HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


biciklipumpa 2013-02-11 03:17 |  #17882
okés bocsánat :D többször megpróbálom nem szennyezni a topicot hülyeséggel ! :) Csak én mindig így jelöltem és kicsit sajnos rosszul rögzült be :S Ez is mutatja h igazából tanárhoz nincs pénzem :((
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17878)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-11 03:16 |  #17881
Az F-ben igazad lehet hogy nem F#, mert normál esetben félhanggal lejjebb hangolok! :)

de az az akkord van ott, amit lejjebb leírtam, teljesen tisztán hallom!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#17850)

JonasTamas 2013-02-11 03:14 |  #17880
A "Fire In The Sky" videókra nagyon kíváncsi leszek! Ki kezdi?
Válasz 'csepess' hozzászólására (#17876)

biciklipumpa 2013-02-11 03:14 |  #17879
jó látom azért vannak itt még hibát

C N3 E K3 G N3 H > C N7 H
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17875)

JonasTamas 2013-02-11 03:05 |  #17878
" F nél G# és A hang van a tercébe, "


Vigyázat, az nem G#, hanem Ab. Itt is az van, amit tegnap írtam: nem mindegy, hogy hogyan nevezed a módosított hangot.

A szabály egyszerű: bármilyen terc hangköz azt jelenti, hogy a skálán a szomszéd melletti következő hangról van szó. Azaz a szomszéd szomszédjáról. (http://youtube.com/watch?v=6og7APjDWkI)

És ezt betűk szerint is jelölni kell, azaz nem lehetnek egymás melletti betűk. Az F-moll skálában tehát az F szomszédja a G (ez van szekundra tőle), és utána az Ab jön.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17847)

biciklipumpa 2013-02-11 03:03 |  #17877
E K7 D *

Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17875)

csepess 2013-02-11 03:03 |  #17876
nos akkor az ominózus akkord mégsem az aminek gondoltam
de semmi baj, egy kis körmölést megért.
ezt a számot sose játszottam, de gondolatkísérletileg belefért nálam ez a "városi legenda". no sebaj ez is egy aspektus volt, ami megmozgatta az agyakat
jól pörög a topik!

úgy látom metalmolekula inkább belevetette magát a speedmetalba mintsem "felégesseazeget". node én se jutottam még hozzá, hogy kreáljak egy backinget nékije. a vidijóról nem is beszélve.

mizu neoclassix témakörben? (ha van itt érdekelt személy)

biciklipumpa 2013-02-11 03:02 |  #17875
huh felirtam mindet

most kicsit másképp jelölöm (nekem így egyszerübb) leírom így sorba ahogy tudom

C K3 E N3 G K3 H > C N7 H

ahol kvint van azokat most nem írom le mindenhol tiszta kivéve H nál ott szűkített

D K3 F N3 A K3 C > D K7 C

E K3 G N3 H K3 D > K7 D

F 3N A K3 C CN3 E > F N7 E

G N3 H K3 D K3 F > G K7 F

A K3 C N3 E K3 G > A K7 G

H K3 D K3 F N3 A > H K7 A
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17861)

JonasTamas 2013-02-11 03:01 |  #17874

Válasz '' hozzászólására (#17840)

JonasTamas 2013-02-11 03:00 |  #17873
Stratooo írtaKészítettem egy szólót én is a Breaking Through alapra, 2-3 óra "gitárkodás" eredménye:Ez lenne az! Itt pedig egy részlet a Rocksuli "vizsgadalomról":Andy Timmons - I have no idea

Mindkettőhöz sárkányos gratuláció!
A Breaking Through tele van jó ötletekkel, és az ismétlődő szakasz önmagáért beszél.
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#17827)

JonasTamas 2013-02-11 02:57 |  #17872
Elvben tényleg így van, de a rockzenében rengetegszer veszik ezt 4-nek, rengeteg hivatalos kottában, gitármagazinban is így emlegetik.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17786)

JonasTamas 2013-02-11 02:53 |  #17871


Nagyon jó leírás, részletes és informatív!


Egy kiegészítés: a közepe táján, az "1-2-5 (alaphang + nagy szekund + tisztakvint) = C-D-G" sornál az akkord megnevezéséből kimaradt a "sus".
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17771)

JonasTamas 2013-02-11 02:51 |  #17870
Ez egy Em7add4, és ahogy Tibyee említette, valóban olyan fordításban van, amely csak az üres húroknak köszönhetően kínálta magát.

Amúgy a 11-es és 13-as akkordoknál sokszor kihagynak egy vagy több fokot is, tehát funkcióját tekintve ez az akkord is képviselhet egy moll 11-est.
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17763)

tibyee 2013-02-11 02:48 |  #17869

Én rengeteg időt szántam a dologra, és úgy érzem hasznomra vállt.
Illetve ezen dolgok ismerete nélkül egy bizonyos ponton elakadhat az ember.
Persze vannak kivételek, de később bebizonyosodik hogy a rendkívüli hallás alapján elért eredmények is ugyan oda vezetnek.
És sokkal könnyebb előrehaladni bizonyos információk birtokában, mivel tudatosan tudjuk használni a dolgokat.

Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17866)

JonasTamas 2013-02-11 02:48 |  #17868
Metalicon írtaSzerintem Ez egy G 6/9es akkord :D Ha ilyen létezik egyáltalán :D

Ennek is felfogható, bár ilyen sorrendben játszva nem képvisel G-dúr hangulatot. Persze kíséretfüggő is a dolog. De azért szép megfejtés, ezek szerint elméleti síkon is haladsz előre!
Válasz 'Metalicon' hozzászólására (#17758)

JonasTamas 2013-02-11 02:45 |  #17867
biciklipumpa írtahurrá :) köszönöm Tamás! Nem rég felraktam a telefonomra a számodat, és mutattam haveromnak h hallgassa meg ezt a gitár tanárom csinálta... csodálkozva rám nézett h van gitár tanárom :D Most már biztosan állíthatom h igen van !

Igyekszem! És ahogy látom, Tibyee is csatlakozott, úgyhogy hamarosan átlendítünk a keveset gitározós időszakon, és onnantól lemezek, stadionturné, és exkluzív szerződés a Hervis bicikli-osztályával! :D
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17752)

dcsabi 2013-02-11 02:40 |  #17866
nekem nem tünt ki az arcoskodás:)

tényleg a legjobb ha magától rájön mindenki, mert az azt jelenti, megértette
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17863)

dcsabi 2013-02-11 02:40 |  #17865
miért érdekes hogy a 3 és 5 illetve a 5 és 7 fokok közt milyen terc van?

komolyan kérdezem :)
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17861)

madinorbi 2013-02-11 02:20 |  #17864
Tegnap valami oknál fogva elkezdett izomból zúgnia gityárom felvételezés közben, ha a hangszín potit vagy a húrokat megfogom csillapodik a zaj, mi lehet ez földelés vagy esetleg a kábel törhetett meg ?

tibyee 2013-02-11 02:17 |  #17863
Ez kicsit arcosnak tűnik...
Pedig nem annak szántam.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17862)

tibyee 2013-02-11 02:14 |  #17862
Dehogy is!
Semmi probléma!
Tudom hogy neked ez nem feladat.
Volt pár tanítványom ( mind ) akiknek sikerült elmagyaráznom hogy mi hogyan stb, és hiszem hogy ha rávezeti az ember az egyenlőre sötétben tapogatózó, ám információra éhes fiatalságot, akkor van sikerélmény igazán!
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17860)

tibyee 2013-02-11 02:10 |  #17861
ok!
Csak fordítva, alul legyen a C


H C D E F G A
G A H C D E F
E F G A H C D
C D E F G A H

Kaptunk hét darab négyeshangzatot.
Most ne vedd segítségül a Csabi mankóját, hanem Te találj benne valami rendszert!
Mivel ezek különböző akkordok, ( négy csoportra oszthatóak ) egyenként kell megfejteni őket.
Először az első akkordot fejtsd meg.
C, és E között milyen kapcsolat van? ( távolság )
Aztán E, És G között?
G, és H Között?
Terceket fogsz kapni természetesen. De milyeneket?
Aztán.
C, és G között milyen távolság van?
C, és H között?
Ha ez megvan akkor mind a hét akkordot meg kell Így vizsgálni.
Ha rám figyelsz, és nem veszel más segítséget figyelembe, akkor hiszem hogy eljön a megvilágosodás!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17858)

dcsabi 2013-02-11 01:58 |  #17860
bocs:)
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17857)

dcsabi 2013-02-11 01:58 |  #17859
mert 2 fajta 7-es akkor létezik

a durskála 1. és 4. fokán major hetes akkord van az 5. fokán domináns hetes akkor

C dúr skálából nézva

lesz egyszer az 1. fokon Cmaj7 azaz c e g h és Fmaj7 azaz f a ce.

Ezeknél a 7. fok az akord alaphangjától nagy szeptim távolságra van

az 5. fokon G7 akkordod lesz azaz g h d f. Itt a 7. fok kisszeptim távolságra van az akkor alaphangjától
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17856)

biciklipumpa 2013-02-11 01:55 |  #17858
C D E F G A H
E F G A H C D
G A H C D E F
H C D E F G A
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17855)

tibyee 2013-02-11 01:33 |  #17857
Most pumpát szeretném a helyes útra terelni.
Tapasztalatom szerint, ha magától jün rá a megoldásra, illetve sikerül rávezetni, akkor a "károsodás maradandó".
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17854)

biciklipumpa 2013-02-11 01:31 |  #17856
igen Fmaj7 a jelölés... Bár most kicsit összezavarodtam h akkor az F7 csak 3 hangból áll ugye, h az miért csak simán 7 es... elvileg hangjai C E B
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#17854)

tibyee 2013-02-11 01:25 |  #17855
Írd már le légyszi a c dúr skálát!
aztán rá a terceket, aztán a kvintet, végül a szeptimet.
Hidd el ahhoz hogy "megvilágosodj" szükség van erre
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17853)

dcsabi 2013-02-11 01:18 |  #17854
Fmaj7

f a c e
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17852)

biciklipumpa 2013-02-11 01:15 |  #17853
mondjuk ezt is kicsit kacifántosan fogalmaztam, tehát Am6 a helyes mert F7 esetén Bb hanguk nincs az adott skálában...

De ez így túl egyszerűnek tűnik nem hiszem h tényleg ez a hiba vagy igen? :) Mert gondolom sokféle képen meglehet ezeket a dolgokat közelíteni...
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17852)

biciklipumpa 2013-02-11 01:08 |  #17852
mhh... Hát nem is tudom talán az Am6 a helyes a (magyar jelölés szerinti) H hang miatt...

Mert F7 esetén B hangunk van, ami nincs benne a C-dúr skálában...
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17849)

JonasTamas 2013-02-11 01:03 |  #17851
Írok délelőtt a többi akkordos témában is!

JonasTamas 2013-02-11 01:03 |  #17850
Igen, a Beatles kezdéséről én is sokáig úgy tudtam, hogy ez egy üres húros történet volt. Valójában egy Fadd9-et játszik George Harrison, amelyhez McCartney egy D hangot fog a basszuson, tehát egy Fadd9/D-ről van itt szó.
Válasz 'csepess' hozzászólására (#17832)

tibyee 2013-02-11 00:38 |  #17849
Jó reggelt!
Mondom én hogy menni fog ez neked!
Piciket tévedtél, és ez csak a fejben számolásnak tudható be.
Teljesen jó a logikai út amin elindultál. De!
Vagy pontosítasz, és fejben kell egy csomó ( hét ) akkordot megjelenítened, vagy kell a papír, meg a cerka!
Valóban lehet két, vagy akár több akkord ( nem teljes ) is.
Mind két akkord megközelítés helyesnek tűnhet ( fejben ) de én egy konkrét akkordra gondoltam, illetve ez egy konkrét akkord, ami az adott skála valahányadik (?) fokán terül el, és ha felírod a sálára a terceket, négyeshangzatig, akkor ennek az akkordnak az összes hangja meg fog jelenni, csak más sorrendben, mert ez egy per basszusos fordítás.
De!
Az összes hang szerepelni fog és a másik általad gyanúsnak vélt akkord nem.
Szóval: Az egyik akkord felvetésed hibás valamiért,( pici, de meghatározó egy hangnyi, illetve majd rájössz te mi a hiba. ) a másik pedig természetes módon nem fordul elő az adott skálában.
Biztos vagyok benne hogy jön a helyes válasz!


Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17847)

biciklipumpa 2013-02-11 00:25 |  #17848
"A hang egy kisterc távolságtól van ezért itt lehet kialakul nekünk egy moll akkordunk"

elnézést javítom magam nagy terc és dúr akkordunk alakul ki
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17847)

biciklipumpa 2013-02-11 00:11 |  #17847
nah szóval akkor, először megnézem a tercpárokat (én mondjuk nem használtam papírt és ceruzát csak elkezdtem vmelyik hangról felfele számolni 3-4 ig... Itt azt vettem észre h E nem lehet alaphang mivel G Ab lenne a tercük és az nincs az akkordunkba tehát E kizárva alapnak

F nél G# és A hang van a tercébe, és A hang egy kisterc távolságtól van ezért itt lehet kialakul nekünk egy moll akkordunk ha lenne egy kvintünk, és lesz is a C... (Tehát kialakul nekünk egy arcunk :D) F A C E :D így ez F7

De Ha ugyanezt végigjátsszuk az A hangtól akkor pedig azt kapjuk h Am6 (ha egyáltalán van ilyen akkord :D ) tehát 1 3b 5 6

Remélem jó logika felé közeledtem, de most akkor melyik akkord lesz ez Am6 vagy F7 ? :D

Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17846)

tibyee 2013-02-10 16:38 |  #17846
Én biciklipumpának szeretnék egy "találós kérdést" feladni.
Nem lesz szerintem túl nehéz. ( hátha kedvet kap a papírmunkához )
Egy akkordot kellene megfejteni, helyesen leírni, és meghatározni melyik skála, hányadik fokán található.
Na jó. A skálát elárulom.
C dúr.
A nehezítés, hogy nem az alaphang a legmélyebb hang az adott akkordban, vagyis ez egy fordítás, de nem kell megijedni.

X
X
9
7
8
8

A legmélyebb hang: C
A következő: F
Aztán: A
Végül: E

Csak papír kell meg cerka.



tibyee 2013-02-10 15:55 |  #17845
Válasz '' hozzászólására (#17843)

Stratooo2013-02-10 15:46 |  #17844
Igen, meg tudtam csinálni a fade-outolást! Azt hittem, valami bonyolult dolog!
Kipróbálom majd úgy is, ahogy mondtad, köszi a tanácsot!
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#17835)

2013-02-10 15:33 |  #17843
Persze direkt volt, hogy lássam kinek esik le előbb.::)))
Válasz '' hozzászólására (#17842)

2013-02-10 15:30 |  #17842
Jogos!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17841)

tibyee 2013-02-10 15:15 |  #17841
" mollban (összhangzatos/harmonikus mollról beszélünk) I. moll hármast... II. Szűkített hármast... III. Dúr hármast... IV. moll hármast... V. Dúr hármast ( a vezető hang miatt) VI. Dúr hármast... VII. Szűkített hármast... "

A harmadik fokon bővitett hérmashangzat van
Négyeshangzatban Maj7#5
Válasz '' hozzászólására (#17840)

2013-02-10 15:07 |  #17840
Még annyival egészíteném ki hogy ha szolmizálod az akkordokat akkor
Dúr hármas do-mi-szó
Moll hármas lá-do-mi
Bővített hármas do-mi-szi
Szűkített hármas ti-ré-fá

Meg ugye vannak a hármas akkordoknak fordításai is...
alap: pl.: dó-mi-szó, lá-dó-mi, do-mi-szi, ti-ré-fá, ábécés nevekkel C-E-G ,C-Esz-G, C-E-Gisz, C-Esz-Gesz

szekszt fordítás pl.:mi-szó-dó, dó-mi-lá, mi-szi-dó, ré-fá-ti ábécés nevekkel E-G-C,
Esz-G-C, E-Gisz-C, Esz-Gesz-C

Kvártszekszt pl.: szó-dó-mi, mi-lá-dó, szi-dó-mi, fá-ti-ré ábécés nevekkel G-E-C
G-Esz-C, Gisz-C-E, Gesz-C-Esz

A bővített hármashangzatok fordításai ugyan úgy hangzanak ezért őket oldásairól lehet felismerni...
stb...

Akkor még... a fokokon milyen hangzat építhető/ helyezkedik el
Dúrban
I. Dúr hármast lehet építeni módosítás nélkül
II. moll hármas...
III. moll hármast...
IV. Dúr hármast...
V. Dúr hármast...
VI. moll hármast...
VII. Szűkített hármast...

mollban (összhangzatos/harmonikus mollról beszélünk)
I. moll hármast...
II. Szűkített hármast...
III. Dúr hármast...
IV. moll hármast...
V. Dúr hármast ( a vezető hang miatt)
VI. Dúr hármast...
VII. Szűkített hármast...
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17771)

tibyee 2013-02-10 15:04 |  #17839
Én meg már sehogy.
De kipróbálva a te emlékeid tűnnek helyesnek, a füleim alapján.
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17836)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 15:03 |  #17838
meghallgattam és megnyugodtam, hogy még mindig jó a fülem és a zenei memóriám :)

Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17836)

tibyee 2013-02-10 15:00 |  #17837
/ Am7 / D7 / Em7add11 (no5 ) / GMaj9 /

Lentebb FMaj9 van helytelenül!
Pedig nem is
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17824)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 14:57 |  #17836
Az ott egy másik akkord, legalábbis úgy emléxem!

F#-C#-E-H-C#-F# = F#7sus (F#7/4)

Válasz 'csepess' hozzászólására (#17832)

Metalmolekula 2013-02-10 14:51 |  #17835
És még a fade out is benne van, ahogy javasoltam.
Most prószáld meg pontosan ugyanezt a szólót felvenni, de a kitartott hangoknál használj kövér, zsíros, széles vibratot! Ha esetleg 1-es ujjra esne a kitartott hang, akkor vibrato előtt válts 2-es, vagy 3-as ujjra, avagy amikor lefogtad a hangot, akkor válts át úgy 2-es, vagy 3-as ujjra, hogy közben folyamatosan szól a hang. Csak ezzel az egy dologgal sokkal teltebbé fogod tenni a szólót. Avagy nem pofázok bele, majd a tanáraid elmondják.
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#17827)

tibyee 2013-02-10 14:50 |  #17834
Hoppá!
Na jó. De az már olyan régen volt.
Még én is elfelejtettem.
Válasz 'csepess' hozzászólására (#17832)

tibyee 2013-02-10 14:45 |  #17833
Dehát már néven neveztük, és nem mi.
Csak nem jól szólós...
Viszont ha van a közeledbe gityó akkor amit alább írtam akkordmenete csekkold le.
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17829)

csepess 2013-02-10 14:45 |  #17832
hogy nincs környezet?
erről a bítliszéket is értesíthetnéd távíratilag, hogy mekkora pötsök, így elkezdeni "egy nehéz nap éjszakáját"
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17824)

tibyee 2013-02-10 14:42 |  #17831
Illetve megint elkapkodtam...
#13 helyesen.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17828)

tibyee 2013-02-10 14:41 |  #17830
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#17827)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 14:33 |  #17829
én pl ezzel hangolom a gitárom...

"mindennap" használom, és nonszensz hogy pont ezt az akkordot ne tudjuk nevén nevezni! :)
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17824)

tibyee 2013-02-10 14:32 |  #17828
jessz! pontosan. tovább már csak önismétlés lenne.
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17823)

Stratooo2013-02-10 14:32 |  #17827
Készítettem egy szólót én is a Breaking Through alapra, 2-3 óra "gitárkodás" eredménye:Ez lenne az!
Itt pedig egy részlet a Rocksuli "vizsgadalomról":Andy Timmons - I have no idea

tibyee 2013-02-10 14:31 |  #17826
Nincs mit!
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#17820)

kustriani 2013-02-10 14:30 |  #17825
pörgés van ahogy olvasom

tibyee 2013-02-10 14:29 |  #17824

Köszönöm.
Szegény Tominak szüksége lesz mind a tizennégy szemére...
Ez a már kibeszélt akkord azonban bár létező, de nincs az a zenei környezet ( szerintem ) ahol jól szólna.
Pont az a fránya A hang...
Nincs baj vele, csak ha magasan szólal meg akkor tölti be igazán a szerepét!
Más fekvésben, más fordítással, már süt!

12
10
12
12

És a kvint természetesen kidobva.
PL:

/ Am7 / D7 / Em7add11 (no5 ) / FMaj9 /
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17817)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 14:16 |  #17823
nem áll meg az oktávnál, mégpedig azért nem mert így logikus, és egyértelmű a jelölés.

13 fokig megy!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17821)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 14:14 |  #17822
Így van!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17821)

tibyee 2013-02-10 14:13 |  #17821
Szerintem menni fog!
Nekem nagyon bevált, hogy leültem egy sima papírral, és leírtam egy egyszerű skálát, aztán rápakoltam a terceket, aztán megint, meg megint....
A számok, jelölések meg maguktól értetődnek.
Maga a szám a skála fokára utal, az előtte levő b, vagy # pedig egyértelmű.
Az akkord jelölés szinte csak abban tér el a skála fokokban való jelölésétől, hogy nem áll meg az oktávnál, mégpedig azért nem mert így logikus, és egyértelmű a jelölés.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17807)

Stratooo2013-02-10 14:11 |  #17820
Nagyon hasznosnak találtam a a zeneelméletes hozzászólásaidat! Köszii!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17805)

Stratooo2013-02-10 14:09 |  #17819
Inkább hasznosítom az elmúlt pár zeneelméleti hozzászólást!
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#17804)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 14:08 |  #17818
Answers
Bad Horsie
Blowfish
Blue Powder
Blood And Glory
Boston Rain Melody
Building The Church
Burning Rain
Die To Live
Dying Day
Erotic Nightmares
Feathers
Fever Dream
Fire Garden Suite
Firewall
For The Love Of God
Frank
Freak Show Excess
Giant Balls Of Gold
Glorious
Greasy Kid's Stuff
Hand On Heart
I'm The Hell Outta Here
Incantation
I Would Love To
Jibboom
Juice
Kill The Guy With The Ball
K'm-Pee-Du-Wee
Liberty
Lotus Feet
Midway Creatures
Misfits
Ooooo
Sisters
Still My Bleeding Heart
Tender Surrender
The Animal
The Audience Is Listening
The Black Forest
The Blood and Tears
The Boy From Seattle
The Crying Machine
The Power Of Bombos
The Reaper
The Riddle
The Ultra Zone
There's A Fire In The House
Touching Tongues
Warm Regards
Whispering A Prayer
Windows To The Soul
Ya-Yo Gakk


Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17816)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 14:06 |  #17817



Írtad hogy jól esett olvasni a sorok közt a neved!

Emlékeztem, hogy jó vagy ebben és ha a Sárkánycsászár nyilatkozott, tolom a következő akkordot! :)
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17815)

tibyee 2013-02-10 14:05 |  #17816
7
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17810)

tibyee 2013-02-10 14:03 |  #17815
Mondom hogy FRANCOKAT!
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17813)

tibyee 2013-02-10 14:02 |  #17814
Francokat!
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17811)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 14:00 |  #17813
mondom hogy sértődős! :P
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17812)

tibyee 2013-02-10 13:57 |  #17812
Jó. Akkor : KIEGÉSZÍT.
Így már rendben?
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17809)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 13:53 |  #17811
és sértődős is! :P
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17809)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 13:53 |  #17810
nem ezen megyünk végig...
Írtam hogy olyan akkordok lesznek amikkel én nem találkoztam még akkordgyűjteményben, mégis halmozott az előfordulásuk a zenékben, vagy nagyon szépek, vagy mindkettő, de a vagy az biztos! :D

aszontad válasszak.

ezt választottam neked.

de ha nem jó, akkor mondj egy számot 1 és 53 között!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17805)

tibyee 2013-02-10 13:53 |  #17809
" felületes vagy, ese! erről én is írtam lejjebb! :) "

Nem vagyok.
Közben a lányomért szaladgáltam az állomásra, meg volt pár elintézni való dolgom. Bizonyára elkerülte a figyelmemet, akkor jól van NA felületes vagyok.
Majd mingyá vissza olvasok.
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17800)

biciklipumpa 2013-02-10 13:51 |  #17808
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#17804)

biciklipumpa 2013-02-10 13:50 |  #17807


ezzel egy darabig most elagyalgatok :D
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17791)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 13:49 |  #17806
ráadásul nem is egyezik a tibyee által emlegetett 9/6-al...

Válasz 'Metalicon' hozzászólására (#17801)

tibyee 2013-02-10 13:48 |  #17805
Én se.
hogy az add szócskát még megerősítsem...
Másik oldalról megközelítve azt jelenti, hogy csak már ezt az egy konkrét hangot kell hozzáadnunk, minden mást el kell hagyni!
pl: A GMaj7add13 azt jelenti, hogy egy Gmaj7 akkordhoz már csak a tizenharmadik hangot kell hozzáadnunk. A kilencediket, és a tizenegyediket el kell hagyni!
Jó amúgy a videó!
Ezt kellene megfejteni?
Nem egyszerű, bár csak egyszer hallottam, de mintha több hangnemen is átszáguldana.
Komoly feladat egy ilyet kibogarászni, de hidd el nem lehetetlen, és természetesen logikus magyarázat is van rá hogy mit miért.
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17799)

Metalmolekula 2013-02-10 13:47 |  #17804
Mivel egy cipőben járunk, addig is vegyél rólam példát: poénkodj. <-- Na, ennek a smilyenak az adott szövegkörnyezetben semmi értelme nem volt.
Válasz 'Stratooo' hozzászólására (#17802)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 13:45 |  #17803
de ide akkor se kóser...
Válasz 'Metalicon' hozzászólására (#17801)

Stratooo2013-02-10 13:45 |  #17802
Ezzel én is így vagyok...nem tudok hozzászólni a témához, de igyekszem minél több zeneelméletet tanulni, így remélem egyszer majd az ilyen jellegű kérdésekhez is hozzá tudok majd szólni!!!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#17754)

Metalicon 2013-02-10 13:43 |  #17801
Háhh én vetettem fel először a 6/9-es akkordot :DD

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 13:41 |  #17800
Az add szócska jelentése meg: hozzáadódik, még, hozzájön, plusz, meg ilyenek.

felületes vagy, ese! erről én is írtam lejjebb! :)

oké akkor 11.

Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17796)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 13:38 |  #17799
én tudom! :)

de még nem mindent tudok...
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17794)

kustriani 2013-02-10 13:37 |  #17798
köszönöm! pl ezt a riffet eltolhatod aztán tolsz egy szólót, aztán preset újra betöltés és megint a szóló én így veszem észre a különbséget, értékelem, hogy töröd magad, és gondolom svéd manökenben rendezhetem a számlát
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#17795)

tibyee 2013-02-10 13:33 |  #17797
Ez nem vicc.
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#17792)

tibyee 2013-02-10 13:31 |  #17796
Nem, illetve igen, vagy mégsem.
Lentebb írtam csak lehet nem láttad.
Az add szócska a megoldás kulcsa!
Az Em7-ig simán eljutottál.
Csak van még egy hang az a bizonyos A hang ami szigorúan 11
Az add szócska jelentése meg: hozzáadódik, még, hozzájön, plusz, meg ilyenek.
Tehát hogy az adott akkordhoz ami az Em7, hozzájön még egy hang és ez a 11. vagyis az A hang.
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17790)

Metalmolekula 2013-02-10 13:29 |  #17795
Jó, mivel már szétkaptam a rendszert, ezért holnap visszatérek egy szólózós teszt erejéig.
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#17793)

tibyee 2013-02-10 13:25 |  #17794
Mi van? Fölvett a Pénzes?
Jó a rendszer, jók a jelölések, és teljesen logikus, és pofon egyszerű!
Hidd el!
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17789)

kustriani 2013-02-10 13:25 |  #17793
köszi, de igazából amit játszol végig az már elég ahhoz hogy mgváltozzon kicsit a hang :D, tehát ha riffelek utána a szóló hangoknál veszem észre :D
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#17785)

Metalmolekula 2013-02-10 13:24 |  #17792
Most egy alapvetően szexista viccet szúrtál el.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17787)

tibyee 2013-02-10 13:20 |  #17791
Még azzal egészíteném ki, és ez fontos szabály, csak lehet nem jól fogalmaztam:
Az akkordépítkezés mindig fölfele történik, és fokokban mérik, jelölik, igen logikusan ( számomra )
PL: 1, b3, 5, 7 Ez egy mollMaj7 akkord
Vagy: 1, b3, 5, b7 Ez egy moll7 akkord
Vagy: 1, 3, 5, 7 Ez egy Maj7 akkord
Vagy: 1, 3, 5, b7 Ez egy domináns 7 akkord
Tehát a skála hangjait fokait használják, ezekkel a fokokkal egyértelműen kiderül melyik hangról van szó, a skála ismerete nélkül is
Csak az alaphangot kell meghatároznunk, a többi pedig kiszámolható.
Nézzünk egy nehezebbet, előbb leírom az akkordot aztán a megfejtést.
Legyen egy C7#9 ( Hendriksz is szerette )
Tisztában vagyunk azzal hogy az alaphangunk a C
Azzal is hogy dúr akkordról van szó, hiszen a C után nincs m, vagy - jelölés.
Azzal is tisztában kell lennünk hogy domináns akkordról van szó, mert nem szerepel a Maj szócska, vagy sokszor csak M nek jelölik a majort ( nagy hetest )
És lesz még nekünk egy #9
Miért nem 2???????????????
Azért mert már szépen sorban eljutottunk a hetedik hangig, és most írjunk ide egy kettest? NEM. Csak szépen sorban.
Na akkor:
Van egy alaphangunk, az a C
Kell ennek a dúr terce, az az E
Kell a kvint ( de simán elhagyható, sőt! ) az a G
Kell a domináns hetes az a B
És kell az a bizonyos #9
C az alaphang, szépen elszámolunk a kilencedik hangig ( ugyan az lesz mint a második, de a szabály, az szabály! )
c, d, e, f, g, a, h, c, d
Na mivel van nekünk ez a kis # jel a 9 előtt, ez azt jelenti hogy egy fél hanggal föl kell emelnünk az adott hangot.
Ez lesz a ( ejtsd ) Disz hang.
Most vonatkoztassunk el a skálahangoktól, és ne próbáljuk az enharmónikus Esz hanggal "összekeverni".
Itt a kilencedik fok van fölemelve, ezért Disz, és nem a moll tercről van szó.


Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 13:19 |  #17790
fűrésztelepi szinten ez akkor egy Em11, csak hiányzik a 9. fok, a fisz...
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17789)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 13:17 |  #17789
Jazz zenészek ( főleg ) csak három, négy hangból megoldják a legbonyolultabb akkordot is.

ezek a "fűrésztelepi akkordok"... és milyen jók! :)

igazad van, de akkor is le kell tudnunk írni, meg kell tudnunk nevezni egy harmóniát a összhangzattani rendszer alapján.
Ki lett egyenlítve a hangolás, le lett egyszerűsítve a temperálás.
Megjelentek emiatt az enharmóniák, tehát nem hiszem el, hogy nem tudjunk egy akkordot a beilleszteni a helyére. Ha meg valami mégsem írható le, akkor a rendszer nem jó, mert csak részben használható, mehet a kukába!

Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17783)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2013-02-10 13:09 |  #17788
viszont nincs 9 -esünk így nem tudom hogy helyes e az add11...

mindenesetre egy echte vai Bt-vel beljebb vagy, a levezetésedért...

mit szólsz ehhez?


Válasz 'tibyee' hozzászólására (#17786)

tibyee 2013-02-10 12:47 |  #17787
Régen ennek a fajta jelölésnek két változata volt, illetve két fajta akkordra használták: 69, vagy 6/9 ( alaphang, dúr terc, kvint kidobva! szext, nóna. )
A másik: 96, vagy 9/6 ( alaphang, dúr terc, itt lehet kvint bár nem jól szólós, domináns hetes, nóna, és a szext. )
Aztán rájöttek hogy ez a 13-as akkord...
Válasz 'Metalmolekula' hozzászólására (#17776)

tibyee 2013-02-10 12:34 |  #17786
Mivel a hetesig már eljutottál TILOS visszafele számolni, illetve hetes után nem leget négyesnek venni az A hangot
Csak és kizárólag Így helyes: Em7add11
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17780)

Metalmolekula 2013-02-10 12:32 |  #17785
kustriani írtanagyon örülnék neki, mert ha a tiédben is hallom akkor nem csinálok global resetet fölöslegesen

Ímhol vagyon a felvétel, még be is commenteztem. Őszüljek meg, én nem hallok effekt hibát...

Válasz 'kustriani' hozzászólására (#17744)

tibyee 2013-02-10 12:29 |  #17784
Ha E az alaphang akkor már leírtam lentebb a megoldást.
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17772)

tibyee 2013-02-10 12:27 |  #17783
Csak annyival egészíteném ki hogy: ( és ez a későbbiekben igen fontos lesz! )
A négy hármashangzat két csoportra osztható, mégpediglen:
A bővített is dúr jellegű, tehát a sima dúr öcsikéje.
A szűkített pedig moll jellegű, tehát a moll húgocskája.
Mivel mindkét esetben a terc nem változik, csak a kvint, szűkül, vagy bővül.
A jazz zenészek átvették ezeket a sus akkordokat a komolyzene világából, mert hogy ott már léteztek, sőt szerintem már korábban is, csak esetleg nem volt lejegyezve.
A négyes, ötös, hatos hangzatok, mindig valamelyik alap hármashangzatra épülő, plusz terc, (ek) ( kicsi, vagy nagy ) hozzáadásával jönnek létre.
Megkülönböztetünk, természetes, és alterált akkordokat már a négyeshangzatok világában.
A dúr hármashangzatokra épülő, plusz tercel létrehozott négyeshangzatok csak és kizárólag Maj7, m7, m7b5, és domináns7 akkordokkal találkozhatunk. A harmonikus és melodikus moll négyeshangzatai között már előfordul más fajta akkord is mint pl: Maj7#5, vagy a szűkített.
Az ötös hangzatok újabb terc hozzáadásával "készülnek", és így tovább.
Amit még fontosnak tartok kiemelni, és már többször említettem:
Nem csak gitáron Nem kell, nem szükséges, nem szokás teljes akkordot játszani. Elhagyható, el szokták hagyni nagyon sok esetben az alaphangot, kvintet. négyeshangzatok esetében például a terc, és a hetedik hang megszólaltatásával már halljuk, hallanunk kell az egész akkordot. Jazz zenészek ( főleg ) csak három, négy hangból megoldják a legbonyolultabb akkordot is. Vagy: Ha megfigyeljük a négyeshangzatok felépítését.
A C dúr első fokára épülő négyeshangzat a CMaj7 akkord, aminek a hangjai? C, E, G, H. A: C, E, G egy C dúr hármashangzat. Ha a C hangot "eldobjuk" A maradék három pedig pont egy Emoll akkord. Simán játszhatunk egy CMaj7 akkordra egy sima Em akkordot ( Tessék kipróbálni! ) Vagy elhagyjuk a G-t és csak C, E, H megint csak nem lesz hiányérzetünk. Sőt ha elhagyjuk a C-t is akkor sem.
Tehát vannak fontos hangok amikre szükségünk van, és vannak simán elhagyható, vagy éppen már meg nem fogható hangok amik nem fognak hiányozni.



Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#17771)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu