Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Nincs ok kiábrándulásra, nagyot alakítottál a versenyen. Még most is megesik, hogy a szólód első felének dallamai maguktól megjelennek a fejemben!
Még ha a 7.000.000.000 emberből 6.999.999.999 azt mondaná, hogy "hagyd abba, és inkább legyél pilóta", akkor is folytatni kell, és akkor nincs semmi, ami megállíthatna.
Ha jövőre összejön a pesti fellépés, akkor szólj és jövünk!
Igen, a 9 koncert tényleg nem sok. Az viszont jó hír, hogy a saját motivációd egyre növekszik, mert ha a többiek közül is még valaki átveszi ezt, akkor utána már magától terjedni fog, és akkor beindultok ötödik sebességben.
Igen, sokféle megoldás van. Metalicon kolléga szerintem Malmsteen mestertől, vagy a nemrég ide belinkelt Chris Brooks-tól leste el ezt a fajta ujj-mozgatós pengetést. A többség pedig valóban főleg csuklóból penget. Vannak, akik pedig teljes alkarral, mint például a fiatal lengyel őstehetség, Jakub Zytecki, akit már többször reklámoztam itt is. (És beajánlottam a Jam Track Central-hoz is, remélem összejön a dolog!)
Igen, ez tényleg így van, van sok kirobbanó őstehetség, akik mindenfajta elméleti tudás nélkül is csodákra képesek. Az Opeth-ből Mikael Åkerfeldt is ilyen (hogy ezúttal is a svédekre tereljem a szót, ma még lesz erre példa), és volt egy kenyai hosszútávfutó is, aki 3000 akadályon nyert olimpiát, mindenfajta taktikai felkészültség és sok éves edzésmunka nélkül. És valóban igaz, hogy őket óvatosan kell "megtanítani" arra, amit már egy másik síkon ösztönösen jól tudnak.
Egyúttal délnyugat-ecuadori pampa-metál köszönet a J.T. Method-ra vonatkozó elismerő szavaidért!
volt amit nem értettem tisztán az alaptól, de Imi, ez valami nagyon szép, nagyon jó hangon van!!! és az a vicces hogy hangszínre így képzeltem el! szeritnem bővítsd ki ezt a számot, én még bőven tudnám hallgatni, ahogy 1:04-nél megindítod a hangot az nagyon fekszik nekem, néhol kicsit a Kispál énekesére emlékeztet
0:18 tól kezdődő dallamok kegyetlen szépre sikerültek :) szinte végig vitt egy úton a dallamaid és nem éreztem úgy h megszakadt volna valahol is :)
Jó ötlet volt 1 percnél behozni az éneket, viszont túl sok effect van a hangon, és nem nagyon lehet érteni mit éneklesz pár helyen...
2:10 nél nagyon szépek a nyújtások, ez utánni rész mint az elején nagyon kellemes, effect nagyon jól el lett találva ! befejezésnél hiányoltam vmi befejező dallamot ez a lehalkításos dolgot én is sok helyen csinálom de ez inkább egy kerülés (legalábbis nálam) mert ütős befejezés éppen nem jut eszembe :D
igazából nem tudom :D az orvosnak elmondtam, hogy megy a hasam meg belázasodtam, de misztikus képességeinek hála nem kellett megvizsgálnia, egyből fel tudott írni egy gyógyszert... persze nem véletlenül ülte végig az orvosit,d e akkor is furcsa
persze a netről már megnéztem, és a tünetek alapján kismillió gyógyíthatatlan betegséget diagnosztizáltam, uh erre inkább nem használom , de már jobban vagyok valamelyest, köszönöm az érdeklődést!
Szia!
Szerintem kinek mi jön be de a POD HD 500-as szerintem jobb!Az erősítő és a hangfal szimulációk nagyon jók a Podban,szerintem hangkártyaként is jobban működik de lehet hogy én gondolom csak így,ha van lehetőséged kipróbálni mind a kettőt próbáld ki és úgy döntsél,egyik se rossz az biztos.
erre nagyon kíváncsi lettem erre meg van halva a soundcloud, előbb is úgy meghallgattam volna onnan egy anyagot és rossz... az univerzum összeesküdött ellenem, diétán is vagyok, erre tele a ház olyan kedvenc dolgaimmal amiket nem lehetek, pl rántott hús, marcipános szaloncukor, sonka, tej (imádom a tejet!!) lázad a hétrétű gyomrom
na látom nem csak én vagyok vele így. :) És sajnos elég sok instrumentális gitár titánnál van így, hogy technikailag okés, de amúgy számban nincsen semmi extra. A technikát mindenki eltudja sajátítani, de plusz dologhoz érzés kell.
Szia Fazsi!
Köszönöm örülök hogy tetszik,szerintem azt hallod hogy elcseréltem a POD HD 500-at
Boss GT 100-ra és még meg kell tanulnom kezelni rendesen beállítani a dolgokat!
Lehet hogy rosszúl tettem hogy elcseréltem de nekem valahogy a Boss hangjai jobban tetszenek de nagyon jó volt a POD HD 500 is.
Szép lett a szóló, különösen a 0:33-0:50 közötti rész tetszett nekem.
Hogy kritikus is legyek, nekem ez a sound kevésbé jön be, mint amit a korábbi szólóidban hallottam. Talán a túl sok mélytől több helyen 'bebrummog' a gitár.
hát igen egy laikust leginkább hatásvadász dolgokkal lehet meggyőzni, több nem zenész (nem mintha én az lennék) barátom hallgatta a nem is olyan régi verseny nevezésemet, és a visszajelzések egyfajta kiábrándultsággal is eltöltöttek, persze tetszett nekik, de ők nem tudtak 2 versenyszámot megkülönböztetni egymástól, ha igen az annyiban merült ki, hogy több arcot vág a játék közben, szebb a gitárja
játszhatok egy laikusnak akármilyen szépen, lélekből nem lélekből, akkor sem kapja fel a fejét addig amíg nem lát valami kamu foggal gitározást
én azért szorgosan osztogatom a facebookon az instrumentális számokat, néha elcsípek egy meglepő lájkot, akkor örömmel tölt el, hogy olyan akiről nem is gondolnám megtalálja saját magát egy-egy számban
ezen lehetne változtatni, ha az országban lenne egy kötelezően választható jellegű zenei oktatás, ezáltal kinyílna az emberek befogadóképessége, a gyerekek lelkének is nagyon jót tenne, és elindulna egy fenntartható kulturális fejlődés, munkákat, lehetőségeket adva, több más művészeti ágra is hatással lenne, mert hajlamossá tesz, ebből már turizmust is lehetne fejleszteni..
hiszek az ilyen kis lépések eredményében
Végül csak teljes létszámban tudtunk fellépni, köszönöm kérdésed.
A hangulat elég családias volt, de aki ott volt - köztük mi is - nagyon jól érezte magát láthatólag.
Az év mérlege nem túl rózsás. Összesen volt 9 koncertünk, mind JNK-Szolnok megyében, ott is többnyire a 'szokásos' helyeken.
Így az egyik kitűzött célt nem sikerült megvalósítani, hogy megyehatáron túl jussunk (1 kivétellel, de az meg anyagilag jött ki rosszul).
A zenekar egyébként összességében is sokat veszített a motivációból ebben az évben, így a következő év nagy feladata, hogy visszajussunk az indulás közeli motivációs állapotunkba.
Cél volt még, hogy a nyári fesztiválok valamelyikére eljussunk, de elég naív ötlet volt így utólag.
Volt tervbe budapesti fellépés is, de sajnos az sem jött össze.
Ami viszont jó, hogy újra egyre jobban kezdem élvezni a dolgot, úgyhogy az én motivációm talán a korábbiakhoz hasonlóan kihat majd az egész csapatra.
Röviden ennyi.
Itt most a feelinggel kapcsolatban pont most voltam nemrég Zoli bá"-nál (tanárom) aztán készülgetünk arra a fellépésre amin 2-3 számot majd eljátszunk egy fellépésen és én leszek a sztárvendég :D Na és hát ugye már vesszük a számokat és igen ugye blues lesz az egész, és hát nyílván neki a blues még a tiszta blues. Nekem a blues inkább a malmsteen féle blues a tekerés és az a dögös fíling amit hoz... Persze azt is tudom csinálni a dallamosat, csak nekem mindig az az érzésem hogy a legtöbben egy gitárost a laikusok a gyorsasággal lehet meggyőzni. És mondja hogy nem kell túljátszani de nem tudom... nekem sokkal jobban bejön a malmsteen blues :P
Sziasztok!
Végig olvastam a topicot,nagyon örülök hogy ilyen jó hangulat van,sok jó téma a zenével kapcsolatban.A zene ami csodálatos és csodálatossá tesz minket én legalábbis így érzem.Ez csodálatos,szerintem ezek hatalmas dolgok,amikor a semmiből előjön a feeling az érzés, szinte vibrál a levegő,érezni lehet hogy tiszta szívből, lélekből jön és ez a nem mindegy, ők belül boldogak elérték azt a szintet,ők igazán szeretik a zenét!Szerintem ezt csak zenével lehet elérni, a zene csodálatos.(főleg a gitár zene)!!!Azt nem értem hogy vannak full gazdag zenészek pl:Elton John,Ozzy Ozbourne stb,miért nem segítik az ilyen tehetséges embereket?
Ahogy Steve Vai mondta: "Tundod kell mélyre ásnod magadban, és valami olyan energiát felhoznod, amiről nem is tudtad, hogy létezik."Ez mind igaz de azt tudnunk kell hogy nem mindegy hová születünk!
Ennek felbuzdulására készítettem egy kis imprót Tamás alapjára.
Annyi csak,hogy ujjal pengetsz nem csuklóból.Egyik haverom játszott így,hogy az ujjait érdekesen mozgatta.Nekem a csuklóm mozog az ujjaim nem.Próbáld ki,hogy az ujjad nem mozog csak a csuklód.Amúgy kinek,hogy esik kézre.
És máris eszembe jutott: ha a StandbyME videóban hallható 'tanulatlan', de nagyon feelingesen éneklő embereket valaki beültetné az iskolapadba és egy hónapon keresztül 'rágná' a fülüket a hiányosságaikkal kapcsolatban sztem lenne olyan Aki elbizonytalanodna, hogy vajon ez az erős ösztönös zeneiség elég-e ahhoz, hogy Ők jó zenészek legyenek ... egy ilyen 'romboló' pedagógia végül talán elvenné azt a 'bátorságot' amivel ezek az emberek zenélnek.
Egy dolgot elfelejtettem, hátha így még érthetőbb lesz:
mindenkivel történnek olyan dolgok az életében, amiből tud ihletet meríteni, és amit feelingként meg tud jeleníteni a zenében. A kérdés csak az, hogy erre szán-e energiát (az előbb említett tudatosítással, esetleg relaxációval), hogy megtegye, vagy észreveszi-e ezeket.
Ha racionálisan nézzük, a kertvárosi dúsgazdag gitárosnak, akinek telik egy egy millás fej-ládára, meg egy 600 ezres gitárra, jobban kéne játszania, mint egy szegénynek. Gyakorlatilag viszont ők azok, akik a dögöt (?) bele tudják rakni.
Hamis az egész, mint az állat, de mégse tudnám igazán leszólni:
De ezt is linkelhetném akár, ahogy régebben megtettem (a Play for Change egy mozgalom, ahol szegény, de tehetséges zenészeknek adnak lehetőséget):
Ahogy Steve Vai mondta: "Tundod kell mélyre ásnod magadban, és valami olyan energiát felhoznod, amiről nem is tudtad, hogy létezik."
Az a (valós?) történet az 'őstehetség doktorról' sztem inkább csak érzékelteti a lényeget: minden emberben megvan az egyedi zeneiség 'csírája' ami már a kezdet kezdetén megmutatkozik valamilyen módon, de ezt nagyon könnyen elnyomhatja a rengeteg megértés/átgondolás nélkül rápakolt információ. Főleg ha technikailag olyasmit szeretnének kihozni a zenélni vágyó tanulóból, ami 'nem az Ő útja'
Ez a video csak egy pontjában vág ehhez a gondolathoz: a tehetség nem feltétlenül 'szabályos' tehetség, 05:04
Egyszer eljött hozzám egy 'zeneszerkesztő/dj' srác gitárt/zenét tanulni. Elsősorban az elméleti rész érdekelte. Elméletileg semmit - SEMMIT! - nem tudott a zenéről.
Meghallgattam a zenéit és elbűvölt. Annyi érdekes hangulat volt jelen a zenéjében, amit semmiféle alapelvre nem tudott visszavezetni (és első körben sztem én sem tudtam volna meghatározni, hogy mi is adja a hangulatát: atonális és temperált hangrendszertől elrugaszkodott megoldások tarkították az érdekes dallamokat/rimtusokat), egyszerűen írta a zenét sequencerben és abból valami nagyon egyedi és hangulatos dolog született.
Úgyhogy kis fontolgatás után azt mondtam: jól van, megpróbálok segíteni, de egy dolgot kérek. Ezek után még véletlenül se kezdj el 'elméleti' alapokon zenét írni, mert azzal tuti eltűnne a zenédből ez a nagyon sajátos 'valami'. A feeling már adott volt és a zenetanulással ezt inkább kiterjeszteni szerettem volna, mint megölni. Azt javasoltam: először csak akkor nyúljon az elmélethez a zeneírás közben, amikor elakad. (Készítettünk együtt egy Black Sabbatg: Planet Caravan feldolgozást, ami nekem nagyon tetszik. De Ő még mindig nem fejezte be az utómunkálatokat/mastert így egyelőre én is csak várom a végeredményt)
Nagyon sok dolog tanulható és 'a zene mindenkié' alapon mindenki megtanulhat érzéseket kifejezni, feelinget adni a játékának. Amit nem tudunk, azzal szegényebbek is vagyunk, így mindig érdemes valami újjal bővíteni az eszköztárunkat. A 'Jónás Tamás Method' nekem különösen tetszik mert nagyon szemléletesen, közérthetően és praktikusan tanít és 'feeling' centrikus a megközelítése. Ott érzem benne a Galilei szellemiségét: “Semmit nem lehet megtanítani egy embernek. Csak segíteni abban, hogy rátaláljon önmagán belül.”
Az 'őstehetség doktorról' szóló történet oktatói sztem pont ez utóbbit nem vették figyelembe.
Van a hagyományos értelemben vett dög: a jó erősítő, faanyag, elektronika, pengetőtartás, technikák használata.
És van az elvontabb dolog, amin ezeken túl kell menni: tudni kell úgy nekiülni improvizálni/szólót/számot írni, hogy most ki szeretném fejezni az örömömet, bánatomat, fájdalmamat, gondolataimat. Ez a racionális világban élőknek nehéznek tűnhet, de ha tudatosítod, biztos hogy fejleszteni is tudod.
A lényeg az, hogy magadra figyelj, ne másra. Akármennyit is gyakorolsz, mindig lesznek olyanok, akiknek nem fog tetszeni. És akkor ha egy embernek már nem tetszik, akkor az azt jelenti, hogy nincs dög a játékodban? Nem, csak az az egy ember nem tudja értékelni azt. De ha te belerakod a magad 100%-át, akkor meg már tök mindegy, hogy kinek tetszik, nem?:)
Szóval ez az egész csak azon múlik, hogy hogyan állsz hozzá. Kicsit túl kell látni a nyilvánvaló dolgokon. Mint a diliházban lévő géniusz (nem emlékszem már pontosan, hogy mi a foglalkozása) a Patch Adams című filmben.
Azzal egyetértek, hogy a feeling nehezen foglalható össze szavakkal, és nem nagyon lehet szabályokba és pontokba foglalni. Azért persze az idézett példád sem alkalmazható a zenére, mert nem az a tipikus eset, hogy "minél kevesebbet tud valaki, annál jobb".
Ez olyan lenne (hasonlat jön!!), mint amikor valaki bekötött szemmel vezet autót, és eddig még pont megúszta az összes kereszteződést. De ettől még nem ajánlanám követendő példának.
A feeling egy része egyéni adottság, a másik része viszont tanulható. Többek között a díszítésekre, a finomságokra gondolok. Ezeket el lehet lesni más gitárosoktól, és sokszor pont ezek az apró részletek dobják fel a zenét annyira, hogy mindenki azt mondja: "ez milyen feelinges lett".
Érdekes, amit írsz. Nyilván, ha nem felvételt csinálsz, akkor nem kell hozzá pc, de itt most pont a felvételen van a hangsúly. A felvételnél én sosem tapasztaltam latencyt, de biztos van különbség, ha azt mondod. :) Köszönöm a választ!
Feelinggel ráérsz akkor foglalkozni, amikor nem kell bámulnod a gitár nyakát játék közben. Gyakorolj bekötött szemmel - most viccen kívül, én toltam így sokat -, az nagyban segít a nyak-biztonságban, vagy minek hívják. És amikor eljutsz arra a szintre, hogy nem kell odanézned a nyakra, akkor a kezed/szíved/lelked úgyis szépen rá fog állni, hogy valami többet tegyél a játékba, mint maguk a hangok. A hangok pontosabbak, jobban egymáshoz illőek lesznek, a vibratók az aktuális lelkiállapotodat fogják tükrözni, az egész zenében megjelensz te. :) Szerintem! Lényeg: nem kellezt tanulni, amikor eljutsz egy bizonyos szintre, jön magától.
Nem gond, mert Mixolídia csúcsminőségű instant arpeggio-port készít. Egy tasakkal kell beönteni 0.5 l forrásban levő vízbe, és máris kész az arpeggio-leves. Tálalás előtt ízlés szerint 4. és 6. fokokkal fűszerezhető.
jó olvasni ilyen fajta motiváltságot, az embernek kedvet hoz egy zenekarhoz!
az országot még idejében hagyd el ha ez a szándékod, hamarosan világvége*
--------------------------------------
gitáros vonatkoztatásban ez azt jelenti, hogy vége sárkány évének, azaz 7 szűk esztendő következik, mindenkinek 5-5 akkordból és csupán 2 hangnemből kell gazdálkodnia, és nincs több szárított arpeggio!
Na ezt nem vágom, miért a phones-ra kötsz hangfalat? Ami a gépből jön, az nem elég, vagy nem úgy szól? Soha nem jutna eszembe külön a phones-re kötni külön hangfalat. :)
A zenekar többi tagja mind ismert/elismert, tehetséges és sikerekre/karrierre kiéhezett zenész. Az énekes kolléga X-faktor top 20-as, de nem a nyekergő kategóriából (bár pont a nyekergő Király L. ejtette ki a finishben): nagyon tehetséges, nagyon motivált és egyértelmúen a zenét szeretné 'életútként'.
Én azért zenélek vele, mert nagyon jól megvagyunk emberileg és zeneileg is. Ill. most talán jót is tesz, hogy valami kimozditott abból, hogy csak az elvadult, eklektikus kisérleti computer baromságaimmal szüttyögjek és végre olyasmit is pengetek, amit talán klasszikus értelemben is zenének lehet nevezni:)))...Megbeszéltük: bárhogy alakuljon is ez a történet én 2 év múlva - amint minden függő dolog elrendeződött az életemben - elhagyom az országot, igy majd valaki kell a helyemre.
Hogy sikerült a tegnapi koncert?
Egyébként ha mérleget kell vonni, akkor milyen éve volt az együttesnek idén? Milyen sűrűn voltak koncertek, és milyen célok voltak még idénre?
A GT-3 Line Out kimenete megy vonalból a számítógépbe, a Phones kimenetre pedig egy hangfal van kötve, így élőben is hallom a gitárt. A számítógépnek a saját hangfala pedig a zenei alapot szolgáltatja.
(A rúd is fontos kellék, most már 11/8-adra is tudnak rúdtáncolni Susan-ék.)
A kanapét 14* sárkány bőréből varrták össze, és lánggal edzették. Kézzel varrott, és EU-komform, azaz csak olyan sárkányokat választanak hozzá, amelyek életükben legalább 50 falut felperzseltek és 50 szűzlányt elraboltak.
----------------------------------------------------------
*a sárkányokkal kapcsolatban minden számnak oszthatónak kell lennie 7-tel.
pontositva: POD x3 live (ha jól emlékszem x3-ban nem lehet fizikaliag szétszedni a hangutakat. Nálam a direct out-ból jön ki két XLR és megy be a hangkártya külön bemeneteire)
POD x3-ban van két erősitő modell két oldalra panorámázva:
Citrus D-30 (ami egy 2005-ös Orange AD 30 watt-os fej modellezése, 4*12-es Mesa hangfal modellezés és 'off axis' mikrofonozással, tube screamer, pici kórus, delay, compressor épphogy )
Connor 50 (2003-as Cornfold mk50 h modellezés egy 2*12 Match Chief hangfalmodell, 'off axis' mikrofonozással, classic dist, delay, chorus, reverb)
Jövő héten lesz az első zenekari próbánk.
Az énekessel már jó ideje együtt vagyunk duoban, de ez lesz az első próba egy teljes zenekarral.
Ilyenekkel készülök Lesz dzsorzs májköl, stone temple pilots, extreme, oasis ... meg minden:))
Köszönjük! Sajnos a ritmusszekció félig lesz ki, mert a másik gitárosunk lebetegedett.
Egy másik sárkányt meg befogni, betörni ennyi idő már nem lehet.
Ez olyan szar amit 2 éve vettünk CODA-ba és az felső(H-E) két húrnál a bundok rohadt hamisak, a húrok két hét alatt totál használhatatlanok lesznek, marha hamis a g húron ott ahol a bundokkal érintkezik a húr lejön a sodrony és onnantól nagyon nehezen és hülyén hangzik a nyújtás... Amúgy Cort AD 880...
Köszönöm akkor megnyugodtam. Ja és igen későn értem haza oztán kicsit sötét volt már :P Igen, alig várom hogy ne kelljen a jobb könyökömnek az ég felé néznie:D
Ezeket amúgy hogy veszed fel? Vonalból megy a gitár és a zene, és az egész a hangfalakon keresztül visszajön? Vagy van valami extra trükköd is (most nem a háttérben rúdon táncoló svéd manökenekre gondolok )?
Amennyire kivehető a videón: látszólag minden rendben. A pengetés gazdaságos, nincsenek benne fölösleges mozdulatok, a szögek is jók. A kisujj támaszkodásánál pedig majd az elektromos gitár lesz a mérvadó, ott úgyis mások a viszonyok, tehát lehet hogy ott támaszkodás nélkül is kényelmesnek fogod érezni a játékot.
Én is érzem nála ezt a tényezőt, amit itt említettél. Van is rá egy hasonlatom: olyan, mint amikor fociban valaki gyönyörűen cselez a mezőnyben, de nem rúg gólt:)
Azért persze csodálatos dolgokat játszik Marco, úgyhogy rengeteg dolgot lehet eltanulni tőle. De a számírás rejtelmeit valóban inkább Andy Timmons-tól érdemes ellesni.
Hát, én Win7-et használok, 4 giga rammal. Remélem nem fog nekem recsegni, mert ha igen mérges leszek.:)
Így is idegesítenek Line6-ék, hogy egy hangkártyához évek óta csesznek írni egy normális drivert...
Na én vagyok megcsináltam a videót, egyáltalán nem a zenére mentem, hanem hogy nagyjából lehessen látni hogy milyen amikor a mélyebb húrok felé haladok. Kérek szépen gyorsan ellenőrzést aztán törlöm is :P
Nem tudom van-e szolnoki vagy Szolnok közeli a topic-tagok között, de holnap ott lépünk fel a TOMI büfé nevű szórakozóhelyen a Hisztéria és a Gulyás Band zenekarok társaságában.
Tényleg így van, illetve ahogy Tamás is írta mindig egy előző mintához viszonyítja a fülünk az újat.
Direkt úgy hallgattam a mintákat, hogy nem mindig az elején kezdtem, hanem 'beletekertem' a video-ba.
bocsi, görgettem visszafele, és láttam, hogy átsiklottam egy kérdéseden, xp-t használok de csak 1giga ram van a gépemben, egy újratelepítés is ráférne, háttérből a youtubeot facebookot inkább kilövöm, hogy csak a cubase menjen, de úgy nézem, hogy leginkább az befolyásolja, ha nem a cubase van az aktív ablakban, teát, miután hallgatom a kész eredményt, miközben böngészem a szebbnél szebb lányokat a fácsebúkon akkor is előfordul, hogy recseg, de a legutóbbi felvételen sincs semmi ilyesfajta rendellenesség, uh szerintem kiküszöbölhető
de am ilyen a jó összehasonlítás, idegesít amikor egy teljesen más dallamot játszik valaki összehasonlításnak, megfűszerezve azzal, hogy egy másik gitárt vesz a kezébe :D
Nálam az első néhány mp számított sokat a különböző modelleknél, utána már "hozzászokott" a fülem.
Éppen ezért szerintem ez a negyed órás videó nem épp mérvadó, inkább az erősítőket párba állítva, több kisebb videóval kellene bemutatni, hogy dönteni lehessen.
Wow, köszi, utána nézek komolyabban Jordannek!:) Honnan tudsz te ennyi mindent a zenészekről?:P
Amúgy ha van még valaki, aki tudna bárhogy segíteni ebben a terápiás dologban, azt szívesen fogadom (pl. ismerős, aki csinál ilyet, volt már ilyenen, hallott róla, stb.).