HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


biciklipumpa 2013-03-13 08:18 |  #19190
én ezt cáfolom, ismerek olyan bass gitárost akinek abszolult hallása van, volt gitár tanárom el is volt ájulva sokszor tőle. De mégis még csak a dúr moll oknál tart... Tamás is mindig mondja h egy idő után megreked az ember elmélet nélkül.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#19187)

biciklipumpa 2013-03-13 08:02 |  #19189
Szerintem a gyakorlatot olyan szinten, pl ahol te vagy már nem kell tanár. Seggelni kell. Gyakorolni minél gyorsabb tempóban menjen. Ha már tudsz shredelni folyamatosan a helyes kéztartás kialakult minden bizonnyal, onnantól már van annyi "gitár kezelés tapasztalatod" h boldogulj egyedül többi technika kifejlesztéshez is. (szerintem)

Viszont kezdőként mindenképp kell tanár, h legyen egy alapod amire tudsz később építkezni :) Én így látom persze ez jelentheti azt h oltári nagy hülyeséget mondok, én csak a saját bőrömön így tapasztalom.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19183)

szgabor 2013-03-13 08:02 |  #19188
És milyen oprendszer alatt használod?
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#19184)

szgabor 2013-03-13 08:00 |  #19187
Akinek jó a hallása szerintem kevésbé van rászorulva az elméletre.
Persze nem azt mondom, hogy felesleges, mert nem az, csak sokan túlzásba viszik.
Válasz 'gitárosfan' hozzászólására (#19185)

biciklipumpa 2013-03-13 07:49 |  #19186
elmélet FONTOS !!! Vakon gitározol addig amíg nem vagy tisztába a hangokkal, fokokkal. Zenekarba is fontos, és főleg saját szám készítésénél.
Válasz 'gitárosfan' hozzászólására (#19185)

gitárosfan2013-03-13 07:39 |  #19185
Igen jól látod..a Knockin a kedvencem! :)
Zenekarra nyitott vagyok, de az elméletre annyira már nem. Ez ennyire fontos szerinted?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19102)

madinorbi 2013-03-13 07:38 |  #19184
Én használom hangkariként, de kétlem, hogy bármire is tudnék válaszolni :):):)...
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#19181)

Metalmolekula 2013-03-13 07:31 |  #19183
Milyen érdekes, ezt pont fordítva gondolom. Az elméletet be tudom seggelni magam is, de a technikákban azért nem baj, ha valaki segít.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#19182)

biciklipumpa 2013-03-13 07:20 |  #19182
Lehet gyorsabb, de fontosabb a lelkesedés... Ami megint csak rajtad múlik :) és szerintem ha technikákról van szó rálehet jönni a nyitjára a dolgoknak, elmélet már más tészta ott mindenképp kell tanár.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19171)

szgabor 2013-03-13 07:14 |  #19181
Ha már pod: használja itt valaki hangkariként 64 bites Win7 alatt? 32-esek is jelentkezhetnek.
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#19163)

tibyee 2013-03-13 06:10 |  #19180
Szasztok!
Valaki tudna segítségemre lenni?
Egy általam magyarul megírt levelet kellene a lehető legprofibban angolra fordítani, mert az én angolom hogy is mondjam... max konyhanyelv...
Ajánlatokat, angol nyelv professzor jeligére várnám a tibyeecaster@googlemail.com címre.

Metalmolekula 2013-03-13 04:03 |  #19179
Sok mindenen gondolkoztam már. Tamásnak rengeteg dolga van, nem akartam még ezzel is terhelni, illetve elsősorban úgyis inkább a zeneelméletet kéne gyúrnom, amit meg egyedül is tudok csinálni, más "nagy" gitárosoktól meg az ország talán legjobb gitárosa elvette régen a kedvem, úgyhogy kicsi az esélye, hogy én valaha is tanárhoz megyek.
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#19172)

Metalmolekula 2013-03-13 03:58 |  #19178
A share opciónál a widget code-ot kell választani és azt a html blokkot bemásolni, sima szövegként.
Válasz 'progart92' hozzászólására (#19169)

Metalmolekula 2013-03-13 03:56 |  #19177
Szerintem ez tök jó. Az Eklund-féle trükkök külön gyöngyszemek. Mondjuk összességében nagyon hasonlít Tamás stílusára (ezt csak azért mondom, mert ha nála tanulsz, akkor azért figyelj, hogy ne az ő stílusát vedd át, hanem a sajátodat alakítsd ki).
Válasz 'progart92' hozzászólására (#19168)

Metalmolekula 2013-03-13 03:53 |  #19176
Nekem ez továbbra is olyan "túl torz". Lehet más erősítőt/torzítót kellene használni, vagy csak kevesebb gaint. Sajnos nem vagyok technikus, így csak mint mezei gitáros és/vagy egy leendő hallgatóság tudom véleményezni.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19165)

madinorbi 2013-03-13 03:49 |  #19175
Köszi szépen !
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19174)

Metalmolekula 2013-03-13 03:46 |  #19174
http://kepfeltoltes.hu/view/130313/1827056932_www.kepfeltoltes.hu_.png

http://kepfeltoltes.hu/view/130313/8646723431_www.kepfeltoltes.hu_.png
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#19163)

Metalmolekula 2013-03-13 03:43 |  #19173





Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#19163)

madinorbi 2013-03-13 03:43 |  #19172
Nem gondolkodtál, hogy Tamáshoz, vagy valaki hasonló kvalitású nagymesterhez igazolsz ?
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19171)

Metalmolekula 2013-03-13 03:34 |  #19171
Nem tanulja meg helyettem, de meg tudja mutatni és így nem kell extra időt rászánni, míg én magam rájövök.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#19161)

variax 2013-03-13 03:24 |  #19170
Hi! Fractal Axe Fx II,ill Kemper felhasználói vélemények érdekelnének,mind stúdió,mind élő felhasználásban.

Köszönöm:

TL

progart922013-03-13 02:37 |  #19169
Nekem miért nem hozza be a soundcloud cuccot ez a galád fórum?

progart922013-03-13 02:35 |  #19168
Halihó! Azt hiszem elég régen írtam utoljára :)
Fú, Imi szólója az Ibanez alapra nagyon tetszik a kedvenc részem amikor a vége felé felrobban a szóló, szerintem tankönyvbe illően teljesedik ki.
No ha már mindenki itt szólózgat, akkor szerény személyem is visszatér, egy csekély szólószerűséggel, amiben ott figyel egy nagyon csúnyán félrecsúszott hajlítás és egy pár értelmetlen téma is, meg egy szerintem elég jól sikerült saját alappal, amit bárki kedvére felhasználhat, sőt.
A szóló maga:
https://soundcloud.com/bkemeny92/evening-jam-in-b-dorian-5-4

A letölthető alap:
https://soundcloud.com/bkemeny92/free-b-dorian-5-4-backing

Shred on!

JonasTamas 2013-03-13 02:20 |  #19167
Tetszik, és örültem annak, hogy a megbeszélt dolgok is megjelentek!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#19142)

madinorbi 2013-03-13 02:19 |  #19166
A double yamaha milyen setupot takar ?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19165)

JonasTamas 2013-03-13 02:18 |  #19165
Ma is folytatódott az "Új Gitárhangzás" projekt, és ezt a rövid improvizációt készítettem:


Double Yamaha solo 130313 by JonasTamas

Remélem tetszik ez az új hangzás! Ezúttal is bridge pickupon történt minden.



Mostanában sok szó esett a vibrato-ról. Én mindig igyekszem többfélét is használni, ahogy épp a szóló pillanata megköveteli. Itt például a 2. ütemben a H hangon egy széles vibrato van, a 4. ütemben az E hangra pedig egy "szakaszos" vibrato került, azaz a kitartott hang elején van egy rövid vibrato, utána a húr mozdulatlan, utána pedig egy közepes szélességű vibrato tér vissza.



A zenei alap érdekessége, hogy állandóan mozog a hangnem. Az akkordok (hármashangzatra redukálva): E-dúr, C-dúr, Cisz-moll, C-dúr.


A zenei alapot itt tudjátok letölteni:

Double Yamaha zenei alap by JonasTamas

JonasTamas 2013-03-13 02:01 |  #19164
Az utóbbi időben öt kollégának (Fazsi, Biciklipumpa, Kustriani, Ibanez S, Ibanezrg565) is ígértem, hogy írok részletesebben is a mostanában készült alkotásaikról. Ígéretemhez híven el is kezdem a sorozatot, Fazsi zenéjével, amelyet a Platinum alapra készített:


Happy New Year by roarmetal


0:01-0:14

Hatásos dob+szinti intróval indul a Fazsi-féle Platinum, és meg is kérdezem, hogy itt milyen dobokat használtál az intró készítésénél?

0:14-0:28

Az első téma, és a rá adott válasz kifejezetten tetszetős indítását jelenti a szólónak. Dallamos is, és markáns ritmus járul hozzá. A 0:20-tól induló rész hamar elkezd begyorsulni. Itt két szempont is működhetett: önmagában nézve kicsit túl hirtelennek tűnik a gyorsítás, de mivel rögtön utána már indul a refrén a zenei alapban, ezért ennek előkészítése céljából indokolt volt ez a tempóváltás. A legjobb megoldás talán az lehetett volna itt, hogy még egy 14 másodperces kört beteszel a versszakból, és akkor több tér van a cselekmény lebonyolítására a refrén előtt.

0:28-0:58

A refrén következik, és az említett előzmények szépen készítik elő, a megelőző gyors részből zökkenőmentesen („seamlessly”, ahogy a Guitar World szakírója írná) indul a dallam, ráadásul nagyon szép 2. fokra helyezted az indítást a nyújtással. 0:34-nél az Ab hangok a kíséretben levő Eb-dúr akkord 4. fokát jelentik, ez kicsit instabil pillanat volt itt. 0:36-tól viszont kétszer is nagyon szépen szól az Ab hang, mert itt más funkciója van. A díszítő „rake” (miniatűr gyors sweep) is tetszett itt!

0:42-nél megint szép nyújtással indul a kör, és itt most a 4. fok teljesen helyénvaló volt, mert a téma elejére került, és fel lehetett oldani az alaphangon abszolvált Eb-dúr akkord elején. 0:49-től szépek a csúszások, ebből is egy rövid „fejezet” tudott kialakulni a történeten belül.

0:53-nál nagyon érdekes ez a karozott hang. Ha jól hallom, akkor két húrt is megszólaltattál itt?



0:56-1:18

Ez az átvezető szakasz. Itt is 4. fokon indul, de itt is kör elején, és a billentyűszólam is segít neki, úgyhogy itt is jól szólt. 1:03-nál nagyon sárkányos a kétszólamú ritmikus téma!



1:18-1:59

Ez a szóló-rész a karácsonyi közös szólóból jó ismerős, még most is minden hangját fel tudtam előre idézni. Jól kihasználtad, hogy C-ben van a döngölős rész, így a C-re hangolt gitárodon az üres húrok is fontos szerephez jutottak. A szakasz hangulata pedig kínálta a fríg opciót. 1:27-től a wah is szépen fokozza a hangulatot. 1:38-tól egy jó tagolási/adagolási ötletet hoztál: a zenei kör kezdted el a motívumot, amely így nagyon jól átment a szakaszhatáron, és további négy ütemen át tartott. Ezzel sokkal érdekesebbé vált ez a rész, egy ilyen elhelyezési trükkel nagyon fel lehet dobni a zenét. 1:52-nél pedig jól kapcsoltad hozzá a zárómotívumot is.



Alakul szépen a dolog. Érződik még helyenként a mechanikusabb megközelítés, de azért egyre többször jelennek meg friss és érdekes ritmusok a játékodban, úgyhogy jó úton jársz.

Nemsokára az újabb szólódról is írok. A kérdésem pedig a szokásos kéztartás+kisujj témakörre vonatkozik: mik a tapasztalataid mostanában?

madinorbi 2013-03-13 01:49 |  #19163
Molekula pajti neked mi a lead hangszíned a POD-on, milyen erősítőket pároztatsz, milyen pedálokkal és kb. milyen EQzással ?
Ugyanez a kérdésem Kustrianihoz is, annyi különbséggel, hogy nálad 1 erősítő van a pakliban ha jól emlékszem ?
Köszi előre is.

Ibanez S 2013-03-13 00:40 |  #19162
GRATULA!!!!Hoztad a Tőled megszokott brutál szép, és érzelmes dallamvilágot! Nagyon tetszett!!!!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#19142)

biciklipumpa 2013-03-12 23:25 |  #19161
Tanár nem tanulja meg helyetted :) Én is egyedül tanulok itthon, talán most vagyok a legcéltudatosabb tanuláson eddig.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19158)

kustriani 2013-03-12 13:30 |  #19160
nem, majd felveszek valami imprót
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19157)

madinorbi 2013-03-12 11:52 |  #19159
No meg van az átmenetes rész, 7végén fellövöm a teljest, persze még gagyiba, utána gyakorlás.

Metalmolekula 2013-03-12 09:11 |  #19158
Egyrészt kinek-mi a nehéz, másrészt azért az ebben lévő arpeggiok sem olyan tiszták, mint kellene lenniük. Továbbá ki-mit gyakorol, avagy mit nem gyakorol, az lesz a nehéz. Én hosszú perceken keresztül tudok shredelni, mert megszoktam, de ezek a technikai dolgok számomra újdonságok (mégis csak magamtól tanulok mindent, nem jártam tanárhoz, aki ezeket megmutatta volna).
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#19154)

Metalmolekula 2013-03-12 09:06 |  #19157
Örülök, hogy tetszik! Neked volt rá valami szólód? Már annyit hallgattam, hogy nem tudom ki-milyen alapra csinált szólót.
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#19153)

madinorbi 2013-03-12 09:01 |  #19156
Hajrá!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#19142)

madinorbi 2013-03-12 09:00 |  #19155
Lesz Ibanez és videjó ?
Válasz 'csabela' hozzászólására (#19133)

madinorbi 2013-03-12 08:48 |  #19154
zsír

érdekes, hogy a nehezebb dolgok mennek, mint arpeggiok és egy ilyen kis húrkihagyásos slideos harmónia tilitoli meg újdonság :)
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

kustriani 2013-03-12 08:38 |  #19153
Gratulálok én is! ez a szólód elnyerte a tetszésemet különösen,, mivel ez a fajta megközelítés közelebb áll a szívemhez, nekem a történet íve is tetszett, nálam egybe jött le, de az én véleményem is ugyanúgy csak személyes
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

Metalmolekula 2013-03-12 07:01 |  #19152
Erre egyszer kidolgoztam egy képletet.
Szóval:
(nóta bpm) * (ütemmutató hányadosa). Ha a bpm 150 és valamilyen negyedben vagyunk, akkor 150 * 4. Ez persze így nem biztos, hogy jó, nekem általában a 700 körüli ms érték szokott jó lenni a delaynél, ez meg így 600, szóval lehet az egészet még egy pozitív egész számmal is be kell szorozni, hogy 700 körüli értéket kapjunk.
Ugyanakkor könnyű kitalálni: fogj le egy hangot, amit azonnal tompíts is le és ha a visszhangban jövő hangok pont ütemben vannak, akkor jó a beállítás.
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#19150)

Metalmolekula 2013-03-12 06:55 |  #19151
"nem igazán érzem, mikor kell és milyen mértékben"

Van egy általános tanácsom erre (azt hiszem valakinek már mondtam, talán Reninek...nem emlékszem, öregszem már, mindegy ). A lényeg:
Velem is sokszor előferdül, hogy nem tudok igazán jó részt kitalálni valahova. Ilyenkor szépen hátradőlök az ágyban, becsukom a szemem, megpróbálok nem elaludni és többször meghallgatom azt a részt, amire szólót kell írnom, avagy ha erre nem jön az ihlet, akkor az egész számot meghallgatom és fejben próbálok valamit kitalálni. Fejben mindenki hatalmas gitárhős, hagyni kell, hogy jöjjenek maguktól a dallamok, és ezeket a dallamokat kell megpróbálni utána visszavadászni gyakorlatban is. Később meg, amikor már rengeteg technikai elemet ismersz és a zeneelmélettel is tisztában leszel, már improvizáció közben is jönnek ugyanígy a dallamok. Azt hiszem...
Válasz 'csabela' hozzászólására (#19149)

madinorbi 2013-03-12 06:53 |  #19150
Tényleg milyen érték kell delayből az Ibi alap esetén?

csabela 2013-03-12 06:34 |  #19149
Köszönöm a hozzászólásodat, hasznos dolgok vannak benne!

A hangzással nem sokat játszottam, igazából rögzítés után szoktam reverbet rátenni, delay az most is van rajta, persze a mix értéken lehet kell emelnem.

Hangok csúsztatással való megszólaltatása remek ötlet, ritkán alkalmazom és általában akkor is csak egy hangra váltok, a következőt megint pengetem.

"ááá, ez most nem annyira adja, de egyelőre maradjon így" részekből van bőven a szólómban, most a dallam volt a lényeg, és itt érkeztünk el a 3. javaslatodhoz a technikai elemekhez.

Sajnos a technikai elemekkel nem állok sehogy. Néha egy tapping hangot beszúrok, de kb. ennyi. Tremolót két dolog miatt nem használok, az egyik, hogy a gitárom elég gagyi és elmászna a hangolás. A másik oka, hogy nem igazán érzem, mikor kell és milyen mértékben.

Legértékesebb tanács az tuti, hogy a gyakorlás. Nem sok időm van rá (most is a szakdolgozat írást hanyagoltam)suli, meló, család, illetve nagyon kellene egy tanár. Az elméletet abszolut nem vágom. Ha elvégzem a fősulit, akkor mindenképp előrébb kerül a gitár az életemben.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19146)

Metalmolekula 2013-03-12 06:33 |  #19148
Ahogy Csabela írta, valóban jó a shred-arány, ennek a nótának nem állna jól a Malmsteen-es tekerés. Nekem alapvetően két - erősen szubjektív - dolog nem tetszett:

1. Fura ez a szólóhangszín. Nagyon torz és nincs benne erő, ilyen... hogy is mondjam... mintha egy szál torzítóval lenne az egész feljátszva. Milyen effektet használsz és milyen beállításokkal? Én amióta a hd500-at nyúzom, nagyon ráálltam a két erősítős modelezésre, szerintem nagyon telt hangzást lehet vele előhozni.

2. Az én fülemnek ez inkább hangzott improvizációnak, mintsem előre megírt szólónak. Oké, a slágeresség szubjektív dolog és arra már rájöttem, hogy pl. Tamásnak és nekem homlokegyenest más az ízlésünk , de valahogy több összhang kellene a szólóba, amit neked gyerekjáték lenne csinálnod, hiszen jól gitározol.

Amúgy sok olyan ötlet van benne, amit én is szívesen használnék (pl. a 00:11-es 4 hang, kis változtatással és 2x-3x ismételve, avagy a 01:38-as billentéses rész, továbbá a 01:53-as befejező rész, ami szintén üvölt az ismétlésért...ááá, ilyenkor kedvem lenne csinálni ilyen kis 5-10 mp-es felvételeket, hogy megmutassam mire is gondolok...ennek lehet neki is ülök ) , hiszen hasonlít az általam használt gondolatvilághoz. Persze nem fogok nyúlni belőle, meg az én szólóm készen van.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#19142)

biciklipumpa 2013-03-12 06:22 |  #19147
Tudom h nem gitáros, de itt Magyarországon híres énekesünkről emlékezzünk meg 1 percre aki most hétvégén elhunyt szívbetegség miatt. Republic front emberére, Bódi László-ra.

becenevén "cipő"re! Nyugodj békében!

!!!RIP!!!

Metalmolekula 2013-03-12 06:16 |  #19146
Nem rossz, nem rossz! Némi szóló-segítő effekt (delay, reverb) valóban jót tenne, persze azoknál figyelni kell a nóta bpm-jére, nem csak úgy a nagyvilágból behozni valamilyen beállítást, azt' jó'van.

Én három dologgal egészíteném ki Tamás tanácsait:

1. Néhány hangnál szerintem próbáld ki, hogy nem pengeted a hangot, hanem az előző hangról csúsztatod (pl az én nótámban a 00:08-as ismétlődő részben van ilyen, amikor a legmagasabb hangra mindig csúsztatom a kisujjam). Ez egy olyan technika, amivel szerintem brutál jól fel lehet dobni a sima, skála-szerű szólózást. Ez pont annyi változatosságot ad, hogy hosszabb távon is kellemesebb hallgatni a szólót, míg ha csak pengetve játszik az ember, az gyorsan unalmassá válhat.

2. Az olyan részeket, ahol úgy érzed, hogy "ááá, ez most nem annyira adja, de egyelőre maradjon így", írd át. Sokszor csinálom én is, hogy két slágeres részt ideiglenesen összekötök valami egyszerű szólóval, hogy kapjak egy egészet (utálok szóló nélküli részeket hallgatni), de utána ezeket kiirtom, újraírom és újra felveszem.

3. Bátran használj technikai elemeket. 1-1 finom tapping, egy kis arpeggio, egy jó tremolózás, stb.*, ezek mind olyan dolgok, amik változatossá teszik a játékod. Én azt szoktam mondani, hogy akkor is gyakorolni kell, ha még pontatlanul megy. Még én sem játszok teljesen pontosan, ettől függetlenül gyakorlok. Neked is ezt tudom javasolni.

----------------------------
* Az srb. nem technikai elem!
Válasz 'csabela' hozzászólására (#19133)

biciklipumpa 2013-03-12 06:11 |  #19145
Szia Imi nagyon jó lett !!! Ez az alap nagyon a te stílusod :)
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#19142)

Metalmolekula 2013-03-12 05:59 |  #19144
Nem akarok spamelni, ezért csak egy hsz-t írok.

Köszönöm szépen a dicséreteket, jól esik ezeket hallani!

Ami a vibratot illeti, dolgozom az ügyön. Nem jó ez a "szard le ezeket a véleményeket" hozzáállás. Ahány ember, annyi vélemény és törekedni kell a fejlődésre, illetve meg kell látni az okos gondolatot 1-1 kevésbé okos megfogalmazásban is. Nem tudom akarok-e ezeknél erőteljesebb vibratot ebben a szólóban, még átnézem, ennyit tudok ígérni.

A 00:13-as részre írtam múltkor, hogy ez olyan technika, amit eddig nem használtam, ezért ezt kell legjobban gyakorolni (ugye itt hüvelykujjal pengetek egy basszus hangot a g húron, majd a középső ujjammal pengetek egy magas hangot az e húron és innen megy egy slide egy szekunddal lejjebb lévő hangra, és ez a hármas ismétlődik, sajnos nem mindig ugyanazokkal a hangközökkel, emiatt nekem ez bazi nehéz, pláne, hogy az egészet tompítani kell a kezemmel, hogy egy hang csak nagyon rövid ideig szóljon).

A 01:18-as részt megnézem még egyszer, azt hiszem itt van az akkord váltásos rész, lehet rossz skálából szemezgettem. Úgy rémlik itt egy A dúr akkord szól és annak a skáláját akartam rá játszani, de mondom, megnézem még egyszer.

Ami a szólórészek koherenitását* illeti, az én fülemnek igazából egy olyan rész van, ahol tényleg egyfajta törés van, ez pedig a 01:23-tól induló szóló, ez lehet elüt az addigi részektől, ettől függetlenül nekem nagyon tetszik (már ha mondhatom ezt a saját szólómra).

A gitár valóban hamiskás kicsit. Azt hiszem a csekternél is az van, ami a libameznél: tartja a hangolást és a rugókkal kell játszani, ha komolyabban akarok hangolni. Mindegy, úgysem ezzel a gitárral kell bűvészkedni. Meg ez a felvétel tényleg arra készült, hogy egyrészt megmutassam nektek, másrészt, hogy én tudjam hallgatni akkor is, ha épp nem gitározok, hogy minél jobban szokjam.

Minden hangjára igaz, hogy gyakorolni kell. A 00:13-as részt kifejezetten, illetve az utána következő oktávos rész is nehézkes. Im on it, boss! Szerencsére csak jövő héten kezdek az új melóhelyemen, szóval most van időm gyákorolni.

-----------
* Elvileg nem létezik ilyen szó, szóval ezt most a koherens szóból megalkottam vala.

csabela 2013-03-12 05:51 |  #19143
Szia Imi!
Tetszik a szólód, két dolgot emelnék ki (az egyiket már sokan mondták Neked), a tremolójátékodat - ami nagyon jó - és a dallamos és shredes részek arányát, ami így tökéletes szerintem.
Üdv. csabela
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#19142)

ibanezrg565 2013-03-12 05:35 |  #19142
Sziasztok!
Én is pengettem rá egy kis szólót erre a az Ibanez versenyre,szerintetek milyen lett?

ibanezrg565 2013-03-12 05:19 |  #19141
Szia!
Nagyon jó ha jól kigyakorlod nagyon szép számot fogsz belőle csinálni.Gratulálok!!!
Válasz 'csabela' hozzászólására (#19133)

ibanezrg565 2013-03-12 05:16 |  #19140
Metalmolekula írtaElkészült az audio verziója az Ibanez versenyre szánt szólómnak (igazából most hajnalban dobtam össze). Van még benne gyakorolni-való bőven, de kíváncsi vagyok a véleményetekre (rosszakra is )!

Szia!
Jó lett,nagyon tetszik ha jól kigyakorlod nagyot fog szólni!Gratulálok!!!
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

+666satan666+ 2013-03-12 05:16 |  #19139
Nekem hamisnak tűnik a gitár (jó tudom hogy nem azzal kezdtem hogy fú de jó :) de sztem tényleg hamis
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

JonasTamas 2013-03-12 05:13 |  #19138
Nagyon szép, éneklős témák voltak végig. A hangszínnek egy sárkánypikkelynyi reverb, és egy kis delay kellene még. És egy kis halkítás is kelleni fog a szólósávon.

A modulációs szakaszon az volt az érzésem, hogy itt kicsit túlságosan azonosak voltak a motívumok*, és ezzel kiszámíthatóbb lett a kelleténél ez a néhány másodperc. Ezen a részen a kíséretben dúr akkordok úgy jönnek egymás után, mint az autópályán a jelzőoszlopok, és ezért gondolom, hogy a szólóval itt fel kell lazítani a terepet, mint a köves talajon kincskeresés előtt**.

Ezt a részt leszámítva minden a legsárkányosabb, úgyhogy jól kigyakorolva szép alkotás lesz belőle.


---------------------------------
*amelyek amúgy tetszetősek voltak
**egy mondatban két hasonlat!
Válasz 'csabela' hozzászólására (#19133)

JonasTamas 2013-03-12 05:01 |  #19137
leslie1000 írtaIgen Tomi jó,hogy rájöttél,hogy más pickup is van a gitárodban amit szólóra is lehet használni:)),de a viccet félretéve,nekem ez a hangszin jobban tetszik és még mennyit fog alakulni:)

Köszönöm, örülök hogy tetszik a hangzás!
Az új hangszínek által inspirálva az elmúlt napokban végig a bridge állásban szólóztam, ez számomra kb. olyan, mintha hirtelen jobbkormányos autót vezetnék... :D
Válasz 'leslie1000' hozzászólására (#19127)

JonasTamas 2013-03-12 04:58 |  #19136
Ilyen zene valószínűleg nem lesz az új lemezen, és a gitár-hangszíne és a dobhangzás sem marad ilyen, de kísérletképpen metálkodtam pár percet. \m/


Metaaaaal by JonasTamas

JonasTamas 2013-03-12 04:55 |  #19135
Metalmolekula írtaElkészült az audio verziója az Ibanez versenyre szánt szólómnak (igazából most hajnalban dobtam össze). Van még benne gyakorolni-való bőven, de kíváncsi vagyok a véleményetekre (rosszakra is )!

Szokás szerint ötletes és melodikus, és a többszólamú részekkel is gazdaságosan bántál, pont annyi volt belőlük, amennyit a zene igényelt.
0:13-nál és 1:08-nál van egy-egy rövid hang, ami kilóg, ezeket kellene majd kicserélni a szomszédban lakó hangra.
A helyenként alkalmazott enyhe swing feel nekem váratlan volt, a zene jellege és a gitár hangszíne sem írná ezt elő itt. De persze erre még a vibrato-nál is jobban érvényes a szubjektivitás, úgyhogy ha ezt a megközelítést inspirálta benned az alap, akkor így van jól.

A befejezés nagyon hatásos lett az ismétlődő motívumokkal.

Szintén szubjektív, ami a teljes felépítésre, a történetre vonatkozik: kicsit olyan hatást tett rám, mintha több külön szólórészletet hallanék egymás után, amelyek külön mind nagyon jók, csak a kohéziós erő* lehetne nagyobb a részek között. Arra az érzésre gondolok, hogy egy adott rész után teljesen természetesnek érezzem, ami utána következik.


----------------------------
*Vagy kovalens kötés? Mindig gitározáson ábrándoztam ezeken az órákon.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

JonasTamas 2013-03-12 04:47 |  #19134
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#19118)

csabela 2013-03-12 04:41 |  #19133
Én is pötyögtem az Ibanezes alapra. Tele van hibákkal ,de ez csak "kula" szint, nem Metalmolekula. Két órát tudtam rászánni, a dallamvilág ilyen lesz, ha majd jobban megy, felveszem újra.



link

JonasTamas 2013-03-12 04:41 |  #19132
Válasz '+666satan666+' hozzászólására (#19130)

JonasTamas 2013-03-12 04:41 |  #19131
Az eddig említett tényezőkön kívül vibrato még az aktuális gitártól is függ, legalábbis én másfajta vibrato-t játszom a Fenderen, mint a Red Dragon-on.
Válasz 'gyvi' hozzászólására (#19129)

+666satan666+ 2013-03-12 04:04 |  #19130
Közérdekből információt osztok meg hátha valaki nemtuggya :)

Pólzsilbert koncert 03.30

gyvi2013-03-12 03:16 |  #19129
Semmi gond nincs a gyors vibrátóval, a lényeg a tempón van (gyors alapra jobban is ül a gyorsabb általában). A legjobb, ha az ember tudja váltogatni, lassú-gyors, finom, széles, épp mit igényel az alap. Amúgy Bonamassa tud lassút is (most is ő szól melóhelyen). A "nincs itt köztünk"-nek sem volt tökéletes a vibrátója, annyira erőltette a lassút néha, hogy nem volt tempóban az amplitúdó, emiatt a fülnek nem volt tiszta (hangsúlyos helyen nem ért oda a hang ahova kellett volna). Asszem Pyra egyszer meg is jegyezte neki. Amúgy meg a vibrató nálam == gitáros, ez az ami igazán megkülönbözteti hallásra egymástól a gitárosokat. Egy vibrátó alapján a legegyszerűbb felismerni egy adott gitárost. BB King, Gary Moore, Zakk W, Petának pl a tremolós nyújtott hangos vibrátója mind-mind meghatározó (hang) jelenség.
Válasz 'leslie1000' hozzászólására (#19124)

leslie1000 2013-03-12 02:08 |  #19128
szgabor írtaSzerintem is jó lett, grat! A Vibratóhoz meg annyit, hogy vedd fel ugyanezt más vibratóval kigyakorolva (legalábbis egy részét), és hasonlítsd össze, hogy neked melyik tetszik jobban.

Igen azért nem azt szerettem volna sugalni,hogy minden rendben van,lehet a vibit gyakorolni, fejleszteni,mert annál sokszínűbb lesz a játékod.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#19126)

leslie1000 2013-03-12 02:04 |  #19127
Igen Tomi jó,hogy rájöttél,hogy más pickup is van a gitárodban amit szólóra is lehet használni:)),de a viccet félretéve,nekem ez a hangszin jobban tetszik és még mennyit fog alakulni:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19047)

szgabor 2013-03-12 01:53 |  #19126
Szerintem is jó lett, grat!
A Vibratóhoz meg annyit, hogy vedd fel ugyanezt más vibratóval kigyakorolva (legalábbis egy részét), és hasonlítsd össze, hogy neked melyik tetszik jobban.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

szgabor 2013-03-12 01:50 |  #19125
Ejj, még a végén újra kedvet hozol valamelyik modellezős multihoz.:D (tegnap úgyis bekötöttem vonalból a hangkariba a kombót, és nem tetszett...).
Minden esetre köszi a segítséget, sokat segítettetek!:)
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#19117)

leslie1000 2013-03-12 01:50 |  #19124
Qrva jó!!hangulatos és egyszerűen nagyszerű.Gratuláció!!!A vibrátó kritikákkal ne foglalkozz,mindenki úgy csinálja,ahogy neki jól esik.Ez egy örök hülye téma.Van egy paraszt akinek a kedvenc témája volt,de már itt nincs köztünk.Bonamassának meg stb... is elmondanák,hogy gyors a vibrátója???
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

madinorbi 2013-03-12 00:51 |  #19123
Este megfülelem, a melós gépemben nincs hangkártya :(.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

csepess 2013-03-12 00:00 |  #19122

nagyon jó!
de én a beszólások embere vagyok szóval...
visszatérve előző eszmecserénkhez vibi témakörben: IGENIS tessék megcsinálni a széles és viszonylag lassú intempo vibiket. nagyon igényli!
besütötted már párszor, "hogyteadallamokemberevagy", nos akkor nebazdmármegakecskelegeltetőegyszeműsárkánygyíkszopatómezeikóbortündérmakkoltatóbuzdogányt! így tevagyadallamokkirályazámbódzsimiamagafosvibinekálcázotttremolójával!
most nyomathatod az "énilyetképzeltem" és hasonszőrű dumákat, de hidd el kell, mert jobb úgy. ha nem megy akkor meg goto linkelt vidijós kurzus
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

biciklipumpa 2013-03-11 23:37 |  #19121
Te, ez nem h jó lett ! Ez olyan teherautós odabaszós lett amit tamás szokott belinkelni ha vki vmi jót alkot :) Gratula hozzá
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#19120)

Metalmolekula 2013-03-11 17:57 |  #19120
Elkészült az audio verziója az Ibanez versenyre szánt szólómnak (igazából most hajnalban dobtam össze). Van még benne gyakorolni-való bőven, de kíváncsi vagyok a véleményetekre (rosszakra is )!


Metalmolekula 2013-03-11 17:54 |  #19119
Egész jó ez a szám. Néhol emlékeztet a Dream Theater-re, nem konkrétan egy számukra, hanem hangulatra. Illetve emlékeztet egy számra is, csak nem ugrik be melyik zenekar melyik nótájára.
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#19118)

Stratooo2013-03-11 14:33 |  #19118
Ha nem bánjátok, megosztom az örömhírt, hogy megjelent Kozma Norbi első lemeze, íme egy dal az albumról :

bluevoodoo 2013-03-11 13:41 |  #19117
Mivel ez gyakorlatilag egy audio célra összerakott brutálerős számítógép, ha úgy vesszük, az elavulási faktor jogos, kb. annyira, amennyire egy 20 évvel ezelőtt megjelent csúcsminőségű digitális előfok/effekt akkori értékét összehasonlítjuk a maival, ez sajnos tényleg benne van a pakliban, nekem is eszembe jutott. Viszont ha valami beválik, és szereted, akkor nem kell eladni, és az analóg cuccokkal meg az van, hogy tudnak egyféle hangot, karaktert, és ha mást akarsz, kénytelen vagy eladni, márpedig idővel az ízlés is változik. Az biztos, hogy egy hagyományos csöves fej + láda jobban tartja az értékét, viszont ezek a high-end cuccok mivel minőséget képviselnek, feltehetően évtizedek múlva is keresett termékek lehetnek, ahogy ma is dollárezreket fizetnek ki az emberek 20-30 éves stúdiókütyükért. Nem lehet megtippelni, az biztos, hogy nem azt kell alapul venni, hogy mennyibe került 94-ben egy Boss GT3 és mennyibe kerül most ugyanaz,mert nem egy ligában játszanak, viszont ilyen szintű digitális cuccok csak a stúdiótechnikában voltak 20-30 éve, ezért nincs egzakt összehasonlítási alap. Az biztos, hogy egy TC 2290 digitális delay-ért ma is 2000$-t adnak a használtpiacon.

Igen, szoktam hangosítani is, alapvetően a vonalazással nincsen gond, ha fel van készülve rá a technikus, én pl. most úgy jártam csütörtökön, hogy nem volt megfelelő a technikai színvonal ahhoz, hogy minden klappoljon, úgyhogy érdemes leegyeztetni minden esetbe a technikussal, hogy mi a helyzet ilyen téren. Nyilván agyfaszt kap a pultban ülő Lyóska, ha egy vonalba kötött, rosszul beállított GT6-tal találkozik, itt is az a lényeg, hogy jó legyen a cucc, ami vonalba van kötve, és egészséges, PA-n letesztelt(!!!) presetekkel menjünk a helyszínre, ugyanis sem otthoni lehallgatórendszerrel, sem egy jó fülessel nem lehet belőni PA-re szánt hangot, hiába full range elvileg egy stúdiómonitor vagy egy profi füles. Viszont ha jól van belőve a dolog, akkor könnyebb vele dolgozni,mint egy bemikrofonozott cuccal, pl. sokkal kisebb a gerjedések esélye.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#19113)

Metalicon 2013-03-11 12:21 |  #19116
köszönöm :)!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19099)

Stratooo2013-03-11 11:40 |  #19115

Ha van új felvétel, arra is kíváncsi vagyok!!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19086)

gyvi2013-03-11 11:10 |  #19114
Itt azon ügyködnek, hogy teljes kuss mellett úgy dolgozzon a kimenő, mintha rendes láda lenne rákötve.

Kéne valaki aki össze tudja rakni a leírás alapján...
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#19112)

szgabor 2013-03-11 11:08 |  #19113
Persze, igazad van. A probléma ott kezdődik, hogy én szeretek leragadni egy hangzásnál.:) Ha valami megtetszik, nem nagyon tekergetek bele, meg variálok, maximum az effektekkel. Lehet rá kéne szoknom?:)
Ami engem kicsit ellenérzéssel tölt el, az a (tervezett) elavulásos dolog, amit nem kell részletezni. Szemeztem a HD500-zal is, bejövős is volt a hangja, a pénzem is meglenne rá, de most hiába adok ki érte annyit amennyit, ha évek múlva bukok rajta egy csomót. A mai gazdasági helyzetben azért nem elhanyagolható dolog az analóg cuccok értékállósága (szerintem). De magával a digitális modellezéssel nincs bajom.

Amúgy jól emlékszem, hogy te hangosítással foglalkozol? Mennyire örül egy technikus egy ilyen vonalból hangosítható cuccnak? (HD500, Axe, Palmer, ha jól tudom a Kemperrel is lehet így trükközni).
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#19108)

szgabor 2013-03-11 10:59 |  #19112
Tudom, hogy kell végfok is, csak elfelejtettem felsorolni.:)
Válasz 'gyvi' hozzászólására (#19104)

JonasTamas 2013-03-11 09:08 |  #19111
A sárkányok mindig megérzik a topikban folyó dolgok hátterét, még ha nekik maguknak Jam Track Central-elkötelezettként meg is van kötve mind a 14 kezük... :D
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#19107)

biciklipumpa 2013-03-11 09:02 |  #19110
conosce qualcosa
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#19107)

bluevoodoo 2013-03-11 08:58 |  #19109
A karakteres hangzás fontosabb, mint egy adott korszakban "jónak" számító hangzás, mert ameddig utóbbi általában ízlésfüggő (mint pl. a 80-as évek rommá kórusozott-zengetett gitárhangja, vagy a gated reverbbel megpakolt pergő, netán a 90-es évek középvágott, zsümmögő Recto-soundja, vagy a most menő agyig zajzárazott egyen-djent hangzás az óriási 2kHz-es emeléssel a gitárokon), az előbbitől lesz valami azonnal felismerhető. Példának most Bruce Dickinson 90-es évek végén készült szólóanyagait vagy a Type O Negative hangzását tudnám felhozni hirtelen, csak mert az utóbbi időben ezek a zenék pörögnek nálam sokat tribute zenekarosdik miatt, Dickinsonnál önmagában nem feltétlenül jó az a kissé artikulálatlan gitárhang, ami az A-ra lehangolt rövidmenzúrás Gibsonok sajátja, vagy a Type O Negative papírzacskó zörgésére emlékeztető szénné torzított basszusgitárhangja, viszont a hangkép egészét nézve tökjól működnek, és adnak egy olyan ízt a zenének, hogy a megszólalás pillanatában már azonnal felismerhető, hogy melyik zenekar játszik.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19095)

bluevoodoo 2013-03-11 08:51 |  #19108
Palmer jó cucc, itt a fórumon is jelenlévő Lelovics Gyuri és Virághalmy Bálint is használják teljes megelégedéssel Szvsz nem szabad így gondolkodni, hogy "feleslegesen fizeti meg az ember", mert ha ilyen gondolkodás mentén vásárolnának a gitárosok, akkor az Axe-et senki nem venné meg. Az való igaz, hogy legjobban egy olyan profi sessionzenész/stúdiós szakember tudja kihasználni a benne rejlő összes funkciót, akinek mindenféle stílusban otthonosan kell mozognia, de a gitárosok nagyrésze nem ilyen. Viszont ha már találsz 5-6 olyan hangszínt, aminek a kicsikarásához többezer dolláros cuccokból kellene 5-6-ot megvenned, és mondjuk a kütyü ezeknek a hangját 90%-ban tudja hozni, akkor már megéri a dolog. Mindehhez érdemes hozzátenni, hogy ez az első olyan modellezős vas, ami teljesen élethűen hozza a csöves cuccok dinamikáját játékérzetben, tehát aki csöves motyókhoz szokott hozzá (én pl. a kezdetektől fogva csöves erősítőkön játszom), annak sincs hiányérzete, viszont sokkal flexibilisebben testreszabható a hang a sok EQ és dinamikaszabályzási lehetőségeknek köszönhetően. Azok pedig, akiknek a hangszínei alapjaiban támaszkodnak az analóg effektekből kicsikarható érdekes zajokra, a rengeteg paraméterre ráküldhető szűrők jönnek nagyon jól, ugyanis szinte bármilyen paraméterre lehet LFO vagy ADSR filtert küldeni, ráadásul ezeket ki is lehet vezetni midivezérlőre, szóval a lehetőségek tárháza gyakorlatilag végtelen, de ha az lenne az alapelv, hogy csak olyan zenész / hangtechnikus vegye meg, aki minden lehetőséget kihasznál benne, akkor eleddig egyetlen darabot sem adtak volna el belőle.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#19100)

kustriani 2013-03-11 08:49 |  #19107
sárkány hatodik érzék? :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19080)

Metalicon 2013-03-11 08:15 |  #19106
Tudjátok milyen nehéz a telefonomat úgy beállítani velem szembe hogy a pofázmányom se legyen benne de ne nézzen túlságosan lefelé sem a vidiben? HÁT NAGYON NEHÉZ.:D
Egyébként egyszer megnézném ki mit tudna alkotni AKUSZTIKUS GITÁRON, egy ilyen alapra mint például ez: http://www.youtube.com/watch?v=6_-eemB1jjA

biciklipumpa 2013-03-11 07:49 |  #19105
:DDD Még szerencse :D

De nem baj, kell ilyen! Virga nélkül szebbeket lehet szerintem alkotni. (Persze ez nem mindig igaz) :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19076)

gyvi2013-03-11 07:21 |  #19104
A Palmer csöves fejek után van tervezve, kell egy végfok is elé, ugyanis a kihajtott végfok hangszóró kimenetét kell az inputba kötni. Csöves cuccoknál nagyon fontos a "végfokhang", illetve a hangszóró és a kimenőtrafó közötti "kommunikáció", lévén a hangszórók nem fix Ohmosak, hanem egy görbén változik a frekvenciától függően, amivel a kimenőtrafó teljesítményére (nameg a hangjára) jelentős hatással vannak. Pl. egy 8 Ohmos hangszóró 90-100Hz környékén simán van 170 Ohm-os is akár.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#19100)

Lee_Kajko 2013-03-11 07:01 |  #19103
Arigatho gozaimasu!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19089)

JonasTamas 2013-03-11 07:00 |  #19102
Köszönöm az információkat! Akkor ha jól sejtem, akkor az első célod jelenleg az, hogy a kedvenc számaidat eljátszhasd. Tehát folyamatos akkordozás, és aztán később a könnyebb szólók (pl. Knockin' On Heaven's Door).

Vannak olyan terveid is, hogy saját zenéket alkossál? És olyan tervek, hogy közösen zenélj másokkal? (Például havi 2-3 alkalommal, hasonló zenei ízlésű dobossal, basszusgitárossal, eleinte örömzenélés céljából, aztán távlatilag akár fellépésekkel is.)

Azért kérdezem, mert a zeneelmélet mértéke ettől is függ.
Válasz 'gitárosfan' hozzászólására (#19093)

Lee_Kajko 2013-03-11 06:58 |  #19101
Kösz!
Válasz 'csabela' hozzászólására (#19072)

szgabor 2013-03-11 06:55 |  #19100
Már múltkor, amikor Mákos topicjában ment erről a szimulátorosdiról a vita akartam kérdezni, csak elmaradt:

szerintetek ez a cucc mennyire használható élőben (és persze stúdióban is), a magyar viszonyokat figyelembe véve? Nem esedékes a dolog egyáltalán, csak sokat agyaltam, hogy milyen lenne rackes előfokot meg valami rackes multit bekötni ez elé. Az Axe-ról az a véleményem, hogy úgyis csak egy-két fejet meg ládát használ belőle az ember, a többit meg feleslegesen fizeti meg.
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#19091)

JonasTamas 2013-03-11 06:52 |  #19099
OK, addig is jobbulást!
Válasz 'Metalicon' hozzászólására (#19073)

JonasTamas 2013-03-11 06:52 |  #19098
Szia Imi! Igen, valahogy most nem éreztem a szükségét a gyors futamoknak, nekem is furcsa volt:) Ezt a szólót inkább úgy képzeltem, mintha ének lenne. Lehet, hogy a vége felé azért elfért volna egy gyorsabb szakasz. A hangszínen is múlik, a régi hangszínnel biztos odakenődött volna pár arpeggio, ez az új hangszín viszont olyan tartalmas, hogy a kezeim nem játszottak gyors dolgokat.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#19070)

JonasTamas 2013-03-11 06:48 |  #19097
használtám=>használnám
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19095)

JonasTamas 2013-03-11 06:47 |  #19096
(Most a példa kedvéért tegyük fel, hogy a szűzlányok mind azt szeretnék, hogy a sárkány pont őket rabolja el*.)





---------------
*és ez többnyire tényleg így van tudat alatt**
**gyakran felette is
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19095)

JonasTamas 2013-03-11 06:46 |  #19095
Örülök, hogy így látod (és hallod) a dolgot a hangszínekkel kapcsolatban. A korábbi ritmusgitár-hangzás nem vált be, mai füllel már nem használtám, és most nagyon optimista vagyok, ezekkel a szoftveres cuccokkal csodákat lehet létrehozni.

Néha már a szólóhangszínen is elgondolkozom. Tudom az eddigi hangszín hiányosságait, de ez a régi hangszín hat rám a leginspirálóbban, és ráadásul eltér a legtöbb gitáros hangszínétől, könnyen felismerhető. Ha egy sárkány 100 szőke modell-szűzlányból választhat, és ebből 99 hófehér kiskosztümben van, a 100. pedig bordóban van, és még izeg-mozog is, akkor ez utóbbit fogja elrabolni. Ez a "100. lány" szimbolizálja az eddigi hangszínemet, és lehet hogy jobb ez így, mint a 47. tökéletes hangszínt használni.
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#19091)

JonasTamas 2013-03-11 06:39 |  #19094
Több irányba is elindulhat a stílus, tulajdonképpen rábízom a dolgot a beérkező ötletek iránymutatására, én csak kezelem majd a gitárt:) Az biztos, hogy ezúttal lesz ének is, és valószínűleg kevesebb "shred" lesz - ez lemezről lemezre fogy A többi részletet még magam sem tudom, teljesen tiszta lappal indul a dolog.
Válasz 'csabela' hozzászólására (#19090)

gitárosfan2013-03-11 06:33 |  #19093
Kedves Tamás!

- kb. 1.5-2 évet gitároztam, nem minden nap, de azért elég sokat
- Guns, Acdc, Led Zepp, Mark Knopfler és a Bikini ...persze még sorolhatnám :)
- abszolút kezdő vagyok, most erről az ingyenes gitártabos oldalról tanulgatok magyar akkordos dalokat
- napi 15-30 percet rá tudok szánni
- az sajnos nincsen, de majd akkor veszek fel egy kis szösszenetet! :)

Várom kedves válaszodat, köszönöm szépen!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19039)

JonasTamas 2013-03-11 06:32 |  #19092
Az Ultra is über-sárkányos!
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#19082)

bluevoodoo 2013-03-11 06:32 |  #19091
SZerintem ez a hangszín, amit most újonnan kezdtél használni, némi utómunkával abszolút lemezképes, ha vki okosan használja a szoftveres modellezéseket, nem is biztos, hogy nélkülözhetetlen az Axe Én pl. évek óta VST modellezéssel rögzítek, az Axe-re inkább az élő setup racionalizálása miatt volt szükség, bár kétségtelen, hogy a Fractal cuccai nagyon jó dolgokat tudnak "vasból", amit pluginnel sokkal macerásabb megcsinálni (Quad-Chorus, Multi Delay, gitárszinti), ha vkinek nincs erőműve, akkor az Axe sokat tud tehermentesíteni. A dob (főleg a cines kíséretek)dinamikázására én gyúrnék még egy kicsit, de jó lesz ez nagyon, már most látszik A ritmushangszín pl. most sokkal élőbb, lélegzőbb, dögösebb, mint eddig bármikor.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#19088)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu