Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Picit visszaolvasgattam, bár nem mindent, arra most sajnos nincs időm, de Metalmolekula kritika-éhségéhez néhány gondolat:
Amit te megfogalmaztál korábban, azt én is felvetettem még anno a gitárverseny idején, mert én is egyetértek abban, hogy ha egy amatőr (vagy kezdő) folyamatosan azt hallja, hogy mennyire profi, akkor el is fogja hinni magáról, aztán csak a nagy pofáraesések jönnek. Akkor Tamás meg is indokolta, hogy miért csak a jó tulajdonságokat emeli ki, ami abban az esetben érthető is volt teljesen, mert ott nem néhány topictagról volt szó, hanem vagy 200 gitárosról, akiket nem ismer személyesen. Náluk tán tényleg ez volt a célravezetőbb megoldás. Meg az is igaz, hogy kell a pozitív visszajelzés, különben elmegy az alany kedve az egésztől, pedig egyáltalán nem biztos, hogy menthetetlen. Én úgy gondolom, hogy a legfontosabb az, hogy az ember tisztában legyen a képességeivel, és saját magával szemben legyen őszinte, még ha ez fáj is. Ha ez megvan, akkor megtette az első lépést a fejlődés felé, de ha valaki erre nem képes, és cikinek tartja a segítségkérést, akkor meg fog rekedni az aktuális szintjén. Sajnos az ilyen gitárosokból van a több, úgy tapasztalom. Néha egészen elképesztő, hogy mennyire el van tévedve pár ember, például az általad linkelt Mephisto nevű arc... ő már többször szerepelt talán a Zenész Viccek topicban is:) Egyébként én személy szerint sajnálom, és baromi szomorúnak tartom azt, hogy valaki évtizedeken át gitározik, egy valag időt és pénzt beleöl, aztán ez lesz belőle. De mindegy, szálljunk is le róla, mert ez a topic nem a fikázásról szól. A tanárkeresés minden életkorban nagyon hasznos lehet. Egyébként, ha könyörtelen kritikára vágysz, akkor keresd meg a Lovrek Kriszt, mert ő meg ilyen szempontból pont Tamás ellentéte. Ő mindenkinek keményem megmondja a tutit, akár kérdezik, akár nem:). Emiatt utálják is sokan, ez vezetett oda is (meg 1-2 seggfej), hogy kitiltották innen, viszont tagadhatatlan, hogy éles elméjű srác, gitározásban kompetens, és általában helyén vannak a megállapításai. Egyébként tényleg nagyon vigyázni kell a "gitártanárokkal", mert sok a kókler. Szerencsére nekem eddig nem volt dolgom ilyennel. Kriszhez és Tamáshoz is jártam, és mindkettejüktől sokat tanultam, bár mindketten más módszerekkel tanítanak. Tamáshoz még vissza is mennék, csak sajnos most nem fér bele az időmbe, és nem tudom, mikor fog...
Csak koszos öthúros arpeggiokkal. (Tipikus esete a "nagy rohanásban bevállalok olyasmit, ami nem százas"-jelenségnek.) Amúgy érdekes, hogy van egy frazír, ami a tiédben és az enyémben is elég hasonló a szögegyenest különböző megközelítésünk ellenére, pedig direkt nem hallgattam meg a többi nevezőt addig, ameddig a sajátomat nem készítettem el, mert nem akartam, hogy befolyásoljon.
Hú, a Szekeres Tamás-féle Pictures From The Trainre nekem is van egy verzijjjóm, bespammelem ide, sztem érdekes lehet összevetni, hogy ki merre indult el a saját szólójával (pl. én szívesen hallgatnék egy jó kis topikgazdaTamásos elemzést ilyen vonalon [nyilván ha van rá idő/kedv]). Anno ezt 3 perccel a feltöltés határideje előtt fejeztem be, emiatt kicsit bánom, hogy nem volt időm rendesen kigyakorolni pár kevésbé alaposan kigyúrt részt, de legalább őszinte lett a végeredmény
Ahogy már múltkor is írtam, kevesen teljesítik azt a szintet, amire nekem szükségem lenne. Természetesen cikinek érzem a segítségkérést, de ez nem azt jelenti, hogy nem tenném meg. Anno az ország egyik legjobbját kerestem fel, aki végülis korrekt módon elvette a kedvem ettől, ezért nagyon megválogatom, hogy kihez megyek. Mint mondtam, Tamást nem akarom terhelni, van neki elég dolga, mást meg nem ismerek, aki olyan színvonalon lenne, hogy mennék hozzá.
A lenti linket pedig teljes mértékben a vicc miatt linkeltem.
Ja igen, és nem kell elkötelezni magad egy tanár felé sem. Meg kell nézni egy hónapig (értem ez alatt, ha hetente jár az ember), hogy mennyire szívesen mész és készülsz órára. Ha nem nagyon, váltani kell.
Meséld már el nekem légyszíves, hogy miért félsz ennyire ettől a tanárkérdéstől? Mi rossz tapasztalatod volt velük? Kicsit olyan, mintha cikinek éreznéd, hogy segítséget kérj valakitől...
Vannak kóklerek, igen. Vannak olyan emberek, akik Pesten simán elkérnek 3 ezer forintokat, és évekig tanítják a négy akkordos dalokat. De ugyanúgy megvannak azok is, akik "áron alul" adják a tudásukat, és messzebbre juthat velük az ember, mint bármelyik neves gitáros oktató könyvével vagy DVD-jével.
Arról nem is beszélve, hogy egy jó tanár néhány hét alatt kiismeri az egyéni képességeidet, és tudni fogja, hogy egy/két hét elteltével mekkora fejlődést várjon tőled. Egy jó tanár pont oda helyezi a lécet, hogy meg tudd ugorni - így az, amit említettél, hogy hajlamos vagy túlvállalni magad, megszűnhet. Sőt, akár még sikerélményt is tudsz belőle kovácsolni.
Hehe. De hát kire nem hatnak a saját példaképei? Mondjuk én nem tudom mit esznek ezen az emberen, de ez csak és kizárólag az én hozzá-nem-értésemet tükrözi.
Anno elég sok versenyző felvételét végighallgattam, de eddig egy sem volt, ami számomra akár csak megközelítőleg úgy tetszett volna, mint az eredeti verzió. A tiedben egyedül az üveghang utáni kezdés tetszett, de a nagyon durván. Az én fülem kívánta volna a negyedik hang szekunddal lejjebbi változatát, de az a néhány hang így is nagyon állat volt.
Szerintem ( ha minden simán megy ) szombaton fogok későeste visszaintegetni, úgyhogy jól nyisd ki a szemed!
Majd nyáron átúszok, vagy félúton találkozunk! Sört, pálinkát én viszem!
Mikor jössz haza? És meddig?
Na, utánanéztem Zirasnak, és mostmár semmit sem értek, de tényleg semmit.
A Guitar Institute of Londonban végzett, 5 szólóalbuma, 8 oktató DVD-je van, a 3. és 4. albumát Los Angelesben vette fel Derek Sherinian-nél. A harmadik albumán Derek Sherinian billentyűzik, a negyedik albumán Marco Minnemann dobol, a legutóbbi 5. albumán Sergey Boykov nyomkorássza a billentyűket (aki Tamásfanoknak ismerős lehet, pl. a Borderline-ból), továbbá Andy James is tiszteletét teszi egy szóló erejéig.
Ez alapján mit várnánk? Valami szuperjó instrumentális gitárzenét. Gyorsan hát bele is hallgattam az utolsó három albumába. Szerencsére ezek már nem voltak hamisak. 4 dalt végighallgattam, és mind a négyben ugyanazzal a jelenséggel találkoztam. Végletekig primitív akkordmenetek, az legutóbbi albumának címadó dala a Monster 5 akkormenete javarészt D5, F5, C5. Amire hű de nagyon fifikásan D mollban megy a shred, hogy véletlenül se legyen érdekes. A shred javarészt skála fel, skála le, hármashangzat arpeggió fel és le, de valami nagyon gyors tempóban és nagyon pontosan. Az albumok nagyon jól szólnak, a stúdiómunka 100%-os. Közben rájöttem, miért van válság a görögöknél.
Persze, én milyen alapon fikázom, tudok jobbat? Hát az az igazság, hogy fele tempóban (sőt!) sem tudnám eljátszani azt amit játszik, az is maszatos lenne, és nem hogy Marco Minnemann nem dobol a dalaimban, hanem a kompjúter a dobosom, ráadásul a felvételeim úgy szólnak, mint a kora kilencvenes évek underground black metáljai, de azt merem vállalni, hogy ilyen elcsépelt ratyi akkordmenetek sem kerülnek ki a kezeim közül, pedig elvileg Ziras jazz harmóniát és ellenpontozást is tanult. Nem értem, egyszerűen nem értem. Mintha direkt trollkodna...
Baromi jó ez a sound és nagyon jó ötletek is vannak benne, bár néhol érződik, hogy ennél a sebességnél már megnövekszik a hiba faktorod. Ugyanakkor iszonyat nehéz egy általam ronggyá hallgatott instrumentális nótára másik szólót hallgatni, jáájjj, nem szeretem az ilyen versenyeket. :-/ Azért ennek az eredeti szólóját Szekeres Tamás nagyon eltalálta.
Amúgy erről kellett volna írnom, vagy az valami másik szóló?
Nem ástam bele magam a mélységekbe. Nincs időm, energiám, és idegzetem tekergetni
A legutolsó koncertem 2010 decemberében minimalista konfiggal ment.
Egy gitár, egy kábel, egy fej/láda, slussz! (mondjuk szimplán "csak" 16 cső ül az erősítőben)...
Szerettük!
Nekem az elején a csúszások és a 0:23-nál lévő lick tetszett nagyon, főleg, hogy 0:25-nél a negyedik negyedre robban az alap az E5-re. Viszont közvetlenül ez után, nekem személyesen hangulatilag nem tetszik az akkordmenet ahogy a szólót záró E-G-ről a riff C-ről, dúr első fokáról indul. De ebben a könnyed vidám melodic metálba ez valóban teljesen rendben van.
Ezt a Theodore Ziras bácsit nem kellett volna meghallgatnom, most én érzem rosszul magam miatta. Annyira hamis, hogy egyes részeken nem tudtam eldönteni, hogy rossz hangokat játszik-e, vagy "csak" szimplán hamis. Ez egyszerűen katasztrofális, egyszerűen nem hiszem el, hogy nem hallja. Tényleg nem hiszem el, hogy egy elvileg képzett, gyors és pontos gitáros, hogy nem hallhatja. És ennek az embernek Andy James játszott az egyik albumán...
Sziasztok! Nagyon rég írtam ide, sajnos mióta párhuzamosan megy a suli+munka, nem sok időm és energiám marad, ami nagyon rossz :( Viszont, lassan de biztosan készülgetnek a zenekarom újabb dalai, és tegnap felrántottam egy szóló ötletet az egyikhez. Közvetlenül lefekvés előtt csináltam, szóval lehet, hogy kicsit összerántott, de éppen ezért még nem feltétlenül végleges, ezért ha valakinek van valami tippje arra vonatkozóan, hogy mivel lehetne jobban feldobni, akkor ne tartsa magában!:) Igazából ez az egész dal nem mondható egy zeneileg "nagy eresztésnek", amolyan könnyed, vidám, dallamos metál nóta lesz belőle:
Szerintem dúr modálisok-ból nagyon jó ami még a topik kezdés körül került föl.
Tartalomjegyzékben valahol föllelhető. A GT magazinból kölcsönöztem.
Az nagyon korrekt, Jamie Humphries munkája.
Jajap, a Reaper egy nagyon felhasználóbarát és olcsó DAW, de nagyon sok mindent tud. Igen a Kontakt nagyon hasznos dolog, legfőbb haszna, hogy vannak rá hangmintakönyvtárak, amiket tud kezelni, pl a legtöbb szimfonikus készlet (pl EastWest, Symphobia). Ezek annyira élethűek (hát végülis igazi hangszer egy egy hangja lett felvéve), hogy sok zeneszerző már nem is használ élő szimfo zenekart ha kicsi a költségvetés, hanem inkább megoldja mintákból. Persze ehhez nagyfokú kockaság kell :)
Persze, nekem is b*szta a fülem néhol, inkább csak az alap ötlet miatt tettem be ide.
A Zoommal kapcsolatban akartam kérdezni, hogy annak a modellezései kikapcsolhatóak? A torzításai (pl. TS, és más kispedálok), milyenek? Cájgbővítés esete fog fenn állni a közeljövőben, ezért kérdem.
jah de látom én is visszaolvasva hülyeséget írtam, persze lehet az ezdrummerral felvenni midibillentyűzettel is... Csak én előnyét szerettem volna kiemelni.
Dehogy veszem tolakodásnak, sőt
Én se tudom kezelni annyira ezeket a dolgokat mint kellene és vannak hiányosságim, és ha tudsz újat mutatni azért hálás vagyok csak :) Felhoztam már Tamásnak is h lehetne ezekről a vst kről több szót kéne ejteni itt topicban, már mindenki aki szeretne zenét készíteni, vagy felvenni, mostmár majdnem kötelező ezekhez érteni :) Guitar Pro t én csak tabok olvasására használom vagy esetleg néha gyakorlás céljából. De annyira nem is akarok beleméjülni ebbe a guitar proba... Én csak vst ikkel foglalkoztam eddig és sok DAW-okkal kísérleteztem. Viszont Reapert nem ismerem, gondolom az is egy DAW ha jól sejtem. Viszont múltkor megismerkedtem ezzel a kontaktal, azzal pedig audio fileket lehet vele szétvágni és így szétosztani a billentyűzet különböző hangjaira ahogy szeretnéd... Végülis "midit készítesz vele" de annyira nem mentem bele ebbe se mert szerintem ez már kicsit túl időigényes számomra :)
Fú, most így visszaolvasva úgy látom van némi konfúzió kedves Biciklipumpa részéről, amit most megpróbálok világossá tenni, remélem nem veszed bunkóságnak vagy tolakodásnak, nem az a célom, hanem szerintem a későbbiekben akár hasznos lehet Neked ez az információ.
Szóval Nagy Tamás kolléga arra gondolt, hogy Guitar Proban megírja a dobokat, kiexportálja midibe - a midi nem hordoz hangot azaz audió információt, mindössze a hangok helyét, magasságát és erősségét és még pár hasonló információt tartalmaz - , a midit importálja az általa használt DAW-ban (stúdióprogi, pl. Cubase, Sonar, stb.) és behív egy dobhangmintákból álló VST-t (pl. EZDrummer, Addictive Drums, Superior Drummer) és erre ráküldi az előbb importált sávot. Voilá, kész a dob. Ugyanaz, mintha a DAW-on belül írta volna meg a dobokat a midiszőnyegre vagy midibillentyűzettel pötyögte volna fel manuálisan - amihez hozzáteszem nem árt, hogy ha utána átnézi a felvett midit és kézzel kihúzkálja pontosra a hangokat.
A probléma ott van, hogy mind az Addictive Drums, mind az EZDrummer más hangokat definiál más más dobtestnek. Pl az Addictiveben a B2 a lábdob az EZDrummerben pedig a D#3 (nem pont ezek a hangok, csak egy szemléletes példa), és egy harmadik dolog az, amit megírsz gitárpróban, azaz GM (General Midi) is más más hangot rendel hozzá más más dobhoz. Tehát az importált midiban a hangokat még úgy ki kell cserélni, hogy a gitárpróban beírt lábdob, az tényleg lábdob legyen, nem pedig teszem azt, kolomp. Ezt lehet manuálisan is csinálni, vagy pl Cubaseben vannak Drum Map-ek amik ezt automatikusan elvégzik neked. Én manuálisan csinálom Reaperben és így is kb az egész folyamat 10 percet vesz igénybe.
Ez most lehet, hogy bonyolultan hangzik, de igazából nagyon egyszerű. Ha nagyon kell, akkor meg tudom mutatni élőben.
Az EZdrummer egy VST (virtuaális hangszer - hangmintakészlet) ha behívod akármelyik DAW/sequencer progiban (Sonar, Cubase, Reaper, Protools) akkor hozzá tudsz rendeli egy midi sávot és olyan dobalapot írsz magadnak, amilyet szeretnél, amellett, hogy tényleg vannak benne egész használható előre megírt dobok is. Én évekig használtam demózásra.
Ezdrummer-ba már kész dobok vannak ! De ott fel kell tenni hozzá a kiegészítőit mert alapból kevés van. Ha midibillentyűvel akarod bepötyögni akkor Reason mellet dönts, ha nincs kedved megtanulni a reason használatát, akkor maradj a cubase alap dobjainál, ott is nagyon sok lehetőség van + tényleg minőségi dob alapokat is lehet vele készíteni.
Szerintem a "fűszoknyás svéd manöken-bemutató"-ba beleférne John Norum is!?! Svéd, elég magas, szóval a "manöken" kategóriába is beleillik, még hosszú haja is van...! De, ha ő csak aláfestőzenével gitáron kíséri a "bemutatót" az sem gond! :D
Hogy még összetettebb legyen a dolog: nem csak attól függ a vélemény megfogalmazása, amit említesz, azaz hogy az adott gitáros haladó-e, vagy még nem olyan régóta játszik. A megfogalmazást igyekszem mindig személyre szabni. Sok tényező árnyalja a képet. Most csak a két alapvető motivációs stratégia példáját említem, amelyeket sokszor "Toward Pleasure" és "Away From Pain" néven illetnek. Mindenkire alapvetően jellemző, hogy melyikbe tartozik, és ennek megfelelően érdemes az illetőnek kommunikálni a véleményt. (Ebbe beletartozik az alkotásban megjelenő jó és kevésbé jó dolgok taglalásának még a sorrendje is, nem is beszélve persze a konkrét megfogalmazásról.) És ez csak egy tényező a sok közül:)
A topik állandó tagjainak legalább kétharmadával már találkoztam személyesen, sőt egy részükkel rendszeresen találkozom, úgyhogy nem nehéz személyre szabott megfogalmazást megalkotni, mert így már jobban lehet tudni, hogy ki az, akit a nagy dicséretek újabb (egyéni) csúcsteljesítményre sarkallnak, és ki az, akinek többet kell a hiányosságokat emlegetni.
Sőt, volt az húsz gitáros is karácsonykor:) 38 szóló érkezett, és ha levonjuk a duplázásokat, akkor is húsznál több résztvevő marad.
A koncerten erre nem lesz mód, a részletek majd pár hét múlva, még szervezés alatt van a dolog.
Szia Imi! A versenykiírás videójánál (http://www.youtube.com/watch?v=fKwpDjXxtu0) kattints az új komment írására szolgáló üres mezőbe, és akkor megjelenik a Videoválasz opció, erre kell kattintanod, és kiválasztani a megjelenő listából a saját videódat.
Szia!
Igen, jól írtad mind kettőnkbe több van sőt mindannyiunkban sokkal több van,itt a topik gitárosainkra gondolok akik mindannyian nagyon szeretik a gitár zenét. Van aki nagyon tehetséges, van aki nem annyira de egy a cél amiben nagyon hiszel a hited a gitárzenében.Mindig hajt valami tovább,tovább hogy le tudd játszani amit látsz vagy amit éppen érzel csak el kell tudni kapni a pillanatot de ehhez rengeteg gyakorlás kell és az érzések átkonvertálása gitárra.Szerintem a zene a legcsodálatosabb dolog a világon,nekünk főleg a gitár zene.Minden pillanat mikor meghallod a zenét átalakul érzéssé és azonnal feldolgozod ezért gyönyörű a zene.Szerintem a legcsodálatosabb dolog a világon,szebb bármelyik művészetnél.Igazából én nem értek az elemzésekhez( inkább azt bízom Tamásra) van ami tetszik van ami nem, ha kell is véleményt mondanom a rosszról akkor tapintatos leszek megpróbálom nem megbántani az egyént.Sok gyakorlással sok mindent meg lehet tanulni,főleg a mai technikák sokat tudnak segíteni.
Jaja, én speciel havi 1x megyek 2 órára, így is kihívás teljesíteni mindent, a heti járásnak semmi értelme sztem sem és sok-sok jól gitározó, akár oskolát is végzett zenész van.
1. Van egy csomó ilyen tanár. De ismerek több olyan aktív zenészt aki bár a szó klasszikus értelmében nem tanár, viszont sokkal jobban járhatsz vele, mint egy kifejezetten (nem túl aktív) tanáremberrel.
2. Vannak azért itthon egy jó páran akik értenek hozzá, másrészt az elméleti tanuláshoz mi köze van a technikának? Az elmélethez elég lenne egy jó jazz tanár is. Az elmélet nagyjából fix dolog, az alkalmazása viszont jelentősen változhat adott stílustól :).
3. Az időbeosztást a magánóráknál általában te szabod meg. Ha nem érsz rá 2 hétig, akkor nem mész, ennyire egyszerű. Sok esetben úgysincs értelme hetente járni, mert annyi "anyagot" kaphatsz egy óra alatt, hogy akár hónapok is lehetnek mire mindent kigyakorolsz, kipróbálsz stb...
Hangsúlyozom, egy jó tanár jelentősen fel tudja gyorsítani a tanulási/fejlődési folyamatot, élőben látja a hibákat stb...
Superior Drummert, vagy EZ Drummert ajánlom, vannak benne előre feldobolt (az elő játékra jellemző piciny pontatlanságokkal, dinamikával) midik. Grooves néven van benne.
ez drummer pl. Tamás Reasonnal csinálja a dobot. Amit én csináltam dob alapot, és amire Tamás nagyot alakított azt cubaséban csináltam csak szimplán pl. így is lehet... guitar pro ban még nem halottam h át lehetne alakítani, és megcsinálni élethűvé.
Ja még annyit, hogy zenei alapot hogyan tudok készíteni? Itt a dob részre gondolok. Láttam egy megoldást, hogy guitar pro-val meg van csinálva a dob majd midibe ki kell importálni és addactive drums-al szépen át lehet alakítani szinte élethűre. Van ennél egyszerűbb vagy jobb megoldás?
Hazudtam, ez lesz az uccsó hsz-em mára. (Lehet erre akartam én írni, na mindegy, írok.)
1. Meglepő dologgal indítok, aminek nem a hallottakhoz van köze, hanem a látottakhoz: nekem tökre tetszik, hogy élvezed a gitározást, és hogy ezt látom is rajtad! Ezt a lazaságot irigylem, lehet nekem is ez kellene a felvételekhez.
2. Most egy negatív dolgot kéne írnom, de először még egy pozitív dolog: egész tisztán játszol és ez jó! Tény, hogy a sebesség miatt Malmsteen egyelőre még nem kell, hogy veszélyben érezze a karrierjét , de innen lehet tovább lépni a gyorsabb játék felé (már, ha ez egyáltalán célod).
3. Jöjjön egy kis építőjellegű-kritika (ha már ennyit hangoztatom : nekem kicsit kevés volt a felhasznált motívumkészlet, sok volt a hasonló rész, amiben nem azt éreztem, hogy "Na, ennek így kell szólnia, mert így üt!", hanem azt, hogy egyszerűen bővíteni kellene az általad felhasználni kívánt készletet. Néha magamnál is azt hallom, hogy már megint ugyanazt, vagy ugyanolyat játszok, amikor meg nézem a profikat azon gondolkodom, hogy hogy az istenben tudnak ennyi-féle dolgot kitalálni. A válasz? ők már profik, mi meg még tanulunk.
4. Az előző ponthoz kapcsolódik, de inkább külön veszem: én, amennyiben a technikai szinted megengedi, néha picivel nagyobb hangközöket használnék. Ez kiegészíti a készleteidet és egyben változatosabbá teszi a játékodat is.
5. Az egyes pontra utalva, én marhára kíváncsi lennék, hogy mi az, amit "még el tudsz ilyen tisztán játszani" és hol van az a határ, amikor már bejön a sok hiba? Ez lehet egy kis legatozás, egy kis arpeggio, tapping, akármi, illetve úgy fogalmazok, hogy bármi, ami ebben a szólóban nem volt benne. Erre azért lennék kíváncsi, mert kevés dolgot hallottam eddig tőled és nem tudom mihez mérhetem ezt a szólód.
6. Ami még tetszett: a sound. Ez persze pusztán ízlés kérdése, valaki tuti le hordaná, de nekem tetszett.
7. És akkor egy kicsit részletesen a szólóról:
00:04-00:13 - nekem tetszik a kezdés, és az elejének az ismétlése is.
00:23-00:39 - ez a rész is tetszik, itt is jó volt az ismétlés (talán picivel erőteljesebb billentést használnék, de ez megint ízlés kérdése).
00:32-nél nem tudom szándékos, vagy véletlen volt az üveghang, nekem nagyon bejött.
00:39 - ez a lezárás kicsit pontatlan volt, de a legato-jelleg ötletes.
00:42-től hiányoltam egyfajta katarzist, amikor azt mondom, "Na ezért hallgatom én ezt a szólót!".
01:20 - nekem itt kicsit sok a hang, én inkább használtam volna nyújtást, vibratot, mert itt már tényleg arra gondoltam, hogy "Állj már meg kicsit, hogy a fülem pihenhessen kicsit!". Ennél a résznél pont a kevesebb-több hatásra kellett volna SZERINTEM rámenni.
01:40 - a befejezésnél is tetszett, hogy jó dallamokat ismételtél meg, ráadásul elvitted egy oktávval lejjebb is. A szólódnak ez mindenképpen egy hatásos befejezése volt.
Összességében: szerintem a szintednek megfelelően nagyon jó a szóló, ha figyelembe vesszük, hogy ilyen versenyen inkább csak a közel profi szint fölötti megoldásokat hallgatom végig, akkor mindenképpen tetszenie kellett, mert a fenti pontokat figyelembe véve végig akartam hallgatni. De tényleg sokat dobott rajta, hogy a fejedről látszik, hogy élvezed és ez nekem is egy alapvetően pozitív szájízt adott, még mielőtt belelendültünk volna a nótába.
Elnézést a sok hsz-ért. Utolsó mára.
Valaki írta - talán a felvetésem miatt -, hogy írjak véleményt a szólójáról, de nem emlékszem ki volt és nem is találom, sem itt, sem fészen. Help!
Igen, a XIII.-ban lakom. Miért, ki még?
Ha zeneelméletet mennék tanulni, az alábbi szempontokat venném figyelembe:
1. A tanár lehetőleg tényleg legyen tanár, de legalább is aktív zenész.
2. Technikailag is legyen felkészült, mert úgy gondolom a Guthrie Govan / Alapi István-féle fusion-ös, rockos, technikás stílus állna a szívemhez legközelebb (a fülem készen áll rá, az agyamat és az ujjaimat viszont picit még nyüstölni kell hozzá), ahhoz pedig szerintem csak kevesen értenek.
3. A munkám miatt nem tudnám vállalni, hogy minden hétre, mint egy kisdiák, gyakorlok, házikat csinálok, meg hasonlóak. Van, amikor egy egész napom elmegy másra, van amikor órákat is tudok ezzel foglalkozni, ehhez pedig nagy fokú tolerancia és alkalmazkodóképesség kell a tanártól.