HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA

YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA


Akciós ár:
3 440 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


tibyee 2013-02-11 14:02 |  #17982
dcsabi írtarómai számokat én bénáztam el, igaz azok fokok a fríg 5#-re kiváncsi vagyok

Hajnalban meg kell döglenie annak a disznónak....
Csak röviden, de majd ha kívánod visszatérhetünk rá.
Az angolok, és sokan mások, pl magyar kiadványban is találtam ilyet. Az igazi moll "hatosnak" a bővített kvintet tartják, ezért az ötödik fok felemelésével jelölik, és nem a hatodik leszállításával.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17977)

tibyee 2013-02-11 13:55 |  #17981

Rendben. Büszke vagyok rád!
Valóban FMaj7/C
Azért az imprózgatást ne feledd!
Följátszol egy CMaj7 akkordot, tekersz rá mint állat C dúrban, és becsempészed az Em7, és Am7 arpeggiokat. ( egyenlőre )
Ja! És persze beteszed ide ha már úgy érzed, és kíváncsi vagyok hogy szerinted történik e valamiféle előrelépés?
Aztán "átnevezztetjük" a topikot, Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek) (Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek) és biciklipumpa elméleti, és gyakorlati továbképzése.

Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17973)

dcsabi 2013-02-11 13:52 |  #17980
gyorsan kitaláltad:)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17979)

biciklipumpa 2013-02-11 13:50 |  #17979
Ez egy Rmaj14 :D
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17978)

dcsabi 2013-02-11 13:49 |  #17978
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17974)

dcsabi 2013-02-11 13:48 |  #17977
római számokat én bénáztam el, igaz azok fokok

a fríg 5#-re kiváncsi vagyok
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17975)

Stratooo2013-02-11 13:40 |  #17976
Köszönöm szépen! Örülök, hogy így gondolod!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17873)

tibyee 2013-02-11 13:39 |  #17975
dcsabi írtasokszor látom leírva a moll skálát pl így I II IIIb IV V VIb VIIb azt hogy a terv szext stb lehetnek szűkített bővítettek is azt magyar zeneelméleti könyvben találtam. de neten is van nyoma azon kívül hogy tankönyvben láttam , zenéléseim alatt én sem találkoztam vele. ezért írtam, hogy ha már elmélkedünk, mert a zenészek inkább gondolkodnak szekundban mint szűkített tercben. nem tudom hol van gyakorlati haszna ahogy dupla b vagy # is ritkán láttatja magát mondjuk a szűkített szeptimakkordnál van a 4-es hangzatok tercépítkezésének logikája mentén: 1 3b 5b 7bb de ezt kottázzák úgy is hogy: 1 3b 5b 6

Gondoltam hogy van írásos bizonyíték az állításodra.
Szintén bizonyíték arra hogy nincs nemzetköziség.
A római számokat használják általában a fokok jelölésére, leginkább ez a fajta jelölési mód van elterjedve.
A skálahangokat általában arab számokkal jelölik, helyettesítik kiegészítve a megfelelő előjegyzéssel.
Pl: egy E fridgian skála a következő: ( számomra logikus, írásmódja )

1, b2, b3, 4, 5, #5, b7

( picit több időm lesz, leírom hogy miért #5, és nem b6 )

A római számokkal, és kis i betűk! keverékével a skálákra épülő akkordokat jelölik, főleg angol kiadványokban, ezekkel találkoztam a legtöbbet, szerintem ez a legelterjedtebb., bizonyára van teljesen más jelölési forma, de megint csak ez tűnik logikusnak számomra.

I ii iii IV V iV iiV

remélem nem csúszik össze...
Szóval. Ami csak római szám, az dúrjellegű akkord.
( a Maj7, és a domináns hetes is dúr jellegű )
Ami kis i betűvel kezdődik, és a római I-est helyettesíti de római számot jelöl, az moll jellegű akkordra utal.
( a moll7, és a fél szűkített is moll jellegű )

A szűkített akkordot valóban sok más mellet több féle képen számszerűsítik.
Még elég nagy a káosz a jelölések terén, de az angol, és az amerikai, szerintem a legérthetőbb.


Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17963)

biciklipumpa 2013-02-11 13:25 |  #17974
Most már jöhetnek a megfejteni való akkordok !! :D Tudok mindent xD

biciklipumpa 2013-02-11 13:17 |  #17973
De tudom csak kiváncsi voltam mit mondasz :D Am nem lehet G hang miatt :D ezért Fmaj7 :)

Szóval lényeg végülis h hangnemben illő tercpárokat kell keresni :)
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17948)

kustriani 2013-02-11 12:59 |  #17972
közben végignéztem és rájöttem , sokoldalú hangszer, sőt rengeteg, nagyon átgondolt darab
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17969)

madinorbi 2013-02-11 12:51 |  #17971
Talán még egy gibbon studiót veszek majd, de lehet csak a Slash koncert mondatja velem :D:D:D jobbosom volt egy csoki barna gibbon, de azon nem tudtam szólózni az asszimetria miatt, így eladtam.

madinorbi 2013-02-11 12:49 |  #17970
Utolsó off ő a fő kedvencem :):):).

dcsabi 2013-02-11 12:47 |  #17969
nagyon nem véletlen
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#17967)

madinorbi 2013-02-11 12:47 |  #17968
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17965)

kustriani 2013-02-11 12:40 |  #17967
pont mint egy shure
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17965)

kustriani 2013-02-11 12:38 |  #17966
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17942)

dcsabi 2013-02-11 12:37 |  #17965
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17964)

dcsabi 2013-02-11 12:36 |  #17964
nekem Fogas Viktor egyik munkája jött be nagyon. Sárközi Viktor kollegám hangszere




dcsabi 2013-02-11 12:31 |  #17963
sokszor látom leírva a moll skálát pl így

I II IIIb IV V VIb VIIb

azt hogy a terv szext stb lehetnek szűkített bővítettek is azt magyar zeneelméleti könyvben találtam.

de neten is van nyoma

azon kívül hogy tankönyvben láttam , zenéléseim alatt én sem találkoztam vele. ezért írtam, hogy ha már elmélkedünk, mert a zenészek inkább gondolkodnak szekundban mint szűkített tercben. nem tudom hol van gyakorlati haszna

ahogy dupla b vagy # is ritkán láttatja magát
mondjuk a szűkített szeptimakkordnál van

a 4-es hangzatok tercépítkezésének logikája mentén:

1 3b 5b 7bb

de ezt kottázzák úgy is hogy:
1 3b 5b 6

Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17952)

tibyee 2013-02-11 12:27 |  #17962
Egyre több remek hangszer készül kis hazánkban.
Minden elismerésem, és tiszteletem azoknak a szakiknak akik a precizitásukkal, és türelmes munkájukkal ilyen gyönyörűségek előállítására képesek!
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#17961)

madinorbi 2013-02-11 12:20 |  #17961
Készíttetem, sajnos én nem értek hozzá.
Boldogh Csabi csinálja.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17959)

tibyee 2013-02-11 12:12 |  #17960
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#17958)

tibyee 2013-02-11 12:11 |  #17959
Amúgy a Te kezed munkája, vagy valakivel készítteted?
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17957)

madinorbi 2013-02-11 12:10 |  #17958
A nyaka elég sportos lesz, majd ha egyszer lesz topik tali live, viszem és lecsekkolod
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17957)

tibyee 2013-02-11 12:08 |  #17957
Akkor komoly balta készülődik!
Mindig is vonzottak a telék, de sajnos még nem bitoroltam egyet se. Most a nagy szerelem egy prs lenne, de majd meglátjuk. Az ára mindig elrettent, meg meg is kéne keresni a rávalót...
Ezt a telét azért szívesen megszorongatnám!

madinorbi 2013-02-11 11:59 |  #17956
Északi kemény kőris 1 darabos, hegyi juhar 1 db-os nyak és ebben kivételesen vintage dolgok, Pearly gates a hídnál és csingilingi SSL-1 a nyaknál.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17955)

tibyee 2013-02-11 11:57 |  #17955
Há ez nekem nem lenne jó, mert tükörkép.
Gyönyörű!
Miből van?
Mi lesz benne?
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#17953)

madinorbi 2013-02-11 11:56 |  #17954
Az Ibanez Rg-550 most kap majd új szerveket by Kurtács Andris, ill. a narancs csoda is megy majd kórházba, mert köhög :).

madinorbi 2013-02-11 11:54 |  #17953
Ha már telecaster a 3. gyerek most van születőfélben :):):), jujj de várom!




tibyee 2013-02-11 11:53 |  #17952
dcsabi írtaa terc az terc marad, nem lehet belőle szekund. az más kérdés hogy einharmónia van deha elmélkedünk akkor az terc. IIIbb jelzéssel és nem II

Valóban. A terc az terc marad. kicsi, vagy nagy.
b, vagy # jelöléssel konkrét hangokat szoktak ellátni azok leszállításáért, vagy felemeléséért.
Azzal a fajta megközelítéssel amivel Te érvelsz, még nem találkoztam.
Hangközöknél nem használunk előjegyzéseket.
Más megint csak nemzetközileg nem egységes jelölések vannak, bár lehet hogy az általad említett is, de jómagam még nem találkoztam vele.
A terc legfontosabb szerepe azon kívül hogy egy hangközt jelent, az akkord moll, illetve dúr jellegének eldöntésére, meghatározására szolgál.
A szűkített, bővített a hármashangzatok, és ezt követő hangzatok, akkordok világában elterjedt fogalom, és alább már leírtam hogy mire vonatkozik, illetve szerintem mit jelent.
A bővített, és szűkített terc kifejezéssel, még soha sehol nem találkoztam.
Attól még lehet hogy van, mint ahogy: "boszorkányok már pediglen léteznek"


Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17951)

dcsabi 2013-02-11 11:27 |  #17951
a terc az terc marad, nem lehet belőle szekund. az más kérdés hogy einharmónia van deha elmélkedünk akkor az terc.
IIIbb jelzéssel és nem II
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17947)

tibyee 2013-02-11 11:03 |  #17950
Válasz 'Metalicon' hozzászólására (#17944)

vEgGg 2013-02-11 11:03 |  #17949
Nyilván az én "szegénységi bizonyítványom", hogy nem ismertem eddig ezt a dalt, de most erősen meglepett a felismerés, hogy Daczi Zsolt a Temesvári vasárnap eredeti szólójába ebből a szólóból vett kölcsön dallamokat egy az egyben
Válasz 'leslie1000' hozzászólására (#17930)

tibyee 2013-02-11 11:02 |  #17948
Nehogy má netudd!!!!
Koncentrájj!!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17945)

tibyee 2013-02-11 10:57 |  #17947
dcsabi írtaha a kisterc kap egy b-t akkor szűkített terc lesz, ha a nagy terc kap egy #-et akkor bővített lesz

Ez a hármashangzatokra érvényes fogalom, hogy szűkített, bővített.
Mert hogy a kvint van bővítve, vagy szűkítve.
A kisterc ha kap egy b-t akkor nagy szekundá alakul.
A nagytercből tiszta kvart lesz.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17937)

biciklipumpa 2013-02-11 10:56 |  #17946
semmivel*
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17945)

biciklipumpa 2013-02-11 10:55 |  #17945
ahha értem :) szóval akkor nem Am6... Pedig már kezdtem örülni :D Sajnos nem tudok alátámasztani még semmit h miért Fmaj7... De töröm a fejemet rajta
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17941)

Metalicon 2013-02-11 10:54 |  #17944
Khm... khm.. De tényleg horgászni lehetne vele.:D
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17942)

tibyee 2013-02-11 10:53 |  #17943
Fogalmam sincs.
Valami érzelmes, blablabla... sántána is ilyen csak talán a mai fiatalok nem hallgatják annyit mint a régebbi generáció.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17936)

biciklipumpa 2013-02-11 10:50 |  #17942
Nah most kicsit jobb kedvre szenderültem, szerintem még senki nem örült ennyire h görbék az ujjaid :D Báááár kitudja ha érted mire gondolok :)
Válasz 'Metalicon' hozzászólására (#17935)

tibyee 2013-02-11 10:49 |  #17941
Nem tippelni kell!
Ott van a válasz, de belőled szeretném kihúzni!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17934)

Metalicon 2013-02-11 10:49 |  #17940
Egyébként, igen én úgy tanultam hogy a gitáron mindig a basszus határozza meg az akkord hangnemét. Itt tényleg Em lesz de azt azért nem írtam /mert levezettem azt is magamnak a kis füzetecskémbe :D/ mert hiányzik belőle egy fok :/
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17868)

leslie1000 2013-02-11 10:49 |  #17939
Stratooo írtaKészítettem egy szólót én is a Breaking Through alapra, 2-3 óra "gitárkodás" eredménye:Ez lenne az! Itt pedig egy részlet a Rocksuli "vizsgadalomról":Andy Timmons - I have no idea

Nagyon ügyes,gratuláció!!!!
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#17827)

tibyee 2013-02-11 10:47 |  #17938
Nagy kedvencem Larry Carlton használt régebben ilyen gitárt.
Gyönyörű!


Válasz 'kustriani' hozzászólására (#17926)

dcsabi 2013-02-11 10:46 |  #17937
ha a kisterc kap egy b-t akkor szűkített terc lesz, ha a nagy terc kap egy #-et akkor bővített lesz
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17921)

biciklipumpa 2013-02-11 10:45 |  #17936
nem tudom nekem sikert aratott eddig általába... De amúgy ötleted van h milyen számot kellet volna játszani aminek átütő ereje lett volna?
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17933)

Metalicon 2013-02-11 10:44 |  #17935
ha megmutatnám hogy mennyire görbék a kiujjaim röhögőgörcsöt kapnál :D Engem eddig semmiben nem akadályozott a görbe kisujj... Vagy legalábbis mivel még sosem volt egyenes kisujjam nem tudom mi lenne az a viszonyítási alap amihez képest nehezebb nekem gitároznom :D
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17928)

biciklipumpa 2013-02-11 10:43 |  #17934
okés ez így világos is, viszont még mindig nem tudom akkor jó akkordra tippeltem e :)
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17896)

tibyee 2013-02-11 10:37 |  #17933
" Hát amúgy pont santanát játszottam volna szerintem, mert az mindenhova elmegy, főleg ilyen szalagavató szerű izéra is illik... lassan indul aztán a végére mikor felgyorsul a dob bedarálni, és agyonlegatozni :) De hát látod hiába ezért tanultam ilyen sokáig ezt a gitározást h semmibe vegyék az embert... nah mind1 kicsit szarul esett majd kiheverem... hála istennek régóta csak magam miatt zenélek már, pedig mikor elöször a kezembe vettem teljesen más miatt kezdtem el rajta tanulni... De azt nem felejtem el h hihetetlen nagy alázattal pengettem meg legelöszőr, meg se mertem pengetni a gitárt :D "

Részvétem!
Én sokat játszottam sántánát, még mikor "menő" volt. Ma már kevesebben ismerik.
Akkoriban se volt átütő ereje... Pedig állítólag nem játszottam rosszul, mégse nagyon hozta lázba a közönséget.
Bokros teendőim közepette Írtam kimondottan neked pár hsz-t.
Hátha jobb kedvre derít, vagy legalább munkára sarkal.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17931)

biciklipumpa 2013-02-11 10:26 |  #17932
Huh ez nagyon jó lett!!! kár h a hangzás nem a legjobb de így is átjött, főleg 2:35 nél
Válasz 'leslie1000' hozzászólására (#17930)

biciklipumpa 2013-02-11 10:20 |  #17931
hu tényleg szép darab :) egy tremolókart azért vhogy rászereltetnék :D youtubon láttam egyet amin van :)

Hát amúgy pont santanát játszottam volna szerintem, mert az mindenhova elmegy, főleg ilyen szalagavató szerű izéra is illik... lassan indul aztán a végére mikor felgyorsul a dob bedarálni, és agyonlegatozni :) De hát látod hiába ezért tanultam ilyen sokáig ezt a gitározást h semmibe vegyék az embert... nah mind1 kicsit szarul esett majd kiheverem... hála istennek régóta csak magam miatt zenélek már, pedig mikor elöször a kezembe vettem teljesen más miatt kezdtem el rajta tanulni... De azt nem felejtem el h hihetetlen nagy alázattal pengettem meg legelöszőr, meg se mertem pengetni a gitárt :D
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#17926)

leslie1000 2013-02-11 10:20 |  #17930
Megpróbálkozok a Empty Rooms szólójával.

tibyee 2013-02-11 10:14 |  #17929
biciklipumpa írtamármint a műsorba nem férek be :D xd nem vagyok dagi :D de tényleg :P

Ezen hangosan felröhögtem!
Nagyon joóÓ!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17925)

biciklipumpa 2013-02-11 10:12 |  #17928


Gondoltam h azért fáj a kisujjam mert nem teljesen merőlegesen áll a gitár nyakára... De ebbe a videóba jól le lehet másolni a kéztartásod (és nálad sem teljesen merőleges, ha mondjuk a többi ujjadhoz képest nézzük) most elkezdtem 1-2 napja nagyon figyelni így tartani de még nincs javulás, félek anatómiailag vagyok hulladék (amúgy is kicsit görbe a kisujjam) hát remélem h csak gyenge és bele kell erősödni az ízületemnek ebbe az új tartásba... képet tudtam csinálni csak a kéztartásomról...

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_2_11_8z10nawkiw.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_2_11_wkuv0ss1rn.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_2_11_t7tafyc6wz.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_2_11_ox3adj1tkc.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_2_11_7b2w7hrx46.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_2_11_c22ilm5zmf.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_2_11_8cpqh93zwg.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_2_11_fupfn05pw9.jpg


tibyee 2013-02-11 10:05 |  #17927
JonasTamas írtaMa délután megkérdeztem Pyra feladványáról Matt Warnock-ot, akit egy közös projekt kapcsán ismerek. Matt a Guitar International magazin főszerkesztője, és a London College of Music jazz-tanszakának egyik vezetője. (És egyébként kitűnő jazz-gitáros blogot vezet, mindenkinek ajánlom: http://www.mattwarnockguitar.com) Matt azt válaszolta, hogy a Pyra által írt 0-0-0-0-0-0 akkordot a jazzgitárosok Em11-nek nevezik, annak ellenére, hogy a 9. fok nincsen benne. Ha a szeptim megvan, akkor ezt követően a "highest extension"-t nézik, azaz a legmagasabb fokot (9-11-13 valamelyike).


De!
Tiszteletben tartva Matt Warnock álláspontját, mégis arra a megállapításra jutottam, ( és tényleg nem vitatkozni szeretnék, csupán tényként kezelem. ) hogy nem nemzetközi ez a fajta írásmód, sőt!
Az angol GT magazinban ( szintén elismert gitárostól )találtam ugyan úgy írva ahogy én is ezt a fajta akkordjelzést. ( elő fogom keresni )
Hirtelen a The Standards Real Book könyvemet bírtam előkapni, amit azért vajuk be szintén nem kispályás amatőrök írogattak, csak hogy ez USA és itt már másfajta az angoltól, és sok más országétól eltérő jelölések vannak.
A mollt például Mi nek írják, és sok mindent zárójeleznek.
A kérdéses akkord itt így szerepel: EMi7 ( add11 )
De bizonyára vannak még más jelölési formák is, csak hangsúlyozom számomra ez tűnik a leglogikusabb jelzésmódnak.
Amúgy meg meg kell hogy adjam magamat, mert valóban a highest extension a mérvadó, ezt maximálisan én is így gondolom.
Pont én írogattam sokat az elhagyható hangokról, és tartom is magam hozzá.
Mindenesetre a 4 kiesni látszik, pedig azt is használják mint ahogy korábban kitárgyaltuk.
Én ezután is csak a saját fejem, logikám, szívem után tudok menni, és el kell ismernem hogy valóban a 11-es akkordnál nem szoktunk, nem szokás, nem szükséges a nóna.
Én például a 13 akkordnál is elhagyom sokszor a nónát, mert a zongorista kolléga úgy is becsempészi.
Csak: alaphang, b7, 3, 13 ebben a sorrendben.
És megvan a 13-as érzet, hatás.
Szóval fejet hajtok, de mégis csak én voltam a legközelebb a megoldáshoz.
Amúgy minden tiszteletem ellenére ezt a konkrét akkordot ebben a fordításban, illetve fordítástalanságban, csak nagyon elvetemült jazzisták használhatják, ha használják.


Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17922)

kustriani 2013-02-11 10:01 |  #17926
úgy látszik a kultúrát már az iskolákból is kiűzik..

ne szomorkodj Karcsi (ez már rajtad marad :DDD)

te jutottál eszembe amikor láttam fácsebúkon ezt a képet, igen szép darab, bár tudom h neked a hangja tetszik, de ez tényleg ott van



Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17924)

biciklipumpa 2013-02-11 09:30 |  #17925
mármint a műsorba nem férek be :D xd nem vagyok dagi :D de tényleg :P
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17924)

biciklipumpa 2013-02-11 09:29 |  #17924
áhh mondom rendes leszek és felajánlottam tanároknak h gitározok egyet pénteken szalagavatón... Erre azt mondják köszönik örülnek a felajánlásnak de nem férek be...

Menjenek ám a Q..va anyukba :D

kustriani 2013-02-11 09:25 |  #17923
[ő az a Scoflield aki a testére tetováltatta az összes skálát, hogy kijusson a legbonyolultabb hangnemekből is ép bőrrel? ]*


----------------------------------------------------
én nem tudok érdemben hozzászólni a témához :(((
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17908)

JonasTamas 2013-02-11 09:02 |  #17922
Ma délután megkérdeztem Pyra feladványáról Matt Warnock-ot, akit egy közös projekt kapcsán ismerek. Matt a Guitar International magazin főszerkesztője, és a London College of Music jazz-tanszakának egyik vezetője. (És egyébként kitűnő jazz-gitáros blogot vezet, mindenkinek ajánlom: http://www.mattwarnockguitar.com)

Matt azt válaszolta, hogy a Pyra által írt 0-0-0-0-0-0 akkordot a jazzgitárosok Em11-nek nevezik, annak ellenére, hogy a 9. fok nincsen benne. Ha a szeptim megvan, akkor ezt követően a "highest extension"-t nézik, azaz a legmagasabb fokot (9-11-13 valamelyike).

Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17903)

tibyee 2013-02-11 08:39 |  #17921
" gonoszóra: a terc tényleg csak kicsi és nagy? hmm.....:) lesz ott is szerintem szűkített meg bővített is...max ritkán "


Nem, nem.
Terc csak kétféle van. Kicsi, meg nagy.
A többire engedelmeddel majd később leírnám a véleményem.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17920)

dcsabi 2013-02-11 08:24 |  #17920
gonoszóra: a terc tényleg csak kicsi és nagy? hmm.....:)
lesz ott is szerintem szűkített meg bővített is...max ritkán


a rendes válaszom:

igen ez is egy módszer amit leírsz és nem árt ha tudja.

Csak én nem foglalkoztam ezzel, mert amikor arpejókat tanultam enélkül is megtanultam.

én tudom, hogy melyik 3-as 4-es hangzat milyen fokokat tartalmaz és mik a többi hangok a skálában...ez elég volt

sőt a legelső arpejókat a lefogott akkordok képe alapján tanultam meg

ma már próbálom a skálákat is ezekhez kötni
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17907)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 08:01 |  #17919
van amihez van...



Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 08:00 |  #17918
Válasz 'db' hozzászólására (#17917)

db 2013-02-11 07:58 |  #17917
Ezek a backing track-ek érdekelnének (majd a távoli jövőben tudnám hasznosítani ... tab is van hozzá?) ... de sajna érdemben most nem tudok belefolyni az elemzésbe:(( ... totál el vagyok havazva

Feathers
Juice
Tender Surrender
The Blood and Tears
The Boy From Seattle
The Crying Machine
Warm Regards

Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17818)

tibyee 2013-02-11 07:43 |  #17916
A szakirodalom szerint őszhangzattanilag A 13-as akkordnak tartalmaznia kell az összes odáig elvezető hangot.
C-ben:
C, E, G, B, D, F, A

Hathúroson igen nehezen kivitelezhető. ( már Te is említetted. )
De nem is szokták általában zongorán sem, meg zenekari "összképben" sem.
Helyesebb volt a régi 9/6 meghatározás, hiszen szinte kevés kivételtől eltekintve mindenki így játssza.
Maga az akkord felépítése nem változott csak megkapta a 13-as elnevezést.
Túl tömény mindegyik hang egyidejű megszólaltatása, és bár mindegyik skálahang, mégis nem jól szólós a kilences után a 11 a 13-al együtt.

Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17915)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 07:26 |  #17915
csak kérdeztem...
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17913)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 07:24 |  #17914
Köszi!

Készülj Sylt, jön az öreg Ywyrgdyrwyr!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17909)

tibyee 2013-02-11 07:20 |  #17913
Pyra (Eddie Van TOTEM) írtacsak megkérdem, hogy ugye vágod, hogyx a 6/9 nem azonos a 9/6-al!?!

#17787
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17912)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 07:14 |  #17912
csak megkérdem, hogy ugye vágod, hogyx a 6/9 nem azonos a 9/6-al!?!

Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17911)

tibyee 2013-02-11 07:12 |  #17911

Saját "találmányomként" megemlíteném, ( mivel teljesen magamtól jöttem ra, illetve építettem föl. ) az ominózus 69, vagy 6/9 "arcpakolást"
Természetesen bizonyára létezett már korábban is, tehát eszem ágában sincs levédetni, de azért picit a magaménak tartom.
Szóval C dúrban:

D E F G A H C
A H C D E F G
E F G A H C D
C D E F G A H

Valahogy a jazz-ben használatos kvart akkordok kapcsán agyaltam ki, illetve az vezetett rá.

Itt nem terc, hanem kvart építkezés folyik:

E F G A H C D
H C D E F G A
F G A H C D E
C D E F G A H

Itt is nagyon hasznos, és érdekes akkordokat, akkord töredékeket kapunk, és arpeggionak sem utolsó.

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17908)

JonasTamas 2013-02-11 06:57 |  #17910
:D :D :D
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17884)

JonasTamas 2013-02-11 06:56 |  #17909
Rendben, beszélünk majd erről az elnevezési dologról. Egyébként a rockzenében mindkét verzió elég elterjedt, tehát mindkettő teljesen egyértelmű akkordot eredményez.

Jó készülődést és jó utat Sylt szigetére! Akkor így a fríz dialektust is meg tudod tanulni, ami egy betű híján már fríg:)
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17885)

JonasTamas 2013-02-11 06:54 |  #17908
" Az alaphangra nem a tercet pakolod a második sorba, hanem a szekundot, a harmadik sorba pedig a kvartot. ( igen érdekes, és HASZNÁLHATÓ! hármashangzatokat kapunk. ) "


John Scofield nagyon szereti ezeket!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17907)

tibyee 2013-02-11 06:47 |  #17907
dcsabi írtaén sosem tanulgattam ezt így azt igen, hogy mi az a terc és milyenek vannak de onnatól kezdve alaphangtól számítva néztem az akkordokat.

Terc csupán két fajta. Kicsi, és nagy.
A dúr skálában ennek négy fajta variációja létezik.
1: Alaphang-nagy-kicsi-nagy első, és negyedik fok Maj7
2: Alaphang-kicsi-nagy-kicsi második, harmadik, és hatodik fok m7
3: Alaphang-nagy-kicsi-kicsi ötödik fok 7 ( domináns hetes )
4: Alaphang-kicsi-kicsi-nagy hetedik fok m7b5

De Te ezt már szépen leírtad, csak a terc viszonyok mellőzésével.
Miért tartom én fontosnak ennek a négy variációnak a megtanulását?
Mert ha memorizáljuk őket ( egyenlőre alaphangtól elindulva, pedig ugye bármelyik hangtól el tudnánk indulni, de ezek csak a kezdeti lépések. ) akkor már bármilyen hangnemben tudjuk a lehetséges dúrban előforduló akkordok arpeggioit.
Vagyis. Ha bemagolja valaki egy adott hangra a fentebbi négy variációt, akkor tudni fogja hogy hol is jár. Itt nem a tercek ismerete a fontos, de ennek tudatában tudjuk bemagolni az ujjrendeket.
Tudni fogja a ( ha a C-t veszem alaphangnak ) CMaj7, Cm7, C7, és Cm7b5 akkordok arpeggioit, és ha kezére is figyel akkor előbb utóbb a hangjait is, amik ismeretében már az akkordfogás és fordításai is könnyebbé válnak.
Aztán csak lejjebb vagy feljebb csúszik a gitár nyakon új alaphangot keresve, és ugyan azokat az akkordokat, illetve arpeggiokat fogja találni, persze más hang nemekben.
Én úgy tapasztaltam hogy a négy, ( hangsúlyozom dúrban található, és természetes módon fölépített négyeshangzatok ) akkord fajta így sajátítható el a legkönnyebben.
Rövid gyakorlás, és memorizálás után azonnal fogod( fogja ) tudni a Maj7, m7, domináns7, és m7b5 akkordok arpeggioit, és ebből következően az akkord hangjait is.
Persze dúrban is még rengeteg lehetőség rejlik, Tomitól is nagyon sokszor hallani "átoperált" arpeggiokat, amiknek a titka a tercépítkezés valamilyen fajta "félrúgása", de ez is teljesen szabályos, sőt!
Csak néhány példa:
Az alaphangra nem a tercet pakolod a második sorba, hanem a szekundot, a harmadik sorba pedig a kvartot. ( igen érdekes, és HASZNÁLHATÓ! hármashangzatokat kapunk. )
Vagy: Minden marad a régiben, de a szeptim helyett a hatodik hangot pakolod a tetejére. ( ez is teljesen szabályos. Így születtek a különböző hatosok. )
Meg sorolhatnám, és akkor hol vannak még a harmonikus, és melodikus, a fél-egész, egész, stb skálák.
Nem is akarom pumpa barátomat ijesztgetni.



Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17906)

dcsabi 2013-02-11 05:43 |  #17906
én sosem tanulgattam ezt így
azt igen, hogy mi az a terc és milyenek vannak

de onnatól kezdve alaphangtól számítva néztem az akkordokat.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17901)

dcsabi 2013-02-11 05:41 |  #17905
igen a drop d más riffeket hoz ki belőlem is mint a rendes hangolás

szerintem a berögzött mozdulatok máshogy szólnak az elhangolás miatt
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17904)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 05:31 |  #17904
A drop D nagy divat lett a "húzogatás" miatt a nu-metal ifjoncoknál.

én fülre szedem a dalokat, több mint elégszer hülyeség van a gyári kottákban is.

mindíg megnézem (nekem9 hogyan kényelmesebb.

a másik, hogy nem tudom mi az oka, de drop hangolásban vmiért máskép gitározom és itt a szólókra is gondolok. Érdekes...
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17902)

tibyee 2013-02-11 05:16 |  #17903
JonasTamas írtaElvben tényleg így van, de a rockzenében rengetegszer veszik ezt 4-nek, rengeteg hivatalos kottában, gitármagazinban is így emlegetik.


Sajnos igen, de hibásan.
Ma már elfogadott dolog az általam leírt megközelítés, és teljesen logikus is.
Elég sok és komoly anyagom van, több évfolyam gt, stb magazin, elég jó könyvek.
Még mindig nincs világméretű rendszerességgel valami mindenki által elfogadott jelölésmódszer, de jó úton haladunk a felé!
Húsz, harminc éve sokkal nagyobb volt a káosz, őrzök még valahol régi orosz könnyűzenei kottákat...
Makacs ember vagyok. Tartom magam ahhoz hogy helyesen Em7add11

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17872)

dcsabi 2013-02-11 05:15 |  #17902
klasszikus összhangzattannal sosem foglalkoztam, lehet ott használják

Jazz elmélete így jelöli - magyarázza
én is ezt a verziót ismerem

ettől függetlenül sokféle megjelöléssel lehet találkozni, szándékosan vagy véletlenül

persze, az akkord tábla fontos, a felrakás ujjrendek miatt.

nyáron sokat anyáztam Metallica kottákkal - tömérdek zagyvaság halmozata a cherry lane kiadás.

Kiváncsi lennék hányan tudják pl hogy a thing that should not be nem drop d nóta hanem sztandard d hangolás :)

------------

mire gondol a szerző?.....a szerző a jogdíjra gondol! :)) H.A.
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17899)

tibyee 2013-02-11 05:01 |  #17901
dcsabi írtaez úgy néz ki mint a 2. világháborús U609 lajstromú tengeralattjáró enigmával kódolt jelentése Berlinnek a földközi tengeri szövetséges flotta aktivitásáról :) mi értelme van kérdem mégegyszer tercekkel számolgatni? mert ebből megfejtegetni hogy az adott hangcsoport milyen akkord, elég körülményes szvsz


Bár Kareszt kérdezted, de had válaszoljak én, mivel én kértem rá.
Hogy mi értelme van tercekkel számolgatni?
Nem csak az akkordok ismereténél fontos dolog.
Illetve mint lentebb írtam az arpeggiok a sima négyeshangzatokból játszott arpeggiok hangjai terc ugrásokkal követik egymást. ( persze vannak más felépítésűek is, és játszhatjuk nem csak terc ugrásokban is ), de ezek még csak az alapok.
Szóval szerintem nagyon is fontos.

Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17884)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 04:57 |  #17900
Az E4, F4, meg ilyenek, az a kínai semtex! :)
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17897)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 04:56 |  #17899
tesó!

a zeneelmélet és összhangzattan könyvek is!

egyébiránt sok kinti gyári kotta fölé oda vannak karcolva az akkordok szép sorban, hogy miként értette azt a szerző...

pl a "C"2 is... meg sokszor a "C"4 is... :)
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17897)

dcsabi 2013-02-11 04:52 |  #17898
majd megsasolom este a kottát ha lesz időm

Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17897)

dcsabi 2013-02-11 04:50 |  #17897
A C4 az robbanószer :)

Normálisan Csus4 lesz az

a kották televannak ordenáré hülyeségekkel, nyomdahibákkal...stb
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17889)

tibyee 2013-02-11 04:39 |  #17896
biciklipumpa írtahuh felirtam mindet most kicsit másképp jelölöm (nekem így egyszerübb) leírom így sorba ahogy tudom C K3 E N3 G K3 H > C N7 H ahol kvint van azokat most nem írom le mindenhol tiszta kivéve H nál ott szűkített D K3 F N3 A K3 C > D K7 C E K3 G N3 H K3 D > K7 D F 3N A K3 C CN3 E > F N7 E G N3 H K3 D K3 F > G K7 F A K3 C N3 E K3 G > A K7 G H K3 D K3 F N3 A > H K7 A


Később pár dolgot kijavítottál nagyon helyesen!
Most nekem se sok időm van a holnapi disznó tór-tura miatt, de azért összefoglalnám:

C-3-E-b3-G-3-H

D-b3-F-3-A-b3-C

E-b3-G-3-H-b3-D

F-3-A-b3-C-3-E

G-3-H-b3-D-b3-F

A-b3-C-3-E-b3-G

H-b3-D-b3-F-3-A

b3 kis terc, moll terc.
3 nagy terc dúr terc.

A kvint megfejtése csillagos 5!

Van még a szeptim.

C-7-H

D-b7-C

E-b7-D

F-7-E

G-b7-F

A-b7-G

H-b7-A

7 nagy szeptim, mindig Majort jelent!
b7 kis szeptim

Rengeteg információhoz jutottunk, és van benne rendszer, illetve csak az van.
Ezekkel az akkordokkal, illetve ismeretükkel, már birtokába is kerültünk A híres, egyenlőre egyszerűbb sárkány arpeggioknak
Persze meg kell tanulni használni őket, de most már tudatosan megtehetjük!
A skálára épülő négyeshangzatok többek között kitűnő "kísérleti alanyok"
Az első akkorddal kezdve, CMaj7 ( szükség lenne egy bt-re, kizárólag ezzel az akkorddal, de ha feljátszod magadnak az is megfelel. ) Rá fogsz jönni hamar hogy bár ismered a skálát, mégis új dimenziók nyílnak meg számodra, és azok számára akik még csak most kezdik a barátságot ezzel a bonyolultnak tűnő, stb, stb.
Szóval a "feladat" az hogy egy CMaj7 akkordra szépen elkezded játszani a fenti akkordok közül azt ami jól szól.
Nem mindegyik válik fülbemászóvá, majd később megpróbálom elmagyarázni hogy miért.
Az biztos hogy a harmadik, hatodik fok tetszeni fog
Tehát imprózgatsz az adott akkordra, és ízlésesen megpróbálod az említett akkordok arpeggioit belehelyezni a játékodba.
Remélem nem írtam el semmit...
Majd javítom ha mégis, csak most ez a disznótor...






Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17875)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 04:35 |  #17895
villanypásztorkodást, azaz ide-oda terelgetjük a coulomb -okat... :)

azaz villanyt és mindenféle vezetékes hálózatot fogunk szerelni.

Eddig is ez volt csapásirány (2011 nyarán kzdtem), sajnos valóban jó német nyelvtudás nélkül nem túl sok mindenből lehet válogastni...
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#17894)

madinorbi 2013-02-11 04:17 |  #17894
ÚÚÚÚ jeahh, ha nem indiszkrét, megkérdeném mit fogtok kinn melózni?!?!
(sok külföldi melót megélt öreg rája vagyok én is, pegig annyira még nem is vagyok öreg )
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17892)

Metalmolekula 2013-02-11 04:15 |  #17893
csepess írtanos akkor az ominózus akkord mégsem az aminek gondoltam de semmi baj, egy kis körmölést megért. ezt a számot sose játszottam, de gondolatkísérletileg belefért nálam ez a "városi legenda". no sebaj ez is egy aspektus volt, ami megmozgatta az agyakat jól pörög a topik! úgy látom metalmolekula inkább belevetette magát a speedmetalba mintsem "felégesseazeget". node én se jutottam még hozzá, hogy kreáljak egy backinget nékije. a vidijóról nem is beszélve. mizu neoclassix témakörben? (ha van itt érdekelt személy)

Ki is ment a fejemből... Viszont most belegondolva nem tudom ennek akarok-e ténylegesen videnyót, lévén a nóta 95%-ban úgyis csak kíséret, a szólót meg nem szedtem le teljesen, csak a fő részeit.
Alkotni meg valahogy jobb volt, mint meglévőt gyakorolni.

A Neo-ra én is kíváncsi lennék, megérdemlik a srácok, hogy találjanak egy megfelelő gitárost. Úgy tudom rajtam kívül ketten voltak innen érdekeltek, de már nem tudom kik.
Válasz 'csepess' hozzászólására (#17876)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 04:15 |  #17892
kint (már az ajtónk előtt is) esik a hó!

viszek lapátot (vijjanyt is meg akut is), most remélhetőleg olyanok is lesznek a körülmények, hogy lesz idegzetem is hozzá.

meg Franky (Totem bézer) is jön és hozza az aku bézét, szóval még akármi is lehet!
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#17891)

madinorbi 2013-02-11 04:08 |  #17891
Kinn tudsz gitározni ?
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17885)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 03:58 |  #17890
de a C4 esetében is kimarad a sus...

egyébként én is leginkább autodidakta vagyok.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17888)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 03:54 |  #17889
Vai: Answers

gyári kotta...

és nincs benne terc! csak 3-as hangzat
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17887)

dcsabi 2013-02-11 03:52 |  #17888
nem jártam sosem zeneelméletre de gondolom ez azért lehet mert egymás mellett c d e hangok elég zsúfoltam nyomin szólnak. Nem is sűrűn látni ilyet.
És ha a C dúromat d hanggal akarom szinezni szebb a 2fok terc kihagyással, de ez kb olyan mint a sus4 csak ugye az alatta levő szomszéd jön a képbe így egyértelmű a sus megnevezés.

vagy oktávval feljebb adok d-t de akkor a C9 megnevezés jazz elmélete szerint magában sejtetné a kisszeptim jelenlétét, ami itt nincs

így addícionális hang lesz a 9. d.

ezért add9
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17887)

dcsabi 2013-02-11 03:48 |  #17887
nem engem kéreztél de ha jól tudom, akkor a sus azontúl hogy késleltetést jelent ami ugye a zenei funkcióra utal azt is jelzi, hogy kimarad a terc, illetve ahelyett kerül behasználásra a 2 vagy 4. fok.

Bár nem találkoztam még C2 akkordmegnevezéssel de ez azt jelenté hogy c d e g hangokból áll.
És nem a 9 fok d-re gondolok itt.
mert az add9 lenne

c e g d
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17885)

2013-02-11 03:37 |  #17886
Köszi!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17874)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 03:32 |  #17885

C-D-G =C2 vagy Csus2

bevallom a sus2 jelölést direkt hagytam ki, mert ha meghallom rögtön a 4-es felé megyek!
egyébként tegnap este amikor még gyorsba elszaladta a "bótba" 9 előtt pont ezen morfondíroztam a hóesésben!

Majd ha lesz időd, légyszíves fejtsd ki csak hogy megtanuljuk, hogy miért mégis az én "megjelölésem" (add4) lett a jó, holott Tibyee érvelése teljesen logikus és elfogadható az add11 -re...
Kb. mint hogy a hangsorban már ellőttük azt a hangot, így az alterált nem kaphatja ugyanazt, hanem lépünk tovább.

Délután tolom a következőt, utána nem tudom mikor leszek, mert egy nagy kavarás után végre rendeződtek reggel a munkadolgaim és este 6-7 körül indulok a Sylt szigetre (Németország, de a sziget közepéhez esik a szárazföldön a Dán-Német határ). Szóval nagy a kapkodás a pakolás miatt.

Örülök is meg nem is, mert meseszép a hely képek itt! , de csekély 1.500km a táv, szóval emiatt kevesebbszer jövök majd haza (egy oda vissza út autóval egy jobb gitár ára, vagy pl. egy AXE FX II harmada).



Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17871)

dcsabi 2013-02-11 03:29 |  #17884
ez úgy néz ki mint a 2. világháborús U609 lajstromú tengeralattjáró enigmával kódolt jelentése Berlinnek a földközi tengeri szövetséges flotta aktivitásáról :)


mi értelme van kérdem mégegyszer tercekkel számolgatni?

mert ebből megfejtegetni hogy az adott hangcsoport milyen akkord, elég körülményes szvsz
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17875)

biciklipumpa 2013-02-11 03:19 |  #17883
tibyee tanárom egy 3 órára el kell tűnnöm itthonról! Majd jövök, és akkor részletesebben átvizsgálom ezeket a terc távolságokat



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu