Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
(Hamarosan már frissíteni kell, mert az utóbbi hónapok még nem kerültek bele.)
Szerintem próbáld meg azt, amit Fazsi is kipróbált (és pozitív hatásokról számolt be utána). Képzeld el, hogy a kisujjad a lehető leglazábban és legkényelmesebben működik, és száguldasz le-fel a húrokon. Az élsportolók szinte mind csinálják a vizualizálást, elég megnézni egy műlesiklást, ahol mutatja a kamera, hogy a pályán gondolatban végigmennek (miközben egy helyben állnak a rajtnál).
A másik tippem pedig az, hogy inkább az örömre fókuszálj, tehát gitározz, alkoss zenéket (már rég tettél fel szólót például). Ne legyen az eszköz fontosabb, mint a cél. Ez olyan, mint amikor valaki azért hajt évekig, hogy nagy luxusvillában lakjon és egy Lexus terepjárót vezethessen. És a hajtás miatt nincs öröm az életében, pedig a villa és az autó is azért kell neki, hogy örömöt érezzen. Tehát az öröm hajszolása miatt nem boldog MOST.
Én sosem csináltam 3-4 ujj függetlenítést, ujjerősítést, vagy borzalmas kromatikus örömtelen gyakorlást. Csak zenéltem, és az öröm megoldott mindent.
Szia tibyee ! Ha időd engedi és tudod olvasni az üzenetem, az egész topic nevében mondom h KITARTÁS és reméljük h javul a helyzeted, és minél előbb be tudsz majd kapcsolódni a fórum életbe ! Azért Nem semmi munkaidőd van akkor Sok sikert, és még1szer kitartást ! !
Sziasztok!
Úgy néz ki egy (nem kis) időre el kell felejtenem a gitározást, sőt a topikot sem tudom "gazdagítani" csak nagy ritkán. Olyan csapatba kerültem... A 24 órából hatot alszok, a többi meló.
Azért reménykedem hátha javul a helyzet!
Bocsánat ha nem tudtam néhány dologra reagálni, mindenkit üdvözlök!
Hallják-e az urak:D most hogy már pár szám felkerült Malmsteen új albumáról hallgattam őket. És hát nem lettem lenyűgözve. Az egész olyan zajos a gitárszólókat nem lehet rendesen kivenni. Meg hát mostmár a régi dallamvilága sincs meg. végig csak a harmonikusmoll-fríg-pentaton skála tekerés megy. ://
Tamás Topic tartalomjegyzéket linkelnél nekem? Mert Amit régebben írtál kéztartásról újra el szeretném olvasni. Már nem találom a tipocban :S Ez a hülye kisujjam még mindig rakoncátlankodik ezzel az új kéztartásommal is :( Nagyon szomorú vagyok, bár lehet h azért van mert pár napig nem erőltettem a kezem, és kicsit visszagyengülhetett az izület... Múltkor próbáltam egy kis ujj erősítő gyakorlatot h csak a 3 mas és a 4 es ujjal pengetve le és felmentem a nyakon. Kb 2 szer megcsináltam és begörcsölt az egész kisujjam :D Nagyon úgy néz ki h Jimi Hendrix- et kell követnem :D
amúgy a Carpathia Project lemeznél hatásként emlegette a Kotzen-Howe lemezeket.
De nem ugyanaz a stílus egyáltalán. MAúgy sztem ez jó, mert a hegedű gitár kettős nagyon frankó lett plusz a döngölősebb alapok a népzenei motívumok alatt is ütős lett.
Hali.
Mivel a gépem gyenge elgondolkodtam egy felvevő készülék beszerzésén. Nem tudom hogy ezzel kinek milyen tapasztalata van, de szeretnék tanácsot kérni. Kinéztem egypárat:
http://www.thomann.de/gb/tascam_dp_006.htm
http://www.thomann.de/gb/zoom_h1_v2_incl_aph1.htm
nem tudom hogy antropológiai okai lehetnek e ennek
mert pl Kotzen, Govan és még sok más, fehér gitáros hozza ezt a fílinget
+ Greg Howe is Van Halen-en szocializálódott majd John Scofileden, Holdsworthon, Hendersonon.
Szerintem a mit szív magába az ember születése óta. Ha én is nem bítlisszel illéssel meg musztydobayval töltöm el az első pár évem hanem egyből skálajáték, jazz akkor ma nem kellenne foglalkoznom ezekkel, mert tudnám :)
de tény, a feketéktől származik sok nagyon jó műfaj, amiből később továbbui jó műfajok fejlődtek ki.
Zsolti tényleg nem Greg szerűen játszott. Rajta is érződtek azok a videó hatások amikkel foglalkozott régen. Gilbert, Lynch, Hanson.
Anno szegény Daczi Zsolti mondta ugyanezt Greg Howe-ra; próbálta, de nem tudta GH feel-jét úgy visszaadni, ahogy szerette volna.
Tudom kicsit "érdekesen" fog hangzani amit mondok, semmi hátsó rosszindulatú gondolat, de egyszerű a képlet; máshogy vannak összerakva a "fekete" emberek. Már groove-al együtt születnek, ami nekünk fehéreknek sok gyakorlás, megértés stb árán megy, az bennük ott van a kezdetektől. Nem tudom, hogy volt-e már ezt taglaló tudományos kísérlet (biztosan, de akaratlanul is egy ilyen black vs white összehasonlítás kapásból kiborítja a kisebbségénél a bilit, függetlenül a témától, eredménytől). Nem tudományosan, ismert zenészek is így vélekednek. A fehér ember alapból görcsöl, emiatt nem feszes a tempója (sietne a számára bonyolultabb részeknél, stb), míg a feketék tök lazán játszanak, nem kell a tempóra figyelniük, az "jön". És ez csak 1 dolog, fizikailag is máshogy vannak felépítve, mint a fehérek.
http://www.han*szerdiszkont.hu/hu/shop?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=6344&category_id=1&manufacturer_id=124
*=g
Ezeket a DBZ-ket elkezdtem nézegetni és hallgattam is teszteket és úgy láttam nagyon magas jelerősségű de ettől függetlenül jazzes soundja van tisztán szóval szerintem ezt is megnézem majd hangszerboltba meeert szóval. rohadt jól néz ki. És ráadásul annyira kényelmetlennek nem is tűnik. vagy legalábbis biztos kényelmesebb mint egy lespaul :)
én a 80-as évek végén 90-es évek elején kettentam rá a zenére. Net nélkül annyit tudtál a kedvenceidről, amit a popcorn és bravo magazin írt és amit az MTV-ben láttál. Persze angoltudás híjján ez lófasz
aztán most meg ülök a szobámban és a kedvencemmel csacsogok és gitározgatok......felfoghatatlan :)
az ilyen sztorik a gondolkodáson múlnak. Azon hogy nem a szokásos figurákból építik fel a szólóikat.
Nekem nagy mumus Greg Howe.
HIába tanultam meg a Kick it allt, egyszerűen katasztrofálisan nem tudtam visszaadni azt a feelinget játékérzetet amit csinál
Csomó kedvencem megy, Akár Hammett, Vai, Satriani, May. Sztem egész jól letudom utánozni őket. De Howe-t sosem tudtam. Nem is vágtam miket csinál és miért. Milyen skálákat, és hova mikor.
Aztán volt szerencsém tanulni Tőle. És akkor szembesültem a rettenettel, hogy semmi extrát nem művel de azt nagyon extrán.
Mutatott egy blues kört ahogy mondta very basic megfajtéssel. Azaz egy db e-moll pentaton skála.
Olyan figurákat húzott elő, hogy nem hittel el, hogy ez pentaton figura.
Egyszerűen más felfogással játsza, más ütem világgal.
És pont ettől olyan rohadt jó. Érdekes, mert meg akarom fejten de nem egyszerű.
És sima 1 harmóniás Dm7 alapra semmit nem játszik csak a c dúr skála arpeggióit. És ott a fusion zene azonnal. Pedig nem fejt meg semmit. Nem lépett ki hangnemből nem modulál.
Nagyon tanulságos hogy mennyire más dallam világa van.
Pl a Button up című dala. Csak Gm pentaton a nagyja. És mekkor figurák vannak benne.
Szóval most az van, hogy úgy próbálom megtanulni a fickót, hogy nem a dalait szedegetem, hanem elsajátítom a gondolkodását, zenei világát. Így elkerülhetem a másolást.
Annó ő is ezt tette. Pl nagy kedvence Holdsworth. Nagyon sokat hallgatta, játékára is hatással volt. És sohasem szedett le tőle egyetlen hangot sem.
Most ezt találtam ki magamnak követendő útnak.
+ Kotzen a másik brutális álladék,
amúgy ebben a stílusban sokat számít a chicken picking használata.
Úgyhogy egy csomó figurát tanulgatok szépen újra, ujjra :))
ezt anno én is elkezdtem tanulni :) Bár én nem sokáig tanultam mert meguntam, és a legnehezebb része az ELEJE!!!! .D Nekem ez a része nehezen ment bele az agyamba, és furcsa ritmikai képlete miatt sokat gyakoroltam mire el tudtam játszani potosan... Csodálkoztam is, gondoltam: Bazzeg legkönnyebb rész és nem tudom lejátszani.
Szerintem ez ilyen szám, minden számnak megvan a maga nehézsége mint ennek is..
Én erre csak azt tudom mondani, hogy ha le kell szednem valamit, akkor a hangjait leszedem, de úgy játszom le, ahogy én szeretném (és/vagy tudom). Szóval sosem stílust utánozok, maximum bővítem a saját ismereteimet.
Ami a nehézséget illeti, az ember gyakran összetéveszti a lassút a könnyűvel. Gyors szólóknál szerintem kevesebb díszítés van, az szinte tényleg csak a sok hang lejátszásának a készségét igényli, a lassú szólók meg általában tele vannak díszítésekkel, ahol nem lehet kormolni, ahol nagyon észnél kell lenni, hogy mit csinálsz, emiatt nagyobb koncentrációt is igényel. Nekem legalább is ez a személyes tapasztalatom. Ja és sokan összehasonlítják a saját játékukat azokéval, akik tényleg egész nap ezt csinálják...
Hát arra emlékszem, hogy tényleg korai volt dobosnak lenned egy zenekarban. De örülök, hogy még mindig zenélsz. Nekem semmilyen projektem nincs azon kívül, hogy az adokveszekben árulom jó igényessen a portékát. :D A nevedet is csak tökvéletlenül láttam meg, ímélcímről meg rögtön tudtam, hogy te vagy a Kábeli Laci. :D Na de nem akarom szénné offolni a topikot, emelem kalapom, összefutunk még errefelé úgyis.
ASD!!!!
Éstényleg... akkor te a Misi haverja vagy, akinek már nem emlékszem a nevére?:D Az jó móka volt, csak azt sajnálom nagyon, hogy akkor még semmilyen hangszeren nem nagyon tudtam zenélni, de azért megpróbáltam dobolni... ez nyilván nektek is feltűnt, ezért nem is élt meg több próbát a dolog :D. Azóta megtanultam alapszinten dobolni (sőt, már el is felejtettem, annyira régen volt ez:D), de inkább megmaradtam a gitárnál:) És neked van valami projekted?:) Beszarás, milyen régi ismerősökkel fut itt össze az ember:D
Fú, már el is felejtettem, hogy agyilag mennyire zsibbasztó tud lenni mások számait/futamait megtanulni, különösen, ha nem éppen egyszerű futamokról van szó. Nagyon durva, hogy egy-egy látszólag egyszerű, kimondottan gyorsnak sem mondható futam mennyire nehezen mászik bele a fejembe. Veletek is így van ez? Van valakinek valami tippje, hogy hogyan érdemes ezt csinálni? Mert talán az sem jó, ha túl sokat erőlteti az ember egyhuzamba...:) Én most konkrétan elkezdtem 1-2 napja tanulni Jack Thammarat - Falling in love again c. dalát, és mivel alapos vagyok, igyekszem hangról hangra, minden finomsággal együtt interpretálni. Most úgy a 70%-át sikerült már nagyjából elsajátítanom, és érdekesmód azt vettem észre, hogy legjobban nem is a legnehezebb(nek tűnő) gyors futamok/arpeggiok izzasztanak meg, hanem a hosszabb frázisok, amiknek az eljátszásában nincsen semmilyen technikai nehézség, viszont mivel maga a zenei gondolat számomra "idegen" (annak ellenére, hogy egyébként nagyon tetszik), baromi sokat kell gyúrni, hogy megmaradjon a fejemben. Olyan, mintha egy nyelvet tanulnék, és bár úgy-ahogy ki tudom fejezni magam, és meg is értem, de a bonyolultabb, hosszabb mondatokat már nem fogom fel:). Abban bízom, hogy ettől fejlődik majd a "zenei fogalmazáskészségem", és nekem is könnyebben fognak majd jönni az összetettebb zenei gondolatok. Nektek mi szokott lenni a "recept", ha más előadók dalait/szólóit tanuljátok? (Most nem pont a legegyszerűbbekre gondolok, mert azokkal sok gond nem szokott lenni:)). És akkor hadd álljon itt a dal is:)
Köszönöm szépen, megint csak feldobtad a napomat, mint már sokszor:)
Igen, ezt a hibrid pengetéses elemet szeretem használni, sokszor jönnek hasonló ötletek.
1:17-1:20 ig !!!! De nagyon jó benne az a rész!! Gratula! Már hallottam szerintem tőled ezt a motivumot más solodban, de nagyon jó ötlet volt ezt betenni egy olyan szép gyors rész után amit előtte csináltál ! Ezeket a gyors részeket nagyon irigylem tőled ! Nagyon szépek benne, dallamosak és jó hallgatni. Nagyon sok gitárosnál hiányzik ez.
Negativot ne várj, mert számomra nincs benne, és szerintem másnak se lesz :)
A Gilbertes anyagról köszi az infót, rá fogok keresni.
Abszolut nem célom a másolás, csak kiváncsi voltam, hogy néz ki egy ilyen viszonylag hosszabb és gyors futam a gitár nyakán, tabon ábrázolva. A stílusom biztos egyedi marad egy ideig, mert ahogy tanítják a dolgokat, úgy jó ideig nem fog menni.
Pár napja megírtam számodra a következő kérdést az elmélet témakörben. Valószínűleg nem vetted észre, úgyhogy érdemes lejjebb görgetni, és ha megtalálod akkor várom a választ!
Így készíthetsz egyszerű ismétlésekkel hatásos gitárszólót
A szokásos heti anyagok sorában ma a motívum-töredékekről lesz szó. Az elnevezés arra utal, hogy egy adott zenei frázisból, „mondatból” csak egy részletet használunk fel újra. A motívum-töredékek lehetnek ritmikai vagy dallami jellegűek, lehetnek egész rövidek vagy hosszabbak, sokféle fajtájuk létezik. Nagyon hatásosak, akárcsak a sáskák, amelyek rövidebb idő alatt tarolnak le egy prosperáló mezőgazdasági területet, mint amennyi idő kell John Petruccinak ahhoz, hogy egy fríg jellegű gyors futamot alkosson.
Az anyaghoz tartozó videó:
A letölthető zenei alap:
Az anyagban levő legfontosabb információk:
1) Egy motívumnak elegendő az elejét megismételni ahhoz, hogy az ismétlések összetartsák az adott részt.
2) A szólóban nem csak az felhasznált elemek, dallamok, ritmusok, technikák között érdemes kontrasztokat alkalmazni, hanem a teljes történet is lehet kontrasztos.
Az első motívum 0:11-nél indul, és 0:16-nál ismétlődik meg. Mint látható és hallható, a nyitó motívum dallama és ritmusa is visszatér, ám nem teljes hosszúságban: csak a motívum eleje azonos, és utána a dallam is, a ritmus is, és terjedelem is eltérő 0:16-nál. Ez tehát egy példa a motívum-töredék használatára. Maga az alapelv egyszerűbb, mint 25 darab Axe FX II segítségével sokféle érdekes hangszínt megszólaltatni, és egyszerűsége ellenére mégis nagyon hatásos. Érdemes tudatosan alkalmazni ezt a módszert.
0:21-nél harmadszor is megjelenik a motívum-töredék. 0:24-nél pedig egy eltérő téma szólal meg, hiszen negyedszerre már kifacsart citromként lehetett volna csak felhasználni.
A következő szakasz is egy motívum-ismétlést rejt 0:30 és 0:39 között. Ezúttal sem a teljes motívum lesz újrahasznosítva, és itt a konkrét dallam már az ismétlések elején sem egyezik meg az első példánnyal. A ritmus viszont azonosan indul az ismétlések során is, és a motívum jellege is meg lett őrizve. A negyedik példány helyett ezúttal is eltérő téma került a szakasz végére.
0:40 és 0:44 között is az ismétlésé a főszerep, és itt is másfelé kanyarodik a megismételt példány dallama és ritmusa az azonos indítást követően. Itt már a harmadik példány sem jelenik meg, mert akkor túl kiszámítható lenne a korábban alkalmazott „egy eredeti, két ismétlés, eltérő negyedik sor” szerkezet.
Néhány játékos üveghang és tremolókar-használat tarkítja az átvezető részt, amely egyben a szóló félidejét is jelzi. Ami ezután indul, az a teljes szóló történetére vonatkozik:
A teljes második félidő mentes a motívumoktól, nincsenek megismételt elemek, ritmusok, dallamok. Az ilyen részeket, amelyek folyamatosan csak előre néznek, én „zenei utazás”-nak nevezem, hiszen egy utazás során elég ritka, hogy egymás után többször is repüljünk el Svédország fölött.
További eltérés, hogy az eddigi békés, lassú szólózást gyors futamok váltják fel 0:57-től, a szóló felétől. Így tehát két szempontból is nagy kontraszt jelenik meg:
1) a szakaszok logikája, felépítése (ismétlésekre épülő <--> csak előre tekintő)
2) a szakaszok tempója (lassú <--> gyors)
A kontrasztot a rövid középrész teszi még hatásosabbá, ahol teljes belassulás előzi meg a robbanást 0:58-tól.
A második félidőben az egyik legfontosabb szempontom az volt, hogy sokféle hatásos fokot emeljek ki, azaz a hosszabban kitartott hangok valamint a futamok megérkezései a kíséretben levő akkorddal együttesen hatásos hangulatokat jelenítsenek meg.
nem mindegy hol mute-ol az embörfia (cubase/nuendo).
a mixeren csak kiveszi a leképzésből, de fogja az erőforrásokat, a track ablakban viszont lelövi az erőforrásfoglalást is!
Aztán csak óvatosan mások szólóinak gyakorlásával, bármilyen célból is teszed! Nagyon könnyű átvenni mások stílusát, aztán meg nehéz lesz kialakítani a saját stílusod. Gyors játék elsajátításához tényleg a legjobb, ha Paul Gilbert - Intense Rock anyagát nézed és gyakorlog végig. Valamennyire benne van az ő stílusa, de azért talán még elég általános, hogy ne befolyásolja annyira a saját stílusod.
Nagy igazság! Nem tudom hogyan csinálja a Sonar, de pl Reaperben olyan kapcsoló is van, hogy a Mute-olt track-ek egyáltalán nem kerülnek számolásra. (Ami nem kell a felvételhez azt mute-old. Ha még ráadásul használsz mastering effektet is, az meg főként híres a gépek térdre rogyasztására. Waves mastering cuccai iszonyat erőforrást zabálnak akár egy példányban is.) Ha minden kötél szakad, metronóm + 1 sáv gitár - csak ugye ha egy picit is groove-os az alap, akkor a végeredmény nagyon mű lehet. ASIO buffer méret növelés lehet megoldás, de 256 fölött (van olyan kártya ahol már 128 fölött) már beköszön az a mennyiségű késés amivel megint csak lehetetlen dolgozni.
Amúgy ami vicces, az USB vs Firewire téma is megérdemel egy misét, bizonyos gyártók FW cuccai jobban terhelik a gépet, mint más gyártók USB-s cuccai. M-audio pl híres a nem túl optimalizált driverekről... Érdemleges összehasonlítás ebből a szempontból azonos gyártó nagyjából azonos eszközeinek összehasonlításából származhat (persze külön USB/FW interfésszel).
Itt egy jó cikk mérésekkel, gitáros szemlélettel, érdemes elolvasni.
Helló Tamás!
Ismét egy jól sikerült szóló, gratulálok!
Lenne egy kérésem a szólóddal kapcsolatban - mivel a gyors játékomat szeretném fejleszteni (elkezdeni)-,megtennéd, hogy a 0:48-0:54 közötti szólórészleted, és az 1:44-1:48 közötti arpeggiós rész tabját megosztanád itt a topikban?
ja még annyit, hogy egy P4 gép (2.4-3GHz) már 2 amplitube-ot se bír el... ha ilyen kategóriás a géped, akkor annyit tehetsz, hogy naturgitárt veszel fel és utólag ereszted rá a modellezést. persze ez a játéktechnikája rosszul hat, így egy külső effekthegyet lehet bevetni hogy meglegyen a játékélmény is...
mivel a renderelés nem realtime így bármennyi erőforrászabáló akármit bepakolhatsz, csak győzzed kivárni a lekeverentyűt
hát kedvesmester rossz hírem van 80%-al effektezett gitárfelvételt NE AKARJ CSINÁLNI!!!! lófasz lesz a végeredmény nem recsegésmentes audiosáv latency ide-vagy-oda :-/
tessék freezelni vagy off-ra tenni a vsti sávokat és a szinezék audio sávokat is és csak pár mankó használatával prüntyögni
annak semmi akadálya, hogy effektezz, keverj akár 101%-os procchasználattal, de innen üzentetik mindenkinek aki nem tudná, hogy felvételezni (usb hangbemenetnél meg különösen, mert az extra póvert needed egy fapad felvételhez is) leginkább alacsony system használat mellett érdemes...
Ha megnöveled a buffer méretet (ami sajnos növeli a latencyt), az megoldja? Ha igen, akkor keresd meg azt a legminimálisabb buffer méretet, ahol még nem akad. Nekem sercegett az egész, amikor levettem a latency miatt minimumra.
Sziasztok!
Kicsi gondok akadtak a felvétel elkészítésével. A gond az hogy gyenge a gépem. Sonar 8-as szépen megy + ASIO de ha a guitar RIG-el vagy az Amplitube-al szeretnék felvenni valamit akkor az ASIO elkezd akadozni a felvétellel együtt pedig a proci csak 80% felett van használva. Van valami javaslat hogy hogyan oldható meg ez a probléma? esetleg tudtok egy programot ajánlani ami kevesebb erőforrást igényel és megtalálható benne egypár erősítő modell?
nem semmmi igen. Szerdán telefon, hogy vasárnap már játszani kell Hollandiában :)És tényleg, walkman a fejen, papír ölben és ment a daltanulás.
A másik ilyen kedvenc sztorim Govan amikor küldött demó anyagot Warney -nak. Aki egyből szerződést kínált. Majd Govan visszaírt, hogy tulajdonképp nem érdekli a szerződés, csak kiváncsi volt, hogy van-e olyan jó hogy bekerüljön :))
A,úgy Greg nyilatkozott ezekről a munkákról. Jackóról azt mondta hogy nagyon magas színvonalú turné volt. MInd zeneileg mind körítésben. De ugyanakkor nagyon feszkós is volt. Nem volt laza légkörű munka
Ellenben pl Iglesias ahol a főszereplő is közvetlen volt, oldottabb volt a hangulat is, de nem is volt annyi zseton a produkcióban
Én túlzottan nem bírom egyiket sem, sőt!!
De valóban ennek kellene lennie a pop zene irányának itthon is, fenn áll 5 profi zenész, meg egy majom aki vernyog és szenved
Hát én sem a látványba lettem szerelmes, hanem a hangszerelésbe és a ZENEI kivitelezésbe. Jah és nem kóstolgatni akarlak hogy a szólót így nem nyomod le, mivel magadat cáfoltad meg! :) Gondolj bele, hogy a szavaidat idézzem: 4 metroszexuális mű Badass ugrál körülötted és neked életed szólóját kell lejátszanod a következő 6 másodpercben. Mit csinálsz?
A:/ Behányok
B:/ Fegyverként használom a hangszert és az ugráló mű Badassakat péppé verem
C:/ Megpróbálom eljátszani, de a vége úgyis B:/ lesz
D:/ = A:/
Zeneileg fel van ez építve szépen, én meg mindenevő vagyok...
A bérzenészek munkája csillagos hetes, ha a harmony vokál is full élő és az n+1 -dik tag nem TC HELICON (rulez!) névre hallgat, még a kalappal is le! :)
De ezt csak szigorúan kép és ugrabugra nélkül, mert:
1. elszédülök, és hányok,
2. alapból behányok a szolcsis-"metroszexuális" buzeránsoktól,
3. a mű Badass feel meg mégjobban kiveri a biztosítékot nálam, szóval BROÁF...
A szólót meg akár jobban nyomom le, de csak azért, mert nem nézed ki belőlem!
Kiment belőlem az Ibanezes verseny miatti harag, szóval most hallgattam meg a fránszéé contest backing trackjét. Azt kell mondanom, ezt már inkább az én stílusomhoz írták, mint az eddigi versenyek alapjait, bár egy picit így is több lassú téma van benne, mint kellene (már várom azt, amikor igazi, pörgős rock alapra kell tolni valami finomat). Még elsajátítok 1-2 zeneelméleti dolgot és/vagy technikai fogást, azt' megnyerem ezt a versenyt valami durva szólóval. Vagy ilyenek...
Azt hiszem, Amerikában a kicsit is komolyabb pop produkciók jellemzően rendes zenekarral turnéznak. Valaki mondta is talán, hogyha az amerikai (átlag)közönség nem látja, amint a háttérben püfölik a dobot, akkor nem is gondolja, hogy igazi koncerten lenne. És valahol tök jó, hogy számukra ennyire magától értetődő igény és közeg a hangszeres, élő zene.
Neharaguggyá de most feszegetem a húrt! Van ott tempo meg minden ami kell! Meg aki Stevie-vel jáccik azért ott valszeg lehet tehettség. Meg nem kis meló hogy egy kaka prüntyi szám így megdörrenjen. Hallgassad csak meg a bass-t. Olyan futamok vannak ott mint egy pró jazz koncerten. És azt a gitárszólót te sem nyomod le így.
Igen újravettem többször is az egészet.
Persze nem túráztatnálak fölöslegesen, kipróbáltam az A hanggal is felvettem úgyis, hogy vissza is tudjam hallgatni, de nekem szokatlan volt, így maradt ez.
Ha megkérhetlek imprózz már valamit a francia versenyre, mert nekem a sublime-os videódból jönnek elő dallamok erre az alapra, valahogy így fejben nagyon passzol a kettő.