Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Hát igen...
Néha pedig jobb a "háttérben" kísérni, mint szólózni! Mindkettőnek megvan a maga varázsa, de pl. imádom akusztikus gitáron kísérni az énekesünket...az egy teljesen más hangulat!
Szerintem ez olyan dolog, hogy fejben kell felnőni hozzá. Nagyon sok gitárosnál veszem azt észre, hogy ők kvázi "backing tracknek" használják a zenekart. Sajnos a szólóhangszerek átka, hogy a művelőik méltánytalannak érzik, ha vissza kell húzódni egy picit.
Pedig sokkal jobb dolgok születhetnek a csapatmunkából, velem ezért szeretnek játszani, akikkel eddig játszottam. Múltkor például a haverommal, aki technikailag elég jó szinten áll, de se skálákról se harmóniákról fingja sincs, jammeltünk, és 3 órán át játszottam neki a különböző harmóniameneteket, hogy gyakorolhassa a skálákat, amiket mutattam - mellette figyeltem a metronómra, dinamikára, félre fogott hangjaira, ritmizálásra, dallamaira, meg minden másra is. És nem örültem, mert 1.láttam rajta a sikerélményt, hogy végre elindulhat valamerre, több évnyi rossz módszerekkel teli gyakorlás után, 2. elég jó koncentrációs feladat volt ennyi mindenre, és a monoton harmóniákra egyaránt figyelni.:)
Ha egy zenekarban két gitáros van, akkor szerintem inspirálniuk kellene egymást nem a versengést látni ebben. Annyira jó azt látni, amikor a két gitáros kiegészíti egymást és látszik az összhang.
Régebben amikor még csak 2-3 dalban szólóztam az egyik zenekaromban, akkor engem nagyon inspirált a másik gitáros, nagy tisztelettel néztem rá és örömmel kísértem a szólóit és sosem voltam rá irigy. Nem utolsó sorban nagyon sokat tanultam tőle.
Sajnos jelenleg én is azt tapasztalom a mostani zenekaromban, hogy ahelyett, hogy kiegészítenénk egymást a másik gitárosunkkal sokszor, ha egy koncerten esetleg én jóval többet szólózok, mint Ő, akkor haragszik rám... A valamelyik nap feltöltött "Gratitude" szólócskára is csak annyi volt a reakciójuk, hogy ennek mi értelme volt, és rosszul esik, hogy nem támogatnak az ilyen jellegű dolgaimban! Fordított esetben én biztosan nem így reagálnék Na, de 5 lány egy zenekarban külön történet... ( Bocsi a kisregényért, de jól esett kiírni! )
Ez nem az egymás fölülmúlásáról szól.
Ez olyan, mint a hegymászás:
Jó dolog, amikor valaki segít felérni a hegy tetejére, de akkor az igazi, ha mindezt egyedül sikerül elérned és nem kell mással osztoznod a sikeren.
Nem véletlenül írtam, hogy tudniuk kell osztozni a szólókon. Én nem szeretek, én akarok lenni az egyetlen dudás a zenekarban , de ez az én hibám és vállalom, hogy emiatt nehezebb helyzetben vagyok, amikor zenekart keresek. Ugyanakkor milyen érdekes, hogy az 1 gitár + 1 szinti felállásban meg pont azt szeretem, ha a szinti is kiveszi a részét a szólókból. Szóval nálam inkább az van, hogy a gitáron nem szeretek - és nem is fogok - osztozni. Ez egy rossz tulajdonságom, de hát nem lehetek tökéletes.
Az,hogy rossz tapasztalatod volt a másik gitárossal,nem azt jelenti,hogy ne tudnál együtt játszani mással se.A megfelelő embert kell megtalálni,tudásban és emberileg.A "két dudás" olyan gitárosok ismérve,akik egymást akarják felülmúlni rossz értelemben.A szólók kiosztása se nagy kaland.Mikor a Pokolgépben játszottam,Kukovecz Gabival sok koncert előtt,pici Marshallokon játszottuk az adott műsort,szórakozásból,unaloműzésből az öltözőben, tök pontosan.(akkor csak takra gyakoroltam otthon,egy idő után beáll).A Nagyfi szólórészeire szólóztam,olyan megkötés se volt,hogy uazt,amit akartam azt játszottam.A Lady Macbethben szintén nem volt semmi probléma,hogy ki mire szólózik,lehet nekem volt szerencsém,hogy ilyen emberekkel játszhattam.A többivel egyetértek,de ez az egyszeregy.Jó,hogy leírtad tanulságként aki még nem járt studióban,mert nagyon sok pénzt ott lehet hagyni a felkészületlenség miatt!
Fazsi készített egy szólót a Gourmet Groove zenei alapra, amelyről már korábban is szerettem volna írni, és most végre eljött az idő:) Először is idemásolom Fazsi szólóját:
Ez pedig a letölthető zenei alap:
Első kör, 0:01-0:16
Ez a kör jó példa arra, hogy az ötfokú moll pentaton skálával is lehet fülbemászó dolgokat alkotni, ha egy erős ritmust választunk hozzá. Sőt, ilyenkor még arra is jó ez a választás, hogy szándékosan félretegyünk a későbbiekre további skálahangokat, amelyek itt nem szerepeltek.
Második kör, 0:16-0:32
Az új kör témája dallam és ritmus szerint is jól csatlakozott az eddigiekhez. Itt már mindenképp szükség van újításra, és 0:27-nél meg is jelent egy addig nem szereplő hang (amely a hétfokú C-moll skála része, de a pentaton-verzióban nincs benne): a 6. fok, azaz egy Ab. Ez a hang kis húrzajjal szólalt ugyan meg, de szükség volt rá mindenképpen. És tulajdonképpen ez a kör is még elvitte a hátán a 95% pentatont, mert itt máshogy kombináltad a magas és mély sorokat, mint az első körben (ott A-A-B-B szerkezet volt, itt pedig A-B-vel indult a dolog*)
------------------------------------------------
*ezek a betűk nem hangokat jelölnek, hanem a sorok típusait, A=magasabb, B=mélyebb)
Harmadik kör, 0:33-0:48
A refrén alatt a szóló is új dolgokat hozott. 0:36-nál az arpeggio ötletes volt, bár még a kivitelezése javítható. A 0:44-es ritmus-ötlet nagyon tetszett, mert itt három nyolcad hosszúságú logikai egységeket ismételtél, azaz szép forgás jött létre.
Negyedik kör, 0:48-1:04
A refrén végéből gördülékeny volt az átkötés, ez nagyon jó megoldás lett, elkerülted ezzel azt, hogy az új kör hatására megtörjön a lendület. A 0:49-es dallamra a 0:51-es dallam nagyon szépen válaszolt mélyebb hangokon, ez egy külön lájk:) A 0:52-es triolás lemenetel egy kicsit kiszámíthatóan hangzott (viszont pontos volt). Azt szoktam javasolni, hogy ha a hangköz-lépések szabályos menetet követnek (pl. szekundok lépkednek lefelé), akkor cserébe a ritmus legyen szabálytalanabb, vagy fordítva: szabályos ritmus, de akkor a hangok között váratlan lépések is legyenek.
Ötödik kör, 1:05-1:20
Szokatlan, de hatásos a szóló vége felé riff-szerű mély elemeket behozni, de semmi sem tiltja ezt, és a változatosságot is elősegíti. Itt is ötletes hármas ritmizálás volt.
Hatodik kör, 1:20-1:48
Az újabb refrén ezúttal is gondosan fel lett építve, akárcsak az első refrén: pontozott nyolcadok, majd nyolcad az első sorra, gyors futam válaszként. Majd megint a pontozott és sima nyolcados rész, és megint egy futam. A lassú dallamoknál a G-Ab-D dallam szép volt, pont az említett hangköz-kombinálás miatt. A végén itt is szépen megvolt az átkötés, és a 0:49-es felelgetős téma is visszatért, ezek szerint ez neked is tetszett. Ez talán a szóló legemlékezetesebb témája.
Összességében egyrészt dallamos és befogadható, követhető volt a szóló, másrészt kicsit több ritmikai variáció, és több díszítés kívánkozott volna még bele. A változatos ritmusokról már sokat értekeztünk, és hallatszott is az idei év folyamán, hogy ezekre is egyre jobban odafigyelsz. A díszítések alatt pedig főleg díszítő csúszásokat értek, azaz olyan csúszásokat, ahol nem a következő hanghoz való "odajutás" miatt csúszunk, hanem például szándékosan magasabbra lépve, és onnan a hangra "lezuhanva", stb.
A ritmusokról még annyit, hogy a leggyakoribb, tipikus ritmusaidat érdemes tudatosan "kitiltani" egy ideig (pl. a refrének elején levő 3 hang: 2 pontozott nyolcad, majd 1 nyolcad. Ugyanígy a hosszan tartó triola-és tizenhatod-futamokat is. Aztán később ezek is visszatérhetnek persze, de egy ideig próbáld meg szándékosan "összezilálni" a ritmusokat, szokatlan helyre betett szünetekkel, vagy a rövid és a hosszabb hangok váratlan arányaival. Emellett Guthrie Govan és Greg Howe lassabb hangjainak ritmusait ajánlom még, a különféle videóiból. Válassz ki pár ritmust tőlük, és próbáld ki ezeket a ritmusokat, akár sima pentatonnal, tetszőleges tempóval. Ezek a kísérletek nagyon hasznosak tudnak lenni, és új ritmusvilágot eredményeznek.
Köszönöm, igyekszik az ember :) Terv annyi, hogy végre kézbe foghassam. Igazából 2 lemez van kész a fejemben. Egy instrumentális és egy énekes. Az instru dalait nem igazán tudnám behatárolni stílusban. Ami az énekest illeti az egy Funkys-rockos-poppos valami. Csak hát a felvételekkel nem haladok/boldogulok. És igazából, amit meg is csinálok minőségre az sem ugorja meg a lécet. Pontosabban, ahogy szerintem szólnia kellene az adott nótának. Szóval.. nem egyszerű, de senkinek sem könnyebb. :) Szóval elkél a jó tanács majd időközönként, mert ez a vedd fel magad-magadnak dolog elég kemény feladatnak bizonyul :D Azt viszont sajnálom, hogy a múltkori versenyedre nem sikerült küldenem nevezést. No, majd legközelebb :)
Ketten voltunk gitárosok és nem volt szinti. Néhány rossz tapasztalat miatt van az, hogy most már nem állnék össze másik gitárossal, viszont szinti nélkül sem vinnék bandát.
Tanulságból volt sok:
1. Ha 1-nél több gitáros van, nagyon össze kell gyakorolni a dolgokat és meg kell tudni osztozni a szólókon (két dudás egy csárdában effektus).
2. Ha többen írnak zenét, meg kell találni az összhangot és ki kell alakítani egydöntési mechanizmust, ami alapján eldől, hogy egy nótát összeraktok-e, vagy kukáztok. Mi ebben a "többség dönt" módszert használtuk...általában...
3. Ne menj stúdiozni, amíg nincs minden nóta 100%-ig összerakva és elsőre ne akarj 8 számot összedobni, elég 2-3 is. Mi kb 4,5 nap alatt raktunk össze 8 számot, ennyi idő kevés, főleg tapasztalatlan fejjel.
4. Fogadd el, hogy nem mindenki szereti a zenédet, és nem fogsz egyből 20.000 ember előtt zenélni. Sajnos sok kevés nézővel rendelkező fellépés áll előtted, akármit is játszol.
5. Szerezz egy karizmatikus frontembert (ez ugye általában az énekes), aki a közönséget fel tudja rázni.
6. A koncertanyagot dolgozzátok ki (melyik számot melyik után játsszátok, az énekes hogy konferálja fel a következő számot, mikor van dobszóló/ilyen-olyan szóló, hogy zárjátok a koncertet, mi van, ha ne adj' isten visszatapsolnak, etc.).
7. Szerezzetek valakit, aki tudja, hogy koncerten milyen hangszíneket kell használni (amatőr zenekarnál nem használnám a technikus szót, az kicsit komolyabb zenekart kíván szerintem). Gitároknál a tipikus hiba: 100% gain, 100% magas/mély eq, 0% közép eq (alias "régi Pokolgép-hangzás" ).
8. Studioban marha sokat lehet csalni (egyik nótánkál egy 4mp-es szólórészt 4 apró részből vágtunk össze, mert a másik srác már annyira fáradt volt, hogy nem tudta feljátszani egyben ). Ettől függetlenül minél több csalás, annál hosszabb felvételi idő. Célszerű mindent jól kigyakorolni, de azért nem árt tisztában lenni a studios progikban rejlő kiskapuk használatával. ;)
Hirtelen ennyi jut eszembe. Ha érdekel még titeket néhány nóta, feltöltöm az anyagot.
Úgy nézem, jó úton haladsz a célod felé, hogy teljesen ki tudjad fejezni magad a gitárral. Tetszettek a ritmusok is, és a legato-futamok is nagyon kereknek hangzottak.
Sok fúziós zenét hallgatsz a jelek szerint.
Megnéztem a másik videódat is, az is tetszett.
Vannak tervek saját számokra, albumra vonatkozóan is?
Szép ikergitár-témák vannak benne!
Élőben hány gitáros volt a Firestorm-ban? És utólag visszagondolva mi volt a legfontosabb tanulsága ennek az időszaknak, hogyan lehetett volna több emberhez eljutni a zenétekkel?
Szia Tamás!
Igazából az első bemutatkozó anyagomon munkálkodom. Ma már nem teszem le a voksom egy zenei stílus mellett, úgymond minden evő vagyok és igyekszem szinte mindenből kicsípni egy szeletet. Rengeteg hangszeres munkásságát figyelemmel kísérem stílustól függetlenül. Hogy mi a célom hangszerrel? Ha tökéletesen kitudom fejezni magam rajta, nekem az már elég :) Nagy szerelmem a Blues egyébként. :)
Itt van egy kis impró. Igazából amikor megunom a gyakorlást néha összevágok alapokat mindenféle stílusból és csak úgy gitározgatom rá. Ez is egy ilyen estén készült. A Koncertjátékra kimondottan jó hatással van úgy érzem.
Feltöltöttem soundcloudra az ex-zenekarom 2001-es demo albumának záró instrumentális etűdjét. :)
Remélem ez a link code működik (ha nem, akkor hogy is kell soundcloudos linket beírni? ):
[soundcloud url="http://api.soundcloud.com/tracks/70949141" params="" width=" 100%" height="166" iframe="true" /]
Üdvözlünk a topikban, és egyúttal máris meghívlak a közös karácsonyi topik-szólóra:)
A zenei alapok közül a neked tetszőt #14557-nél tudod letölteni, és ugyanitt találsz további információkat is.
Ha van kedved és időd, akkor majd írjál pár sort arról, hogy mostanában mik a terveid a gitározással, miben szeretnél leginkább előrelépni, és jövőre milyen célkitűzéseid vannak a zenéléssel kapcsolatban.
Sziasztok! Új vagyok itt, de innentől kezdve igyekszem rendszeresen látogatni az oldalt illetve ezt a topikot. Úgy hallottam igazán kellemes itt a hangulat és teli van segítőkész gitáros kollégákkal. Na meg ugye itt van Tamás is, nem utolsó sorban. :) Szóval gondoltam beköszönök. :)
Én csak simán beállítottam a metronómot a studióprogimban,9-ik takra ráillesztettem az egyik témát, a másikat meg csak mellé. A feljátszott szólót majd ugyanakkorára vágom mint az alap.
Hát ennyire nem merültem el a Nuendoban, de majd ránézek, továbbá már pont felvettem a másik szóló elejét, mindenesetre hasznos info ez, köszi! Ha rendbe jött az ujjam, felveszem a többi szólót is, és egyben elküldöm.
Van minden felvevőprogramnál egy opció, amely ezt megoldja: a "count-in". Csak be kell állítani, hogy mennyit számoljon be a program felvétel előtt. A BPM egyébként 136.
Ha gyárilag rátettem volna a beszámolást, akkor nem lehetne egyszerűen egymás mellé másolni több kört, mindig mindenkinek le kéne vágni az elejét. Így viszont sima minden, és a count-in segít.
Szerintem próbálj meg mindent, hogy meglegyen most a gitár. Valami jó kis kommunikációs trükköt keress az interneten, amiről azt írják, hogy a családot meg tudod győzni vele:)
Ezzel most új lehetőségek tárházát nyitottad meg előttem:) Például...
... érdekes lenne egy matek-prog-metál számot írni, amelynek az ütemmutatói a Fibonacci-számokra épülnek
... vagy a PI (3.14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971...stb) számjegyeit eljátszani a vékony E-húron, és megnézni, hogy milyen skálák jönnek ki belőle
... vagy felkutatni Newton kézirataiban, hogy vajon ő találta-e fel a Caparison APPLEHORN gitár prototípusát, amelyet Mattias Eklundh használ
... és ráadásul a 14+28 másodperc az pont NEGYVENKETTŐ. Tehát az élet értelmét is megfejtjük a szólóval
Lehet hogy ez lesz a megoldás, ha nagyon sok szóló készül. Előfordulhat, hogy az érdekesség kedvéért mindkét módon elkészítem, tehát egyben is, és adagolva is.
Kijelölöd a sidemarkereket (két kis háromszög fenn az ütemek számánál), hogy kék színűek legyenek, arra a részre teszed őket, amit loopoltatni akarsz. Majd a lejátszási panelen megnyomod a loop gombot (lejátszás gombtól balra eggyel vagy kettővel, egy ilyen önmagába visszaforduló ikon).
Azt még be ne rakd, azóta kicsit állítottam a hangerő-arányokon, meg normálisan megcsináltam az exportot (24bit, 48khz, stereo interleaved...gondolom ez az elvárt formátum).
Annyi könnyítés amúgy nem ártana, ha lenne 4 tak jel beütés az alapokban, mert így trükközni kell azoknál, amelyeknél a szóló is egyből indul (én annyit csaltam, hogy Nuendoban egymás után másoltam kétszer az alapot és az első vége elé állítottam 4-5 másodperccel a lejátszást, így be tudtam kapcsolódni jól a nyitásba...na mondjuk ezt exportálni nem tudom hogy fogom tudni, hogy ne kelljen állítgatnod ).
Megérkezett rendben a szólód, és valóban nagyon okos dolgok kerültek bele! És finom arpeggio-kat is elhintettél.
Igen, jó is hogy megkérdezted a belinkelést, mert ez fontos, és nem említettem:
ahogy tavaly is, úgy idén is lesz majd tippelős játék (nyereményekkel) a közös topik-szólóval kapcsolatban, úgyhogy mindenki tartsa hétpecsétes* titokban, hogy mit játszott (ideális esetben azt is, hogy melyik alapot választotta), mert akkor még jobb móka lesz majd a tippelős játék.
A másik dolog, szintén tavalyhoz hasonlóan: ha valakinél szünettel indul a szóló, akkor a szünetet is érdemes exportálni, mert akkor pontosan a megfelelő helyre kerül minden, amikor összeállítom a zenét. Metalmolekula kollégánk már eleve ilyen módon küldte a szólóját, teljesen profi megoldás lett.
-----------------------------------
*ahány pecsét, annyi fej
Érkeznek máris az első szólók, és a hangnemi kérdések is, holnap reagálok majd. A mai nap egy vadonatúj Musicman Luke III gitárral telt, egy kedves hangszerbolt jóvoltából (nem lenne illendő itt más cég nevét említeni, majd a videóból úgyis kiderül).
Ahhoz képest mennyire nem gitározok mostanság, szerintem elég jó lett a kis szóló szutymákolásom a Platinum Döngölős alapra. Meg elkészült a dallamos alap első felére is a szóló... Gondolom nem ér belinkelni őket, amíg össze nem rakod a teljes nótát, Tamás?
Látod ezaz ami az én kis okos fejembe sem fér bele hogy 6 hónap múlva is 24 bund lesz a jacksonon és inkább valszeg csak drágább lesz minden. Miért kéne addig várnom? Erre kell még aludnom azthiszem...
Kaposvár elég kis város, annyira h a gitár tanárokból van kb 2 akik jók, és van egy ismerösöm aki olyan szinten van kb mint én... a Többi gitáros csak kezdő szinten van de abból rengeteg van... Legalábbis én nem ismerek többet bár elég sok gitáros társaságba megfordultam az mindig vonzott
Nagyon köszi a segítséget, egy igazi hozzáértő és helpman vagy :) Majd írok ha át lett forrasztva a gitár elektronika !
Vajon az hogy van hogy megvan a pénzem az elektromos gitárra, alig vártam a karácsonyt hogy je talán lesz gitárom,(mert megvan rá a pénzem minimális összeggel kéne kiegészíteni) és akkor az a válasz nekem hogy jobb lenne várni a szülinapomig (ami június). Szerintetek mennyire fejlődésbiztosító ha még 6 hónapig ezen a (nem akarok csúnyát mondani...)********************************-(...)akusztikus gitáron játszok?
nem irigyellek am, nekem is összejött pár dolog ami tegnapig nem is nagyon nyúltam gitárhoz, de talán most már nem jön közbe semmi, és mi van a zenekarral? velük is szünetel a dolog?
Guitar rig 4be így van, de ha jól emlékszem a 3ba is teljesen ugyanez: file/audio and MIDI settings és ezen belül a device-t lenyitod és ott kiválasztod a hangkártyát
a guitar rigbe be kell állítani, hogy az "M-Audio" hangkártyát használja, ha jól értem, hogy a hangkártyába van dugva a gitár, az pedig usb-vel a gépbe
a hangkártyás "sima" hang ott pedig ha a gépeden most ez az alapértelmezett hangkártya akkor gondolom le kell némítani a vonalbemenet hangját, vagy egyszerűen nem ennek kell lennie az alapértelmezettnek, bár akkor nem hallod közbe a youtubeot ugyanazon a hangszórón/fülesen
Nagyon szimpatikus kezdeményezés ismét Remélem, sikerül alkotnom majd valamit.
A 14, a 28 és az 56 mp-es alapokban mellesleg az is jó, hogy a 2 egymás utáni hatványaival kell megszorozni a 7-et, hogy megkapjuk a hosszukat mp-ben. Szóval a francia komplex metál ősatyja, Pierre de Fermat simán megnyalná mind a tíz ujját, mielőtt lantot ragadna (úgy a slide is jobban megy).
Gitár bedugva hangkártya M-Audio, hangkártya usb-vel gép, csak a hangkártyás sima gitárhangot hallom, se a gtr3, se a rig nem szól, bár ha elindítom ezeket a progikat, akkor enyhe alapzaj megjelenik, hol lehet a hiba ?
Egy apró gondolat, bár lehet, hogy már neked is eszedbe jutott...
Szóval számomra már a tavalyi közös dalocska is tömény volt egy kicsit, a maga negyedórás hosszával. Tény, hogy a mostani alapok sokkal nagyobb változatosságra adnak majd lehetőséget, de lehet, hogy megfontolandó lenne több rövidebb (4-5 perces) dalt összevagdosni a beérkezett szólókból.
A topik forgalmát és új tagjait elnézve könnyen lehet, hogy sokkal több nevezőnk lesz idén és nem tudom, ki akar majd 35 percnyi tömény gitárszólót végighallgatni.
Azért a jóból is megárt a sok.
Köszönöm!! , mondjuk ha nem hallom előtte Tamásét, akkor lehet, hogy teljesen máshogy sikerül, mert megihletett, nagyon jól el lett találva.
Igen a vége az a személyes igénytelenségem, de direkt van ott, max még az elején hallok egy kivehetőbbet amikor nekiállok, de ott is "belecsaptama" húrba, szóval ezeknek a jó része rajtam múlik, bár lehet hogy le kéne szokni a húrzajok egy részéről, mert elképzelhető, hogy úgy ragadt rám mint pótcselekvés, abból az időszakból, amikor még kevesebb ötletem volt.
Nekem eltartott pár évig, amíg elégedett lettem a saját hangszínekkel. Sőt, a ritmusgitár-hangszíneim helyett mostanában keresek újakat. (Axe FX II megcélozva.)
Mindenki tetszőleges számú kört játszhat. Az alapok 14, 28 és 56 másodpercesek, azaz egymás többszörösei. Csak egymás után kell másolni annyi példányt, amennyit gondolsz.
Tavaly egyperces köröket játszottunk, úgyhogy most is ez lehet a nyerő. Akinek kevés az ideje, az nyugodtan maradhat a 28 másodperces körnél is.
A tavalyi listát nézve is kiderül, hogy milyen jó a topikunk: a gitárverseny összetett versenyének 2. és 3. helyezettje (MaRC és Viktor), a dallamos kategória Top 5 helyezettje (Kustriani), a rock-kategória győztese (MaRC), a rock-kategória Top 5 helyezettje (Optical) az audio kategória győztese (ibanezrg565)... jó kis csapatunk van!
És remélem, hogy a gitárverseny győztese, Petró Tamás is részt vesz a közös karácsonyi Platinum-szólóban!
Szerintem tök jó a gitársound-od, én egyáltalán nem hallok zúgást a végét leszámítva, de az meg direkt ott van.
A szóló meg még annál is jobb, nagyon ügyes vagy, gratula neked!
Kaposvár szerintem elég nagy város ahhoz, hogy legyen ott egy hozzáértő gitáros, aki tud segíteni Neked.
Próbáljatok ki egy másik gitárt a Te cuccodon, majd a gitárodat próbáljátok ki egy másik cuccon.
Így első hallásra elképzelhetőnek tartom, hogy a gitárodban a húrláb és az elektronika föld oldala közötti összekötés nem stimmel.
Ha Van ismerősöd, aki tud forrasztani, akkor kérd meg, hogy a gitárodban lévő teljes elektronikát forrasszátok át. Rajzokat lehet találni, de ha gondolod, akkor küldök áramköri rajzot a gitárodhoz.
eddig én sem használtam, a guitar rigben magas gainen játszottam, azt sem tudtam mi fán terem a dinamikus hangzás, de az alapból túl volt kompresszálva, letettem egy ujjam a gitár nyakára már szólt, nem is nagyon lehetett játszani a pengetés intenzívségével
most hogy próbálgatom milyen érzek egy kis különbséget, ha compressorral egészítem ki kevesebb gain ellenében akkor mégis csak más lesz egy hangyapipilőnyit, de Iminek is igaza van, még magam sem vagyok biztos hogy mit akarok, alakítok rajta.
Akkor egy kérdés :D
Aki megtalálta annak mennyi időbe telt elnyerni a saját soundját?
Többféle is van? Jó tudni. Na, amint megérkezik a jesszuska az effekttel, és kicsit elmerültem benne, majd megosztom véleményemet, esetleg egyszer összeülünk és tolunk egy tesztet. Nem az, hogy várom már, hogy nyúzhassam, csak de.
hallom te is tettél fel egy újat, hiányoltam belőle az előzőnek az erős kezdő témáját, az nagyon ott volt a szeren, de am a többi része meg lehet jobb mint az előzőé
Szia!
Szerintem is nagyon jó lett a szóló,szépen szól a sound jó telt hangzása van,úgy is alakítgatsz míndíg rajta egy kicsit és a végén gyönyörűen fog szólni.
elég noname pickupjaim vannak, de a nyakinak tetszik a soundja, jó vastag, akkor nekem milyen zajzár kell végül is?
valaki mondta, asszem Gábor, hogy van olyan ami direkt a húr szisszenését veszi ki, mert ahogynézegetwm zajzár az olyan presetekbe van, ahol nagyon sok a gain, esetleg több torzító egymás után kötve, ott alapból zúg ha nincs rajta, de én nem használok ilyen nagy gaines preseteket, szóval teljesen csöndes miután lecseng a hang
Zúgásnál arra gondolok, hogy ha elengeded a gitárt (azaz a kezed nincs a húrokon/tremolón), akkor alapból elkezd zúgni. Nagyon egyszerű a tesztelése a zajzárnak: indíts el egy felvételt, vedd le a kezed a gitárról és kezd el adagolni a zajzárat. Amikor már nem hallasz zúgást, akkor jó. Én legalább is így szoktam volt csinálni régen. Amúgy meg simán lehet, hogy csak a hangszedőid "rosszak" és akármit is állítasz be, zúgni fognak.
A torzító/visszhang meg olyan dolog, hogy baromi sokat kell állítgatni, játszani és felvenni, mire az ember be tudja lőni a kívánt hangzást, ráadásul a studios- és koncert beállítások teljesen eltérnek.
Király lett!!! És sztem jól szól!
A sound-ról még annyit hogy én speciel egyáltalán nem is használok compressort a HD-500 hangzásaimon, szerintem jól szól nélküle is. És inkább a csöves fej szimuláción van több gain, kis pedál max hangszín színezésre, vagy arra se.
A torzítással meg kell találnom az egyensúlyt, néha am úgy érzem, hogy kicsit túl intenzíven kell megnyomnom a legatokat, ami a hangnak nem mindig tesz jót, de anélkül meg nem szólal meg rendesen, valahogy a kompresszor és a gain arányát kellene jól belőnöm.
A zúgás alatt te azt érted, mint amit a végén hallani, ahogy visszhangzik a lehúzott húrhang? Vagy hogy búgnak a mélyek? (ezt a presetet most csináltam, még variálok a mély hangokon valamit eq-val ha tudok), de 80% zajzár az nekem nagyon sok lenne, indokolatlannak érzem, inkább finomítom a játékomat idővel, hallom az új Sfogli albumon is, hogy a Jesters című számának elején milyen finoman játszik a húr "sziszegésekkel"
ez vicces, a delayről úgy gondoltam hogy túl sok lett
Még mindig iszonyatosan zúg a gitárod. Mennyi zajzárat használsz? Én, ha jól emlékszem valami 80%-on tolom a korggal, az kb tényleg elcsendesíti a gitárt, de még nem vágja le a halk hangokat.
A gainből egy nagyon keveset még visszavennék, szerintem akkor lesz igazán - na ez hülyén fog hangzani - tiszta a torzított sound.
Amit még kiprószálnék, hogy egy gondolatnyival több visszhangot tennék rá, szerintem ilyen jellegű szólónál jól szól, ha az egésznek "nagyobb a tere". Lehet egy Malmsteen-jellegű szólónál már zavaró lenne, mindenesetre egy prószát szerintem megér.
Szerintem megengedi Tamás h meg2szerezze ha tud hosszabb szólórészt csinálni és lesz belőle 28 másodperc... az 56 osnál meg hosszaban szerepel :D ki mit választ... szerintem jó ez így h több rész van.