Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
én ezért nem. nem fogott meg.
...és mindig is ügyesek voltak!
Én a wait for slip/learning to live kombóért, a take the time-ért, a metropolis I -ért akár kettőt is!
Nagy iramban haladsz Ákos!
Egy aprócska észrevétel, remélem nem haragszol érte! Nagyon "eldobálod" az ujjaidat. ( én is, de próbálok leszokni róla. Nem egyszerű... )
Nekem meg az utóbbi 10 évben nem jön be a DT, pedig nagy fanjuk voltam anno!
Van nagy becsben tartott Portnoy relikviám (egy dobverő, amit sikerült elkapni!), és dedikáltattam is vele a következő találkozásnál! :)
Az utolsó (számomra) hallgatható lemez a Six degrees...
...és komoly nosztalgiával gondolok a Falling... lemezel bezárult időszakra!
Labrie sajnos öregszik, és ez hallatszik a hangján is!
Portnoy nincs (mindig is Ő volt a kedvencem)
Petrucci helyett inkább az alkotó elemeit hallgatom: Al Di Meola, Steve Morse, Vai
a szólólemeze se fogott meg, egy nótára elmléxek belőle halványan, az ír motívumok miatt...
Rudess jobban tetszett a Rudess-Morgenstern -ben, meg az LTE lemezeken.
Myung meg jó munkásember! :)
Nem tudom ti h vagytok vele (lehet meg is megköveztek érte :) ) de nekem pl annyira nem jön be az énekes hangja se a Dragonforce-ban se a DREAM THEATER ben ...
de belegondolva enélkül is kialakulhat szorgos gyakorlással egy olyan tudás, hogy szükségtelenné válna, de elméleti tudás hátterével sokkal gyorsabban fejlődnék, furfangosabbá tehetném vele a zenét a tudatossággal
Köszönöm!
Nem tudom mit értesz a 0:47-es résznél a dob alatt? Pont azért választottam egy ilyen tamos, trappolós dobot, hogy elkülönüljön az addigi dupla lábas* alaptól. Nyilván nem profi a keverés, de ez nem is studio munka. Szerintem legalább is ez jó így.
De csak várd ki a Gourmet Groove-ot, abba is tettem 1-2 finomságot. Továbbá abban a nótában van idő kibontakozni, míg az ilyen másfél perces számok inkább épülnek egy erős témára.
A mondanivalóm egyszerű: ez a stílus áll hozzám legközelebb, ebben érzem igazán otthon magam. Jók a rockos, melodikus és progresszív számok is, de akkor is a dupla lábas** nóták azok, amik igazán jellemzőek rám. Mindezt fűszerezve a tekeréssel, 2-3 szólamú szólókkal és a dallamos/slágeres szóló betétekkel. Persze másfél percbe most nem tudtam belesűríteni mindazt, ami jellemző rám technikailag (pl. sem tapping, sem arpeggio nincs ebben a számban), de a shred, a széles vibratok és a többszólamű dallamok azért befértek.
További tervekben szerepel a hasonlóan rövid, de fülbemászó számok írása, illetve az ilyen backing trackekre, mint a G.G. való szóló írás, és ha találok versenyeket, akkor határozottan szeretnék indulni rajtuk (nem a győzelemért, azt már kibeszéltük, hogy győzelemért indulni nincs értelme, inkább az alkotási és bizonyítási lehetőség miatt).
Igen, határozottan jó volt visszatérni. Ráadásul most, hogy beállítottam a tremolót, a magas hangoknál is kényelmes a nyak (nem is tudom hogy szúrhattam el a tremolót régen...).
-----------------
* ebben most nem volt semmilyen konyhai utalás.
** *
Az külön tetszett, hogy változatos és érdekes maradt a dolog végig. A szólamok felépítése is jó volt. 0:47-körül én a dobot kicsit visszavenném, akkor az új zenei részt jobban meg lehetne támogatni, és egyben jobban elkülönítheted ezt a szakaszt az addig történtektől.
Valószínűleg kezdésként egy nagyon nehéz gyerekkor kell ehhez*.
Több tippem nekem sincs. Az örökölt adottságok itt már biztos szóhoz jutnak, mert amúgy kisebb a szerepük, mint azt gondolnánk.
----------------------------
*És persze ez önmagában még nem garancia:)
A konkrét hangok leolvasását úgy értem, hogy improvizálás közben tudatosan választasz ki egy hangot, akár nagy hangköz távolságra levőt is. Ilyenkor nem csak a belső hallás segít, hanem az is, ha (eleinte tudatosan) az alábbi monológ megy a fejedben: "Most keresek egy 2. fokot a magas fekvésben, mert annak ismerem a hangulatát, és ez kell ide. Mivel Gisz-mollban van a zene, ezért a 2. fok egy A#. A G-húr 15. bundja pont jó lesz."
Ha most azt gondolod, hogy "Szent Sárkányláng, mikor fogom én ezt így vágni kapásból, játék közben??!!", akkor erre is megvan a válaszom:
Akkor, ha elkezded csinálni.
Ravasz volt a válasz, igaz? De ennek ellenére ez a megoldás. El kell kezdeni így gondolkozni, és idővel nagyon gyorsan fog már menni. És emellett használhatod továbbra is a hallásodat, zenei érzékedet (szerencsére esetedben van belőle bőven), és emellett ez a tudományos ismereti háttér egy plusz fegyver lesz a kezedben, amellyel szitává lőheted a besompolygó oda nem illő hangokat.
A speedet sose szerettem különösebben,de az Agent Steel volt a kivétel.Az énekesük más bolygórol jött a saját állítása szerint,azt hiszem emiatt álltak földbe egy időután.
Ő a speed metal és a többszólamú klasszikus metál szólók atyja, a Helloween jól földbe is állt szerintem a távozásával (én onnantól már nem hallgattam)...
Ráadásul, pl a Stratovarius és hasonlók még mindíg az Ő szellemi nagyságából élnek...
Ajánlanék ilyet neked ha már szereted: Agent Steel ez volt az usa fő speedstere annó!
ja és azt hiszem, bár offtopik itt ez, de mivel a topiktulaj van éppen döntéselőkészítő stádiumban, sok ember sok tapasztalatának közzététele miatt csak nem kapunk nagy dádát lévén belefér a "technikai trükkök" "(hardver) improvizációs tippek" tematikába
nem akarom a sz@rt tupírozni és még csak a magam igazát se bizonygatni!
azt gondolom, hogy a mai bridge-ekbe lévő usb hostok hardverileg többek, mint a régiek. amit egy újabb op. rendszer kiaknázhat. ettől még az usb marad nem irq alapú pollingos fos nem teljesen korrekt megoldás.
nem véletlen, hogy bődületes proci, új bridge és új op. rendszer kell egy korrekt usb-hez. (meg a hangkártya se gyöngelegény usb oldalról). na és így elértek végre egy olyan stabilitást, amit egy manapság bontószökevényént kezelt alaplap+hótgyenge proci egy gágyesz mezőségi pci kapcsolattal körbehugyozott egy évtizede...
tehát mondjam azt, hogy az igazság valahol közöttünk van? nekem még emlékeimben él a zx spektrumos időszak, ami mai szemmel érthetetlenül kicsi programokkal világotváltott meg. ennek a folytatása a mai technika, ahol iszonyú erőforráspazarlással (miértne hisz rendelkezésre áll) végre megalapoznak egy elvileg harmatos dolgot. ez lenne pl. az usb realtime audio de valószínüleg így van ez rendjén. végülis csak így lehet eladni a sok "új" gépet, ami valójában nem sokkal tud többet (nagyonerős tulzással és nem a játék oldalt nézve!) de kell a bitzabáló felhasználások alá, meg a csilivili parasztvakításhoz...
nem védem az xp-t, csak ténymegállapítok. működik? működik. ennyi.
amúgy Tamásnak izenem még, hogy nem is biztos, hogy kap olyan alaplapot, amihez még van xp támogatás!!! ha-és-amennyiben erre is figyelni kell!! laposakhoz már direkt nincs xp-s driver, hogy VEGYEAPARASZTAZÚJFOSTCSODÁT...
én mindenesetre a rugalmas elszakadást gondolom jónak. ha van egy működő xp és egy újabb "csoda", ha megbizonyosodik az ember akkor eldobja a régit. na ez a lépés még nálam várat magára
Én is egyetértek, pedig én sem vagyok híve az azonnal váltásoknak, de valóban nem érdemes széllel szemben pisilni.
A többlet memória nem kerül sokkal többe, viszont kihasználni csak 64 bites rendszeren lehet.
Abból meg a win7 jobb, mint az XP. Az XP támogatásával már a Microsoft is leállt, nem adnak ki hozzá frissítéseket.
Nekem a win7 64bit alatt szépen fut a Nuendo 4, ami szintén nem mai program, illetve ami XP 32bit alatt ment vst-k, szintén működnek.
Az szintén teljesen jogos, hogy a CPU-nál a cache mérete fontosabb, mint az órajel.
Mivel Tamás írta, hogy nem szívesen bootolgatna egyik rendszerről a másikra, azt gondolom, hogy az XP így még inkább kiesik a kosárból.
Most volt időm meghallgatni, szerintem jó lett. Egyre több finomság van a játékodban, ahogy én látom és ez nagyon jó dolog.
Tetten értem a DT-s motívumot is.
Kérnék egy kis segítséget:
régebben kérdeztem a ritmusérzék javítással kapcsolatban, és valaki (talán Pyra?) linkelt egy videót (talán Gilbertet...?), ahol az instruktor gitárral a kézben, térden dobolva mutatott dolgokat.
Be tudná valaki linkelni, hogy melyik videó volt az? Keresgéltem, de nem sok sikerrel...:(
Nekem a nagy hangközöknél sokat segített, hogy elkezdtem használni az egy húros skálákat, és utána ezeket a hangközöket "vetítettem vissza" egy fekvésbe.
Laci múltkor meg is dicsért, hogy jól kiigazodok már a dobozok közt, és nem okoz túl nagy gondot, hogy bejátsszam az egész nyakat.:)
Örülök, nagyon, hogy tetszett neked és a többieknek is!!!
A konkrét hangok leolvasását nem értem, ezt kifejtenéd? Szerintem a második érvényes nálam, mert a fülemet követem, érzésből jön, csak szeretném csiszolni, mert a fejemben választékosabban szól, és még nincs benne 100%ig az ujjaimban, hogy midnig az szólaljon meg amit akarok, de alapvetően viszonyítási módszerrel közelítem meg, ez kis hangközökkel elég jól megy, msot a nagyokkal kísérletezem, hogy az is belém ivódjon, hogy akkor hova kell menni, van ebben a számban egy ilyen csúszkálós rész is valahogy csak jön, és általában oda érkezek ahova akarok.
Az USB csomagalapú, míg a FW streaming. Egyértelműen az FW lehetne! ez alapján a jobb hangra. De a linken láthatod, hogy van szarabb FW meg van kurvajó USB is.
Mondjuk hozzá kell tenni, hogy az RTL is csak egy paraméter, 10ms-al még simán el lehet gitározgatni. Szerintem egy cuccnál sokkal fontosabb annak hangi minősége, meg a stabilitása. Amúgy vicces, de ez igaz a hardveres effektekre is. Volt X3-am, GT-8-am, Flextone-om, próbáltam a DT szériás cuccokat, a Kempert, és ott is ott van a késés, sőt volt pár hónapig Variaxom is, az is késett ráadásul számomra már zavaróan. A TC Novánál is van, de ezt már nem igazán érzem. Ráadásul a hangba is ez nyúl bele a legkevésbé. Nyilván ha lenne benne amp modelling, akkor a TC is jobban eldobná magát.
hát nem tudom, én nem vagyok oda a mindent natívból dolgoknak...
régi iskola:
kezdtem analóg rendszerrel, szalagra...
aztán '97-ben natív rendszer, útkeresés, és megtaláltam a Cakewalkot, egy olyan alternatívát ami mindent tud mint a cubase, csak jobban, és nem kell hozzá erőmű...
2000-ben elkezdtem nagyban gondolkodni.
Terratec EWS 88 MT és egy Studiomaster Gold 28/8/2-es pult, mögötte egy PC, PII 400Mhz, 256Mb ram...
Ezt nagyon szerettem, sírom vissza a mai napig!
2002-ben a Hobo-ék megvették tőlem a hangkártyát, mert nekik volt még 3db és kellet nekik még 8 ki-be sáv.
És olyan árat mondtak a kártyára, hogy hülye lettem volna nem eladni. És lett közben a pultomra is vevő.
Én meg nagyon olcsón (mélyen ára és értéke alatt, legális forrásból) hozzájutottam egy nagyon új kompakt, broadcast minőségű technológiához, ami 2001-ben Award Winner volt a DAW kategóriábank ráadásul a kártya és a pult eladási ára majdnem fedezte a projektet.
Nagyot léptem előre mert a realtime natívan rögzített 8+8 sávom helyett lett 16+16+2 sáv vasból, sávonként 4 param EQ/delay/dinamikaprocesszor, 2 komoly egymástól független DSP vasból, 8 mikrofon előfok, faderautomatika, mérőhíd, 130 sáv, menthető beállítás snapshot-ok, SCSI HDR, beépített SCSI master-cd íróval.
De soha nincs olyan, hogy minden klappoljon!
Sajnos kihagyták belőle az SVGA interface-t, emiatt a kb 15x10 centis monokróm LCD képernyőn sok órában gyötrelem volt dolgozni...
Tervbe volt véve egy másik is, mert 32 sávval már komoly élő hangfelvételeket lehet vállalni, ill mindkét vasba plusz DSP kártya amin még 2 független proci csücsült.
Aztán másképp alakult, hiába terveztem, a jóisten másképp gondolta... :)
Cubase-en kívül van egy csomó egyéb alternatíva. Pl. Reaper 60 dollár amivel 5.99-ig megkapod az összes frissítést is (most 4.x van). De ebből van naprakész (2 nap és kinn van a friss) "okos" verzió ami megy Win8-on is :P.
Leírtad a lényeget. Tamás most fog venni gépet, és ugye hardware-t is. Így nála nem lesz szopás a 6-7 éves cuccokkal. Szoftverből tudtommal Win7-en megy az "okosított" Cubase is.
A boot jelzi a programok indulásának, illetve az adatok betöltődésének a sebességét is. Ha egyszerre több progit is használsz egymás mellett nagyon nem mindegy hogy SSD, vagy HDD van az oprendszer alatt. Nyilván amíg nem használtál napi szinten SSD-t addig fogalmad sincs hogy miről van szó. Az írásos dologról meg annyit kb, hogy egy 3000-es írásra kalibrált 120 SSD-re 360TB adat felírását vállalják. Ez egy átlagos felhasználó Windows használatát figyelembe véve kb 15-20 év (erősen lefelé kerekítve). (Folyamatos írással 100MB/s ~52 nap alatt ki tudtak nyírni egyet, de csináld meg ezt egy consumer HDD-vel :D leég a francba a motorja ekkora terhelés alatt, a bad sectorokról nem is beszélve). Neked van 15-20 éves rendszer HDD-d? Ma már a HDD-kre is max 2 évet vállalnak, haver 2 év 2 hónapos WD tárolóvinyója!! elszállt, egy szerencséje volt, hogy SSD tesztelés miatt felrakta a HDD Sentinelt ami szép pirosan üvöltött a vinyóra és full halál előtt még le tudta menteni az adatokat róla.
megnéztem a linket. ok. ez alapján bizonyosan igaz...
azt akkor is fenntartom hogy a kommunikációs protokoll az usb 2.0-ig fostalicska realtime-ra. hogy mivel hágatták meg a szőrösbrumit hogy sárkánytojást tojjon azt nem tudom. de ügyes!
Nem lesz könnyű döntés a sok opciót mind kiválasztani, most op.rendszer-témakörben is nagyon jó érvek hangzottak el az xp és a win7 mellett egyaránt. Jövő hétig megálmodom, majd sok sárkánypikkely-port keverek az esti pálinkámba, az mindig segít.
hát tévedhetek én is
én végigcsócsáltam a hangkártyákat a kezdetektől (Gravis Ultrasound) a közelmúltig, valamint hardverfejlesztések és tanítás kapcsán vennem rá kellett vennem magam, hogy erőt nem kímélve megolvassam az usb specifikációkat (a "szabványt"). nos usb 2.0-ig döghalál, elvi okokból. usb 3 már fehérfolt. az elvileg firewire szerű, de itt már kimaradtam a dobásból ennyit tudok, nomeg az a pár modell amit megismerhettem igazolta. de tévedjek....
Vannak jó USB-s cuccok amik más Firewire-s társaikat lenyomják. Link
Csak nyilván nem a 15k forintos gagyit kell megvenni. FW cuccok is eleve 50 körül indulnak. Pl. RME Fireface UFX USB és FW között 0.6 ms a különbség. Használhatatlan gitározásra az USB...
teljesen igazad van abban az esetben, amikor a gép árának többszörösét jogtiszta friss és ropogós progikra költötted ;-O nos melyik is a "legfrisebb"* cubase pl.? na azért...
a boot meg egy dolog, ÉN DOLGOZNI AKAROK NEM BOOTOLNI
az xp egy dinó op. rendszer, viszont eddigre kijöttek és orvosolódtam a gyermekbetegségek. letisztult. ha olvasgatsz zenei fórumokat hegyekben áll a szopóágon lévő userek panasza az új op. rendszerek, régi hw-ek, régi sw-k gondolatkörben.
ja egyébként továbbra is AZT CSINÁLTOK AMIT AKARTOK!
pl. David Gilmour, Mark Knopfler, Zakk Wylde, YJM, Jorn Viggo Lofstad, Andy Mckee, Eric Johnson, EVH, Satriani, Tommy Emanuel, között, amikor mindegyik zseniális?
Kevesen tudják, hogy a Loner valójában egy feldolgozás, aminek eredetije egy azóta sajnos egy motorbaleset következtében jobblétre szenderült világhírű rock/metal dobos 1979-es lemezén (a címét nem mondom meg, de van ilyen című Stallone film is cinkes Bikini vonallal) hallható.
A dalt egy Max Middleton nevű arc írta, egy nagyon híres angol gitáros előtti tisztelegésként, akinek egyébiránt van signature modelje és signature pickupja is, és egyébiránt Ő lenne "A Magányos".
A gitárt az eredeti felvételen Clem Clempson kezeli, és ennek a híres gitárosnak a jellegzetes hangszerkezelését beleépítette a játékba.
Gary évek multán elkérte a dalt, és a gitáros híresség jellegzetes dolgait meghagyta, de azért picit magára szabta a feladatot. A dal gitárhangszíne is jellegzetes, a megtisztelt híresség tónusára emlékeztet.
Nos, ki Ő? Ki "A Magányos"?
Ki a világhírű dobos, akinek a lemezén található az eredeti felvétel és többször játszott Gary-vel?
A (cinkes) Bikini vonal megfejtéséért naptej jár! :D
Mivel Fazsi mélben scannelve kérte a jamplay kupont (ma utolértem magam és el is küldtem Neki), ismét ez lehet a nyereménye a helyes megfejtőnek!
Win7 64 bit, nem lehet kérdés. (Sokan felhördülnek, de nekem Win8 van otthon. Kezelése "szokható, de várjuk a fullos asztal patchet :D ", teljesítménye viszont durva. "Hidegen" megnyomom a szgép bekapcsoló gombját, 10 másodperc múlva ott van a rendszer használatra készen. Nyilván SSD-vel, meg UEFI-vel, nem BIOS-al.)
A mai DAW-ok mindegyike natívan működik 64-biten, ezenkívül ugye a 32 bites programok is zökkenőmentesen futnak. Amelyik nem, azzal nem hiszem hogy foglalkozni kellene (10+ éves nem rendes szabvány szerint készült cuccok).
Ramot is többet tudsz használni 64 bit alatt (Addictive Drums simán bekajál 8-900 MB ramot egyedül).
ahogy gyvi kolléga is írta a PC-ben sok a zaj, és a csatolófelület se fér el rendesen, vagy külső doboz kell nekik...
persze a profi belső kártyák megfelelően árnyékolva vannak, de az áruk se olcsó.
a külső hangkatyik nagyrészében van mikrofon előfok is, szimetrikus bemenettel, +48V fantomtáppal, valamint monitorkimenet is van a fülestől függetlenül, ráadásul tök könnyen hozzáférhető
a belső kártyák javára szól, hogy nem kell a busz adatátviteli keresztmetszetével foglalkozni.
realtime 8 sávig elég az USB, fölötte firewire, ill. thunderbolt kell mindenképp
Köszönöm, nagyon hasznos infókat írtál! Már látom, hogy annyiféle szempontot kell itt jól kezelni, hogy ehhez képest a zeneelmélet vagy a szólózás tiszta felüdülés:))
Az "XP vagy Win7" kérdésen eddig még nem is gondolkoztam, abból indultam ki, hogy "ha már új és jó gép, akkor Win7" Most nagyon elgondolkoztattál... lehet hogy az új gépen is menjen az ezeréves XP op.rendszer?? Abban a hitben éltem, hogy a Win7 egyértelmű választás egy erős gépen, max. a 32/64 bit kérdésén gondolkoztam eddig. (Ez már eldőlt, 32 lesz a jó.)
Ha tényleg jobb választás az XP, azt nem bánnám, mert jobban szeretem.
Köszönöm, ez jó ötlet, kíváncsi lennék. Bár valószínűleg Töfi felső kategóriás felszerelést használ, de azért jó támpontot jelentene tudni, hogy milyen gépen dolgozik.
Szép ez a hangszín, és örömmel láttam, hogy még az 5#-es Gisz-moll esetén is szabadon tudtál mászkálni, szokás szerint nem a skáladobozokat figyelted, hanem a dallamokat.
Játék közben hogyan oldod meg a mászkálást? A konkrét hangokat próbálod leolvasni és összevetni a zenei alap hangnemével, vagy pedig a füled mondja meg, hogy most milyen hangközzel lépjél tovább?
Nagyon tetszett ez a gondolatmeneted, és az egyik kedvenc fogalmam is kulcsszereplő benne: a nyitottság.
Az önkritika, mint fontos összetevő behozatala érdekes felvetés, és valószínűleg jogos is. Kérdés persze, hogy a leginkább öntörvényű, újító művészek (legyen az zene, vagy képzőművészet, vagy irodalom) mennyire használták az önkritikát? Nyilván volt egy belső mércéjük, amihez tartották magukat, de az is biztos, hogy a "jó/rossz" ill. a "szép/nem szép" fogalmakról nagyon egyéni véleményük volt.
Az "önkritika" vs. "nagyon hinni magunkban" is egy ellentét-pár lehet, amelynek feloldása sokat lendíthet rajtunk.
És örülök hogy említetted az az egymást kizáró (vagy annak látszó) követelményeket, mert az ellentétekkel, az érem két oldalának egyfelé fordításával nagyon sokat foglalkozom. A "Timeless Hour" cím is egy ilyen ellentétre utal, az örök jelen kapcsán, ami mégiscsak 0.000000001 másodperc.
További ellentétekről esik szó a Prae oldalán, a "Mi az új album borítóján kézben tartott festménykeret története?" kérdésnél: http://scriptum-metallum.prae.hu/?pid=5048
először is én nem játszok májszint se romeo-t, csak tanulmányozom , mint hangszertulajdonos (a tárgyak birtoklása önmagában nem sokat jelent )
szóval adnék pár szempontot, sajnos kicsit elmaradtam a témakörben ezért konkrét dolgoknak most nem néztem utána.
1. proci: intel, azon belül legalább 2 magos, az órajel nem lényegtelen, de sokkal többet számít a cache, mivel a bus/core arány kib. magas már ezeknél a prociknál (azaz ugyanazon a buszon osztozva nem a számolás, hanem az adatok transzfere lehet a szűk keresztmetszet a proci és a perifériák között - ezért kell a minél nagyobb cache, lévén ált. egy memória terület környékén ténykedik sokat a proc és azt behúzva a cache-be nem kell annyit kifelé nézegetnie) ebből a szempontból az i3 felejtős (3 MB) sokkal inkább a i5. abból is inkább a 8 MB és nem a 6 Mb-os caches változat órajellel nem foglalkozom ) szíven szerint i7 12 Mb cache vel :-O ez nyilván zsebbenyúlós lehet... tájékoztatásképpen: nekem i core2 duo 3 GHz van 6 MB cache-vel. na oda kell b...ni az effektekkel, ha meg akarom izzasztani (>12 amplitube :-O ). renderel mint állat. nekem nem is kell most jobb, amit ezen nem lehet az nem is kell
2. ram: csatlakoznék metalmolekulához abban (ha jól értettem), hogy felesleges xp feletti oprendszerekkel nyűgölni zenélés kapcsán. persze szopathatod magad, ha az hiányzik. ebből következően 2x2 GB (a kétcsatornás kezelés miatt) efelett xp-nél nincs értelme, lévén nem éri el. amúgy lehet a gépben 2x 4GB, és egy újabb op rendszer alól döngethetsz vele, de az ne a zene konfig vinyó legyen...
ja és nem is emlíctettem még, hogy a zene kapcsán hozzáférhető* progik csaknem kizárólag 32 bitesek és xp érzik jól magukat...
3. hdd. ssd-m nincs, én nem izgulok rá :-O (gyanús ez az írási limit ). szerintem úgyis egy külön és nem nagy vinyó kell az oprendszernek. egy a sample-knak (jó nagy >=1 TB) és egy a munkához. az oprendszeresen lehet több boot partició és egy a partició mentéseknek (nyilván erre és erről lehet könnyen és fájdalommentesen backupolni)
5. video. semmiképpen ne integráltat. legyen csak külön saját rammal. de nem kell valami erőgép. én az ati cuccokat szeressem...
6.ház, ami szimpi sok vinyóhellyel!!
7. táp nagy teljesítmény és márkás.
8.hangkártya. mikrofon előerősítő is legyen legalább egy (pc gitár!) belső vagy külső mindegy. én az usb-seket kerülném helyből. de ez nem azt jelenti hogy azok szarok, csak ne számíts túl jó latencyra, ami meg ugye gáz ha kicsi kellene...
Szia!
Bocs hogy nem válaszoltam múltkor, kérdezted hogy milyen soundot használtam a Mayonesnél,nekem Boss GT100-om van igazán még nem tudom hogy mi micsoda,egy metálos hangzást próbáltam kikeverni csak kevés volt az idő, 2 napom volt rá hogy felvegyem ez meg nagyon kevés volt de látom te szépen haladsz a zenéléssel.