Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Arra gondoltam, hogy mi lenne, ha feltennénk a youtube-ra is a kész számot, videóval? Szívesen vállalom, hogy megszerkesztem hozzá a videót, csak annyi kellene hozzá, hogy aki akarja/tudja, az felplaybackeli a szólóját videóra, aki pedig nem, arról egy fotó kerülne a videóba...
Csabela és ibanezrg565 kollégák is meg lettek duplázva. Ők is kétféle alapra játszottak, de egyben küldték el, ezért a rendszer eddig egynek vette ezt. A két alapra történő alkotás alapján viszont mindenképpen jár a két említés.
Madinorbi pedig egy meglepetést fog tapasztalni, ezért van háromszor. Erről még többet nem mondhatok:)
Szgabor második szólója is megjelent a listán, és a mulasztást elkövető titkárnőt alaposan megfenyítettem.
Ma kora estétől leszek a "házi stúdióban", úgyhogy még a ma napközben beérkező szólók bekerülhetnek a zenébe.
Igen, nekem is feltűnt:) A tippelős játék miatt még nem árulom el, hogy melyik részekre gondolok, és ezeken belül is volt egy olyan szakasz, amely teljesen hasonló gondolatmenetre épült.
Szent hangszedő!!! Tamás, meghallgattam a Timeless Hour albumot és a Platinum nótában nagyon durva, hogy bizonyos részeket tekintve mennyire hasonlóan gondolkodunk.
Amúgy összességében tetszik az album. Holnap írok róla 1-2 mondatot, ha már megtiszteltél a nyereménycsomaggal, csak hát most értem haza és mindjárt eldőlök.
Metalcion: továbbra is várom az email címed, ahova küldhetem az anyagot!
Ha még olvasod ezt, akkor a "Gyors futamos" alapra egy szólót még fel tudsz rántani?:) Ebből még egy darab pont kellene a zenébe. Holnap délután is belefér, hagyok neki helyet, és akkor csak be kell illesztenem. A többi már nagyrészt készen lesz addig.
jó lenne ha már tényleg megoldódna, nem jó ha szünetelteted a zenélést :S, pláne, hogy milyen elszántsággal és szorgalommal fejlődtél irgalmatlan tempóban
eddig akusztikuson játszottál, majd ha meglesz az elektromos nagy felüdülés lesz, az akusztikus szépen megtanít megszólaltatni a hangokat, nincs torzítás effektezés, ami elmossa ha nem úgy szól valami, néha napján előveszem én is, csak a hangja miatt is, felüdülést hoz
Sziasztok, most éppen azon gondolkoztam, hogy a shredben tulajdonképpen a jobb kéz pengetési sebessége hamar eléri a szintet nem(üres húron)? Itt inkább a bal kéz- meg a szinkronon van a hangsúly?!.
aki a váltott pengetésre gyúr, annak szerintem Paul Gilbert am is remek számának remek témája nagyon -megint szóismétlés- remek gyakorlat , 4:38-nál lassan és tök kivehetően eljátssza
ezzel tisztában vagyok, ha improvizálok, akkor vicces hogy teljesen rám jellemző módon szólal meg a gitár, hiába fogok le 2 ugyanolyan hangot, ha valamit megtanulok mástól, azt igyekszem az illető habitusával előadni, több kevesebb sikerrel, a saját hangzás mellett nekem ez is nagy örömet okoz, ha kicsit magaménak érezhetem más alkotását
Tamás nickneve alatt megtalálod a mailcímét, oda kell elküldeni WAV formátumban, lehetőleg pont az alapra illeszkedő hosszban (eleje és vége ugyan ott legyen)!
köszönöm, igazad van, viszont érzem, hogy még így is jóval több van benne, mint amennyit én ki tudtam hozni belőle, pl volt olyan hangzás -Jack Thramat On the way- amivel nagyon elégedett voltam/vagyok, mondjuk Sfogli úr Axe fx 2 ultrával nyomja, és persze igen egyszerű módon használom, gitár be podba, pod usb-n gépbe és kész, lehetne variálni hogy egy külső hangkártyára kötöm sztereóba stb, ott egy rakás kimenet* amiről azt se tudom mire jó, de összességében eddig nagyon elégedett vagyok vele, sajnos a húrokkal már nem annyira, most hogy nem túlzok volt hogy napi 10 órát játszottam megtompultak eléggé, és a vibrálás is visszatért, pedig a húrok kb a pod-al egy idősek, az meg mióta is van meg, 10. hó 09., uh lehet, hogy ez normális
Legtöbbször én is BPM-alapú késleltetést állítok be
Úgyhogy ez a 400-500 ms tempófüggő, de nagyságrendileg ilyen értékek szólnak jól az én fülemnek, a sokkal rövidebb értékek nem adnak plusz teret a hangszínnek.
Ha mindig egyformák az általad említett zajok, akkor ki tudom szűrni ezeket a sávból. Ehhez az kell, hogy egy "példányt" küldjél külön is a zajból, és akkor a szoftver ezt a hullámformát fogja keresni és eliminálni.
Szerintem jobbnál jobb hangszíneket találtál ki.
Igazából én a helyedben arra törekednék, hogy a saját hangszínemet találjam meg, mert pod hd-val meg Ibanez Rg premium híján ( ha azóta nemm vettél egyet ), úgysem lesz olyan a hangszín mint Marco-é.Szerintem nagyon is meghatározó a hangszer karaktere, nem lehet egy szimpla effekttel modellezni, nem beszélve arról a cuccról amivel Sfogli rögzített.
Ha belekontárkodhatok: általánosságban én úgy szoktam a millsec értéket kiválasztani, hogy a zene ütemére csinálok egy egy-hangos vibratot és megnézem, hogy a visszhangban hallható hangok úgymond ütemben vannak-e a zenével.
Amúgy a hangzásnak a hangszínen kívül van két nagyon fontos eleme: maga a gitár (a benne lévő hangszedőkkel és magával a fával együtt), és maga a gitáros (akinek a kezéből, szívéből szól a hang). Leülhetsz te ugyanahhoz a cucchoz játszani, mégis másképp fog szólni az egész. Szóval én inkább azt javaslom, hogy olyan hangszínt csinálj, amit szeretsz használni. Ahogy Reninek is elmondtam régen: senkinek nem kell még egy Malmsteen/Sfogli, a közönség Stratoo-ra/kustriani-ra kíváncsi. I think...
Én három különböző alapnak a szólóit küldtem, de csak kétszer szerepelek. Már ha jól értelmezem, hogy akkor háromszor kellene a listában lennem. Megnézem fel tudok-e rántani gyorsan egy szólót a negyedik alapra is, mert ötletem van, talán már az ujjam is rendben lesz, csak még sütit kell sütnöm...izé...szűzpecsenyét.
Estig én is igyekszem beküldeni, de sajnos nem a gyors futamosat választottam. Ha valamilyen csoda folytán még arra is lesz időm, akkor szívesen, de örülök, ha a választottal elkészülök. Tulajdonképpen megvan a váza (kb. második hallgatásra megvolt), csak mint mindig, az apróságok/átkötések okoznak problémát:)
Leírom az eddig beérkezett szólók alkotóinak a nevét, abc-sorrendben. Ha valaki még küldött szólót, de nem látja a saját nevét ezen a listán, az jelezzen és utánanézek a dolognak.
csabela
dzsordzs
fazsi
gkoncz
henri
Ibanez S
ibanezrg565
JonasTamas
JonasTamas
kustriani
madinorbi
madinorbi
Metalmolekula
Metalmolekula
MrBugi
petrot
progart92
Stratooo
szgabor
turisas
turisas
Viktor
Ahol többször van azonos név egymás alatt, ott több külön szólóról van szó.
Amúgy nem volt előre kitalálva ez a félperces rész. Az elején egy E-spanyol (domináns) fríg skála (E F G# A H C D) megy a 12. bund környékén (az A-harmonikus moll modális skálája, a kísérettől függ, hogy melyik nevet kapja).
Utána egy kis pedal point, F hang ismétlésével, szintén a fenti skálával.
Aztán a 16-17-19-20. bundok, a változatosság kedvéért ugyanezzel a skálával, majd egy futam, ugyanezzel.
Ezt követően a G-húr mélyebb részén... ugyanez a skála.
Utána A-moll és G#o7 arpeggiók (A-C-E ill. G#-H-D-F), amelyekből kijön... szintén a fenti skála 7 hangja.
Majd egy kis futam, és a befejezés. Ez utóbbiak skálája: ugyanez.
Nekem az 1:00 körül induló hangszín tetszik a legjobban. Kell hozzá még egy nagyon pici plusz gain, egy másik típusú overdrive, egy kis magas emelés EQ-val, az erősítő-modellen egy kis presence-növelés, és a delay idejét nagyobb értékre állítsad, kb. 400-500 ms lesz a jó.
A mai nap folyamán még szükség lenne 2 db szólóra a "Gyors futamos" alapra, a karácsonyi zenénk egyensúlya kedvéért. Ha olvassa ezt néhány vállalkozó szellemű gitáros, akkor köszönettel fogadjuk a szólókat!
Én a 3. Petrucci féle EQ-zott mintát tolnám meg egy (nem)kis delay-jel. Játszanék a FEEDBACK-kel, de én azt csak találomra szoktam belőni, biztos van valaki, aki hozzáértőbb.
mostanában egy Sofli hangszín megalkotásán ügyködöm, de azt veszem észre, h délután elkezdem és este abbahagyom, és annyira idegesít hogy nem jön össze, hogy rosz szájízzel teszem el a gitárt.. a hátsó felem is szétültem a puffomon :D
szívesen fogadok minden tanácsot, hogy mit milyen irányba tekergessek, hogy közelebb jussak, az a baj, hogy a paraméterek kombinálhatósága szinte végtelen
Az első az eredeti felvétel, a második nekifutás egy line6 honlapjáról letöltött Petrucci, a harmadik ugyanez, csak állítgattam az eq-n, gainen, kikapcsoltam talán a screamert is, a 4. egy saját 1 messa ampos, a következő kettő pedig már 2 preampos mikrofon eq egyéb variálgatásával, de valahogy nem az igazi, jó lenne a Petrucci hangzás, de hiányzik belőle a tompaság, a 4-ben megvan, de abba meg egy kis visítás kéne + lehet túl sok a basszus rajta, de amint írtam túl sok a lehetőség, minden egyes effektnek állítható szinte a közép mély magas tartománya, + maga az output jel, amin ha visszaveszek ugyanúgy finomíthatok mint ha az erősítőn állítgatnám a gaint, de mégsem, egyszóval én sem értem már mit írok, el vagyok veszve
Na köszönöm a választ megpróbáltam felrakni, de nem támogatja a proci a telepítőcsomagot, szal majd jövőre részt veszek a muzsikálásban, de azért majd feltöltök karácsonyra valami kis bluest :D
Köszönöm szépen,örülök hogy tetszik,gondoltam én is hogy megfűszerezem valamivel esetleg szinfónikusokat vagy úgy ahogy mondod egy kis tercelést bele,de sajnos kevés időm volt rá.
Hatalmas szólók érkeztek az utóbbi napokban a karácsonyi zenéhez. Egyik jobb mint a másik! Delay-es trükkök, többszólamú ötletek, shred-futamok, szárnyaló dallamok... fríg, moll, harmonikus moll, dór megközelítés... arpeggiók... van minden!
Holnapután este már hallható lesz a nagy mű.
Szombat kora estig még érkezhetnek további szólók bárkitől, jól állok a munkával.