Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Az akkor elég nagy sárdobálás és zúr volt. Sztem lehetett volna emberibb hangon véleményezni a tevékenységét, mint ahogy akkor, abban a topicban megtörtént.
Kb. egy éve történt, hogy db nicknévvel kommenteltem az egyik gitárossal készitett interjút egy fórumon (ezt a gitárost idézte biróság elé Pénzes úr a fórumon használt nyelvezete miatt) ... a hozzászólók közül sztem én voltam az egyetlen Aki védte és méltatta a gitárost, ugyanakkor kendőzetlenül vállaltam a véleményemet azokbana dolgokban,amelyekkel nem tudtam azonosulni ... kaptam egy magánlevelet, amelyben szintén birósággal voltam megfenyegetve a véleményem leirása miatt (sehol nem használtam egyetlen durva kifejezést sem, de nyiltan irtam arról mit hogyan gondolok) ... becsületsértés volt a vád ill hogy több nicknéven szólok hozzá a beszélgetéshez ...
Én sem irhattam mást: a véleményemet mindenhol vállalom ... ha kéri megadom az adataimat és mehetünk biróságra vagy akár vele együtt is elmegyek feljelentést tenni, igazolom magama stb. és indulhat az eljárás ... nem jött több levél
én a saját topikomat is hanyagolom úgy 5-6 éve.
persze ha néha vagyok, benézek ide-oda, vagyunk még a régi magból páran mutatóba.
nézd ez nem volt olyan kis dolog!
most jut eszembe, asszem dcsabi-t is feljelentette ez a majom!
Jól mondod, ez a topik családias, itt nem csak a "szar kenegetése folyik", hanem a kőkemény szakmai dolgok vannak a középpontban.
Itt nincs rivalizálás, mindenki tisztel mindenkit.
Ennek legfőbb oka valószínűleg a topikgazda, aki önzetlenül próbálja mindenkiből egyénenként is kihozni a legjobbat: Időt, energiát, empátiát nem sajnálva. Pl- mindíg van mindenkihez egy jó szava.
Nem tudom hányan találkoztatok már vele élőben, én elmondhatom, Tamás rám pl. egyfajta katalizátorként hat!
Alapvetőleg egy lusta, vén (talán kiégett) f@sz vagyok... :)
Eljövök az óráról és hiányérzetem van, miközben rohanok haza gitározni, mert fejlődni akarok!
Ez egy szuper érzés! Nem is tudom, talán 18 éves koromban éreztem így.
Emiatt nagyon sajnálom, hogy a kinti melóm miatt nem jönnek össze az órák vele.
Ma telefonon érdeklődtek tőlem, hogy mi a véleményem Önről, ill a tanítási módszeréről. Mivel fogalmam nem volt arról, hogy Ön létezik és instruktorként tevékenykedik, így utána olvastam, hogy objektív véleménnyel szolgálhassak a kérdést illetően.
Mivel széleskörűen publikálja tananyagát, nem tudok elmenni szó nélkül amellett, hogy tévedés dogmákkal traktálja a tanulni vágyókat. Természetesen nem néztem végig az oldalát teljesen, elakadtam a videóknál ill. tévedések és egyéb vígjátékoknál.
Kérem tisztelettel! Ön szerint hibás dolog 1-4 ujjakkal kvintet fogni.
Személy szerint lassan 29 éve így teszem. Évekig thrasht (is) játszottam publikus formában, elismerten. Kérésére referenciát is mellékelek akár.
Hozzáteszem egy jelentéktelen eleme a gitárszakmának akinek a videójával találkoztam az ön oldalán (szerzői és szomszédos jogok tekintetében nem tudom, hogy kapott -e esetlegesen hozzájárulást a felhasználáshoz), ugyancsak 1-4 ujjrenddel fog kvintet: Mr. John Petrucci.
Megjegyzem a képek rosszul vannak jelölve!
Az Önhöz közel lévő húr a hatodik és nem a legtávolabb lévő!
A képen E kisterc-et látunk, G-kvint helyett!
A dor-skála és a dorian-mode tekintetében figyelmébe ajánlanék egy ugyancsak jelentéktelen gitárost, aki nélkül a rock és metal gitározás nem tartana ott ahol! Nem igazán találkoztam még olyan HASZNÁLHATÓ gitároktató anyaggal a műfajt illetően ahol ne lett volna kiemelve: Randy Rhoads-style.
A videoit elnézve azt kell mondjam, hogy a tiszta hanxínnel játszott dolgai rendben lévőnek tűntek. Ellenben a torzított dolgaiba "bele kell, hogy kössek"! Koszos és pontatlan! Lehet hogy egy transzparensebb zounddal Ön is jobban hallaná a hibákat...
Hogy milyen alapon merek pofázni és véleményt alkotni:
...néhány felvétel a januári Wigwamos koncertünkből...
Szeretném kiemelten hozzátenni, hogy nincs okom Önből hülyét, vagy bohócot csinálni, mindössze felhívtam a figyelmét bizonyos tárgyi tévedésekre! Ha gondolja nyugodtan jelentsen fel engem is. A személyi adataimat kérésre, nyomozás nélkül is rendelkezésére bocsátom.
Akkor valószínűleg nekem azért nincs fogalmam az esetről, mert abba a topikba nem járok, sőt már nagyon egyikbe se, bár volt pár próbálkozás, de talán itt leltem otthonra. Azt hittem valamelyik régebbi ámokfutásról van szó, aminek nagyobb visszhangja(i) voltak. Sajnos volt pár eset. Ma már nem szenvedném végig, bár emlékeim szerint csak olvasója voltam az eseményeknek, de azért az időért is kár volt.
Pénzes úr nem ír ide sértődöttségében, az ügyben idézést kapott két-három kolléga meg már nem látogatja a fórumot.
most próbáltam rákeresni google-ben (az itteni kereső halott sajnos), mert nekem is lett egy nyílt levelem Pénzes úrhoz, de "érdekesen" arra valahogy nem reagált, de sajnos nem leltem meg így nagyhirtelen.
Igazág szerint akkoriban szinte nem is írtam a fórumra egyéb privát elfoglaltságaim miatt, egy nagyon jó barátom, Mikky Slade (aki egy hihetetlen jó gitáros egyébiránt) hívott fel azzal, hogy mi a véleményem erről.
...mondom semmi, mert nem is tudok róla. aztán emiatt beleolvastam...
kár volt! :)
Hát ha én ilyeneket tudnék csak úgy összedobni... Nem érzem pontatlannak egyébként, így jó ahogy van.
Az elején a felfutásos rész pedig tökéletes lenne nekem gyakorlásnak is, mert elég gány a pengetésem.
Az mp3-at megköszönném.
Örülök, ha tetszik ... de igazából ez csak egy extra gyorsan összedobott 'stilusgyakorlat' ... elég kusza, ritmikailag pontatlan, lehetne még formálni rajta ... holnap kiirom mp3-ba és elküldöm ... de ha gondolod egyszer megmutathatom személyesen is, hogy mit/hogyan/miért használok ebben a 'megoldásban'
Pofátlanság lenne, ha elkérném tőled ezt mp3-ban? Annyira tetszik a 0.19-től 0.28-ig tartó rész, hogy leszedném és megtanulnám. Sajnos nem tudom letölteni. :)
hitelrontás és becsületsértés miatt pert indított itt pár kolléga ellen fórumról, pedig csak felhívták a figyelmét néhány tárgyi tévedésre
olvasd el az oldalán a nézeteit erről ha akarod, valami tévedések és egyéb vígjátékok a címe...
de mondom a dor skála levédetése visz mindent! :D
mondjuk úgy 25-30 éve történt hogy vki levédette a villanykapcsolót az usában, mert nem állt védoltalom alatt, aztán most mindenki tejel neki, aki ilyet gyárt.
"preparababrakabaré, rocky horror kolbász pikcsör só"
"valamint ideálembrió kreáció, különbség nélkül rezdül, mint mély egyveleg, fantázia panaszlakat"
"ha a puncifikátor herebabrátorában nem zlityeg, a zlotty, akkor az enkefallográf sem működik majd teljesen jól"
...és ez a sok marhaság előbb utóbb irreverzibilisen koagulálja a proteinjeim! :)
most őszintén mit tudsz csinálni egy olyan emberrel aki le akarta védetni a dor skálát?
(mondjuk igaz, hogy a metal gitározásban leginkább Randy Rhoads style-ként ismert!)
megfordítva írja a tabot, a saját balkezes nézete alapján, szarik az egyezményes jelölésre!
ha meg a bíróságon kötünk ki, majd megkérdem, hol kapott engedélyeket a weboldalán található képekhez, anyagokhoz, aztán 5 perc múlva jövünk is haza! :)
Sztem vannak jó gondolatai, ötletei ... és jó hogy valaki ebből a szempontból is foglslkozik a hangokkal.
Az összekép viszont SZÁMOMRA ALAPVETŐEN NEM zenei. Inkább egy 'technológiai' megközelitésnek tartom.
Amikor az 'optimális gitártechnika', 'optimális mozdulatsorozat', 'optimális technikai skálaszerkezet' vagy az 'optimális szólótechnikai' alapelvek mellett semmi más zenei szempont/megoldás nincs benne egy gitáriskola anyagában, akkor azt csak technológia oktatásként tudom kezelni (bár annak meg nagyon jó lehet). Lehetséges, hogy rosszul látom és 'katarzisra törekvő zenei megoldásokról' is tanit a módszere, de én nem találtam ilyesmit ezidáig (majd még megyek vissza böngészni, ha lesz időm)
Tudom, hogy az optimalizálás fontos szempont, amikor gazdaságosan akarunk kivitelezni egy mozdulatsort: ez sportban, zenében is igy van ... viszont ha a zenében ez az egyetlen szempont, sztem az már a katarzis rovására mehet ...
Régi történet:
Egy elfoglalt üzletember - aki munkája miatt nem tudott elmenni a
hangversenyre, melyen Schubert Befejezetlen szimfóniáját játszották - hogy
kárba ne vesszen, jegyét egy optimalizálái szakértőnek adta oda.
Másnap a következő jelentést találta az asztalán:
1. A négy oboásnak huzamosabb ideig nem volt semmi dolga. A létszám
csökkenthető, feladatuk elosztható a zenekar többi tagja között.
2. Negyven hegedűs mindvégig azonos kottából játszott. Felesleges munkaerő pazarlás; a létszám drasztikusan csökkentendő. Amennyiben kívánatos a
nagyobb hangerő, ez elektromos erősítő alkalmazásával gazdaságosabban is
elérhető.
3. Bizonyos félhangok előállítása igen nagy erőfeszítésbe kerül és túlzott
minőségi követelménynek tekinthető. Javaslom, hogy minden hangot
kerekítsenek fel, miáltal alacsonyabb képzettségű, vagy betanított
munkások alkalmazása is lehetővé válna ezekben a munkakörökben.
4. Semmi látható értelme nincs annak, hogy a kürtök megismétlik a vonósok
által egyszer már előadott részeket. Ha az ilyen fölösleges ismétléseket
ki lehetne iktatni, a hangverseny időtartamát mintegy húsz percre lehetne
csökkenteni.
5. Ha Schubert figyelembe vette volna ezeket a javaslatokat, valószínűleg
be tudta volna fejezni a szimfóniáját.
Most remélem, hogy ezért a megjegyzésért nem megyünk mindannyian biróságra ... ha mégis, akkor összeköthetnénk egy gitáros találkozóval:))
Nem tudom, a FEELINGET leszámítva, nekem nem tűnt rossznak a szóló, de otthon még egyszer meghallgatom.
Amikor arról van szó, hogy melyik szám tetszik, azért vegyük figyelembe, hogy ezt az alap határozza meg elsősorban és csak utána a konkrét szóló. Nekem pl. a Timeless Hour-ról a Borderlines a kedvencem, mert maga az alapzene olyan, amit nagyon szeretek, de ettől függetlenül a többi nóta is tetszik, csak ugye az alapzene már eleve meghatározza, hogy hogyan fogsz a szólóhoz hozzáállni. Szerintem.
Köszönöm, örülök hogy tetszett!
A két gitáros megoldást most szándékosan vittem el szélsőséges irányba. A szüneteket pedig pont azért "tettem bele", hogy legyen egy kis fellélegzési idő a sok terces szólóból. A száguldás szerintem sem ebben, sem a B.T.-ban nem volt jellemző, itt is inkább a könnyen megjegyezhető dallamokra próbáltam törekedni. Végül is mindkét szóló néhány óra alatt született és két dolgot le lehet belőle szűrni:
1. Alkotni már tudok és akarok is.
2. Saját anyagot még nem csinálnék, ahhoz még elég suta a játékom, szinte minden megoldásom hibás még, sok idő kell, mire a pontosságom is megfelelő lesz, ezért egyelőre ilyen 1-2 perces szólókban gondolkodom, ezekben lehet gyakorolni az írás mellett a játékot is. Ezért várat magára a G.G., sajnos még akad benne némi hiba (közben eszembe jutott, hogy egy részét már hallottátok, abban csak terceléses változás lesz, ha jól tudom). Nem tudom mikor veszem fel, de eleve videot akarok belőle csinálni, ahogy az "Its really who i am" esetén is történt.
Köszönöm!
Ez egy elég hosszú folyamat lesz. A sok hasznos infót egy ideje gyűjtöm egybe. És ahogy haladok a skálákkal és a gyakorlással majd visszaolvasgatom őket. Ha még most nem is világos minden, majd idővel az lesz.
A Zenith felvétele előtt megnéztem, de én bizony semmilyen különbséget nem vettem észre. Továbbá a te mintádban sem hallom a különbséget. Mintát nem csináltam, de ha még mindig gondolod, akkor holnap csinálok.
Őőőő... Én nem is tanultam soha semmit onnan :D Csak olvasgattam de az az igazság hogy olyan széleskörűen írt rizsát hogy egyszerűen mire a lényeghez értem már elment a kedvem az egésztől :D. Meg nem is igazán értettem az ő logikai sémáját. De nem is kellett mert volt tanárom aki elmagyarázta :DD
tetszik a cím , valószínüleg többet gondolkoznék rajta mint magukon a dallamokon :D
jó lenne nekiállni, tudom is hogy mit hogyan kéne csinálnom nagyjából, csak lusta vagyok :S, úgy érzem kényelmesebb ha a képzeletembe van meg mint sokat dolgozni vele, de ami késik nem múlik, csak kapjam el a hangulatot
hd500nál még nem tudom mi lehet ez, meg nekem nagyon kekec fülem van, sőt szabályosan keresem a hibákat, meghallgatnék egy másik hd500ast is, Dani írta, hogy majd leteszteli
A "skála" és a "hangnem" fogalmát érdemes megkülönböztetni.
C D E F G A H C - Ez egy C-dúr skála. De ha egy A-moll hangnemű zenére rájátszod ezeket a hangokat, akkor A-moll hangulatot hoz létre ez a hét hang!
Valamennyi dúr skála képes a dúr hangulaton kívül a moll, fríg, dór, líd, stb. hangulat létrehozására is, mert a zenei háttér (backing track, vagy a zenekar által játszott alap) határozza meg a hangnemet.
Próbáld ki, hogy a fenti hét hangot A-moll zenei alapra játszod rá, és meglátod, hogy nyoma sem lesz C-dúr hangulatnak.
A topik első hónapjaiban sokat írtam erről a témáról, és a többiek is sok jó ötletet írtak.
Ami a kérdésedet illeti: egyrészt valóban hasznos tudni a skáladobozokat, és ezek valóban áthelyezhetők igény szerint bármelyik hangnembe. Viszont ha a hangok neve, zeneelmélet, és a tudatos játék kimarad a képletből, akkor ez nagyon hamar egy holtponthoz vezet. Rengetegszer voltam a tanúja ennek. Tehát nagyon fontos tudni a hangok nevét, a fokokat, a szabályokat.
Kérdezz majd nyugodtan bármit, itt leszünk és segítünk.
Majd linkeld be ide is, ha új erősítő és/vagy gitár-cikkeket teszel közzé az oldaladon. Emellett az is a kérésem, hogy gitárosként is csatlakozz a társaságunkhoz, azaz tegyél fel saját szólókat, zenéket, és jöhet bármilyen gitárral kapcsolatos téma, kérdés is.
#17499-nél pedig letölthetsz egy D-moll alapot, ha van kedved rá szólózni.
Örülök, hogy ez az alap is inspirálóan hatott! Ötletes volt, ahogyan a sorok végén bejövő riff alatt szüneteltetted a szólót, érdekes felelgetés jött létre ezáltal.
Szokás szerint ez a szólód is tetszett. A Zenith-ben a zene olyan, hogy én kevesebbet tekernék (és az eredeti Zenith-ben ez így is történt, mint a videón látható: http://www.youtube.com/watch?v=GyqAFIjrgxI), de a rock szabad műfaj, úgyhogy az általad képviselt száguldósabb megoldás is teljesen rendben van.
Most már ki lehetne tűzni az egy saját, 4-5 perces, teljes instrumentális szám megírását. Album-címen gondolkoztál már? Pl. Kustriani"s Picturesque Journey To The Realm Of Melodies
A fülbemászásra való törekvés teljesen jó dolog. Én úgy vagyok vele, hogy néha az elvontabb dallam is hozzájárul ahhoz, hogy az utána levő résznek még nagyobb legyen a hatása.
A Zenith szólódról is mindjárt írok. Az eddigi szólóid közül nekem ez a Breaking Through tetszik a legjobban, a G.G. szorosan követi:)
Igen, 0:45-nél az arpeggio utáni futamra gondoltam.
BÁRMILYEN skálát ha megtanulsz, akkor megtanulod annak az ujjrendjét is. Ez egy "térkép" amit ha elmozdítasz akkor a skála, illetve az ujjrend marad ugyan az, csak a hangnem változik.
De ha tudod a dúr/moll skálát már tudod a többi modálist is :) Csak máshonnan kell indítani és kész :) többe térsz vele ha kilogikázod és vhonnan le ellenőrződ közbe meg memorizálod :)
Ja és még annyi hogy, most a Pénzes-féle oldalról megnézem a különböző skálákat. Na most akkor ha onnantól megtanulom a dór,fríg, líd stb... "skálaképét" akkor onnantól egy H-lídet monnyuk simán feltranszponálhatok Eb -be :D?
Az én tanárom sajnos csak bluest tanított :D A fríg skálát megtanultuk aztán that's all:D /meg persze mollok,dúr,pentaton/:D Az én kitartásom végtelen:D Csak egyszer kell nagyon elszánnom magam. És így 13 óra alvás után olyan elszánt vagyok:D...
rendszeresség a lényeg :) mindennap foglalkozni kell vele nincs mese :) Szerintem próbáld a lelkesedésed most elosztani h nehogy most hirtelen kiégj, és megund annyit foglalkozol vele egyszerre :)
Én azthiszem belevetem magam a modális skálákba :D Eddig megpróbáltam elsunnyogni, de most hirtelen megjött a kedvem hogy jobban betanuljam ezeket a dolgokat :)
először tényleg érdemes úgy kezdeni h lerajzolod a gitár nyakát, fogd meg vmilyek Dúr vagy moll 7 skálahangját, és ezeket a hangokat bejelölöd... Akkor fogsz sokat világosodni :)
és ugye itt végülis a fokok a lényegek, minden foknak külön hangulata van... Tehát ha C dúrra játszol A moll skálát akkor végülis ezeket a fokokon mész végig
Minden Dúr nak megvan a "rokoni" moll párja... Tehát a C-dúr nak az A moll. Vagyis egy C dúrra nyugodtan játszhatod az A moll skálát mert ugyan az a hangkészletük, DE lényeg amit írtál a hangulat... Ugye egy C dúr alapnál ugyan úgy a C lesz az alaphangod, G a kvinted stb...
Köszönöm a választ.
Valamit nem értek. Ha van egy dúr skálám akkor azt hiába csúsztatom, abból még nem lesz moll skála nem?
A kettőnek teljesen más a hangulata.
akkor csak a kedvedért egy kis "amerikán glemszter szleng", egy svéd zenekartól, jó gitárolással:
Shotgun Messiah: Don't Care 'Bout Nothin'
wake up, time 2 go 2 school
where teacherz make the rulez
but rulez are just 4 foolz
I sleep 'till way past breakfast 'cause I'm in the streetz at night
arrive an hour 2 late, that's why teacherz always fight
they push me round, they put me down, they treat me like a fool
don't care 2 much 'bout right or wrong, still I'm the 1 who'z cool
I'm tired of pleasing, I don't care anymore
I don't care 'bout nothin'
nothin' at all
I don't care 'bout nothin'
damn u all
words always some 1 there
screamin' in my earz
words I hate 2 hear
"come over 2 the blackboard and write 100 timez
I've been a naughty boy" man, I'd never steal a dime
they push me round, they put me down, they treat me like a fool
don't care 2 much 'bout right or wrong, still I'm the 1 who'z cool
I'm tired of pleasing, I don't care anymore
I don't care 'bout nothin'
nothin' at all
I don't care 'bout nothin'
damn u all
Oh god i know it takes longer
School suckz
Really suckz ah¡¡¡
I'm leavin your damn school
nothin u can do
sick and tired of u
u teacherz better listen 'cause I'll only tell u once
I'm leavin' your damn prison, this here kid is gone
they disagree, they put me down, they treat me like a fool
don't care 2 much 'bout right or wrong, still I'm the 1 who'z cool
I'm tired of pleasing, I don't care anymore
I don't care 'bout nothin'
nothin' at all
I don't care 'bout nothin'
damn u all
I don't care 'bout nothin'
nothin' at all
I don't care 'bout nothin'
damn u all
I don't care, I don't care
so beware, beware... I don't care
I don't care 'bout nothin'
no, no, no, nothin' at all
nekem még mindig kéztartás beli problémáim vannak... Mondjuk lehet azért merrt régen használtam a kisujjamat, és hirtelen megerőltetem... de sokszor elkezd szúrni az izületnél gyors játék közben... Pedig ahogy tudom leteszem a hüvelyk ujjam a nyakra mikor használom a kisujjam...
Üdvözöllek én is az oldalon! Ennél jobb oldalt keresve se lehet találni én lassan 1 éve gazdagítom ezt a topicot ahogy tudom, de topic nélkül már fél ember lennék, és nem is ilyen szinten tartanék gitározás terén mint ahol most vagyok, hanem vhol az akkordoknál leragadtam volna :D
nem jól gondolod. Én azt csináltam régebben mikor tanultam a dúr moll modális sklát, h felrajzoltam egy papírra az egész nyakat és bepontoztam a 7 hangot... kikerestem benne a dúr mollt modálisokat meg a (pentatont), mert ezek mind megtalálhatók rajta utána már csak csúsztatgatni kell... Vizuálisan könnyebb megatanulni mint hangról hangra... és utána már csak játék közben néha belegondolsz (lassú részeknél) h milyen hangnál vagy és milyen fokon vagy,és röpke pár év után meg is tanulod ezeket :D
Ez az alap D mollban van... Ha mondjuk felírod a skálát C-dúrba, akkor csak 2 hangal feljebb csúsztatod a skálát és nyomhatod is rá az improt.
Szia Tomi!
Sajnos kevés az idő, amennyire lehet csinálom a saját számokat ha kész lesz majd berakom a topikba,kíváncsi vagyok mit szóltok hozzá?Örülök hogy bemásoltad újra a vidót, köszi szépen,öröm volt hallgatni.
Esetleg nagy segítség lenne, az olyanoknak mint én, aki az improvizálással csak most ismerkedik, ha lenne egy olyan skála segédlet mint a külföldi gitár oktató oldalakon szokott lenni. Arra gondolok mikor a gitár fogólapján pontokkal tüntetik fel a skála hangjait. Az is járható út gondolom, ha valaki ezt a képet jegyzi meg és nem a skála hangjainak nevét. Ezt utána el lehet csúsztatni, ha más a hangnem, de a skála használható. Vagy rosszul gondolom?
Karcsikám!
Lenyűgöző a sportársiasságod, a gyorsaságról már nem is beszélve!
Örök hálám!
A jövőhét elejére ( keddre ) tervezett disznótor-szólót : freaked: letudva, nekiugrok!
Addig is lesz mit nekem úgy könnyebb "ráhangolódnom", meg elnyomja a visítást...
Köszönöm szépen!
Sziasztok!
Én is kedvet kaptam ( nék ) valamit játszani a Tomi által felrakott alapra.
Máris remek szólók érkeztek rá!
Ha valaki összerakott már hármat, négyet a bt-ból, és tenne elé négy tak jelet, ( ezt én mindig hiányolom, ha kimarad. ) hálás lennék ha elküldené az email címemre mp-3 formátumban.
Előre is köszi!
tibyeecaster@googlemail.com
Volt egyszer egy David T. Chastain nevű gitáros akit a R'N'R hangyájaként szoktak volt anno aposztrofálni, mert évente 2-2 albumot csinált szólóban és a zenekarával is...