket (nem akarok még egy 'Albertirsát irni:)) és nem akartam teljesen új dolgot irni, igy a félkész dolgokból válogathattak ... ezt választották, elkezdtem kipofozni...
Én az X3live-ot már hirdetem softwerestől, nekem gr5 lesz, a hd500-at nem ismerem.
Természetesen IT analfabéta vagyok így véleményem nem mérvadó, de a gr5-el azonnal tudtam kreálni értelmeset az x3live-al 1 hónap szenvedéssel sem, max. clean soundokat.
kipróbáltam a guitar rig 5-öt a hd500al hangkártyaként, de szerintem nem elég dinamikus, nem minden hang elég telt, ritmusra jobb mint a hd500 presetek de szólóra nekem nem, vélemények?
ŐŐ, hát, fogjuk rá...:D
Még egy kérdés: maga a gitár ugyebár nem olyan hangtartomány, hogy kéne mélynyomó, de ha mondjuk szeretnék nagyzenekari VST-ket használni, vagy a későbbiekben héthúrozni, akkor már előny lehet?
A lakótársam egy ilyet használ, és a tuctuc zene bitangul szól rajta (már amennyire én el tudom azt viselni:).
Hát én meghajolok előtte h azt a számot akusztikuson elnyomta :D Mi is úgy tervezzük h én gitározok többiek énekelnek :) múltkor felvettem egy kis akusztikus notát mert ismerösöm imádja ezt a számot, és kíváncsi volt h eltudom e játszani... hát nagy nehezen kisebb nagyobb hibákkal, nem tudom ez szerenádozásra jó lesz-e ha többiek nem akarnak énekelni xd
Hagyományos 2.0-ás számítógépes hangfal mennyire jó szerintetek itthoni felvételezéshez, gyakorláshoz? Vagy mennyivel lenne jobb ha hifi hangfalakban gondolkodnék? Mennyit kellene minimum rászánnom?
Mivel elég kevés a helyem, mindenféle képen az olyanok felelnének meg, amik íróasztalon is elférnek.
Amikor hozzám jöttek tavaly az informatikás diákjaim, az egyik srác hozott egy szál akusztikus gitárt, azon játszott, a többiek pedig énekeltek.
Sokszor mellépengetett, néha eltévedt, de ez ott egyáltalán nem volt fontos. Sokkal jobban tetszett, mint akik egy magnóval jöttek. Nagyon fílinges volt.
Sajnos a számok többségére nem emlékszem, de egy nagyon megragadt:
A gitáros srác tudta, hogy a thrash a zenében a mindenem, így betanulta a Slayer-től az Angel of Death c. szám elejét. (Azt már nem énekelték. )
és aztán egy jól irányzott körbe-pörgőrúgással leteríti az összes gazfickót, majd a rátámadó láncfűrészest puszta kézzel állítja meg...
upszi... azt hiszem a képek és zene ilyetén kombinációja egy nyolcvanas évek-beli Chuck Norris filmmé válna... így már nem a legméltóságteljesebb a hasonlat
Jól szólós, jók az üveghangok, harap, dögös, ha nem titok, melyik erősítő modellt használod, melyik torzítóval ? Gondolom ez híd piköpp ?
Ha továbbírod a témát bedobhatnál egy pici szeletkét még belőle !!!
Rokk!
a texasi sheriff kocsija lefékez a poros város-széli kisboltnál...
a nyikorgó kerekek felkavarják a földön a homokot, amit aztán a szél visz tovább...
a kocsi ajtaja recsegve nyílik, érezni, hogy már jó pár éve lejárt a kötelező szolgálati ideje...
kilép az autóból az öreg rendfenntartó...
a fiatal huligánok által feldúlt kisboltot figyeli...
az arcát barázdák szántják... a kocsijához hasonlóan már ős sem mai gyártmány, de a tekintetében büszkeség és hideg profizmus ég...
még egyet beleszív a szivarjába, mielőtt eldobná azt és maga elé mormog...
"bezzeg az én időmben nem kellett móresre tanítanunk a messziről jött fiatalokat...
hová lett ez a világ..."
előveszi a mordályát és magabiztos léptekkel megindul az ajtó felé...
Tám tárárá táttám tididüm:D Most hogy valójában megjött a tavasz, esküszöm mint akit kiütöttek de mindennap. Hiába fekszek korán hogy 8 órát aludjak. 5. órám után már megint mindig mint akit belőttek:D Hazaérek aztán egyből 3 óra alvás.:D Szenved valaki hasonló problémával:D? Egyébként már visszaszámlálást tartok:D hiszen április 17... Nincs messze az a Június 5.:D:P
Igen, kényelmes! Mire érted? Persze nem az erősítőn ülve szoktam gyakorolni, de felvételhez tökéletes! :D
Igyekszem odafigyelni a vibrátókra, örülök, ha hallatszik valami változás!
Nagyon kellemes hatást tett, és a hallgatása közben beugrott Mike Oldfield, a régebbi Symphony X, egy kis Satriani, valamint a kelta világ is. És ez azt jelenti, hogy sokféle hangulatot tudtál megjeleníteni és saját zenévé ötvözni.
A What Lies Beneath alap azóta nem került sorra, most sok minden zajlik párhuzamosan. Fejben eljátszottam a duplázós verziót még akkor, amikor mondtad, és jól szólt valóban. :)
Sörileg annyit tudok érted tenni, hogy kifejezetten az egészségedre fogyasztom el az egyiket, illetve ha hazamegyek legközelebb, együtt elfogyasztunk némi német búzasört egy kevés gitárolással egybekötve.
Egyébiránt van echte official SOA pólóm is, mert fan vagyok ám.
Szombaton Tattoo Expón voltunk, amit a Born To Be Wild MC schwarzwaldi chaptere szervezett,
rajtuk kívül más klubbok is prezentáltak (többek közt a Hells Angels MC Germany is), és a polónak valamint a jelenlétünknek egyaránt sikere volt, rengetegen érdeklődtek, hogy honnan jöttünk... :D
nem volt sok időm, de illetlenség, meg sem köszöntem az elismerő szavakat a legutóbbi felvételemről, köszönöm szépen mindenkinek! sok inspirációt ad :))
konkrétan Küssaburg, Freiburg ide 83-83km.
A cég akinek most dolgozunk konkrétan a Hochtengen-Scaffhauseni határátkelőn van, pontosan szemben a határátkelő-irodával szemben...