Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Igen, mialatt írtam a #19684-et, azalatt Csabi is megírta pontosan ugyanezt a szemléletet.
Úgyhogy olvasd el ezeket, és utána a konkrét saját zenéiden keresztül tudunk segíteni. A legjobb, ha alkotsz elsőnek egy riffet (csak egy gitár, nem kell dob). Töltsd fel, és közösen megállapítjuk, hogy mi a hangnem, és mit lehet vele kezdeni.
Sokakat megtévesztenek ezek a fríg, líd, stb. elnevezések. Sajnos sok helyen úgy írják ezt le, hogy a gitár nyakán egymás mellett ott van a "fríg skála", utána a "líd skála", és így tovább. Ez teljesen félrevezető. Úgy próbáld elképzelni, hogy ez a 7 skála nem más, mint ugyanannak a 7 hangnak a hétféle "gyűjteménye". Ha pl. épp a fríg fekvésben vagy, az nem feltétlenül jelent fríg jellegű zenét, mivel a hangulat, a hangnem a zenei környezettől függ, és sosem attól, hogy hol vagyunk a gitár nyakán.
Ezek a skálák csak iránymutató gyűjtemények a gyorsabb tájékozódásra. Zeneíráshoz, inspirált gitározáshoz viszont korlátokat hoznak létre. Zeneírást és szólóírást is az eddigi módon végezzél, tehát dallamok kitalálásával, nyitottsággal. A hét dobozt fogd fel úgy, mint egy-egy létrát. Az életben sem úgy intézzük a dolgokat, hogy reggel felvesszük a létrát a hátunkra. A létrát csak néha használjuk, ha pl. le akarjuk hozni a padlásról a szöges korbácsot, mert svéd manökenek érkeznek látogatóba.
Sajnos nagyon sok helyen van teljesen rosszul tálalva az egész modális skála-rendszer, és utána látom a gitárosokon, hogy beidegződött a rossz megközelítés, és ez megfojtja bennük az alkotóerőt. Vagy legjobb esetben is egy helyben maradnak.
Tehát a létra nem számít. Az számít, hogy mit hozol le rajta a padlásról. Azaz találj ki szép dallamokat, vagy riffeket, és vedd fel ezeket. Utána töltsed fel ide, és segítek megállapítani a hangnemet. Ezt az egészet gyakorlati példákkal fogod tudni elsajátítani, és akkor a saját tapasztalatod fog helyesen rögzülni.
A skálák jó dolgok, de csak arra, amire valók: tájékozódásra. Ha viszont beszorulunk az egymás melletti skáladobozok világába, akkor skálásan kezdenénk gondolkodni, és ez egy idő után garantáltan csökkenti az örömöt a zenélésben.
közben lentebb Tamás értekezett arról, hogy mennyire fontos a zene, és a skála csak eszköz.
Amit írtam azért írtam mert ezt kérdezted konkrétan.
De ha megvan aképességed, hogy fejben komponálj és azt szedegesd le akkor nagy kincs birtokában vagy. Én ebben az esetben nem is agyalnék olyanon hogy milyen lehet dúr skálával szólót írni. Minek matekolni és megfejteni ha jön magától.
pl a hegylakó zenéje a who wants to live forever is Brian agyában született meg amikor a film megnézése után ültek az autóban hazafelé a managerrel. Hangszer a közelében sem volt. Aztán elmondása szerint otthon csak le kellett játszania.
Ez használtan felébe kerülne, de mind1, úgy sem hallgatsz ránk.
Egy test átfestés kb. 25-30 ezer forintba kerül, ami egy ilyen kaliber hangszer esetében őrültség, a koptató lap csere nem gond, azt tudsz venni, mindenhol szinte.
Nekem volt kölyök koromban indonéz Ibanezem, a bundokat 2 év alatt nullára gyalultam, egyébként az ilyen alapabb modellekből szokott lenni szín választék.
Az írásodbóól nem derül ki, hogy már egy meglévő alapra akarsz írni, vagy kezdésnek írsz egy szólót és a kíséretet majd utólag írod meg hozzá?
Illetve a szólóban 1 db dúr skála felel a hangnemért vagy lesz benne modulálás?
Ha van alapod akkor annak az akkord készlete meghatározza milyen skálákkal tudsz operálni. Mi az előjegyzése és azon belül is melyik módusz kell hozzá.
Ha pedig a dallam születik meg elösször, akkor a szólód hangjaira kell rákomponálnod valami kíséretet, az alapján leginkább, hogy milyen hangkészletet használtál a szólódban.
Ha konkrétan a dúr skálával akarsz dolgozni akkor a móduszokkal ne is foglalkozz ez esetben, csak az ion skálával.
Amúgy dúr jellege van a líd és mixolíd skáláknak még a móduszok közül, de ezeket sem szokás dúr skálának nevezni. Hanem annak móduszaiként.
Vegyél alapul egy dúr skálát. Pl a G dúr skálát. Ennek a hangjai g a h c d e fisz.
Tekintsd szabálynak, hogy ezekből a hangokból kell gazdálkodnod úgy, hogy a g hang legyen az alaphang.
Azaz erre a hangra "érj haza" a dallamvezetéseddel. Ez legyen a megnyugvó pont.
Ha ezeket betartod akkor gyakorlatilag dúr skálával komponálsz.
Segít ha más hangszer játsza neked legalább a g hangot. De jobb ha kitalálsz valami olyan alapot aminek G dúr a hangneme. Így nincs sok esély rá hogy véletlen kilépj a hangnemből.
Szia Stratooo!
Ha ez valóban az első önálló számod, akkor le a kalappal! Ha nem az első akkor is, mert szerintem nagyon jól sikerült az építkezés a témákból. Én tennék alá dobot is, ami a végénél lévő refrén téma tompítós riffelésénél felpöröghetne 2/4-re.
Most hogy mondod már tényleg nem ártana nézegetni. Hát itt a topik- tagok meggyőztek az Ibanez- vételről és természetesen be is jön maga a kinézet is. Kényelemre is csak jókat hallok róla :) pld. : http://www.han*szerdiszkont.hu/hu/shop?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=10510&category_id=1&manufacturer_id=23 - ez bejön /g betűt tessék írni a * helyére:) )
http://www.han*szerdiszkont.hu/hu/shop?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7289&category_id=1&manufacturer_id=23 /szintén g-csillag/ Ez is jó, de inkább fekete koptatóval, és zöldes színben képzelném el.
A nagy kérdésem pedig csak az hogy ilyet egy hangszerboltban lehet-e kérni. Szóval hogy átfessék a gitárt :D Vagy esetleg ilyen színben kérni vagy mittudomén.:))
Örülök hogy tetszett! D-líd skála alá is mehet a D-dúr akkord (hármashangzatként), mivel a D-líd skála is nagy tercet tartalmaz (azaz a 3. hangja (F#) nagy terc távolságra van az alaphangtól).
Egyébként fontos, hogy nem a "skála" az elsődleges, ami alá akkordot pakolunk. Az elsődleges mindig a zenei környezet. Ha nincs zenei környezet (pl. vadonatúj szám írásakor), akkor pedig nem skálában kell gondolkodni, hanem zenében (azaz dallamok, hangulatok, ihlet). Tehát a skála mindig csak eszköz, olyan mint a kalapács. Aki a skálákra fókuszál, az gyakran mindent szögnek néz, úgyhogy ezért tartom fontosnak hangsúlyozni, hogy a zene az elsődleges.
Ez nagyon jó. Az elmúlt 2 hónapban kezdtem el foglalkozni a modális skálákkal végig a nyakon megy már odavissza minden rendes tempóban és sokat szórakoztam már velük :D Ez meg különösen tetszik. Erről a pitch axes theory-ról már hallottam de sosem tudtam meg hogy miaz és nolám:D Mostmár tudom. Olyan kérdésem van hogy ugye itt D-tonika van akkor az oké hogyha dúrt játszol akkor d dúrt raksz alá de mondjuk egy líd skála alá milyen akkord passzol /netán valami dúr-jellegű?/és így tovább. ??:)
Ma szerettem volna egy szólót készíteni dúr skálákkal de nem tudtam hogy hogyan kezdjek hozzá. Alapból ha kigondolok a fejemben egy dallamot vagy egy szóló részletet azt ki tudom dolgozni és el is tudom játszani, de ha konkrétan a dúr skálákkal kell akkor nem tudom hogy hogyan kezdjek neki. Ugyebár a dúr skálában van fríg, líd, mixolíd, moll, lokriszi, dúr és dór fekvés. Ezeket le is tudom játszani. Azt is tudom hogy miylen hangok vannak a skálákban, de nem tudom hogy hogyan rakjam össze az egészet. Bocs hogy ennyire tudatlan vagyok, de ilyenekkel még nem nagyon foglalkoztam.
Én sem szoktam még ezt meg. Valahogy úgy érzem, mintha megkötözne egy kicsit. Simán lehet, hogy a markánsan felismerhető, sok sebből vérző sárkányként szárnyaló régi szólóhangszín marad meg, és nem állok be a "hibátlan" hangszínek alkalmazóinak sorába:)
Bár most egy apró pozitív fejlemény érkezett Axe-ügyben, úgyhogy meglátjuk...
Igen, hallom belül, hogy mire gondolsz a dupla tapping kapcsán. Magamtól biztos nem dupláznám meg, de ki fogom próbálni, nyitott vagyok, és lehet hogy tényleg nagyot üt:)
A kissé kétértelmű cím a pitch axis theory nevű zenei fogalmat takarja. Az anyaghoz tartozó videóban a 0:01-1:07 közötti bő egy perc erről a jelenségről szól:
A videó:
Az e heti anyag fő gondolatai:
1) A pitch axis theory segítségével friss, nem szokványos, és mégis fülbemászó harmóniameneteket lehet létrehozni
2) Az akkordokat a közös alaphang köti össze
3) Eltérő modális skálák jelennek meg, így a zenei hangulat is folyamatosan változik
A pitch axis theory a kifejezés azt jelenti, hogy egy közös alaphangra fűzünk fel akkordokat, és ezek az akkordok eltérő modális skálákat tesznek lehetővé.
A közös alaphangot érdemes a basszusban megjeleníteni, és így erre a stabil alapra épülhetnek fel az eltérő jellegű akkordok. Ebben a technikában is a már többször emlegetett kontraszthatás bújik meg, hiszen a zenei hangulatok sűrűn változnak a folyamatosan elmozduló modális jelleg miatt. Joe Satriani sokat használja a módszert, jó példa erre a „Not of This Earth” című száma, amelynek a pitch axis theory-re épülő részlete az E hangra fűzi fel a különféle akkordokat. A módszer gyakorlati előnye: érdekes hangulati hullámzásokat lehet általa létrehozni.
Nézzük akkor meg a videóban is látható példát, amely a „Conversion” című számomból származik. Ahogyan a tabulatúrán is látszik, a teljes riff folyamán végig az üres D-húr szerepel, tehát az alaphang a D hang lesz.
Az első ütem egy semleges hatású alaphang-kvint-oktáv szerkezettel indul (D-A-D hangok), de az első ütem második és negyedik negyede között már indul a modális változás: a D-líd skálából kölcsönzött G# hanggal.
Az első ütem legvégétől (D-C-E hangok) a második ütem legvégéig D-mixolíd jelleg jelenik meg (D alaphang, egy kereszt előjegyzés). Kiemelten szerepel a D-mixolíd két legfontosabb foka, a kis szeptim és a nagy terc (C és F# hangok).
Ezt követően, a második ütem utolsó nyolcadától D-moll hangulattal folytatódik a dolog, amely a harmadik ütem legvégétől D-dórrá alakul át (legfontosabb fokok: kis terc és nagy szext, F és H hangok). A négyütemes kör legvégén a téma rövid ideig D-dúrban pihen meg. Az ötödik ütemtől jön az ismétlés, kis variációkkal, valamint egy Eb-kvintfogással a nyolcadik ütem végén, hogy egészen röviden a D-fríg jelleg is felbukkanhasson.
Így tehát végig a D hang uralkodott alaphangként, és erre a hangra számos zenei hang tudott épülni: D-líd, D-mixolíd, D-moll, D-dór, D-dúr, valamint D-fríg.
Ahogy feljebb is említettem, a változó modális hangulatok miatt az ilyen módon készülő zene erőteljes kontraszt-hatásokat jelenít meg, és ezért egy másik síkon, a ritmusok síkján ellensúlyozni kell a folyamatos mozgást. Ezért a ritmusoknak stabilaknak kell maradniuk, hiszen ha a folyton változó modalitás mellett a ritmus is állandóan módosulna, akkor a zenében már nem maradna kohéziós erő. A stabil, ismétlődő ritmika viszont kitűnően összetartja az adott témát.
A videóban 0:01-1:07 között látható és hallható a pitch axis theory alkalmazása. Először csak a riff hangzik el, majd megjelenik a szóló is. Természetesen a szólónak is igazodnia kell a változó modális hangulatokhoz, azaz a lídes jelleg alatt a szólót is a D-líd felé kellett kormányoznom, többek között a D-lídben kiemelt szerepet betöltő G# hang használatával. Viszont ez a hang pár másodperccel később, a D-mixolíd előbukkanása során már „tiltott” hang lesz (hacsak nem akarunk domináns líd hangulatot létrehozni, amely a melodikus moll egyik modális skálája lenne). És így tovább, az összes modális hangulat alatt figyelni kellett, hogy mikor milyen hang a megengedett éppen.
Nekem is mindig feltűnik a hiánya, mert hiányzik a játéka. Én nagyon szerettem a dallamait, légyszi ha tudsz vele beszélni mond meg neki h üdvözlöm és ha vannak új felvételei azt szívesen hallgatnám !!! :)
Jó reggelt!
Tegnap éjszaka Tamás jóvoltából picit leveleztem egy innen sajnos eltűnt "cimborával".
Rákérdezett van e valami új dolog a tarsolyomban. Mondom elég impotens korszakomat élem, de a két legutóbbit elküldtem neki. Erre ezt tolja az arcomba:
Most újult erővel indulok neki a hosszú útnak, és tudom hogy ez a pár sor teli van indokolatlanul erős, túlzott dicséretekkel, de mégis akkora erőt kaptam tőle hogy hihetetlen. Tiszta Tamás féle kritika! És én hallom mert ott van a sorok között a "tekerés hiánya", hát akkor megvan az új cél is. Méghogy nem építő jellegű egy ilyet olvasni magadról??? Ha ma nem kéne indulnom, véresre gitároznám a kezemet!
Amúgy nekem nagyon hiányzik innen szaurusz, és nem csak a napokban jutott eszembe a hiánya. Tök jó fej, és nem semmi a gitározása sem. Érthetetlen hogy ez a fórum, ( nem a topik ) hagyta Őt "visszavonulni".... Egy roppant egyszerű piciny probléma asztal alá söprésével...
Mindenkinek hasonló szép napot kívánok!
Sylt szigeten vagyok ami Németországhoz tartozik, bár velem szemben már Dánia van, a másik irányban meg Anglia északi csücske.
Amikor volt a grandiozó hóesés, itt olyan 8-10 fok volt.
De itt abszolute kiszámíthatatlan az időjárás.
Otthon napkeltekor és lemenetkor átlagosan 2 fokot esik a hőmérséklet.
itt olyan 6 fokot!
pár napja folyamatosan esik a hó. Most jó az idő mert nincs szél.
Szombaton úgy néz ki hazajövünk.
Vissza máshova (emberkölcsönző a munkáltatóm, ez itt nagy divat), mert csak április végére várható újabb megrendelés ott, ahol most vagyok, szóval lehet hogy 1 hónap múlva jövök vissza (Ez a cég alapvetőleg nem az építő villanyszerelésre van specializálódva, főként konyhagépeket kötnek be a kollégák, mi egy éttermet újítottunk fel, ami most húsvétra meg kell hogy nyisson. Nem akarják megtörni a hagyományt. A tulaj húsvétkor rózsaszín nyúl jelmezben fogadja a vendégeket. Láttam képet az előző évekről, finoman szólva is eléggé brutális!)
Hol is kezdjem. Sok mindent eszembe jutott, megyek sorba a gondolataimon:
1. Az egész, ahogy kezdődik: nagyon szép. DE!!! Egy ilyen akkordbontást hagyj kicsit érvényesülni, nem kell egyből beleugrani szólóval. Vagy két ütemet szerintem csak ez menjen, semmi extrával, semmi mással, csak ez (a pedálomon van akusztikus szimuláció, nem is rossz, én a helyedben azzal ezt a bontogatás újra felvenném majd).
2. Ez a bontogatás szerintem jöjjön vissza a legvégén, lezárásként, amikor már minden elcsendesül. Sok nótában használják ezt, amikor ennyire meghatározó a kezdés.
3. Biztos akarsz ez alá dobot? Szerintem ez önmagában, némi basszus rásegítéssel megállja a helyét. Én még a torzított részekből is visszavennék, hogy igazi lírikus darab legyen belőle, szerintem az egész hangulatához jobban illene az, mint ez, nem? Szinte végig mehetne akusztikus kíséretként a bontogatás és minimálisan segítenék csak rá torzítással, amolyan "kevesebb néha több" alapon.
4. Ugye jól hallom, hogy Andy Timmons inspirálta a számot? ;)
5. Nem tudom minek köszönhető, de mintha hallanám az egyik kíséretben az erősítetlen pengetést. Ezt nem cubase-ben rögzítetted?
Amúgy hajrá, hajrá! Ha életem első száma ilyen lett volna, azt hiszem nem itt tartanék. Szóval gratuláció, csak így tovább!
Érdekes, nyugis és mégis izgalmas. Bár a hangszín kezd a Timeless Hour hangzásra hasonlítani, de nem szól rosszul. Viszont egy valami az én fülemnek ordítóan hiányzott: 01:19-nél egy hosszú tappinges résszel fejezed be a zenét, ami rendkívül jól hangzik, de őrülten nagyot szólna, ha 01:31-től dupla tempbóban tolnád a tappingelést. Szerintem próbáld ki, vagy ha elküldöd a bt-t, megpróbálom feljátszani, hogy mire is gondolok, mert lehet nem egyértelmű.
barátok közt töltöttem az estét ha érted mire gondolok, uh tagadhatatlanul szívből jött, de a gitár ilyen is, sokkal jobban ki tudom vele fejezni az érzéseimet mint szavakkal, csak sajnos kevesen beszélik ezt a nyelvet, hogy megértsék
a 0:32 es dallam ilyen visszatérő dolog lehet nálad mert egyszer már hallottam egy hasonló dallamot tőled, a dallamosság tetszik, te is dallam orientált vagy, amit én mondanék, hogy vigyél bele olyan dolgokat ami igazán echte gitárrá varázsolja, húrzajok, tompítások, morgások, hogy hallatszódon, h ezt egy énekes nem tudja előadni, ez csakis gitárból képes ordítani!
én ezzel kapcsolatban még nem írtam, mindig kell a változás (uh ne hagyd abba, meg fogom szeretni ezt is), de egyenlőre nekem még nem elég Tamásos ez a hangszín, én nagyon megszerettem ezt a tiszta visítós morgós Tamásos hangszínt amin minden egyes finomság tisztán kihallatszik a nyaki pickupon
Tetszik az alap, a szólóban is sok jó téma van. Szívesen meghallgatnám, ha kész dob is van hozzá, mert így kicsit egyhangú nekem 3 percen át. Nagyon nehéz (szerintem) jó instrumentális számot írni, így dob nélkül meg pedig még inkább. Sokat színesítene rajta a dob, illetve akár még valami billentyűs hangszer is.
Iszonyat sokat dob az összképen ez a réginél sokkal jobb sound! Egyébként erről szerintem lemaradtam, most mit használsz a GT-3 helyett? Ja, és köszi a véleményt a szólóról, neked, és persze mindenki másnak is!
Tényleg jó lenne már egy topic tali, nagyon szívesen találkoznék személyesen is sok topictárssal. Csapnák egy jó bulis estét, legurítanánk pár sört és dumálgatnánk egy jót az élet nagy dolgairól.
Ez nagyon jó titulus, de enyhén szólva túlzó.
Mostanában nem vagyok nagyon kreatív, inkább csak skálázgatok. Valamit kellene már csinálnom. Talán majd tavaszi szünetbe, tudod én még iskolába járok.
Ez a sound már jól kiadja a mélyebb hangokat is, bár fontos lehet még kipróbálni gyors témákat is mély húrokon.
A kedvenc részem pedig a 0:25-körül kezdődő magas hangos rész.
Csak egy kicsit lehetne már pontatlan.
Szia Tomi! Úgy volt hogy szerdán, (ma) vagy pénteken. Ezért holnap csütörtökön indulok.
Köszönök mindent, és csatlakozom ismét ha beállnak a dolgaim. Addig is minden jót kívánok!
Szia! Holnap este elsuhanok mellettetek a négyesen, meg majd visszafele is, de akkor már reményeim szerint hullanak a falevelek. Rajta leszek hogy egyszer személyesen is össze tudjunk ülni egy baráti beszélgetésre!
Sziasztok! Dolgozgatok egy saját dalon, most kb. így szól!Persze lesz egyszer majd dob is rajta, csak ahhoz nem értek! Kíváncsi vagyok a véleményetekre! A pontatlanságokat nézzétek el, légyszi, azokat kigyakorlom!
Sziasztok! Dolgozgatok egy saját dalon, most kb. így szól!Persze lesz egyszer majd dob is rajta, csak ahhoz nem értek! Kíváncsi vagyok a véleményetekre! A pontatlanságokat nézzétek el, légyszi, azokat kigyakorlom!
Készült ma is egy új szóló, igyekeztem minél több technikával tesztelni az új hangszínt.
Persze a felépítésre is próbáltam figyelni, az elején ezért maradtam a mély hangokon, és utána nagy kontrasztként jelenik meg a vékony E-húr 14-16-17 szakasza.
Először a Cubase-t kell megnyitni, és utána a Reason-t. A Cubase-ben a Devices menüben van egy "Reason" nevű pont, itt tudod bekötni a Reason kimenetét.
Igen, közel 200 versenyvideó részletes elemzése több hónapot vett volna igénybe:)
Persze arra tudatosan figyeltem, hogy mindig úgy fogalmazzak, hogy "a videódból a kedvenc részem ez volt: " azaz mindig relatív megközelítés volt, az adott videó másfél percéből emeltem ki a számomra legjobban tetsző részt. Így senki sem kaphatott olyan üzenetet, hogy a játéka már tökéletes, és már hátra lehet dőlni.
Igen, ez az élet minden területén fontos dolog, saját tapasztalatból is megerősítem:)
És ahogy tegnap írtam is, személyiségfüggő a dolog. Tehát aki tisztában van azzal, hogy milyen területen szeretne leginkább fejlődni, és érett személyiség, annál a dicséret inspiráló lehet, és nem száll a fejébe.
Olyanra gondolsz, hogy a három szóló (Leslie-Pyra-Bluevoodoo) összehasonlító elemzése (mint az összehasonlító nyelvészetben:), vagy inkább külön-külön mindhárom szólóról történő elemzés, függetlenül a másik kettőtől?
Örülök hogy visszatértél, már hiányoztak a videóid:)
Első meghallgatásra alapvetően rendben van minden, de van olyan érzésem, hogy egy erősebb "egyéniséget" kellene a szólónak adni. Valószínűleg nem arról lenne szó, hogy újabb elemek/technikák kerüljenek bele, és a felépítés is megvan benne. Egy kis markánsság (van ilyen szó? vagy "markanitás"? :D) kellene még.
Majd még hallgatom párszor, és ha eszembe jut valami, akkor írok.
Igen ebben a versenyben is számomra az volt az érdekes,hogy ki merre indult.Gyakorlással nálam is hasonló volt a helyzet,már akkor is fájt állandóan az ujjam,meg hol a végén utolsó hangok egyikét csesztem el,így mérgembe lementem a kocsmába este,benyomtam pár páleszt+sört és utána nyomtam fel így ahogy.Az Eddie véleményét osztom,de ez a szólója Tamásnak nekem is tetszett,a többi meg....nem mindegyik, voltak nekem jobban tetsző megfejtések,Persze ez szubjektív vélemény.Jól olvastam a múltkor,hogy személyesen ismered nagy-nagy kedvencem Andyt a Diamondból?
A hibafaktorokat hol gondolod,mert én tudom,hogy hol van, az egy qrva nehéz rész legalábbis nekem ennél a sebességnél.Ha egyre gondolunk.Szívesen leírom neked próbáld ki érdemes,egy figurával több lesz a tarsolyodban,vagy bárkinek,nagyon érdekes ez a húr átugrálós dolog,és ilyen figurát csak Paul Gilberttől hallottam. 1:18-1:48.Persze tökéletesre nem volt kigyakorolva,örültem,hogy így eljátszottam.Amúgy nem ez az a szóló,azt még nem vettem fel.
hogy kell pontosan megnyitni a programokat, hogy működjön a rewire?
Próbáltam először a Reasont, akkor a Cubase azt írja, hogy "Can not use Reason. Close Reason and try again."
Próbáltam először a Cubase-t, akkor azt írja, hogy Reason unmapped, vagy mit.
Figyeltem rá, hogy mindig a külső hangkari legyen beállítva a Cubase setupjában (mivel két progi fut egyszerre, egyből elkezd erőlködni az alaplapivan is).
Ennek tetejébe még néha egyszercsak behal a Reason, és hiába kattintok az ikonjára, el se kezdi tölteni a gép, alig egy tized másodpercre homokórázik.
Ja és a probléma mentett, és újra megnyitott projekteknél áll fenn, új projektnél teljesen flottul működik az egész.
Metalmolekula,
köszi a részletes elemzést! Bár a gitározásom szintje olyan amilyen, mindenképp úgy érzem, hogy meg kell mutassam, hol tartok. Nagyon sokat segítenek a hozzászólásaitok, legfőbbként Tamásé és a Tiéd, próbálok belőlük megfogadni, megvalósítani dolgokat. Az Ibanez alapra készített videómban használtam egy-két dolgot, amit javasoltál, meg amit Tamás általánosan is szokott:
- nem pengettem ki minden hangot,
- átcsúsztatva szólaltatam meg hangokat,
- motívumokat ismételtem,
- szüneteknek is adtam teret.
Sajnos a technikai trükkök hiányoznak, ezekkel kell foglalkoznom a legnagyobb mértékben.
Nálam mindenképp egy jó tanár lesz a megoldás.
véletlen talán h ezt csak azok látják így akik technikailag jó gitárosok? Bár nem osztom teljesen ezt a véleményt mert Tamás nem csak dicséri a solokat... Elemzi őket és saját szabadidejét áldozza fel vad idegen emberekre...
Ha Tamást nem szeretnéd terhelni (bár ezt nem tudom honnan veszed, őt kellene megkérdezni, hogy van-e helye még egy tanítványnak :)), akkor tudok ajánlani még egy nagyon jó gitárost és tanárt, Czifra Mikit.
Picit visszaolvasgattam, bár nem mindent, arra most sajnos nincs időm, de Metalmolekula kritika-éhségéhez néhány gondolat:
Amit te megfogalmaztál korábban, azt én is felvetettem még anno a gitárverseny idején, mert én is egyetértek abban, hogy ha egy amatőr (vagy kezdő) folyamatosan azt hallja, hogy mennyire profi, akkor el is fogja hinni magáról, aztán csak a nagy pofáraesések jönnek. Akkor Tamás meg is indokolta, hogy miért csak a jó tulajdonságokat emeli ki, ami abban az esetben érthető is volt teljesen, mert ott nem néhány topictagról volt szó, hanem vagy 200 gitárosról, akiket nem ismer személyesen. Náluk tán tényleg ez volt a célravezetőbb megoldás. Meg az is igaz, hogy kell a pozitív visszajelzés, különben elmegy az alany kedve az egésztől, pedig egyáltalán nem biztos, hogy menthetetlen. Én úgy gondolom, hogy a legfontosabb az, hogy az ember tisztában legyen a képességeivel, és saját magával szemben legyen őszinte, még ha ez fáj is. Ha ez megvan, akkor megtette az első lépést a fejlődés felé, de ha valaki erre nem képes, és cikinek tartja a segítségkérést, akkor meg fog rekedni az aktuális szintjén. Sajnos az ilyen gitárosokból van a több, úgy tapasztalom. Néha egészen elképesztő, hogy mennyire el van tévedve pár ember, például az általad linkelt Mephisto nevű arc... ő már többször szerepelt talán a Zenész Viccek topicban is:) Egyébként én személy szerint sajnálom, és baromi szomorúnak tartom azt, hogy valaki évtizedeken át gitározik, egy valag időt és pénzt beleöl, aztán ez lesz belőle. De mindegy, szálljunk is le róla, mert ez a topic nem a fikázásról szól. A tanárkeresés minden életkorban nagyon hasznos lehet. Egyébként, ha könyörtelen kritikára vágysz, akkor keresd meg a Lovrek Kriszt, mert ő meg ilyen szempontból pont Tamás ellentéte. Ő mindenkinek keményem megmondja a tutit, akár kérdezik, akár nem:). Emiatt utálják is sokan, ez vezetett oda is (meg 1-2 seggfej), hogy kitiltották innen, viszont tagadhatatlan, hogy éles elméjű srác, gitározásban kompetens, és általában helyén vannak a megállapításai. Egyébként tényleg nagyon vigyázni kell a "gitártanárokkal", mert sok a kókler. Szerencsére nekem eddig nem volt dolgom ilyennel. Kriszhez és Tamáshoz is jártam, és mindkettejüktől sokat tanultam, bár mindketten más módszerekkel tanítanak. Tamáshoz még vissza is mennék, csak sajnos most nem fér bele az időmbe, és nem tudom, mikor fog...
Csak koszos öthúros arpeggiokkal. (Tipikus esete a "nagy rohanásban bevállalok olyasmit, ami nem százas"-jelenségnek.) Amúgy érdekes, hogy van egy frazír, ami a tiédben és az enyémben is elég hasonló a szögegyenest különböző megközelítésünk ellenére, pedig direkt nem hallgattam meg a többi nevezőt addig, ameddig a sajátomat nem készítettem el, mert nem akartam, hogy befolyásoljon.
Hú, a Szekeres Tamás-féle Pictures From The Trainre nekem is van egy verzijjjóm, bespammelem ide, sztem érdekes lehet összevetni, hogy ki merre indult el a saját szólójával (pl. én szívesen hallgatnék egy jó kis topikgazdaTamásos elemzést ilyen vonalon [nyilván ha van rá idő/kedv]). Anno ezt 3 perccel a feltöltés határideje előtt fejeztem be, emiatt kicsit bánom, hogy nem volt időm rendesen kigyakorolni pár kevésbé alaposan kigyúrt részt, de legalább őszinte lett a végeredmény