Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Sziasztok! Nem nagyon volt bátorságom ide belépni, de Tamás bíztatott, úgyhogy minden felelősség őt terheli! Az élethelyzetem úgy hozta, hogy bár régóta gitározom, igazán csak az elmúlt két évben tudtam erőimet igazán a gyakorlásra koncentrálni. Mivel elég sokáig "rockújságíróskodtam" is (Rockinform, Dionysosrising blog), kb. tudom, hogy miként kell és lehet egy zenét a természetes szubjektívitáson túl objektíven is megítélni és értékelni. Mivel volt bennem egy kis felgyülemlett zene, ideje volt kiadnom magamból. Tudom, hogy rengeteg technikai hiba van benne ,de talán segítetek a továbblépésben. Köszönettel: Cs.
A divatot nem kell szeretni, de célszerű követni, szerettem a rocker korszakomat is, de a külvilág kevésbé, megszoksz vagy megszöksz ez ilyen, és van rá egy nagyon jó szó: "globalizmus", kimész az utcára és egy csomó futószalagról lejött fiút és lányt látsz.
Nincs sorkatonaság (nem mintha engem rá lehetne venni, hogy kockáztassam az életem a mindenkori vezetők nézeteltérései miatt) de fegyelem szempontból hátrány, egy irányíthatatlan generációt eredményez, az iskolában az életre nem tanítanak meg, olyan alapvető dolgokat nem tudnak a mai fiatalok (köztük én is), hogy ha bekövetkezne egy "világégés" nagyon el lennénk veszve.
De utálom a divatot. rózsaszín póló, kék gatya, extra mega ultra divatos hatalmas fülhallgató a fejen. És ez egy fiún? Csak én tartom ezt egy kicsit b........nak? Meg ez a sok maszlag ami mindenfelől folyik és zenének van címkézve, a sok buta ember ( tulajdonképpen a sulim nagy része) meg ezeket képes meghallgatni. Hova haladunk?
Sztem a LIVE Line6 cuccokban az nagyon jó, hogy sokféle kimenettel lehet játszani. A legegyszerúbb megoldással is szét lehet panorámázni két hangutat: egy sima laptop + több bemenetes hangkártyán konfigon is nagyon jó soundok alkothatók monitor hangfalakon.
Ha meg a live setupban a különbözó kimenetek jelét többféle erősitőre is eljuttatod, az maga lesz a kánaán(tejjelmézzel folyó) és nagyon 'élő' hangot ad, amikor a levegőben - és nem a kábelen - keverednek a hangok (pl. az eredeti és az effektezett hang külön hangfalon szólal meg és nem a kábelen keverednek ezek a jelek, hanem tisztán a levegőben)
Egyszer szórakozásból összekötöttünk nagy sok erősitőt: volt ott Fender Twin reverb, Laney Klipp stb. .. egy hang futot mindenféle úton (stereo effektekkel küldtük szét több irényba a jelet) és cuccon keresztül. Csak néztünk kikerekedett szemekkel, hogy BAZZZZZZZZZZZZZZZ ... nem a hangerő miatt dobtunk hátast, hanem az a testes, mégis könnyed természetes sound ami létrejött.
A különbség kb, mint amikor egy vidéki discoban meghúzza az ember a Csordás Jutkát vagy eltölt egy pezsgős estét Las vegasban Pamela Andersonnal (még a Hepatitises korszaka előtti Pamelával:)) Pedig zenei környezetben mér a Line6 cuccok is nagyon szépen megállják a helyüket. De amikor az a rengeeg hanghullám ott a levegőben 'közösül' :)))
tök jól el lehet lenni vele. kettő van, mert az már klub (nem járok) és otthonikoncert kompatibilis. amit nem tud az a ládahang :-/ az nem jön ki a pod-okból. hd-t nem próbáltam rajta, nekem x3 van. bőven sok, illetve nem ez a szűk keresztmetszet . egy kis keverő nem árt a pod és a láda közé, de nem feltétlen kell.
Nem tudom mennyi árkülönbség van közöttük, de egy aktív monitorhangfal pár belépő szinten is ~40eFt körül kezdődik. Szóba jöhet még jobb füles, ami alkalmas lehet erre a célra, de az sem olcsó sajnos. Esetleg a használt piacon lehet szétnézni, illetve hozzáértőktől (pl. itt a számítógép és a zene vagy a studio technika topic) megkérdezni, hogy mi lehet jó választás.
A táblázatot én is megtaláltam, és meg is néztem.:)
Úgy látszik félreérthető volt a dolog: nekem a monitor inkább itthoni dolgokra kellene, ezért gondoltam egy kisebb párra, amivel mondjuk jól tudok panorámázni. Vagy ez nem ilyen egyszerű, mint ahogy én elképzelem?:)
A hangosítást koncerten meg vonalból oldanám meg, ahol meg nincs, oda meg elvinném a kombómat.
A Line6 honlapja szerint elvileg nincs különbség a modellek minőségében, viszont a további szolgáltatások (effektek, ki- és bemenetek száma, kijelző stb.) szűkösebbek az 500 alatt.
http://line6.com/podhd/multi-effects/compare.html
Színpadi monitor esetében nem tudom, van-e különösebb értelme egy párt venni, hiszen a klasszikus gitár cucc (fej plusz láda) is monó. Ha elég neked egy monitor, akkor máris maradt némi pénz az ütősebb verzióra :)
A Joe Satriani Signature gitár nem az enyém, csak tesztelésre volt nálam.
Igazából nem kérdeztem meg Steve Vai-ékat, hogy hol találták meg a zenémet:) Lehet az is, hogy valaki ajánlotta a nevemet nekik, vagy valahol belehallgattak a neten, stb.
De a YouTube is alkalmas az ilyesmire. Nézd meg, hova jutott Andy McKee, aki a Drifting című számával berobbant a YouTube-on, és pár éve már Eric Johnson-nal turnézott. Manapság már minden lehetséges, csodálatos világban élünk.
Nekem is van ilyen gyakran, főleg mert nagyon türelmetlen tudok lenni. Persze állapot függő is valamikor egyszerűen van kedvem szépen lassan gyakorolni. Valamikor nincs ilyenkor megpróbálom lejátszani gyorsan nem sikerül, mérges leszek és abbahagyom.:D És tényleg Tamás nem tudom hogy ez mennyire publikus, de téged mielőtt a Vai- kiadója felfedezett( Ezt az infót is 2 hete olvastam mert nem bírtam elképzelni hogy tulajdonképpen hogy lehet egy magyar embernek Joe Satriani Signature gitárja ) nyertél gitárversenyeket? És ezért találtak meg? És a júútyubon lettél felfedezve? Mert ha igen nagy királyság ez a youtube :)
A forgásos téma valóban ötös csoportokról szól, egy csoportnak 5/16 a hosszúsága. Összesen 4 db ilyen csoport indul 1:26-tól a videóban, amely eddig 20 darab 16-odot jelent. Utána még van két darab négyes egység 1:31-től, azaz ez a két ütem így épül fel: 5+5+5+5+4+4 = 28. És a 28 darab 16-od pont belefér a két 7/8 ütembe, hiszen itt ütemenként 14 darab 16-od férne el.
A 14+14 vagy 7+7+7+7 helyett néha mókásabb az 5+5+5+5+4+4.
Biztos felmerült már sokszor ez a kérdés, de megkérdem:
a 300-400-500 modellezéseinek minősége között mekkora különbségek vannak, ha vannak?
Mert eddig 500-asban gondolkodtam, de nem tudom ki tudnám-e használni. Lehet, hogy jobban járnék egy pár monitor hangfallal+egy 300/400-assal, és a monitort a kettő különbségéből állnám.
Véleményetek? Ha monitor hangfalat használnék, kellene bármi előfok, vagy bármi hozzá, hogy használni tudjam, vagy egyszerűen csak ráköthetném a HD-ra?
Volt aki egyáltalán több HD-t is próbált itt?
Persze, több helyen is mesélte. A 90-es években volt egy Guitarist of the year vetélkedő valamely gitáros magazin jóvoltából.
Adva volt 6 harmónia illetve egy 4 ütemnyi dallam, amiből szabadon lehetett dalt csinálni. Guthrie erre írta meg a Wonderful Slippery-t. Nyert is vele, és azt hiszem így kapott állást a Guitar Techniques magazinnál is.
Az alábbi videóban 1:26-nál indul egy ismétlődő motívum, amelynek segítségével poliritmika jelenik meg. Ez azt jelenti, hogy a zene fő ütemmutatója, és az ismétlődő motívum saját ütemezése eltér. Ezáltal az ismétlések "forognak", azaz a zene ütemének eltérő pontján kezdődik a soron következő ismétlés.
Az egyik kérdés: mi lenne ennek a motívumnak a saját ütemmutatója?
A másik kérdés: a zenei alapnak mi az ütemmutatója?
Ez egy nagyon hasznos trükk, sima 4/4-es zenéknél is lehet ilyesmit használni, például egy 3/8-os ritmusú motívum ismétlésével.
ez egy POD 2.0 annyit nyúltam bele a gyári presetbe, h levettem a magasokból és közepet adtam rá, illetve a felesleges puffogást az aljából kiszedtem
igyekszem egyre keveebb gainnel játszani, ill ezen egy pici, halk delay van szintén a POD-ból
Egészítsük ki azzal, hogy "először tanulj meg gyorsan DE PONTOSAN, aztán lassan játszani". Ezt azért teszem hozzá, mert hamar el lehet jutni oda, hogy valaki gyorsan és pontatlanul játsszon. És ez nem lehet cél. Annak idején nekem is volt, hogy valamit már nagyon akartam nagyon gyorsan játszani, és így aztán nem szólt tisztán.
Egyébként ha belegondolunk, akkor a gyors és pontos játék azt feltételezi, hogy ugyanazt lassan is el tudod játszani. Úgyhogy legjobb, ha mindenhogyan jól játszol, és akkor szabadon dönthetsz, hogy mikor száguldasz, és mikor nem.
Találtam egy fazont, aki nekem valahogy annyira "viccesen" hat, hogy meg kell osszam. Jól játszik a tag, meg jókat mond, meg minden, de valahogy annyira NÉMET, hogy az már-már vicces. Nem csak a nyelv, hanem úgy az egész jelenség. Így előttem van, ahogy az arc az Oktoberfesten zenél a sörsátorban...:D
Én több embernek is ezt javasoltam itt a forumon is, meg élőben is. Ez most olyan, mintha tőlem idéztél volna. Hmm...szóval valami ilyesmi érzés, ha valaki híres és idéznek tőle...
Kezdem én is így "feltörni" darabokra az impróimat, sokkal emberibb és elérhetőbbnek tűnik így az instrumentális műfaj, szebb, érthetőbb, mintha csupán egy nagy halom 300km/h-ás technikamassza lenne.
G3- You really got me / Petrucci, Morse, Satriani --- Mekkora ember ez a Petrucci 5:50-től érdemes nézni a videót :D ( valaki leírja nekem hogy hogy lehet úgy belinkelni ide a videót hogy itt az oldalon is meg lehessen nézni??) köszi :)
nekem a 2:24-es résztől különösen feelinges, de azt hiszem nem szükséges elmondanom miért -->
Marci nevezése óta am én átestem a ló túloldalára, rengeteget használom az 1:53as hangnemből kívülről indított becsúszást :D ha már testcsel is van, szerencsére azért nagyjából érzem hogy szól feelingesen, de hatalmas lehetőség van ebbe, csupa tej, mogyoró, nutella!
Ami a szüneteket illeti azon a két helyen, amit említettél: az volt a célja a szüneteknek, hogy a szóló fele környékén ne legyen hosszú egybefüggő rész (folyamatos hangokkal), mert akkor onnantól kevesebb ritmikai lehetőség lenne a folytatásban. Ez egy szellős, nyugodt zenei alap volt, és ehhez nagyon sokat hozzátesznek a szóló szünetei is.