Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
"Szerintem fejlődni csak úgy lehet ha inspiráló dolgok hatnak az emberre"
és itt a lényeg !
és ez is egy szép gondolat "fontos hogy tiszta szívből és lélekből jöjjön az a zene, mindig a saját ötleteimet próbálom megvalósítani szépen kidolgozni"
Szia!
Nem haragszom a kritika az mindig jól jön ebből lehet tanulni.Sok mindenben igazad van de ez itt nem háború, nem kell annyira komolyra venni,ezt egy játéknak kell felfogni amiben szép lassan elkezdesz majd fejlődni.Én az ilyen dicséretekkel amit Tamás írt soha nem szállok el,inkább még jobbat,többet akarok magamból kihozni persze ahogy az időm engedi.Minden ember más egyéniség,mindenki másképp csinálja.
Szerintem egy a fontos hogy tiszta szívből és lélekből jöjjön az a zene amit csinálsz!Én sohase szerettem mások szólóit ronggyá gyakorolni mindig a saját ötleteimet próbálom megvalósítani szépen kidolgozni és úgy tovább adni és ha arra azt mondják hogy jó, annak nagyon tudok örülni,persze ehhez sokat kéne gyakorolni különböző technikákat megtanulni és azzal színesíteni a saját zenéket.Tamás nem azért írt ilyen szépeket mert annyira jó lett(persze Qr..ra örülök neki)hanem látja hogy amióta itt vagyok a topicjában 2 év alatt mennyit fejlődtem és tényleg így van én is érzem.Imádom a gyors metál zenét is pl:2012.Plains of Oblivion c. lemezt hallgattam most: Jeff Loomis,Marty Friedman Zseniális,még is az érzelmesebb lassúbb zenék jobban hatnak rám,mindenki más és ez a jó a gitár zenében, nagyon sok lehetőséged van kifejezni magad.Azt tudom hogy imádom a gitár zenét és szeretem is csinálni.Szeretem Tamás topikját, jó kis társaság alakult itt ki,itt az a cél hogy egymást segítsük és magasabb szintre emeljük tudásunkat.Ismerek egy roma srácot már vagy 35 éve,kibasz....túl jól gitározik hihetetlen gyors és technikás pedig nem tanult senkitől,ő azt mondta nekem, nem akar ő nagy lenni neki így jó ahogy van így boldog pedig nagy karriert futhatott volna be.Egyszer egy LGT koncert előtt hallotta őt Presser Gábor játszani,azt mondta neki ha van kedve menjen el a próbáikra és ha úgy alakul beveszi a bandába.Van ilyen is.Amit pedig Reninek írtál nem építő jellegű,miért lenne értékelhetetlen?Szerintem jó lett,érezni hogy sokat dolgozott vele majd szépen kigyakorólja a dolgokat.Szerintem fejlődni csak úgy lehet ha inspiráló dolgok hatnak az emberre,ne egyből a rosszat mondjuk hanem előbb a jókat utána jöhet a rossz de a rosszat is lehet építő jelleggel mondani.
Belegondoltatok már, hogy a csavarok szinte mind csonka családban nőttek fel?
Hiszen a csavarapákról sosem esik szó! Szerintem tartásdíjat sem fizetnek...
Minden együttérzésem a csavaranyáké, elég kemény munkát végeznek amúgy is, a munkájukkal sok súrlódás is jár, és mellette otthon is tartják a frontot, amíg a kis csavarok megerősödnek, és önállóan megállhatnak a saját menetükön.
Persze. Mindenki szeretne fejlődni, még én is.
Szerintem Te rendelkezel azokkal a tulajdonságokkal amikkel simán túl tudsz lépni ezen a szerinted, ( és ezt Te érzed! ) helybe topi állapoton.
gyvi kolléga sok okosságot írt alább neked, és sok mindenben osztom a véleményét.
A hangszerbiztonságod azért hogy is mondjam, kecsegtető! Itt a tovább lépés nem lesz olyan nehéz, mivel csak az esetleges rossz rögzüléseket kell kijavítani, ami azért mégis csak könnyebb mint erre a szintre eljutni. Metronóm, ( én inkább mindig a megfelelő bt-ot javasolom a zenei környezet miatt ) és pont.
A szólóid: Meg szoktam mindig hallgatni, de nem reagáltam rá ezidáig, mert nem az én világom. Azért annyit leszűrtem belőle, hogy esetedben sokkal nagyobb hangsúlyt helyezel a technikai megoldások előtérbe helyezésére, mint a szóló felépítésére. Én hiányolom a dallamosabb részeket, és a kettő egyensúlyát. Hiányolom a "történeteket", azokat a bevezető részeket amik "odaszögeznek" a fotelba, és arra sarkallnak hogy megint, meg megint meghallgassam, végignézzem.
Az elmélet, bár gyvi szintén leírta: Menni fog magadtól is, csak várni kell a "megvilágosodást" ( nem két hónap ) Ebben a topikban nagy segítséget találsz, szerintem összehoztunk már egy jó könyvre valót ebben a témában. Meg azért mert töretlenül előre akarsz haladni, azért tudni kell néha egyet hátralépni, és új lendületet venni a következő két lépéshez! Nem tudom milyen zenéket hallgatsz, de lehet ki kellene terjesztened ezt más műfajok irányába is. Az elméletre még annyit, mert lehet sokan félreértik az én megközelítésemet. Annyiszor leírtam már: Papír, meg cerka. Meg megfelelő bt és gitár. Skála és akkord koncepciók. Egy egyszerű példa: Maj7 akkordra szóba jöhető skálák: Dúr skála első, és negyedik foka. ( ionian, lydian ) Harmonikus moll harmadik, és hatodik foka. ( ionian #5, lydian #2 ) Melodikus moll skála harmadik foka ( lydian augmented ) Az akkord funkciójától függően ezek közül a skálák közül tudsz választani. Az akkord funkciója nagyon fontos, mert nem mindegyik skála lesz perfekt az adott akkordra, illetve az határozza meg hogy mi előzi meg, és még inkább hogy mi követi, ha követi Szerintem érdemes erre ( is ) időt szánni. Először egy egyakkordos Maj7 bt, aztán egy olyan amiben szerepel ez az akkord, de már van valamilyen funkciója is! Aztán az összes szóba jöhető lehetőség... És még mennyi akkord meg skála van ezen az egyen kívül.
Nyilván nem mindegy hogy kihez megy az ember. :)
De ha Metalmolekula (tanártól való) tanulásra adná a fejét, sztem nem kellene messzire mennie a topikból :)(Sztem még fizikailag sem, ha jól rémlik a XIII. kerületben laksz MM :) ).
aztán vigyázni kell a tanárokkal mert az is tud hülyeséget mondani :) Én nekem mondott, és itt fórumon igazítottak ki h a tanárom nagy marhaságot mondott... akkor hagytam ott a tanáromat Azóta nem nagyon bízok senkiben csak tibyee mesterben Ő most sokat segített elméletben, meg persze Tamásban. Hozzá mennék is szívesen csak messze lakik :D Majd ha már elkezdek dolgozni és lesz saját keresetem már távolság sem lesz akadály, úgyhogy Tamás félj mert nem lesz könnyű dolgod :D
Én az egészet egyben próbáltam hallgatni és nagyon érződött rajta, hogy darabokból építetted fel, 2 rész között néhol több volt a csend mint kellene. Esetleg több, hosszabb delay-el, reverbbel lehet ezeket a szüneteket a fül számára csökkenteni, nem lesz talán annyira szárazan üres 2 rész közötti átmenet, vagy még jobb, ha megpróbálod ezeket a részeket is valamivel kitölteni. Az a legkirályabb, ha úgy utdod ezt megcsinálni, hogy a hallgató észre sem veszi a váltást, csak akkor ha már megtörtént. ("Itt meg mi történt" effektus, gyorsan vissza is tekeri...)
A gyors játékkal nincs problémád, pontosan, gyorsan megy, viszont a frazírok, nyújtások, vibratók nincsenek egyben. Sok esetben hamisra vibratózol (nem engeded vissza pontosan a kezdőhangra a húrt, vagy rossz ütemben térsz a rá). Tudom, műfajilag a speed, meg egyéb kardozós sárkánymetálok állnak hozzád közel, de én a helyedben biztosan nekiülnék bluest tanulni. Lassút, jó sok frazírral, (elő és utó)nyújtással, vibratóval stb. Pár hónap és rendbe tenné ezeket a hibákat. A legegyszerűbben úgy tudnám ezt leírni (ez most lehet parasztul fog hangzani, nem annak szánom), hogy nem szól igazán jól, ahogy játszottad, és nem a gitár / effekt miatt.
Egy példát mondanék: Megadeth, Friedman előtt meg után is nagyon jó gitárosok voltak benne, de mégis, ha meghallasz egy általa feljátszott szólóval egy számot tőlük, teljesen mást fogsz hallani. A faszinak olyan vibratója, "feel"-je van, hogy számomra magasan kiemelkedik az összes eddig volt Megadeth gitáros közül. Ad egy nagyon jó ízt az egész zenének, tompítja a nyersességet, sokkal zeneibb, élőbb, emberibb mint a hangra/takra pontosan kiszámított dolgok. Vele volt az igazi a Megadeth, most már csak egy trashzenekar... (Kellett a baromnak elmennie Japánba popsztárnak...)
A másik, írtad, hogy te nem mennél el tanárhoz, netről megtanulod az elméletet, stb.
Ne pazarold el az időd (éveid), tessék elmenni Tamáshoz, vagy máshoz tanulni, egy csomó olyan dolog van amit egy jó tanár meg tud Neked tanítani (amiről nem is tudsz, hogy van), a neten meg túl sok minden van fenn aztán ki tudja, lehet hogy valami bődületes hülyeséggel tévútra lépsz mert nincs kontroll... Nem minden igaz amit leírnak (vagy nem úgy igaz)...
Én is járok tanárhoz (elméletet én is néztem netről, illetve még régről egy másik tanártól), de egy csomó olyan dolgot mondott, mutatott amire nem leltem rá, vagy nagyon szarul volt leírva. Ilyen oktatóvideókhoz viszonyítva egy tanár ég és föld:
van visszajelzés, jó és rossz is, míg a videó csak ugyanazt fogja elmondani 40x is, ha nem érted, nem látod a mögöttes a logikát, nem fogja elmagyarázni ha kell akár konyhanyelven...
szerintem pár rész kicserélni az elejéből, és normálisan a te általad megelégelt minőségik felvenni az egészet és nevezhetsz is a versenyre. Szerintem jó eredményt érnél el a reff részed nagy dallamos és pörgetések pedig színvonalasak, amit azért versenyen nagyon figyelembe vesznek.
Hallgattam némi Amaranthe-ot, relaxáltam kicsit, majd meghallgattam megint ezt a borzalmat. Az van, hogy tegnap este húroztam újra a libamezt és lévén már van, vagy 8-10 éves a gitár, szerintem egy újrabundozás sem ártana neki, mert fals, mint Fásy Zsülike. Szóval az alső E húron játszottakat (meg majdnem minden ilyen kitartott hangot) tudjunk be a balfékségemnek, hogy már azt sem veszem észre, ha játék közben elhangolódik a gitár.
Szigorú vagyok magamhoz, naná, mert jutni akarok 1-ről a 2-re. Vagy 0-ról az 1-re, részletkérdés... Az, hogy valamit nehéz eljátszani, az nálam nem képezi mentség lehetőségét. Ha megpróbálom* és nem sikerül, akkor elszúrtam, pont, és ki kell javítani. Az ujj-pengetéses részt órákig gyakoroltam, a végére már a második hangot alig akartam eltalálni. Mondom, egyetlen mentségem, hogy ezt a szólót most kicsit túl-gyakoroltam, mert összességében nekem eddig ez a kedvenc alkotásom. Az audio verziót, még ha van is benne néhány kisebb hiba és hát már itt sem teljesen jó a hangolás, még mindig szívesen hallgatom. Ezt a szintet - ami nem is nagy eresztés - simán hoznom kellett volna.
-------------
* Tudom: "Tegyem, vagy ne tegyem, de ne próbáljam!"
93% magamhoz képest adtam :D Én 1 gyors részednél sem hallottam pontatlanságot, és örülnék is neki ha ilyen gyorsan tudnék játszani nem sokan vannak itt ilyen gyors játékosok köztünk :)
pontosabban 1:02 nél a kisujjas hangodra gondoltam. Meg szerintem tibyee is arra célzott.
Amúgy meg teljesen más amit mi hallunk meg amit te hallasz :) Szerintem ez a szokatlanság is amit említesz, ez már abban merül ki h unod a jellegzetességet, amit amúgy sokkal könnyeben elfogad a laikus is pl. és ez a tudásnak a hátránya ha szabad így fogalmazni :D
Amúgy meg szerintem talán túl szigorú is vagy magadhoz, ilyen technikákat teljes pontossággal nem könnyű kivitelezni, hiba factor is nő, és lehet te tudod hol hibázol de mi nem fogjuk tudni h szerinted h kellet volna még jobban eljátszani. Ütemből nem térsz ki (kivéve oktávos résznél) de ott se lehet annyira kivenni csak ha nagyon figyelsz rá. Ez is szerintem apró hiba :) Ez még elmegy akármit mondasz, a nagyok is hibáznak :)
0:26-28: egy alapvetően szép oktávos ötlet volt, kínosan pocsékul kivitelezve...De már az előtte lévő ujj-pengetéses részben is van melléfogás.
1:03: melyik hang? Amit a kisujjammal fogok le? Vagy az utána lévő háromhúros arpeggiok végén lévő hang? Nem találom melyik nem illik oda.
1 ezt hadd védjem meg, ez a kedvenc részem, e köré épült az egész szóló. Persze elfogadom, ha nem tetszik (csak nem érdekel ).
2:01: nem álltammegrssz hangon (mármint az volt betervezve és a fülemet sem bántja...bár ezzel lehet egyedül vagyok ). És a lezáró legato, amit természetesen szintén hibásan játszottam le, is szándékos volt. Úgy értem a legato, nem pedig a hiba. Ja, ehhez a részhez még annyit, hogy szeretem a szokatlan fogásokat, mint itt, amikor azt várná az ember, hogy kitartott hangon ér véget a szóló, és kap még valamit az arcába. Ez megint csak ízlés kérdése.
Nekem az a véleményem a szólómról, hogy a jó dallamokat a pontatlan játékom telibeverte. Az ízlésvilágom teljesen jól megmutatkozik a szólóban, ugyanakkor élvezhetetlen lett, mert rosszul lett lejátszva az egész. Valószínűleg tényleg túlgyakoroltam és a túl-koncentrációm nem csak a zenélést ölte meg, de magát a pontosságot is. Ami miatt amúgy bosszús vagyok, hogy volt egy majdnem tökéletes* verzióm is, csak felvétel előtt véletlenül cubase-ben le vettem a record opciót a sávról, emiatt nem rögzítettem a szólót. Ez szintén hozzásegített a hallható minőséghez...
93%??? Ár jú inszén???!!! 39%-nak is sok...
--------------
* bocs, magammal szemben maximalista vagyok, ezért törekszem az általam egyelőre el nem érhető tökéletességre.
Szerintem egy valami biztosan mindenkire igaz: mindenki fejlődni szeretne. A fejlődés egyik legfontosabb eleme a hibák kijavítása, amiket építő-jellegű kritikák során könnyebb felfedezni, hiszen általában választ is kapunk arra hogyan csináljuk, vagy ne csináljuk a dolgokat. Ezért próbálom hangsúlyozni, hogy az, hogy a hibákat - mint nálam a szúnyog-vibratok használata - kiemelik, az nem szélsőséges porba alázás, és nem kellene tőle félni, hiszen úgy gondolom itt mindenkit a jóindulat vezérel.
Ami az 50-60%-ot illeti... Amikor olyan véleményeket hallok, hogy ennek nyertes műnek kellene lennie, akkor értelemszerűen egy tényleg nyertes műhöz fogom hasonlítani az alkotást (ahogy feltételezem az is, akinek ezt mondják). Persze általában véve is, ha nincs megfelelően hangsúlyozva, hogy mihez képest jó, vagy rossz valami, akkor általában a legjobbhoz viszonyítunk. És higgyétek el, ha egy tapasztalatlanabb ember hall a rossz teljesítménye után jó kritikát, akkor azt fogja hinni, hogy amit csinál, az jó! Sok ilyen embert ismerek, akik meg vannak győződve, hogy mekkora királyok már, holott egy nagy kuka amit csinálnak. Elhitették velük a hozzá nem értők (család, haverok), hogy jók, mert miért mondanának rosszat? A félreértés elkerülése végett, amikor azt mondom, hogy "rosszat mondani", azt úgy értem, hogy civilizált, értelmes formában megfogalmazni a hibákat és ösztönözni a másikat a javításra, a szintjének megfelelően.
"Nagyon jól megkomponált, és szívből jövő dallamok" - amit sajnos a pontatlanságok és az ezen dallamok szintjét meg nem ütő megoldások sajnos nagyon lehúznak. Amióta felraktam a saját videomat, vagy 20x meghallgattam és csodálkozom, hogy ezt mertem elkövetni ezzel a szólóval. Ha nem tudnám, hogy én csináltam, bizonyára hülyére röhögném magam, ha valaki azt állítaná, hogy márpedig ez az enyém. Erre bizny azt kellett volna mondania akármelyikőtöknek, hogy ezt töröld, de k. gyorsan, mert ennél sokkal többre is képes lennél. Ehelyett jönnek a "fú de jó" és ehhez hasonló vélemények. Most képzeled el, ha ezt egy nálam is kezdőbb valaki csinálja és ezt mondják neki! Simán meg lenne róla győződve, hogy akkor ez így jó. Aláírom, hogy emiatt a video miatt van bennem ma egy ilyen alapvetően durci és negatív hangulat, lehet inkább kivonulok mára az internetről...
Kezdés nem tetszett nekem, bár én se tudtam szép kezdést kitalálni, meg ahogy hallgatam az eleje mindenkinek szarul sikerült addig ha az egész szoloját vesszük viszonyításnak. De talán nem kellet volna ennyi lépkedni hanem lehetett volna több lassabb rész és inkább dallamosságra menni.
0:26-28 ig nem jó az ütemelosztás arra az oktávos részre, kicsit összevisszaságnak tűnt első hallásra. Oktávos rész is lassabb játékoknál szép csak szerintem, és ennél kevesebb ugrálásokkal.
1:44 nél nem kellet volna még az lépkedéses rész hanem tovább bontani a lassú dallamot amit előtte nyomtál 1:40-1:42 ig
1:03 nál amit tibyee kollega is említett már, valóban nem illik oda az a hang.
2:01 nél mivel rossz hangon álltál meg, ezért még kellet vmit alkotnod befejezésnek és belepörgettél a végére. Ezzel szerintem már 2 hibát is elkövettél, az 1ik követte a másikat :) Ha nem azon a hangon állsz meg szépen lassan befejezhetted volna mondjuk lementél volna egy mély hangra és úgy befejezni. De így azzal a darálással nem volt jó a befejezésed, se a 2:01 es megállásod.
és a pozitívum: Hogy a reffednél nagyon nagy feszültséget teremtettél ! Nagyon szépen elosztottad a lassú és a gyors részt annál a résznél, gratula hozzá !
kiutálni Engem még nem utáltak ki pedig én írtam már sok szoloról olyan kritikákat amit megbántam sokszor mert bennem volt ("hu biztos megsértődik" :D De mondom csak nem... és képzeld nem sértődött meg) :D Fölösleges ilyenre felhívni a figyelmet a fórumon, és ezért nem fog kiutálni mert itt topicba ez már kialakult dolog. Legalábbis én több mint 1 éve figyelem a fórumot, igaz az utobbi időben nagyon sok új lett itt köztünk (ami nem baj,sőt) de sokszor zavar h nem tudom ki kicsoda :). Pedig régebben ez nem így volt, voltunk 10-20 an és csak Tamás írt elemzést. Mikor egymáséról elkezdtünk írogatni véleményt, mindenki tudta h ezekben benne van h másikat ne sértsük meg, + ösztönző szövegeket is jól jönnek ugyan úgy. Én mindig írok egy jó és egy rossz véleményt ha vki felrak ide egy solot. Ha NEM tudok technikailag olyat írni amivel előrébb halad akkor leírom h "jó volt, szép munka" ebben az is benne van h: Tamás megmondja a tutit mert én nem tudok építő jellegű kritikát adni. Végülis ez Tamás feladata lenne, de ha már kialakult itt egy csapat már jó ha többen is leírjuk véleményünket. A zene amúgy is egy szubjektív dolog, szóval lehet h ami nekem hiba az neked nem az... és ez ugyanígy fordítva.
Szóval részben igazad van, részben pedig szerintem ilyet itt szerintem nem kell felhozni h "nah bazd+ ne írj már ösztönző szöveget neki, mert szerinted nem érdemli meg mert mondjuk amit te készítettél solot az szerinted jobb lett, és te nem kaptál ennyi elismerést" Ilyen itt még nem volt, ne is legyen ! :)
De am úgy is ha vki felrak ide egy szolot, az csak rá tartozik, h a többiek mit írnak róla. Kivéve ha vmi nagy hülyeséget írnak :) Meg persze Tamásra Mert övé a topic :)
Én az ösztönzést fontosabbnak tartom mindennél ! Amit itt megkaphatsz... mikor kitűzöl egy célt magad elé és küzdesz érte. Mind1 h ez gitározás vagy vmi más. Szóval szerintem nem olyan rossz az ha vki csak jót ír, kell olyan is. Aki felrakta az úgy is érzi h vhol rezeg a léc, még ha vki elisteníti is az adott soloját. De tőle erőt kap, ami nagy fegyver :)
Pár szót arról, hogy hogyan látom ezt a zene-véleményezés kérdést:
Én mindig azt az elvet követem, hogy ha egyértelmű, objektív hibák (F-dúr alapra diadalmas F# hangok, stb.) vannak egy adott zenében, akkor azt mindig megemlítem. Ha szükséges, akkor írok mellé zeneelméleti indoklást is.
A második alapelvem, hogy mindenkit a saját korábbi zenéihez képest igyekszem értékelni, tehát sosem az abszolút etalont (pl. Guthrie Govan szintjét) veszem alapul, ha valakinek a szólójára azt mondom, hogy "ez nagyon jól sikerült". Ez az értékelés az adott gitáros kollégánk saját fejlődéséhez képest értendő.
A harmadik alapelvem pedig az, hogy a szubjektív dolgokba (túl sok shreddelés vs. nyugalmas szóló, vibrato szélessége, a szóló felépítése, hangszínek) nem kell nagyon belekötni, mivel ezeknél nincs "jó" vagy "rossz". Itt maximum megemlítem, hogy én szélesebb vibrato-t használnék, vagy hogy szerintem a szóló részei egységet alkotnak-e vagy sem.
A javaslatod tetszik, hogy aki feltölt zenét, az írjon pár szót a saját alkotásáról. Természetesen ezentúl sem lesz ez kötelező, de aki hasznosnak ítéli meg ezt, az nyugodtan követheti. Egy ilyen ön-elemzés sok előnnyel jár, és valóban támpontot ad az elemzéshez, ahogy írod is.
Szia!
Szerintem az a probléma hogy egy kalap alá vonod az itten társaságot. Bizonyára vannak akik ugyanazért, és ugyan azzal a céllal gitároznak, tesznek fel ide dolgokat, hsz-okat, és vesznek részt a topik mindennapjaiban mint Te. De! Vannak akik nem. Én pl nem akarok, és soha nem is akartam "sztár" lenni. Ha beteszek valamit, akkor igenis tisztában vagyok a "produkció" színvonalával, és a sorok között olvasva meg lehet találni az építő jellegű kritikát Tamás írásaiban (is).
Sokan vagyunk, és sokfélék. Én még a topik születésekor csöppentem ide, és a szemem, fülem hallatára fejlődtek itt sokan, sokféleképpen. Nem írnék neveket, ( pl pumpika ) de van aki ennek a topiknak, és Tamás pedagógiai érzékének köszönhetően többet fejlődött itt, mintha a fórum összes topikját böngészte volna szabadidejében. Osztom Tamás véleményét Imi szólójával kapcsolatban. Nagyon jól megkomponált, és szívből jövő dallamok! Lehet hogy vannak, lesznek sokkal "technikásabb" szólók, de... Na mindegy, ebbe nem mennék bele. A másik mint már a napokban említettem, és meglepetésként ért, Tamás szólója, ugyanerre az alapra. Két napig hallgattam, pedig nem igen szoktam zenét hallgatni. Nekem ez a két produkció viszi egyenlőre a pálmát. Mindkettőben érezhető a zenei alázatosság, valóban fülbemászó dallamok, ami az én szememben mindenfajta profizmusnál előrébb való.
Mégis mihez képest, és kihez képest 50-60 százalék????
Erre azért kíváncsi lennék. Mert lehet, Neked a pap, nekem a misebor...
Hétvégén Csurgón jártam ( Google Maps:D) aztán uncsim kis hát hogyismondjam. Szóval elég ratyi felszerelésén játszottam:D De én kimondottan élveztem.
A videó persze nemsokára törlésre kerül mintahogy arpeggios is. csak ideiglenes betekintő. Igazából a videó előterébe az 1:34-1.46 ig tartó részt emelném:D Még mindig égek a büszkeségtől :DDD
Tádámm :D
Egy amatőr felvétel általában szar, ha erre célzol, nem mondasz újdonságot*, de nem is azt mondtam, hogy profi felvételekhez kell hasonlítani azt, amit csinálunk, csak arra utaltam, hogy nem hátrány, ha törekszünk a profizmusra. Ezt a véleményt lehet közölni úgy, ahogy a fejedben megjelenik, vagy normális kritika formájában, hogy bárki tanulhasson belőle.
Amikor azt mondom "negatív kritika", az nem a tökön rúgást jelenti, sajnálom, ha ez jött le a lenti szösszenetemből. Többször átolvastam amit írtál, ahogy látom kifejezetten szélsőségesen fogod fel, amit leírtam. Nálam az építőjelleg a lényeg, mindenkinek a maga szintjére megfogalmazva.
---------------------------------
*Még a profik is többször neki futnak a studioban bizonyos részeknek, mire tényleg tökéletes lesz a felvétel. A világon nagyon kevesen tudnak első blikkre tökéleteset csinálni.
Biztos nagyon bele lehet hülyülni a sok beállításba, kicsit én is megtapasztaltam.:)
Egyelőre nézegesd a letöltött preseteket, tekergesd őket, utána hasonlítsd össze a tieiddel. De ha sajátot csinálsz akkor is érdemes a legalapabb fej-láda-mikrofon dologtól kezdeni.
Mindkét oldalt meg tudom érteni.
Csak egy dolgot figyelembe kell venni: a közönség egy kegyetlen közeg. Ha jó vagy nagyon szeret, ha rossz vagy nagyon keményen a tudtodra hozza. És aki erre nincs felkészülve, az lehet az első után a sarokba is dobja a hangszert.
A kérdés csak az, hogy mi az a kemény kritika, amit itt meg akarunk fogalmazni másokkal szemben? Mert valaki meg fogja ezt tenni, valamikor, valahol. Nincs olyan, hogy minden szám, lemez, koncert jól sikerül valakinek.
Vagy egyáltalán meg akarjuk fogalmazni, vagy hagyjuk, hogy mindenki megtapasztalja a saját bőrén? (ez esetben viszont ott akarunk-e lenni támasznak, vagy sem?).
Lehet, ezt a döntést mindenkinek egyedül kéne meghoznia.
Ugyanmár, Molekula úr, why so grim? Szerintem azzal még senkinek sem sikerült megutáltatnia magát, hogy rosszindulat nélkül leírta az őszinte véleményét és meg is indokolta.
Azonban itten jön az én reakcióm: Én személy szerint azért nem szoktam rosszat írni, mert jómagam is sajnos (azt azért hozzáteszem, hogy MÉG!) az általad találóan megnevezett "értékelhetetlen" gitáros kategóriába tartozom, és így milyen alapon írjak rosszat a hozzám hasonló vagy nálam jobb gitárosokról. Azonban az olyan kritikákat, hogy "Hú, ez ultrajó volt haver, sárkányisten vagy" én sem szeretem. Ha írok valakiről jót, akkor kiemelem, hogy mi tetszik benne, és megindoklom, ahogy Stratooonak is írtam, hogy milyen jó, hogy harmadik fokról indította a refrén második körét.
Azt viszont támogatom, hogy ha valaki megmutat valamit, akkor leírja hozzá, hogy ő maga hol javítana a saját teljesítményén és mit lát hibának. Én pont egy olyan ember vagyok, akinek a füle és az agya előrébb tart, mint a keze, és például az eheti házi feladat szólómra, amit Tamásnak küldtem vagyok eddig a legbüszkébb, mégis hallom benne, hogy hol nem elég pontos, hol hiányzik egy kis frazírozás a hangokról, hol lesz unalmas a téma, de szerintem jó ez így, nem is szeretném, hogy a kezem legyen előrébb :)
Köszi, a sound fos, most letöltöttem Line6 tone libraryből vagy 50 5-ösre értékelt lead tone-t, holnap újra effektezem, de lehet, hogy újra játszom az egészet megint az éger strattal, mert ez a hárs Ibanez volt, a versenyre teszek magasról, szal, ha kell április 20-ig masterelek , a végét sztem, amúgy is újratolom, nem pontos, kapkodós, egyébként az is érdekes, hogy soundcloudon jobban szól, mint az mp3 lejátszómon f.ckthesystem
Ingyen és bérmentve neked adom az én régi Korg Ax1000-esem. Indulásnak tökéletes, sok mindent ki lehet belőle hozni, és legalább ismerkedsz ezzel is. Én már semmire nem fogom használni a hd500 mellett, neked meg akár a marsi mellé is jó lehet extra effektek miatt. Ha kell, dobj egy mélt, aztán valahogy kitaláljuk hogyan is jut el hozzád.
Nekem a szand valamiért nem jön be, de maga a szóló szerintem jó. Kicsit olyan digitális jellege van, mintha keskeny lenne a hang. Nem lehet, hogy valami pedált rossz helyre tettél be az effektsorba a Podon?
Mondjuk laptop hangszórón hallgatom, ez is sokat számít.
Ja igen, és az alapszabály az, hogy az a jó torzító, ami neked tetszik.:) Egy csomó olyan cucc van, amit le szoktak szólni, aztán egyes emberek pont ilyenekkel állnak ki nagyszínpadra. Erre nemzetközi és itthoni színtéren egyaránt van példa.
Ebben nincs alapszabály. Akármit veszel majd, előbb-utóbb kiismered a lehetőségeit és a hátrányait is. És akármennyire óvatoskodsz, a későbbiekben mindig lesznek majd jobb meg rosszabb üzleteid is.:) Ez hozzátartozik a tapasztalatgyűjtéshez.
A pedálokban az a jó, hogy kisebb ráfizetéssel tudod őket cserélgetni, így ha nem is jön be, akkor se buksz sokat. Szerintem megéri Albertet támogatni, mert abszolút világszínvonalú dolgokat csinál, elérhető áron. De mondhatnám bármelyik Boss pedált is, feltéve ha szánsz a moddolásra (itthon Eldzsi csinál ilyet, van is itt topicja, ahogy Albernek is).
De ha pedált veszel érdemes rászánni egy zajzárra is már, mert komoly zajokat össze lehet szedni.
Szóval ne tervezgess sokat, csak ugorj bele, néha megéri utólag módosítgatni.:)
először is: NEM AKARHATOD, HOGY LEÍRJAM MIT GONDOLOK*
az hogy úgymond metsző ítéletet mondjon bárki mármiről az alapban nem szükséges.
SŐT! igazából azt tapasztalom, hogy minél jobban átlátja az ember a dolgokat annál inkább tud felülemelkedni a hibákon és egy "összhatást" nézni.
szerintem tévúton vagy*** manapság, de majd rájössz, ha rájössz.
az hogy Stratooo milyen szinten van és hogy hasonlítható össze egy érett, sok munkával cizellált "kézzel" nem szempont, mert kis képzavarral mondható, hogy "itt nő föl a szemünk láttára a technikája". járja az utat, ez a lényeg!
"jó fej leszek, nem mondok rosszat" taktika pedig igenis nem jófejség, hanem egyfajta érzékenység, mert bántani, szarvat letörni kib. könnyű! ha a relativ szemlélet megvan, a segítség nem elsősorban a "rögtönbeszólokezerrel" közelítés, hanem a folytatás, a letisztulás útján való továbblépést segíti. sok dolgot a "gyakorlás" gyógyíccsa csak, abba nem érdemes gyomrozással, heréből**** indított balhoroggal belerondítani
---
* mert nem vagyok Isten és manapság erősebben dolgozik bennem a
"Nolite iudicare, ut non iudicemini"**, mint eddig bármikor is.
** Ne ítélj, hogy ne ítéltess!
*** engedtessék meg és bocsáttassék meg nekem ennyi kritika...
**** illetve pontosabban lokálisan ezen páros szervhez csatlakozó, népmesei fordulatokban csontot***** is nyomokban tartalmazó szerv
***** baculum
Előre látom, hogy ezzel most magamra fogom haragítani a topikot, és amennyiben a leírtak miatt nem kívánatos személy leszek, úgy természetesen elhagyom a forumot, továbbá szeretném leszögezni, hogy nem a rosszindulat vezérel, senkit nem szeretnék - bár lehet sikerülni fog - megbántani, de azért na... Kezeljük már helyén a dolgokat!
Imi szólója tartalmaz néhány tényleg zseniális ötletet, olyanokat, amiket még a nagyok is megirigyelhetnek, de emellett még sok fantáziátlan és hibás részt is! Ne keltsünk már az emberekben félreérthető illúziókat, hogy mennyire ultra-zseniális, amit csinálnak, amíg az jó, ha eléri az 50-60%-ot! Tényleg bocsánat, Imi, nem csak rád célzok ezzel, hanem itt nagyon sok videoval kapcsolatban elhangzott istenítésre is. Nem véletlenül kértem Tamást, hogy az én videoimmal kapcsolatban se a triviálisan jó dolgokba menjünk bele, hiszen én is tele vagyok rosszabbnál-rosszabb megoldásokkal és igenis ezekre a dolgokra (is) kell rávilágítani amellett, hogy megemlítjük a látható fejlődést, vagy kiemelünk 1-1 tényleg kiemelkedő részt. Reninek sem véletlenül próbálok a szintjéhez - és a csekélyke tudásomhoz - mérten építő-jellegű tanácsokat adni, mert neki is éreznie kell, hogy bár jó úton halad és látható a fejlődése, a jelenlegi szintje még a legtöbbünkéhez hasonlóan értékelhetetlen. És ettől nem kell félni! Ez nem rossz dolog, egyszerűen csak végig kell járni egy hosszú utat, mire minőségi alkotást tudunk letenni az asztalra, viszont a negatív vélemények háttérbe szorításával elhitetjük a másikkal, hogy már az út végén jár, és ez nagyon nagy hiba! Nekem azért ennyire pontatlan a játékom, mert fiatalon, profi szintű negatív kritika miatt nem tudtam, hogy amit csinálok, az nagyon rossz, emiatt berögzült sok olyan dolog, amit most, 30 éves fejjel próbálok javítani és bizony azt kell mondanom, alig megy. Ha fiatalon felhívták volna bizonyos dolgokra a figyelmem - amit valljuk be, Tamás, tőled vár elsősorban itt mindenki -, már messze nem itt tartanék. Így meg lett belőlem egy tehetséges, de gyatra technikával rendelkező noname valaki... A legrosszabb kritika a "csak jó" kritika, mert elfedi a hibákat, amik emiatt kijavítás nélkül maradhatnak, ráadásul simán berögzülnek rosszul!
Nyilván, a legtöbb ember feltölti a kis videoját és várja, hogy a világ a lába elé boruljon. Ez a világon mindenhol jelen van, a lótyúb is tele van butábbnál-butább emberekkel, akik csodálkoznak, ha valaki beírja az igazi véleményét. Ezért is félek, hogy emiatt itt sokan le fognak szólni, de ha ez kell, hogy kicsit reálisabban álljunk a dolgokhoz, akkor nyugodtan. Én vallom azt, hogy igenis minden rosszat ki kell javítani, ehhez viszont őszinteségre és toleranciára van szükség véleményalkotás oldalról és megfelelő önértékelési szintre a véleményezett oldaláról.
Ehhez kapcsolódóan van egy javaslatom, amit vagy elfogadtok, vagy tényleg elküldtök a frászba:
Ha valaki feltölt egy videot a játékáról és megmutatja a topiknak, először írjon saját magáról egy néhány mondatos értékelést, amiben kitér a hibákra és a kiemelkedő dolgokra egyaránt (mintha valaki mást értékelne)! "Miért jó ez?" - kérdezhetnétek. Azért, mert már feltöltés előtt tisztában leszel azzal, hogy amit megmutatsz, azt igenis bírálni fogják és ha tényleg jó kritikát szeretnél, akkor ösztönözve leszel a minőségi produktum előállítására! Továbbá, egy olyan kvalitású zenész, mint Tamás, egyből le fogja tudni szűrni, hogy a véleményed alapján mivel nem vagy tisztában és személyre-szabott ötleteket is tud adni a fejlődésed érdekében.
Vaaaaaagy...maradhatunk ennél a "jó fej leszek, nem mondok rosszat" hozzáállásnál, de akkor itt a legtöbben búcsút mondhatunk a fejlődésnek és megrekedünk azon a szinten, amin épp vagyunk. Nem tudom ki-hogy van vele, de én ezt nem szeretném, ezért is örülök mind Tamás, mind csepess kolléga kritikáinak, mert ezekből tudok tanulni.
Még egyszer elnézést, ha valakinek a lelkébe gázoltam és az, hogy kiemeltem Imit és Renit, az most tényleg csak az aktualitás miatt volt, rájuk emlékeztem a legutóbb videot feltöltők között, de a fentiek szinte kivétel nélkül igazak mindenkire (ami még egyszer mondom, nem baj, hiszen nem vagyunk profik, de fejlődés nélkül nem is leszünk...). Peace!
Köszönöm!
Ahány ember, annyi ízlés. Sajnos, mivel egyhuzamban kellett felvenni az egészet, így nem tudtam játszani az effekttel, pedig a szóló elejére tiszta hangszínes verziót választottam volna, de a hangszínváltás valamit bezavar és megakad tőle a felvétel, ezért kellett némi kompromisszumot kötnöm.
A sroryline nekem teljesen megfelel, de erre utaltam múltkor, hogy eléggé eltér az ízlésünk. Node nem tetszhet mindenkinek minden.
köszi, az első verzióba, annyi mindent bele akartam paszírozni, hogy nem bírtam feltolni rendesen, ez is hagy kívánni valót még ritmikailag, na meg a mélyekkel még kezdeni kellene valamit, de már többször nem linkelem be ígérem
Kérésednek megfelelően nem írok dicséretet* A nyitó téma szerintem túl "in medias res", és a pár napja kitárgyalt storyline-koherencia is felmerült bennem. De azért szép munka, jó volt hallgatni, és a technika+dallamosság kombinációval még sok jó dolgot el fogsz érni a zenében.
--------------------------------
* pedig tudnék**
** például azt, hogy***
*** [............****]
**** na jó, tiszteletben tartom a kérésedet*****
***** :D
A zenei alap nagyon jó szerintem, de az tény hogy más célcsoportnak készült, mint a Keith Merrow-féle Mayones alap. Délkelet-Ázsiában a dallamos guitar hero rock sokkal erősebben tartja magát. Abban igazad van, hogy sokkal jobban megköti a szólista kezét, mint a majonézes alap. De cserébe a moduláció által szűri is a mezőnyt.
Imi, ez a szólód egy műalkotás lett, a dallam, a feeling, a technika, a felépítés és a jellegzetes tremolókaros díszítések szempontjából egyaránt! Graulálok, és szurkolok hogy a szervezők is így lássák ezt. Megérdemelnéd, hogy az elsők közé kerülj a versenyen.
Egy számítógépes algoritmus keresi az egyezést, és ilyen tévedések előfordulnak, nem tökéletes ez a rendszer. Érdemes reklamálni, szerintem elfogadják majd.
Filmekbe ha pillanatra is belenéz vki a kamerába újraforgatják a jelenetet :) Ez a legfőbb szabály talán a filmes világban :) és nem véletlen, 1 rész nem néz ki túl jól, másrészt várja az ember a szokásos szlogent mint a mosópor reklámokban :D "csak itt, csak most, olcsóbban megveheted és a szokásos blabla stb..." :) Egy felvételnek úgy kell történni mintha ott se lenne a kamera :) Erről eszembe jutott egy jelenet egy sorozatból :)
No a hang nekem is elkészült Ibanez 2013 verseny kevergessem még ? Tomi az uccsó slide arpeggio sor előtt elmaradt a hang kitartás, vegyem újra vagy mindegy szted ?
Tökjó fogósak a dallamok, Satriani-ízt érzek benne (ő szokott ilyen visszafogott eleganciával játszani fogós dallamokat sok kitartott hanggal), szerintem jó lett A kivitelezés kicsit "iskolás" még, de ezt a sok gyakorlás és az idő meg fogja oldani, én annyit tanácsolnék így "hívatlanul", hogy próbálj lelazulni egy kicsit, adagolj egy kis rakenroll-életérzést bele a dologba, ne görcsölj rá
szerintem maga az alap kurva jó, talán nem is hallottam ennél szebb alapot, de tényleg kevés lehetőség van benne mert nagyon terített. Kellenek azok a hiányzó hangok az alapból h lehessen minél több dolgot beletenni.
Hatalmas nagy gratuláció tőlem is. Nagyon szépen felépített, nagyon pontos szólót raktál össze. Az Ibaneznek meg szidalmazás jár részemről, szerintem elég katasztrofális ez az alap. A Mayones-es alaphoz képest semmi lehetőség nincs benne.
amúgy én eddig nem ismertem őt. azon szoktam elgondolkodni, hogyha valaki már ennyire birtokolja a hangszerét, hogy siklik el egyszerűbb, de azért fontos dolgok felett. pl. az is rendkívül idegesítő tud lenni, ha valaki állandóan egy nyak felé húzással zárja a frázist...(csak példaként..)
Govan meg egy UFO...
Igen, Jani Liimatainen valóban nem a vibrátójáról híres, DE hogy a védelmére keljek, ebben a videóban azért ennyire kritikán aluli, mert vibrátóhoz csak a mutatóujját használja azért, hogy a kis japánkák akik a Young Guitar magazint skubizzák pontosan lássák, hogy melyik bundon vala éppen. Persze, amúgy sincs sajnos Jeff Loomis vibratója Janinak, de őt nem is ezért szeretjük, hanem a Petrucci sebességű alternate-je miatt. Ha minden gitáros minden szkillből egyaránt kompetens lenne, akkor most sok kis Guthrie Govan rohangálna mindenhol, és az nem tenne jót az önérzetemnek :D
értem mire gondolsz és egyet is értek vele.
valószinüleg azért közelítek így a témakörhöz, mert kedvelem a kötetlen, csipkelődős dolgot, sokkal inkább mint a kőkemény "naénvagyokazászközlökéspunktum" dolgot.
persze nyilván a hibákra való rámutatás soxor nem igazán esik jól, mégha az ember igyekszik is meglátni a jóban a rosszat, illetve építőnek felfogni.
nehéz megtalálni az utat a finom, de nem igazán rávilágítós megfogalmazás és a inmedisres belegyaloglás között, pedig néha az utóbbi igényeltetne... itt is
itt Tamás topikjában igazából kicsit másként közelítek dolgokhoz, mint a topikgazda, ez tény. igyekszem azért visszafogni magam és inkább e módon, ha ez kissé komolytalan és bohókás is, közelíteni dolgokhoz. tudom ezzel magamról is kiállítok egyfajta bizonyítványt, de ez legyen az én dolgom.
egyébiránt hidd el tudnék sokkal bántóbban és száraz stílusban - szerintem - nagyon űlő és fájó dolgokat írni. DE EZ NEM LEHET CÉL! (mert kapni se szeretnék ilyet (?) )
ezért maradnék ennél a felfogásnál; inkább ritkább, mint sűrűbb beírásokkal.
remélem azért a "topiktrollja" kitüntető címnek nem én vagyok a virtuális birtokosa, mert arra azért nem hajtok (mint gépontpont az offtopikban )
a vibi dolog tudom relatív, de hidd el a hangsúlyozásával nem az a célom, hogy "hakelhanemorbaszájbanyomasdaszélesvásznúakat", hanem nem érzem a bírtoklását és ott se használódik, ahol kellene, illetve sajnos "szunyogvadászat" folyik alkalomadtán. egyébként a vibi csak egy dolog, mert ugyanúgy beszélhetünk a nyujtások, hajlítások és csuszahegyek használatáról, amit én "hangszobrászatnak" csúfolok. én inkább a technikásságnak a hangözön változatát kedvelem, mint a túlzott frazírhegyeket. de ez ízlés kérdés, legfeljebb feltünik, de nem zavar annyira.
szóval a nagy értékeléseket meghagynám a topikgazdának, én csak ilyen csipivarjúkkal tervezem a jelenlétet. mivel nem elektronika, hangszer- és studiótechnika a rovat, komolyabb okfejtésekbe nem nagyon bocsátkoznék...
Most tényleg a viccet félretéve: én örülök, ha valaki végre a hibáimra is felhívja a figyelmet. Engem ugyan nem zavar, ha szurkálódva közlik velem ezeket, mert ki tudom bogozni a mondanivalót a mondatból, ellenben másokat zavarhat, ezért én mindig úgy állok hozzá ezekhez, ahogy a mondás is tartja: "Úgy viselkedj, ahogy szeretnéd, hogy másik is viselkedjenek veled". Nem lesz jobb ember abból, aki fölöslegesen "nagyfaszarc", de rosszabb sem lesz, ha normális.
Ami a vibatot illeti, én továbbra is azt tudom mondani, hogy egyrészt dolgozom az ügyön, mert én is észleltem néhány idegesítő részt, és emiatt köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem, továbbá vannak helyek, ahova egyszerűen nem illik a széles vibi.
A tanácsokkal kapcsolatban: amikor tanácsot adsz valakinek, vedd figyelembe felkészültségi szintjét, mert nem ugyanazt kell és szabad elvárni attól, aki már 20 éve nyomja és attól, aki mondjuk csak 5 éve. Más szintre más típusú tanácsot! Továbbá minél kevesebb tapasztalattal rendelkezik valaki, annál jobb minél pozitívabb tanácsot adni neki, ahogy ezt én is teszem, ha valakinek elmondom a véleményem. Én elviselek minden kritikát, mert a hátam mögött van már néhány dolog (meg végül is 30 éves vagyok...), de még nekem sem mindegy, hogy milyen formában kapom a hideget-meleget. És félreértés ne essék, ezt most a többiek miatt írtam, nem pedig magam miatt!
nem célom átvenni néhai nagyfaszarc "szunyogvibrátó" Hisztián szerepét, de neked már úgylátszik csak a vibrátóról írok, tán az előzmények miatt...
itt ez a "Jani". nagyon jól tolja és mégis ott az a fos szunyogjellegű vibrátó :-/
esküszöm tökön szúrom magam, ha csak engem zavar
annyira amatőr lesz a tőle a hangulat. hogy ezt miért neked, mert van áthallása...
nem okoz örömet, hogy ezzel b@sztatlak, hanem - ha csak a magam módján is - ösztökélnélek a fejlődéshez
pont a napokban néztem bele a hysteria című filmbe. találjak ki új becenevet magamnak?
vibráto-r-odnas
szintúgy ajánlgathatnám a technikát Stratoo-nak is, mert nála is elférne egy kis vibráto (húbazz majdnem odaírtam még egy r-t )bocsi
Az időjárás engem is megszivatott: csütörtök este 18.30-ra értem a debreceni Nagyállomásra, és péntek délben értem haza...:D
A felvételkor milyen torzítót használtál? A Marshallod beépítettjét? Az olcsó torzítóknál kicsit nekem olyan érzésem van, mintha elhangolnák a gitárt. Lehet érdemes lenne valami profi pedált venned (pl. egy Kasléder The Rockert, vagy DLT-t), mert sokat dobna a játékérzeten is, meg a végeredményen is.:)
Most gondold el, Yngwie Malmsteen csak hosszú kitartott hangokat játszana és nem darálna (mert igaz tud gyorsan játszani) de nem tetszik neki csak megtanulta h eltudja magáról mondani h tud olyat is :)