Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Tegnap végig prüntyögtem 9-10x azt a számot, amit linkeltem, ismerős helyeken közlekedik az arpeggiok sem vészesek, de iszonyat mennyiségű apró dolog van benne, üveghangok, tompítások, jó lenne erről lőni egy covert majd idővel. A dallamosság ellenére őserő a csóka.
már róla is beszéltünk, én se régóta ismerem, de nagyon megfogtak a dallamai, még nem hallgattam meg az összes számát, bár még elvagyok a kedvenceim hallgatásával, amiket neked is ajánlok, sztem a különösen jól sikerültek közt vannak:
The Beauty
I'm Alright
Go!
Higher and Higher
Endless Highway
Ship Of Dreams
Purple Rain
Én ezért nem írtam kedvenc szólót, mert ez mind benne lenne, és Zaza még "csak" 1 a sok közül és már agyon hallgattam ezeket a számokat!
Mesterem!
Padavanodként távol álljon tőlem, hogy kritizáljalak, de elég sztereotip válasz Laci barátom esetében Gary Moore, illetve most az én esetemben George Lynch...
A dolgok sosem ennyire egyszerűek ilyen vén csontoknál mint mi!
Szerintem ezt csinálom, mert ezek ki-be kapcsolhatóak és az arányukat is lehet állítani, magán az effekt beállításokon felül. Csak ugye, ha valaminek belövöd a hangerő viszonyát, majd az adott sávokra rápakolsz valami effektet, ami változtat a sáv hangerején, akkor újra ne kell lőni mindent. Mivel ez még csak 'in progress' felvétel, ezért csak egy "kb jó" szintet lőttem be.
Persze ez így igaz,én a maiak közül nem ismerek sokat.
Nekem még mindíg, Malmsteen,Jake E Lee,Andy Larocque a Kind Diamondból,Gary Moore,Vivian Cambell,Michael Schenker.Robert Marcello.A következő linken ő hallható,aki ezt eljátsza az KIRÁLY)??
http://www.youtube.com/watch?v=6l_NYxTEnz8
Ha az effekteket közvetlenül teszed a sávokra, azaz olyan módon, hogy a tényleges hangfájlokat is megváltoztatja az effekt, akkor van egy javaslatom: az Insert effect funkciót használjad. (Elvileg a Nuendo-ban is "Inserts" néven fut, akárcsak az általam használt Cubase-ben.) Ekkor nyugodtan adagolhatod az effekteket, a hangfájlokban nem történik visszavonhatatlan változás, mert ekkor a sávra csak virtuálisan teszi rá a program az effektet, és exportálásnál történik csak írás.
Ez nagyon ott van! Kíváncsi leszek. A harmóniák alapján lehetne a Danger Danger korszakból a fiatal Andy Timmons, viszont pár dolog alapján egyértelmű, hogy nem ő az. George Lynch is esélyes, és a hangzás is hasonlít rá.
Eddig csak Nuendot használtam, mert funkcionalitásában kielégíti az igényeimet. Elmélyedek majd a beállításokban, és ha nincs változás, ismét szólok. Köszi a segítséget!
A szellősséget tőled nyúltam, valóban érdekes használni, lévén rám inkább a folyamatos, de változatos és lehetőleg technikás szólók írása a jellemző.
A hangerő viszonyokkal még játszanom kell, mert elkezdtem nézegetni külön effektezést a Nuendos FX-en belül. Most egy vastagabb reverb került az egészre, ami kissé megdobta a hangerőket is, és ez eléggé felrúgta a hangerőviszonyokat. Szerencsére volt annyi eszem, hogy a terc szólamokat külön sávra tettem, szóval lehet még ezeken keverni (és fogok is). Már csak a fránya hd500 hiányzik egy tényleg menő gitár hangzáshoz.
0:24 körül már kezdtem hiányolni a többszólamú részeket, de aztán jöttek azok is:) A dallamosság és a technika szépen megfért egymás mellett, és sok teret, szellősséget hagytál meg, ami szintén fontos.
Az alaphoz képest a szóló kicsit túl hangos volt, majd ezt érdemes lejjebb venni, akkor még jobban érvényesülnek a szólóban választott hangok.
Ok, ránézek. A procimat kétlem, hogy megizzasztaná, két magos, 3.16ghz-es szépség dübörög néhány éve a gépemben, anno pedig a studioban ilyen 800mhz-es izével dolgoztunk.
Esetleg arra nem tudtok megoldást, hogy ha behozom az EQ-t, akkor ne ugorjon kisebb méretre a sávokat tartalmazó ablak? 6-8 sáv fölött már rohadt idegesítő, hogy állandóan görgőzni kell.
Nagyon jó zenéket hallgatsz, a múltkori Jethro Tull is főnyeremény volt, és Brett Garsed is csúcs. Ha Malmsteen mellett ilyen sokféle stílust hallgatsz, akkor nagyon ígéretes úton jársz majd egy technikás, dallamos és egyedi saját zenei világ felé.
Örülök, hogy kipróbáltad a módszert, szép dolog alakult ki belőle
A trademark félhangos skálán-kívülről-csúszásod is benne volt:)
Szerintem számodra ez fontos és jó út lehet, mert a képi világ még jobban megnyitja az intuíció csatornáit. Aki egy zenéről azt tudja kitalálni, hogy "serpák vonulnak a háttérben Marshall fej+ládával a hátukon" (http://www.youtube.com/watch?v=VL5ZhaFmh_k), az igazi történetmesélő személyiség. (És még hosszan sorolhatnám a korábbi képeidet.)
hangkártya miatt késhet. Lehet állítani elvileg a latency értékét. Minél kisebb anál kevésbé fog késni és annál jobban veszi igénybe a processzort. De ASIO-t kell használj.
A hiba forrása ismert, bár még nem néztem utána hol lehet kideríteni, hogy melyik dll-t használja. 4.0-ban van 3 féle directx-es lehetőség, ha jól emlékszem egyik iylen asio-s, a másik valami full duplex, a harmadikat nem tudom, de egyikkel sem tudok rögzíteni. Mivel eléggé zavar a dolog, este utánanézek. Amúgy is újra akarom majd rögzíteni a felvételt, mert ez még csak ötlet szinten műxik.
Pyra közben megfejtette:) A Scorpions-tól már nagyon régen nem hallgattam zenéket, úgyhogy csak tippelni tudtam, és Gary Moore is esélyes volt, mert sokat játszod az ő számait is.
Sajnos a Nuendom 1.0 késik. Hiába játszom fel ütemben a dolgokat, kicsit össze-vissza játssza le - hol késik, hol nem... -, ezért nekem külön kézzel kell igazítanom a hangokon, ahol tudok. A 4.0-ban meg valamiért nem tudok line-inből felvenni. Sajnos a karácsonyi prüntyögésnél is lehet hallani, hogy nem minden van ütemben, ami szintén annak az oka, hogy furán működik az 1.0-s Nuendo.
De úgysem a pontosság most a lényeg, hanem az eddig elkészült ötlet, ami most az egyszer nekem is tetszik.
siettem, a képet nem írtam le hozzá, a koncepció az volt, amikor az utcán a távolban meglátsz egy szép lányt egyre közelebb értek (egymással szemben haladva) ez a téma pedig a csúcspontja lenne annak a jelenetnek amikor egymás mellé értek, és találkozik csupán egy pillanatra a tekintetetek (ami nem csak egy összenézés, hanem egy közös vibrálás)
a szám többi része vázolva annyi lenne, hogy az elejétől a témáig halk hangokkal egyre intenzívebbé válva fokozódna, a téma után pedig ahogy távolodtok elhalna, ahogy az esélye annak hogy valaha újra találkoztok
(nagyon nagy vonalakban a chickenfoot sexy little thing klipjéhez hasonlítanám, csak hétköznapibb és kevésbé amerikai viszonylatban, melodikusan magyar )
csináltam egy rövid témát az elképzelésen alapuló zenéhez, igazából az első fele a konkrétum, ahhoz társultak képek, de volt egy hosszabb bevezetője, ami csak impro volt, uh azt nem vettem bele
Nem,Tomi nem talált:).0:34-ig nem én írtam,ez egy szóló egy másik együttes gitárosától.
Nincs különösebben begyakorolva,de azért ennyire nem felismerhetetlen.
A Temesvári Vasárnap nekem is nagy kedvencem, de sorrendet nem igen tudnék állítani, hogy melyik a legjobban tetsző.
Én pl. nagyon szeretem Malmsteen-t, Michael Romeo-t, Tomasz Dzsonasz-t , Andy James-t is.
Az arpeggiot újra akartam játszani + kikerestem a tercét is, de ez tuti elvett volna 1-2 délutánt harmonizer effekt nélkül és most nincs annyi időm, + akkor nagyon megcsúsznék a leckékkel.
Sebaj tapasztalat szerzésnek okés volt, a szoftvert is már jobban vágom, sztem Line6-em is lesz hamarost.
Majd a következő versenyedre már szemmel látható fejlődést akarok felmutatni!
Ütős lett, a gyors futamok is harapnak, mint a 14 fejű sárkány!
Az eleje a ritmus-ismétléseknek és a tremolo picking használatának köszönhetően Gary Moore-hangulatú, még a blues-korszaka előttről, a 80-as évek rockos lemezeiről (Run For Cover album körül).
Meghallgattam, nagyon jó!
Mayones/Duncan alapra nem játszanál valamit? Sok nevezést meghallgattam már, de hiányolok egy ilyen ízig-vérig rock szólót, mint amit Te tudsz művelni.
Sziasztok!
Köszönöm az érdeklődéseteket.Nem igazán hallottam a Mayones versenyről,sajnos nagyon kevés időm van mostanában örülök ha egy kicsit tudok gyakorolni,a fórumot azért ha lehet mindig átfutom.Hol lehet letölteni a bt-jét,hol kell nevezni?Hová kell küldeni a felvételt?Szívesen beneveznék.
Örülök, hogy sikerült előrelépned!
Igen, az agy csodákra képes, szinte nem ismer lehetetlent. Ha megfelelő utasításokkal tápláljuk, akkor bárhova eljuttat minket.
1. Malmsteen: Bite the bullet Azt hiszem, ez volt az első szóló, amit hallottam tőle, és egyből megtetszett, különösen a húrváltás 1:13 után, ami szerintem óriási poén.
2. Sweet Child o'mine II. szóló Emblematikus, szerintem minden benne van, amitől jó Slash.
Richie Kotzen: Fooled again Amellett, hogy egy nagyon eltalált szám, főleg az a pimaszság tetszett meg benne, hogy a 8 perces szám második fele konkrétan egy végtelennek tűnő, de még így is izgalmas második gitárszóló - mintha Richie nem tudna betelni az alappal, teljesen meg tudom érteni amúgy.
Nem tudnék kedvenc szólót mondani, mert fogalmam sincs, hogy melyik gitáros melyik szólója lenne az, de a belinkelt 3 dal, évek óta nagy kedvenc:
Temesvári vasárnap Shimmering Highs Leaves
Ja, és azt hozzátenném, hogy ez nem mostanában vált a kedvencemmé, hanem még jó régen, amikor iskolábamenet hallgattam ezeket a dalokat. Akkor még nem is gitároztam, szóval kicsit sem figyeltem arra, hogy mit csinál a gitár... ellenben a hangulata nagyon megfogott:)
Egy személyes kedvenc szóló: In Flames - Zombie Inc. Tudom, nem egy hű de nagy szám (főleg technikailag nem), de szerintem hangulatilag nagyon rendben van, főleg az, ahogy beleilleszkedik a zúzós/döngölős számban a tiszta kezdéssel, és aztán faszán felépül és fokozódik. Én is megpróbálkoztam vele...:)
a 10-es skálán minimum 11-es a szólója, minden a helyén van, érvényesül a kevesebb néha több "szabály", és ettől a daltól mindíg vidám leszek a depis-dühös szövege ellenére, szóval bármikor meg tudom hallgatni, akár egyás után 5x is: Mr. Big - How Can You Do What You Do
Köszönöm az érdeklődést! Úgy érzem remekül haladok! Kreáltam magamnak néhány egyszerű gyakorlatot. Ezeket lassan és koncentráltan végzem, az agy meg - nincs mese - teszi a dolgát és alkalmazkodik. Ezen még mindig sokszor elcsodálkozom. Bámulatos, mire rá nem lehet venni az agyat, ami elsőre sokszor tökéletesen kivitelezhetetlennek tűnik. Szóval érzem, hogy lazul a kisujjam, mint a rigalánc. Hosszabb futamokon még bemerevedik, de mindenképpen egyre jobb érzés játszani vele! Köszönöm a tanácsokat, sokat segítettek. De talán még ennél is többet segített egy-két videód, ahol látom, hogyan kell csinálni, és innentől kezdve csak el kell hinni, hogy nekem is menni fog. És tényleg...
Gondoltam, hogy megemlíted azt a kis szünetet, úgy éreztem, hogy az kell oda. Újra is vettem az egészet, mert a szaggatós részekre meg felütéssel akartam belépni. Érdemes volt megcsinálni a videós változatot - abból is sokat lehet tanulni (saját magamról).
Igen, ezt én is szoktam tapasztalni. Főleg akkor hatnak ennyire, ha egy ideje már nem hallottam az adott zenét, ekkor az első meghallgatás teljesen visszahozza a korábbi hangulatot.